SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Dat sowieso, omdat ik op jaarbasis zo'n 600kWh meer teruglever dan dat ik verbruik.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat wordt bijbetalen
Vandaag wel drama, ook maar 27kwh tot nu toe
https://www.rtl.nl/nieuws(...)happers-bezorgd-overquote:Het zou in Nederland, gek genoeg, weleens (veel) kouder in plaats van warmer kunnen worden, als gevolg van de opwarming van de aarde. Klimaatwetenschappers zijn steeds bezorgder over het mogelijk stilvallen van een belangrijke zeestroming, die warme lucht onze kant opbrengt....
....Femke de Jong is bij het NIOZ verantwoordelijk voor de onderzoeksmissie richting Groenland. Volgens haar is er inmiddels geen twijfel meer of de AMOC in kracht gaat afnemen. "Maar of de stroming ook echt 'instort' is nog onderwerp van discussie. Daarom is er reden voor meer onderzoek. Wetenschappelijk is dit enorm interessant, maar persoonlijk hoop ik het instorten van de AMOC niet mee te maken."
'Temperatuurdaling van vijf tot tien graden'
Vooral in West-Europa kunnen de gevolgen groot zijn, denken wetenschappers. In relatief korte tijd kan er, afhankelijk van het gevoerde klimaatbeleid, een heel ander klimaat ontstaan, met een sterke afkoeling in West-Europese landen tot gevolg...
Dat zullen een hoop schone onderbroeken zijn geweestquote:
Oja, dat ook nog. Ik heb dat niet tot midden 2027 (als we nog mogen salderen dat laatste half jaar).quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat sowieso, omdat ik op jaarbasis zo'n 600kWh meer teruglever dan dat ik verbruik.
Om die reden heb ik dan ook de eco modus op mijn apparatuur uit gezet, zodat ze meer verbruiken
De omgekeerde wereld, in een tijd dat we juist zuinig met energie moeten zijn
De golfstroom is inmiddels al stilgevallen. Het is hier zeker 10 graden te koudquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)happers-bezorgd-over
Dat is in Assenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
De golfstroom is inmiddels al stilgevallen. Het is hier zeker 10 graden te koud
Dat krijg je, als je niet bidt voor bruune bon'nquote:
Wat doe je nu dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:45 schreef R-woud93 het volgende:
Ik zit er serieus over na te denken om ander werk te gaan zoeken, wat een kut regen elke keer
Omscholen naar krantenbezorgerquote:
Genotquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Lekker van gleuf naar gleuf, en nog zeiknat worden ook
Sollicitatie naar PostNL inmiddels verstuurd.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Lekker van gleuf naar gleuf, en nog zeiknat worden ook
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat zullen een hoop schone onderbroeken zijn geweest
Lijkt me, op het zeiknat regenen na dan, mooi werkquote:
Dan gaat het kouderecord er wel aan hier in Nederland.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoor de rayonhoofden al juichenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan gaat het kouderecord er wel aan hier in Nederland.
Op dezelfde breedtegraad zitten we hier ter hoogte van het zuiden van Canada, waar het in de winter met gemak onder de -30 komt.
Daar is de kans op winterweer uiteraard groter door de hoogtestroming, dat dan wel weer.
Elk jaar weerquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoor de rayonhoofden al juichen
Is het ook, alleen is het nu regelmatig onmogelijk uit te voerenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lijkt me, op het zeiknat regenen na dan, mooi werk
Dus jij bent eigenlijk een échte modderfokkerquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:02 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Is het ook, alleen is het nu regelmatig onmogelijk uit te voeren
Zeker wetenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus jij bent eigenlijk een échte modderfokker
Hier ook 1. Al werk ik wel op een vakantiepark en doe ik ook heel veel andere werkzaamheden. Maar voornamelijk groen & onderhoud. Op de Veluwe.quote:
Afgelopen dinsdag tegen de 80mm, nu weer +50mmquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Hier woon ik niet zo gek ver vandaan. 116 mm al
[ x ]
Ik heb mijn stage op een camping gedaan, heel leuk was datquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier ook 1. Al werk ik wel op een vakantiepark en doe ik ook heel veel andere werkzaamheden. Maar voornamelijk groen & onderhoud. Op de Veluwe.
Gewoon flink planten (bodembedekkers) laten groeien. Flink dik, heb je ook geen/amper onkruid omdat het o.a. geen licht krijgt.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:01 schreef Xenorium het volgende:
Hovenier, mooi beroep.. Alleen niet dit afgelopen jaar.. Ik moet ook de tuin doen, het onkruid tiert welig want dit weer vinden ze heel fijn.. Maar ik kan echt weinig uitrichten in de tuin.. Wanneer ik tijd hebt regent het of heeft het dagen al geregend en is de grond modder geworden.
Dus dit is echt kansloos. Genoeg klussen die buiten gedaan moeten worden maar te weinig tijd om het te doen omdat het bijna elke dag nat is!
Elke keer onkruid trekken is een kluit vol modder eraan. Houd zo geen grond meer over en de gft-bak is gelijk 100. kilo.
Week later met dit weer groeit al die troep weer in de tuin.
Zeg aangezien hier hoveniers zijn, wat is beste om onkruid weg te houden zo in de voortuin? Is er spul of is het beter om houtsnippers te gooien want ik ben er niet over uit.. Ik moet een bodembedekker hebben maar ik wil geen grind.. Of weet iemand een middeltje.. Ik heb echt geen zin dit elke keer te doen en we gaan de voortuin zeker niet verstenen. Het water moet mooi de grond in.
Ik vind siergrassen ook altijd heel mooi. Wel wat groter, dus geen lage bodembedekker, maar geen last van onkruid.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gewoon flink planten (bodembedekkers) laten groeien. Flink dik, heb je ook geen/amper onkruid omdat het o.a. geen licht krijgt.
Nog ff wachten dusquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind siergrassen ook altijd heel mooi. Wel wat groter, dus geen lage bodembedekker, maar geen last van onkruid.
Ook een mooie vind ik persicaria. Vermenigvuldigd zichzelf. Stuk lager en bloeit mooi rood van juli tot bijna november . In de winter zie je er niks van en in het voorjaar komt het zo weer op
Deze manquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind siergrassen ook altijd heel mooi. Wel wat groter, dus geen lage bodembedekker, maar geen last van onkruid.
Ook een mooie vind ik persicaria. Vermenigvuldigd zichzelf. Stuk lager en bloeit mooi rood van juli tot bijna november . In de winter zie je er niks van en in het voorjaar komt het zo weer op
Een minderjarige 😱😱😱quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heb zelf met succes de vinca minor bij mijn moeder door de hele tuin geplaatst. Voorjaar blauw/wit/paarse bloemen. Groeit hard, kun je gewoon afsteken/snoeien waar nodig. Blijft laag, maar groeit wel goed dicht. Ze heeft nu eigenlijk geen onkruid meer.
De Persicaria is zeker mooi.
Een ex van mij heette Merel.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alternatief is gewoon een dikke laag schors neerplempen, houdt ook het meeste tegen. En wat er groeit trek je er meestal gewoon snel tussenuit.
Let wel op de kwaliteit ervan. Houtsnippers of matige schors moet je vaker aanvullen dan goede kwaliteit schors.
En hou rekening met het feit dat o.a. merels graag in je schors wroeten.
Stukje strapon @Poepz0rquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een ex van mij heette Merel.
En die wroette graag in heel andere dingen
Ik hou van een stukje goed onderhouden grond, lekker zwartquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alternatief is gewoon een dikke laag schors neerplempen, houdt ook het meeste tegen. En wat er groeit trek je er meestal gewoon snel tussenuit.
Let wel op de kwaliteit ervan. Houtsnippers of matige schors moet je vaker aanvullen dan goede kwaliteit schors.
Klopt.. en goed voor de bijen! Asters zijn ook leukquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
En qua bloemen die elk jaar mooi terug komen vind ik veel soorten van de Echinacea mooi. Bloeien goed en ook vrij lang.
Daar heb ik de achterkant van mijn tuin vol mee staan, gecombineerd met rudbeckia.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. en goed voor de bijen! Asters zijn ook leuk
Gewoon douglas schors of zeedenschors. Betaal je wel meer voorquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik hou van een stukje goed onderhouden grond, lekker zwart
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.
Fleurige, zoemende bende dan. Als de zon schijntquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Daar heb ik de achterkant van mijn tuin vol mee staan, gecombineerd met rudbeckia.
O zeker, een fris geschoffelde tuin is prachtig. Word ik ook altijd vrolijk vanquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.
Mijn overkapping zit 20 meter verder naar voren met zicht op de schutting met oa al deze bloemen er voor, ik vind het prachtig om te zien hoe de natuur vervolgens zijn gang gaatquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Fleurige, zoemende bende dan. Als de zon schijnt
Mijn ouders van 70 en 77 hebben een redelijk grote achtertuin, maar niet de energie om die vaak bij te houden qua onkruid tussen de planten en struiken door.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.
Dit vraagt natuurlijk om wat tuinfoto's van een professionele hovenierquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mijn overkapping zit 20 meter verder naar voren met zicht op de schutting met oa al deze bloemen er voor, ik vind het prachtig om te zien hoe de natuur vervolgens zijn gang gaat
Jep, echt he.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.
Nog beter, opsluiten met Ali Bquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.
De Geranium (Ooievaarsbek), Waldsteinia ternata, Phlox is ook een mooie, en natuurlijk de klimop, maar die vind ik zelf minder mooi.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn ouders van 70 en 77 hebben een redelijk grote achtertuin, maar niet de energie om die vaak bij te houden qua onkruid tussen de planten en struiken door.
En ik als reuma patiënt kan ook weinig voor ze betekenen.
Wat is een goede en niet zo dure en onderhoudsarme bodembedekker voor de open stukken?
Houtsnippers moet je vaker vervangen, maar zijn wel beter voor je tuin. Zuigen water op, itt schors, dus houden de bodem vochtig ook als het droog is (ja ik snap dat dat nu even niet relevant isquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zal ze morgen Googlen, en doorgeven aan de feestcommissiequote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:02 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De Geranium (Ooievaarsbek), Waldsteinia ternata, Phlox is ook een mooie, en natuurlijk de klimop, maar die vind ik zelf minder mooi.
Ik zal in de bloeiperiode wel even een foto makenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dit vraagt natuurlijk om wat tuinfoto's van een professionele hovenier
Mijn Delphiniums en Centaurea's zijn uitgebloeid en gesnoeid voor een tweede bloei. Ik ga morgen Gaura's planten om de open ruimte mooi op te vullen. Dan kunnen de eerstgenoemde twee opkomen voor een tweede bloeiquote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen Googlen, en doorgeven aan de feestcommissie
Heb een fles rosé achter de kiezen heeeeeeeeerlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2024 19:45 schreef Wereldgozer het volgende:
Heerlijk terrassen naast de banen, roseetje, winterjas, plu, sjaal, heaters
@:monkyyy
Ik kwam na 1en van de baan afquote:Op zaterdag 13 juli 2024 01:47 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Heb een fles rosé achter de kiezen heeeeeeeeerlijk
Wat heerlijk!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:14 schreef Bocaj het volgende:
Goeiesmorgens!
Vandaag krijgen we een beetje regen en een beetje regen en een beetje regen!
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit zou wel vreemd zijn in west Europa. Benieuwd hoe dat de komende jaren uitpaktquote:Op zaterdag 13 juli 2024 00:24 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Het bericht dat je jaarlijks minstens eenmaal voorgeschoteld krijgtquote:Op zaterdag 13 juli 2024 07:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit zou wel vreemd zijn in west Europa. Benieuwd hoe dat de komende jaren uitpakt
Dit ja. De wind moet nog steeds uit de goede hoek komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Het bericht dat je jaarlijks minstens eenmaal voorgeschoteld krijgt
Mocht een dergelijk scenario uitkomen dan is het overigens met name het winterhalfjaar dat kouder uit zal pakken. Goed voor de elfstedencommissie
Ik voel me belazerd @Elanquote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:19 schreef Elan het volgende:
Wat een schijtweerLaatste herfstdag gelukkig voorlopig zo te zien.
Een paar dagen geleden was het bijna overal een 10quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
't regent hier pijpenstelen, maar volgens buienradar is het prima terrasweer![]()
Beetje als Piet Paulusma 'ondanks windkracht 8, geef ik het bbq-weer een 9!'![]()
[ afbeelding ]
We worden belazerdquote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden was het bijna overal een 10
Het regende pijpenstelen.
Tsjaa, slechter kan niet zou je denken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:16 schreef ondeugend het volgende:
Elke volgende week ziet er beter uit dan de gaande week.
Don't jinx it 🤫quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Tsjaa, slechter kan niet zou je denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |