Puur kijkend naar de race was het saai met een farce van een eindequote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Maar het was juist helemaal geen saaie race.
"Het was genieten.
Dit dus. Trek er een quoteje uit, vergeet even wat er voor en na gezegd is en voila, de fanbases kunnen weer rellen op elkaar.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, je ziet duidelijk dat tijdens de interviews Hamilton een klopje op Max z'n rug geeft.
De pers blaast dolgraag dingen op.
Formule1 is wat dat betreft wel uniek dat je tijdens de wedstrijd letterlijk hoort wat de coureurs zeggen.
Tijdens voetbal zal het ook niet allemaal even vriendelijk zijn.
In de persco na afloop was Hammie echter niet zo liefjes meer. Naar Max toe.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, je ziet duidelijk dat tijdens de interviews Hamilton een klopje op Max z'n rug geeft.
De pers blaast dolgraag dingen op.
Klopt, het is uiteindelijk zelf ook gewoon een achterbakse Brit uit het perfide Albion die de toxische Britse spelletjes meespeelt, heel beleefd en gentlemanlike de backstabber uithangt.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:41 schreef Sally het volgende:
[..]
In de persco na afloop was Hammie echter niet zo liefjes meer. Naar Max toe.
Het maakt mij in elk geval geen ene reet uit wie er WDC wordt. Zolang de races maar leuk zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Iets met een rode lap op een stier.
Niks van aantrekken joh.
Helemaal eens met je post dat dit F1 seizoen eindelijk leuke vormen begint aan te nemen.
Zo werkt de F1 nu eenmaal op de meeste circuits. De auto’s zijn te breed, te lang, je kunt nauwelijks normaal inhalen. Verstappen was meer dan twee seconden sneller dan Leclerc en Hamilton en nog kon hij nauwelijks inhalen met DRS.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het maakt mij in elk geval geen ene reet uit wie er WDC wordt. Zolang de races maar leuk zijn.
Al hoop ik wel dat de heren elkaar ook eens een keer normaal in kunnen halen. Dat elkaar net-wel-of-net-niet van de baan duwen met alle gezeik er na wiens schuld het was hebben we nu wel genoeg gezien.
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaanquote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zo werkt de F1 nu eenmaal op de meeste circuits. De auto’s zijn te breed, te lang, je kunt nauwelijks normaal inhalen. Verstappen was meer dan twee seconden sneller dan Leclerc en Hamilton en nog kon hij nauwelijks inhalen met DRS.
Wat Lambiase hem over de boardradio ook inpeperdequote:Op maandag 22 juli 2024 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaan
En terecht. Als Max de stoomkoker uit had gezet was hij hoger geëindigdquote:Op maandag 22 juli 2024 22:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat Lambiase hem over de boardradio ook inpeperde
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens denk ik dat dit allemaal opgekropte frustratie is. Dit kan niet van alleen dit weekend zijn.
denk dat als hij daar de motorwissel pakt, niet meer zo goed inhaalt als vroeger.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.
België gaat hij ook niet winnen met een motorwissel en dan is zijn voorsprong echt niet zo gigantisch meer.
Ik denk eerder dat McLaren het zelf gaat verneuken dan dat Red Bull iets gaat vinden om het te stoppen. Of RB moet Perez eruit gooien en opeens iemand in die stoel zetten die wel een beetje rugdekking kan geven, maar geen idee wie dat doen moet zijn. Lawson, Tsunoda, Ricciardo, ik zie het niemand doen eigenlijk als ik zie hoeveel problemen Max al heeft met de mammoettanker van Red Bull.
McLaren moet nog veel leren maar die zijn ook niet achterlijk. Die leren elke race weer wat bij.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat Max echt door heeft dat hij WK kan kwijtraken, omdat RB niet in staat lijkt te zijn om ook maar iets van een stap te zetten. RB raakt de titel sowieso kwijt, maar Max kan hem ook kwijtraken als ze niet iets vinden.
België gaat hij ook niet winnen met een motorwissel en dan is zijn voorsprong echt niet zo gigantisch meer.
Ik denk eerder dat McLaren het zelf gaat verneuken dan dat Red Bull iets gaat vinden om het te stoppen. Of RB moet Perez eruit gooien en opeens iemand in die stoel zetten die wel een beetje rugdekking kan geven, maar geen idee wie dat doen moet zijn. Lawson, Tsunoda, Ricciardo, ik zie het niemand doen eigenlijk als ik zie hoeveel problemen Max al heeft met de mammoettanker van Red Bull.
Geen idee hoe de Mercedes gaat zijn in België, maar zelfs in Hongarije kon Max Lewis eigenlijk met gemak hebben, maar hij bleef niet rustig genoeg. Hielp ook wel dat Russell niet vooraan reed, anders had je nog een auto gehad waar je voorbij moest.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk dat als hij daar de motorwissel pakt, niet meer zo goed inhaalt als vroeger.
Ik denk het ook. Spa is wel een RBR circuit volgens mij dus moet kunnen om naar het podium te rijden. Als het mee zit zelfs meer.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geen idee hoe de Mercedes gaat zijn in België, maar zelfs in Hongarije kon Max Lewis eigenlijk met gemak hebben, maar hij bleef niet rustig genoeg. Hielp ook wel dat Russell niet vooraan reed, anders had je nog een auto gehad waar je voorbij moest.
Als McLaren geen fout maakt, dan wordt het gewoon 1-2 Mclaren en Max derde, inclusief motorwissel (ga er even van uit dat hij dan maar 10 plekken straf krijgt en niet van achteren moet komen, want dan wordt het wat lastiger).
Perez is nu ook echt wel belangrijk, maar hij is er gewoon nooit meer bij.
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Ik weet niet of Max het had gehaald als hij de banden wat langzamer had opgewarmd eigenlijk.
Hij liet op zich zien dat het op zijn manier ook prima kon, alleen moest hij minder een heethoofd zijn op dat moment. Hij was ook erg kinderachtig met al die sneren naar de stewards. Ik geef hem in 9 van de 10 gevallen gelijk, maar toch hoeft het niet op zo'n zeikerige manier. Dat hij nadat ze hem hebben gevraagd om zijn plek terug te geven even een snauw geeft is één ding, maar om nou bij iedere actie te roepen was wel kinderachtig.
Iets waar ik mij bij Norris ook al aan begin te ergeren. Hij gangt bij iedere eerste bocht al in zijn radio om te zeuren dat X heeft afgesneden, Y heeft lopen knijpen en Z niet eerlijk heeft gespeeld terwijl hij de ene na de andere vage actie uithaalt.
we zagen in de stint ervoor dat geduld ook weinig zin had.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had het imo iets slimmer moeten spelen door de banden in het begin iets minder te belasten en dan pas na een paar rondjes vol te gaan
Helemaal niets lijkt nog een RBR circuit. Traag en bochtig (Hongarije, Oostenrijk) was sowieso al terrein voor McLaren, snel en bochtig (Silverstone, Miami) was ook al niet erg denderend, en dat lijkt ook nog het sterke punt van Mercedes.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Spa is wel een RBR circuit volgens mij dus moet kunnen om naar het podium te rijden. Als het mee zit zelfs meer.
Dat doen alle rijders maar 98% van wat er langskomt over de boordradio’s wordt niet uitgezonden.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Ik weet niet of Max het had gehaald als hij de banden wat langzamer had opgewarmd eigenlijk.
Hij liet op zich zien dat het op zijn manier ook prima kon, alleen moest hij minder een heethoofd zijn op dat moment. Hij was ook erg kinderachtig met al die sneren naar de stewards. Ik geef hem in 9 van de 10 gevallen gelijk, maar toch hoeft het niet op zo'n zeikerige manier. Dat hij nadat ze hem hebben gevraagd om zijn plek terug te geven even een snauw geeft is één ding, maar om nou bij iedere actie te roepen was wel kinderachtig.
Iets waar ik mij bij Norris ook al aan begin te ergeren. Hij gangt bij iedere eerste bocht al in zijn radio om te zeuren dat X heeft afgesneden, Y heeft lopen knijpen en Z niet eerlijk heeft gespeeld terwijl hij de ene na de andere vage actie uithaalt.
Ik denk dat de snelheid van Spa RBR dusdanig voordeel oplevert dat ze daar heel goed zullen zijn. Maar we gaan het snel zien.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helemaal niets lijkt nog een RBR circuit. Traag en bochtig (Hongarije, Oostenrijk) was sowieso al terrein voor McLaren, snel en bochtig (Silverstone, Miami) was ook al niet erg denderend, en dat lijkt ook nog het sterke punt van Mercedes.
Spa is dan wel een vreemde eend vergeleken met de afgelopen banen omdat topsnelheid veel belangrijker is, maar dan nog is het probleem van RBR de balans en niet de snelheid.
En een rijder is helemaal niet verplicht om zo'n situatie te melden, die probeert dan vooral z'n concurrent te naaien.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog nietsquote:Op maandag 22 juli 2024 23:30 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik denk dat de snelheid van Spa RBR dusdanig voordeel oplevert dat ze daar heel goed zullen zijn. Maar we gaan het snel zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |