SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Perfect is dus een kou/regenfront als de mensen buiten op het terras kunnen zitten? En minder perfect is regen/kou als de mensen slapen? Ik snap er soms ook geen klote van hierquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gisteren was het nog perfect getimed op zaterdag begin van de avond, nu is het uitgesteld naar de nacht.
Verre van waar.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:57 schreef Djeez het volgende:
Zondag is het Sint Margriet. Het weer wat je die dag hebt, zo blijft het weer de zes weken erop. Goh, laat nu net zondag een verregende dag worden
Ik verwacht dat de buien alsnog ergens in de loop van de middag gaan ontstaan, gezien de snelle opwarming én het feit dat je morgen ook al een snikhete dag krijgt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Perfect is dus een kou/regenfront als de mensen buiten op het terras kunnen zitten? En minder perfect is regen/kou als de mensen slapen? Ik snap er soms ook geen klote van hier
Hoe eerder, hoe beter wmb.quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de buien alsnog ergens in de loop van de middag gaan ontstaan, gezien de snelle opwarming én het feit dat je morgen ook al een snikhete dag krijgt.
Voor de vele festivals / evenementen is het niet erg gunstig.quote:
Ik redeneer even vanuit mezelf. Ik gun die mensen uiteraard voor hen prachtig weer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor de vele festivals / evenementen is het niet erg gunstig.
Je zit 's middags maar op het terras, de avond is voor onweer des doodsquote:Op donderdag 18 juli 2024 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Perfect is dus een kou/regenfront als de mensen buiten op het terras kunnen zitten? En minder perfect is regen/kou als de mensen slapen? Ik snap er soms ook geen klote van hier
Jaja, bebouwde kom, stenen en extra hitte, dus dat weten wequote:Op donderdag 18 juli 2024 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
We doorboren zojuist de 26 graden hier trouwens.
Ja, en nu?quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jaja, bebouwde kom, stenen en extra hitte, dus dat weten we. Officiële waarnemingen +1.5/+2 is jouw temperatuur.
Overigens wel fijne zomer temperatuur. 26 is echt ideaal. Het mag nog wel minder vochtig, maar normaal zou ik zeggen 26 met lv max 40 is perfect zomer
@Pisces29 @Fok-itquote:Op donderdag 18 juli 2024 12:20 schreef Tjacka het volgende:
@:picses29
Terrasjes
Strandje
Gespierde mannen
Grootmoeder koekjes brengen in het bos, in het bosquote:
Prima temperatuur, so staat de airco hier ookquote:
Mijn weerapp heeft alles nog rond de 20 en 21 graden hier.quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:31 schreef Elan het volgende:
Lijkt na een mini dipje woensdag alweer bij te trekken met wederom grote kans op zomerse waarden.
https://www.weerwoord.be/m/3130965quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mijn weerapp heeft alles nog rond de 20 en 21 graden hier.
Daarom zijn weer apps waardeloosquote:Op donderdag 18 juli 2024 12:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mijn weerapp heeft alles nog rond de 20 en 21 graden hier.
beetje wind mag wel, anders word het zo een benauwde kleffe bende.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:19 schreef PzKpfw het volgende:
Het is nu overigens wel een heerlijk weertje. Als de zon er maar doorkomt en die wind nagenoeg weg is...
Zo'n koelvest lijkt me ook handig om altijd gekoelde BVO'tjes te hebbenquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Koelvest hangt te drogen. Dadelijk even aantrekken en proberen op de moestuin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
En ook nog eens 24u per dag licht om er van te kunnen genieten. Wat een paradijs.quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2024 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit 's middags maar op het terras, de avond is voor onweer des doods
Chemtrails, niet doorvertellen want BNW gaat op slot.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
Wat een streperige bedoening in de lucht. Ligt dat plaatsje dicht bij een luchthaven?
Laat dit aub in BNW.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Chemtrails, niet doorvertellen want BNW gaat op slot.
Mag nie meer!quote:
Ik zie ook weleens ommezwaaien in die apps.quote:
Apple volgt volgens mij altijd standaard 1 type weermodel en de modellen lopen nogal eens uiteen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:27 schreef Beathoven het volgende:
Je zou zeggen dat Apple bijvooerbeeld altijd wel vrij accuraat wil zitten en de beste bronnen ook qua weersvoorspelling wil hebben.
Beide echt helemaal niks. Totale duisternis zo langquote:Op donderdag 18 juli 2024 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En ook nog eens 24u per dag licht om er van te kunnen genieten. Wat een paradijs.
Behalve van eind november tot half januari want dan komt de zon letterlijk niet op daar
Totale duisternis valt best mee.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beide echt helemaal niks. Totale duisternis zo lang. En ook vaak grijs en nat
Zon komt toch 6 weken amper op, dus echt licht is het ook nietquote:
Je hebt denk ik best wat diffuus licht nog en omdat er vrijwel altijd een sneeuwdek ligt reflecteert dat ook het licht waardoor je nog soort van een daglicht ervaring hebt.... denk ik.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zon komt toch 6 weken amper op, dus echt licht is het ook niet
Mja denk dat het juist voor de kortere periodes effect heeft. Lange termijn doet zo'n doek niet zo veel lijkt me, dan zit de warmte overal.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
Hier vandaag is de 29 ook aangetikt, nu gelukkig aan het zakken, 28 nu.
Toen ik zojuist thuis kwam zag ik dat het binnen 24 graden is geworden.
Lager dan ik gedacht had
Schaduwdoek lijkt toch wel effect te hebben, al is dat eigenlijk pas echt goed te concluderen na een langere periode van rond de 30 graden.
Dat klopt maar met dank aan bijvoorbeeld het sneewdek is het minder donker dan je verwacht. 's Nachts idem.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zon komt toch 6 weken amper op, dus echt licht is het ook niet
Daar zit idd wat inquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja denk dat het juist voor de kortere periodes effect heeft. Lange termijn doet zo'n doek niet zo veel lijkt me, dan zit de warmte overal.
Toch zou ik er niet willen wonen. Ondanks dat het heel mooi is. Te weinig zon, koud en grijzig. Sowieso matcht dat niet met mijn werk. Betreft zomer ook te lichtquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat klopt maar met dank aan bijvoorbeeld het sneewdek is het minder donker dan je verwacht. 's Nachts idem.
Ik las het op weer.nl. morgen en zaterdag de piek in Zuidoost Europa en daarna weer enigszins normaalquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:13 schreef Dven het volgende:
Met een uiterste poging toch nog de 40°C aangetiktvoorlopig is het met de echte hitte wel gedaan. Komende week laag in de 30 met 's middags geregeld een dikke zomerstorm.
Waar zit jij? Ik kon je niet vinden op het kaartje in de OPquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:13 schreef Dven het volgende:
Met een uiterste poging toch nog de 40°C aangetiktvoorlopig is het met de echte hitte wel gedaan. Komende week laag in de 30 met 's middags geregeld een dikke zomerstorm.
's Zomers is Scandinavië vaak toch wel een stuk beter te vertoeven dan NLquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Toch zou ik er niet willen wonen. Ondanks dat het heel mooi is. Te weinig zon, koud en grijzig. Sowieso matcht dat niet met mijn werk. Betreft zomer ook te licht
[..]
Ik las het op weer.nl. morgen en zaterdag de piek in Zuidoost Europa en daarna weer enigszins normaal
Dat is idd prima in de zomer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:30 schreef Dven het volgende:
[..]
's Zomers is Scandinavië vaak toch wel een stuk beter te vertoeven dan NL![]()
Het zuidoosten van Europaquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:54 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Waar zit jij? Ik kon je niet vinden op het kaartje in de OP
Heb toch ook zo'n vermoeden of vrees dat de latere nazomer best wel eens vervelend weer kan gaan geven in de regio's waar het nu heel heet is en de wateren eigenlijk veel te warm.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:30 schreef Dven het volgende:
[..]
's Zomers is Scandinavië vaak toch wel een stuk beter te vertoeven dan NL![]()
Maar kom maar op met het enigszins normale weer. Ik ben wel weer klaar met de zomer. Tijd voor de nazomer, toch wel veruit de beste periode van het jaar
Finlandquote:Op donderdag 18 juli 2024 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb toch ook zo'n vermoeden of vrees dat de latere nazomer best wel eens vervelend weer kan gaan geven in de regio's waar het nu heel heet is en de wateren eigenlijk veel te warm.
Ik moet nog steeds eens naar Scandinavie toe. Eerst maar eens naar de andere kant van de wereld in het najaar
Hyvää iltaa.quote:
dan kun je je tanga weer opbergenquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:13 schreef Dven het volgende:
Kuuluu?quote:
Pils?quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:00 schreef Pisces29 het volgende:
Wel lekker weer vandaag hoor. Morgen een klein briesje erbij. Niks meer aan doen.
Ik wacht nog op de sangria van Dick.quote:
Ja B&B vol liefde postte ik over.quote:
Wat zijn ze daar allemaal aan het doen danquote:Op donderdag 18 juli 2024 21:25 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven is weer het hitte-eiland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |