abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2024 @ 15:01:09 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214299430
Hallo allemaal!

Ik had vandaag een voorval in de brillenzaak en er lijkt ergens een patroon in te zitten.
Of niet, en verbeeld ik het mij alleen maar. :P

Ik heb het idee dat de laatste jaren, en vooral na de corona crisis de 'klant' niet meer perse op nummer 1 staat. :P

En dan bedoel ik voornamelijk dat het serviceniveau omlaag lijkt te gaan.

Ik was vandaag de winkel ingestapt om mijn nieuwe bril op te halen.

In de winkel stonden 2 dames achter de kassa, en ze zaten dus te praten dat ze echt geen zin had om met deze hitte te werken en dat haar nicht bevallen is gisteravond en dat zijn naam Ryan was. 'Oh super cool die naam' antwoorde haar collega. Vervolgens gingen ze elkaar tips geven waar een goede ijswinkel zat.

' IJssalon Zeya is echt kapot lekkere ijs ' 'Zit die in de nieuwe binnenweg?'

'Nee Hoogstraat gewoon in het centrum'

Vervolgens ging dat een tijdje door, dus ik draai mij om, en loop richting de uitgang van de winkel.

Vervolgens begon een lichtje te branden waarop een dame zegt 'Meneer kan ik u helpen? '

Maar nog steeds met een ongeïnteresseerde toon, en ze keek mij geen 1 keer in de ogen aan.
Was een beetje onverschillig, dus ik ging het gewoon terug doen.

Toen ze mijn bril in een tasje deed en de bon had uitgeprint en ik die in een mapje meekreeg zei ze 'alsjeblieft'.

Waarop ik heel ongeïnteresseerd een knikje gaf zonder in haar richting te kijken en weg liep.

Toch heb ik bij afloop een slecht gevoel aan deze ervaring overgehouden. Omdat ik van nature toch een beetje van beleefdheid en vriendelijkheid houd.

Voorbeeld 2

Ik wou mijn auto inruilen bij een dealer, de 'nieuwe' auto was 15.000 euro.
De man achter de balie wou mij eigenlijk niet eens helpen, dat ging in het begin ook allemaal redelijk met tegenzin.
Pas toen hij zag dat ik concreet begon over de betaling nam hij mij serieus en werd hij iets vriendelijker.

Terwijl ik voor dat bedrag toch jaren heb moeten sparen, wel 9 jaar.
Dus zo'n aankoop is voor mij niet 'niks'.

Het laatste voorbeeld is voorgevallen op 20 april dit jaar, bij de Burger King, ze gaf de zak eten mee.

Toen ik terug kwam omdat er geen saus in de zak zat, en ook geen servetjes, lieten ze mij heel lang bij de balie wachten, terwijl ze zagen dat ik met een geopende zak stond te wachten met een bonnetje in mijn hand, het was ook helemaal niet druk, dus het was geen onmacht.

En toen ik 'hallo' riep na een tijdje keek ze redelijk geërgerd aan, en kreeg ik de missende producten zonder ook maar een 'excuses of alsjeblieft'. Ze keek weg tijdens het aangeven van de missende dingen.

Ik heb zelf een tijdje in de horeca gewerkt, en was altijd super aardig naar iedereen.
En we zaten ook wel eens met elkaar te kletsen. Maar zodra er een gast binnen kwam, dan moesten we direct aan de slag.

Is mijn ervaring juist, of is het service niveau altijd al onder gemiddeld geweest en valt het mij nu meer op omdat ik er meer op ben gaan letten?

Rechts mijn nieuwe bril. 8-)

graphic logo png
pi_214299475
Wacht, dus jij stapt een brillenwinkel in en verwacht dat de medewerkers naar jou toe stappen i.p.v. dat jij even naar de kassa loopt en 'hallo' zegt?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_214299476
Ijssalon Zeya is overigens gewoon bottom of the barrel ijs :') zelfs die toeristen ijssalon verderop in de Markthal is beter.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  maandag 15 juli 2024 @ 15:08:13 #4
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214299478
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Wacht, dus jij stapt een brillenwinkel in en verwacht dat de medewerkers naar jou toe stappen i.p.v. dat jij even naar de kassa loopt en 'hallo' zegt?
Ik stond bij de kassa te wachten tot ze uitgekletst waren.
  maandag 15 juli 2024 @ 15:09:20 #5
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214299486
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:07 schreef Mikeytt het volgende:
Ijssalon Zeya is overigens gewoon bottom of the barrel ijs :') zelfs die toeristen ijssalon verderop in de Markthal is beter.
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet. :P

Ik haal bij de Burger Ging altijd zo'n Oreo Fushion ijsje. 8-)
pi_214299490
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:08 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Dan zeg je toch gewoon 'hallo' en pak je hun aandacht daarmee?
Die mensen krijgen echt niet genoeg betaald om de winkel rond te lopen zoekend naar mensen die hulp nodig hebben.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_214299493
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:09 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Haha ik haal nooit schepijs dus ik weet het niet. :P

Ik haal bij de Burger Ging altijd zo'n Oreo Fushion ijsje. 8-)
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrotte :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  maandag 15 juli 2024 @ 15:14:29 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214299521
quote:

[..]
Zeer onbeleefd idd.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 15:16:39 #9
5428 crew  miss_sly
pi_214299539
quote:

[..]
Het is niet heel erg beleefd. Tegelijkertijd is ook de vraag in hoeverre je kenbaar hebt gemaakt dat je er bent en een van hen nodig hebt.

Veel mensen vinden het heel vervelend als er direct een winkelmedewerker op ze af komt.

Overigens zou ik me niet verlagen tot hun niveau en zelf altijd vriendelijk en netjes blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214299554
Ik heb het idee dat TS moeite heeft om medewerkers (op een vriendelijke toon) aan te spreken als hij staat te wachten.

Ik zeg dan altijd gewoon: "pardon" in hun richting. In 99% van de gevallen word ik dan direct geholpen met excuses erbij.
  maandag 15 juli 2024 @ 15:20:33 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214299566
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb het idee dat TS moeite heeft om medewerkers (op een vriendelijke toon) aan te spreken als hij staat te wachten.

Ik zeg dan altijd gewoon: "pardon" in hun richting. In 99% van de gevallen word ik dan direct geholpen met excuses erbij.
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.
pi_214299570
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuselen.
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.
  maandag 15 juli 2024 @ 15:21:41 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214299573
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Niet mee eens. Ik ga zelf wel naar verkopers toe als ik ze nodig heb. Niet andersom.
Hij liep naar ze toe.
pi_214299580
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hij liep naar ze toe.
Dat maakt hij niet duidelijk in voorbeeld 1.
pi_214299586
Maar goed, dat doet er niks aan af dat hij ze zelf ook wel op zijn aanwezigheid kan attenderen.
pi_214299622
Dit ervaar ik meer bij de gemeente en overige overheidsinstanties.

Ze laten je gerust vijf á tien minuten staan aan de balie terwijl de -mensen- aan de andere kant van het plexiglas rustig hun gesprek afmaken. En zuur en ongeïnteresseerd dat ze altijd zijn. Kijk, een winkel mag zelf bepalen of ze klantvriendelijkheid willen uitstralen, maar de overheid staat toch g*dverdomme in dienst van de burgers.

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 15-07-2024 15:34:03 ]
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 15:33:28 #17
5428 crew  miss_sly
pi_214299628
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dames van de winkel horen hèm aan te spreken als ze staan te neuzelen.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar goed, dat doet er niks aan af dat hij ze zelf ook wel op zijn aanwezigheid kan attenderen.
Het is een wisselwerking. Vrij lastig voor sommige mensen, omdat het allemaal non-verbaal gebeurt.

Maar even duidelijk kenbaar maken dat je geholpen wil worden, is op zichzelf niet heel vreemd.

@BMW1993 deed je dat wel, contact maken? Of vind je dat lastig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 juli 2024 @ 16:47:49 #18
299769 SoS87
FC Utereg
pi_214300227
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:32 schreef Cruzinats het volgende:
de overheid staat toch g*dverdomme in dienst van de burgers.
Nee net andersom. :P
pi_214300328
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 15:10 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Schaafijs van de Surinamer op de binnenrotte :9
Capri op de Karel Doormanstraat, lekker ijs. Mijn ouders kwamen er al toen ze jong waren.

On topic:

Dat is al heel lang zo, goed en kundig personeel in winkels is er bijna niet meer. Maar ja, ze wilden zo goedkoop mogelijk en jong personeel is goedkoper, gek toch dat ze het niet winnen van webwinkels.
pi_214300391
Helaas heeft TS gelijk. Sinds 2022 hanteren veel bedrijven het motto: De klant moet zijn rekening betalen en verder zijn smoel houden. Ze mogen blij zijn dat ze klant mogen zijn bij ons.
.
  maandag 15 juli 2024 @ 17:31:51 #21
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214300494
Komt omdat veel bedrijven steeds groter worden, het zal ze aan hun reet roesten als een hand vol klanten het niet zo tof vinden wat ze doen, zo lang genoeg mensen hun geld maar blijven uitgeven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214300620
Vroeger, toen tijden beter waren, werden bedrijven gerunt door ondernemers. Die wisten waar hun boterham vandaan kwam; de klant!
Tegenwoordig runnen managers de bedrijven en is de klant gedegradeerd tot een hinderlijk bijverschijnsel.
pi_214300689
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:51 schreef hb64 het volgende:
Vroeger, toen tijden beter waren, werden bedrijven gerunt door ondernemers. Die wisten waar hun boterham vandaan kwam; de klant!
Tegenwoordig runnen managers de bedrijven en is de klant gedegradeerd tot een hinderlijk bijverschijnsel.
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.

De winkelier doet je een transactie, geen gift. Beiden partijen willen er iets uit krijgen.

Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_214300891
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
Verder komt er natuurlijk ook bij kijken dat ze tegenwoordig de kosten drukken op werknemers. Zo jong mogelijk en zo'n laag mogelijk loon.
Dit is inderdaad een modern tijdsverschijnsel, in de wereld die gerund wordt door managers en boekhouders. Ondernemers snappen dat kwaliteit geld kost (slimme klanten snappen dat ook).

Voor de boekhouders/managers onder ons: Het summum van kostenbesparing is het faillissement. Dan heb je helemaal geen kosten meer. Misschien heb je dan wel een ander probleem...

Al die onderbetalende werkgevers maar klagen dat er geen personeel meer te krijgen is. Les 1 uit het economieboek van de middelbare school; de wet van vraag en aanbod.
  maandag 15 juli 2024 @ 18:14:15 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214300898
quote:
17s.gif Op maandag 15 juli 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nouja, uiteindelijk hoort de klant ook geen koning te zijn. Is toch wel echt een ouderwets verschijnsel.

De winkelier doet je een transactie, geen gift. Beiden partijen willen er iets uit krijgen.

Je wilt toch dat de klant terugkomt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')