Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?quote:Op maandag 15 juli 2024 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik hier op in mag halen : lokale politiek heeft vaak veel meer invloed op het dagelijks leven van een burger.
Nee, maar wel over zaken als bestemmingsplannen, inrichting openbare ruimtes, afval enzovoort.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?
Volgens mij gaat de lokale politiek juist over de essentiële zaken helemaal niet.
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar wel over zaken als bestemmingsplannen, inrichting openbare ruimtes, afval enzovoort.
Probleem is dat de landelijke politiek aan deze punten ook te weinig doet naar mijn meningquote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?
Volgens mij gaat de lokale politiek juist over de essentiële zaken helemaal niet.
Ligt er aan. Laat ik het anders verwoorden : ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat mensen verwachten dat de landelijke politiek iets moet/gaat oplossen terwijl dat echt iets is voor lokale politiek.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.
Ik noemde bewust allemaal punten die het afgelopen kabinet wel heeft gedaan, al geef ik toe dat het vaak te weinig is.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Probleem is dat de landelijke politiek aan deze punten ook te weinig doet naar mijn mening
We hebben ook een topic over lokale politiek, maar om nu de lokale politiek van elke gemeente hier te bespreken gaat ook wat ver. Maar volgens mij onderschat jij het effect wat de landelijke politiek kan hebben op het leven. Als die plots de toeslagen en kinderbijslag halveren of fors gaan korten op uitkeringen gaan een hele hoop mensen de schuldsanering in, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ligt er aan. Laat ik het anders verwoorden : ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat mensen verwachten dat de landelijke politiek iets moet/gaat oplossen terwijl dat echt iets is voor lokale politiek.
Hoe dan ook zouden mensen veel meer lokaal moeten gaan stemmen. De opkomst daarvan is nog altijd vrij laag.
Eensquote:Op maandag 15 juli 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben ook een topic over lokale politiek, maar om nu de lokale politiek van elke gemeente hier te bespreken gaat ook wat ver
Ik niet zozeer, maar ik ken die mensen wel. Je kunt het ook omdraaien, het effect van besluiten in lokale politiek worden vaak niet goed meegenomen in de besluitvorming van mensen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als je wil dat je lokale zwembad open blijft moet je niet boos worden op de landelijke VVD omdat ze ''bezuinigen''quote:Maar volgens mij onderschat jij het effect wat de landelijke politiek kan hebben op het leven. Als die plots de toeslagen en kinderbijslag halveren of fors gaan korten op uitkeringen gaan een hele hoop mensen de schuldsanering in, bijvoorbeeld.
Nou, als den Haag onder leiding van die VVD heeft besloten om jeugdzorg, ggz en ik weet niet uit mijn hoofd wat ze nog meer in dat fantastische plan hadden staan, over de schutting naar de gemeentes kiepert, maar er geen budget voor regelt......quote:Op maandag 15 juli 2024 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je wil dat je lokale zwembad open blijft moet je niet boos worden op de landelijke VVD omdat ze ''bezuinigen''
Maar beter om dit gesprek al dan niet voort te zetten in een ander topic.
Nee, die problemen moeten we dan ook op Europees niveau aanpakkenquote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ja, in maatschappelijke, culturele, onderwijs en sportvoorzieningen en bijvoorbeeld werkgelegenheid speelt de gemeentelijke politiek toch wel een belangrijke rolquote:Op maandag 15 juli 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.
Het is Shownieuwsmateriaal, waar het ook over de nieuwste scharrel van Sylvie gaat.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
Je normaliseert het door te pretenderen dat het er niet is? Of zo? Ik kan daar geen touw aan vast knopen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-13-miljard-a4859767quote:Nederland krijgt eerste geld uit coronaherstelfonds: 1,3 miljard
Herstelplan Nu Nederland voldoet aan de afspraken, keurt Brussel een betaling van 1,3 miljard goed. Maar het blijft onzeker of ook de rest van het voor Nederland bestemde geld kan worden overgemaakt.
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...quote:Op maandag 15 juli 2024 21:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, die problemen moeten we dan ook op Europees niveau aanpakken
Voor 20% fee ram ik wel een paar nachten door.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:47 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-13-miljard-a4859767
- Ook in een spoiler is het niet toegestaan NRC artikelen in zijn geheel te kopieeren -
Huren, lonen en onderwijs zijn ook geen dagdagelijkse problemen waar het over ging. Je steeds volle afvalcontainer en niet meer in je eigen straat kunnen parkeren wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...
Maar luchtkwaliteit houdt zich sowieso niet aan grenzenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:23 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)iend-reist~aed6920a/
Hoe lang zijn ze al bezig? Want het wordt er steeds gezelliger op.
Toch netjes om dit voor elkaar te krijgen in 2 weken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.
Oh, en dan zijn er binnen de VVD nog stemmen die nogal boos zijn dat de VVD het liberalisme vergeten is.
Leuk toh..... dat het stelletje van 4 kibbelt.quote:Schoof onder druk na boycot van Orbán door EU: VVD wil dat kabinet niet meer naar Wilders’ vriend reist
Het kabinet zit in de maag met de EU-boycot van tijdelijk EU-voorzitter Viktor Orbán. Premier Dick Schoof wil geen totale ban op ministersbezoeken aan Boedapest, maar de VVD vraagt daar nu alsnog om. Dat plaatst de premier voor het blok: de grootste coalitiepartij PVV van Wilders is juist een innige bondgenoot van Orbán.
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.
Oh, en dan zijn er binnen de VVD nog stemmen die nogal boos zijn dat de VVD het liberalisme vergeten is.
Dit ja:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:22 schreef Beathoven het volgende:
Net een stuk uit de discussie tussen Wilders en Dijk gezien. Je kunt nu blijkbaar alles verkeerd doen en al zouden er werkelijk huishoudens creperen dan trekt Wilders een nog veel grotere muur op dan de VVD dat ooit heeft gedaan door op z'n Amerikaans een "successenlijstje" van gebakken lucht voor te dragen, waardoor voorbij wordt gegaan aan het onderwerp.
Men is bereid om over lijken te gaan als het moet.
Om te snappen dat dit rariteitenkabinet sowieso een keer gaat klappen heb je geen kristallenbol nodig inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!
Het is een wonder dat dit er gekomen is jaquote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.
Wel interessant om te zien, ondanks alle verwijten, beledigingen, spaken in de wielen waar de coalitiepartners elkaar op getrakteerd hebben zitten ze er.
De VVD zit toch in een kabinet met Wilders die politiek gezien volledig aan de kant van Orban staat? Rare eisen dit.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Leuk toh..... dat het stelletje van 4 kibbelt.
https://www.ad.nl/politie(...)iend-reist~aed6920a/
Ik vraag me af of sommige mensen hier zijn vergeten wat het woord 'coalitie' betekent.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.
Wel interessant om te zien, ondanks alle verwijten, beledigingen, spaken in de wielen waar de coalitiepartners elkaar op getrakteerd hebben zitten ze er.
Niet alleen staat Wilders aan de kant van Orban, ze zijn ook recent samen in een nieuwe fractie in het Europarlement gestapt. Dus ja, uiteraard gaan Wilders en Orban bij elkaar over de vloer komen om hierover te overleggen. Nogal logisch.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD zit toch in een kabinet met Wilders die politiek gezien volledig aan de kant van Orban staat? Rare eisen dit.
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet alleen staat Wilders aan de kant van Orban, ze zijn ook recent samen in een nieuwe fractie in het Europarlement gestapt. Dus ja, uiteraard gaan Wilders en Orban bij elkaar over de vloer komen om hierover te overleggen. Nogal logisch.
Het blijft een aparte dans, dit. NSC en VVD lijken continu verbaasd en geïrriteerd dat de PVV PVV-dingen doet.
Ja maar dE bEeLdVoRmInG hequote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).
Hoe interpreteer jij dat woord in relatie tot de actuele ontwikkelingen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vraag me af of sommige mensen hier zijn vergeten wat het woord 'coalitie' betekent.
Het is geen kwestie van interpretatie. Een coalitieregering betekent per definitie dat partijen moeten samenwerken die het niet over alles eens zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe interpreteer jij dat woord in relatie tot de actuele ontwikkelingen?
Deze werken niet samen en zijn het in alles oneens, dit hebben we in Nederland echt nog nooit gezien hoor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van interpretatie. Een coalitieregering betekent per definitie dat partijen moeten samenwerken die het niet over alles eens zijn.
Ja, daarom is er ook geen hoofdlijnenakkoord en zijn er geen gedeelde standpunten over bijvoorbeeld migratie... oh wachtquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze werken niet samen en zijn het in alles oneens, dit hebben we in Nederland echt nog nooit gezien hoor.
Dat deel over migratie waarover Omtzigt op de dag van de presentatie zei: "maak je niet druk, als je goed leest staat er in die paragraaf helemaal niks"? Dat deel?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, daarom is er ook geen hoofdlijnenakkoord en zijn er geen gedeelde standpunten over bijvoorbeeld migratie... oh wacht
Je zei dat ze het over alles oneens zijn. Gewoon gelul natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat deel over migratie waarover Omtzigt op de dag van de presentatie zei: "maak je niet druk, als je goed leest staat er in die paragraaf helemaal niks"? Dat deel?
En dat hoofdlijnenakkoord dat voor minstens de helft nu al in de prullenbak ligt, dat akkoord?
Ik heb nog geen debat gezien het laatste half jaar waar ze het met elkaar eens waren, eigenlijk. En nu er geen debatten meer zijn, ruziën ze lekker verder via X.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zei dat ze het over alles oneens zijn. Gewoon gelul natuurlijk.
https://zoetermeersdagbla(...)raadslid-voor-de-pvvquote:Ontslagen politieman was kandidaat-gemeenteraadslid voor de PVV.
De Haagse politieman die recent is ontslagen vanwege discriminerende uitlatingen op social media, stond bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen op de tiende plek van de kandidatenlijst van de Haagse PVV. Dat meldt de krant NRC.
Norbert S. was voor de PVV ook enige tijd waarnemend lid in de Provinciale Staten Zuid-Holland.
"Moet je ook niet met Orban een regering vormen."quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).
Als ik de VVD goed begrijp is dat wat ze proberen te vermijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:58 schreef Donaldson het volgende:
[..]
"Moet je ook niet met Orban een regering vormen."
Orban is gedoogpartner van kabinet-Schoof?
Voor mij is het enige opzienbarende aan deze geschiedenis dat de PVV blijkbaar meedoet aan gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:43 schreef Bluesdude het volgende:
Alweer een PVV-parlementariër met discriminerend geleuter
[..]
https://zoetermeersdagbla(...)raadslid-voor-de-pvv
Huh? Dat doen ze al heel lang en in sommige gemeentes zijn ze de grootste partij of dat geweest.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor mij is het enige opzienbarende aan deze geschiedenis dat de PVV blijkbaar meedoet aan gemeenteraadsverkiezingen.
Het was niet helemaal serieus maar buiten Almere en Den Haag heb ik er eigenlijk nooit iets van meegekregen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Dat doen ze al heel lang en in sommige gemeentes zijn ze de grootste partij of dat geweest.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ls-tynaarlo-liberaal. wat is de reden precies? Geen zin in flirten met Wilders?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:20 schreef Hanca het volgende:
Weet niet of dit hier al langs was gekomen, ik denk de eerste van vele VVD fracties of anders raadsleden die uit de VVD stappen: https://dvhn.nl/drenthe/V(...)partij-29135894.html
Dit is wat ze zeggen:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ls-tynaarlo-liberaal. wat is de reden precies? Geen zin in flirten met Wilders?
Maar ik denk vooral dat ze nu al signalen krijgen van plaatselijke VVDers die zeggen niet meer op de VVD te willen stemmen in 2026. Dit kun je niet los zien van die petitie en prominenten die zich roeren in de pers, volgens mij. Maar de VVD zegt wel mee te blijven doen in Tynaarlo, dus het wordt alleen een verspreiding van stemmen over 2 partijen waarschijnlijk.quote:„Bij ons is het een complex van factoren die tot dit besluit leidt”, zegt Pieters. „Het gaat ons niet specifiek om de PVV, maar om de landelijke politiek die steeds verder van het lokale werk af komt te staan.”
De fractievoorzitter zegt dat het besluit mede is genomen met oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2026. „Het aantal zetels van landelijke partijen in de gemeenteraden kalft steeds verder af. Ook bij ons in de omgeving hebben lokale partijen meer zetels. Wij denken dat we als Tynaarlo Liberaal straks meer mogelijkheden hebben om op te komen voor de lokale stemmers.”
Het is een spelletje Russisch roulette om virtuele stemmen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:13 schreef Hanca het volgende:
Het is duidelijk, 3 van de 4 partijen zitten vooral in deze 'coalitie' om hem op een voor hun zo voordelig mogelijke manier te laten klappen en zijn dus alleen bezig met beeldvorming en zich vooral tegen elkaar afzetten, omdat ze juist elkaars kiezers hopen op te rapen.
Ik vraag me af of BBB uberhaupt echt geinteresseerd is in oplossingen voor de boeren. Immers, wanbeleid zorgt voor boze boeren, die op BBB stemmen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
Met de onderhandelingsskills van BBB hebben de boeren straks helemaal geen opties meer.
Dat was wel in 2010, hoor.quote:Op woensdag 17 juli 2024 06:34 schreef Hanca het volgende:
I
Een raadslid van Rheden is helemaal gestopt: https://www.binnenlandsbe(...)oor-samenwerking-pvv
Klopt, niet goed gekeken. Dank jequote:
Geen idee of ze boze boeren echt gaat helpen. Het is een kleine beroepsgroep. Tijdens de provinciale verkiezingen van 2023 hadden ze gewoon het momentum. De inflatie was erg hoog vanwege de inval van Rusland in Oekraïne, het onderwerp boeren en stikstof was het grote onderwerp en D66 kwam niet verder met de mantra we moeten een eerlijke prijs betalen voor onze boodschappen terwijl die net flink gestegen waren door de inflatie. Niet voor niks dat veel mensen zeggen dat Tjeerd de Groot van D66 de beste campagne leider was van de BBB. Bij de 2de kamer verkiezingen waar ze al weer een heel stuk kleiner omdat het belangrijkste onderwerp anders was en ze al heel wat flaters hadden gemaakt. Als er niet nog zo'n momentum komt verwacht ik eigenlijk niet dat ze nog gaan groeien maar vooral dat ze kleiner gaan worden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af of BBB uberhaupt echt geinteresseerd is in oplossingen voor de boeren. Immers, wanbeleid zorgt voor boze boeren, die op BBB stemmen.
Het is net zo'n partijtje als de FvD. Snel groot geworden en daarna ook weer snel kleiner, maar echt weggaan uit de 2e kamer zal lang duren.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee of ze boze boeren echt gaat helpen. Het is een kleine beroepsgroep. Tijdens de provinciale verkiezingen van 2023 hadden ze gewoon het momentum. De inflatie was erg hoog vanwege de inval van Rusland in Oekraïne, het onderwerp boeren en stikstof was het grote onderwerp en D66 kwam niet verder met de mantra we moeten een eerlijke prijs betalen voor onze boodschappen terwijl die net flink gestegen waren door de inflatie. Niet voor niks dat veel mensen zeggen dat Tjeerd de Groot van D66 de beste campagne leider was van de BBB. Bij de 2de kamer verkiezingen waar ze al weer een heel stuk kleiner omdat het belangrijkste onderwerp anders was en ze al heel wat flaters hadden gemaakt. Als er niet nog zo'n momentum komt verwacht ik eigenlijk niet dat ze nog gaan groeien maar vooral dat ze kleiner gaan worden.
Niet als je naar het alternatief kijkt, nee.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:45 schreef jcdragon het volgende:
Die deal van Adema voor de boeren was toch niet zo slecht?
Dat verwacht ik ook. Een kleine harde kern die er altijd op zal blijven stemmen die het niks uitmaakt wat ze doen. FVD had die verkiezing ervoor weer het momentum vanwege de aanslag in Utrecht toen vlak voor de verkiezingen. Na de toespraak van Thierry over een uil en boreaal gelul hadden de meeste al spijt van hun stem.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is net zo'n partijtje als de FvD. Snel groot geworden en daarna ook weer snel kleiner, maar echt weggaan uit de 2e kamer zal lang duren.
Vermoeiend dat innovatiestokpaardje weer van stal wordt gehaald. Afschieten en paardenworst van maken.quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
Intussen is de vuist ingeruild voor een charmeoffensief, Wiersma is in Brussel voor de landbouwraad: https://www.omropfryslan.(...)tie-en-minder-regels
Ik kan een 'als dat maar goed gaat, zo'n totaal onervaren persoon tussen al die buitenlandse politici' niet echt onderdrukken. Met de onderhandelingsskills van BBB hebben de boeren straks helemaal geen opties meer.
Ik denk niet dat de stemmer kijkt naar de inhoud van de deal, maar naar de partij van Ademaquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:45 schreef jcdragon het volgende:
Dat schermen met 'innovasie' is ook niet meer dan hopen dat er in de toekomst iemand iets uitvindt waardmee de problemen op miraculeuze wijze verdwijnen en men gewoon op de oude voet door kan gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vermoeiend dat innovatiestokpaardje weer van stal wordt gehaald. Afschieten en paardenworst van maken.
Klopt hoor. Maar alles wat van de vorige regering kwam was verschrikkelijkquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:45 schreef jcdragon het volgende:
STFU bitchquote:Op woensdag 17 juli 2024 12:07 schreef VoMy het volgende:
Die moord vorige week in Stampersgat leeft niet echt bij onze politici he. Hoe zou dat komen eigenlijk?
https://www.boevennieuws.(...)opmerkelijke-tweets/
Koelbloedig, zo omschreef een buurman de 55-jarige Gerben van V. nadat hij de 25-jarige Hamza el Baghdadi had doodgeschoten voor zijn woning in Stampersgat. Zijn vrouw en twee maanden oude baby zaten verstopt in de badkamer, omdat de buurman dreigde ook hun om het leven te brengen. Dat de man al een opmerkelijke fascinatie had voor wapens uit de Tweede wereldoorlog was al bekend. Maar uit zijn Twitter profiel blijkt dat hij daarnaast een hekel had aan moslims. Zo tweette hij enkele uren voor de moord dat de Islam is gebaseerd op seksuele misdrijven en bejubeld hij de moord op kleine kinderen door Israël.
Islamofobie en moslimhaat is ondertussen de norm geworden in Nederland dus dit noemen we een 'ruzie om een parkeerplaats' (maar vraag vooral niet waarom nazi-wapenverzamelaar Gerben uit shithole Brabant specifiek met Hamza ruzie zocht).
Als het andersom zou zijn dan zou de berg ophef inderdaad wel zo enorm groot zijn dat mt. Everest er klein bij lijkt.quote:De altijd gretig twitterende politici zodra er ook maar de minste schijn is dat er misschien iets ergens gebeurd zou zijn dat in hun racistische straatje past, zijn al een week oorverdovend stil.
Genoeg te winnen op dit gebied maar als je zo generaliserend gaat roeptoeteren gaat daar nooit wat van komen.quote:Islamofobie en moslimhaat is ondertussen de norm geworden in Nederland dus dit noemen we een 'ruzie om een parkeerplaats' (maar vraag vooral niet waarom nazi-wapenverzamelaar Gerben uit shithole Brabant specifiek met Hamza ruzie zocht).
Dit vind ik ook zo'n rare uitspraak:quote:Op woensdag 17 juli 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
Intussen is de vuist ingeruild voor een charmeoffensief, Wiersma is in Brussel voor de landbouwraad: https://www.omropfryslan.(...)tie-en-minder-regels
Ik kan een 'als dat maar goed gaat, zo'n totaal onervaren persoon tussen al die buitenlandse politici' niet echt onderdrukken. Met de onderhandelingsskills van BBB hebben de boeren straks helemaal geen opties meer.
Wat valt er te helpen dan en moet je dat überhaupt willen? Als Piet van Snackcorner 't Frietje geen opvolger heeft, gaan we toch ook niet 'helpen'?quote:"Boeren die willen stoppen omdat ze geen opvolger hebben zullen we helpen
Janken over discriminatie, fobie en haat en zelf 'shithole Brabant' gebruiken. Is niet de eerste keer dat je dit soort schrijnende hypocrisie vertoont.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:07 schreef VoMy het volgende:
Die moord vorige week in Stampersgat leeft niet echt bij onze politici he. Hoe zou dat komen eigenlijk?
https://www.boevennieuws.(...)opmerkelijke-tweets/
Koelbloedig, zo omschreef een buurman de 55-jarige Gerben van V. nadat hij de 25-jarige Hamza el Baghdadi had doodgeschoten voor zijn woning in Stampersgat. Zijn vrouw en twee maanden oude baby zaten verstopt in de badkamer, omdat de buurman dreigde ook hun om het leven te brengen. Dat de man al een opmerkelijke fascinatie had voor wapens uit de Tweede wereldoorlog was al bekend. Maar uit zijn Twitter profiel blijkt dat hij daarnaast een hekel had aan moslims. Zo tweette hij enkele uren voor de moord dat de Islam is gebaseerd op seksuele misdrijven en bejubeld hij de moord op kleine kinderen door Israël.
Islamofobie en moslimhaat is ondertussen de norm geworden in Nederland dus dit noemen we een 'ruzie om een parkeerplaats' (maar vraag vooral niet waarom nazi-wapenverzamelaar Gerben uit shithole Brabant specifiek met Hamza ruzie zocht).
De altijd gretig twitterende politici zodra er ook maar de minste schijn is dat er misschien iets ergens gebeurd zou zijn dat in hun racistische straatje past, zijn al een week oorverdovend stil.
Edit: Toen er laatst in zo'n ander gezellig dorp in de altijd gezellige provincie Drenthe een dubbele moord op twee pas verhuisde buitenstaanders (waarvan 1 zelfs Pools was) werd gepleegd duurde het in bepaalde kringen ook enkele dagen totdat de aandacht van die zielige Richard verschoof naar de slachtoffers. Je zou bijna een patroon herkennen.
Ach joh, over autochtone Nederlanders en christenen kan hij zelf alles zeggen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genoeg te winnen op dit gebied maar als je zo generaliserend gaat roeptoeteren gaat daar nooit wat van komen.
En helemaal mooi dat je Brabant een shithole noemt. Geen idee waarom je dat oke vindt terwijl je hoogstwaarschijnlijk gaat stijgeren als iemand anders een land een shithole noemt. En daar zit maar bar weinig verschil tussen in deze context
Tussen dr tietenquote:Op woensdag 17 juli 2024 10:32 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)-zomerweer~a7f4c264/
Waar blijft het gratis bier van Caroline!
Sterker: LTO bestuurders schijnen nunachter de schermen unaniem te vinden dat ze die deal hadden moeten tekenen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:45 schreef jcdragon het volgende:
De dierenrechten en eventueel boerderij van een boer zijn zijn pensioen. Met name die dierenrechten zijn veel waard, maar daar staan vaak ook grote leningen tegenover. Als zo'n boer, zoals nu het plan is, minstens een fors deel en misschien wel alle dierenrechten kwijt raakt bij stoppen in plaats van ze door te kunnen verkopen, blijft die boer met forse leningen zitten waar geen onderpand meer onder zit en is ook zijn pensioen kwijt. Als de overheid die dierenrechten uit de markt wil halen, moeten ze gewoon marktconform betalen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat valt er te helpen dan en moet je dat überhaupt willen? Als Piet van Snackcorner 't Frietje geen opvolger heeft, gaan we toch ook niet 'helpen'?
De rest van het land is vooral blij dat het geen Brabant isquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hier in shithole Brabant hebben we tenminste lekkere friet.En Bossche bollen
Waarom is dat?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rest van het land is vooral blij dat het geen Brabant is
Vooral omdat het totaal anders is dan de rest van Nederland bij een heleboel dingen, denk ik. Carnaval vieren, bij iedereen binnen kunnen lopen achterom, de zogenaamde 'gezelligheid'... voor veel mensen is dat een nachtmerrie. Mensen moeten niet proberen hier zonder afspraak binnen te komen, ik sta ze dan wel te woord bij de voordeur, zo'n type ben ik.quote:
Wat een vooroordelen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral omdat het totaal anders is dan de rest van Nederland bij een heleboel dingen, denk ik. Carnaval vieren, bij iedereen binnen kunnen lopen achterom, de zogenaamde 'gezelligheid'... voor veel mensen is dat een nachtmerrie. Mensen moeten niet proberen hier zonder afspraak binnen te komen, ik sta ze dan wel te woord bij de voordeur, zo'n type ben ik.
Deels vast wel, het zal er vast niet overal zo aan toe gaan. Maar van (ex-)Brabantse collega's die ik heb gehad heb ik wel gehoord dat het er echt zo aan toe gaat.quote:
En daarom is 'heel Nederland' blij?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deels vast wel, het zal er vast niet overal zo aan toe gaan. Maar van (ex-)Brabantse collega's die ik heb gehad heb ik wel gehoord dat het er echt zo aan toe gaat.
Ik ben in Brabant geboren en getogen en woon sinds een jaar of vier onder de rook vna Alkmaar, maar hoewel er bij ons in Brabant nooit iemand zomaar achterom binnenliep, is dat hier juist wel het geval.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral omdat het totaal anders is dan de rest van Nederland bij een heleboel dingen, denk ik. Carnaval vieren, bij iedereen binnen kunnen lopen achterom, de zogenaamde 'gezelligheid'... voor veel mensen is dat een nachtmerrie. Mensen moeten niet proberen hier zonder afspraak binnen te komen, ik sta ze dan wel te woord bij de voordeur, zo'n type ben ik.
In de stad/dorp ja?quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn er steden in Brabant dan?quote:
Ik was dan ook niet echt serieus, dreunde bewust de vooroordelen op. Sorry als ik Brabanders daar mee voor het hoofd heb gestoten. Over mensen die in Groningen wonen zijn er gelukkig ook genoeg vooroordelenquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben in Brabant geboren en getogen en woon sinds een jaar of vier onder de rook vna Alkmaar, maar hoewel er bij ons in Brabant nooit iemand zomaar achterom binnenliep, is dat hier juist wel het geval.
Ik denk dat je te veel vooroordelen hebt.
Zelfs al zijn die gebaseerd op collega's die ex-Brabander zijn. Zomaar een paar dingen plakken op alle Brabanders....niet heel slim.
Omdat er mensen zijn die domme vooroordelen spuien dacht jij "laat ik daar even gezellig aan meedoen". Hullie doen het immers ook...quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik was dan ook niet echt serieus, dreunde bewust de vooroordelen op. Sorry als ik Brabanders daar mee voor het hoofd heb gestoten. Over mensen die in Groningen wonen zijn er gelukkig ook genoeg vooroordelen
En een hekel aan zwarten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hier in shithole Brabant hebben we tenminste lekkere friet.En Bossche bollen
Nou, dat is niet helemaal waar hoor. Algemene waarheden als 'moslims zien Mohamed als de belangrijkste profeet' zijn uitstekend houdbaar.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
Algemeenheden over grote groepen mensen gaan nooit op. Of het nou om moslims gaat of Brabanders.
Een van mijn beste vrienden....quote:
Ach ja... dat provinciaal denken in de rest van het land.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rest van het land is vooral blij dat het geen Brabant is
Ja als je nutteloze nietszeggende dingen zegt als Brabanders komen uit Brabant. Of Christenen geloven in Christus.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:04 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal waar hoor. Algemene waarheden als 'moslims zien Mohamed als de belangrijkste profeet' zijn uitstekend houdbaar.
Ja, logisch toch? Verder is dat natuurlijk geen kwestie van zwart/wit. Er zijn ook algemeenheden die voor bijna alle/verreweg de meeste/ruim de helft (etc) van de leden van de groep gelden. Zonder algemeenheden kun je niets over groepen zeggen. Sterker nog: zonder algemeenheden zouden het niets eens groepen zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja als je nutteloze nietszeggende dingen zegt als Brabanders komen uit Brabant. Of Christenen geloven in Christus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |