Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?quote:Op maandag 15 juli 2024 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik hier op in mag halen : lokale politiek heeft vaak veel meer invloed op het dagelijks leven van een burger.
Nee, maar wel over zaken als bestemmingsplannen, inrichting openbare ruimtes, afval enzovoort.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?
Volgens mij gaat de lokale politiek juist over de essentiële zaken helemaal niet.
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar wel over zaken als bestemmingsplannen, inrichting openbare ruimtes, afval enzovoort.
Probleem is dat de landelijke politiek aan deze punten ook te weinig doet naar mijn meningquote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat die lokale politiek dan de luchtvervuiling van gifstoffen waardoor er veel meer kinderen met longziektes zijn aanpakken? Gaat de lokale politiek de minimumlonen verhogen van hen die niet rond kunnen komen van hun werk? Gaat de lokale politiek er voor zorgen dat de huren omlaag gaan? Gaat de lokale politiek het bijzonder onderwijs beschermen?
Volgens mij gaat de lokale politiek juist over de essentiële zaken helemaal niet.
Ligt er aan. Laat ik het anders verwoorden : ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat mensen verwachten dat de landelijke politiek iets moet/gaat oplossen terwijl dat echt iets is voor lokale politiek.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.
Ik noemde bewust allemaal punten die het afgelopen kabinet wel heeft gedaan, al geef ik toe dat het vaak te weinig is.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Probleem is dat de landelijke politiek aan deze punten ook te weinig doet naar mijn mening
We hebben ook een topic over lokale politiek, maar om nu de lokale politiek van elke gemeente hier te bespreken gaat ook wat ver. Maar volgens mij onderschat jij het effect wat de landelijke politiek kan hebben op het leven. Als die plots de toeslagen en kinderbijslag halveren of fors gaan korten op uitkeringen gaan een hele hoop mensen de schuldsanering in, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ligt er aan. Laat ik het anders verwoorden : ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat mensen verwachten dat de landelijke politiek iets moet/gaat oplossen terwijl dat echt iets is voor lokale politiek.
Hoe dan ook zouden mensen veel meer lokaal moeten gaan stemmen. De opkomst daarvan is nog altijd vrij laag.
Eensquote:Op maandag 15 juli 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
We hebben ook een topic over lokale politiek, maar om nu de lokale politiek van elke gemeente hier te bespreken gaat ook wat ver
Ik niet zozeer, maar ik ken die mensen wel. Je kunt het ook omdraaien, het effect van besluiten in lokale politiek worden vaak niet goed meegenomen in de besluitvorming van mensen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als je wil dat je lokale zwembad open blijft moet je niet boos worden op de landelijke VVD omdat ze ''bezuinigen''quote:Maar volgens mij onderschat jij het effect wat de landelijke politiek kan hebben op het leven. Als die plots de toeslagen en kinderbijslag halveren of fors gaan korten op uitkeringen gaan een hele hoop mensen de schuldsanering in, bijvoorbeeld.
Nou, als den Haag onder leiding van die VVD heeft besloten om jeugdzorg, ggz en ik weet niet uit mijn hoofd wat ze nog meer in dat fantastische plan hadden staan, over de schutting naar de gemeentes kiepert, maar er geen budget voor regelt......quote:Op maandag 15 juli 2024 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je wil dat je lokale zwembad open blijft moet je niet boos worden op de landelijke VVD omdat ze ''bezuinigen''
Maar beter om dit gesprek al dan niet voort te zetten in een ander topic.
Nee, die problemen moeten we dan ook op Europees niveau aanpakkenquote:Op maandag 15 juli 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ja, in maatschappelijke, culturele, onderwijs en sportvoorzieningen en bijvoorbeeld werkgelegenheid speelt de gemeentelijke politiek toch wel een belangrijke rolquote:Op maandag 15 juli 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heeft toch allemaal veel minder invloed op het leven van iemand die al een huis heeft in een gewoon al volgebouwde woonwijk. Ja, de afvalkosten, maar die zijn marginaal als je die vergelijkt met belastingen en inkomsten uit de landelijke overheid. Een minieme wijzinging in het kindgebonden budget of de kinderbijslag heeft meer effect dan een significante wijziging in de afvalbelasting.
Het is Shownieuwsmateriaal, waar het ook over de nieuwste scharrel van Sylvie gaat.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
Je normaliseert het door te pretenderen dat het er niet is? Of zo? Ik kan daar geen touw aan vast knopen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-13-miljard-a4859767quote:Nederland krijgt eerste geld uit coronaherstelfonds: 1,3 miljard
Herstelplan Nu Nederland voldoet aan de afspraken, keurt Brussel een betaling van 1,3 miljard goed. Maar het blijft onzeker of ook de rest van het voor Nederland bestemde geld kan worden overgemaakt.
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...quote:Op maandag 15 juli 2024 21:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, die problemen moeten we dan ook op Europees niveau aanpakken
Voor 20% fee ram ik wel een paar nachten door.quote:Op maandag 15 juli 2024 22:47 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-13-miljard-a4859767
- Ook in een spoiler is het niet toegestaan NRC artikelen in zijn geheel te kopieeren -
Huren, lonen en onderwijs zijn ook geen dagdagelijkse problemen waar het over ging. Je steeds volle afvalcontainer en niet meer in je eigen straat kunnen parkeren wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...
Maar luchtkwaliteit houdt zich sowieso niet aan grenzenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 06:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Huren, lonen en onderwijs op Europees niveau? Alsjeblieft niet...
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:23 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)iend-reist~aed6920a/
Hoe lang zijn ze al bezig? Want het wordt er steeds gezelliger op.
Toch netjes om dit voor elkaar te krijgen in 2 weken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.
Oh, en dan zijn er binnen de VVD nog stemmen die nogal boos zijn dat de VVD het liberalisme vergeten is.
Leuk toh..... dat het stelletje van 4 kibbelt.quote:Schoof onder druk na boycot van Orbán door EU: VVD wil dat kabinet niet meer naar Wilders’ vriend reist
Het kabinet zit in de maag met de EU-boycot van tijdelijk EU-voorzitter Viktor Orbán. Premier Dick Schoof wil geen totale ban op ministersbezoeken aan Boedapest, maar de VVD vraagt daar nu alsnog om. Dat plaatst de premier voor het blok: de grootste coalitiepartij PVV van Wilders is juist een innige bondgenoot van Orbán.
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hertzberger die uithaalt, Wilders die al meermaals uithaalt, WIlders die zich bij Orban aansluit en de EC die Orban kaltstellt. Het gaat inderdaad heel aardig, ja.
Oh, en dan zijn er binnen de VVD nog stemmen die nogal boos zijn dat de VVD het liberalisme vergeten is.
Dit ja:quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:22 schreef Beathoven het volgende:
Net een stuk uit de discussie tussen Wilders en Dijk gezien. Je kunt nu blijkbaar alles verkeerd doen en al zouden er werkelijk huishoudens creperen dan trekt Wilders een nog veel grotere muur op dan de VVD dat ooit heeft gedaan door op z'n Amerikaans een "successenlijstje" van gebakken lucht voor te dragen, waardoor voorbij wordt gegaan aan het onderwerp.
Men is bereid om over lijken te gaan als het moet.
Om te snappen dat dit rariteitenkabinet sowieso een keer gaat klappen heb je geen kristallenbol nodig inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Deze keer gaat het echt gebeuren hoor, het gaat nu echt klappen!
Het is een wonder dat dit er gekomen is jaquote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.
Wel interessant om te zien, ondanks alle verwijten, beledigingen, spaken in de wielen waar de coalitiepartners elkaar op getrakteerd hebben zitten ze er.
De VVD zit toch in een kabinet met Wilders die politiek gezien volledig aan de kant van Orban staat? Rare eisen dit.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Leuk toh..... dat het stelletje van 4 kibbelt.
https://www.ad.nl/politie(...)iend-reist~aed6920a/
Ik vraag me af of sommige mensen hier zijn vergeten wat het woord 'coalitie' betekent.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze ondertussen wel wat ruzie gewend zijn en dat dit ook weer overwaait.
Wel interessant om te zien, ondanks alle verwijten, beledigingen, spaken in de wielen waar de coalitiepartners elkaar op getrakteerd hebben zitten ze er.
Niet alleen staat Wilders aan de kant van Orban, ze zijn ook recent samen in een nieuwe fractie in het Europarlement gestapt. Dus ja, uiteraard gaan Wilders en Orban bij elkaar over de vloer komen om hierover te overleggen. Nogal logisch.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD zit toch in een kabinet met Wilders die politiek gezien volledig aan de kant van Orban staat? Rare eisen dit.
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet alleen staat Wilders aan de kant van Orban, ze zijn ook recent samen in een nieuwe fractie in het Europarlement gestapt. Dus ja, uiteraard gaan Wilders en Orban bij elkaar over de vloer komen om hierover te overleggen. Nogal logisch.
Het blijft een aparte dans, dit. NSC en VVD lijken continu verbaasd en geïrriteerd dat de PVV PVV-dingen doet.
Ja maar dE bEeLdVoRmInG hequote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).
Hoe interpreteer jij dat woord in relatie tot de actuele ontwikkelingen?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vraag me af of sommige mensen hier zijn vergeten wat het woord 'coalitie' betekent.
Het is geen kwestie van interpretatie. Een coalitieregering betekent per definitie dat partijen moeten samenwerken die het niet over alles eens zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe interpreteer jij dat woord in relatie tot de actuele ontwikkelingen?
Deze werken niet samen en zijn het in alles oneens, dit hebben we in Nederland echt nog nooit gezien hoor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van interpretatie. Een coalitieregering betekent per definitie dat partijen moeten samenwerken die het niet over alles eens zijn.
Ja, daarom is er ook geen hoofdlijnenakkoord en zijn er geen gedeelde standpunten over bijvoorbeeld migratie... oh wachtquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze werken niet samen en zijn het in alles oneens, dit hebben we in Nederland echt nog nooit gezien hoor.
Dat deel over migratie waarover Omtzigt op de dag van de presentatie zei: "maak je niet druk, als je goed leest staat er in die paragraaf helemaal niks"? Dat deel?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, daarom is er ook geen hoofdlijnenakkoord en zijn er geen gedeelde standpunten over bijvoorbeeld migratie... oh wacht
Je zei dat ze het over alles oneens zijn. Gewoon gelul natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat deel over migratie waarover Omtzigt op de dag van de presentatie zei: "maak je niet druk, als je goed leest staat er in die paragraaf helemaal niks"? Dat deel?
En dat hoofdlijnenakkoord dat voor minstens de helft nu al in de prullenbak ligt, dat akkoord?
Ik heb nog geen debat gezien het laatste half jaar waar ze het met elkaar eens waren, eigenlijk. En nu er geen debatten meer zijn, ruziën ze lekker verder via X.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zei dat ze het over alles oneens zijn. Gewoon gelul natuurlijk.
https://zoetermeersdagbla(...)raadslid-voor-de-pvvquote:Ontslagen politieman was kandidaat-gemeenteraadslid voor de PVV.
De Haagse politieman die recent is ontslagen vanwege discriminerende uitlatingen op social media, stond bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen op de tiende plek van de kandidatenlijst van de Haagse PVV. Dat meldt de krant NRC.
Norbert S. was voor de PVV ook enige tijd waarnemend lid in de Provinciale Staten Zuid-Holland.
"Moet je ook niet met Orban een regering vormen."quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
De VVD verdient hier geen lof maar hoon. Ze proberen opzichtig van twee walletjes te eten. Als je als regering niet bij Orban langs mag gaan moet je ook niet met Orban een regering vormen. Laten we bij de concrete acties beginnen (samenwerken) en niet bij de symbolische (bezoeken).
Als ik de VVD goed begrijp is dat wat ze proberen te vermijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:58 schreef Donaldson het volgende:
[..]
"Moet je ook niet met Orban een regering vormen."
Orban is gedoogpartner van kabinet-Schoof?
Voor mij is het enige opzienbarende aan deze geschiedenis dat de PVV blijkbaar meedoet aan gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:43 schreef Bluesdude het volgende:
Alweer een PVV-parlementariër met discriminerend geleuter
[..]
https://zoetermeersdagbla(...)raadslid-voor-de-pvv
Huh? Dat doen ze al heel lang en in sommige gemeentes zijn ze de grootste partij of dat geweest.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor mij is het enige opzienbarende aan deze geschiedenis dat de PVV blijkbaar meedoet aan gemeenteraadsverkiezingen.
Het was niet helemaal serieus maar buiten Almere en Den Haag heb ik er eigenlijk nooit iets van meegekregen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Dat doen ze al heel lang en in sommige gemeentes zijn ze de grootste partij of dat geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |