Nee, als dit in scène is gezet is Trump medeplichtig aan moord. Wat voor ziek figuur moet je zijn om iemand te laten schieten in een menigte waar ook vrouwen en kinderen rondlopen om vervolgens daar een boost voor te krijgen die je op dit moment totaal niet nodig hebt?quote:Op zondag 14 juli 2024 10:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat lul je man. Dit is echt precies iets wat showman Trump in scene zet. Doe niet zo zielig dat je meteen over wartaal begint. Jij denkt dat Trump niet gehaaid genoeg is hiervoor?
Sowieso jammer dat Trump het overleeft natuurlijk daar zullen we het over eens zijn. Zou een hoop ellende schelen als het raak was. Maargoed dit was geen moordaanslag maar een PR moment. 2 Onschuldige doden, belachelijk!
Ongeveer net zo ziek als een bestorming van het capitool uren door laten gaan en niet de opgejutte massa eerder op te roepen normaal te doen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, als dit in scène is gezet is Trump medeplichtig aan moord. Wat voor ziek figuur moet je zijn om iemand te laten schieten in een menigte waar ook vrouwen en kinderen rondlopen om vervolgens daar een boost voor te krijgen die je op dit moment totaal niet nodig hebt?
6 januari nu alweer vergeten dus...quote:Op zondag 14 juli 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, als dit in scène is gezet is Trump medeplichtig aan moord.
Ja maar dat is heel anders natuurlijk, dat waren gewoon echte patriotten die zo veel om hun land geven dat ze in een waan van verstandsverbijstering alleen maar ff zonder te kloppen naar binnen zijn gelopen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
6 januari nu alweer vergeten dus...
Dat lijkt mij nou de slechtste reden waarom dit niet in scène is gezet. Daar zou trump geen moment mee zitten heeft 6 januari al bewezen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, als dit in scène is gezet is Trump medeplichtig aan moord. Wat voor ziek figuur moet je zijn om iemand te laten schieten in een menigte waar ook vrouwen en kinderen rondlopen om vervolgens daar een boost voor te krijgen die je op dit moment totaal niet nodig hebt?
Alito en Thomas zullen daar eerst wat over te zeggen hebben.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, als dit in scène is gezet is Trump medeplichtig aan moord.
Trump is al supervaak medeplichtig aan moord. 6 Januari is daar een voorbeeld van. Maar hij was ook maar wat trots als hij weer eens iemand had laten opblazen door het leger. Alsof het hem iets kan schelen als er vrouwen of kinderen doodgaan, zolang hij er maar winst uit haalt.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
we hebben het over de vsquote:Op zondag 14 juli 2024 10:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bijzondere stunt om dan lukraak iemand te laten schieten die vervolgens wel iemand anders in het hoofd heeft geraakt.
6 januari is een uit de hand gelopen protest waar Trump opgeroepen heeft tot vreedzaam protest. Daar is overigens wel handig gebruik gemaakt van de media en de democraten, je hebt het er nog steeds over en je bent van mening dat Trump heeft opgeroepen tot het plegen van een coup. Je bent vol in de propaganda getrapt helaas.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:12 schreef mcmlxiv[/url[quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2714743/7/25#p214282812]zondag 14 juli 2024 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou de slechtste reden waarom dit niet in scène is gezet. Daar zou trump geen moment mee zitten heeft 6 januari al bewezen.
waarom raakt de schutter zijn oor?quote:Op zondag 14 juli 2024 11:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou de slechtste reden waarom dit niet in scène is gezet. Daar zou trump geen moment mee zitten heeft 6 januari al bewezen.
Trump hield zich niet stil, hij had een statement gemaakt en kort daarna werd zijn twitteraccount verwijdert. In dat filmpje riep hij de betogers op om naar huis te gaan. Nogmaals jullie zitten collectief veel te diep in de propaganda die de media over jullie uit heeft gebraakt.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Wie denk je nou voor de gek te houden met je opmerkingen over 6 januari, Chivaz?
Toen het Capitool werd bestormd, hield Trump zich stil. Mensen uit z'n directe omgeving smeekten hem om zijn aanhanger op te roepen zich terug te trekken, maar daar voelde meneer niets voor.
Pas later, toen de bestorming al geruime tijd aan de gang was, kwam Trump met een verklaring. En zelfs die was halfbakken, want hij wilde vooral benadrukken hoezeer hij van z'n aanhangers hield. Geen boosheid, geen verontwaardiging.
Denk niet dat wij blind en achterlijk zijn, Chivaz.
Wat is er vreedzaam aan "You have to fight like hell"? ?quote:Op zondag 14 juli 2024 11:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
6 januari is een uit de hand gelopen protest waar Trump opgeroepen heeft tot vreedzaam protest. Daar is overigens wel handig gebruik gemaakt van de media en de democraten, je hebt het er nog steeds over en je bent van mening dat Trump heeft opgeroepen tot het plegen van een coup. Je bent vol in de propaganda getrapt helaas.
Ok, maar als we die logica doortrekken treffen Biden en de Democraten in dit hele akkefietje ook geen enkele blaam toch? Biden heeft immers een speech gegeven waarin hij de aanslag veroordeeld.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump hield zich niet stil, hij had een statement gemaakt en kort daarna werd zijn twitteraccount verwijdert. In dat filmpje riep hij de betogers op om naar huis te gaan. Nogmaals jullie zitten collectief veel te diep in de propaganda die de media over jullie uit heeft gebraakt.
Dit zal vermoedelijk precies de reden zijn wat deze republikein tot deze daad heeft gebracht. Zijn partij wordt geleid door een crimineel en in plaats van daar iets aan te doen blijft de partij zijn hielen likken en alles eraan doen om te voorkomen dat hij verantwoording moet afleggen voor zijn misdrijven Een mens zou er wanhopig van worden en dan doen sommige mensen soms rare dingen, zeker in een land waar elke idioot kinderlijk eenvoudig aan een moordwapen kan komen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat Trump heeft opgeroepen tot een coup is een feit. Jij wil het niet zien want Trump is je idool. Dat jij geen weerstand tegen propaganda hebt weten we ook al jaren. Jij gelooft echt alles wat je team je oplepelt.
Gastquote:Op zondag 14 juli 2024 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump hield zich niet stil, hij had een statement gemaakt en kort daarna werd zijn twitteraccount verwijdert. In dat filmpje riep hij de betogers op om naar huis te gaan. Nogmaals jullie zitten collectief veel te diep in de propaganda die de media over jullie uit heeft gebraakt.
Dat filmpje werd geplaatst 3 uren nadat de bestorming van het capitool begon! Dat kun je toch niet serieus nemen als maatregel om de betogers tot rust te manen. 3 uren erna!quote:Op zondag 14 juli 2024 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik schrijf. In de post die je citeert komt die verklaring uitgebreid aan bod.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Echt hequote:Op zondag 14 juli 2024 08:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou, nee.
Verder; dit gaat gewoon keihard gebruikt worden. In de afgelopen 8 jaar is alles uit de kast gehaald om de tegenstander te beschadigen, van feit tot fictie. Dan zal hier ook wel een spin aan worden gegeven. Misschien een soort van martelaarschap in een mild scenario of als ze helemaal bonkers gaan dan komt deze aanslag alsnog van de democraten. Je ziet nu degenen die hopen op de Vp-positie al op deze wijze glibberen.
Als ze Biden de schuld geven kan die toch gewoon de official act kaart trekken?quote:Op zondag 14 juli 2024 11:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Echt he
"Ik vergeef hem. Hij was gebrainwashed door Biden!"
Een oor kan goed bloeden maat.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lach maar
waarom wordt zijn oor geraakt
volgens mij wordt er helemaal niets geraakt
hij gaat ineens naar beneden en ineens zit heel zijn hoofd met heinz tomato kethup
echt trump verdient een oscar bij de volgende editie[ afbeelding ]
Vrijwel dagelijksquote:
Je hebt blijkbaar de fotos gemist. Dat het een PR moment was niet te ontkennen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat je meer ellende had als hij echt dood was geschoten. En dat het een PR moment was komt uit je dikke duim.
Ja een seniele Biden als president, de democraten die verdeeld zijn en met hun handen in het haar zitten, teleurstellende peilingen van Biden en de media die flink inhakt op Biden en dan deze moordaanslag. Ik denk dat het wel redelijk zeker is dat hij de verkiezingen wint.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vrijwel dagelijks
Voorbeeldje van de afgelopen 24 uur. "Nu wint hij zeker!"
Dus jij mag wel vinden dat het zo geniaal van Trump is dat hij hier meteen zo media-savvy op reageert, ook al is hij net bijna doodgeschoten, maar media mogen geen kritiek hebben op de inhoud van zn media-savvy actie. Je maakt wel weer duidelijk waar je staat, woordvoerder van Donald.quote:Op zondag 14 juli 2024 10:30 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ziek van de media om zelfs dit tragische moment te misbruiken om iemand af te fakkelen.
Het past prima in de trucendoos van ome Donald. Het is eerder naief om meteen van de hand te wijzen. Volgens mij loopt het onderzoek nog dus jij speculeert net zo hard.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand wordt zo goed als in zijn slaap geraakt, een ander komt om. Als je dat nog geen moordaanslag noemt, dan ben je de feiten behoorlijk kwijt.
Er loopt ook alleen nog een onderzoek naar het motief van de dader, zowel de feiten (moordaanslag op Trump) als de dader zijn al bekend.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het past prima in de trucendoos van ome Donald. Het is eerder naief om meteen van de hand te wijzen. Volgens mij loopt het onderzoek nog dus jij speculeert net zo hard.
De media doet net alsof hij aan het opruien is, alsof hij nu oproept tot politiek geweld terwijl hij net aan de dood ontsnapt is. Een beetje terughoudendheid lijkt mij dan wel op z’n plaats.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Dus jij mag wel vinden dat het zo geniaal van Trump is dat hij hier meteen zo media-savvy op reageert, ook al is hij net bijna doodgeschoten, maar media mogen geen kritiek hebben op de inhoud van zn media-savvy actie. Je maakt wel weer duidelijk waar je staat, woordvoerder van Donald.
Nou...het verstandigste met dit soort zaken is altijd om even te wachten wat er werkelijk speelt.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja een seniele Biden als president, de democraten die verdeeld zijn en met hun handen in het haar zitten, teleurstellende peilingen van Biden en de media die flink inhakt op Biden en dan deze moordaanslag. Ik denk dat het wel redelijk zeker is dat hij de verkiezingen wint.
Denk je nou echt dat trump 1 cent geeft om die doden die er gevallen zijn......quote:Op zondag 14 juli 2024 12:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De haat zit zo diep dat zelfs een moordaanslag uitgelegd word als een campagnestunt. Gewoon totaal voorbij gaan aan het feit dat er doden zijn gevallen en dat Trump hier keihard medeplichtig zou zijn aan moord. En al dat alles doet hij natuurlijk als hij voorop loopt in de race want Trump wilt aandacht. Compleet van God los de mensen die dit beweren.
Ik haat Trump niet hoor, ik ben realistisch. Trump is al vaker medeplichtig aan moord.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De haat zit zo diep dat zelfs een moordaanslag uitgelegd word als een campagnestunt. Gewoon totaal voorbij gaan aan het feit dat er doden zijn gevallen en dat Trump hier keihard medeplichtig zou zijn aan moord. En al dat alles doet hij natuurlijk als hij voorop loopt in de race want Trump wilt aandacht. Compleet van God los de mensen die dit beweren.
Ik heb niks met Trump, zou hem graag in de gevangenis zien en vrees het moment dat hij herkozen wordt, maar dat de eerste reactie na het overleven van een aanslag bij politici iets is als 'ik zal blijven vechten' is volgens mij vrij standaard. En veel meer haal ik niet uit dat gebaar en woord.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De media doet net alsof hij aan het opruien is, alsof hij nu oproept tot politiek geweld terwijl hij net aan de dood ontsnapt is. Een beetje terughoudendheid lijkt mij dan wel op z’n plaats.
Even serieus, je bent dus serieus van mening dat Trump dit in scene heeft gezet. Dus hij laat voor politiek gewin een kogel door zijn oor schieten en mensen in het publiek in gevaar brengen? En om dat te regelen heeft hij een sukkel gevonden die bereid was om te sterven voor de goede zaak? En al dit alles doet hij terwijl hij voorop loopt in de peilingen en het flink rommelt bij de democraten?quote:Op zondag 14 juli 2024 12:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat trump 1 cent geeft om die doden die er gevallen zijn......
zal wel ingecalculeerd in heel deze stunt
het moest zo echt mogelijk lijken ...ja dan moeten er ook doden vallen
zolang het maar niet zijn eigen familie is
waarom hij alleen maar aan zijn oor is geraakt is voor mij een raadsel
waarom de kogel niet 2 mm meer naar rechts is gedaan ........leg het mij maar uit......was dat toeval>? kon de man echt niet beter richten?
Er zijn schoten gelost. Waarschijnlijk op Trump. De intentie van de schutter weten we uiteraard nog niet. Dus om het een moordaanslag te noemen is voorbarig. De pers zou dat ook wel wat voorzichtiger mogen benaderen.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er loopt ook alleen nog een onderzoek naar het motief van de dader, zowel de feiten (moordaanslag op Trump) als de dader zijn al bekend.
Nog los van het feit dat vanaf 150 meter iemand op een paar milimeter na in zijn slaap schieten nooit bewust kan zijn. Een beweging van 0,01mm van de loop bij het schot betekent namelijk dat het dan wel raak was. Of een beweging van 2mm van Trump de verkeerde kant op.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Even serieus, je bent dus serieus van mening dat Trump dit in scene heeft gezet. Dus hij laat voor politiek gewin een kogel door zijn oor schieten en mensen in het publiek in gevaar brengen? En om dat te regelen heeft hij een sukkel gevonden die bereid was om te sterven voor de goede zaak? En al dit alles doet hij terwijl hij voorop loopt in de peilingen en het flink rommelt bij de democraten?
Vertel dan ook meteen waarom dan? Voor de peilingen die voor hem bijzonder gunstig waren?
Klaas heeft teveel films gezien, het is dat Trump met zijn hoofd bewoog anders had het veel anders afgelopen.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat vanaf 150 meter iemand op een paar milimeter na in zijn slaap schieten nooit bewust kan zijn. Een beweging van 0,01mm van de loop bij het schot betekent namelijk dat het dan wel raak was. Of een beweging van 2mm van Trump de verkeerde kant op.
De kans dat dit in scène gezet is is even klein als dat 6 januari geen poging tot staatsgreep was.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Even serieus, je bent dus serieus van mening dat Trump dit in scene heeft gezet. Dus hij laat voor politiek gewin een kogel door zijn oor schieten en mensen in het publiek in gevaar brengen? En om dat te regelen heeft hij een sukkel gevonden die bereid was om te sterven voor de goede zaak? En al dit alles doet hij terwijl hij voorop loopt in de peilingen en het flink rommelt bij de democraten?
Vertel dan ook meteen waarom dan? Voor de peilingen die voor hem bijzonder gunstig waren?
de intentie was om Trump te vermoorden, daar hoeft niemand omheen te draaienquote:Op zondag 14 juli 2024 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Er zijn schoten gelost. Waarschijnlijk op Trump. De intentie van de schutter weten we uiteraard nog niet. Dus om het een moordaanslag te noemen is voorbarig. De pers zou dat ook wel wat voorzichtiger mogen benaderen.
Je bent hier in POL, een serieus forumdeel. Onzin zet je maar in ONZ.quote:Maar ik ben hier gewoon op Fok! dus ik hoef niet bij elke post volledig serieus te zijn.
Er is toevallig een leuk boek van James Rollins uitgekomen in 2008. Last Oracle. Daarin wordt op bijna precies dezelfde manier een mislukte aanslag op een in dit geval Russische presidents kandidaat gepleegd. De sukkel in kwestie is in dat boek "geprepareerd" om de kandidaat in kwestie te haten en dat wordt door de campagne van de kandidaat inderdaad in een overwinning omgezet. Tuurlijk, het zou inderdaad HEEEEL toevallig zijn als dit hier gebeurt en ik kan het me ook niet voorstellen dat Trump zo'n stunt uit durft halen. Maar je kan wel stellen dat dit eigenlijk zijn overwinningskansen 90% vergroot en dat die foto eind 2024 world press foto wordt.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet niet of je meteen lid bent, maar je hebt ieder geval dan wel het recht om te stemmen in de primaries.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:33 schreef Starhopper het volgende:
Iemand in POL die misschien weet wat 'geregistreerd republikein' is? Ik snap het niet helemaal. Dat is blijkbaar niet iemand die lid is van de partij en dat hij erop gestemd heeft lijkt mij ook niet want dat is toch anoniem? Maar hoe/wat is het dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |