Ik stond bij de kassa te wachten tot ze uitgekletst waren.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Wacht, dus jij stapt een brillenwinkel in en verwacht dat de medewerkers naar jou toe stappen i.p.v. dat jij even naar de kassa loopt en 'hallo' zegt?
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Ijssalon Zeya is overigens gewoon bottom of the barrel ijszelfs die toeristen ijssalon verderop in de Markthal is beter.
Dan zeg je toch gewoon 'hallo' en pak je hun aandacht daarmee?quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ik stond bij de kassa te wachten tot ze uitgekletst waren.
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrottequote:Op maandag 15 juli 2024 15:09 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet.![]()
Ik haal bij de Burger Ging altijd zo'n Oreo Fushion ijsje.
Zeer onbeleefd idd.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Het is niet heel erg beleefd. Tegelijkertijd is ook de vraag in hoeverre je kenbaar hebt gemaakt dat je er bent en een van hen nodig hebt.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb het idee dat TS moeite heeft om medewerkers (op een vriendelijke toon) aan te spreken als hij staat te wachten.
Ik zeg dan altijd gewoon: "pardon" in hun richting. In 99% van de gevallen word ik dan direct geholpen met excuses erbij.
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuselen.
Hij liep naar ze toe.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.
quote:Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.
Het is een wisselwerking. Vrij lastig voor sommige mensen, omdat het allemaal non-verbaal gebeurt.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar goed, dat doet er niks aan af dat hij ze zelf ook wel op zijn aanwezigheid kan attenderen.
Nee net andersom.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:32 schreef Cruzinats het volgende:
de overheid staat toch g*dverdomme in dienst van de burgers.
Capri op de Karel Doormanstraat, lekker ijs. Mijn ouders kwamen er al toen ze jong waren.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrotte
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.quote:Op maandag 15 juli 2024 17:51 schreef hb64 het volgende:
Vroeger, toen tijden beter waren, werden bedrijven gerunt door ondernemers. Die wisten waar hun boterham vandaan kwam; de klant!
Tegenwoordig runnen managers de bedrijven en is de klant gedegradeerd tot een hinderlijk bijverschijnsel.
Dit is inderdaad een modern tijdsverschijnsel, in de wereld die gerund wordt door managers en boekhouders. Ondernemers snappen dat kwaliteit geld kost (slimme klanten snappen dat ook).quote:Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
Je wilt toch dat de klant terugkomt?quote:Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.
De winkelier doet je een transactie, geen gift. Beiden partijen willen er iets uit krijgen.
Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
Mwuah, dat wil iedereen, maar er is tegenwoordig wel degelijk minder behoefte aan 'ouderwetse' klandizie.quote:Op maandag 15 juli 2024 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je wilt toch dat de klant terugkomt?
Dus jij hebt je nieuwe bril opgehaald zonder te passen?quote:Op maandag 15 juli 2024 15:01 schreef BMW1993 het volgende:
Hallo allemaal!
Ik had vandaag een voorval in de brillenzaak en er lijkt ergens een patroon in te zitten.
Of niet, en verbeeld ik het mij alleen maar.![]()
Ik heb het idee dat de laatste jaren, en vooral na de corona crisis de 'klant' niet meer perse op nummer 1 staat.![]()
En dan bedoel ik voornamelijk dat het serviceniveau omlaag lijkt te gaan.
Ik was vandaag de winkel ingestapt om mijn nieuwe bril op te halen.
In de winkel stonden 2 dames achter de kassa, en ze zaten dus te praten dat ze echt geen zin had om met deze hitte te werken en dat haar nicht bevallen is gisteravond en dat zijn naam Ryan was. 'Oh super cool die naam' antwoorde haar collega. Vervolgens gingen ze elkaar tips geven waar een goede ijswinkel zat.
' IJssalon Zeya is echt kapot lekkere ijs ' 'Zit die in de nieuwe binnenweg?'
'Nee Hoogstraat gewoon in het centrum'
Vervolgens ging dat een tijdje door, dus ik draai mij om, en loop richting de uitgang van de winkel.
Vervolgens begon een lichtje te branden waarop een dame zegt 'Meneer kan ik u helpen? '
Maar nog steeds met een ongeïnteresseerde toon, en ze keek mij geen 1 keer in de ogen aan.
Was een beetje onverschillig, dus ik ging het gewoon terug doen.
Toen ze mijn bril in een tasje deed en de bon had uitgeprint en ik die in een mapje meekreeg zei ze 'alsjeblieft'.
Waarop ik heel ongeïnteresseerd een knikje gaf zonder in haar richting te kijken en weg liep.
Toch heb ik bij afloop een slecht gevoel aan deze ervaring overgehouden. Omdat ik van nature toch een beetje van beleefdheid en vriendelijkheid houd.
[ link | afbeelding ]
graphic logo png
Ok torentje.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die mensen krijgen echt niet genoeg betaald om de winkel rond te lopen zoekend naar mensen die hulp nodig hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |