abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214402625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:24 schreef Nober het volgende:
Er komt geen westerling Palestina in zonder toestemming van Hamas dus ik weet niet of hij daar echt is geweest.

[ x ]
Zouden Palestijnen misschien toch niet zulke leuke mensen zijn? :')
Intolerant voor intolerantie
pi_214403980
Lichamen van vijf gijzelaars gevonden.

https://www.bbc.com/news/articles/c51y9qpjyx8o
  donderdag 25 juli 2024 @ 13:44:58 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214404451
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het was over het algemeen een prima speech van Bibi. Ook mooi om de overwegend positieve reacties te zien in het Congres.

En er was voor hem verder geen reden om het te hebben over al het vermeende burgerleed in de Gazastrook. Deze mensen zijn deze oorlog immers zelf begonnen of steunen het. De huidige situatie is hetgeen dat zij over zichzelf hebben afgeroepen. Dat zou niet het probleem van het Westen of Israël moeten zijn.

Het was overigens ook opvallend om te zien dat zelfs Rashida Tlaib aanwezig was bij de speech, dat zou je niet verwachten van deze notoire Israël haatster. Een aanzienlijk aantal van haar geestverwanten bij de Democraten lieten wel verstek gaan.
Idd goede speech die zuiver was afgestemd om onvoorwaardelijke support van USA (versneld) te continueren.
Het daarin niet nodig was om het te hebben over sentimenteel leed van Gazanen maar wel om die van heroïsche Israëliërs en de gezamenlijke USA belangen te benadrukken.

Door het inhoudelijke leed in Gaza niet aan te stippen geeft hij de groep emotioneel gedreven Usefull Idiots imo een bevestiging dat Gazanen als mensen er nauwelijks toe zouden doen.
Dat Gazanen hun (kans op) keuze weggaven, is ze persoonlijk niet te verwijten. In een van oudsher tribale omgeving (over)levend, worden mensen allereerst getoetst op hun loyaliteit jegens de leider die bepaalt wat de juiste keuze en opoffering is.
Ik generaliseer dat de gemiddelde Amerikaan gemakshalve (be)denkt dat wanneer je maar kunt kiezen, de rest daarna een eigen verantwoording is. Winst, verlies en whatever gevolgen heeft laat staan een gewaarschuwd iemand; geheel aan zichzelf te wijten.
Een aantal van de wegblijvers (en voor bühne zitten blijvend) is met die zinsnede voor ogen, het niet eens dat iets een eigen schuld is.

Nu denk ik ook dat wat Bibi ook daarover in 'nuance' zou zeggen, dit blazen tegen de oneindig sentimentele woestijnwind is en dat gevoel (politiek) weer wordt gebruikt om direct een wig te drijven in gepleisterde scheurtjes. Bij oorlog, past verder geen enkele twijfel dat de ander aan de overkant je vijand is omdat die zeker niet zal twijfelen om jou geweld aan te doen.
Door aanhalen van o.a. Winston Churchill maakt Bibi Netanyahu ook duidelijk dat Israël de oorlog zal winnen als Amerika (sneller) de middelen verstrekt. Iets dat met staande ovaties werd toegejuicht.
Kortom, Bibi kan voort en hamas zal haar gejokerde kaarten moeten hertellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214406419
Het staat de Palestijnen vrij om te vragen of ze ook een speech mogen houden voor het Congress.
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:40:26 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214406440
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef Ulx het volgende:
Het staat de Palestijnen vrij om te vragen of ze ook een speech mogen houden voor het Congress.
Ze hebben al genoeg pallietuig in de politiek daar, na AOC, Ilhan Omar heb je nu dit:

twitter

Maar het zijn geen democraten die staan te rellen hoor, allemaal Trumpers :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214406529
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze hebben al genoeg pallietuig in de politiek daar, na AOC, Ilhan Omar heb je nu dit:

[ x ]

Is wat ze hier zegt rellen?

Anyway, ik had het over het bestuur van de Palestijnen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:52:07 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214406539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is wat ze hier zegt rellen?

Anyway, ik had het over het bestuur van de Palestijnen.
Het is steun betuigen, letterlijk, aan het tuig dat buiten staat te rellen tegen de VS :').

Daar wil je bijhoren O+.
Get woke, go broke!
pi_214406568
Hebben ze het congres al bestormd of valt het tot nu toe mee?
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:24:59 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214408499
quote:
Rashida Tlaib .... .... ...
Op zichzelf niet zo vreemd dat zij voortkomend uit dezelfde roots, niet anders 'kan' dan Israël veroordelen.
Iets met waar mensen dan mee worden opgevoed. Wel Israël veroordelen, misleiding toepassen dat een terreurbeweging in de kaart speelt en wegkijken wanneer Israël worden aangevallen door haar tribale roots.

Wat mij dan weer verbaast, dat zij met haar opleiding en achtergrond, geen onderscheid weet te maken t.a.v. (haalbare) rechten en (terreur) misdaden.
Een statement van haar: "Netanyahu is a war criminal committing genocide against the Palestinian people. It is utterly disgraceful that leaders from both parties have invited him to address Congress. He should be arrested and sent to the International Criminal Court"

Kan mij niet herinneren dat Netanyahu is veroordeeld. Wat is haar definitie van genocide is en wie zij precies bedoeld met welke Palestijnen. Dat zij haar partij(en) veroordeeld omdat Bibi werd uitgenodigd om te spreken, is dan dan een goed moment om zelf te bedenken wat zij daar in dat land wier democratie zij hierin kennelijk verwerpt, doet.

Op grond waarvan zou een Premier die namens een land spreekt, inzake zijn terreuraanpak moeten worden gearresteerd en wat het ICC hier mee van doen heeft, is vooral geluid maken.
Een ICC dat (hierin) niet door Israël noch de USA wordt erkend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_214408792
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het was over het algemeen een prima speech van Bibi. Ook mooi om de overwegend positieve reacties te zien in het Congres.

Wat is daar positief aan?

Een Westers land dat positief is over een leider van een terreurnatie uitnodigen en steunen.

Lijkt mij een grote faal.
pi_214408817
Het is toch echt te schandalig dat die oorlogscrimineel eerst welkom is in de VS bij het parlement en nu bij de OS bij Macron.

We nodigen Poetin toch ook niet uit? Waarom deze gek wel die nog veel ergere dingen doet.

Waarom de ene terrorist voor de koffie uitnodigen en de ander verbannen van alles.

Ook zo walgelijk te zien dat Israël gwn mee mag doen op de OS.
pi_214408883
quote:

[..]

[ x ]

Tlaib doet Omar lijken op de kleine zeemeermin _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214408976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:44 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch echt te schandalig dat die oorlogscrimineel eerst welkom is in de VS bij het parlement en nu bij de OS bij Macron.

We nodigen Poetin toch ook niet uit? Waarom deze gek wel die nog veel ergere dingen doet.

Waarom de ene terrorist voor de koffie uitnodigen en de ander verbannen van alles.

Je gaat bijna op een ramp in het Westen hopen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 25 juli 2024 @ 21:11:49 #139
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214409350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is daar positief aan?

Een Westers land dat positief is over een leider van een terreurnatie uitnodigen en steunen.

Lijkt mij een grote faal.
Als er nu wat Palestijnen hadden gestaan, had je dat argument kunnen maken. Dat is niet het geval. Israël is de goede kant in deze oorlog, maar dat jij er helaas niet veel van begrijpt en herhaaldelijk de situatie blijft omdraaien is inmiddels wel duidelijk.
quote:

Dat Israël mee kan doen aan de Olympische Spelen is juist fantastisch. Laten we hopelijk dat er niets gebeurd, want helaas zijn er vanuit voornamelijk de Arabische en Islamtische hoek alweer talloze bedreigingen geuit jegens de Israëlische atleten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214410315
quote:

Palestina mag ook meedoen met de OS. Dat is dan net zo min oké of nog veel controversiëler
  donderdag 25 juli 2024 @ 23:05:01 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214411298
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 22:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Palestina mag ook meedoen met de OS. Dat is dan net zo min oké of nog veel controversiëler
Idd, dat land bestaat niet eens en levert alleen maar terroristen :').
Get woke, go broke!
pi_214411322
quote:

Omdat Netanyahu "our son of a bitch is", iemand die het vuile werk voor het Westen doet (totdat het een keer goed mis gaat).
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 23:08:54 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214411324
doen al mee sinds Atlanta en hebben nog 0 terroristen geleverd

ook geen medailles trouwens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 23:09:41 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214411328
Rusland niet mee laten doen vind ik ook onzin trouwens

Wit Rusland helemaal
pi_214411368
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als er nu wat Palestijnen hadden gestaan, had je dat argument kunnen maken. Dat is niet het geval. Israël is de goede kant in deze oorlog, maar dat jij er helaas niet veel van begrijpt en herhaaldelijk de situatie blijft omdraaien is inmiddels wel duidelijk.
Een onschuldig land en onschuldige burgers noem jij de slechte kant?

En een land dat elke dag weer vreselijke oorlogsmisdaden begaat, vreselijke humanitaire misdaden begaat, dat land noem jij de goede kant? Wow jij hebt echt geen moreel kompas.

quote:
Dat Israël mee kan doen aan de Olympische Spelen is juist fantastisch. Laten we hopelijk dat er niets gebeurd, want helaas zijn er vanuit voornamelijk de Arabische en Islamtische hoek alweer talloze bedreigingen geuit jegens de Israëlische atleten.
Nou sorry hoor, ik hoop het niet maar het is wachten tot er iets gebeurt.
De hele wereld is anti-Israel en ook terecht. Israel is een walgelijke terroristische natie dat dag in dag uit vreselijke misdaden pleegt.
Niemand zit te wachten om die terroristen een beetje blij te zien doen op de OS.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 22:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom?
Palestina als land is mss wat gek, maar Palestijnen zijn een onschuldige partij in deze oorlog tussen 2 terroristen.
De terroristische staat Israel en de terroristen van Hamas.
  donderdag 25 juli 2024 @ 23:15:08 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214411376
Een onschuldig land, hij zegt het echt! :D :) :{ ;( :'( .
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 23:16:33 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214411383
nee de palestijnse leiding bestaat iig voor een deel uit terroristen

je kunt die twee niet los zien van elkaar
pi_214411394
quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 23:08 schreef sp3c het volgende:
doen al mee sinds Atlanta en hebben nog 0 terroristen geleverd

ook geen medailles trouwens
quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 23:09 schreef sp3c het volgende:
Rusland niet mee laten doen vind ik ook onzin trouwens

Wit Rusland helemaal
De sporters zullen geen terroristen zijn, de Russische sporters ook niet overigens.
Maar wie zit er nou te wachten op Israel of Rusland?
Om het volkslied van die landen te horen en die burgers een beetje vrolijk te zien doen en propaganda te mogen uitdragen van die twee landen?

Niemand lijkt mij toch?

Israel en Rusland zijn allebei bewezen terroristische staten en horen niet op een groot evenement als de OS.
Ze voeren allebei constant bombardementen uit op burgers en ja dat staat in beide gevallen gewoon vast als een feit, voor de Israel lovers weer met onzin aankomen.

Ik ben overigens zeker niet voor het niet toelaten van landen die toevallig niet in ons straatje passen. Zoals een Noord-Korea, Wit-Rusland en noem het maar. Die doen in basis niets zeer ernstigs fout.
Maar terroristische landen zoals Rusland en Israel horen er gewoon niet thuis.
pi_214411402
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2024 23:15 schreef HeatWave het volgende:
Een onschuldig land, hij zegt het echt! :D :) :{ ;( :'( .
Het land an sich wel ja.
En de burgers al helemaal.

Kun je van Israel niet zeggen.
Lekker tienduizenden burgers afknallen. ''Owh jij komt medicijnen en voedsel halen? BAM DOOD.''
Hoeveel oorlogsmisdaden mag Israel nog plegen voor het Westen er klaar mee is? Blijkbaar zeer veel.
  donderdag 25 juli 2024 @ 23:20:16 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214411407
Palestijnen hebben een zooi onschuldige tieners op een festival vermoord, die fijne mensen gun je toch een leuke Olympische spelen? O+.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')