Vergeleken bij sky is NL echt heeeeeel conservatief en neutraal.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:23 schreef Evenstar het volgende: [..] NL commentaar kan ik ook weinig mee inderdaad en ik snap, net als bij SKY, dat het partijdig is, maar F1 zou toch wel zo fijn zijn als ze niet zo partijdig overkomen.
Nou.. Die Nelson is echt helemaal fanboy van Max en Aston Martinquote:Op zondag 21 juli 2024 20:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vergeleken bij sky is NL echt heeeeeel conservatief en neutraal.
wat niet wil zeggen dat het objectief is.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vergeleken bij sky is NL echt heeeeeel conservatief en neutraal.
Huh?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Max met de felicitaties aan Oscar!
Hij zwaait.quote:
Arie Luyendijk doelt op dit eerdere moment:quote:Op zondag 21 juli 2024 19:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uh Arie Max kwam toch echt naar links toen Lando eraan kwam. Mr. Verstappen kreeg geen straf voor niks!
Raar moment in de race, als ik kijk naar de balk rechts?quote:
Sky is altijd op de hand van britten, met nog slechtere argumenten alsof het een cult is.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat niet wil zeggen dat het objectief is.
Ik weet nog dat destijds Viaplay zo duidelijk was dat ze het niet zo zouden doen als Ziggo met hun oranjefeestjes.
Nee dat mag dan waar zijn maar als je goed luistert zijn ze zo ontzettend vaak op de hand van Max zonder goede argumenten.
dat kloptquote:Op zondag 21 juli 2024 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sky is altijd op de hand van britten, met nog slechtere argumenten alsof het een cult is.
Croft is op neutraal vlak een prima commentator maar op incidenten is het een hork. En over die kneus ted maar te zwijgen. Die was prima te pruimen totdat Max kwam ipv Ham.
Continue cringe galore.
als de rijders op rechts gemeld staan zijn het de boordcams die je kan selecteren (F1TV)quote:Op zondag 21 juli 2024 20:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Raar moment in de race, als ik kijk naar de balk rechts?
Edit; ah ik zie het al: alle rijders op een rijtje - op startnummer.
Gebalanceerd, of genuanceerd?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zelfs vind ik F1TV wel redelijk gebalanceerd
Grappig genoeg is Olav Mol in zijn beoordeling van incidenten op de baan meestal juist redelijk objectief en zeker niet altijd op de hand van Verstappen als die er bij betrokken is. Wat je verder ook van zijn commentaar vindt, bij incidenten is hij vrij neutraal en vindt 'ie volgens mij van iedereen dat ze wat minder moeten miepen.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik weet nog dat destijds Viaplay zo duidelijk was dat ze het niet zo zouden doen als Ziggo met hun oranjefeestjes.
Nee dat mag dan waar zijn maar als je goed luistert zijn ze zo ontzettend vaak op de hand van Max zonder goede argumenten.
Eensquote:Op zondag 21 juli 2024 20:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Grappig genoeg is Olav Mol in zijn beoordeling van incidenten op de baan meestal juist redelijk objectief en zeker niet altijd op de hand van Verstappen als die er bij betrokken is. Wat je verder ook van zijn commentaar vindt, bij incidenten is hij vrij neutraal en vindt 'ie volgens mij van iedereen dat ze wat minder moeten miepen.
Gebalanceerd. Zoals we in de finance zeggen: de helikopterview wordt gehanteerd.quote:
grote kans van niet nee. Net als dat ze die undercut niet hadden gedaan... dus gewoon Oscar als eerste binnen, dan verwacht ik ook niet dat hij eerste was geworden.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:54 schreef Pharkus het volgende:
Overigens had ik nog moeten zien of Oscar het gehaald zou hebben als Lando de switcheroo na de pitt had gedaan.
Dit jaquote:Op zondag 21 juli 2024 20:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Grappig genoeg is Olav Mol in zijn beoordeling van incidenten op de baan meestal juist redelijk objectief en zeker niet altijd op de hand van Verstappen als die er bij betrokken is. Wat je verder ook van zijn commentaar vindt, bij incidenten is hij vrij neutraal en vindt 'ie volgens mij van iedereen dat ze wat minder moeten miepen.
Monaco 2024 2.0quote:
Katjequote:
quote:Op zondag 21 juli 2024 21:16 schreef potjecreme het volgende:
![]()
McLaren after so much missed opportunities, they missed today the opportunity to enjoy their win.
Je merkt toch wel dat ze wat meer op de hand zijn van Max ja.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
Niks anders van je gewendquote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik roep wat impopulaire dingen volgens mij
Wist je al dat Van Hoepen gediskwalificeerd is? Om het feest nog wat groter te makenquote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik welquote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben volgende week ook niet aanwezig
Deed ie Verschoortjequote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wist je al dat Van Hoepen gediskwalificeerd is? Om het feest nog wat groter te maken
Heb je nou weer zitten jinxen?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wist je al dat Van Hoepen gediskwalificeerd is? Om het feest nog wat groter te maken
Zat m live te kijken ja.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Stukje amateurisme ondertussen aan de andere kant van de plas.
[/offtopic]
Ja, P3 staat nog meen ik.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je nou weer zitten jinxen?
Heeft Verschoor het nog gehaald?
quote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
Ga het nou niet jinxenquote:
Hier vinden @Nizno en ik wat vanquote:Op zondag 21 juli 2024 21:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben volgende week ook niet aanwezig
Ik schaaf niet aan bodemplaten noch maak ik hoogstpersoonlijk wagens lichterquote:
De Formule E seizoen al afgelopen, anders kunnen De Vries en Frijns ook nog worden gediskwalificeerd wordenquote:Op zondag 21 juli 2024 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik schaaf niet aan bodemplaten noch maak ik hoogstpersoonlijk wagens lichter
Wel in 3-voudquote:Op zondag 21 juli 2024 21:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was al ruim van tevoren aangekondigd.
Al afgelopen. Wehrlein is kampioen geworden vandaag.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De Formule E seizoen al afgelopen, anders kunnen De Vries en Frijns ook nog worden gediskwalificeerd worden
Je jinxt het welquote:Op zondag 21 juli 2024 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik schaaf niet aan bodemplaten noch maak ik hoogstpersoonlijk wagens lichter
Was het ookquote:
Dus De Vries en Frijns kunnen nog worden gediskwalificeerd wordenquote:Op zondag 21 juli 2024 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al afgelopen. Wehrlein is kampioen geworden vandaag.
Ze doen er ook alles aan om die klasse onaantrekkelijk te maken he.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al afgelopen. Wehrlein is kampioen geworden vandaag.
ik heb weinig mening meer.quote:
Mening mag toch?quote:
Nee, seizoen is uren geleden al afgelopenquote:Op zondag 21 juli 2024 21:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus De Vries en Frijns kunnen nog worden gediskwalificeerd worden
quote:Op zondag 21 juli 2024 21:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze doen er ook alles aan om die klasse onaantrekkelijk te maken he.
Het kan nog steedsquote:Op zondag 21 juli 2024 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, seizoen is uren geleden al afgelopen
ja hoor maar als het om NK zijn afwezigheid gaat denk ik.... mwach wel lekker rustigquote:
Inhalen was wel heel lastig vandaag en dan al helemaal met dezelfde auto en dezelfde banden. Denk niet dat dat Norris was gelukt.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
grote kans van niet nee. Net als dat ze die undercut niet hadden gedaan... dus gewoon Oscar als eerste binnen, dan verwacht ik ook niet dat hij eerste was geworden.
Dus voor het scorebordverhaal rondom oscar is dit een mooie 1.
Voor hemzelf.... hoop ik dat hij nog een echte binnen haalt over niet al te lange tijd.
Ok, ik vergeef je het.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Spa is voorlopig wel de laatste race dat ik afwezig ben met m'n huidige agenda
"voorlopig"quote:Op zondag 21 juli 2024 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Spa is voorlopig wel de laatste race dat ik afwezig ben met m'n huidige agenda
Tsja, theoretisch kan het over een half jaar wellicht nog welquote:
ik zeven ookquote:Op zondag 21 juli 2024 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, theoretisch kan het over een half jaar wellicht nog wel![]()
Maar ik acht de kans klein
Het is "Ik zeef" en "wij zeven"quote:
Monaco, Imola, Oostenrijk, Hongarije en België waren allemaal al heel lang van tevoren bekend.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
"voorlopig"
"huidige agenda"
Ik heb nog twijfels.
Ik zag wel een hoop nieuwe gezichten dacht ikquote:Op zondag 21 juli 2024 21:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja hoor maar als het om NK zijn afwezigheid gaat denk ik.... mwach wel lekker rustig
Alleen Australië gemist en bij een sprintrace te laat ingeschakeldquote:Op zondag 21 juli 2024 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monaco, Imola, Oostenrijk, Hongarije en België waren allemaal al heel lang van tevoren bekend.
Ik heb echt veel gemist nu ik zo terug kijk, Jezus
Heb Australië half gemist, zat toen in Frankrijkquote:Op zondag 21 juli 2024 21:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alleen Australië gemist en bij een sprintrace te laat ingeschakeld
Ik zit daar op de tribunequote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Jane het volgende:
Maareh... als het volgende week weer zo kut gaat, schakel ik wel over naar... *checkt schema*... het beach volleybal in Parijs.
Hey tof!quote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit daar op de tribune
Niet tijdens de race trouwens.
Wel live verslag vanaf tribunequote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit daar op de tribune
Niet tijdens de race trouwens.
Vast, maar hij heeft wel een preek nodig. Hij mokte al vanaf de eerste ronde ipv klep dicht en rijdenquote:Op zondag 21 juli 2024 22:00 schreef APK het volgende:
Was al gezegd dat Verstappen waarschijnlijk zo geirriteerd en lomp was op de radio wegens slaapgebrek?
Ook als ik er ben?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Jane het volgende:
Maareh... als het volgende week weer zo kut gaat, schakel ik wel over naar... *checkt schema*... het beach volleybal in Parijs.
Op Sky maar een stuk of 234 keer schijnt.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:00 schreef APK het volgende:
Was al gezegd dat Verstappen waarschijnlijk zo geirriteerd en lomp was op de radio wegens slaapgebrek?
Je wilt een kwartet doen?quote:
hij kijkt dan naar Max op zn mobiel. heeft zn data op zijn abonnement bewaardquote:
Nee, gewoon gezellig de race en zoquote:
Daarom heeft ie databundel uitgebreidquote:Op zondag 21 juli 2024 22:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij kijkt dan naar Max op zn mobiel. heeft zn data op zijn abonnement bewaard
En daarna nog een aantal onkarakteristieke sim-acties die zijn race ook niet echt ten goede kwamen.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Vast, maar hij heeft wel een preek nodig. Hij mokte al vanaf de eerste ronde ipv klep dicht en rijden
I know your dirty mindquote:Op zondag 21 juli 2024 22:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezellig de race en zo
uhuh dat was voorbedachte radequote:Op zondag 21 juli 2024 22:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom heeft ie databundel uitgebreid
Als het kut gaat weet ik niet of ik nog wel zo gezellig ben, Stig.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, gewoon gezellig de race en zo
Maar ik zit niet tijdens de race op de tribunequote:Op zondag 21 juli 2024 22:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij kijkt dan naar Max op zn mobiel. heeft zn data op zijn abonnement bewaard
Nu plan bedenken om die databundel leeg te trekkenquote:
Mijn vorige provider bood onbeperkte dagpassen aan waar ik al menig race mee heb gekekenquote:
Dan ken je Stig nog nietquote:Op zondag 21 juli 2024 22:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Als het kut gaat weet ik niet of ik nog wel zo gezellig ben, Stig.
en 1GB databundel voor 10 euroquote:Op zondag 21 juli 2024 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn vorige provider bood onbeperkte dagpassen aan waar ik al menig race mee heb gekeken
Erg cool. Heb je nog kaarten voor andere dingen of alleen beach volleybal?quote:Op zondag 21 juli 2024 22:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ik zit niet tijdens de race op de tribune
Ik zit daar voor de halve finale, dat is anderhalve week later.
Totale onzin, ook bevestigd door Marko en Horner.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:00 schreef APK het volgende:
Deze race was niet kut, erg vermakelijk juist.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat RBR de strategie nu ook al aan het verklooien is, was voor mij wel een grote deceptie vandaag. Dat bedoel ik voornamelijk met kut. Omdat het dan frustrerend wordt om te kijken, wmb.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze race was niet kut, erg vermakelijk juist.
Zorg ik wel voorquote:Op zondag 21 juli 2024 22:04 schreef Jane het volgende:
[..]
Wanna see my helmet?quote:
quote:
Muah, Verstappen had P3 gewoon kunnen behouden met deze strategie. Als hij juist als eerste was gegaan, was Hamilton langer door gegaan.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat RBR de strategie nu ook al aan het verklooien is, was voor mij wel een grote deceptie vandaag. Dat bedoel ik voornamelijk met kut. Omdat het dan frustrerend wordt om te kijken, wmb.
Die zullen dat ook nooit in het openbaar toegeven. Ze zijn inmiddels totaal afhankelijk van Verstappen geworden.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Totale onzin, ook bevestigd door Marko en Horner.
Het is heel simpel, als de krachtsverhoudingen in de tweede helf van het seizon omgedraaid zijn dan wordt het niet alleen spannend, je moet ook de beslissende race in tegen een snellere auto.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het seizoen doet me inmiddels sterk denken aan 2012. Wel een voorsprong, maar overduidelijk de langzaamste auto, misschien zelfs de 3e auto in het veld. Alonso had dat toen ook, deed vaak het onmogelijke met de Ferrari, maar je wist gewoon dat die eens van toen RBR er wel zou komen en in het najaar kwam die ook. Mensen die nu roepen dat de voorsprong groot genoeg is begrijpen er niks van. De stand van zaken is meer dan alarmerend. Tenzij er iets ultiems verandert gaat het m niet worden. Max lijkt dat te begrijpen, vandaar ook de frustraties.
Nu is dit ook zo'n baan die de RBR bij voorbaat al niet ligt.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het seizoen doet me inmiddels sterk denken aan 2012. Wel een voorsprong, maar overduidelijk de langzaamste auto, misschien zelfs de 3e auto in het veld. Alonso had dat toen ook, deed vaak het onmogelijke met de Ferrari, maar je wist gewoon dat die eens van toen RBR er wel zou komen en in het najaar kwam die ook. Mensen die nu roepen dat de voorsprong groot genoeg is begrijpen er niks van. De stand van zaken is meer dan alarmerend. Tenzij er iets ultiems verandert gaat het m niet worden. Max lijkt dat te begrijpen, vandaar ook de frustraties.
Het toont alleen maar aan dat het met een auto die niet beter is dan de rest een stuk moeilijker is om een winnende strategie te bedenken.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat RBR de strategie nu ook al aan het verklooien is, was voor mij wel een grote deceptie vandaag. Dat bedoel ik voornamelijk met kut. Omdat het dan frustrerend wordt om te kijken, wmb.
Maar ja, als de McLarens dan net zo hard gaan als de Mercedessen voor 2021, is die voorsprong wel heel snel weg, ook met de sprintraces erbijquote:Op zondag 21 juli 2024 22:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nu is dit ook zo'n baan die de RBR bij voorbaat al niet ligt.
Het gaat nog wel spannend worden, maar zolang Ferrari zich niet gaat mengen in deze strijd zullen de twee Mclarens en Verstappen altijd strijden om het podium. Hamilton/Russel zal er wellicht eens tussen duiken, maar die rijden ook nog op eieren.
Verstappen deed qua pace helemaal niet zoveel onder voor de McLarens.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, als de McLarens dan net zo hard gaan als de Mercedessen voor 2021, is die voorsprong wel heel snel weg, ook met de sprintraces erbij
Ah, je werkt in de finance. Vandaar het Angelsaksische woordgebruik.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gebalanceerd. Zoals we in de finance zeggen: de helikopterview wordt gehanteerd.
Nu is het wel weer zo dat DC een beetje Max fan is, en JP meer een Max criticus. (Maar altijd rechtvaardig)
We hebben dacht ik ook INDY-topics op FOK!, toch?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Stukje amateurisme ondertussen aan de andere kant van de plas.
[/offtopic]
Jolyon Palmer.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah, je werkt in de finance. Vandaar het Angelsaksische woordgebruik.
Ook Jup?
DC = David Coulthard?
JP....?
Wel met een straf voor Max waarschijnlijk toch?quote:Op zondag 21 juli 2024 22:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het op Spa zal gaan. Normaliter doet Red Bull het daar wel goed.
Nou dit dus. Enige wat nog werkte was de kalmte bij Max en de goed werkende strategie en die zijn vandaag ook overboord gegaanquote:Op zondag 21 juli 2024 22:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Zit ook in het anti Verstappen kamp, je zou hem wel mogen.quote:
Ja leuk, doen alsof het verschil klein was, dat kwam puur doordat Verstappen een tweede run deed op verse banden. In de praktijk is het verschil inmiddels enorm. Zie het verschil Piastri-Perez.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe geweldig was deze race geweest als George gewoon erbij was..
Echt zonde. Mercedes is op race pace best heerlijk. Maar Mclaren spant de kroon. Absolute geweldige prestatie van dit team.
RBR is gewoon de tweede auto vind ik zelf. Nog steeds te zien op de kwalificatie. 42 duizendsten maar, een fractie.
Eens.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:05 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de discussies vandaag niet echt gevolgd maar ik verbaas me erover dat allerlei commentatoren op bepaalde racesites doen alsof Norris iets fout gedaan heeft. Hij had Piastri helemaal niet moeten laten passeren en gewoon de winst moeten pakken. Het is geen kleuterschool.
Dus je zegt dat hij iets fout heeft gedaan?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:05 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de discussies vandaag niet echt gevolgd maar ik verbaas me erover dat allerlei commentatoren op bepaalde racesites doen alsof Norris iets fout gedaan heeft. Hij had Piastri helemaal niet moeten laten passeren en gewoon de winst moeten pakken. Het is geen kleuterschool.
Verstappen had het nooit gepikt. Lewis en Fernando ook niet.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:05 schreef beantherio het volgende:
Als er een afspraak was geweest, had Norris niet zo gereageerd over de radio. Probleem was dat er helemaal geen duidelijke tactiek of afspraak was en ze zelf niet meer wisten wat te doenquote:Op zondag 21 juli 2024 23:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Neem aan dat Norris zich gewoon aan een afspraak heeft gehouden, en dat die doet wat wordt gevraagd. Prima dus. Wel gewoon klote dat ze niet die WDC als eerste prio hebben. Viaplay wel redelijk scherpe reactie op ze. Sky was veel ingetogener.
Het opvolgen van dit soort idiote teamorders was wel een fout ja. En gezien het geblunder met pitstops eerder dit seizoen had Norris het recht om die teamorders eens te negeren.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dus je zegt dat hij iets fout heeft gedaan?
Je bedoelt toen hij 10 ronden voor het einde een poging waagde bij Lewis terwijl die 10 seconden achter Piastri reed? Heel aannemelijk ja dat hij nadien dat haar dicht gereden.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Verstappen deed qua pace helemaal niet zoveel onder voor de McLarens.
Hij had alleen verre van zijn dag, die had op zeker Piastri nog kunnen bijhalen als hij niet zo gefrustreerd het gevecht met Lewis aangegaan was.
Als ze weer wat moeten wisselen dan wel ja.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel met een straf voor Max waarschijnlijk toch?
Ik zou hier alles wisselen zodat je voor de rest van het seizoen klaar bent. Bijkomend voordeel is dat je dan weer veel punten verspeeld waardoor nog duidelijker wordt hoe urgent het probleem is.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als ze weer wat moeten wisselen dan wel ja.
Denk dat die een poging deed om de boel te frustreren om toch die win los te peuterenquote:Op zondag 21 juli 2024 23:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als er een afspraak was geweest, had Norris niet zo gereageerd over de radio. Probleem was dat er helemaal geen duidelijke tactiek of afspraak was en ze zelf niet meer wisten wat te doen
Goh, je meent het...?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat die een poging deed om de boel te frustreren om toch die win los te peuteren
Alleen word je er geen wereldkampioen mee.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk wat Norris wel bereikt met deze race: hij laat zien dat hij de NR 1 bij McLaren is! Door Piastri eigenlijk te laten winnen. In de long term misschien een prima strategie. Laten we het hopen voor hem!
Geen mooie overwinning mee, maar dat wint Norris ermee. Hij heeft bij uitstek laten zien dat die de betere is.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Alleen word je er geen wereldkampioen mee.
En voor het constructeurskampioenschap maakt het niet uit wie er op 1 of 2 binnen komt.
Norris had ook de pole, dan moet je afspreken dat diegene ook voor de P1 gaat.
Het enige dat McLaren nu kan zeggen is dat ze 2 racewinnaars in de stoeltjes hebben zitten maar Piastri heeft pas 35 race gereden, die had nog best wat langer op z'n eerste échte overwinning kunnen wachten.
Voor Piastri is het ook geen leuke overwinning, reed na de pits duidelijk op 2 en moest voorgelaten worden voor de winst.
Dit is er geen om te onthouden.
En dan ga ik jou uitlachen als blijkt dat Lando precies wat punten tekort komt door dit uit handen te geven, om WDC te worden.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk wat Norris wel bereikt met deze race: hij laat zien dat hij de NR 1 bij McLaren is! Door Piastri eigenlijk te laten winnen. In de long term misschien een prima strategie. Laten we het hopen voor hem!
Wat wint ie er niet mee?quote:Op maandag 22 juli 2024 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen mooie overwinning mee, maar dat wint Norris ermee. Hij heeft bij uitstek laten zien dat die de betere is.
Die hebben ze ook gewoon in andere races verloren. Vandaag heeft Lando de ultieme team game gespeeld. Dat is belangrijker dan punten tekortkomen voor een WDC.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat wint ie er niet mee?
Punten die hij nodig heeft om aan het eind van het seizoen Max te kunnen inhalen in het kampioenschap.
Als hij minder dan 8 punten tekort komt na Abu Dhabi dan weten we precies waar McLaren het kampioenschap verloren heeft.
Dan snap je niet veel van strategie.. en ook niet van hoeveel geld een WDC oplevert.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die hebben ze ook gewoon in andere races verloren. Vandaag heeft Lando de ultieme team game gespeeld. Dat is belangrijker dan punten tekortkomen voor een WDC.
Windtunnel gaan op basis van WCC maatquote:Op maandag 22 juli 2024 00:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan snap je niet veel van strategie.. en ook niet van hoeveel geld een WDC oplevert.
Het enige voordeel dat Mclaren eruit zou kunnen halen is dat een P2 in het kampioenschap meer windtunneltijd oplevert.
Mwa, daar denken ze bij McLaren anders over en dus moest hij aan de kant voor Piastri.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Norris heeft voorlopig de edge op Piastri. Vandaag ook weer te zien.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mwa, daar denken ze bij McLaren anders over en dus moest hij aan de kant voor Piastri.
Dan hebben ze er verder helemaal geen voordeel van zeg je dusquote:Op maandag 22 juli 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Windtunnel gaan op basis van WCC maat
Niet zeggen van een ander dat die iets niet snapt als je je feiten niet op orde hebt.
Volgens mij ging Piastri hem bij de start anders al keihard voorbij en liep daarna ook even flink uit.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Norris heeft voorlopig de edge op Piastri. Vandaag ook weer te zien.
Hij had het voordeel dat hij eerder naar binnen mocht en dus zo voor Piastri kwam, maar hij is wel netjes aan de kant gegaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Norris heeft voorlopig de edge op Piastri. Vandaag ook weer te zien.
Pole is op Hongarije ook niet een fijne plek om te starten. En Norris zijn stunt werd gefrustreerd door Max.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Volgens mij ging Piastri hem bij de start anders al keihard voorbij en liep daarna ook even flink uit.
Ik denk dat McLaren Red Bull nu serieus ver voorbij is dus die zullen daar wel weer gaan winnen. Bij Red Bull zit de klad erin op allerlei vlakken.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het op Spa zal gaan. Normaliter doet Red Bull het daar wel goed.
Maat?!quote:Op maandag 22 juli 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Windtunnel gaan op basis van WCC maat
Niet zeggen van een ander dat die iets niet snapt als je je feiten niet op orde hebt.
Jeetje wat verschrikkelijk!quote:
Ik denk het niet, die auto kan daar niet zo laag afgesteld worden want ze moeten immers door eau rouge en daar wil je niet dat de auto tegen de grond gaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk dat McLaren Red Bull nu serieus ver voorbij is dus die zullen daar wel weer gaan winnen. Bij Red Bull zit de klad erin op allerlei vlakken.
Het is dat @SiGNe er zelf niet over begon.quote:
Ik hou er ook niet van, zeker niet als het op een denigrerende wijze bedoeld is.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Het is dat @:Signe er zelf niet over begon.
Maar als ik zo aangesproken zou worden... (en dan een vrouwelijke vorm wellicht), nah.
Maar... wellicht kan je de woorden over de P2 nog wel aardig draaien in de richting van een WCC: als Norris in elk geval dan nr 2 wordt aan het einde, zal McLaren mogelijk als team wel genoeg punten bij elkaar hebben om er meer dan RBR met Max & Perrez te hebben.
Ennieweeeeeeyyyy.
Ik las het ook uitermate aanmatigend.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet van, zeker niet als het op een denigrerende wijze bedoeld is.
Dit is pas denigrerend eigenlijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 00:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik las het ook uitermate aanmatigend.
Astu.
Van de vrouwen?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Jane het volgende:
Exactomundo.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Vooral nu ook Piastri zich structureel lijkt te gaan bemoeien met de zeges.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Motorwissel buiten de poule.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Goh, wie begon ermee?quote:Op maandag 22 juli 2024 00:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit is pas denigrerend eigenlijk.
Dat grapje van dat simracen vind ik op zich wel om te lachen eigenlijkquote:Op maandag 22 juli 2024 01:39 schreef takura het volgende:
[ x ]
Sky commentaar was kennelijk niet best.
Nee man wat een Boomers.quote:Op maandag 22 juli 2024 01:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat grapje van dat simracen vind ik op zich wel om te lachen eigenlijk
Ja, waarom niet? Olympische Spelen, heerlijk allemaal sporten kijken die je (ik iig) maar 1x in de vier jaar ziet.quote:
+ Dat Max gewoon tegen zijn natuur in zijn banden totaal aan het oproken was. GP probeerde dat nog uit te leggen, maar die kreeg gelijk de wind van voren.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je bedoelt toen hij 10 ronden voor het einde een poging waagde bij Lewis terwijl die 10 seconden achter Piastri reed? Heel aannemelijk ja dat hij nadien dat haar dicht gereden.
I knowquote:Op maandag 22 juli 2024 01:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Olympische Spelen, heerlijk allemaal sporten kijken die je (ik iig) maar 1x in de vier jaar ziet.Geweldig!
Tja die dingen gebeuren. Het was Piastri die daar te laat remde en zowel Norris en Verstappen naar buiten drukte. De frustratie kan ik mij verder wel voorstellen. Alleen Hamilton en de Engelse pers maken er weer een drama van hoe vijandig Max is. Op Windsor na dan.quote:Op maandag 22 juli 2024 06:44 schreef DeeBee het volgende:
VER had gister een complete meltdown en road rage, slechte beurt.
Begon al met de start, waar hij inderdaad buiten de baan gedwongen werd, maar hij zou daar beter moeten weten, want dat gebeurt altijd met 3 naast elkaar. Daarna hele race achter de feiten aan, niet geholpen door undercut worden de hele race...
Dat laatste is ook zo team onwaardig. Echt, ik snap het nog steeds niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja die dingen gebeuren. Het was Piastri die daar te laat remde en zowel Norris en Verstappen naar buiten drukte. De frustratie kan ik mij verder wel voorstellen. Alleen Hamilton en de Engelse pers maken er weer een drama van hoe vijandig Max is. Op Windsor na dan.
Het is maar goed dat Max zo is als die is dat maakt hem ook een kampioen. Lando heeft het geluk nu de beste auto te hebben maar zijn plek afgeven aan Oscar had Max nooit toegestaan en of geaccepteerd. Ik mag Lando graag maar dit viel mij erg tegen om zijn plaats af te geven.
Ik snap daar ook niets van. Dit hadden Schumacher, Senna, J en G Villeneuve,Max en Hamilton om er een paar te noemen nooit laten gebeuren. Lando zal echt wat harder moeten optreden. Dit ook omdat hij de beste auto heeft en daadwerkelijk voor het kampioenschap kan gaan. RBR is de weg kwijt en nu heeft hij de kans.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste is ook zo team onwaardig. Echt, ik snap het nog steeds niet.
Horner zal nu al zijn managementskills moeten aanwenden. Vraag is hoeveel autoriteit hij nog heeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 06:44 schreef DeeBee het volgende:
VER had gister een complete meltdown en road rage, slechte beurt.
Begon al met de start, waar hij inderdaad buiten de baan gedwongen werd, maar hij zou daar beter moeten weten, want dat gebeurt altijd met 3 naast elkaar. Daarna hele race achter de feiten aan, niet geholpen door undercut worden de hele race...
Norris is veel te soft. Mist het killer instinct.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik snap daar ook niets van. Dit hadden Schumacher, Senna, J en G Villeneuve,Max en Hamilton om er een paar te noemen nooit laten gebeuren. Lando zal echt wat harder moeten optreden. Dit ook omdat hij de beste auto heeft en daadwerkelijk voor het kampioenschap kan gaan. RBR is de weg kwijt en nu heeft hij de kans.
Her rommelt al maanden binnen dat team. Er zal een wonder moeten gebeuren om de controle weer terug te krijgen. Als McLaren en Lando(moet wel wat harder worden) zo blijven presteren vrees ik het ergste en zie ik Max geen kampioen worden. Voorlopig zit de klad er behoorlijk in bij RBR.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Horner zal nu al zijn managementskills moeten aanwenden. Vraag is hoeveel autoriteit hij nog heeft.
Ik acht de kans ook steeds groter dat Max vertrekt eind 2025.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Her rommelt al maanden binnen dat team. Er zal een wonder moeten gebeuren om de controle weer terug te krijgen. Als McLaren en Lando(moet wel wat harder worden) zo blijven presteren vrees ik het ergste en zie ik Max geen kampioen worden. Voorlopig zit de klad er behoorlijk in bij RBR.
Precies. Daar zal hij behoorlijk aan moeten werken.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris is veel te soft. Mist het killer instinct.
Is hij eigenlijk te laat mee. Je hebt het of je hebt het niet. Max heeft het van jongs af aan door Jos meegekregen. Ik denk dat er op de hele grid maar een paar zijn die dat ook hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Daar zal hij behoorlijk aan moeten werken.
Hadden het er gisteren nog over hier toevallig, maar hij wilde niet "eeuwig" in de f1 blijven en ook andere dingen gaan doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook steeds groter dat Max vertrekt eind 2025.
Dat zie ik dan weer niet gebeuren. Het lijkt me niet dat Max na 1 of 2 jaar slechte prestaties opgeeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hadden het er gisteren nog over hier toevallig, maar hij wilde niet "eeuwig" in de f1 blijven en ook andere dingen gaan doen.
Misschien is dat wel een mooi moment om te stoppen.
Stoppen lijkt me eerlijk gezegd wat vroeg nu, denk eerder dat ie nog een keer met de buren (Toto en zijn kornuiten) gaat praten,quote:Op maandag 22 juli 2024 09:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hadden het er gisteren nog over hier toevallig, maar hij wilde niet "eeuwig" in de f1 blijven en ook andere dingen gaan doen.
Max heeft altijd gezegd dat als GP stopt hij ook stopt. Dus ik zie wel in dat GP mee gaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:54 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Stoppen lijkt me eerlijk gezegd wat vroeg nu, denk eerder dat ie nog een keer met de buren (Toto en zijn kornuiten) gaat praten,
Hoop wel dat GP dan mee gaat.
Wellicht blijft Verstappen niet tot zijn 40e in de F1 maar die gaat gewoon alle records van Hamilton an gort rijden.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Perez haalde P7 toch? Vanaf P16? Gezien zijn eerdere resultaten is dit echt niet slecht.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vind dat Max zich nogal liet kennen gister. De McLarens waren een stuk sneller, het hoogste haalbare was plek 3, en hij lag op schema daar voor. Vooral zijn divebomb pass bij Hamilton had blijk van frustratie, wat niet echt nodig was.
Het rommelt bij RBR en ze zijn voorbijgestoken door McLaren, en Mercedes en Ferrari zitten in hun nek. Het is terecht dat Verstappen al een aantal maanden daarvoor waarschuwt, en dat hij niet altijd 102% kan presteren. Maar om het kampioenschap te winnen moet hij zijn punten maximaliseren, en dat is niet meer altijd winst.
En met een beetje pech krijgt McLaren aan het einde van het seizoen nog flink spijt van hun actie om Piastri te laten winnen ipv Norris. De tactiek pakte nu eenmaal slecht uit voor Piastri, dat kan gebeuren.
En Perez, als Marko het nog wat meer voor het zeggen had gehad lag die er al uit denk ik, en of hij na de zomerstop nog voor RBR rijdt hangt aan een zijden draadje vermoed ik.
Hoezo? Daarom laat je je 2x undercutten waarvan 1x de 3de plek uit handen geeft en er 8 seconden achter beland en de andere je zelfs 2 plekken laat schieten?quote:Op maandag 22 juli 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat de strategie bij RBR gisteren sowieso nooit was gericht op de overwinning, maar altijd op plek 3. Alleen had Verstappen dat niet zo in de gaten, of hij wilde het niet horen.
Wat? De strategie leek juist enkel gebaseerd te zijn op een kleine kans de McLaren's nog te pakken en een compleet verkeerde inschatting daarbij dat Hamilton en Leclerc heel makkelijk in te halen zouden zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat de strategie bij RBR gisteren sowieso nooit was gericht op de overwinning, maar altijd op plek 3. Alleen had Verstappen dat niet zo in de gaten, of hij wilde het niet horen.
Begon voor Russell en eindigt net voor Russell, dat is dan wel het absoluut minimale wat die moest doen.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Perez haalde P7 toch? Vanaf P16? Gezien zijn eerdere resultaten is dit echt niet slecht.
Hmm ja zit ook wel wat in. In elk geval werkte het niet (in elk geval niet op deze baan)quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat? De strategie leek juist enkel gebaseerd te zijn op een kleine kans de McLaren's nog te pakken en een compleet verkeerde inschatting daarbij dat Hamilton en Leclerc heel makkelijk in te halen zouden zijn.
[..]
Begon voor Russell en eindigt net voor Russell, dat is dan wel het absoluut minimale wat die moest doen.
Ik weet niet of het probleem is dat Horner de controle kwijt is. Eerder werd hij juist een controlfreak genoemd. Ik vermoed dat het meer een kwestie is van verkeerde beslissingen in een veel eerder stadium en niet luisteren naar de juiste mensen, waardoor een aantal daarvan inmiddels vertrokken is. En niet alleen Newey. Dat heb je niet zomaar weer gefixt.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Her rommelt al maanden binnen dat team. Er zal een wonder moeten gebeuren om de controle weer terug te krijgen. Als McLaren en Lando(moet wel wat harder worden) zo blijven presteren vrees ik het ergste en zie ik Max geen kampioen worden. Voorlopig zit de klad er behoorlijk in bij RBR.
Zo zag ik het ook meer, idd.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat? De strategie leek juist enkel gebaseerd te zijn op een kleine kans de McLaren's nog te pakken en een compleet verkeerde inschatting daarbij dat Hamilton en Leclerc heel makkelijk in te halen zouden zijn.
Niet op deze baan, niet met deze auto en niet met deze concurrentie. De tijd dat de auto van Mercedes niet vooruit kwam ligt achter ons en Lewis is ook niet gek. Dus denken dat je daar makkelijk langskomt was helaas een misrekening.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hmm ja zit ook wel wat in. In elk geval werkte het niet (in elk geval niet op deze baan)
Tja, zo heel vreemd was die gedachte ook weer niet. Nog geen twee jaar geleden reed Verstappen hier van 10 naar 1 met de nodige inhaalacties. Dat je de op twee na snelste auto (Hamilton) op veel verser rubber zou moeten kunnen inhalen is nu ook weer niet zo heel gek bedacht. Dat ze het bij de tweede stop weer lieten gebeuren is kwalijker, hoewel die strategie uiteindelijk zonder dat incident met Hamilton gewoon geslaagd was. Ik snap ook wel weer dat als je eenmaal A hebt gezegd je ook B moet zeggen. Want nu had hij zelfs 10 ronden verder rubber. Zonder dat incident was hij ook gewoon derde geworden, gewoon het maximale gisteren.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Begon voor Russell en eindigt net voor Russell, dat is dan wel het absoluut minimale wat die moest doen.
Helaas maakt Red Bull ineens op meer fronten fouten de laatste races. Oostenrijk had Verstappen gewoon moeten winnen zonder die mislukte stop.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tja, zo heel vreemd was die gedachte ook weer niet. Nog geen twee jaar geleden reed Verstappen hier van 10 naar 1 met de nodige inhaalacties. Dat je de op twee na snelste auto (Hamilton) op veel verser rubber zou moeten kunnen inhalen is nu ook weer niet zo heel gek bedacht. Dat ze het bij de tweede stop weer lieten gebeuren is kwalijker, hoewel die strategie uiteindelijk zonder dat incident met Hamilton gewoon geslaagd was. Ik snap ook wel weer dat als je eenmaal A hebt gezegd je ook B moet zeggen. Want nu had hij zelfs 10 ronden verder rubber. Zonder dat incident was hij ook gewoon derde geworden, gewoon het maximale gisteren.
Het probleem is dat het én én is. De auto is veel slechter dan verwacht en de strategie laat hem nu ook enigszins in de steek (waar maar betrekkelijk is, aangezien die hem uiteindelijk wel gewoon plek 3 had opgeleverd).
Die tweede stop was gewoon pech, zal vorig jaar vast ook een paar keer gebeurd zijn dat er een seconde hier en daar verloren is.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas maakt Red Bull ineens op meer fronten fouten de laatste races. Oostenrijk had Verstappen gewoon moeten winnen zonder die mislukte stop.
De nieges zit er in sinds dit jaar.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die plek 3 had die ook met gemak kunnen hebben als ze niet constant in een undercut waren getrap, dus het was echt nergens op gebaseerd (behalve dan dat ze niet te lang op medium wilden rijden).quote:Op maandag 22 juli 2024 11:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tja, zo heel vreemd was die gedachte ook weer niet. Nog geen twee jaar geleden reed Verstappen hier van 10 naar 1 met de nodige inhaalacties. Dat je de op twee na snelste auto (Hamilton) op veel verser rubber zou moeten kunnen inhalen is nu ook weer niet zo heel gek bedacht. Dat ze het bij de tweede stop weer lieten gebeuren is kwalijker, hoewel die strategie uiteindelijk zonder dat incident met Hamilton gewoon geslaagd was. Ik snap ook wel weer dat als je eenmaal A hebt gezegd je ook B moet zeggen. Want nu had hij zelfs 10 ronden verder rubber. Zonder dat incident was hij ook gewoon derde geworden, gewoon het maximale gisteren.
Het probleem is dat het én én is. De auto is veel slechter dan verwacht en de strategie laat hem nu ook enigszins in de steek (waar maar betrekkelijk is, aangezien die hem uiteindelijk wel gewoon plek 3 had opgeleverd).
Ja, en met die data hebben ze hun modellen gevuld, dus dat is waar ze hun strategie op bepalen. Echter zijn de kaarten nu anders geschud dan toen, dus zo'n inhaalrace als toen wel mogelijk was voor Verstappen zit er nu niet meer in.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tja, zo heel vreemd was die gedachte ook weer niet. Nog geen twee jaar geleden reed Verstappen hier van 10 naar 1 met de nodige inhaalacties.
Ik heb een pittige mening over mensen die onnodig veel uitroeptekens gebruiken.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat klopt, maar die eerste undercut kan gewoon gebeuren. Hamilton zat op 1 seconde van Verstappen. Een ronde later stoppen was al fataal. Die undercut was bijna niet te voorkomen. Dat je dan daarna je bandenvoordeel verder probeert uit te breiden vind ik niet zo heel vreemd. Jezelf niet laten undercutten is ook makkelijker gezegd dan gedaan hè. Want die voorkom je alleen door zelf het eerste te gaan, maar Hamilton ging al echt vroeg.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die plek 3 had die ook met gemak kunnen hebben als ze niet constant in een undercut waren getrap, dus het was echt nergens op gebaseerd (behalve dan dat ze niet te lang op medium wilden rijden).
Leclerc was in te halen, dan was Lewis ook in te halen.quote:Op maandag 22 juli 2024 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 22 juli 2024 12:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leclerc was in te halen, dan was Lewis ook in te halen.
Alleen dat ze er met het team over gaan praten las ik.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:41 schreef Jane het volgende:
Ik heb al een tijdje geen interviews met Horner gezien (omdat ik vrijwel nooit naar pre- en postrace shows kijk), maar vindt hij eigenlijk zelf dat er een probleem is? Iemand die daarover iets zinnigs kan zeggen?
quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die auto is gewoon prima, kijk maar naar perez. Helemaal van 16 naar 7. Iets meer tegenstand van McLaren en meneer VER roept moord en brand. Het is allemaal wat.
Al besproken. In die zin: dat jij bent tegengesproken.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die auto is gewoon prima, kijk maar naar perez. Helemaal van 16 naar 7. Iets meer tegenstand van McLaren en meneer VER roept moord en brand. Het is allemaal wat.
Ik voorzie een gigantische meltdown van dit forum aankomenquote:Op zondag 21 juli 2024 21:59 schreef Jane het volgende:
Je blijft toch ook een ongelofelijke clown hè.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mooi dat F1 eindelijk weer keihard in leven is. Max die in een moeilijke positie gedreven is en weer eens menselijke trekjes vertoont. McLaren wat ineens naar de top is gerezen. En Lewis die legio podia pakt. Heerlijk om te zien!
Er bestaat zoiets als een andere mening hebben en er bestaat zoiets als deze stront die jij produceert.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
QFT...quote:Op maandag 22 juli 2024 13:08 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je blijft toch ook een ongelofelijke clown hè.
Marginaal sneller dan de Mercedes, maar duidelijk niet sneller dan de McLaren. Dus nee, prima is het niet als je niet de snelste bent.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bij RBR proberen ze echt wel de snelste te zijn. Dat probeert elk team.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marginaal sneller dan de Mercedes, maar duidelijk niet sneller dan de McLaren. Dus nee, prima is het niet als je niet de snelste bent.
Dus Max heeft gelijk dat het team beter zijn best moet doen om weer de snelste te worden.
Dat ze niet de snelste zijn nu, zegt Max zelf ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij RBR proberen ze echt wel de snelste te zijn. Dat probeert elk team.
Gelijk ja, maar voor de werksfeer had ik het toch iets anders gezegd.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marginaal sneller dan de Mercedes, maar duidelijk niet sneller dan de McLaren. Dus nee, prima is het niet als je niet de snelste bent.
Dus Max heeft gelijk dat het team beter zijn best moet doen om weer de snelste te worden.
De auto van Russell ging evenhard mee naar voren en die Mercedes is volgens jou makkelijk in te halen door Max...quote:Op maandag 22 juli 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik blijf het beschamend vinden van Fok! dat een mod gewoon jarenlang als pure trol het forum mag vervuilen. Dit heeft niks met een andere mening hebben te maken. Dit is gewoon om de 20 posts doelbewust een uitlokkende reactie plaatsen in de hoop op reacties, om daarna zogenaamd verbaasd te reageren omdat je aangevallen wordt en je te verschuilen achter het hebben van een andere mening. Het is zo doorzichtig en kinderachtig allemaal, maar het wordt gewoon getolereerd en als je te felle kritiek hebt erop dan word je post gewoon verwijderd onder het mom van ‘offtopic’. Allemaal heel sneu. Het beste zou zijn als we collectief gewoon zijn posts negeren.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef aeque het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als een andere mening hebben en er bestaat zoiets als deze stront die jij produceert.
Dat je zegt dat de auto prima is, oke prima. Dat je zegt kijk maar naar Perez, oke ook nog prima.
Maar vervolgens haal je er weer wat bij wat nergens op slaat. De reactie van Verstappen had weinig te maken met McLaren maar meer het team wat in zijn ogen nu hard faalde. Was hij daarin veel te fel? Ja wat mij betreft wel. Dan kun je dat ook op normale manier zeggen. Maar nee dat moet weer denigrerend zoals je wel vaker doet, ook naar users.
Het begint zo langzamerhand nogal zielig te worden.
Volgens mij sta ik bij hem al op Foe.quote:
Perez ging wel voorbij aan George. Al weet ik nou niet of dat op de baan was. Dat ga ik zo even checken.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De auto van Russell ging evenhard mee naar voren en die Mercedes is volgens jou makkelijk in te halen door Max...
Ze kennen Max intussen wel daar dus ik denk niet dat de werksfeer daardoor aangetast wordt.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:16 schreef aeque het volgende:
[..]
Gelijk ja, maar voor de werksfeer had ik het toch iets anders gezegd.
Ga maar eens naar boordradio's luisteren uit de tijd van Vettel, die schold zijn engineer (Rocky) ook regelmatig de huid vol.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze kennen Max intussen wel daar dus ik denk niet dat de werksfeer daardoor aangetast wordt.
Niet gezien.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:56 schreef THEFXR het volgende:
Is er nog iets officeels uitgekomen nadat Max bij de stewards was geweest?
Doet toch vrijwel iedere coureur als het even niet loopt, alleen wordt Max uitgezonden omdat ze weten dat ze daar kijkers mee scorenquote:Op maandag 22 juli 2024 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga maar eens naar boordradio's luisteren uit de tijd van Vettel, die schold zijn engineer (Rocky) ook regelmatig de huid vol.
een betere band tussen Max en Lewis?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Perez ging wel voorbij aan George. Al weet ik nou niet of dat op de baan was. Dat ga ik zo even checken.
Maar van Max kunnen we zeker verwachten dat die voorbij gaat aan Lewis. Een rijder met de skill van Max dat moet hoog worden geacht, dat zullen de users hier niet ontkennen. En of dat makkelijk is, nee. Want Lewis is ook een hoog gewaardeerde coureur. Maar met een betere band moet er toch zeker een mogelijkheid zijn.
Nou, er was wel een band bij betrokken.quote:
Eens, vermakelijk jaar welquote:Op maandag 22 juli 2024 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mooi dat F1 eindelijk weer keihard in leven is. Max die in een moeilijke positie gedreven is en weer eens menselijke trekjes vertoont. McLaren wat ineens naar de top is gerezen. Heerlijk om te zien!
Ja. NFI.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:56 schreef THEFXR het volgende:
Is er nog iets officeels uitgekomen nadat Max bij de stewards was geweest?
Fuck Charliequote:Op maandag 22 juli 2024 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga maar eens naar boordradio's luisteren uit de tijd van Vettel, die schold zijn engineer (Rocky) ook regelmatig de huid vol.
quote:Op maandag 22 juli 2024 13:08 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je blijft toch ook een ongelofelijke clown hè.
I agree with these statements.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef aeque het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als een andere mening hebben en er bestaat zoiets als deze stront die jij produceert.
(...)
Dit.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik blijf het beschamend vinden van Fok! dat een mod gewoon jarenlang als pure trol het forum mag vervuilen. Dit heeft niks met een andere mening hebben te maken. Dit is gewoon om de 20 posts doelbewust een uitlokkende reactie plaatsen in de hoop op reacties, om daarna zogenaamd verbaasd te reageren omdat je aangevallen wordt en je te verschuilen achter het hebben van een andere mening. Het is zo doorzichtig en kinderachtig allemaal, maar het wordt gewoon getolereerd en als je te felle kritiek hebt erop dan word je post gewoon verwijderd onder het mom van ‘offtopic’. Allemaal heel sneu. Het beste zou zijn als we collectief gewoon zijn posts negeren.
In ieder geval wel beter dan tussen Max en Norris. Gisteren bleven de banden wel heel.....quote:
Practice what you preach bro.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:12 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat je zegt dat de auto prima is, oke prima. Dat je zegt kijk maar naar Perez, oke ook nog prima.
Maar vervolgens haal je er weer wat bij wat nergens op slaat. De reactie van Verstappen had weinig te maken met McLaren maar meer het team wat in zijn ogen nu hard faalde. Was hij daarin veel te fel? Ja wat mij betreft wel. Dan kun je dat ook op normale manier zeggen. Maar nee dat moet weer denigrerend zoals je wel vaker doet, ook naar users.
Op een normale manier haha, lachwekkend. Als dat normaal is voor je, waarom dan klagen dat ik hetzelfde doe?quote:Op maandag 22 juli 2024 16:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Practice what you preach bro.
Ik zeg alleen maar wat ik ervan vind, op een normale manier. Jij mag jouw mening geven, doe dat dan ook op een normale manier en niet door te schelden.
Wat doe ik verkeerd dan? Iets zeggen over Max? Jeetje wat erg. Schande. Dat is wel een reden om zo los te gaan op iemand ja. Not.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:17 schreef aeque het volgende:
[..]
Op een normale manier haha, lachwekkend. Als dat normaal is voor je, waarom dan klagen dat ik hetzelfde doe?
En schelden? Stront en zielig, als je daar al wakker van ligt als zijnde scheldwoorden dan heb ik het met je te doen.
Maar doe lekker je ding knul. Dat het meerendeel je inmiddels uitkotst zal vast aan die mensen liggen inderdaad.
Kusje op je bolletje en dan kan het nu weer over F1 gaan.
Eens, maar als hij het zover krijgt dat GP zelfs van zich af moet bijten dan weet je gewoon dat het té was. Zeker omdat wij niet alles horen. Als coureur moet je ook weten dat het op een gegeven moment genoeg is omdat het toch niks gaat uithalen. Dan kun je dat beter achteraf goed bespreken zodat het de volgende keer beter gaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel plezier ermee lieverd.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat doe ik verkeerd dan? Iets zeggen over Max? Jeetje wat erg. Schande. Dat is wel een reden om zo los te gaan op iemand ja. Not.
Zet de BBQ aanquote:
Iets met een rode lap op een stier.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat doe ik verkeerd dan? Iets zeggen over Max? Jeetje wat erg. Schande. Dat is wel een reden om zo los te gaan op iemand ja. Not.
Puur kijkend naar de race was het saai met een farce van een eindequote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar het was juist helemaal geen saaie race.
"Het was genieten.
Dit dus. Trek er een quoteje uit, vergeet even wat er voor en na gezegd is en voila, de fanbases kunnen weer rellen op elkaar.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, je ziet duidelijk dat tijdens de interviews Hamilton een klopje op Max z'n rug geeft.
De pers blaast dolgraag dingen op.
Formule1 is wat dat betreft wel uniek dat je tijdens de wedstrijd letterlijk hoort wat de coureurs zeggen.
Tijdens voetbal zal het ook niet allemaal even vriendelijk zijn.
In de persco na afloop was Hammie echter niet zo liefjes meer. Naar Max toe.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, je ziet duidelijk dat tijdens de interviews Hamilton een klopje op Max z'n rug geeft.
De pers blaast dolgraag dingen op.
Klopt, het is uiteindelijk zelf ook gewoon een achterbakse Brit uit het perfide Albion die de toxische Britse spelletjes meespeelt, heel beleefd en gentlemanlike de backstabber uithangt.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:41 schreef Sally het volgende:
[..]
In de persco na afloop was Hammie echter niet zo liefjes meer. Naar Max toe.
Het maakt mij in elk geval geen ene reet uit wie er WDC wordt. Zolang de races maar leuk zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Iets met een rode lap op een stier.
Niks van aantrekken joh.
Helemaal eens met je post dat dit F1 seizoen eindelijk leuke vormen begint aan te nemen.
Zo werkt de F1 nu eenmaal op de meeste circuits. De auto’s zijn te breed, te lang, je kunt nauwelijks normaal inhalen. Verstappen was meer dan twee seconden sneller dan Leclerc en Hamilton en nog kon hij nauwelijks inhalen met DRS.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het maakt mij in elk geval geen ene reet uit wie er WDC wordt. Zolang de races maar leuk zijn.
Al hoop ik wel dat de heren elkaar ook eens een keer normaal in kunnen halen. Dat elkaar net-wel-of-net-niet van de baan duwen met alle gezeik er na wiens schuld het was hebben we nu wel genoeg gezien.
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaanquote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zo werkt de F1 nu eenmaal op de meeste circuits. De auto’s zijn te breed, te lang, je kunt nauwelijks normaal inhalen. Verstappen was meer dan twee seconden sneller dan Leclerc en Hamilton en nog kon hij nauwelijks inhalen met DRS.
Wat Lambiase hem over de boardradio ook inpeperdequote:Op maandag 22 juli 2024 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaan
En terecht. Als Max de stoomkoker uit had gezet was hij hoger geëindigdquote:Op maandag 22 juli 2024 22:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat Lambiase hem over de boardradio ook inpeperde
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens denk ik dat dit allemaal opgekropte frustratie is. Dit kan niet van alleen dit weekend zijn.
denk dat als hij daar de motorwissel pakt, niet meer zo goed inhaalt als vroeger.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.
België gaat hij ook niet winnen met een motorwissel en dan is zijn voorsprong echt niet zo gigantisch meer.
Ik denk eerder dat McLaren het zelf gaat verneuken dan dat Red Bull iets gaat vinden om het te stoppen. Of RB moet Perez eruit gooien en opeens iemand in die stoel zetten die wel een beetje rugdekking kan geven, maar geen idee wie dat doen moet zijn. Lawson, Tsunoda, Ricciardo, ik zie het niemand doen eigenlijk als ik zie hoeveel problemen Max al heeft met de mammoettanker van Red Bull.
McLaren moet nog veel leren maar die zijn ook niet achterlijk. Die leren elke race weer wat bij.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.
België gaat hij ook niet winnen met een motorwissel en dan is zijn voorsprong echt niet zo gigantisch meer.
Ik denk eerder dat McLaren het zelf gaat verneuken dan dat Red Bull iets gaat vinden om het te stoppen. Of RB moet Perez eruit gooien en opeens iemand in die stoel zetten die wel een beetje rugdekking kan geven, maar geen idee wie dat doen moet zijn. Lawson, Tsunoda, Ricciardo, ik zie het niemand doen eigenlijk als ik zie hoeveel problemen Max al heeft met de mammoettanker van Red Bull.
Geen idee hoe de Mercedes gaat zijn in België, maar zelfs in Hongarije kon Max Lewis eigenlijk met gemak hebben, maar hij bleef niet rustig genoeg. Hielp ook wel dat Russell niet vooraan reed, anders had je nog een auto gehad waar je voorbij moest.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat als hij daar de motorwissel pakt, niet meer zo goed inhaalt als vroeger.
Ik denk het ook. Spa is wel een RBR circuit volgens mij dus moet kunnen om naar het podium te rijden. Als het mee zit zelfs meer.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen idee hoe de Mercedes gaat zijn in België, maar zelfs in Hongarije kon Max Lewis eigenlijk met gemak hebben, maar hij bleef niet rustig genoeg. Hielp ook wel dat Russell niet vooraan reed, anders had je nog een auto gehad waar je voorbij moest.
Als McLaren geen fout maakt, dan wordt het gewoon 1-2 Mclaren en Max derde, inclusief motorwissel (ga er even van uit dat hij dan maar 10 plekken straf krijgt en niet van achteren moet komen, want dan wordt het wat lastiger).
Perez is nu ook echt wel belangrijk, maar hij is er gewoon nooit meer bij.
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Ik weet niet of Max het had gehaald als hij de banden wat langzamer had opgewarmd eigenlijk.
Hij liet op zich zien dat het op zijn manier ook prima kon, alleen moest hij minder een heethoofd zijn op dat moment. Hij was ook erg kinderachtig met al die sneren naar de stewards. Ik geef hem in 9 van de 10 gevallen gelijk, maar toch hoeft het niet op zo'n zeikerige manier. Dat hij nadat ze hem hebben gevraagd om zijn plek terug te geven even een snauw geeft is één ding, maar om nou bij iedere actie te roepen was wel kinderachtig.
Iets waar ik mij bij Norris ook al aan begin te ergeren. Hij gangt bij iedere eerste bocht al in zijn radio om te zeuren dat X heeft afgesneden, Y heeft lopen knijpen en Z niet eerlijk heeft gespeeld terwijl hij de ene na de andere vage actie uithaalt.
we zagen in de stint ervoor dat geduld ook weinig zin had.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaan
Helemaal niets lijkt nog een RBR circuit. Traag en bochtig (Hongarije, Oostenrijk) was sowieso al terrein voor McLaren, snel en bochtig (Silverstone, Miami) was ook al niet erg denderend, en dat lijkt ook nog het sterke punt van Mercedes.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Spa is wel een RBR circuit volgens mij dus moet kunnen om naar het podium te rijden. Als het mee zit zelfs meer.
Dat doen alle rijders maar 98% van wat er langskomt over de boordradio’s wordt niet uitgezonden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Ik weet niet of Max het had gehaald als hij de banden wat langzamer had opgewarmd eigenlijk.
Hij liet op zich zien dat het op zijn manier ook prima kon, alleen moest hij minder een heethoofd zijn op dat moment. Hij was ook erg kinderachtig met al die sneren naar de stewards. Ik geef hem in 9 van de 10 gevallen gelijk, maar toch hoeft het niet op zo'n zeikerige manier. Dat hij nadat ze hem hebben gevraagd om zijn plek terug te geven even een snauw geeft is één ding, maar om nou bij iedere actie te roepen was wel kinderachtig.
Iets waar ik mij bij Norris ook al aan begin te ergeren. Hij gangt bij iedere eerste bocht al in zijn radio om te zeuren dat X heeft afgesneden, Y heeft lopen knijpen en Z niet eerlijk heeft gespeeld terwijl hij de ene na de andere vage actie uithaalt.
Ik denk dat de snelheid van Spa RBR dusdanig voordeel oplevert dat ze daar heel goed zullen zijn. Maar we gaan het snel zien.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helemaal niets lijkt nog een RBR circuit. Traag en bochtig (Hongarije, Oostenrijk) was sowieso al terrein voor McLaren, snel en bochtig (Silverstone, Miami) was ook al niet erg denderend, en dat lijkt ook nog het sterke punt van Mercedes.
Spa is dan wel een vreemde eend vergeleken met de afgelopen banen omdat topsnelheid veel belangrijker is, maar dan nog is het probleem van RBR de balans en niet de snelheid.
En een rijder is helemaal niet verplicht om zo'n situatie te melden, die probeert dan vooral z'n concurrent te naaien.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog nietsquote:Op maandag 22 juli 2024 23:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik denk dat de snelheid van Spa RBR dusdanig voordeel oplevert dat ze daar heel goed zullen zijn. Maar we gaan het snel zien.
Red Bull in die tank!quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog niets
Ja laten we dit zondagavond even evalueren dan. Ik doe een voorspelling tvp mezelf even hier, ok?quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog niets
Eerst die training afwachten. En het is nog sprintweekend ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:35 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja laten we dit zondagavond even evalueren dan. Ik doe een voorspelling tvp mezelf even hier, ok?
Goddank weet ik dat dat niet zo is, anders had je me goed te pakkenquote:Op maandag 22 juli 2024 23:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eerst die training afwachten. En het is nog sprintweekend ook.
De stewards reageren niet op eigen initiatief op wat ze zien, maar op team reports. Vandaar dat rijders overtredingen melden op de radio.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En een rijder is helemaal niet verplicht om zo'n situatie te melden, die probeert dan vooral z'n concurrent te naaien.
Als het echt een overtreding is dan zien de stewards dat zelf ook wel, hoeft er niemand te zeggen "hee, heb je dat gezien?"
Gefrustreerde rijders doen dat vooral.
Ja, Max heeft dat ook meer dan eens gedaan maar die is op dat moment meer bezig met z'n concurrent dan met racen en dat is niet goed.
En Norris is ook vaak best lang bezig met dat soort dingen, Max krijgt dan van GP te horen dat z'n klacht genoteerd is en dat ie zich moet focussen op die plek terugkrijgen.
Maar Norris is gewoon ronden lang daarmee bezig, ook met dat Piastri voorlaten: eerst net doen alsof hij niks gehoord heeft, daarna moeilijk doen en protesteren.
Als ie de plek meteen had teruggegeven had hij op de baan duidelijk kunnen maken dat hij sneller was dan Piastri.
Dan had het team ook wel moeten kiezen om Norris de overwinning te laten pakken.
En eigenlijk had Norris gewoon keihard "NO!" moeten roepen, net zoals Max een keer deed toen die duidelijk sneller was dan z'n collega.
Was een beetje gemeen hequote:Op maandag 22 juli 2024 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goddank weet ik dat dat niet zo is, anders had je me goed te pakken
Onzin, die kijken de hele race live op meerdere camera's mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De stewards reageren niet op eigen initiatief op wat ze zien, maar op team reports. Vandaar dat rijders overtredingen melden op de radio.
Eigenlijk was ik in de war met volgend jaarquote:
Zij kunnen natuurlijk nooit alles precies volgen. De stewards worden altijd pas aan het werk gezet als de wedstrijdleider daartoe opdracht geeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Onzin, die kijken de hele race live op meerdere camera's mee.
Het is HUN werk om op de regels te letten, niet dat van de coureurs.
Verstappen werd van de baan geduwd terwijl hij voor Norris lag, dus hij had gewoon gelijk. Daarbij was het in de eerste bocht en wordt er meestal niets mee gedaan. De stewards reageerden puur op het gejank van Norris.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.
quote:I got to the braking zone, and then Max appeared, to overtake the car behind me, so I moved over to defend.
Daarom heb ik Spa uitgesloten van bezoek volgend jaarquote:Op maandag 22 juli 2024 23:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk was ik in de war met volgend jaar
Nog een keer onzin, de stewards is een team van mensen, de wedstrijdleiding is 1 persoon die door mensen om zich heen van alles op de hoogte wordt gehouden.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zij kunnen natuurlijk nooit alles precies volgen. De stewards worden altijd pas aan het werk gezet als de wedstrijdleider daartoe opdracht geeft.
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen werd van de baan geduwd terwijl hij voor Norris lag, dus hij had gewoon gelijk. Daarbij was het in de eerste bocht en wordt er meestal niets mee gedaan. De stewards reageerden puur op het gejank van Norris.
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.quote:Net zoals hij gelijk had bij het incident met Hamilton. Die zei dat hij niet bewoog onder het remmen, om tijdens de persconferentie te zeggen dat hij bewoog om zich te verdedigen. Om even daarna gewoon in te sturen alsof er geen Verstappen was. Dat deed hij zelf toch beter met Norris in Oostenrijk.
[..]
Alleen won Verstappen geen positie, want hij lag er al voor.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.
En in deze sport mag je gewoon geen posities buiten de baan pakken. Is altijd verboden geweest, en zal het altijd blijven. Daarom is het goed dat Max de positie teruggaf.
Maar wel onder het remmen, dus hij loog gewoon toen hij zei dat hij dat niet deed.quote:[..]
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.
Je spreekt jezelf tegen..quote:Op maandag 22 juli 2024 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.
En in deze sport mag je gewoon geen posities buiten de baan pakken. Is altijd verboden geweest, en zal het altijd blijven. Daarom is het goed dat Max de positie teruggaf.
[..]
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen won Verstappen geen positie, want hij lag er al voor.
[..]
Maar wel onder het remmen, dus hij loog gewoon toen hij zei dat hij dat niet deed.
Dan had Lando Max dus voor moeten laten, Max lag er immers voor en dan had Max die bocht ook prima kunnen halen.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.
Kijk op papier heb je op zich misschien gelijk, maar even vanuit een reeel oogpunt: Piastri kan nooit weten dat Verstappen nog weer eens naast Norris zit. Dus die gaat daar geen rekening mee houden. En stel hij had dat wel gedaan dan had die zo’n slechte exit gehad dat die sowieso geen kans meer had.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.
Piastri drukte Lando naar buiten inderdaad. Onboard te zien, van bovenaf te zien. 6x in beeld geweest, in iedere samenvatting te vinden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.
Neequote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Norris kreeg trouwens volgens mij best oké ruimte van Pastri volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |