Ik stond bij de kassa te wachten tot ze uitgekletst waren.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Wacht, dus jij stapt een brillenwinkel in en verwacht dat de medewerkers naar jou toe stappen i.p.v. dat jij even naar de kassa loopt en 'hallo' zegt?
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Ijssalon Zeya is overigens gewoon bottom of the barrel ijszelfs die toeristen ijssalon verderop in de Markthal is beter.
Dan zeg je toch gewoon 'hallo' en pak je hun aandacht daarmee?quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik stond bij de kassa te wachten tot ze uitgekletst waren.
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrottequote:Op maandag 15 juli 2024 15:09 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet.![]()
Ik haal bij de Burger Ging altijd zo'n Oreo Fushion ijsje.
Zeer onbeleefd idd.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het is niet heel erg beleefd. Tegelijkertijd is ook de vraag in hoeverre je kenbaar hebt gemaakt dat je er bent en een van hen nodig hebt.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb het idee dat TS moeite heeft om medewerkers (op een vriendelijke toon) aan te spreken als hij staat te wachten.
Ik zeg dan altijd gewoon: "pardon" in hun richting. In 99% van de gevallen word ik dan direct geholpen met excuses erbij.
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuselen.
Hij liep naar ze toe.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.
quote:Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.
Het is een wisselwerking. Vrij lastig voor sommige mensen, omdat het allemaal non-verbaal gebeurt.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar goed, dat doet er niks aan af dat hij ze zelf ook wel op zijn aanwezigheid kan attenderen.
Nee net andersom.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:32 schreef Cruzinats het volgende:
de overheid staat toch g*dverdomme in dienst van de burgers.
Capri op de Karel Doormanstraat, lekker ijs. Mijn ouders kwamen er al toen ze jong waren.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrotte
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.quote:Op maandag 15 juli 2024 17:51 schreef hb64 het volgende:
Vroeger, toen tijden beter waren, werden bedrijven gerunt door ondernemers. Die wisten waar hun boterham vandaan kwam; de klant!
Tegenwoordig runnen managers de bedrijven en is de klant gedegradeerd tot een hinderlijk bijverschijnsel.
Dit is inderdaad een modern tijdsverschijnsel, in de wereld die gerund wordt door managers en boekhouders. Ondernemers snappen dat kwaliteit geld kost (slimme klanten snappen dat ook).quote:Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
Je wilt toch dat de klant terugkomt?quote:Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.
De winkelier doet je een transactie, geen gift. Beiden partijen willen er iets uit krijgen.
Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
Mwuah, dat wil iedereen, maar er is tegenwoordig wel degelijk minder behoefte aan 'ouderwetse' klandizie.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je wilt toch dat de klant terugkomt?
Dus jij hebt je nieuwe bril opgehaald zonder te passen?quote:Op maandag 15 juli 2024 15:01 schreef BMW1993 het volgende:
Hallo allemaal!
Ik had vandaag een voorval in de brillenzaak en er lijkt ergens een patroon in te zitten.
Of niet, en verbeeld ik het mij alleen maar.![]()
Ik heb het idee dat de laatste jaren, en vooral na de corona crisis de 'klant' niet meer perse op nummer 1 staat.![]()
En dan bedoel ik voornamelijk dat het serviceniveau omlaag lijkt te gaan.
Ik was vandaag de winkel ingestapt om mijn nieuwe bril op te halen.
In de winkel stonden 2 dames achter de kassa, en ze zaten dus te praten dat ze echt geen zin had om met deze hitte te werken en dat haar nicht bevallen is gisteravond en dat zijn naam Ryan was. 'Oh super cool die naam' antwoorde haar collega. Vervolgens gingen ze elkaar tips geven waar een goede ijswinkel zat.
' IJssalon Zeya is echt kapot lekkere ijs ' 'Zit die in de nieuwe binnenweg?'
'Nee Hoogstraat gewoon in het centrum'
Vervolgens ging dat een tijdje door, dus ik draai mij om, en loop richting de uitgang van de winkel.
Vervolgens begon een lichtje te branden waarop een dame zegt 'Meneer kan ik u helpen? '
Maar nog steeds met een ongeïnteresseerde toon, en ze keek mij geen 1 keer in de ogen aan.
Was een beetje onverschillig, dus ik ging het gewoon terug doen.
Toen ze mijn bril in een tasje deed en de bon had uitgeprint en ik die in een mapje meekreeg zei ze 'alsjeblieft'.
Waarop ik heel ongeïnteresseerd een knikje gaf zonder in haar richting te kijken en weg liep.
Toch heb ik bij afloop een slecht gevoel aan deze ervaring overgehouden. Omdat ik van nature toch een beetje van beleefdheid en vriendelijkheid houd.
[ link | afbeelding ]
graphic logo png
Ok torentje.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die mensen krijgen echt niet genoeg betaald om de winkel rond te lopen zoekend naar mensen die hulp nodig hebben.
Dat zijn uitzonderingen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:42 schreef Näsenbar het volgende:
Veel klanten zouden zich ook meer als koning kunnen gedragen, niet als een proleet de winkel binnen stappen en denken dat ze de baas zijn van de tent.
Dat is de maatschappy waar we tegenwoordig in leven. In de bijbaantijd hamerde De Opa er altijd op om klantvriendelijk te zijn. En als een klant ongelijk had dan moest je dat met de juiste bewoordingen kunnen uitleggen en niet direct in het gezicht van de klant.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:01 schreef BMW1993 het volgende:
Hallo allemaal!
Ik had vandaag een voorval in de brillenzaak en er lijkt ergens een patroon in te zitten.
Of niet, en verbeeld ik het mij alleen maar.![]()
Ik heb het idee dat de laatste jaren, en vooral na de corona crisis de 'klant' niet meer perse op nummer 1 staat.![]()
En dan bedoel ik voornamelijk dat het serviceniveau omlaag lijkt te gaan.
Ik was vandaag de winkel ingestapt om mijn nieuwe bril op te halen.
In de winkel stonden 2 dames achter de kassa, en ze zaten dus te praten dat ze echt geen zin had om met deze hitte te werken en dat haar nicht bevallen is gisteravond en dat zijn naam Ryan was. 'Oh super cool die naam' antwoorde haar collega. Vervolgens gingen ze elkaar tips geven waar een goede ijswinkel zat.
' IJssalon Zeya is echt kapot lekkere ijs ' 'Zit die in de nieuwe binnenweg?'
'Nee Hoogstraat gewoon in het centrum'
Vervolgens ging dat een tijdje door, dus ik draai mij om, en loop richting de uitgang van de winkel.
Vervolgens begon een lichtje te branden waarop een dame zegt 'Meneer kan ik u helpen? '
Maar nog steeds met een ongeïnteresseerde toon, en ze keek mij geen 1 keer in de ogen aan.
Was een beetje onverschillig, dus ik ging het gewoon terug doen.
Toen ze mijn bril in een tasje deed en de bon had uitgeprint en ik die in een mapje meekreeg zei ze 'alsjeblieft'.
Waarop ik heel ongeïnteresseerd een knikje gaf zonder in haar richting te kijken en weg liep.
Toch heb ik bij afloop een slecht gevoel aan deze ervaring overgehouden. Omdat ik van nature toch een beetje van beleefdheid en vriendelijkheid houd.
Voorbeeld 2
Ik wou mijn auto inruilen bij een dealer, de 'nieuwe' auto was 15.000 euro.
De man achter de balie wou mij eigenlijk niet eens helpen, dat ging in het begin ook allemaal redelijk met tegenzin.
Pas toen hij zag dat ik concreet begon over de betaling nam hij mij serieus en werd hij iets vriendelijker.
Terwijl ik voor dat bedrag toch jaren heb moeten sparen, wel 9 jaar.
Dus zo'n aankoop is voor mij niet 'niks'.
Het laatste voorbeeld is voorgevallen op 20 april dit jaar, bij de Burger King, ze gaf de zak eten mee.
Toen ik terug kwam omdat er geen saus in de zak zat, en ook geen servetjes, lieten ze mij heel lang bij de balie wachten, terwijl ze zagen dat ik met een geopende zak stond te wachten met een bonnetje in mijn hand, het was ook helemaal niet druk, dus het was geen onmacht.
En toen ik 'hallo' riep na een tijdje keek ze redelijk geërgerd aan, en kreeg ik de missende producten zonder ook maar een 'excuses of alsjeblieft'. Ze keek weg tijdens het aangeven van de missende dingen.
Ik heb zelf een tijdje in de horeca gewerkt, en was altijd super aardig naar iedereen.
En we zaten ook wel eens met elkaar te kletsen. Maar zodra er een gast binnen kwam, dan moesten we direct aan de slag.
Is mijn ervaring juist, of is het service niveau altijd al onder gemiddeld geweest en valt het mij nu meer op omdat ik er meer op ben gaan letten?
Rechts mijn nieuwe bril.![]()
[ link | afbeelding ]
graphic logo png
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik voor een nieuwe auto ging kijken was menig dealer enthousiast om al mijn vragen te beantwoorden. Maar er waren ook sommigen waar je maar beter geen vraag kon stellen. Je kreeg dan als antwoord dat je maar op internet moest kijken.
Daar waar ik de auto uiteindelijk had gehaald was een man die met 5 dingen tegelijkertijd bezig was, waardoor een goed gesprek amper mogelijk was. Pas toen de vriend van De Snor aangaf dat de auto door de proefrit was en dat we de auto wilden kopen werd de man poeslief en had opeens alle aandacht voor ons.
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:22 schreef stokj het volgende:
[..]
Dat is de maatschappy waar we tegenwoordig in leven. In de bijbaantijd hamerde De Opa er altijd op om klantvriendelijk te zijn. En als een klant ongelijk had dan moest je dat met de juiste bewoordingen kunnen uitleggen en niet direct in het gezicht van de klant.
Toen ik pas in zijn winkel commando nam was er een vast klant oma geworden. Ze vertelde het aan De Opa en die zei: pak maar een Nutrilon en een pak luiers als cadeau! De week erop kwam de vrouw weer en pakte Nutrilon en een pak luiers en zei dat ze niet hoefde te betalen want het was een cadeau van De Opa. De vrouw ging ervanuit dat ze als cadeau elke week wat mocht pakken omdat De Opa haar graag als klant zag. Maar dat was niet de intentie van De Opa dat het elke week mocht.
De vrouw had een klacht ingediend op het hoofdkantoor en De Opa werd op het matje geroepen omdat hij klanten gratis producten gaf.
Schiet mij ineens een ander verhaal te binnen wat niet met dit onderwerp te maken heeft:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen ik voor een nieuwe auto ging kijken was menig dealer enthousiast om al mijn vragen te beantwoorden. Maar er waren ook sommigen waar je maar beter geen vraag kon stellen. Je kreeg dan als antwoord dat je maar op internet moest kijken.
Daar waar ik de auto uiteindelijk had gehaald was een man die met 5 dingen tegelijkertijd bezig was, waardoor een goed gesprek amper mogelijk was. Pas toen de vriend van De Snor aangaf dat de auto door de proefrit was en dat we de auto wilden kopen werd de man poeslief en had opeens alle aandacht voor ons.
The love you take is equal to the love you make.
Ik nam dat figuurlijk. Het beleid van de De Opa was ook dat de klant koning is. Maar ook een koning moet zich aan de regels houden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Boh man. Toen ik vroeger in mijn tienerjaren in winkels werkte en mensen begonnen te dwepen met "de klant is koning!" konden ze wat mij betreft direct kapot vallen
Entitled gedoe.
Ik ga niet meer naar de lokale Mediamarkt hier. Want daar heeft degene die op een afdeling werkt geen verstand van de producten die ze verkopen. Stel je een simpele vraag ter controle, krijg je terug dat ze het niet weten en geen tijd hebben om het op te zoeken.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:11 schreef derLudolf het volgende:
Tijden veranderen helaas, misschien de klanten ook - dat ze niet willen dat er direct een "opdringerige" verkoper bij ze staat. Nou ja, de een vind het opdringerig, de ander fijn.
Klagen kan overigens wel helpen. Ik ga al jaren naar dezelfde kledingzaak, eerst was dat Schomaker wat een aantal jaren later is overgenomen door Van Uffelen, volgens mij een landelijke keten. Sfeer was toch wel ietsje anders maar was nog steeds wel tevreden, totdat ik een keer een lichte colbert zocht voor een bruiloft. Verkoopster was absoluut niet behulpzaam, enige waar ze mee aan kwam was eentje van Boss van ¤450. Niet fantastischOmdat de broek in mijn maat er niet was een andere keer terug gegaan, waarbij een andere verkoper een licht colbert wist te vinden voor minder dan de helft.
Dit voorval gemaild, zo van "ik kom er al jaren, je kunt wel zien wat ik omzet bij jullie" en deze service ben ik niet gewend. Verder geen verwijt, iedereen kan es een slechte dag hebben.
Bij m'n volgende bezoekje, kwam vrij snel de chef naar me toe "mooi dat je toch weer bent gekomen" en ik heb sindsdien ook altijd goede verkopers gehad
Dat is toch bij iedere Mediamark zo. Denk dat het niet een specifiek kenmerk van jouw filliaal is.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:16 schreef stokj het volgende:
Ik ga niet meer naar de lokale Mediamarkt hier. Want daar heeft degene die op een afdeling werkt geen verstand van de producten die ze verkopen
Laatst bij de Action was het echt erg; overdag is et personeel nog redelijk oké, maar het spul wat er 's avonds na schooltijd rondloopt.....quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:16 schreef stokj het volgende:
[..]
Ik ga niet meer naar de lokale Mediamarkt hier. Want daar heeft degene die op een afdeling werkt geen verstand van de producten die ze verkopen. Stel je een simpele vraag ter controle, krijg je terug dat ze het niet weten en geen tijd hebben om het op te zoeken.
Was een tijdje terug op zoek naar een nieuwe monitor. Deze moest aan een aantal eisen voldoen qua maximale grootte omdat het anders niet op het bureau zou passen (ik heb een bureau met boven het blad nog een kleine blad zoals de 'ouderwetse werkbureaus' van vroeger dat hadden). Dus heb ik een maximale hoogte-eis. Dat begreep de medewerker niet. Ik gaf hem aan wat de maximale lengte moest zijn. Probeerde hij me eentje aan te smeren die hoger was dan de maximale hoogte, want deze monitor zou goed zijn voor mijn ogen etc. Uiteraard ervan afgezien.
Als je bij deze Mediamarkt in de rij voor de kassa staat en je bent een bekende van de caissière dan roept ze je naar voren toe (je moet voor een lijn in de rij wachten) en helpt ze je als eerst.
Het zal wel bij de generatie horen zoals @:ToT Toet zegt. De generatie die geen tijd heeft om je fatsoenlijk te helpen maar ook de generatie die niet alles kan vinden (zoals het voorbeeld dat ik gaf van iemand die bij de ingang al vraagt waar de suiker staat omdat hij het niet ziet).
Ik heb geen ervaringen met Mediamarkten buiten de stad. Maar het zou me niet verbazen dat dit zo gaat.quote:Op zondag 21 juli 2024 00:23 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat is toch bij iedere Mediamark zo. Denk dat het niet een specifiek kenmerk van jouw filliaal is.
Dat soort reacties krijg je ja.quote:Op zondag 21 juli 2024 08:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Laatst bij de Action was het echt erg; overdag is et personeel nog redelijk oké, maar het spul wat er 's avonds na schooltijd rondloopt.....Hoooooly shit! Een gekibbel tegen elkaar onderling waar de klanten bij zijn, niet normaal! Zelfs uit agressie een klap tegen elkaars schouder geven onderling. (Dat was niet speels, dat was echt uit boosheid!)
Staan enorm in de weg als je iets wil pakken, maar een stap opzij voor je doen is te veel gevraagd.
Bij de kassa was er een jonge "dame" met neusring en kort kapsel en mijn zoontje zei tegen mij dat die "meneer" roze schoenen droeg. Heel chagrijnige uitstraling. We hadden 2 glazen klem in elkaar zitten en die moesten uit elkaar. Het lukte haar niet en toen zei ik dat ik het wel wilde proberen.
Zei ze meteen op een lompe toon: "Mooi! Als het dan kapot gaat heb ik het tenminste niet gedaan!"
Te erg....quote:Op zondag 21 juli 2024 10:30 schreef stokj het volgende:
[..]
Dat soort reacties krijg je ja.
Maar de voorbeelden die je omschrijft zie ik hierin de AHXL gebeuren: overdag 'ouder' keurig personeel (en geen management op de winkelvloer). In de avond kan je er maar niet gaan. Er komt dan 'tuig' en schooiers die allerlei fratsen uithalen, meiden die door vullers of winkelbeveiligers worden 'geplayed' en als je wat vraagt moet je maar de volgende ochtend terugkomen en het aan de volwassen medewerkers vragen. En ook in de avonduren zie je nauwelijks winkelmanagement op de vloer.
Tja, het is wel helaas de trend in de maatschappy waar dit allemaal naar toe gaat. Zo zonde...quote:Op zondag 21 juli 2024 10:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Te erg....
Ja bij dat voorval wat ik net omschreef was er zelfs een manager aanwezig; eentje van eind 20.
Het boeide hem allemaal geen kut hoe dat personeel zich gedroeg!Als ze de vakken maar gewoon vulden.
Precies, de maatschappij verhardt terwijl veel dingen totaal niet meer lijken te boeien.quote:Op zondag 21 juli 2024 15:37 schreef stokj het volgende:
[..]
Tja, het is wel helaas de trend in de maatschappy waar dit allemaal naar toe gaat. Zo zonde...
Verkapte "Kijk mij eens veel poen hebben!"-post terwijl je in een Kadett uit '83 rijdt.quote:Op zondag 21 juli 2024 15:47 schreef Bezsen het volgende:
Ik ga naar winkels waar dingen niet met kinderhandjes gemaakt worden, ik heb nergens last van en wordt overal keurig welkom geheten
Ik hoef m'n vrouw niet te kopen uit Azië iigquote:Op zondag 21 juli 2024 15:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Verkapte "Kijk mij eens veel poen hebben!"-post terwijl je in een Kadett uit '83 rijdt.
quote:Op zondag 21 juli 2024 15:48 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik hoef m'n vrouw niet te kopen uit Azië iig
lol graag wat brandwondenzalf voor ToT alstublieftquote:Op zondag 21 juli 2024 15:48 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik hoef m'n vrouw niet te kopen uit Azië iig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |