abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214301940

quote:
Mensen die graag kak eten, zijn vaker single
Een grootschalige enquête van de bladen 'Goed Gevoel', 'Flair' en 'Libelle' heeft aan het licht gebracht dat mensen die uitwerpselen eten tot zeven keer meer kans maken om partnerloos door het leven te gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 38% gewijzigd door Vanyel op 15-07-2024 20:05:58 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214302009
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:00 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Tbf ik krijg toch liever het bestaan van mensen door mijn strot gedrukt
pi_214302016
HET IS HIER OOK NOOIT GOED :(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 15 juli 2024 @ 20:10:05 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214302052
Wat is dit nu weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214302053
Kak.
pi_214302121
Was een interessant onderzoek om aan mee te werken :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 15 juli 2024 @ 20:19:14 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214302153
Ik neem dan liever kakkers dan kaketers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 15 juli 2024 @ 20:21:30 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juli 2024 @ 20:25:04 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214302205
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 15 juli 2024 @ 20:33:06 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  maandag 15 juli 2024 @ 20:42:19 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_214302389
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
Dit wordt nu uitvergroot. Dat de gezondheidszorg (Obama care) weer de nek is omgedraaid. Of dat abortus in veel staten weer verboden is, dan wel aan zeer strenge regels gebonden hoor je niemand over.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 15 juli 2024 @ 20:45:06 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214302425
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:42 schreef z80 het volgende:

[..] Of dat abortus in veel staten weer verboden is, dan wel aan zeer strenge regels gebonden hoor je niemand over.
Zoals in Polen?
  maandag 15 juli 2024 @ 20:48:54 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_214302479
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of de anti-onderwijs en anti-boekenhouding in de VS, of Ma Flodder aka minister zware shag die hier de btw op boeken omhoog wilt.
De BTW verhogingen zijn in de vorige 2 kabinetsperiodes reeds afgesproken. Deel 1 van het pakket was cultuur en theater. Daar is wel wat aandacht voor geweest, maar niet heel veel. Nu er een nieuw "niet gewenst" kabinet zit wordt er op de verhoging geschoten. Veel te laat dus. En onterecht om er nu 1 minister op aan te vallen. Incl asociale omschrijving van haar.
pi_214302573
Goh, dit is interessante dans.

Onder leiding van een Fransoos (Sadeck Berrabah); hier iets met een Nederlands tintje
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214302621
quote:
Of dat abortus in veel staten weer verboden is, dan wel aan zeer strenge regels gebonden hoor je niemand over.
Hoor je niemand over?
Ik lees er bijna elke dag gruwelverhalen over (en dan bedoel ik dat ik ze gruwelijk vind, niet dat het aanstelleritus is). Het is echt Heel Erg. Dat van die gewenste abortus verhinderen is al heel erg, maar het is zo erg doorgeschoten dat artsen vrouwen met een gestorven foetus in hun buik niet durven arborteren.
pi_214302629
quote:

[..]
Dit wordt nu uitvergroot. Dat de gezondheidszorg (Obama care) weer de nek is omgedraaid. Of dat abortus in veel staten weer verboden is, dan wel aan zeer strenge regels gebonden hoor je niemand over.
Dat valt bij mij gewoon onder het verlies van rechten, autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven hoor. Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar ik hoor daar regelmatig mensen over.
Gezondheidszorg iets minder, maar ook wel.
  maandag 15 juli 2024 @ 20:59:08 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214302660
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 20:48 schreef z80 het volgende:

[..]
De BTW verhogingen zijn in de vorige 2 kabinetsperiodes reeds afgesproken. Deel 1 van het pakket was cultuur en theater. Daar is wel wat aandacht voor geweest, maar niet heel veel. Nu er een nieuw "niet gewenst" kabinet zit wordt er op de verhoging geschoten. Veel te laat dus. En onterecht om er nu 1 minister op aan te vallen. Incl asociale omschrijving van haar.
Nou ja zeg, z80, niet ineens met feiten gaan komen in een politieke discussie als iemand net zo lekker aan het posten is.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 21:06:06 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214302724
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak een stuk makkelijker doet als je geen onderdeel bent van de groep(en) die mogelijk door deze grap een aanmerkelijk deel van hun autonomie, vrijheid en kwaliteit van leven verliest. Wat wij allemaal niet direct zijn want geen Amerikanen, maar indirect sommigen van ons uiteraard wel.

Jij bent altijd zo begaan met andere Europeanen. Interesseert dit je niet omdat de getroffen partijen 'maar' Amerikanen zijn?
Weet je überhaupt dat vrouwen en iedereen met ook maar een luchtje van queerness en gendernonconformiteit of 'buitenlanderschap' in Amerika echt een shitton rechten gaan verliezen (/al verloren zijn) als dit zo doorgaat?
Maar ik ken me er wel heel druk en boos om gaan maken maar daar heb ik alleen mezelf maar mee want het verandert geen klap.

Het is nog steeds een democratisch land daar, de mensen zullen echt zelf moeten stemmen als ze je dit willen voorkomen. Vrouwen+queers+buitenlanders zou al een meerderheid moeten zijn qua stemmen.

Wat betreft de meeste buurlanden vertrouw ik op coalities. Stel er is een partij met 99 goede ideeën en 1 idiote zou mij dat niet weerhouden er op te stemmen als voor dat gekke idee toch geen meerderheid te vinden is. Bij de VS is dat wat minder van toepassing.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214302874
Dat is ook een manier om ernaar te kijken. Je zal zeker niet de enige zijn.
pi_214303020
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
Het is nog steeds een democratisch land daar
Wat maakt het democratisch? Dat sommige mensen mogen stemmen? Dat er verkiezingen zijn?
Er worden zo ontzettend veel mensen actief uitgesloten van stemrecht en je hoeft bepaald niet de meeste stemmen te halen om te winnen. Wanneer noem je het nog democratisch? Als de machthebber hun land democratisch noemen? Dan was de DDR ook democratisch, en dan is Noord-Korea het.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 21:28:52 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214303078
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat maakt het democratisch? Dat sommige mensen mogen stemmen? Dat er verkiezingen zijn?
Er worden zo ontzettend veel mensen actief uitgesloten van stemrecht en je hoeft bepaald niet de meeste stemmen te halen om te winnen. Wanneer noem je het nog democratisch? Als de machthebber hun land democratisch noemen? Dan was de DDR ook democratisch, en dan is Noord-Korea het.
Dat is naar mijn mening alleen een argument als een partij altijd 80% van de stemmen zou halen, hetgeen niet het geval is in de VS.
  maandag 15 juli 2024 @ 21:29:02 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214303085
@sigme hoe zit dat precies met kiesgerechtigdheid daar?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_214303153
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat is naar mijn mening alleen een argument als een partij altijd 80% van de stemmen zou halen, hetgeen niet het geval is in de VS.
Dus als je veel personen uitsluit van kiesrecht en dan met 40% van de stemmen de verkiezingen 'wint' , dan vind je het een democratisch georganiseerd land omdat ze de boel niet op zo'n manier bedonderen dat het te obvious is?

Wat.. schattig?
pi_214303181
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
_O_
pi_214303235
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:29 schreef Barreltje het volgende:
@:sigme hoe zit dat precies met kiesgerechtigdheid daar?
Gerrymandering has entered the chat
pi_214303273
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:29 schreef Barreltje het volgende:
@:sigme hoe zit dat precies met kiesgerechtigdheid daar?
Je verliest je kiesrecht bij allerlei luizige overtredingen. Ter vergelijk: in normale landen hebben mensen met een strafblad ook kiesrecht.

Maar goed, dat is tot daar aan toe. Maar wat ze ook doen is het opstellen van lijsten van mensen die vermoedelijk wel een overtreding begaan zullen hebben omdat hun achternaam/bsn/geboortedatum/-plaats 'lijkt op' personen waarvan kiesrecht is ingetrokken. En wie dan komt stemmen en op zo'n lijst staat, wordt met politiebegeleiding het kieslokaal uitgezet. Uiteraaard kan je daartegen protesteren en er een zaak van maken. Een paar weken later wordt je dan in het gelijk gesteld. You do the math.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en 'the math' van de personen die op deze wijze helaas helaas onterecht tijdelijk ten onrechte tijdens de verkiezingen even geen stemrecht leken te hebben hebben een heel nauwkeurig bereik.

En wie 'betrapt' wordt op een poging te gaan stemmen terwijl je stemrecht was ingetrokken kan worden veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraf - en ze vervolgen ook daadwerkelijk. Dat doen ze trouwens ook als je kiesdistrict weer eens is aangepast (qua grenzen) en je per ongeluk probeert te stemmen in een district waar je opeens niet meer thuishoort. Dat soort dingen schrikt enorm af; en ook dat wordt zeer nauwkeurig berekend ingezet op de plekken waar het gaat om een paar procentjes meer/minder die de doorslag geven.

Oh, en om onduidelijke redenen zijn het altijd de smerigste boeven die zich van dit soort praktijken bedienen. Mag jij raden welk soort politiek hiervan profiteert.
pi_214303299
quote:
Ik snap waarom ze het doen maar het is voor een deel ook wel show. Zit je daar al lang genoeg om de echte parels qua producenten eruit te halen, heb je al een voorkeur?
pi_214303312
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Je verliest je kiesrecht bij allerlei luizige overtredingen. Ter vergelijk: in normale landen hebben mensen met een strafblad ook kiesrecht.

Maar goed, dat is tot daar aan toe. Maar wat ze ook doen is het opstellen van lijsten van mensen die vermoedelijk wel een overtreding begaan zullen hebben omdat hun achternaam/bsn/geboortedatum/-plaats 'lijkt op' personen waarvan kiesrecht is ingetrokken. En wie dan komt stemmen en op zo'n lijst staat, wordt met politiebegeleiding het kieslokaal uitgezet. Uiteraaard kan je daartegen protesteren en er een zaak van maken. Een paar weken later wordt je dan in het gelijk gesteld. You do the math.
SPOILER
Oh, en 'the math' van de personen die op deze wijze helaas helaas onterecht tijdelijk ten onrechte tijdens de verkiezingen even geen stemrecht leken te hebben hebben een heel nauwkeurig bereik.

En wie 'betrapt' wordt op een poging te gaan stemmen terwijl je stemrecht was ingetrokken kan worden veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraf - en ze vervolgen ook daadwerkelijk. Dat doen ze trouwens ook als je kiesdistrict weer eens is aangepast (qua grenzen) en je per ongeluk probeert te stemmen in een district waar je opeens niet meer thuishoort. Dat soort dingen schrikt enorm af; en ook dat wordt zeer nauwkeurig berekend ingezet op de plekken waar het gaat om een paar procentjes meer/minder die de doorslag geven.

Oh, en om onduidelijke redenen zijn het altijd de smerigste boeven die zich van dit soort praktijken bedienen. Mag jij raden welk soort politiek hiervan profiteert.
En heel Puerto Rico mag niet meestemmen, de lijnen qua wat als ID mee mag wordt nogal eens creatief toegepast.
pi_214303327
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik snap waarom ze het doen maar het is voor een deel ook wel show. Zit je daar al lang genoeg om de echte parels qua producenten eruit te halen, heb je al een voorkeur?
Oh ik heb zeker al wel cider voorkeuren hoor :D maar je proeft het verschil enorm tussen zo opschenken of niet. Totaal ander drankje.
pi_214303359
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh ik heb zeker al wel cider voorkeuren hoor :D maar je proeft het verschil enorm tussen zo opschenken of niet. Totaal ander drankje.
Ja maar niet perse helemaal tot boven je hoofd, dat vind ik show. Soms zijn de obers ook al vervangen door pompjes, die gaan ook niet zo hoog.
pi_214303528
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER

En kieslokalen sluiten zodat arme mensen kilometers moeten lopen en lang moeten wachten om te kunnen stemmen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 15 juli 2024 @ 22:01:36 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214303587
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En kieslokalen sluiten zodat arme mensen kilometers moeten lopen en lang moeten wachten om te kunnen stemmen
Verboden om water uit te delen aan mensen die 5 uur in de rij voor het stembureau moeten staan _O_
Spoilers!
pi_214303630
Twee banen hebben. Van Groningen naar Maastricht moeten reizen om je in te schrijven om te ‘mogen’ stemmen. En dat weer als je gáat stemmen.

“One man, one vote” is een ver van mijn Republikeinse bed show.
pi_214303729
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Verboden om water uit te delen aan mensen die 5 uur in de rij voor het stembureau moeten staan _O_
Vergeet vooral ook het weghalen van drinkwater punten uit de woestijn niet, in die categorie. Het Amerikaanse equivalent van de vluchtelingen die wij in de Middellandse zee laten verzuipen
pi_214303785
Kutland.
In 1 woord alles samen gevat O-)
pi_214303839
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:16 schreef Blues het volgende:
Kutland.
Juustem
pi_214303906
quote:
Kutland.
Dat doet het land geen recht. Het is een prachtig land met heel veel hele leuke mensen.
Jammer genoeg heeft het rechtstelsel en het kiessyteem niet weten te verhinderen dat boeven de macht hebben gegrepen, en wel op zo'n manier dat velen het met hart & ziel verdedigen. En nog veel meer mensen niet zien dat de 'democratie' zo is uitgehold dat deze alleen nog maar in naam bestaat. Zoals ook de rechtstaat en ook de vrijheid van meningsuiting alleen nog maar in naam bestaan als rechten voor allen.
  maandag 15 juli 2024 @ 22:33:23 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214303976
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gerrymandering has entered the chat
:?
  maandag 15 juli 2024 @ 22:35:02 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_214303990
quote:
Kutland.
USA is geen land. Het is een verzameling van landen (staten) die een aantal taken centraal geregeld hebben.
Elke deelstaat (hallo Duitsland) heeft zijn eigen wet en regelgeving. Met daarboven iets centraal geregeld.
Nu zijn er staten waar het redelijk/goed geregeld is. En er zijn staten waar je niet wil zijn.
En nu zijn er verkiezingen voor het opperhoofd van het centrale deel. Waarbij het opperhoofd veel te veel macht heeft gekregen. En zijn stoel voor 4 jaar koopt met toezeggingen en veel geld.
pi_214304022
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Uit de Verenigde Staten is onder de termen redistricting of gerrymandering als doel bekend, een politieke partij of kandidaat meer kans te geven in het betreffende district een meerderheid van stemmen te behalen, benodigd om een zetel in de volksvertegenwoordiging te bemachtigen
pi_214304161
Mind my O-) hè mensen...

Net als NL niet alleen maar een gaaf land is, is USA ook niet alleen maar kut.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 22:52:50 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214304203
Nee hoor, prachtig land. Betalen goed voor onze machines :+
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 22:55:50 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214304238
Nog geen update van @vlindertje89 hier of in onderstaand topic... Lukte het vandaag beter?
FOT / [algemeen] Dierentuinfoto's - Deeltje Zoo-veel alweer
pi_214304350
quote:

[..]
Gerrymandering is het uittekenen van kiesdistricten op zo'n manier dat je bepaalde ethnische groepen hun stem nagenoeg niet mee laat tellen.
pi_214304367
quote:

[..]
Gelukkig is er een John Oliver voor alles *)

pi_214304525
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen update van @:vlindertje89 hier of in onderstaand topic... Lukte het vandaag beter?
FOT / [algemeen] Dierentuinfoto's - Deeltje Zoo-veel alweer
Ja! _O_
Ik baal nu extra van gister, want ik heb een paar foto's dat ze elkaar aan het wassen zijn en eentje is echt heel tof, maar ik ben bang net niet helemaal goed scherp. En ik begreep vd medewerkers dat ze echt maar zelden zo bij elkaar liggen, meestal tolereren ze elkaar vooral. Maar vandaag wel echt toffe foto gemaakt ook weer, die ook stuk scherper/op juiste plekken scherp lijkt dan gisteren bij veel foto's.

Ik heb het nog niet op de laptop gezet, maar gister en vandaag wel paar foto's van de foto's gemaakt :+ . Eerste twee zijn vandaag, rest gister. De eerste is overigens ingezoomd, ik heb m in zn geheel erop, maar vind hem met dit kader nog wat indrukwekkender. Van nr 4 ben ik bang dat die op groot scherm net niet goed scherp blijkt, maar vind ik wel héél vet verder. Ook de stretch-foto vind ik tof, maar ligt scherpte te ver naar achteren, had die graag op zn kop gehad en ligt nu meer op achterlijf. Het zijn ook maar gewoon heel grote katten O+
SPOILER: tijdelijke fotodump!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2024 23:56:31 ]
pi_214304538
Wat een gave foto’s @vlindertje89
Vooral die stretch foto
pi_214304557
Verder word ik verdrietig/angstig van een heleboel zaken die in de wereld aan de gang zijn, en kies ik er voor mijn eigen mentale welzijn met enige regelmaat voor om mijn kop in het zand te steken door geen nieuws te luisteren/kijken (of alleen oppervlakkig). Ik besef me absoluut dat dat een voorrecht en luxepositie is die een hoop groepen mensen niet hebben. Wel ben ik dan weer vrij uitgesproken / ondersteunend binnen mijn eigen cirkel van invloed als het gaat om zaken als lhbtqi+ rechten (met de vlag van mijn buurvrouwen bv vorig jaar/dit jaar, ook als ik daar zelf hinder van ondervind), vind ik toch zelf althans. Niet dat ik dat bijzonder vind oid, ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, maar als voorbeeld van dat ik niet op alle niveaus mijn ogen ervoor sluit. Ik stem ook principieel niet op partijen die tegen abortus en/of lhbtqi+ zijn, wat de rest van hun standpunten dan ook mogen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2024 23:59:04 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 04:06:58 #52
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214305106
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gerrymandering is het uittekenen van kiesdistricten op zo'n manier dat je bepaalde ethnische groepen hun stem nagenoeg niet mee laat tellen.
Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.
  Moderator dinsdag 16 juli 2024 @ 06:44:59 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214305208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 04:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om ethnisch maar om wat ze stemmen.
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.
pi_214305680
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 06:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niet zo bijdehand Jan, feiten zijn immers een linkse hobby aldus LHO.
https://www.brennancenter(...)ymandering-explained

Quote eruit: Gerrymandering affects all Americans, but its most significant costs are borne by communities of color.
pi_214305687
Ook wel prettig, als je kunt leven in de veronderstelling dat dat allemaal niks met elkaar te maken heeft :D

Schattig... zei iemand al.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_214305690
🎶 🎉 Van Harte @Kaatje1 w/
pi_214305776
Kaatje! Van harte :*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:20:37 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214305942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://www.brennancenter(...)ymandering-explained

Quote eruit: Gerrymandering affects all Americans, but its most significant costs are borne by communities of color.
Gerrymandering is niet exclusief voor de VS
pi_214305952
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder word ik verdrietig/angstig van een heleboel zaken die in de wereld aan de gang zijn, en kies ik er voor mijn eigen mentale welzijn met enige regelmaat voor om mijn kop in het zand te steken door geen nieuws te luisteren/kijken (of alleen oppervlakkig). Ik besef me absoluut dat dat een voorrecht en luxepositie is die een hoop groepen mensen niet hebben. Wel ben ik dan weer vrij uitgesproken / ondersteunend binnen mijn eigen cirkel van invloed als het gaat om zaken als lhbtqi+ rechten (met de vlag van mijn buurvrouwen bv vorig jaar/dit jaar, ook als ik daar zelf hinder van ondervind), vind ik toch zelf althans. Niet dat ik dat bijzonder vind oid, ik vind dat iedereen dat zou moeten doen, maar als voorbeeld van dat ik niet op alle niveaus mijn ogen ervoor sluit. Ik stem ook principieel niet op partijen die tegen abortus en/of lhbtqi+ zijn, wat de rest van hun standpunten dan ook mogen zijn.
Het is een uitgekauwd en licht slijmerig citaat:
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

Maar zoals elke open deur die ingetrapt wordt zit er nogal veel zinnigs in.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:25:49 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214305996
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gerrymandering is niet exclusief voor de VS
Doet dat iets af aan de idiotie van het concept?
Spoilers!
pi_214306145
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 09:39:23 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306218
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering deden
Ook bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, UK zijn er directe mandaten in kiesdistricten.
pi_214306308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn punt is, het concept gaat niet om etnische afkomst, maar om kiesdistricten zo te vormen dat het resultaat daarmee flink beïnvloed wordt. Dat er een correlatie is tussen etnische achtergrond klopt, maar het gaat daar niet om, het gaat om het stemgedrag. Zo waren er beschuldigingen aan de conservatieve regering in UK in het verleden dat ze ook aan gerrymandering deden
Ook bijvoorbeeld in Duitsland, Frankrijk, UK zijn er directe mandaten in kiesdistricten.
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.
pi_214306331
@Kaatje1 Gefeliciteerd!
pi_214306386
Gefeliciteerd, Kaatje *O* *O* Fijne dag gewenst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:02:01 #67
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214306451
Gefeliciteerd @Kaatje1! *O*
pi_214306479
Dank allen.

Dag begon/gaat wat minder. Rare kiespijn vannacht en nu ook af en toe. Niet kop tegen de muur bonkend. Ben er ook niet echt achter of het links boven of onder zit. Denk aan een beginnende ontsteking in de kaak, mag om 15 uur naar de tandarts *O* -O-
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:07:58 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306500
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Behalve dat het wel om ethnische groepen gaat, want de groepen die het leven zuur gemaakt wordt door de Republikeinen zijn ook de groepen die -je verwacht het niet- niet op ze stemmen.
je maakt van een epifenomeen een causaliteit
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:09:32 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214306512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank allen.

Dag begon/gaat wat minder. Rare kiespijn vannacht en nu ook af en toe. Niet kop tegen de muur bonkend. Ben er ook niet echt achter of het links boven of onder zit. Denk aan een beginnende ontsteking in de kaak, mag om 15 uur naar de tandarts *O* -O-
Ellende
Fijn dat je vandaag al terecht kan
  dinsdag 16 juli 2024 @ 10:09:42 #71
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214306514
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is wiskundig én machiavellisch een prachtig concept!
Dit is absoluut waar :D

@Kaatje1, van harte gefeliciteerd *O*
Spoilers!
pi_214306605
Gefeliciteerd @Kaatje1! *O*
Hopelijk kan de tandarts de pijn meteen voor je verhelpen!

Mijn katjes waren gisteren jarig, en als kadootje nam ik ze vanochtend mee naar de dierenarts :+ jaarlijkse check en vaccinatie weer gehad. En ik hoef maar 1x per jaar te ontwormen van haar ipv 4x per jaar, dat hoeft schijnbaar alleen bij buitenkat.

Oh, en had ik al hier *O* *O* gedaan voor mijn tuin? Ik had twee offertes opgevraagd (25m2 gras weghalen en afvoeren, frezen, egaliseren, en op 14m2 nieuw gras). Eerste zat ik buiten het werkgebied. Tweede nooit reactie op mail, gebeld, kwam op ¤1300. Verder gezocht. Vrijdagmiddag gemaild, gister 7.15 offerte in mailbox: ¤305. Om 9u gebeld met nog een vraag, nam niet op, werd keurig 9.15 teruggebeld. Prettig gesprek ook, gaf aan dat ze volgende woensdag waarschijnlijk al kunnen komen. Meteen offerte getekend en teruggemaild en gisteravond alweer reactie en bevestiging van de datum. *O* gister ook meteen de regels en planken en schroeven besteld voor de vlonder. Hopelijk zijn die snel na woensdag binnen (stond 9 werkdagen bij, dat zou vrijdag zijn), dan kan ik meteen op het dan lege stuk achterin de vlonder gaan maken en gaan genieten van mijn nieuwe tuin O+ . Buren hadden al gezegd dat ze me met alle liefde helpen met de vlonder O+
pi_214306873
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:21 schreef sigme het volgende:

Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

O+

Ik leerde iets met een cirkel van invloed. Komt op hetzelfde neer.
Heel waardevol als je hier nog nooit van hebt gehoord (zoals ik paar jaar geleden).
pi_214306886
Lieve @Kaatje van harte gefeliciteerd en een hele fijne zonnige dag :* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*
pi_214307386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
je maakt van een epifenomeen een causaliteit
Jij maakt van een doel een epifenomeen omdat het aanwezige verband niet-causaal gelegd wordt (maar er wel is)
  dinsdag 16 juli 2024 @ 12:47:10 #76
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214307588
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij maakt van een doel een epifenomeen omdat het aanwezige verband niet-causaal gelegd wordt (maar er wel is)
Jij bent in vorm zeg!
Spoilers!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 13:22:30 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214307916
Gefeliciteerd @Kaatje1 *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214307942
SPOILER
ANWB gedoe.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 13:48:15 #79
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_214308144
Feliz cumple @Kaatje1 *O*

En verder meng ik me niet in het politieke gedoe over de US of fucking A. Maar het systeem is kut, net zoals hier in Argentinië. Een coalitie vormen is gewoon zó veel beter, al zien veel ´Ollanders dat uiteraard weer anders :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_214308791
Gaat een latertje worden bij de tandarts. Hj is nog druk bezig zo te horen, voor mij is ook nog iemand. Spijt dat ik geen boek bij me heb.
pi_214308925
@sigme @Blues ja, dat is dus inderdaad precies waarom ik het op deze manier doe :) ik ken het inderdaad ook als cirkel van invloed, maar is natuurlijk één pot nat.
pi_214309219
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 13:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SPOILER
ANWB gedoe.
Wat een omslachtig gesleep. Hierna beëindig je het lidmaatschap?

Succes Kaatje! Ontvang je ook nog verjaarsbezoek straks?
Hopelijk valt het mee?
pi_214309610
Voor de meer vegetarisch onderlegden onder ons:

Als er romige aardappelpuree en zuurkool geserveerd wordt, wat past daar dan nog goed bij voor vegetariërs?
pi_214309790
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:48 schreef sigme het volgende:
Voor de meer vegetarisch onderlegden onder ons:

Als er romige aardappelpuree en zuurkool geserveerd wordt, wat past daar dan nog goed bij voor vegetariërs?
Ui heel lang bakken, en dan met rode wijn, laurier, Thijm een soort wildjus omheen maken. Als het klaar is genoeg boter er bij gooien dat de vegetariër ook een LDL van 5.6 heeft.
pi_214309917
Felies @Kaatje1 *O*

Ik houd me ver van politieke discussies. Noem het kop in het zand steken maar ergens iets van vinden gaat de wereldproblemen niet oplossen. Ik investeer liever in mijn kleine kring: gericht 1 op 1 of in groepjes, en hun wereld een beetje beter maken. Inclusief stemmen op partijen die de wereld met meer kleuren zien dan (zwart)wit.

Speaking of kleine wereld verbeteren. Plus verbazing:
Vanmorgen trof ik een meisje van een jaar of vier schijnbaar in haar eentje op straat aan. Dwars op de weg. Als in: haar hele fietsje (en zij op het zadel) stond haaks op de weg, wiel tegen de verhoogde stoeprand aan. Als automobilist kon je er lastig langs.
Toen ik er dichtbij was en stapvoets reed, bleek er iemand bij te horen: een man stond in de aangrenzende bosjes bramen te plukken. Vanuit de weg bijna onzichtbaar. En hij kon het kind niet zien
Kind voorzichtig ingehaald en ter hoogte van de volwassene maar even gestopt en geïnformeerd of ze bij elkaar hoorden.
Dat was zo, maar op mijn opmerking dat het kind nu wel erg breed 1/3 van de straat bezette en de stoep een stuk veiliger is kwam weinig reactie :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214310052
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ui heel lang bakken, en dan met rode wijn, laurier, Thijm een soort wildjus omheen maken. Als het klaar is genoeg boter er bij gooien dat de vegetariër ook een LDL van 5.6 heeft.
Ok, die is wel goed. Nemen we mee!
pi_214310256
Tandarts viel mee, foto gemaakt maar niets te zien. Duimen dat het vannacht goed gaat.

Jeetje wat onverantwoord. Stel dat iemand hard langs zou rijden :o
pi_214310280
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Felies @:Kaatje1 *O*

Ik houd me ver van politieke discussies. Noem het kop in het zand steken maar ergens iets van vinden gaat de wereldproblemen niet oplossen. Ik investeer liever in mijn kleine kring: gericht 1 op 1 of in groepjes, en hun wereld een beetje beter maken. Inclusief stemmen op partijen die de wereld met meer kleuren zien dan (zwart)wit.

Speaking of kleine wereld verbeteren. Plus verbazing:
Vanmorgen trof ik een meisje van een jaar of vier schijnbaar in haar eentje op straat aan. Dwars op de weg. Als in: haar hele fietsje (en zij op het zadel) stond haaks op de weg, wiel tegen de verhoogde stoeprand aan. Als automobilist kon je er lastig langs.
Toen ik er dichtbij was en stapvoets reed, bleek er iemand bij te horen: een man stond in de aangrenzende bosjes bramen te plukken. Vanuit de weg bijna onzichtbaar. En hij kon het kind niet zien
Kind voorzichtig ingehaald en ter hoogte van de volwassene maar even gestopt en geïnformeerd of ze bij elkaar hoorden.
Dat was zo, maar op mijn opmerking dat het kind nu wel erg breed 1/3 van de straat bezette en de stoep een stuk veiliger is kwam weinig reactie :')
Sommige mensen -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 17:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Tandarts viel mee, foto gemaakt maar niets te zien. Duimen dat het vannacht goed gaat.

Hopelijk trekt het gevoel snel weg.
pi_214311158
Dat valt mee @Kaatje1 dan verder jarig zijn w/

Vanavond gaan wij naar de fillum om 21 uur.
Tot nu toe zijn wij de enigen. 😎
pi_214311203
Tante Lien. ofwel Wieteke van Dort (81).

Adoe. RIP.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:41:36 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_214311236
Gefeliciteerd, Kaatje.
pi_214311280
Wie eten er volkoren producten?
Getest: https://www.openbare-insp(...)en/volkorenproducten
pi_214311335
Ja, brood :'(
pi_214311443
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:
Ja, beschuit in het aardbeienseizoen en vk crackers het hele jaar door.
Oh en havermout. Van de spar of jumbo over het algemeen
pi_214311449
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:38 schreef AnneX het volgende:
Tante Lien. ofwel Wieteke van Dort (81).

Adoe. RIP.
-O- pas nog een podcast over/met haar geluisterd. Had niet het idee dat ze toen al wist zo ziek te zijn.
pi_214311743
Fjörd voldoet *G*
Gwoon volkoren beschuit voldoet *G*
pi_214311765
Van de 8 zijn we nu nog maar met 3 *G*
En ik laat me niet gek make *G*
Weer een zieke erbij, dat maakt 3.
En 2 op vakantie. *G*
:')
pi_214311787
Dit Hoef Jij Niet Nu Te Doen
pi_214311866
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 13:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SPOILER
ANWB gedoe.
Lekker he dat alles in Nederland zo goed geregeld is?
pi_214311911
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]
-O- pas nog een podcast over/met haar geluisterd. Had niet het idee dat ze toen al wist zo ziek te zijn.
Als ze de ziekte erkende, immers had Millecam ook niet perse kanker, en kon Jomanda best ook de ontstekingsreactie door de kanker gezien hebben, aldus van Dort toen.
pi_214311924
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een omslachtig gesleep. Hierna beëindig je het lidmaatschap?

Succes Kaatje! Ontvang je ook nog verjaarsbezoek straks?
Hopelijk valt het mee?
Mogelijk, nog over aan het twijfelen.
pi_214311976
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:52 schreef Vanyel het volgende:
"Brood is niet meegenomen in dit onderzoek" - zou ook lastig zijn, want de sjoemelkaders zijn wettelijk vastgelegd voor brood. Volkorenbrood uit de super van gebuild meel met minder volledige vezel dan wat ik als bruin brood verkocht, mag wettelijk prima volkoren heten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 juli 2024 @ 20:42:43 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214312020
Kaatje gefeliciteerd *O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_214312071
Jeetje @Blues je zou haast de toko sluiten
pi_214312520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit Hoef Jij Niet Nu Te Doen
Dat danst de hele dag door mien kop *O*
En ik kwam blij en met energie over thuis O+
pi_214312544
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Heel netjes gedaan!
pi_214312607
De taxivergoeding van de ANWB is inmiddels overgemaakt. Dát is dan wel weer netjes, aangezien ze zichzelf een aantal weken geven om dat te doen.
pi_214312631
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:blues je zou haast de toko sluiten
Het kènnet >:)
Maar veel mensen wachten nu wel langer op reacties, afspraken, terugbelletjes enz
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:25:38 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214312633
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 21:17 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed zo _O_

Vlindertje89 is ook al zo goed bezig met tuin, hotel, etc O+ _O_
Spoilers!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 21:37:09 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214313448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:25 schreef Blues het volgende:
Van de 8 zijn we nu nog maar met 3 *G*
En ik laat me niet gek make *G*
Weer een zieke erbij, dat maakt 3.
En 2 op vakantie. *G*
:')
ugh....fake it till you make it? -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 juli 2024 @ 22:55:02 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214313535
@Kaatje1 gefeliciteerd met je verjaardag!
( ken nog net toch? :P )
pi_214313541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 22:42 schreef Isabeau het volgende:

ugh....fake it till you make it? -O-
Uit pure WTF is er toch met deze poli steeds, beginnen we elke werkochtend weer positief met de paar mensjes die er zijn door goed elkaar even te spreken, hoe gaat t en even door de dag heen te vragen of het nog oké is met je.
En bijsturen, de hele dag en heel veel laten liggen.
Prio's kennen en goed voor elkaar zorgen.
Dat doen de artsen trouwens ook erg goed O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 17-07-2024 00:00:23 ]
pi_214313823
Vooraf aan de film aten wij een ijsje. De ijsmaakster was enthousiast over het speciale ijs - op is op - nl. de smaak yuzu ijs.
Via een Japanse relatie kon zij aan de vruchten komen. Anders gaan die rechtstreeks naar Japanse restaurants bijv.

Wat is yuzu voor smaak?
Wat betreft de smaak én het uiterlijk lijkt de Japanse citrusvrucht yuzu zowel op citroen, limoen en mandarijn. De smaak is een mix van de drie citrusvruchten: yuzu is een stuk zachter van smaak dan een citroen en heeft het zoetige van mandarijn.

De film Fly me to the moon was vermakelijk en amusant.
Fake it till you make it, dus de maanlanding. Zoals veel mensen nog steeds denken. 8)7
pi_214313872
Gefeliciteerd Kaatje
pi_214313889
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 23:49 schreef AnneX het volgende:
Vooraf aan de film aten wij een ijsje. De ijsmaakster was enthousiast over het speciale ijs - op is op - nl. de smaak yuzu ijs.
Via een Japanse relatie kon zij aan de vruchten komen. Anders gaan die rechtstreeks naar Japanse restaurants bijv.

Wat is yuzu voor smaak?
Wat betreft de smaak én het uiterlijk lijkt de Japanse citrusvrucht yuzu zowel op citroen, limoen en mandarijn. De smaak is een mix van de drie citrusvruchten: yuzu is een stuk zachter van smaak dan een citroen en heeft het zoetige van mandarijn.

Fake it till you make it, dus de maanlanding. Zoals veel mensen nog steeds denken. 8)7
Yuzu ijs! Lijkt me zalig! Ga ik aan de chef hier vragen of ie dat kan maken :9

En de aarde is plat :Y)
pi_214313904
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 23:49 schreef AnneX het volgende:

Wat is yuzu voor smaak?

Yuzu O+

De Hanos heeft ze met regelmaat.
pi_214313915
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 00:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Yuzu O+

De Hanos heeft ze met regelmaat.
Ach, de ijsmaakster klonk enthousiast en dat verkoopt (ook).
Jij weet er alles van. 😉
pi_214314601
‘morgen. Gisteren heerlijk dagje sauna gedaan O+
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 07:41:00 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214314668
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 00:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Yuzu ijs! Lijkt me zalig! Ga ik aan de chef hier vragen of ie dat kan maken :9

En de aarde is plat :Y)
Als de aarde plat was, hadden katten al lang van alles er af gemept :+
  woensdag 17 juli 2024 @ 08:22:29 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214314891
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 00:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach, de ijsmaakster klonk enthousiast en dat verkoopt (ook).
Jij weet er alles van. 😉
Maar waren jullie ook enthousiast?
Spoilers!
  woensdag 17 juli 2024 @ 08:22:53 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214314892
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 07:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
_O-
Spoilers!
pi_214314899
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 22:56 schreef Blues het volgende:

Uit pure WTF is er toch met deze poli steeds, beginnen we elke werkochtend weer positief met de paar mensjes die er zijn door goed elkaar even te spreken, hoe gaat t en even door de dag heen te vragen of het nog oké is met je.
En bijsturen, de hele dag en heel veel laten liggen.
Prio's kennen en goed voor elkaar zorgen.
Dat doen de artsen trouwens ook erg goed O+
Fijn dat jullie goed op elkaar letten. Prioriteiten stellen is wel het minste wat je kan doen, alleen als je lage prioriteit maar lang genoeg vooruitschuift wordt dat ook vanzelf hoge prioriteit. Hopelijk zijn mensen dan terug van vakantie en/of niet meer ziek.
pi_214314988
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 08:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar waren jullie ook enthousiast?
Zeker. De combi met pure choco ijs is verrukkelijk.
Anders kies ik vrijwel altijd voor limoen of citroen bol onder en pure choco boven.

Het is weer even wennen aan de Zomervakantie zonder ‘goede werken’ en het gebruikelijke ritme.
Raar weer ook na de vorige hete zomer, die energie vrat.
pi_214315049
:O
  woensdag 17 juli 2024 @ 09:11:18 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214315286
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 08:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zeker. De combi met pure choco ijs is verrukkelijk.
Anders kies ik vrijwel altijd voor limoen of citroen bol onder en pure choco boven.
Dat is wat mij betreft ook de beste combi :9

Beetje saai misschien zonder je vrijwilligerswerk? MrX zal nu ook wel vaker varen zijn?
Spoilers!
pi_214315396
Mogge!

Beetje uitgeslapen. Toen ik net in bed lag begon de “kiespijn” weer maar niet wakker van geleden en met de koffie gaat het ook goed.

Hoorde laatst ook iemand over yuzu ijs, was heel lekker. Wanneer G een goed recept heeft hoor ik het graag.

Over ruim een uur komt een vriendin mij halen om bij haar koffie te drinken en kan ik haar verbouwde huis bekijken. Daarna samen ergens lunchen.

De dagen voelen ook raar, al een jaar werk ik op maandag en dinsdag maar gisteren vrij en nu heb ik steeds het idee dat het vandaag donderdag is. Hoe snel zoiets inslijt
pi_214315469
Ik geniet enorm van de vakantie, ook al werk ik gewoon. Her niet hoeven op schooltijden is een verademing O+ we stapten om 10 voor 8 de deur uit naar de bakker en kwamen daar precies om openingstijd aan (het is maar 200 meter ofzo, maar dat duurt lang als je minibenen hebt). Toen weer terug en een uur in de speeltuin geprutst die halverwege ligt. Zo rustig O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214315503
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft ook de beste combi :9

Beetje saai misschien zonder je vrijwilligerswerk? MrX zal nu ook wel vaker varen zijn?
De studente gaat nog even door. Vrijdagmiddag heeft zij mij bij haar thuis uitgenodigd.
MnX is inderdaad schipperen 2-3 x week momenteel en werkt (?) in de tuin met vrijwilligers. Om de bosmaaier te fine tunen is iemand met verstand ervan in het dorp gevonden.

Kan ik wat van jouw doorzettingsvermogen en energie lenen om in de tuin voor en achter te gaan werken?

Is dat een verjaardagslunch, Kaatje?

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 17-07-2024 11:04:02 ]
pi_214315611
Oh ja, een verlate gefeliciteerd kaatje!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214315663
Ja @AnneX verjaardagscadeau. En natuurlijk gezellig bijkletsen en ik kan mijn cadeautje aan haar geven, want toen zij jarig was, was ik ziek :D
pi_214316203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja @:annex verjaardagscadeau. En natuurlijk gezellig bijkletsen en ik kan mijn cadeautje aan haar geven, want toen zij jarig was, was ik ziek :D
Gezellig. Hier staan ook wat lunches gepland.

Een yoga sessie met de deur open is ook vermakelijk met bouwvakkers links en rechts met machines en lawaai. 🙃
“Keep your calm through the movement”…
pi_214316476
Zojuist bleek nrc in de brievenbus i.p.v. volkskrant.
En mijn oog viel op de column https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/17/aculinaria-nervosa-a4859905
Kunnen jullie vast terugvinden via archive😇

De reden, dat hier al lange tijd met boxen wordt gekookt.
De stress: een oudje van de radio: “Groenteman, wat eten we vandaag?”
pi_214317011
Dat nadenken elke dag over wat te eten, dat ben ik wel een beetje zat ook ja.
pi_214317140
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:36 schreef Tuindier het volgende:
Kom bij de boxen club :Y)

Zojuist gedeeld met de bezorger en met de buurvrouw: een verse dikke plak met boter besmeerde verrukkelijke groninger koek ofwel fladarakkoek uit Bierum.
Eigenlijk had ik er gelijk twee kunnen bestellen!
pi_214317165
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kom bij de boxen club :Y)

Zojuist gedeeld met de bezorger en met de buurvrouw: een verse dikke plak met boter besmeerde verrukkelijke groninger koek ofwel fladarakkoek uit Bierum.
Eigenlijk had ik er gelijk twee kunnen bestellen!
Ik heb nog geen vegan box gevonden waar ik tevreden over ben. Green chef was gewoon echt te veel werk, vaak 45 minuten, en dat heb ik (er) niet (voor) over als ik weer aan het werk ben.
pi_214317468
quote:
TGTG bepaalt hier vaak. Maar ja, ik woon naast een deli O+
pi_214317531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 08:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Fijn dat jullie goed op elkaar letten. Prioriteiten stellen is wel het minste wat je kan doen, alleen als je lage prioriteit maar lang genoeg vooruitschuift wordt dat ook vanzelf hoge prioriteit. Hopelijk zijn mensen dan terug van vakantie en/of niet meer ziek.
Zover vooruit kijk ik niet eens (zelfbescherming).
Per dag: wat is echt nodig en wat niet.
Veel valt af. Niet mijn probleem w/
pi_214317546
quote:

[..]
_O-
  woensdag 17 juli 2024 @ 14:49:57 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214318165
quote:
Als ik dat doe, eten we alleen maar pasta met whatever groente er in de koelkast ligt. Of friet.

Daarom maak ik een weekmenu. Ik vind het plannen ook heerlijk en door de week hoef ik alleen maar te doen wat er op mijn lijst staat.
Spoilers!
  woensdag 17 juli 2024 @ 14:55:17 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214318197
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 11:36 schreef AnneX het volgende:
Zojuist bleek nrc in de brievenbus i.p.v. volkskrant.
En mijn oog viel op de column https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/17/aculinaria-nervosa-a4859905
Kunnen jullie vast terugvinden via archive😇

De reden, dat hier al lange tijd met boxen wordt gekookt.
De stress: een oudje van de radio: “Groenteman, wat eten we vandaag?”
Hehe, ik zie het zo voor me. Ik heb dat als ik een migraineaanval heb. Dan werkt mijn hooft niet meer. Hoe simpel de maaltijd ook is, ik zie alleen maar een groot drama voor me. En uitleggen aan J is al helemaal onmogelijk. Heel maf hoe dat werkt.

Gelukkig voel ik ze tegenwoordig aankomen dus soms kan ik hem wel even appen wat hij die avond moet doen. Of friet.
Spoilers!
  woensdag 17 juli 2024 @ 15:22:50 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214318517
quote:

[..]
_O- _O- :D :D
pi_214318920
Dat jullie dit plaatje nog niet kennen

Lunch en bijkletsen met vriendin was erg gezellig. met uitzicht op de lathumse plassen (geloof dat het zo heet daar)
pi_214318965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 13:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
TGTG bepaalt hier vaak. Maar ja, ik woon naast een deli O+
Ben je stiekem één van mijn bakkerij buren?
pi_214319133
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 12:54 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog geen vegan box gevonden waar ik tevreden over ben. Green chef was gewoon echt te veel werk, vaak 45 minuten, en dat heb ik (er) niet (voor) over als ik weer aan het werk ben.
Ik vind het voor eten na het werk nog altijd echt onmisbaar dat er gewoon opties in de vriezer liggen. Qua creativiteit in de keuken is het dan nog altijd treurig, maar creativiteit kost gewoon teveel tijd.
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:22:11 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319166
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 09:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is een uitgekauwd en licht slijmerig citaat:

Maar zoals elke open deur die ingetrapt wordt zit er nogal veel zinnigs in.
Ik had ooit een leidinggevende die droomde van de dag dat ie zijn hele team zou mogen doen staan naast naast hun werkplek, sochtends, om deze wijze woorden hardop te reciteren, als groep.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214319439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had ooit een leidinggevende die droomde van de dag dat ie zijn hele team zou mogen doen staan naast naast hun werkplek, sochtends, om deze wijze woorden hardop te reciteren, als groep.
En is die dag ooit aangebroken?
Bleef het bij dromen…
SPOILER
Hoe gaat het met motorrijden van mw. fietsie?
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:49:22 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319502
mw Fietsie loopt, met 25 jaar autorij ervaring, op tegen de overduidelijk achter een bureau door met de NS en Arriva reizende theoretici bedachte "gevaarzettingen" aan.

Plaatjes waarin een ervaren bestuurder helemaal niets anders ziet dan in de praktijk zichzelf vanzelf ontrollende verkeerssituatie, maar waarin de bureauheld "het juiste antwoord" kan aanwijzen.

Een crosscheck bij de rijleraren leverde hetzelfde op: "Het CBR antwoord zal vast in theorie passen, maar in de praktijk...."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214319561
Is dat de theorie voor motor rijbewijs? als er al een autorijbewijs is? 🙃
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:54:01 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319573
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:53 schreef AnneX het volgende:
Is dat de theorie voor motor rijbewijs? als er al een autorijbewijs is? 🙃
Ja daar moet je opnieuw theorie examen voor doen, eerder dan het behalen van dat examen mag er ook geen afrijden worden aangevraagd.

En ik kan je vertellen, ik rijd al 20 jaar op twee wielen, maar die vragen... er zijn er bij die toetsen dingen als "De wegbeheerder kan op 2 manieren deze kruising aanleggen. Hieronder twee plaatjes. Wat is de meest veilige oplossing."

Uhuh, heb ik dagelijks, tijdens het rijden, dat de wegbeheerder tijdens het passeren een kruising naar keuze aanbiedt...
pi_214319583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:49 schreef fietsie het volgende:
mw Fietsie loopt, met 25 jaar autorij ervaring, op tegen de overduidelijk achter een bureau door met de NS en Arriva reizende theoretici bedachte "gevaarzettingen" aan.

Plaatjes waarin een ervaren bestuurder helemaal niets anders ziet dan in de praktijk zichzelf vanzelf ontrollende verkeerssituatie, maar waarin de bureauheld "het juiste antwoord" kan aanwijzen.

Een crosscheck bij de rijleraren leverde hetzelfde op: "Het CBR antwoord zal vast in theorie passen, maar in de praktijk...."
In dit kader zag ik vandaag deze oproep

“Dag mensen, mijn naam is Achmed Majid en ik ben verslaggever bij De Gelderlander. Momenteel schrijf ik een artikel over het autotheorie-examen van CBR. Die schijnt de afgelopen jaren een stuk moeilijker geworden zijn.

Ik zoek uit of dit examen inderdaad moeilijker is gemaakt en waarom dit gebeurd is. Voor mijn verhaal ben ik op zoek naar mensen die het theorie-examen al erg vaak moesten maken. (Meer dan zeven keer bijvoorbeeld).

Mocht je willen meewerken aan een artikel dan hoor ik het graag! Dat kan via een bericht op messenger of per mail “
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:56:24 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

“Dag mensen, mijn naam is Achmed Majid en ik ben verslaggever bij De Gelderlander. Momenteel schrijf ik een artikel over het autotheorie-examen van CBR. Die schijnt de afgelopen jaren een stuk moeilijker geworden zijn.

Ik zoek uit of dit examen inderdaad moeilijker is gemaakt en waarom dit gebeurd is. Voor mijn verhaal ben ik op zoek naar mensen die het theorie-examen al erg vaak moesten maken. (Meer dan zeven keer bijvoorbeeld).

Mocht je willen meewerken aan een artikel dan hoor ik het graag! Dat kan via een bericht op messenger of per mail “
2 onderwerpen mogen wat mij betreft -wel- zwaarder:
- Hoe herken ik een gelijkwaardige kruising
- Wist je al dat fietsers van rechts.... enz enz
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:58:24 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook enorm meespeelt dat verkeer iets bewegends is, en dat 1 stilstaand plaatje gevuld met instinkers gewoon niet lijkt op werkelijke verkeerssituaties.
En als de instinkers dan gestapeld zijn en je moet op zoek naar de meest negatieve situatie in een stel van 3, dan heb je niet getoetst of iemand veilig de weg op kan, maar of ie getraind heeft door hoepels te springen.
pi_214319701
Ooit eens een cursus herhaling theorie gaan volgen. Slaapverwekkend.
Na 2 van de 4 keer heb ik mij afgemeld. 8)7
pi_214319786
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
2 onderwerpen mogen wat mij betreft -wel- zwaarder:
- Hoe herken ik een gelijkwaardige kruising
- Wist je al dat fietsers van rechts.... enz enz
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg. Vooral als de lokale gemeente zelf in al haar wijsheid een rotonde ontwerpt met haaientanden voor fietsers (die alleen gelijkwaardig kruisend verkeer regelen), en een auto die een rotonde verlaat dus géén gelijkwaardig kruisend verkeer is. Of fietspad paralel aan weg, auto en fietser haaientanden, fietser gaat door en auto slaat af.
pi_214319850
Overigens gaat ProRail ook geen leuke week tegemoet denk ik. Het tunneltje met een max doorrijhoogte van 2.70m in mijn oude buurt, waar wekelijks boxwagens zich vastrijden, had van de week weer beet.

De boxwagens bleek 2.65 meter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')