abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:54:41 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_214271204
Niet mijn OP.

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:57:24 #2
3542 Gia
User under construction
pi_214271227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:45 schreef Killumination het volgende:

[..]
Hoe komt het dat de praktiserende christenen in Nederland die nog wel het woord van de Bijbel en de Heer volgen nog steeds wel de vrouw in een achtergestelde positie achten dan zoals kinderfabriek, gehoorzaamheid aan de man en aanrecht? Zijn zij ook al bijgewerkt volgens jou ?
Er zijn, ook binnen het Christendom, meerdere stromingen. De Rooms katholieke houdt meer vast aan het moderne NT. De Grefo's meer aan het OT. Sowieso is alle vrouwenonderdrukking, in alle geloven, te wijten aan mannen die de geschriften uitleggen in hun voordeel en daarmee zichzelf boven de vrouw stellen.

Hier in het katholieke zuiden zeggen we: De man is het hoofd van het gezin.
En daarachter aan: En de vrouw is de nek.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar als je nog stelt dat je PVV stemt om een andere reden dan moslimhaat dan snap je niet waar de partij voor staat.
Ik heb geen hekel aan moslims, maar wel aan de Islam.
En ik heb PVV gestemd omdat zij iets willen doen aan de asielinstroom en aan de huizencrisis.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 11:58:00 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:07 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat klopt, maar die 21e-eeuwse liberale normen en waarden zijn geen haar beter, met bijv. veel voedsel die door moderne slavenarbeid verkregen wordt of in de kledingindustrie waar sprake is van dwangarbeid of kinderarbeid. Alles om zoveel mogelijk winst te behalen. En dit geldt ook voor concubines en polygamie, want je kan hier een vrouw hebben en er 1000 maîtresses op na houden en geen haan die ernaar kraait, een open huwelijk, trio’s of orgies houden, of zoveel prostituees bezoeken als je wilt die zich als vleeswaar uitstallen voor ramen. Het is allemaal prima en “vrijheid”. Maar met 2, 3 of 4 vrouwen huwen, nee dat gaat te ver en is middeleeuws.
Oh maar dat is de kern niet, Tobias.

Kern is: mogen vrouwen ook met vier mannen trouwen? Mogen vrouwen ook ontelbare concubines hebben?

Voorts: je verwept kennelijk die '21e eeuwse liberale denkbeelden' omdat ze tot allerlei immoraliteit leiden, maar kennelijk is het allemaal minder immoreel wanneer je slavernij en veelwijverij onder het mom van religie verkondigt. Vraag is dan wat uberhaupt het verschil is tussen het hedonisme van nu en de lust- en machtgeobserdeerde neigingen van religieuze lieden alhier, die vooral heel erg bezig zijn met seksualiteit en de rol van de vrouw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214271262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

En ik heb PVV gestemd omdat zij iets willen doen aan de asielinstroom en aan de huizencrisis.
Hebben de PVV-stemmers onderling ook afgesproken wie de schuld gaat krijgen? EU? Omtzigt? De D666-rechter of Good Ol’ Timmermans?
Dit, dus.
pi_214271266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar als je nog stelt dat je PVV stemt om een andere reden dan moslimhaat dan snap je niet waar de partij voor staat.
Wel schattig dat je denkt te kunnen bepalen voor iedere PVV stemmer waarom ze op die partij stemmen. Juist die elitaire toon zorgt ervoor dat je ze nog meer het extreme in duwt.
pi_214271267
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Zijn woord is wel belangrijk, maar geen wet. Hij veegde de vloer aan met heel veel achterlijke passages uit het OT, zoals steniging. Niet om de bijbel te moderniseren, maar om zijn visie erop te verspreiden.
De wet van Mozes is achterlijk en de wereldse wetten zijn belangrijker dan de woorden van Jezus, is dat wat je zegt?
pi_214271275
quote:
En denk je dat ze daar iets van gaan waarmaken? En hoe?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:03:44 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271297
quote:

[..]
Ik heb geen hekel aan moslims, maar wel aan de Islam.
Dat is hetzelfde als stellen dat je geen hekel aan katholieken hebt maar wel aan het christendom.

Maar blijf jezelf lekker voorhouden dat het om de huizencrisis gaat, alsof er geen andere partijen zijn die daar ook wat aan willen doen en beter haalbare plannen hebben.

Als ze werkelijk wat aan de instroom van migranten wilden doen dan zouden ze wat aan de arbeidsmigranten willen doen, dat is immers de grootste groep en nemen ook huizen in, maar daar draait het niet om hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:04:00 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:00 schreef Killumination het volgende:

[..]
De wet van Mozes is achterlijk en de wereldse wetten zijn belangrijker dan de woorden van Jezus, is dat wat je zegt?
Ik denk niet dat je Jezus moet aanhalen als voorstander van veelwijverij, of slavernij.

Verder is het sowieso nogal bizar om die twee op één lijn te stellen aangezien Jezus juist verweten werd de oude wetten te veronachtzamen.

Wat zijn verder "wereldse wetten"?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:04:50 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271308
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat je geen hekel aan katholieken hebt maar wel aan het christendom.

Maar blijf jezelf lekker voorhouden dat het om de huizencrisis gaat, alsof er geen andere partijen zijn die daar ook wat aan willen doen en beter haalbare plannen hebben.

Als ze werkelijk wat aan de instroom van migranten wilden doen dan zouden ze wat aan de arbeidsmigranten willen doen, dat is immers de grootste groep en nemen ook huizen in, maar daar draait het niet om hè.
Ik heb vooral een hekel aan vrouwonvriendelijke, slavernij-goedpratende lieden zoals hier aanwezig in het topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:05:03 #11
3542 Gia
User under construction
pi_214271311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:00 schreef Killumination het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet!
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:06:49 #12
3542 Gia
User under construction
pi_214271330
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:01 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat is punt 2 en dat gaan we wel zien. Ik ga niet een partij aan de kant zetten vanwege beren op de weg.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:08:26 #13
3542 Gia
User under construction
pi_214271349
quote:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Hetzelfde zou zijn als je zou zeggen 'ik heb geen hekel aan christenen, maar wel aan het christendom'
pi_214271381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet!
Mozaïsche wetgeving bevat toch steniging? Ik vraag het ook alleen maar of ik dat zo moet opvatten?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:11:34 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Klopt, al die zaken komen ook in de bijbel voor of zijn in ieder geval niet duidelijk verboden in de bijbel en werden ook gepraktiseerd door bijbelse profeten.

Ze reageren verontwaardigd met hun 21ste eeuwse liberale normen en waarden terwijl ik het over een '7de eeuwse religie' heb. De islam is niet met slavernij gekomen, slavernij en al die andere zaken werden al duizenden jaren voor de komst van Profeet Mohammed (vrede zij met hem) wereldwijd gepraktiseerd. Zelfs nu wordt het gepraktiseerd maar verborgen en in de illegaliteit. Het is gewoon onderdeel van de menselijke natuur en de islam reguleert het alleen maar en geeft handvatten hoe ermee om te gaan en het eventueel uit te faseren.
Je gaat het niet uitfaseren door het te faciliteren.

Dat je slavernij en polygamie verdedigt is uberhaupt tenenkrommend, zeker wanneer je je hier profileert als de brenger van de moraal.

Tot op heden heb je vooral religie aangedragen om je eigen honger je lusten te bevredigen te verdedigen.

Zoals ik al zei: een povere theologie, en ethisch gezien van geen enkele waarde.

Je volgt dingen op omdat ze een in boek staan en schuwt elke vorm van zelfstandig nadenken. Precies de reden dat het ook lachwekkend is dat je vriend Tobias denkt mij in hetzelfde frame te kunnen stoppen: ik heb namelijk helemaal geen behoefte aan religie om 'het goede' te doen, laat staan dat ik eeuwenoude teksten geschreven in andere context en tijd letterlijk neem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214271394
quote:

[..]

Als ik het me correct herinner is Gia een FoK!-er die een tweede woning voor 3000+ p/m verhuurt aan meerdere arbeidsmigranten. Dus he ...

Radicaal-rechts lullen, neoliberaal zakken vullen
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:12:20 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef Killumination het volgende:

[..]
Mozaïsche wetgeving bevat toch steniging? Ik vraag het ook alleen maar of ik dat zo moet opvatten?
Ja, en wordt in het christendom al eeuwen niet meer toegepast. Waarschijnlijk wegens die oproep van Jezus dat hij die zonder zonde is de eerste mocht werpen.

Maar opnieuw voor de goede orde: omdat in een boek staat dat je bepaalde mensen moet stenigen, dat maakt het ethisch en juist?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:14:30 #18
3542 Gia
User under construction
pi_214271422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef Killumination het volgende:

[..]
De wetten van Mozes zijn belangrijk tot zover Jezus ze geaccepteerd heeft. Zaken als stenigen zijn door Jezus 'afgeschaft', maar de 10 geboden zijn gehandhaafd, bijvoorbeeld.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:16:56 #19
3542 Gia
User under construction
pi_214271454
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Als ik het me correct herinner is Gia een FoK!-er die een tweede woning voor 3000+ p/m verhuurt aan meerdere arbeidsmigranten. Dus he ...

Radicaal-rechts lullen, neoliberaal zakken vullen
Dit is onderhand de derde keer dat je mij een 2de woning aansmeert, dus nogmaals: Waar heb ik die dan staan?

Iemand is al eens met een mooi plaatje gekomen en de vraag of ze mocht komen logeren.

Ik heb geen 2de woning en ik verhuur ook niets.
pi_214271455
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]
De wetten van Mozes zijn belangrijk tot zover Jezus ze geaccepteerd heeft. Zaken als stenigen zijn door Jezus 'afgeschaft', maar de 10 geboden zijn gehandhaafd, bijvoorbeeld.
Ik snap je, maar op grond waarvan is het afgeschaft.. omdat het achterlijk is of iets heel anders?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:19:15 #21
3542 Gia
User under construction
pi_214271481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:16 schreef Killumination het volgende:

[..]
Ik snap je, maar op grond waarvan is het afgeschaft.. omdat het achterlijk is of iets heel anders?
Omdat het inderdaad 'achterlijk' was. Achterhaald, dus. Stenigen was niet meer van die tijd.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:19:36 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214271484
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Hetzelfde zou zijn als je zou zeggen 'ik heb geen hekel aan christenen, maar wel aan het christendom'
Katholieken zijn ook christenen, dus het staat mij vrij om in het voorbeeld "katholieken" te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214271486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat het inderdaad 'achterlijk' was. Achterhaald, dus. Stenigen was niet meer van die tijd.
Abortus, homoseksualiteit?
pi_214271490
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vraag is dan wat uberhaupt het verschil is tussen het hedonisme van nu en de lust- en machtgeobserdeerde neigingen van religieuze lieden alhier, die vooral heel erg bezig zijn met seksualiteit en de rol van de vrouw.
Objectieve moraliteit is het verschil. Stempel van God approves is het verschil.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je volgt dingen op omdat ze een in boek staan en schuwt elke vorm van zelfstandig nadenken. Precies de reden dat het ook lachwekkend is dat je vriend Tobias denkt mij in hetzelfde frame te kunnen stoppen: ik heb namelijk helemaal geen behoefte aan religie om 'het goede' te doen, laat staan dat ik eeuwenoude teksten geschreven in andere context en tijd letterlijk neem.
Onzin, een combinatie van God's leiding en zelfstandig nadenken leidt mij juist tot de conclusie dat wat in dat boek staat de waarheid is.

En ik heb geen behoefte om jouw hersenspinsels van de 21ste eeuw te volgen.

In beide gevallen niet:

- Ik volg wat de islam voorschrijft.
- of als atheïst volg ik mijn eigen hersenspinsels en zit ik nog steeds niet te wachten op jouw goed en fout.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:20:05 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271494
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:38 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
EttovanBelgie heeft het over "jouw religie" en vergeet dat al die zaken die hij noemt, van slavernij tot polygamie en concubines, ook in de bijbel voorkomen. De hypocrisie is ongeëvenaard bij deze "katholieke" user. Hij verloochent Jezus niet 3x zoals Petrus deed, maar 10000000000x, en dat voor de likes.
Ik zou God, Jezus, of het goede vooral verloochenen als ik religie gebruik om mijn eigen vleselijke lusten te kunnen bevredigen.

Voor de likes? Het interesseert me geen moer of men mijn posts liket of niet. Daarvoor is mijn eigen ethische opmaak te solide.

Een katholiek of gereformeerde die hier hele epistels schrijft over de zegeningen van polygamie, concubines, een paradijs waar je vooral met houri's aan de slag kan, en als kers op de taart slavernij, kan op dezelfde reactie rekenen.

Die zijn er echter niet zoveel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:20:16 #26
3542 Gia
User under construction
pi_214271496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Katholieken zijn ook christenen, dus het staat mij vrij om in het voorbeeld "katholieken" te gebruiken.
Moet jij weten, het staat mij vrij dat geen correcte vergelijking te vinden.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:20:44 #27
3542 Gia
User under construction
pi_214271504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Killumination het volgende:

[..]
Abortus, homoseksualiteit?
Wat is daarmee?
pi_214271505
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit is onderhand de derde keer dat je mij een 2de woning aansmeert, dus nogmaals: Waar heb ik die dan staan?

Iemand is al eens met een mooi plaatje gekomen en de vraag of ze mocht komen logeren.

Ik heb geen 2de woning en ik verhuur ook niets.
Mijn welgemeende excuses. Dan ga ik even terug zoeken wie het nou wel was.

Edit: Ah, ootjekatootje! Sorry dat ik jullie door elkaar haalde.

Edit2: Ik vind je PVV stem nog steeds achterlijk.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:21:40 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271516
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Objectieve moraliteit is het verschil. Stempel van God approves is het verschil.
[..]
Onzin, een combinatie van God's leiding en zelfstandig nadenken leidt mij juist tot de conclusie dat wat in dat boek staat de waarheid is.

In beide gevallen niet:

- of als atheïst volg ik mijn eigen hersenspinsels en zit ik nog steeds niet te wachten op jouw goed en fout.
Jouw god.

En dat is precies jouw probleem: je hebt geen ethisch kader, geen morele overtuiding, je volgt blind zaken die in een boek staan. Of nog beter: je framet ze zo dat je met gerust hart slavernij en veelwijverij kunt aanhangen.

Omdat, zoals ik al zei, je eigen lusten het belangrijkste zijn.

En daarom vind je rondneuken door "liberale Westerse gehersenspoelden" heel erg, maar is rondneuken (als man althans) totaal geen probleem wanneer het een 'goddelijke stamp of approval' heeft. Hetgeen jou, niet mij, een enorme hypocriet maakt.

Ik kan hieruit ook opmaken dat je hele pleidooi eerder voor diversiteit en inclusie een wassen neus betreft. Als iets namelijk niet de bedoeling is volgens jouw godsdienst, is het het hebben en faciliteren daarvan. Je gebruikt het vooral als kapstok.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-07-2024 12:42:51 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214271549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is daarmee?
Niet toestaan, ook van deze tijd?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:25:01 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271550
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Mijn welgemeende excuses. Dan ga ik even terug zoeken wie het nou wel was.
Ik zou me in dit topic wat minder druk maken over de PVV en wat meer over de rabiaat conservatieve denkbeelden over vrouwen, stenigen, homoseksualiteit en slavernij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:25:49 #32
3542 Gia
User under construction
pi_214271556
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Triggershott het volgende:

In beide gevallen niet:

Je kunt hier in het Westen alleen volgen wat de islam voorschrijft voor zover het de wetgeving niet in de weg staat. Hier wordt, bijvoorbeeld, een tweede huwelijk niet erkent. Een tweede vrouw heeft wettelijk gezien dus niet dezelfde rechten als de eerste vrouw.

Het tweede kan ik me wel in vinden.
pi_214271571
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou me in dit topic wat minder druk maken over de PVV en wat meer over de rabiaat conservatieve denkbeelden over vrouwen, stenigen en slavernij.
Het ziet er naar uit dat je al aardig wat pagina's de vloer compleet met ze aanveegt. Dat kan ik niet beter, en heb er ook niet zoveel aan toe te voegen.

En de users waar je mee discussieert gedragen zich ook echt fucking achterlijk. Heb ik helemaal geen zin in.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:37:02 #34
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214271673
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is punt 2 en dat gaan we wel zien. Ik ga niet een partij aan de kant zetten vanwege beren op de weg.
Het zijn geen beren. Het is letterlijk niet mogelijk. Het kan niet.
Dit, dus.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:39:52 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271699
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het zijn geen beren. Het is letterlijk niet mogelijk. Het kan niet.
Slavernij ook niet, edoch wordt dat in dit topic gebracht als een wenselijk en moreel juist instituut.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:43:07 #36
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214271725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Slavernij ook niet, edoch wordt dat in dit topic gebracht als een wenselijk en moreel juist instituut.
Ja, geen idee wat je punt is, maar het zal wel.
Dit, dus.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:46:07 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271760
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, geen idee wat je punt is, maar het zal wel.
We hebben in deze reeks echt legio voorbeelden van goedpraten van slavernij, steniging, polygamie, onderdrukking van vrouwen, het hebben van concubines en het demoniseren van onze 'vrije Westerse' waarden en normen, maar die zijn allemaal aan je voorbijgegaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:47:28 #38
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214271773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
We hebben in deze reeks echt legio voorbeelden van goedpraten van slavernij, steniging, polygamie, het hebben van concubines en het demoniseren van onze 'vrije Westerse' waarden en normen, maar die zijn allemaal aan je voorbijgegaan?
Nee, edoch wil ik het graag ontopic houden en heb ik echt geen zin in je vermoeiende hersenscheten vandaag.
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 12:51:16 #39
236264 crew  capricia
pi_214271818
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, edoch wil ik het graag ontopic houden en heb ik echt geen zin in je vermoeiende hersenscheten vandaag.
Dan adviseer ik je om toch even bij te lezen. Dit topic is zo extreem geworden over slaven die wel of geen hoofddoekje op moeten, dat ik hoop dat iedereen dit leest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:16 #40
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214271844
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan adviseer ik je om toch even bij te lezen. Dit topic is zo extreem geworden over slaven die wel of geen hoofddoekje op moeten, dat ik hoop dat iedereen dit leest.
Slaven met een hoofddoekje, klinkt super interessant maar wat mij betreft gaat het gewoon over Faber, haar uitspraken en datgene wat ze graag zou willen zien in haar functie. En dan kan er een ander topic worden gemaakt over slaven met een hoofddoek, toch?
Dit, dus.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:42 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271850
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Waarom denk je dat dat ophemelen van voornoemde zaken in deze reeks gebeurt?

Omdat het ontopic is. Jammer dat je dat wederom maar weer bagatelliseert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:54:10 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271857
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Slaven met een hoofddoekje, klinkt super interessant maar wat mij betreft gaat het gewoon over Faber, haar uitspraken en datgene wat ze graag zou willen zien in haar functie. En dan kan er een ander topic worden gemaakt over slaven met een hoofddoek, toch?
Ik herhaal: waarom denk je dat men dat soort verheven denkbeelden hier plaatst?

Maar hé, een minister die iets vindt, dat is pas erg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:55:57 #43
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214271874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar hé, een minister die iets vindt, dat is pas erg.
Hoezo is dat erg? :? Dat is 1 van hun core taken man. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214271884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat, zoals ik al zei, je eigen lusten het belangrijkste zijn.

Ik kan hieruit ook opmaken dat je hele pleidooi eerder voor diversiteit en inclusie een wassen neus betreft.
Nee, je projecteert te veel, jij bent degene die zijn lusten, begeertes en eigen hersenspinsels volgt i.p.v. je te conformeren aan de objectieve moraliteit zoals vastgelegd door God.

quote:
Say, "Indeed, I have been forbidden to worship those you invoke besides Allah ." Say, "I will not follow your desires, for I would then have gone astray, and I would not be of the [rightly] guided."
6/56

And do not follow the desires of those who deny Our verses and those who do not believe in the Hereafter, while they equate [others] with their Lord.
6/150

So is he who is on clear evidence from his Lord like him to whom the evil of his work has been made attractive and they follow their [own] desires?
47/14

But those who wrong follow their [own] desires without knowledge. Then who can guide one whom Allah has sent astray? And for them there are no helpers.
30/29
En ik heb niet gepleit voor diversiteit en inclusie, die tekst was door ChatGPT gegenereerd.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:57:09 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271888
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hoezo is dat erg? :? Dat is 1 van hun core taken man. :')

Misschien had ze gewoon moeten oproepen om slavernij te herintroduceren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:58:46 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:56 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Nee, je projecteert te veel, jij bent degene die zijn lusten, begeertes en eigen hersenspinsels volgt i.p.v. je te conformeren aan de objectieve moraliteit zoals vastgelegd door God.
[..]
En ik heb niet gepleit voor diversiteit en inclusie, die tekst was door ChatGPT gegenereerd.
Welke zijn mijn lusten en begeertes, Trigger?

Want i.t.t. jou heb ik het eigenlijk nooit over seksualiteit, de rol van de vrouw, het reguleren van daten, het mogen hebben van vier vrouwen en talloze concubines, laat staan dat mijn religie is gefundeerd op de belofte dat ik straks in het paradijs door houri's verwelkomd word.

Dus vertel: welke lusten en begeertes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 12:59:46 #47
13462 BansheeBoy
pi_214271908
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: veelwijverij en slavernij is eigenlijk best wel OK, want het staat in een boek?
haahahaha nee joh! Ben jij katholiek? :D

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:01:07 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271916
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
haahahaha nee joh! Ben jij katholiek? :D

Beantwoord de vraag.

Is slavernij en veelwijverij akkoord omdat het in een boek staat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:02:30 #49
13462 BansheeBoy
pi_214271934
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is slavernij en veelwijverij akkoord omdat het in een boek staat?
Goed bedoeld advies aan je Etto de Belg: niet met stenen gooien als je in een glazen huis woont. :D

Kijk m nou anderen de maat nemen en hij is zelf katholiek. :D

zaterdag 13 juli 2024 @ 13:05:37 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271969
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Goed bedoeld advies aan je Etto de Belg: niet met stenen gooien als je in een glazen huis woont. :D

Kijk m nou anderen de maat nemen en hij is zelf katholiek. :D

Afgezien van het feit dat ik verre van 'een katholiek' ben - mijn aversie jegens celibaat, weren van vrouwen uit het ambt, verbieden van homoseksualiteit en voorbehoedsmiddelen, sowieso die obsessie van conservatieve mannen wat volwassenen in hun slaapkamer uitspoken zou al een indicatie moeten zijn dat ik niet door de pauselijke ballotagecommissie kom - ben ik wel benieuwd of je aan kunt geven waar die kerk de afgelopen eeuwen veelwijverij, om maar wat te noemen, gesanctioneerd heeft.

Het is je misschien ontgaan, maar door Augustinus heeft die kerk al een eeuwtje of 15 enorm veel problemen met alles wat met seksualiteit te maken heeft en doet het juist het tegenovergestelde: onthouding en celibaat als hoogste goed. Wat vind je daarvan?

Maar opnieuw: slavernij en veelwijverij is akkoord omdat het in een boek staat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214271974
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Zij wil de asielinstroom verminderen omdat dat de wens is van veel inwoners van Nederland.
pi_214271978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke zijn mijn lusten en begeertes, Trigger?

Want i.t.t. jou heb ik het eigenlijk nooit over seksualiteit, de rol van de vrouw, het reguleren van daten, het mogen hebben van vier vrouwen en talloze concubines, laat staan dat mijn religie is gefundeerd op de belofte dat ik straks in het paradijs door houri's verwelkomd word.

Dus vertel: welke lusten en begeertes.
Ik heb het over al die onderwerpen zodra het ter sprake wordt gebracht en relevant is. Ik ben er niet 24/7 mee bezig.

Jij hebt een godcomplex.

Een godcomplex is een niet-klinische term die veelal gebruikt wordt om een persoon te beschrijven die ervan overtuigd is dat hij meer kan bereiken dan wat binnen het menselijk kunnen ligt.

Jij bepaalt dat polygamie slecht is en dus is het slecht, ondanks dat het wordt goedgekeurd in zowel de Koran als de Bijbel.

Niet alleen volg je je eigen lusten, begeertes en hersenspinsels alsof het de objectieve waarheid is, het is zelfs jouw god geworden:

Have you seen the one who takes as his god his own desire? Then would you be responsible for him?
25/43
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:07:59 #53
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214271990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Zij wil de asielinstroom verminderen omdat dat de wens is van veel inwoners van Nederland.
Ja, de wens van veel inwoners van Nederland is ook de loterij winnen. Binnen een goed functionerende democratie kijk je toch verder dan alleen de wens van de meerderheid, wat overigens hier niet het geval is.
Dit, dus.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:08:29 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214271995
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Ik heb het over al die onderwerpen zodra het ter sprake wordt gebracht en relevant is. Ik ben er niet 24/7 mee bezig.

Jij hebt een godcomplex.

Een godcomplex is een niet-klinische term die veelal gebruikt wordt om een persoon te beschrijven die ervan overtuigd is dat hij meer kan bereiken dan wat binnen het menselijk kunnen ligt.

Jij bepaalt dat polygamie slecht is en dus is het slecht, ondanks dat het wordt goedgekeurd in zowel de Koran als de Bijbel.

Niet alleen volg je je eigen lusten, begeertes en hersenspinsels alsof het de objectieve waarheid is, het is zelfs jouw god geworden:

Have you seen the one who takes as his god his own desire? Then would you be responsible for him?
25/43
Oh nee, Trigger, niet wederom de boel verdraaien.

De kern is: mogen vrouwen ook polygamie bedrijven? Mogen vrouwen vier mannen trouwen? Mogen vrouwen ontelbare concubines hebben? Krijgen vrouwen in het paradijs ook houri's?

Verder bevestig je gewoon mijn punt. Omdat het in een boek staat (en het je heel goed uitkomt), zie je het als de waarheid.

Daar komt geen nanoseconde zelfstandig nadenken bij kijken. Maar gezien je voorliefde voor chatGPT was dat al wel duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214272026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

sowieso die obsessie van conservatieve mannen wat volwassenen in hun slaapkamer uitspoken zou al een indicatie moeten zijn dat ik niet door de pauselijke ballotagecommissie kom
Laten we Ali B. niet lastigvallen om datgene wat hij uitspookt in zijn slaapkamer?

Jouw hersenspinsels slaan nergens op.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:13:02 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214272052
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:11 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Laten we Ali B. niet lastigvallen om datgene wat hij uitspookt in zijn slaapkamer?

Jouw hersenspinsels slaan nergens op.
Uiteraard ging ik er in mijn steeds kleiner wordende naïviteit vanuit dat voor normale, weldenkende mensen dat 'uitspoken' in de 'slaapkamer' geschiedt tussen twee instemmende volwassenen.

Maar ik had moeten weten dat dat bij jou eveneens een grijs gebied is, die instemming, ziende hoe weinig waarde je hecht aan de autonomie van vrouwen. Of je "seks als plicht"-riedel. Of natuurlijk uberhaupt je voorliefde voor slavinnen.

Sorry, ik had duidelijker moeten zijn, ja.

Wel ben ik zeer blij met hoe duidelijk jij bent. Dat maar een hoop, vooral 'progressieve', mensen mogen zien waar je voor staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214272117
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
De kern is: mogen vrouwen ook polygamie bedrijven? Mogen vrouwen vier mannen trouwen? Mogen vrouwen ontelbare concubines hebben? Krijgen vrouwen in het paradijs ook houri's?

Verder bevestig je gewoon mijn punt. Omdat het in een boek staat (en het je heel goed uitkomt), zie je het als de waarheid.

Daar komt geen nanoseconde zelfstandig nadenken bij kijken. Maar gezien je voorliefde voor chatGPT was dat al wel duidelijk.
Nee natuurlijk mogen vrouwen dat niet, duh. Het feit dat het in dat boek staat bevestigt alleen maar dat het de objectieve waarheid is. Maar zelf nadenken kan ik ook: een vrouw die 4 mannen heeft en zwanger is, you are not the father is toch een bekende uitspraak van een bekende westerse degenerate talkshow en zo zijn er nog meer praktische bezwaren te bedenken.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:17:32 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214272155
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Nee natuurlijk mogen vrouwen dat niet, duh. Het feit dat het in dat boek staat bevestigt alleen maar dat het de objectieve waarheid is. Maar zelf nadenken kan ik ook: een vrouw die 4 mannen heeft en zwanger is, you are not the father is toch een bekende uitspraak van een bekende westerse degenerate talkshow en zo zijn er nog meer praktische bezwaren te bedenken.
Dit is weer een pareltje hoor.

Lezen we allemaal mee, mensen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214272168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard ging ik er in mijn steeds kleiner wordende naïviteit vanuit dat voor normale, weldenkende mensen dat 'uitspoken' in de 'slaapkamer' geschiedt tussen twee instemmende volwassenen.
Dat is ook steeds minder waard, na 30 jaar klagen vrouwen alsnog een man aan die 30 jaar geleden met instemming iets had uitgespookt met hen in een slaapkamer. En polygamie gebeurt ook met instemming van volwassenen maar dat vind je weer niet goed, je volgt dan ook je eigen lusten en begeertes i.p.v. de objectieve waarheid.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:20:27 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214272181
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:18 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat is ook steeds minder waard, na 30 jaar klagen vrouwen alsnog een man aan die 30 jaar geleden met instemming iets had uitgespookt met hen in een slaapkamer. En polygamie gebeurt ook met instemming van volwassenen maar dat vind je weer niet goed, je volgt dan ook je eigen lusten en begeertes i.p.v. de objectieve waarheid.
Nee, Trigger, ik verwerp je opleuken van polygamie en slavernij met goddelijk mandaat. Je pervertering van religie.

In wezen ben je geen haar beter dan al die 'rondneukende Westerse degenerates', alleen heb je voor jezelf bepaald dat het in jouw geval anders en moreel verhevener is, want het mag/moet van de god die je aanhangt.

Let wel, het mag/moet alleen als je een man bent. Waardoor je hele attitude nog duizenden keren erger is. Rondneuken als vrouw is uit den boze, als man is het een heilige plicht, als je je lusten maar verpakt in religieus gebrabbel.

Hetgeen wederom helder aangeeft dat je hele religie niets meer is dan een egocentrisch middel om je eigen zoektocht naar genot te kunnen rechtvaardigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214272285
Wat slavernij betreft ben ik het wel eens met de mensen die daar het felst op reageren, dat kijken helaas vooral de niet-moslims te zijn. In een maatschappij dat zo verlicht is en slavernij ronduit afwijst en veroordeelt moet je dat niet willen goedpraten. Zeker niet als je kunt stellen dat er ook een lezing is in de islam waarin slavernij een af te schaffen Instituut wordt geacht.
pi_214272326
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, de wens van veel inwoners van Nederland is ook de loterij winnen. Binnen een goed functionerende democratie kijk je toch verder dan alleen de wens van de meerderheid, wat overigens hier niet het geval is.
Er is in Nederland toch nog nooit een goed functionerende democratie geweest, omdat de bestuurders nooit verder keken dan hun neus lang is en slechts deden luisteren naar de hardste schreeuwerds?
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 13:33:18 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214272360
Wtf :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:33:56 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214272373
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Er is in Nederland toch nog nooit een goed functionerende democratie geweest,?
nou dat valt mee

Ik herinner me de dagen van Joop Den Uyll , nadat ie de De Staats Mijnen had gesloten en DSM had opgericht in zuid-Iimburg dat hij daarna langs ging bij de opening van het eerste bejaardenhuis
Dat was om de landelijke woningnood snel te temperen
En dat hij daarna de premie A regeling heeft gemaakt om de laagst betaalden aan een koophuis te helpen ( waaronder ikzelf ) ,in de Groeikernen Groot Houten , Nieuwegein , Amersfoort , Leidsche rijn en Zoetermeer

Altijd voorop in de strijd

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2024 13:54:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:59:37 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214272655
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:37 schreef Killumination het volgende:

[..]
Maar heeft Here Jezus de Bijbel zelf gemoderniseerd en bijgewerkt of is zijn woord gewoon niet meer zo belangrijk in het christendom?
Christus heeft persoonlijk de bijbel niet gemoderniseerd, maar de bijbel is letterlijk opgesplitst in voor en na Christus. Het oude testament is van voor zijn tijd, en in feite een aantal boeken uit de Torah, het nieuwe testament verhaalt over hem en zijn daden. Anno nu is dat belangrijker dan ooit, alleen orthodoxe christenen hechten nog veel waarde aan het OT.

Christus zijn bijdrage / interpretatie aan de leer valt samen te vatten als "heb uw naaste lief" en is fundamenteel voor het christendom, ook nu nog. Sterker nog: een groot deel van het moderne westerse morele denken is nog altijd christelijk van aard, ondanks dat het gros van de mensen die herkomst niet meer zou herkennen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_214272725
Sja, ben er ook niet zo fan van. Het maakt vrouwen uniform en gaat er van uit dat mannen hun lusten niet kunnen beteugelen. Beetje naar wereldbeeld.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:14:49 #67
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214272790
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:15 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Het feit dat het in dat boek staat bevestigt alleen maar dat het de objectieve waarheid is.
Er staan zoveel dingen in zoveel boeken. "Het staat geschreven dús het is waar" is een onhoudbare stelling, al was het maar omdat je het in dit geval niet eens kan bewijzen. Jij gelooft dat het waar is. Dat zou op zich tot enige nederigheid en reflectie moeten leiden, maar kennelijk stop jij met denken. Dat is wat je verweten wordt.

Heeft de islam geen gebod dat lijkt op het christelijke gebod "gij zult god zijn naam niet ijdel gebruiken"? Dat gebod moet er voor zorgen dat niet iedere christen zich te pas en te onpas op god kan beroepen om morele bagger te rechtvaardigen.

pi_214272836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:06 schreef Triggershott het volgende:

[..]

Jij hebt een godcomplex.

25/43
Polygamie is wat mij betreft prima, en dat geldt zowel voor mannen als vrouwen die daar vrijwillig voor kiezen. Waar ik wel een probleem mee heb is veelwijverij, wat jij waarschijnlijk bedoelt als je over polygamie spreekt. Veelwijverij plaatst vrouwen meestal in een afhankelijke en minderwaardige positie, zeker in islamitische kringen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214273004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat valt mee

Ik herinner me de dagen van Joop Den Uyll , nadat ie de De Staats Mijnen had gesloten en DSM had opgericht in zuid-Iimburg dat hij daarna langs ging bij de opening van het eerste bejaardenhuis
Dat was om de landelijke woningnood snel te temperen
En dat hij daarna de premie A regeling heeft gemaakt om de laagst betaalden aan een koophuis te helpen ( waaronder ikzelf ) ,in de Groeikernen Groot Houten , Nieuwegein , Amersfoort , Leidsche rijn en Zoetermeer

Altijd voorop in de strijd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Open daarover maar een nieuw topic.
pi_214273062
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Klopt, al die zaken komen ook in de bijbel voor of zijn in ieder geval niet duidelijk verboden in de bijbel en werden ook gepraktiseerd door bijbelse profeten.

Ze reageren verontwaardigd met hun 21ste eeuwse liberale normen en waarden terwijl ik het over een '7de eeuwse religie' heb. De islam is niet met slavernij gekomen, slavernij en al die andere zaken werden al duizenden jaren voor de komst van Profeet Mohammed (vrede zij met hem) wereldwijd gepraktiseerd. Zelfs nu wordt het gepraktiseerd maar verborgen en in de illegaliteit. Het is gewoon onderdeel van de menselijke natuur en de islam reguleert het alleen maar en geeft handvatten hoe ermee om te gaan en het eventueel uit te faseren.
Haha, zeg je nu dat die oppermachtige god van je niet slavernij kon opheffen maar in arren moede maar regeltjes moest verzinnen om de schade te beperken.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:52:05 #71
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214273081
8 topics over dit onderwerp :')
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:03:55 #72
323876 michaelmoore
pi_214273218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Polygamie is wat mij betreft prima, en dat geldt zowel voor mannen als vrouwen die daar vrijwillig voor kiezen. Waar ik wel een probleem mee heb is veelwijverij, wat jij waarschijnlijk bedoelt als je over polygamie spreekt. Veelwijverij plaatst vrouwen meestal in een afhankelijke en minderwaardige positie, zeker in islamitische kringen.
daarom ben ik ook vrijgezellig

geen gezeur
daarom heb ik ook medelijden met die moslims
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:05:39 #73
323876 michaelmoore
pi_214273227
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:07 schreef Dutchguy het volgende:
Sja, ben er ook niet zo fan van. Het maakt vrouwen uniform en gaat er van uit dat mannen hun lusten niet kunnen beteugelen. Beetje naar wereldbeeld.
ik ken een Imam die met twee vrouwen en 5 kinderen in een kamer van 8 bij 6 slaapt

het hele hok ligt mee te genieten als ie zijn spema weer eens kwijt moet

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2024 15:34:57 ]
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:18:51 #74
236264 crew  capricia
pi_214273345
Stelling:
De hoofddoek is er om mannen, die moeite hebben met zelfcontrole op seksueel gebied, niet te verleiden met vrouwelijk schoon.

En dat ie alleen voor vrouwen verplicht is, maakt het ook seksistisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214273470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Christus heeft persoonlijk de bijbel niet gemoderniseerd, maar de bijbel is letterlijk opgesplitst in voor en na Christus. Het oude testament is van voor zijn tijd, en in feite een aantal boeken uit de Torah, het nieuwe testament verhaalt over hem en zijn daden. Anno nu is dat belangrijker dan ooit, alleen orthodoxe christenen hechten nog veel waarde aan het OT.

Christus zijn bijdrage / interpretatie aan de leer valt samen te vatten als "heb uw naaste lief" en is fundamenteel voor het christendom, ook nu nog. Sterker nog: een groot deel van het moderne westerse morele denken is nog altijd christelijk van aard, ondanks dat het gros van de mensen die herkomst niet meer zou herkennen.
Ik denk dat de basis daarvan nog altijd wel cherry picking is, wat kies ik als acceptabel en toepasbaar in de tijd en plek waarin ik leef. De christelijke waarden, indien op de letter toegepast, zou ook conform NT een probleem kunnen vormen voor emancipatie van de vrouw om maar een voorbeeld te noemen.
pi_214273497
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:18 schreef capricia het volgende:
Stelling:
De hoofddoek is er om mannen, die moeite hebben met zelfcontrole op seksueel gebied, niet te verleiden met vrouwelijk schoon.

Mocht jij je morgen bekeren tot de islam, je naam veranderen van Capricia naar Gadija gun ik jou nog steeds een ( gebrek aan ) hoofdbedekking zoals jij dat wenst. Girlpower!
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:59:59 #77
22565 asco
Los in deze tent
pi_214273758
Wat ben ik blij dat ik dit soort topics in mijn Fok leven heb achtergelaten.

Heerlijk.
pi_214275297
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:52 schreef Origami94 het volgende:
Religieuze leiders leren hun aanhangers om niet op te geven, zodat we nog niet af zijn van het dwaas geblaat.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 18:56:58 #79
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214275629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:29 schreef Killumination het volgende:

[..]
Ik denk dat de basis daarvan nog altijd wel cherry picking is, wat kies ik als acceptabel en toepasbaar in de tijd en plek waarin ik leef. De christelijke waarden, indien op de letter toegepast, zou ook conform NT een probleem kunnen vormen voor emancipatie van de vrouw om maar een voorbeeld te noemen.
Ik zou het geen cherrypicking noemen. De essentie blijft over de eeuwen heen constant. De 10 geboden wijzigen niet. Christus zijn boodschap van naastenliefde en vergeving ook niet. Daar kunnen christenen wereldwijd zich in principe in vinden, het wordt pas discussie bij invulling en interpretatie van de details.
En er zijn dus nog altijd mensen die de bijbel letterlijk lezen en nemen. Maar inmiddels zijn er dermate veel variatianten, en wordt er interpretatie en contextualisering, waardoor het veel meer ruimte biedt aan de individuele gelovigen zonder als afvallige of ongelovige bestempeld te worden.

pi_214275890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:01 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ik heb geen hoge verwachtingen van de resultaten.
Maar het weglachen/ontkennen (Rutte) en wegkijken/ontkennen (Links) heeft tot op heden ook voor niemand wat gebracht.
-
  zaterdag 13 juli 2024 @ 19:36:00 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214276032
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:52 schreef Origami94 het volgende:
8 topics waarin we de ware aard van onze salafisten hebben mogen ontdekken.

Wellicht dat bij al die 'progressieve' deugneuzen de schellen eens van ogen vallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 19:40:52 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214276081
quote:
Stelling:

Bingo.

Achterlijke primitieve dwingelandij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214276616
quote:
Stelling:

Sterker nog, de hoofddoek maakt het onderscheid tussen kuise moslima's en hoeren. Zo mikken ze niet alleen seksuele agressie van moslimmannen zoals die geaccepteerd is in hun cultuur op het dak van ongelovige vrouwen en moslima's die wel aan de Middeleeuwen ontsnapt zijn, ook met hoofddoek is de minst bedekte altijd de hoer. Die hoofddoek is alleen nog maar het begin van de race to the burqa.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214276627
quote:
Stelling:

Je stelling klopt van geen kant aangezien slavinnen met ontblote borsten rondliepen en niet werden verkracht. Met andere woorden, de moslimman beheerst zichzelf onafhankelijk van wat de vrouw draagt.

Een doekje op je hoofd zie ik niet als hijab, niqab is voor mij de correcte vorm van hijab.

Je bent misschien gewend dat 'mannen' in de verdediging schieten als je ze uitmaakt voor seksist, maar dit werkt niet bij mij, mannen en vrouwen verschillen, we zijn niet hetzelfde, noemt het seksistisch, mijn reactie: so what?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 20:24:27 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214276653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:22 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Je stelling klopt van geen kant aangezien slavinnen met ontblote borsten rondliepen en niet werden verkracht. Met andere woorden, de moslimman beheerst zichzelf onafhankelijk van wat de vrouw draagt.

Een doekje op je hoofd zie ik niet als hijab, niqab is voor mij de correcte vorm van hijab.

Je bent misschien gewend dat 'mannen' in de verdediging schieten als je ze uitmaakt voor seksist, maar dit werkt niet bij mij, mannen en vrouwen verschillen, we zijn niet hetzelfde, noemt het seksistisch, mijn reactie: so what?
Wat voor jou correct is interesseert iedereen met werkende hersens niets.

Met je rechtvaardiging van slavernij, concubines en polygamie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 20:27:18 #86
323876 michaelmoore
pi_214276684
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:22 schreef Triggershott het volgende:

[..]
aangezien slavinnen met ontblote borsten rondliepen
is dat jouw fantasie?

is voor het eerst dat ik van zo een fantasie hoor

quote:
Met andere woorden, de moslimman beheerst zichzelf onafhankelijk van wat de vrouw draagt.
Dan hoeft ze zich toch niet zo te kleden als een pinquin?

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 13-07-2024 20:37:23 ]
  zaterdag 13 juli 2024 @ 20:28:14 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214276690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
is dat jouw fantasie?
Ik kan het enkel applaudiseren. Hoe meer mensen de werkelijke denkbeelden van die salafi's zien, hoe beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214277646
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: veelwijverij en slavernij is eigenlijk best wel OK, want het staat in een boek?

Begrijp ik dat goed Tobias?
Nee, zoals gewoonlijk doe je vooral erg goed je best om een ander niet te begrijpen. Je komt nu met een rare argument en een stropop. Je gaat toch ook af op de Nederlandse wetboek en houd je daaraan? Dat maakt in jouw ogen iets wat in een ‘boek’ staat toch ook OK of niet-OK? Wat betreft slavernij is dat een stroman.
pi_214277650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh maar dat is de kern niet, Tobias.

Kern is: mogen vrouwen ook met vier mannen trouwen? Mogen vrouwen ook ontelbare concubines hebben?

Voorts: je verwept kennelijk die '21e eeuwse liberale denkbeelden' omdat ze tot allerlei immoraliteit leiden, maar kennelijk is het allemaal minder immoreel wanneer je slavernij en veelwijverij onder het mom van religie verkondigt. Vraag is dan wat uberhaupt het verschil is tussen het hedonisme van nu en de lust- en machtgeobserdeerde neigingen van religieuze lieden alhier, die vooral heel erg bezig zijn met seksualiteit en de rol van de vrouw.

Oh maar dat is wel de kern Etto. Want men kan polygamie hier zo legaliseren en accepteren dat zowel mannen áls vrouwen meerdere huwelijkspartners kunnen hebben, zoals allerlei andere soorten (seksuele) relaties zijn gelegaliseerd of geaccepteerd tussen volwassenen.

Wat betreft je vragen: Wat zegt de Bijbel daarover waarin je gelooft Etto? Verhalen over mannen/profeten met meerdere vrouwen of met honderden vrouwen en honderden concubines tegelijk. De islam reguleert het en beperkt het tot 4 vrouwen, stelt er strikte voorwaarden aan en moedigt het zelfs niet aan. Dus waarom ben je zo hypocriet. Wereldwijd komt het ook nauwelijks voor.

Dat heeft onder andere te maken met afstamming. Als een vrouw meerdere mannen heeft en een kind krijgt is het onduidelijk wie de vader is, bij een man met meerdere vrouwen is het altijd duidelijk wie de moeder én vader is. Een andere reden is dat mannen biologisch gezien meer behoefte aan seks/libido hebben dan vrouwen. Een vrouw met meerdere mannen kan, in het algemeen gesproken, niet al haar mannen hierin bevredigen, haar seksuele behoefte neemt bijv. ook af als ze zwanger is. Mannen die met meerdere vrouwen huwen dient ook een doel: in een korte tijd meer kinderen krijgen, waarmee het nageslacht uitgebreid wordt, wat voor familieoverleving en groei zorgt.

Wat betreft je laatste alinea: Je bent door de jaren heen door talloze users vaak gewezen op je gebruik van drogredenen, met name stropoppen, en je blijft het doen. Je beseft maar niet hoe zwak dat staat in discussies. Ik verwerp geen 21e eeuwse liberale denkbeelden, maar stel dat ze geen haar beter zijn. Slavernij wordt in de islam ontmoedigd en moedigt juist het vrijlaten van slaven aan, wat gezien wordt als een teken van groot geloof (daar zijn ook veel Koranverzen als hadiths over). Polygamie in de islam heeft niks met lust te maken, zoals ik in deze en andere posts uitgelegd heb, anders zou het bijv. net als vóór de komst van de islam (of zoals in de Bijbel) onbeperkt aantal vrouwen hebben toegestaan en daar ook geen strikte voorwaarden aan hebben gekoppeld. Het verschil is dus dat je stropoppen gebruikt en je eigen verkeerde denkbeelden projecteert.
pi_214277661
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou God, Jezus, of het goede vooral verloochenen als ik religie gebruik om mijn eigen vleselijke lusten te kunnen bevredigen.

Voor de likes? Het interesseert me geen moer of men mijn posts liket of niet. Daarvoor is mijn eigen ethische opmaak te solide.

Een katholiek of gereformeerde die hier hele epistels schrijft over de zegeningen van polygamie, concubines, een paradijs waar je vooral met houri's aan de slag kan, en als kers op de taart slavernij, kan op dezelfde reactie rekenen.

Die zijn er echter niet zoveel.
Je reageert nu twee keer op dezelfde post zonder dat ze een antwoord vormen op wat ik daar zeg. Je sprak namelijk bij die user van “jouw religie” inzake polygamie, concubines, slavernij, terwijl deze zaken ook in de Bijbel voorkomen. Dat is opvallend voor een katholiek. Maar daar slalom je heel handig 2x omheen.

Verder heb je geen religie nodig om je vleselijke lusten te botvieren, die beteugelt ze juist zeer strikt, zeker als je het vergelijkt met wat de “seksuele revolutie” teweeg heeft gebracht. Je bent hierin dus niet alleen hypocriet, maar neemt hierin ook tegenstrijdige standpunten in: Aan de ene kant val je religie aan op het zogenaamd “bevredigen van vleselijke lusten”, maar aan de andere kant verdedig je de “seksuele revolutie” en de gevolgen daarvan.

Dat je hierin twee tegenstrijdige standpunten inneemt bevestigd dat je gewoon niet weet wat je zegt. Je zit gewoon mee te lullen met de meute, omdat je daarmee een wit voetje kan halen en als katholiek de kans krijgt tegen een andere geloof aan te schoppen. Maar je herhaalt slechts dezelfde onzin waarmee men decennialang via de media geconditioneerd en geïndoctrineerd is.
pi_214277691
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik zou het geen cherrypicking noemen. De essentie blijft over de eeuwen heen constant. De 10 geboden wijzigen niet. Christus zijn boodschap van naastenliefde en vergeving ook niet. Daar kunnen christenen wereldwijd zich in principe in vinden, het wordt pas discussie bij invulling en interpretatie van de details.
En er zijn dus nog altijd mensen die de bijbel letterlijk lezen en nemen. Maar inmiddels zijn er dermate veel variatianten, en wordt er interpretatie en contextualisering, waardoor het veel meer ruimte biedt aan de individuele gelovigen zonder als afvallige of ongelovige bestempeld te worden.
Er is een groot verschil in hoe het christendom in Afrika kan gepraktiseerd worden en hoe het in bijvoorbeeld West Europa wordt ingevuld. Gebaseerd op hetzelfde boek, profeet en boodschap. De tien geboden, vergeving en naastenliefde is moeilijk te vinden als je de verkeerde bent tegengekomen. Dan zijn het de christelijke extremisten die moorden, plunderen en verkrachten, niet?

Ik denk wel dat je minder snel een christen hier op FOK! gaat zijn die gunstig of begripvol spreekt over slavernij.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 21:36:34 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214277803
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:25 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Oh maar dat is wel de kern Etto. Want men kan polygamie hier zo legaliseren en accepteren dat zowel mannen áls vrouwen meerdere huwelijkspartners kunnen hebben, zoals allerlei andere soorten (seksuele) relaties zijn gelegaliseerd of geaccepteerd tussen volwassenen.

Wat betreft je vragen: Wat zegt de Bijbel daarover waarin je gelooft Etto? Verhalen over mannen/profeten met meerdere vrouwen of met honderden vrouwen en honderden concubines tegelijk. De islam reguleert het en beperkt het tot 4 vrouwen, stelt er strikte voorwaarden aan en moedigt het zelfs niet aan. Dus waarom ben je zo hypocriet. Wereldwijd komt het ook nauwelijks voor.

Dat heeft onder andere te maken met afstamming. Als een vrouw meerdere mannen heeft en een kind krijgt is het onduidelijk wie de vader is, bij een man met meerdere vrouwen is het altijd duidelijk wie de moeder én vader is. Een andere reden is dat mannen biologisch gezien meer behoefte aan seks/libido hebben dan vrouwen. Een vrouw met meerdere mannen kan, in het algemeen gesproken, niet al haar mannen hierin bevredigen, haar seksuele behoefte neemt bijv. ook af als ze zwanger is. Mannen die met meerdere vrouwen huwen dient ook een doel: in een korte tijd meer kinderen krijgen, waarmee het nageslacht uitgebreid wordt, wat voor familieoverleving en groei zorgt.

Wat betreft je laatste alinea: Je bent door de jaren heen door talloze users vaak gewezen op je gebruik van drogredenen, met name stropoppen, en je blijft het doen. Je beseft maar niet hoe zwak dat staat in discussies. Ik verwerp geen 21e eeuwse liberale denkbeelden, maar stel dat ze geen haar beter zijn. Slavernij wordt in de islam ontmoedigd en moedigt juist het vrijlaten van slaven aan, wat gezien wordt als een teken van groot geloof (daar zijn ook veel Koranverzen als hadiths over). Polygamie in de islam heeft niks met lust te maken, zoals ik in deze en andere posts uitgelegd heb, anders zou het bijv. net als vóór de komst van de islam (of zoals in de Bijbel) onbeperkt aantal vrouwen hebben toegestaan en daar ook geen strikte voorwaarden aan hebben gekoppeld. Het verschil is dus dat je stropoppen gebruikt en je eigen verkeerde denkbeelden projecteert.
Waar haal jij het idee vandaan dat ik in een boek geloof, Tobias?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 21:37:32 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214277821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:26 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je reageert nu twee keer op dezelfde post zonder dat ze een antwoord vormen op wat ik daar zeg. Je sprak namelijk bij die user van “jouw religie” inzake polygamie, concubines, slavernij, terwijl deze zaken ook in de Bijbel voorkomen. Dat is opvallend voor een katholiek. Maar daar slalom je heel handig 2x omheen.

Verder heb je geen religie nodig om je vleselijke lusten te botvieren, die beteugelt ze juist zeer strikt, zeker als je het vergelijkt met wat de “seksuele revolutie” teweeg heeft gebracht. Je bent hierin dus niet alleen hypocriet, maar neemt hierin ook tegenstrijdige standpunten in: Aan de ene kant val je religie aan op het zogenaamd “bevredigen van vleselijke lusten”, maar aan de andere kant verdedig je de “seksuele revolutie” en de gevolgen daarvan.

Dat je hierin twee tegenstrijdige standpunten inneemt bevestigd dat je gewoon niet weet wat je zegt. Je zit gewoon mee te lullen met de meute, omdat je daarmee een wit voetje kan halen en als katholiek de kans krijgt tegen een andere geloof aan te schoppen. Maar je herhaalt slechts dezelfde onzin waarmee men decennialang via de media geconditioneerd en geïndoctrineerd is.
"Als katholiek".

Noem eens al die katholieke standpunten die ik hier, of elders, heb gepropageerd als zijnde waarheid en zuiver dogma?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 juli 2024 @ 21:40:57 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214277863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:24 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Nee, zoals gewoonlijk doe je vooral erg goed je best om een ander niet te begrijpen. Je komt nu met een rare argument en een stropop. Je gaat toch ook af op de Nederlandse wetboek en houd je daaraan? Dat maakt in jouw ogen iets wat in een ‘boek’ staat toch ook OK of niet-OK? Wat betreft slavernij is dat een stroman.
Geef gewoon antwoord, Tobias.

Je kunt me proberen te framen als een Ultramontaanse Katholiek die bekendstaat om zijn aartsconservatieve denkbeelden en daarmee heel hypocriet is, het minste wat je zou kunnen doen is om met quotes te komen die dat idee staven.

Wellicht was het je niet duidelijk: ook met het aartsconservatieve Katholieke denken heb ik niets. Nada. Noppes.

Punt is; er zijn bar weinig katholieken op fok die de zegeningen van onderdrukking van vrouwen, polygamie, concubines en slavernij verkondigen als verheven, morele zaken die we zouden moeten nastreven.

Kom maar met al mijn standpunten over veelwijverij, homoseksuelen, de rol van de vrouw, al die andere zaken. Bewijs hier en plein public dat ik dergelijke standpunten uberhaupt heb. Kom met quotes.

En dan je doorzichtige en pedante poging om míjn manier van debatteren te bekritiseren: de wetten die in onze 'seculiere' boeken staan, zijn niet het resultaat geweest van een onfeilbare goddelijke openbaring, die ook vaststaand en onveranderlijk is en waar vooral niet aan getwijfeld mag worden. Die wetten zijn op basis van humanisme en kritisch denken tot stand gekomen, het idee dat de autonomie van de mens een groot goed is, en dat diens vrijheid, zolang die deze van anderen niet beschadigt, zeer ruim dient te zijn.

Daarom hebben 'onze' wetten ook geen gruwelijke stelregels meer, zoals het doden van homoseksuelen, 'overspelige vrouwen' of andersdenkenden.

In dat opzicht blijf je met je faux eruditie ook altijd heel erg stil. Wanneer het topic homoseksualiteit aan de orde komt, hul je je in nevelen en komt weer met jij-bakken: "De bijbel ziet het ook als zonde".

Misschien was het je nog niet helemaal helder, ik 'geloof' niet in een boek, ook niet de bijbel, en ik ben qua ethiek en moraal wat verder gevorderd om teksten die eeuwen geleden zijn geschreven en aan redactie onderhevig zijn geweest, niet als pure waarheid aan te nemen. Al helemaal niet omdat er gedreigd wordt met hel en verdoemenis.

Daarom heb ik ook niets met Augustinus, of Calvijn, of hun islamitische tegenhangers. Ik heb namelijk geen problemen met vleselijke lust; waar ik een probleem mee heb is wanneer zelfverklaarde zedenpredikers in naam van God die lust wél verketteren, maar het zo in elkaar flansen dat hun éigen lusten wel gerechtvaardigd zijn. En al helemaal wanneer die lust enkel aan één geslacht wordt toebedeeld. Ergens heb je nog de moed toe te geven dat het gekoppeld is aan de flagrante leugen dat mannen nu eenmaal 'meer behoefte' hebben, uiteraard wel na een lulverhaal over afstamming.

Dat is het verschil tussen jou en mij. Ik kan zelfstandig nadenken en kritisch zijn.

En zolang je niet met quotes komt waaruit blijkt dat ik een fiere, activistische en belijdende Katholiek ben die elders van leer trekt tegen seksuele revolutie, rechten voor vrouwen en homo's, scheiding van kerk en staat en scepsis omtrent literalisme, ben je gewoon een ontzettend onoprecht figuur dat hier met een overduidelijke agenda en gespeelde belezenheid zelf een 'wit voetje' probeert te halen. Vooral bij je salafistische vrinden, waar je oh zo veel begrip voor hebt.

Ik zie de quotes wel tegemoet.

Zo niet; probeer niet in een debat te treden.

[ Bericht 16% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-07-2024 23:08:34 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 21:45:40 #95
236264 crew  capricia
pi_214277914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geef gewoon antwoord, Tobias.

Je kunt me proberen te framen als een Ultramontaanse Katholiek die bekendstaat om zijn aartsconservatieve denkbeelden en daarmee heel hypocriet is, het minste wat je zou kunnen doen is om met quotes te komen die dat idee staven.

Wellicht was het je niet duidelijk: ook met het aartsconservatieve Katholieke denken heb ik niets. Nada. Noppes.

Punt is; er zijn bar weinig katholieken op fok die de zegeningen van onderdrukking van vrouwen, polygamie, concubines en slavernij verkondigen als verheven, morele zaken die we zouden moeten nastreven.

Kom maar met al mijn standpunten over veelwijverij, homoseksuelen, de rol van de vrouw, al die andere zaken. Bewijs hier en plein public dat ik dergelijke standpunten uberhaupt heb. Kom met quotes.
Er is geen katholiek die het oude testament als leidraad neemt. En Jezus hield volgens mij niet zo van de veelwijverij. Of van het houden van slaven.

Sterker nog. Die kwam juist op voor de onderdrukten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 13 juli 2024 @ 21:50:23 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214277969
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is geen katholiek die het oude testament als leidraad neemt. En Jezus hield volgens mij niet zo van de veelwijverij. Of van het houden van slaven.

Sterker nog. Die kwam juist op voor de onderdrukten.
Omdat ik mijzelf identicifeer als cultuur-katholiek, verzot ben op kerken en kerkelijke kunst en het als onderdeel zie van mijn Brabantse identiteit, denken Tobias cum suis dat ik net als hen een primitieve neanderthaler ben die eeuwenoude boeken letterlijk leest en graag ziet dat vrouwen weer in de keuken verdwijnen en homo's op de brandstapel.

Leer mij religieuze orthodoxen kennen. Doodeng volk met nul zelfreflectie.

Tobias heeft verder geen enkele kennis van katholiek dogma; als er iets door die kerk doorheen de eeuwen is verketterd is het seksualiteit, en veelwijverij al helemaal. Nog beter: zelfs masturbatie gold en geldt als 'sodomie'. Polygamie is in het christendom, op sekten als de Mormonen na, ook totaal nooit een geloofspunt geweest, om zelfverklarende redenen (seks is jakkie). Qua slavernij was het voorts een van de eerste kerken die deze praxis veroordeelde. In de VS waren het verder de abolitionisten die met Bijbel in de hand slavernij bestreden. Maar dat is voor de Tobiassen van deze wereld ondenkbaar: verschillende interpretaties van heilige teksten. Daarom haalt hij ook van alles door elkaar in zijn povere pogingen 'het christendom' gelijk te schakelen aan 'de islam'.

Voorts: in West-Europa heeft men al enkele eeuwen geen doodstraffen meer voltrokken vanwege 'religieuze' dan wel 'seksuele' overtredingen; in de islamitische wereld gebeurt het tot de dag van vandaag. Die nuance laten de Tobiassen van de wereld ook graag onderbelicht. Het idee moet namelijk geplant worden dat 'het allemaal hetzelfde is', want er is zoiets als een bijbel en een christelijke cultuur.

Als homo zou je daar misschien net iets anders over denken, maar zoals gezegd, dat is een onderwerp waar de oh zo neutrale en genuanceerde Tobiassen zich in stilzwijgen hullen.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-07-2024 22:12:57 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214278541
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 21:25 schreef Tobias19xx het volgende:
Een vrouw met meerdere mannen kan, in het algemeen gesproken, niet al haar mannen hierin bevredigen, haar seksuele behoefte neemt bijv. ook af als ze zwanger is. Mannen die met meerdere vrouwen huwen dient ook een doel: in een korte tijd meer kinderen krijgen, waarmee het nageslacht uitgebreid wordt, wat voor familieoverleving en groei zorgt.
Ach, wat is het toch fijn om een man te zijn.

(volgens islamitische leefwijze natuurlijk)
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 22:48:47 #98
236264 crew  capricia
pi_214278559
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 22:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ach, wat is het toch fijn om een man te zijn.

(volgens islamitische leefwijze natuurlijk)
Nou, ik denk dat een land als Rusland dit snel gaat omarmen.

Wat een triestigheid zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  VIVA zaterdag 13 juli 2024 @ 23:03:18 #99
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_214278726
Minister Faber gaat de meest incapabele minister ooit worden, wat een gedrocht wordt er naar voren geschoven....
Ik accepteer de standpunten van de PVV, gezien dit democractie betreft, maar om het voor elkaar te krijgen om een geitenwollensokken religiegekkie aan de macht te brengen welke nog net de melkkannen kan onderscheiden van een hangbuikzwijn is wel vrij kansloos... Ik geef dit kabinet maximaal 6 maanden als ze zo doorgaan met het positioneren van kanslozen.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_214280635
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ali B approves this message
Anders Breivik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')