Zo is Duitsland ook bestolen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:22 schreef trein2000 het volgende: [..] Twee zelfs. Direct voorafgaand aan de strafschop. Zie tweet eerder in dit topic: [ x ]
Dit is er wel een. Hij wordt uit het spel getrokken namelijk. Hem wordt belemmerd als kansrijke om zich met het spel te bemoeien. Obstructie heet zoiets. Klaar, pingel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:41 schreef trein2000 het volgende: [..] Dit is natuurlijk geen strafschop. Want de bal komt daar niet. Maar ja, die ongeschreven regel negeerde hij aan de andere kant ook. Gewoon genaaid.
Ja dit ja.quote:
De commentator had het over Stones omdat hij volgens mij dacht dat van Dijk hier werd afgefloten wegens een overtreding. Stones stond bij hem.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rice, geen Stones. Maar dit is wel het moment ja.
Hoe is dit geen penalty dan? CL, eredivisie, pd, pl.. overal wordt hier een pingel voor gegeven. Dit is niet ffies een shirtje pakken, beetje duwen of ander lichtworstelen wat je bij corners ziet. Dit wat we over 2 weken zien in Parijs: vrij worstelen.
Ah zo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:47 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
De commentator had het over Stones omdat hij volgens mij dacht dat van Dijk hier werd afgefloten wegens een overtreding. Stones stond bij hem.
Italie was in 2000 nadat wij 674.934 penalty's hadden gemist. Die ballen zijn nog steeds zoek.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:49 schreef Maharski het volgende:
Extreem chagreinigmakend weer hoe dit is gegaan. Serieus echt ALTIJD hetzelfde liedje met NL op EK's en WK's. Bah bah bah. Wat haat ik dit toch altijd weer.
Vorige keer was het Italië (?) Die ons er zo ergens in de 97e minuut of zo uitschoot. Ook toen waren we weer de schijnbaar bovenliggende partij waarvoor het er dik in zat dat de winst gepakt zou worden. Waarom doen wij het nou nooit eens zo in een halve finale of finale??
Ake was ook wel degelijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 00:56 schreef takura het volgende:
De Vrij en Schouten vond ik erg goed spelen, de rest erg matig.
Strikt volgens de regel heb je gelijk. Maar ook deze wordt in 90% van de gevallen niet gegeven. Die scheidde maakt het zichzelf gewoon heel moeilijk met zijn comepensatiestrafsxhop.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is er wel een. Hij wordt uit het spel getrokken namelijk. Hem wordt belemmerd als kansrijke om zich met het spel te bemoeien. Obstructie heet zoiets. Klaar, pingel.
Ik heb geen enkele druppel alcohol gedronken vanavond, want moest tot eind eerste helft werken. Was het Argentinië die wedstrijd? Ik herinner me toch iets van Italië of zo. Ik ga het eens ff nazoeken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 00:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Italie was in 2000 nadat wij 674.934 penalty's hadden gemist. Die ballen zijn nog steeds zoek.
De vorige keer was het Argentinie waarin wij in blessure tijd nog gelijk maakte en all the way gingen waarna Messi wat (terecht) commentaar had op weghorst.
Iets minder drinken en posten
Vind ik wel heel kort door de bocht. We begonnen heel slap. Maar we kwamen juist steeds beter in de wedstrijd. Als je dan zo benadeeld bent heeft dat echt wel invloed.quote:
Ja, net nog.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:03 schreef Beathoven het volgende:
Was de zeer bewuste handsbal van de engelsen waardoor de bal van richting werd veranderd hier al voorbij gekomen? Die schoot net voorbij op threads.
Zat een chip in de bal toch? Daardoor werd Denemarken keihard genaaid tegen Duitsland.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:03 schreef Beathoven het volgende:
Was de zeer bewuste handsbal van de engelsen waardoor de bal van richting werd veranderd hier al voorbij gekomen? Die schoot net voorbij op threads.
Uit mn hoofdquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:01 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele druppel alcohol gedronken vanavond, want moest tot eind eerste helft werken. Was het Argentinië die wedstrijd? Ik herinner me toch iets van Italië of zo. Ik ga het eens ff nazoeken.
Bij de volgende aanstelling europees voetbal in NL. Ik hoop dat de club hem zo'n hard boe en fluit 'welkom' geeft dat hij zijn eigen fluit niet eens kan horen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strikt volgens de regel heb je gelijk. Maar ook deze wordt in 90% van de gevallen niet gegeven. Die scheidde maakt het zichzelf gewoon heel moeilijk met zijn comepensatiestrafsxhop.
Sowieso al apart dat de VAR zich hiermee bemoeit. Als de scheidsrechter hem fluit dan is het prima, maar is het 100% fout om niet te fluiten? In mijn ogen niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zat een chip in de bal toch? Daardoor werd Denemarken keihard genaaid tegen Duitsland.
Vreemde VAR beslissingen hoor dit toernooi
Vooral de eerste helft ja. Uiteindelijk bleek Malen toch een slechte zet (ook al had ik er zelf ook voor gekozen). Die man weigert ook maar één extra stap te zetten. Leuke speler voor een counter ploeg, maar niet voor het Nederlands elftal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:05 schreef vul_maar_in het volgende:
Maar we verdedigden wel als slappe kutjes, dat heeft ons ook de wedstrijd gekost. Niemand op de man, allemaal denkbeeldige lijntjes dekken terwijl die tic-tac-tandjes gewoon doorlopen.
Vooral dit, 100%.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sowieso al apart dat de VAR zich hiermee bemoeit. Als de scheidsrechter hem fluit dan is het prima, maar is het 100% fout om niet te fluiten? In mijn ogen niet.
Eigenlijk moet je de VAR hebben hè? Die brengt de scheidsrechter in een onmogelijke positie bij dat scherm.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij de volgende aanstelling europees voetbal in NL. Ik hoop dat de club hem zo'n hard boe en fluit 'welkom' geeft dat hij zijn eigen fluit niet eens kan horen.
Nee ik weet het alweer: ik haal de boel door elkaar met Ajax - Tottenham hotspurs. Toen had ik wél gedronken! En voelde ook een beetje als Nederland - Engeland. M'n hersenen hebben dit blijkbaar opgeslagen als zodanig en de associatie ermee gemaakt vanavond als Nederlands voetbal hieraan linkend. Haha.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uit mn hoofd
2022 was argentinie
2018 en 16 er niet bij
2014 argentinie
2012 groepsfase
2010 116' Iniesta, spanje
2008 rusland van hiddink
2006 portugal in de slag van nuremberg
2004 portugal
2002 gemist door jason macatieeeeeeeeerrrr
2000 pingels italie
1998 pingels brazilie
1996 pingels frankrijk
1994 branco brazilie
Ik denk dat Nederland met de beelden van de zeer bewuste handsbal wel een punt heeft in combinatie met die beslissing tot penalty.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:12 schreef vul_maar_in het volgende:
Er is niks kutter dan aan het eind van een wedstrijd over de arbitrage te moeten nadenken
Tijdens de wedstrijd roep ik ook heel vaak wat. Maar er na ben ik meestal van de school ‘je moet de scheidsrechter geen aanleiding geven om te fluiten’. Maar dit is wel echt buitencategorie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:12 schreef vul_maar_in het volgende:
Er is niks kutter dan aan het eind van een wedstrijd over de arbitrage te moeten nadenken
Dat bedoel ik, het gaat op en neer blah blah, maar als je alles hier op een rijtje zet is het weer ZO overduidelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd roep ik ook heel vaak wat. Maar er na ben ik meestal van de school ‘je moet de scheidsrechter geen aanleiding geven om te fluiten’. Maar dit is wel echt buitencategorie.
Die handsbal doet het wel voor mij. Dat de VAR ingrijpt vind ik absurd, maar strikt volgens de regels is dit een strafschop. Dus daar kun je weinig van vinden verder. Maar als die handsbal er dan nog bij komt, die situatie met dat vasthouden. En wij krijgen kaarten voor praten. Dan heb ik wel voldoende gezien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:18 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, het gaat op en neer blah blah, maar als je alles hier op een rijtje zet is het weer ZO overduidelijk.
Dat weet ik niet. Er waren nog 75 minuten te spelen, kan nog vele gebeuren. Maar je krijgt in ieder geval een heel andere wedstrijd. Die Engelsen moeten komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:19 schreef Paganitzu het volgende:
Zonder die penalty had Nederland gewoon gewonnen. Klaar.
Het was in ieder geval de finale van de carrière van deze scheidsrechter op topniveau. Die is klaar. Vergelijkbaar met Kevin Blom toen met die penalty.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:23 schreef vul_maar_in het volgende:
Wéér een finale waarin ik niemand het gun. Kak.
Engeland gun ik het wel, vorige keer ongelukkig verloren van Italië na penalties, het zou leuk zijn als dit land eens een EK wint.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:23 schreef vul_maar_in het volgende:
Wéér een finale waarin ik niemand het gun. Kak.
Was gewoon geen penalty, en met 1-0 voor lekker counteren...quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Er waren nog 75 minuten te spelen, kan nog vele gebeuren. Maar je krijgt in ieder geval een heel andere wedstrijd. Die Engelsen moeten komen.
Finale zal wel door Szymon Marciniak worden gefloten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het was in ieder geval de finale van de carrière van deze scheidsrechter op topniveau. Die is klaar. Vergelijkbaar met Kevin Blom toen met die penalty.
Deze scheidsrechter mag voortaan naar Slovinie-Kosovo ofzo. Die is klaar, ik heb werkelijk nog niemand gevonden, ook internationaal, die het eens was met deze beslissing. Die man beslist eigenhandig een halve finale EK.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Finale zal wel door Szymon Marciniak worden gefloten.
Het was een overtreding, je kan hem geven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:26 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Was gewoon geen penalty, en met 1-0 voor lekker counteren...
Nederland is vooral zeer wisselvallig, spelers die het verschil moeten maken laten soms aardige dingen zien en geven soms totaal niet thuis. Het is deels gebrek aan ervaring maar ook gebrek aan kwaliteit.quote:Weet je, het boeit me echt niet omdat dit Nederland nu nog niet klaar was voor een titel en ook nooit van Spanje had gewonnen, maar het slaat echt helemaal nergens op.
Er wordt een overtreding gemaakt, de scheidsrechter ziet het niet goed de VAR wel. De VAR zegt, hé een overtreding wil je gaan kijken? Scheidsrechter kan dan zeggen: nee, doe ik niet, maar als hij dat wel doet is dat ook volstrekt te begrijpen.quote:VAR is hier niet voor bedoelt. het is in het leven geroepen om duidelijke fouten te verbeteren (handsbal Henry in kwalificatie vele jaren geleden), niet hiervoor. Dit is een hele discutabele strafschap, die zelfs zonder VAR door 9/10 scheidsrechters niet gegeven zou worden. De VAR moet hiervoor nooit ingrijpen.
En zelfs al zou je dit moment negeren was die scheidsrechter gewoon voor Engeland.
Als de scheidsrechter hem fluit ben ik het met je eens, dan kun je niets zeggen. Behalve dan dat hij in 90% van de gevallen niet gegeven wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het was een overtreding, je kan hem geven.
En vergeet niet dat voor het penaltymoment Nederland de bal nog geen zeven seconden in de ploeg kon houden. Gakpo, Malen en Depay hadden zeeën van ruimte om te counteren, eerste aanname was slecht, elk duel werd verloren, zelfs op snelheid, elke actie van hun mislukte en zorgde voor balverlies, eindpass was dramatisch en Engeland kon meteen weer omschakelen en gevaarlijk worden want iedereen bij Nederland stond verkeerd.
[..]
Nederland is vooral zeer wisselvallig, spelers die het verschil moeten maken laten soms aardige dingen zien en geven soms totaal niet thuis. Het is deels gebrek aan ervaring maar ook gebrek aan kwaliteit.
[..]
Er wordt een overtreding gemaakt, de scheidsrechter ziet het niet goed de VAR wel. De VAR zegt, hé een overtreding wil je gaan kijken? Scheidsrechter kan dan zeggen: nee, doe ik niet, maar als hij dat wel doet is dat ook volstrekt te begrijpen.
De VAR heeft niets besloten en kan ook niets beslissen. De VAR kan de scheidsrechter vragen om te gaan kijken, ook bij twijfel, niet alleen bij overduidelijke fouten, hoe kom je daarbij? De scheidsrechter bepaalt dan of hij dat ook gaat doen en uiteindelijk beslist die scheidsrechter altijd, ook dit keer.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de scheidsrechter hem fluit ben ik het met je eens, dan kun je niets zeggen. Behalve dan dat hij in 90% van de gevallen niet gegeven wordt.
Maar, de VAR is bedoeld voor ‘clear and obvious’ fouten. Je zegt het zelf al, je kan hem geven. Dan is het dus geen clear and obvious fout om het niet te doen. En dan hebben we die toch wel vrij duidelijke handsbal nog niet eens benoemd. Het is een draak van een beslissing. De VAR brengt de scheidsrechter in een onmogelijke situatie.
Hij raakt 'm zonder dat hij de bal raakt. Dan kan je 'm volgens de regels idd geven. Maar het is wel de goedkoopste pingel die ik in lange tijd gezien heb.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En vergeet niet dat voor het penaltymoment Nederland de bal nog geen zeven seconden in de ploeg kon houden. Gakpo, Malen en Depay hadden zeeën van ruimte om te counteren, eerste aanname was slecht, elk duel werd verloren, zelfs op snelheid, elke actie van hun mislukte en zorgde voor balverlies, eindpass was dramatisch en Engeland kon meteen weer omschakelen en gevaarlijk worden want iedereen bij Nederland stond verkeerd.
[..]
Nederland is vooral zeer wisselvallig, spelers die het verschil moeten maken laten soms aardige dingen zien en geven soms totaal niet thuis. Het is deels gebrek aan ervaring maar ook gebrek aan kwaliteit.
[..]
Er wordt een overtreding gemaakt, de scheidsrechter ziet het niet goed de VAR wel. De VAR zegt, hé een overtreding wil je gaan kijken? Scheidsrechter kan dan zeggen: nee, doe ik niet, maar als hij dat wel doet is dat ook volstrekt te begrijpen.
Je kan hem geven, 1/10 doet dat inderdaad (dan nog steeds een stomme scheidsrechter want ik vind het echt geen overtreding)quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja maar waarom zoveel gezeur op de scheidsrechter die een penalty kan geven en dat ook gewoon doet?quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij raakt 'm zonder dat hij de bal raakt. Dan kan je 'm volgens de regels idd geven. Maar het is wel de goedkoopste pingel die ik in lange tijd gezien heb.
Alleen bij de allerstriktste interpretatie van de spelregels kan je hier een overtreding van maken. Maar iedereen die ook maar een greintje voetbalfeeling heeft ziet dat dit gewoon een doodnormaal onschuldig duel was.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:36 schreef vul_maar_in het volgende:
ik vind het echt geen overtreding maja.
Maar wat heeft dit met de VAR te maken eigenlijk?quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:37 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Je kan hem geven, 1/10 doet dat inderdaad (dan nog steeds een stomme scheidsrechter want ik vind het echt geen overtreding)
Clear en obvious mistake. Never nooit niet.
Inconsistentie van VAR is de dood voor het voetbal.
Die handsbal van Duitsland tegen Spanje word voor 9/10 scheidsrechters geven. Echter, geen clear/obvious mistake dus geen penalty. Nu exact het omgekeerde, valt gewoon niet te begrijpen.
Probleem is dat je met inconsistentie de wedstrijden kan beslissen naar wens.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar waarom zoveel gezeur op de scheidsrechter die een penalty kan geven en dat ook gewoon doet?
We kunnen beter naar onszelf kijken en ons kritisch afvragen hoe het toch kan dat je na de 1-0 volledig weggespeeld wordt. Dat je de bal maar niet in de ploeg kan houden, dat je vooruit niet gevaarlijk kan worden, zelfs niet als Engeland met acht mensen voor de bal speelt.
De scheidsrechter heeft uitgebreid gekeken, hij had ook kunnen zeggen: Nou bal was al weg, dus ik laat het gaan. Maar dat heeft hij niet gedaan. Waarom is dat de schuld van de VAR?quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alleen bij de allerstriktste interpretatie van de spelregels kan je hier een overtreding van maken. Maar iedereen die ook maar een greintje voetbalfeeling heeft ziet dat dit gewoon een doodnormaal onschuldig duel was.
Je zou dit soort striktheid eens toe moeten passen als het om vasthouden in de 16 gaat. Kan je bij elke bal die in het strafschopgebied gepompt wordt een pingel geven
VAR HAD NIET MOETEN INGRIJPEN OMDAT HET GEEN FOUT WAS.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De scheidsrechter heeft uitgebreid gekeken, hij had ook kunnen zeggen: Nou bal was al weg, dus ik laat het gaan. Maar dat heeft hij niet gedaan. Waarom is dat de schuld van de VAR?
Dat staat letterlijk in het VAR protocol:quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VAR heeft niets besloten en kan ook niets beslissen. De VAR kan de scheidsrechter vragen om te gaan kijken, ook bij twijfel, niet alleen bij overduidelijke fouten, hoe kom je daarbij? De scheidsrechter bepaalt dan of hij dat ook gaat doen en uiteindelijk beslist die scheidsrechter altijd, ook dit keer.
Klopt we lieten die Engelsen precies doen wat je niet moet doen. onbeperkt op laten stomen. Zoals ik al zei het was de wijze van verdediging die compleet verkeerd was. Alsof we tegen een tikki-takka elftal speelden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar waarom zoveel gezeur op de scheidsrechter die een penalty kan geven en dat ook gewoon doet?
We kunnen beter naar onszelf kijken en ons kritisch afvragen hoe het toch kan dat je na de 1-0 volledig weggespeeld wordt. Dat je de bal maar niet in de ploeg kan houden, dat je vooruit niet gevaarlijk kan worden, zelfs niet als Engeland met acht mensen voor de bal speelt.
Klopt, arbitrage blijft altijd arbitrair. Maar dat was ook al voor de VAR werd geïntroduceerd, dus geen idee waarom de VAR hier de schuld van krijgt. Elke scheidsrechter neemt soms wel eens discutabele beslissingen. De penalty die Koeman nam in de halve finale tegen Duitsland in 1988 was ook discutabel, hoor je niemand over.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:40 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Probleem is dat je met inconsistentie de wedstrijden kan beslissen naar wens.
Nu geef je hem wel, daar geef je hem niet... Kan je zo per wedstrijd 1 doelpunt verschil creëren omdat je elke wedstrijd wel zo'n moment hebt.
Dat vind jij, maar dat is voor de UEFA verder niet relevant.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:41 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
VAR HAD NIET MOETEN INGRIJPEN OMDAT HET GEEN FOUT WAS.
Klaar.
Dit soort protocollen heb je niets aan, want als je tien VARs op een rij zet en deze situatie laat beoordelen vinden 5 het clear&obvious en de andere 5 niet en heb je dus weer dezelfde discussie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in het VAR protocol:
1. A video assistant referee (VAR) is a match official, with independent access to match footage, who may assist the referee only in the event of a ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ in relation to:
En nee van een missed incident is hier geen sprake, dat is de situatie dat de scheidsrechter een situatie in z’n geheel niet gezien heeft. Bijvoorbeeld omdat het achter z’n rug gebeurt, de beet van Suarez bijvoorbeeld.
Lees het VAR protocol even: https://www.theifab.com/l(...)eferee-var-protocol/quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat vind jij, maar dat is voor de UEFA verder niet relevant.
Maar dan zijn we er in ieder geval over eens dat dat de maatstaf is. En dus niet ‘ook bij twijfel’.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit soort protocollen heb je niets aan, want als je tien VARs op een rij zet en deze situatie laat beoordelen vinden 5 het clear&obvious en de andere 5 niet en heb je dus weer dezelfde discussie.
Het was juist goed om Engeland te laten komen, maar voorin moet je flink profiteren van de ruimte die ontstaat. Dat is welgeteld nul keer gebeurd en daar baal ik nog wel het meeste van. Omdat ik denk dat spelers als Gakpo, Malen en Depay wel de snelheid, creativiteit en inzicht voor hebben. Maar vandaag werd pijnlijk duidelijk dat ze kwaliteit tekort komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Klopt we lieten die Engelsen precies doen wat je niet moet doen. onbeperkt op laten stomen. Zoals ik al zei het was de wijze van verdediging die compleet verkeerd was. Alsof we tegen een tikki-takka elftal speelden.
In de tweede helft werden ze tactisch goed bespeeld en waren ze eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar ze hebben individueel wel erg veel klasse.quote:En Engeland speelde gewoon een goede pot daar moeten we ook eerlijk in zijn.
Ik heb het nergens over de VARquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De scheidsrechter heeft uitgebreid gekeken, hij had ook kunnen zeggen: Nou bal was al weg, dus ik laat het gaan. Maar dat heeft hij niet gedaan. Waarom is dat de schuld van de VAR?
De overtreding is dat hij tegen de voet van de tegenstander aantrapt zonder de bal te raken. Daar kun je voor fluiten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:48 schreef vul_maar_in het volgende:
var of niet, wat was de overtreding? Het was geen sliding, beiden gingen naar de bal.
De scheidsrechter gaat zelf kijken bij twijfel, als er geen twijfel is volgt hij de VAR (of niet).quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zijn we er in ieder geval over eens dat dat de maatstaf is. En dus niet ‘ook bij twijfel’.
was net te laat met mijn edit:quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De scheidsrechter gaat zelf kijken bij twijfel, als er geen twijfel is volgt hij de VAR (of niet).
Vanuit de scheidsrechter geredeneerd: Omdat wanneer de VAR hem niet roept niemand achteraf over dit moment gaat vallen. Iedereen had dit geaccepteerd. Door hem te roepen stelt de VAR hem voor een onmogelijk situatie. Of je volgt je voetbalgevoel en je geeft hem niet. Of je volgt strikt het regelementenboek en je geeft hem wel. In beide gevallen weet je dat je een hele hoop shit over je heen krijgt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De scheidsrechter mag alleen de VAR volgen zonder te kijken bij puur feitelijke beslissingen. (Bal wel niet over de lijn of buitenspel). Lees dat protocol nou gene voordat je allemaal onzin debiteert.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De scheidsrechter gaat zelf kijken bij twijfel, als er geen twijfel is volgt hij de VAR (of niet).
Waar staat onzin op de balans, debet of credit?quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De scheidsrechter mag alleen de VAR volgen zonder te kijken bij puur feitelijke beslissingen. (Bal wel niet over de lijn of buitenspel). Lees dat protocol nou gene voordat je allemaal onzin debiteert.
Dat is totaal niet relevant. Als iedereen die handsbal van Henry had geaccepteerd is het niet ineens een goede zaak ofzo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanuit de scheidsrechter geredeneerd: Omdat wanneer de VAR hem niet roept niemand achteraf over dit moment gaat vallen. Iedereen had dit geaccepteerd.
Absolute onzin. De scheidsrechter kan kijken en tot een andere beslissing komen dan de VAR en dat is in het verleden ook gebeurd.quote:Door hem te roepen stelt de VAR hem voor een onmogelijk situatie.
Voetbalgevoel is arbitrair en ingegeven door emotie, dus natuurlijk moet je de regels volgen.quote:Of je volgt je voetbalgevoel en je geeft hem niet. Of je volgt strikt het regelementenboek en je geeft hem wel. In beide gevallen weet je dat je een hele hoop shit over je heen krijgt.
Voor wie was de beslissing niet duidelijk dan? Voor jou? Voor Koeman? Voor scheidsrechter? Allemaal niet relevant. Als het voor één persoon ter wereld wel duidelijk een penalty was en die persoon is toevallig de VAR, dan volgt hij 100% de regels door de scheidsrechter te vragen te gaan kijken. En ja dat is arbitrair, een andere VAR had het misschien laten gaan, een andere scheidsrechter had misschien uitgebreid gekeken en besloten geen penalty te geven. Dit hou je altijd in voetbal.quote:Vanuit de regels geredeneerd: omdat de beslissing op het veld niet duidelijk fout was. Hier niet voor fluiten kan. Dan moet je er als var gewoon afblijven.
(Mede Ajacied hier) Dat hadden we ook over onszelf afgeroepen om met 2-0 de rust in te gaan en daarna on-Ajax-esque ons in te willen graven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:16 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nee ik weet het alweer: ik haal de boel door elkaar met Ajax - Tottenham hotspurs. Toen had ik wél gedronken! En voelde ook een beetje als Nederland - Engeland. M'n hersenen hebben dit blijkbaar opgeslagen als zodanig en de associatie ermee gemaakt vanavond als Nederlands voetbal hieraan linkend. Haha.
Je legt de verkeerde toets aan. De vraag is niet of de VAR het een penalty vond, dat is irrelevant. De vraag is of het duidelijk fout is om geen penalty te geven. En dat was natuurlijk niet aan de orde. Je sleept er van alles aan de haren bij dat er niet toe doet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is totaal niet relevant. Als iedereen die handsbal van Henry had geaccepteerd is het niet ineens een goede zaak ofzo.
[..]
Absolute onzin. De scheidsrechter kan kijken en tot een andere beslissing komen dan de VAR en dat is in het verleden ook gebeurd.
[..]
Voetbalgevoel is arbitrair en ingegeven door emotie, dus natuurlijk moet je de regels volgen.
[..]
Voor wie was de beslissing niet duidelijk dan? Voor jou? Voor Koeman? Voor scheidsrechter? Allemaal niet relevant. Als het voor één persoon ter wereld wel duidelijk een penalty was en die persoon is toevallig de VAR, dan volgt hij 100% de regels door de scheidsrechter te vragen te gaan kijken. En ja dat is arbitrair, een andere VAR had het misschien laten gaan, een andere scheidsrechter had misschien uitgebreid gekeken en besloten geen penalty te geven. Dit hou je altijd in voetbal.
Dat zijn de teksten van rond de feestdagen. Het is zomer nu... naja zomertijd.quote:
1: nee. Die uitleg Neville en een eerdere post van mij hierquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:48 schreef vul_maar_in het volgende:
var of niet, wat was de overtreding? Het was geen sliding, beiden gingen tegelijkertijd naar de bal. Contact tussen bal en been was misschien 0.1 seconden apart.
Laat die trol.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De scheidsrechter mag alleen de VAR volgen zonder te kijken bij puur feitelijke beslissingen. (Bal wel niet over de lijn of buitenspel). Lees dat protocol nou gene voordat je allemaal onzin debiteert.
Dit is precies wel relevant. Als de VAR het overduidelijk (clear en obvious) een penalty vond en de scheidsrechter heeft anders besloten, mag hij de scheidsrechter vragen om te kijken en om zijn beslissing te herzien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je legt de verkeerde toets aan. De vraag is niet of de VAR het een penalty vond, dat is irrelevant.
Dat is precies wat hier aan de orde is. Als de VAR namelijk vond dat dit een 100% penalty is, dan is het in de ogen van die VAR dus 100% fout om geen penalty te geven.quote:De vraag is of het duidelijk fout is om geen penalty te geven. En dat was natuurlijk niet aan de orde.
maar, komt ie, de var kan een omgekocht stelletje zijn die een fucking bullshit call maken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is precies wel relevant. Als de VAR het overduidelijk (clear en obvious) een penalty vond en de scheidsrechter heeft anders besloten, mar hij de scheidsrechter vragen om te kijken en om zijn beslissing te herzien.
[..]
Dat is precies wat hier aan de orde is. Als de VAR namelijk vond dat dit een 100% penalty is, dan is het in de ogen van die VAR dus 100% fout om geen penalty te geven.
Als je de VAR dit een 100% penalty vind zijn ze blind.quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is precies wel relevant. Als de VAR het overduidelijk (clear en obvious) een penalty vond en de scheidsrechter heeft anders besloten, mag hij de scheidsrechter vragen om te kijken en om zijn beslissing te herzien.
[..]
Dat is precies wat hier aan de orde is. Als de VAR namelijk vond dat dit een 100% penalty is, dan is het in de ogen van die VAR dus 100% fout om geen penalty te geven.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:10 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Als je de VAR dit een 100% penalty vind zijn ze blind rijk.
Als de VAR dit een 100% penalty vindt betekent het nog niet dat de penalty wordt gegeven, het betekent dat de scheidsrechter gevraagd wordt om zelf te gaan kijken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:10 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Als je de VAR dit een 100% penalty vind zijn ze blind.
Dat is gewoonweg niet waar. De VAR heeft namelijk een ander toetsingskader dan de scheidsrechter. Lees. Het. Protocol.quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als de VAR dit een 100% penalty vindt betekent het nog niet dat de penalty wordt gegeven, het betekent dat de scheidsrechter gevraagd wordt om zelf te gaan kijken.
Vervolgens gaat de scheidsrechter kijken en bestudeert ruim een minuut herhaaldelijk de beelden. Dan komt hij en niemand anders tot de conclusie dat het een penalty is en hij geeft hem. Als hij een andere mening had dan de VAR of hij zag het anders kan hij besluiten door te voetballen.
Dus als je vindt dat de VAR blind is of het niet goed heeft gezien, geldt precies datzelfde ook voor de scheidsrechter.
Mwah je stapt wel heel makkelijk over de druk die dan komt bij zo’n beslissing. De VAR grijpt in bij ‘clear and obvious’, neem dan als scheidsrechter nog meer eens een andere beslissing. Nijhuis heeft dat ook wel eens aangegeven en dat hij dan na afloop vond dat hij toch een verkeerde beslissing had genomen op advies van de VAR.quote:Op donderdag 11 juli 2024 02:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als de VAR dit een 100% penalty vindt betekent het nog niet dat de penalty wordt gegeven, het betekent dat de scheidsrechter gevraagd wordt om zelf te gaan kijken.
Vervolgens gaat de scheidsrechter kijken en bestudeert ruim een minuut herhaaldelijk de beelden. Dan komt hij en niemand anders tot de conclusie dat het een penalty is en hij geeft hem. Als hij een andere mening had dan de VAR of hij zag het anders kan hij besluiten door te voetballen.
Dus als je vindt dat de VAR blind is of het niet goed heeft gezien, geldt precies datzelfde ook voor de scheidsrechter.
Gelukkigste als winnaar, mwah. Engeland speelde ondanks alles gewoon (veel) beter. Als ze aanstaande zondag zo spelen als dat ze gisteren speelden geef ik het wel een klein kansje.quote:Op donderdag 11 juli 2024 06:56 schreef Tarado het volgende:
Matige pot voetbal met de gelukkigste als winnaar, wel schrijnend dat nitwit Southgate Koeman tactisch overklast heeft.
Als je speelt om niet te verliezen dan lukt dat niet altijd, penalty was er geen maar daar is al genoeg over gezegd, verder maakte NL geen enkele aanspraak op de winst.
Lullig voor De Vrij wel die een heel goed toernooi speelde maar bij de 1-2 er slecht uitzag omdat z'n linkerkant de veel zwakkere is.
Engeland was 20 minuten goed (vanaf de 1-0 tot dat schot op de paal) en verder nog het laatste kwartier gevaarlijk op de counter.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gelukkigste als winnaar, mwah. Engeland speelde ondanks alles gewoon (veel) beter. Als ze aanstaande zondag zo spelen als dat ze gisteren speelden geef ik het wel een klein kansje.
Hoezo in Dortmund was geen parkeerplaats meer te krijgen gisteren. Benzine is ook duur.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:33 schreef -XOR- het volgende:
Je had gewoon niet de bus moeten parkeren in de eerste helft.
Vanmiddag verzamelen in Nyon bij UEFA hoofdkwartierquote:Op donderdag 11 juli 2024 07:18 schreef Zorro het volgende:
Ik lees hier over de handsbal dus ik denk even kijken.
Kan ik het niet zien omdat het filmpje is verwijderd op aandringen van de "copyright holder"
Iets zegt me dat de UEFA er alles aan doet om het in de doofpot te stoppen
Nee, hij had er wel geloof in. Maar die beslissing in een onterechte penalty heeft de boel lam gelegd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet wel grinniken om Koeman volledig in het zwart gekleed. Zag hij van te voren de bui al hangen?
Nee lelijk voetbal hoort niet beloond te wordenquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:27 schreef vul_maar_in het volgende:
Laat die Engelsen het dan maar winnen ook. Get the damn football home, fuck it.
Je verliest niet alleen door die pingel he, het was nou niet zo dat we de Engelsen wegspeelden. Eerste helft speelden we zelf heel matig en was een achterstand verdient, tweede helft waren we iets beter, maar ook niet heel erg.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als Engeland zondag verliest kunnen we het hier alweer beter relativeren denk ik. Finale verliezen is altijd nog een stuk erger dan een halve finale.
Verder natuurlijk wel vreselijk dat je door zo'n kutbeslissing verliest, dat kan echt niet.
Duitse groepen eisten dat de halve kwartfinale zou worden overgespeeld vanwege de spaanse handsbal, niet dat zoiets ooit lukt, maar voor het signaal prima. Misschien moeten we dat ook aan NL zijde maar eens gaan doen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als Engeland zondag verliest kunnen we het hier alweer beter relativeren denk ik. Finale verliezen is altijd nog een stuk erger dan een halve finale.
Verder natuurlijk wel vreselijk dat je door zo'n kutbeslissing verliest, dat kan echt niet.
Waarom willen Duitsers halve finale overspelen?quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duitse groepen eisten dat de halve finale zou worden overgespeeld vanwege de spaanse handsbal, niet dat zoiets ooit lukt, maar voor het signaal prima. Misschien moeten we dat ook aan NL zijde maar eens gaan doen.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:54 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Waarom willen Duitsers halve finale overspelen?
excuus, de kwart.. het is nog vroeg.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:57 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
duitsland speelde alleen geen halve finale.
kan gebeuren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
excuus, de kwart.. het is nog vroeg.
Je als een treurig calimeroland gedragen? Dan moeten we voortaan ook maar alleen Brabantse en Limburgse spelers sturen denk ik.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duitse groepen eisten dat de halve kwartfinale zou worden overgespeeld vanwege de spaanse handsbal, niet dat zoiets ooit lukt, maar voor het signaal prima. Misschien moeten we dat ook aan NL zijde maar eens gaan doen.
Nouja, Koeman zei ook dat zulke beslissingen het voetbal kapot maken. Dus indirect gaf hij de scheids wel de schuld.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Je als een treurig calimeroland gedragen? Dan moeten we voortaan ook maar alleen Brabantse en Limburgse spelers sturen denk ik.
Koeman en Van Dijk deden dat prima gisteren. Gewoon benoemen dat de scheids kut was, maar daar niet het verlies aan ophangen.
Wat wel iets is, is dat vanuit Engeland protesten waren ivm de corrupte matchfixing acties van deze scheids in het verleden. Social media stond er vol mee. Vanuit Nederland is er volgens mij weinig gekomen. Dat zou wel weer een verklaring kunnen zijn van dat verkrampte fluiten in het voordeel van Engeland.quote:Op donderdag 11 juli 2024 07:59 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
kan gebeuren.
Mja je kan dat signaal afgeven symbolisch. Zal verder weinig veranderen ben ik bang
Van mij mag Lamine Yamal er een paar in schieten. Die gaat trouwens wel een bizar goede toekomst tegemoet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja zondag nog een leuke wedstrijd. Spanje zullen ze niet ook nog beflikkeren. Toch?
Overall zou spanje een terechte winnaar zijn. En idd als die fit blijft en er geen rare dingen gebeuren gaat Spanje daar veel lol aan beleven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Van mij mag Lamine Yamal er een paar in schieten. Die gaat trouwens wel een bizar goede toekomst tegemoet.
Benieuwd of hier überhaupt nog een statement van de UEFA van komt. Zal wel niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:05 schreef Saekerhett het volgende:
Nog even over gisteravond https://www.dumpert.nl/item/100097323_ac82fb7e
Vlak voor het moment van Kane en Dumfries heeft Saka hands gemaakt. Alleen dat heeft de VAR dan weer niet gezien…. Heel bijzonder want België werd een doelpunt ontnomen omdat er tien seconden ervoor hands is gemaakt en dit was misschien een seconde of twee.
Gewoon wederom matchfixing van die vieze kut Duitser.
De manier waarop die Engelsen zich door het toernooi gemazzeld hebben zou bij mij de kater helemaal compleet maken. Laat Spanje aub winnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 01:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Engeland gun ik het wel, vorige keer ongelukkig verloren van Italië na penalties, het zou leuk zijn als dit land eens een EK wint.
Spanje gun ik het ook, met name omdat het verdiend is. Als je wint van Kroatië, Italië, Duitsland (in verlenging) en Frankrijk ben je de beste van Europa.
Dat dus. Schijt engelsen met hun schijt voetbal. Als je een voetballiefhebber bent dan ben je voor het Spaanse voetbal van dit EK. Speelden by far het beste.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De manier waarop die Engelsen zich door het toernooi gemazzeld hebben zou bij mij de kater helemaal compleet maken. Laat Spanje aub winnen.
Correct.. De VAR is er om grote fouten eruit te halen. Nou, prima, daar kan niemand tegen zijn. Maar wanneer je VAR-beslissingen krijgt voor dingen die verder niemand heeft gezien..geen protest, niks..Op dat soort momenten zou je gewoon door moeten spelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:14 schreef Electric_Eye het volgende:
De pogingen om het voetbal eerlijker te maken verneuken het voetbal compleet.
Het ergste is dat je eigenlijk voor 99,9% al weet dat wanneer de scheids moet gaan kijken, het een penalty wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Correct.. De VAR is er om grote fouten eruit te halen. Nou, prima, daar kan niemand tegen zijn. Maar wanneer je VAR-beslissingen krijgt voor dingen die verder niemand heeft gezien..geen protest, niks..Op dat soort momenten zou je gewoon door moeten spelen.
Lijkt er zeer sterk op dat het via z'n eigen lichaam gaat, dan is het toch nooit hands, of is dat aanvallend ineens weer anders?quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:05 schreef Saekerhett het volgende:
Nog even over gisteravond https://www.dumpert.nl/item/100097323_ac82fb7e
Vlak voor het moment van Kane en Dumfries heeft Saka hands gemaakt. Alleen dat heeft de VAR dan weer niet gezien…. Heel bijzonder want België werd een doelpunt ontnomen omdat er tien seconden ervoor hands is gemaakt en dit was misschien een seconde of twee.
Gewoon wederom matchfixing van die vieze kut Duitser.
Het zijn gewoon nieuwe manieren geworden om dubieuze beslissingen mee te maken, nu zuivere doelpunten die het doel uit stuiteren etc. niet meer kunnen worden afgekeurd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:14 schreef Electric_Eye het volgende:
Op basis van statistieken maakten we nergens aanspraak op maar statistieken geven ook niet het hele verhaal. Engeland heeft niet meer of betere kansen gehad.
Dan kom ik toch tot de conclusie dat die penalty en de gelijkmaker dusdanig van invloed is geweest dat je gerust mag spreken over een naaistreek.
De pogingen om het voetbal eerlijker te maken verneuken het voetbal compleet.
Is inderdaad een geldig doelpunt geen hands, die regel is twee seizoenen geleden geloof ik weer aangepast. Als het via je lichaam komt en de arm niet op een onnatuurlijke wijze wordt gebruikt (om je bijvoorbeeld groter te maken) is het geen hands. Ook niet als aanvaller.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Lijkt er zeer sterk op dat het via z'n eigen lichaam gaat, dan is het toch nooit hands, of is dat aanvallend ineens weer anders?
Je weet niet hoe het was gegaan als die penalty nooit was gegeven. Goed, Nederland was op dat moment een beetje aan het inzakken maar voor hetzelfde geld has de 2-0 er in een counter in gelegen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het ergste is dat je eigenlijk voor 99,9% al weet dat wanneer de scheids moet gaan kijken, het een penalty wordt.
En dan inderdaad die handsbal van Saka over het hoofd zien luttele seconden daarvoor
Al met al was Nederland gewoon dramatisch in de eerste helft en steeg alleen Simons eigenlijk boven de rest uit met zijn geweldige goal en pressie. In de tweede helft kwam er meer controle en hing de 2-1 zeker in de lucht richting eindfase. Dat je dan in de 90e minuut het deksel op je neus krijgt is zuur.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar je ziet hem naar mijn idee de bal ook bewust sturen met zijn hand en het lijkt me sterk dat je bij "via het lichaam" ineens mag gaan volleyballen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Lijkt er zeer sterk op dat het via z'n eigen lichaam gaat, dan is het toch nooit hands, of is dat aanvallend ineens weer anders?
Geldig doelpunt nog wel? Het ging om de penalty. Als het criterium is "raakt speler na schoppen bal" had NL ook een penalty moeten krijgen met de overtreding op Gakpo in de tweede helft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Is inderdaad een geldig doelpunt, die regel is twee seizoenen geleden geloof ik weer aangepast.
Maar de mensen die buiten de zomer geen voetbal volgen hebben weer iets gevonden.
Nederland kwam er inderdaad sporadisch uit met een snelle counter, maar echt overtuigend was het allemaal niet. Het leek een falend tactisch plan te zijn om de Engelsen te laten komen, maar ondertussen stond iedereen 3-4 meter van zijn tegenstander af en lagen er gigantische ruimtes tussen de linies.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het was gegaan als die penalty nooit was gegeven. Goed, Nederland was op dat moment een beetje aan het inzakken maar voor hetzelfde geld has de 2-0 er in een counter in gelegen.
Ik zou van Dijk en Reijnders ook lekker thuis laten de volgende keer.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland kwam er inderdaad sporadisch uit met een snelle counter, maar echt overtuigend was het allemaal niet. Het leek een falend tactisch plan te zijn om de Engelsen te laten komen, maar ondertussen stond iedereen 3-4 meter van zijn tegenstander af en lagen er gigantische ruimtes tussen de linies.
Je bent naar een superslowmo van nog geen halve seconde aan het kijken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar je ziet hem naar mijn idee de bal ook bewust sturen met zijn hand en het lijkt me sterk dat je bij "via het lichaam" ineens mag gaan volleyballen.
Oh zeker wel. Je reageert letterlijk op een post van mij waarin ik al een land benoem: Turkije. Maar denk ook aan bijvoorbeeld een land alsquote:Op woensdag 10 juli 2024 23:44 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je dan geen een land passievol vond dit EK.
Of kun je aangeven welke landen dat wel hebben?
Je herkent altijd de mensen die geen reet van voetbal snappen wanneer ze het over PASSIE en STRIJD gaan hebben. Terug naar de keuken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh zeker wel. Je reageert letterlijk op een post van mij waarin ik al een land benoem: Turkije. Maar denk ook aan bijvoorbeeld een land alsSpanje
. Er zitten gewoon meer nationale trots achter bij dat soort landen en dat voel je. Komt daardoor net wat extra passie bij kijken. De vorige generatie, die van Robben en (gespierdere) Van der Vaart etc., bezat imo ook veel meer passie.
Maar goed, ieder z’n eigen mening.
Dus de ex voetballer analisten die dit benoemen hebben ook geen verstand van voetbal?quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Je herkent altijd de mensen die geen reet van voetbal snappen wanneer ze het over PASSIE en STRIJD gaan hebben. Terug naar de keuken.
Ook analisten hebben soms het iq van een doperwt. Zie Van der Vaart, Leonne Stentler.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus de ex voetballer analisten die dit benoemen hebben ook geen verstand van voetbal?
PASSIE EN STRIJD WE ZINGEN PSVquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Je herkent altijd de mensen die geen reet van voetbal snappen wanneer ze het over PASSIE en STRIJD gaan hebben. Terug naar de keuken.
Ik kook niet,quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Goedkoop doelpalen verzetten om je punt maar geldig te laten blijven.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook analisten hebben soms het iq van een doperwt. Zie Van der Vaart, Leonne Stentler.
Volgens mij hebben mensen vooral lopen kankeren over het gebrek aan kwaliteit in de selectie in combinatie met een gebrekkige tactiek van de bondscoach. Maar wijs mij vooral aan waar mensen het hadden over dooddoeners als PASSIE en STRIJD, want dan kan ik nog even lachen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik kook niet,. Ik noem nergens het woord strijd,
. Al helemaal niet in Privé-hoofdletters.
Ik merk dat ik een gevoelige snaar heb geraakt bij mensen. En dit terwijl een groot deel van de posters in deze reeks het hele toernooi hebben lopen kankeren op het gebrek hieraan. Typisch dat er na uitschakeling ineens een 180 gedaan wordt.
Je verwacht dat ik tientallen aan topics in een reeks, meerdere reeksen zelfs, ga doorspitten tussen alle posts over snacks door,quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mensen vooral lopen kankeren over het gebrek aan kwaliteit in de selectie in combinatie met een gebrekkige tactiek van de bondscoach. Maar wijs mij vooral aan waar mensen het hadden over dooddoeners als PASSIE en STRIJD, want dan kan ik nog even lachen.
Mooi, kan jij over twee jaar weer tentoonspreiden dat je er weinig kaas van hebt gegeten. Tot dan!quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:00 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je verwacht dat ik tientallen aan topics in een reeks, meerdere reeksen zelfs, ga doorspitten tussen alle posts over snacks door,? Houd op zeg.
Ik merk dat jij vooral STRIJDT om jezelf weer bij elkaar te rapen. Wat is dit voor huilerig gedoe,? Het lijkt je vooral INTENS EN MET VEEL PASSIE pijn te doen dat ik zeg wat ik heb gezegd. Sneu. Over twee jaar weer een kansje. Rustaaaghhh maar.
Ik zat schuin achter het doel waar veel Engelsen zaten. Dat was leuk bij de 1-0 van Simons maar die achterlijke pingel draaide het een beetje om. Ik weet niet hoe het op tv overkwam, maar die Engelsen waren heel intens met hun gezang en ook het volume. Daardoor, en door de manier van fluiten van die scheids, kreeg je het gevoel dat Engeland een thuiswedstrijd speelde. Achteraf had die kerel nooit op deze wedstrijd moeten worden gezet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het ergste is dat je eigenlijk voor 99,9% al weet dat wanneer de scheids moet gaan kijken, het een penalty wordt.
En dan inderdaad die handsbal van Saka over het hoofd zien luttele seconden daarvoor
Al met al was Nederland gewoon dramatisch in de eerste helft en steeg alleen Simons eigenlijk boven de rest uit met zijn geweldige goal en pressie. In de tweede helft kwam er meer controle en hing de 2-1 zeker in de lucht richting eindfase. Dat je dan in de 90e minuut het deksel op je neus krijgt is zuur.
Tot dan! Ik kijk ernaar uit,quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi, kan jij over twee jaar weer tentoonspreiden dat je er weinig kaas van hebt gegeten. Tot dan!
Ja, contract loopt na het WK af dus dan zal er wel een andere bondscoach komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is Koeman er trouwens over 2 jaar ook weer bij?
Kaas is geen snackquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi, kan jij over twee jaar weer tentoonspreiden dat je er weinig kaas van hebt gegeten. Tot dan!
Natuurlijk, want hij heeft het geweldig gedaan. HALVE FINALEquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is Koeman er trouwens over 2 jaar ook weer bij?
Komt ook doordat die hond van een Kane zo lang bleef liggen. De scheids is in dat toneelstukje getraptquote:Op donderdag 11 juli 2024 01:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij raakt 'm zonder dat hij de bal raakt. Dan kan je 'm volgens de regels idd geven. Maar het is wel de goedkoopste pingel die ik in lange tijd gezien heb.
Ben benieuwd of hij in aanloop van dat toernooi nog steeds gaat vasthouden aan Depay, Van Dijk en zijn andere oudgedienden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, contract loopt na het WK af dus dan zal er wel een andere bondscoach komen.
Heeft buiten die ene goal om er helemaal niks van gebakkenquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:53 schreef hhh38 het volgende:
Xavi was wel echt goed gisteren, fijn dat het er voor hem eindelijk uit komt in Oranje
Onzin, Simons heeft zich echt bewezen dit toernooi als een uitstekende 10.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Heeft buiten die ene goal om er helemaal niks van gebakken
Nog twee jaar lang Depay. Als die niet geblesseerd isquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, contract loopt na het WK af dus dan zal er wel een andere bondscoach komen.
Welke wedstrijd heb jij zitten kijkenquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Heeft buiten die ene goal om er helemaal niks van gebakken
quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, Simons heeft zich echt bewezen dit toernooi als een uitstekende 10.
Die kan je wel blind invullen de komende 10 jaar ja. Mooie ontwikkeling dat hij het nu ook bij Oranje laat zien op deze leeftijd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, Simons heeft zich echt bewezen dit toernooi als een uitstekende 10.
Sowieso wel mooi dat we veel talent hebben dat er al is (Simons, Frimpong, Vd Ven) of er aan zit te komen (Verbruggen, Zirkzee) en je zo in zou kunnen vullen voor de komende 5-10 jaar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Die kan je wel blind invullen de komende 10 jaar ja. Mooie ontwikkeling dat hij het nu ook bij Oranje laat zien op deze leeftijd.
Eigenlijk moet Koeman de eerstvolgende interland, die ongetwijfeld wel weer over twee maanden zal zijn ofzo (quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Sowieso wel mooi dat we veel talent hebben dat er al is (Simons, Frimpong, Vd Ven) of er aan zit te komen (Verbruggen, Zirkzee) en je zo in zou kunnen vullen voor de komende 5-10 jaar.
Eigenlijk missen we alleen een centrumspits en 1 of 2 echt goede middenvelders. Spits zou Zirkzee kunnen worden natuurlijk, maar qua middenveld heb je wat richting eind 20-igers die goed tot OK zijn, maar niet top.
Laten we niet vergeten dat we met Verbruggen ook gewoon een keeper hebben voor de komende 10 jaar. Uitstekende keeper die zich alleen nog maar meer gaat ontwikkelen. Zie in hem wel een type Neuer.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Sowieso wel mooi dat we veel talent hebben dat er al is (Simons, Frimpong, Vd Ven) of er aan zit te komen (Verbruggen, Zirkzee) en je zo in zou kunnen vullen voor de komende 5-10 jaar.
Eigenlijk missen we alleen een centrumspits en 1 of 2 echt goede middenvelders. Spits zou Zirkzee kunnen worden natuurlijk, maar qua middenveld heb je wat richting eind 20-igers die goed tot OK zijn, maar niet top.
Dachten we paar jaar geleden met van de Beek, De ligt en Gravenberg ook.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:27 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dachten we Ajacieden paar jaar geleden met van de Beek, De ligt en Gravenberg ook.
7 en 10 september weer Nations Leaguequote:Op donderdag 11 juli 2024 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk moet Koeman de eerstvolgende interland, die ongetwijfeld wel weer over twee maanden zal zijn ofzo () Zirkzee eerste spits maken. Laat die maar staan de komende jaren, pluk je altijd de vruchten van.
Liep toen echt helemaal niks rond bij de Feyenoord en PSV.quote:
Het is ook niet verkeerd om eens buiten de eredivisie te kijken als bondscoachquote:Op donderdag 11 juli 2024 09:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Liep toen echt helemaal niks rond bij de Feyenoord en PSV.
Eens, maar vaak is de traditionele top 3 in NL wel de kweekvijver voor vaste krachten in het Nederlands elftal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is ook niet verkeerd om eens buiten de eredivisie te kijken als bondscoach
Yep, ik denk dat dit toernooi ook net te vroeg kwam voor Oranje. 138 geblesseerde middenvelders helpt dan natuurlijk ook niet mee.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat we met Verbruggen ook gewoon een keeper hebben voor de komende 10 jaar. Uitstekende keeper die zich alleen nog maar meer gaat ontwikkelen. Zie in hem wel een type Neuer.
Ook dat is een beetje aan het veranderen. Je beste man was weer Aké. Je aanvoerder heeft niet bij de traditionele 3 gespeeld.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Eens, maar vaak is de traditionele top 3 wel in NL wel de kweekvijver voor vaste krachten in het Nederlands elftal.
Ze hebben de Fransen ook op de knieën gekregen, dus ik hou hoopquote:Op donderdag 11 juli 2024 08:35 schreef Caland het volgende:
Ergens ben ik wel bang dat dat betonvoetbal van de Engelsen de Spanjaarden niet echt ligt.
Ja, die speelden bij Ajax. De spelers in mijn post spelen op hoog niveau in het buitenland, dat is wel een verschil natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dachten we paar jaar geleden met van de Beek, De ligt en Gravenberg ook.
Hoe sloom die ook reageert.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Ik heb begrepen dat Veerman inmiddels bij Venray is aangekomen.
Ik maak me geen zorgen. De engelse backs worden gedold door de spaanse buitenspelers.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze hebben de Fransen ook op de knieën gekregen, dus ik hou hoop
Niet de enige, die rooie uit Groningen is ook een factor. Maar het was wel een bepalende fout bij die strafschop. En dan hebben we het nog niet gehad over z’n tien, twintig andere momentjes.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat is echt de enige reden dat we hebben verloren gisteren
Als Engeland geen strafschop krijgt en wij er wel terecht eentje zouden krijgen is dat inderdaad cruciaal Wiener. Niet bijzonder moeilijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat is echt de enige reden dat we hebben verloren gisteren
quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als Engeland geen strafschop krijgt en wij er wel terecht eentje zouden krijgen is dat inderdaad cruciaal Wiener. Niet bijzonder moeilijk.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet de enige, die rooie uit Groningen is ook een factor. Maar het was wel een bepalende fout bij die strafschop. En dan hebben we het nog niet gehad over z’n tien, twintig andere momentjes.
Je kunt hem wel gebruiken maar niet als centrumspits.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:55 schreef Document1 het volgende:
Het is wel klaar met Memphis altijd Netmis in oranje nu toch? Toch? Alleen maar balverlies met die pipo.
Maar misschien kan jij dan weer claimen dat we met Jorrel Hato en Branco van der Boomen in de basis ook met een faalscheids gewonnen haddenquote:
Ben benieuwd of dat ook op 10 is. Of dat daar Koopmeiners staat en hij RB/LB wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Die kan je wel blind invullen de komende 10 jaar ja. Mooie ontwikkeling dat hij het nu ook bij Oranje laat zien op deze leeftijd.
Denk dat het tijdperk na Koeman wel echt een succesvolle kan gaan worden. Komt echt een hoop goeds aan en defensief zit je nog voor jaren gebakken. Er is alleen niet echt een aanvalsleider maar hopelijk heb je hierna een bondscoach die daar niet van afhankelijk van gaat zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dat is een beetje aan het veranderen. Je beste man was weer Aké. Je aanvoerder heeft niet bij de traditionele 3 gespeeld.
Eens. Weinig druk. Achterover leunen. Nee, dat was niet best.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:01 schreef Slobeend het volgende:
Kan er nog steeds niet over uit dat Nederland zo laf speelde, in de spaarzame momenten dat ze wel druk zetten kwam Engeland direct in de problemen. Laf laf laf.
Zeker. De toekomst ziet er rooskleurig uit maar dan is het wel zaak om daar nu al mee te beginnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat het tijdperk na Koeman wel echt een succesvolle kan gaan worden. Komt echt een hoop goeds aan en defensief zit je nog voor jaren gebakken. Er is alleen niet echt een aanvalsleider maar hopelijk heb je hierna een bondscoach die daar niet van afhankelijk van gaat zijn.
VdVen, de broertjes Timber, Gakpo, Summerville, Zirkzee, Wieffer, Ake, Maatsen, Verbruggen, Simons, dat zijn spelers die allemaal nog jaren mee zullen gaan in de Premier League of een vergelijkbare topcompetitie, en dat is al gewoon een elftal he. Boh.
@-XOR- stipte dit al meermaals aan tijdens het toernooiquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens. Weinig druk. Achterover leunen. Nee, dat was niet best.
Koopmeiners en Reijnders zijn bijvoorbeeld ook pas 26 en 25, die blijven ook flinke stappen zetten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat het tijdperk na Koeman wel echt een succesvolle kan gaan worden. Komt echt een hoop goeds aan en defensief zit je nog voor jaren gebakken. Er is alleen niet echt een aanvalsleider maar hopelijk heb je hierna een bondscoach die daar niet van afhankelijk van gaat zijn.
VdVen, de broertjes Timber, Gakpo, Summerville, Zirkzee, Wieffer, Ake, Maatsen, Verbruggen, Simons, dat zijn spelers die allemaal nog jaren mee zullen gaan in de Premier League of een vergelijkbare topcompetitie, en dat is al gewoon een elftal he. Boh.
De boel dichtgooien en gokken op momenten werkt ook juist niet tegen Engeland die precies hetzelfde doen alleen net wat meer kwaliteit hebben. Andere landen probeerden Engeland defensief te ontregelen, Nederland nauwelijks.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Eens. Weinig druk. Achterover leunen. Nee, dat was niet best.
Koeman blijft tot het WK normaliter en het krediet voor Memphis zal niet na een EK meteen weg zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker. De toekomst ziet er rooskleurig uit maar dan is het wel zaak om daar nu al mee te beginnen.
Gravenberch Brobbey goden stukje 22 jaarquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Prima gedaan heeft? Door het resultaat is het nog een mager zesje. Maar je wordt derde in de poule en wint van Roemenië en Turkije. Eerste serieuze tegenstander ga je er gewoon uit.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker. De toekomst ziet er rooskleurig uit maar dan is het wel zaak om daar nu al mee te beginnen.
Daarom is het in zekere zin jammer dat Koeman het dit EK prima heeft gedaan. Je zou voor de periode tot en met het WK eigenlijk liever een type Bosz hebben.
Reijnders is natuurlijk wel een beetje een nuttige waterdrager. Als types als De Jong, Timber en Koopmeiners er straks bij zijn en zich ontwikkelen heb je die hopelijk niet meer nodig.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Koopmeiners en Reijnders zijn bijvoorbeeld ook pas 26 en 25, die blijven ook flinke stappen zetten.
Halve finale op een EK, op een haar na een finale. Spelersgroep die wel voor elkaar en de bondscoach door het vuur lijkt te gaan. Zo zal de KNVB ernaar kijken, valt ook wat voor te zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima gedaan heeft? Door het resultaat is het nog een mager zesje. Maar je wordt derde in de poule en wint van Roemenië en Turkije. Eerste serieuze tegenstander ga je er gewoon uit.
Elke wedstrijd moest er gerepareerd worden. Wisselbeleid was kut.
Het was ondanks en niet dankzij.
Wellicht hopen dat Koeman de Nations League verknalt dan, want zelfs na deze ellende zie ik hem niet gauw door selecteren op Dumfries, Depay en eigenlijk moet je ook beginnen met door selecteren op van Dijk en de Vrij.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom is het in zekere zin jammer dat Koeman het dit EK prima heeft gedaan. Je zou voor de periode tot en met het WK eigenlijk liever (een type) Bosz hebben.
Eens.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht hopen dat Koeman de Nations League verknalt dan, want zelfs na deze ellende zie ik hem niet gauw door selecteren op Dumfries, Depay en eigenlijk moet je ook beginnen met door selecteren op van Dijk en de Vrij.
Tuurlijk, maar we gaan ook geen 11 absolute toppers hebben, en dan heb je ook spelers nodig gewoon hun taak doen en zich wegcijferen waar nodig. Ik denk ook dat een Koopmeiners beter is, maar die draait tot nu toe niet lekker in Oranje terwijl Reijnders zich eigenlijk moeiteloos erin heeft gespeeld sinds z’n eerste interland.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Reijnders is natuurlijk wel een beetje een nuttige waterdrager. Als types als De Jong, Timber en Koopmeiners er straks bij zijn en zich ontwikkelen heb je die hopelijk niet meer nodig.
[..]
Halve finale op een EK, op een haar na een finale. Spelersgroep die wel voor elkaar en de bondscoach door het vuur lijkt te gaan. Zo zal de KNVB ernaar kijken, valt ook wat voor te zeggen.
Blind een optie?quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wellicht hopen dat Koeman de Nations League verknalt dan, want zelfs na deze ellende zie ik hem niet gauw door selecteren op Dumfries, Depay en eigenlijk moet je ook beginnen met door selecteren op van Dijk en de Vrij.
De Jong en Xavi zullen als eerste worden opgeschreven, dus het wordt dringen om dat derde plekje. Idealiter zet je daar iets meer een POWERHOUSE bij.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar we gaan ook geen 11 absolute toppers hebben, en dan heb je ook spelers nodig gewoon hun taak doen en zich wegcijferen waar nodig. Ik denk ook dat een Koopmeiners beter is, maar die draait tot nu toe niet lekker in Oranje terwijl Reijnders zich eigenlijk moeiteloos erin heeft gespeeld sinds z’n eerste interland.
Moet dat nu al, met spelers van 33 en 32 jaar voor een toernooi over 2 jaar? Als ze beter zijn, uiteraard. Maar een goede verdediger is tegenwoordig niet vaak op wanneer ze 34/35 zijn, kijk maar naar de Chiellini/Bonucci/Pepe/Hummels’en van de wereld.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja, ik dacht misschien met 4 middenvelders, maar dan kom je al gauw bij een 4-4-2 oid uit, en dan mis je de kwaliteiten bij de besproken spelers op er 1 als LM op te stellen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
De Jong en Xavi zullen als eerste worden opgeschreven, dus het wordt dringen om dat derde plekje.
Ik vind hem wel onorthodox omdat ie zoveel meters, ook naar voren, maakt met de bal. De tegenstander is er nogal eens door verrast. Als je kan bedenken hoe hij vervolgens de eindpass moet geven kan je daar heel veel gevaar mee creëren. Er zijn niet zoveel middenvelders die op de manier spelen als hij.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Reijnders is natuurlijk wel een beetje een nuttige waterdrager. Als types als De Jong, Timber en Koopmeiners er straks bij zijn en zich ontwikkelen heb je die hopelijk niet meer nodig.
Toch houdt dat aanvallend allemaal nog niet over. Gakpo zit al redelijk in z’n prime, maar die zat gisteren volledig in de achterzak.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon ONZE Wieffer.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
De Jong en Xavi zullen als eerste worden opgeschreven, dus het wordt dringen om dat derde plekje. Idealiter zet je daar iets meer een POWERHOUSE bij.
Diepgaande box to box middenvelders zijn er meer dan genoeg. Misschien dat je dat niet hebt meegekregen omdat Nederland nog steeds vrij conservatief of ouderwets speelt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vind hem wel onorthodox omdat ie zoveel meters, ook naar voren, maakt met de bal. De tegenstander is er nogal eens door verrast. Als je kan bedenken hoe hij vervolgens de eindpass moet geven kan je daar heel veel gevaar mee creëren. Er zijn niet zoveel middenvelders die op de manier spelen als hij.
Zou me niks verbazen als dat Gravenberch of Timber wordt eigenlijkquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon ONZE Wieffer.
Reijnders heeft wel een matig toernooi gespeeld. Was gisteren ook weer niks.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar we gaan ook geen 11 absolute toppers hebben, en dan heb je ook spelers nodig gewoon hun taak doen en zich wegcijferen waar nodig. Ik denk ook dat een Koopmeiners beter is, maar die draait tot nu toe niet lekker in Oranje terwijl Reijnders zich eigenlijk moeiteloos erin heeft gespeeld sinds z’n eerste interland.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nou een beroerde combinatie met de Jong.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als dat Gravenberch of Timber wordt eigenlijk
Moet zich eerst nog even doorontwikkelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Natuurlijk. Koeman wilde hem zelfs half kreupel laten spelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Timber en Gravenbergh kunnen beter focussen op dat plekje van Frenkie, want ik vraag mij af of die nog heilig gaat zijn na het aankomende WK.
Komende twee jaar nog niet natuurlijk, zeker zolang Koeman de trainer blijft. Daarna weet je het niet. Frenkie zit al even niet meer op zijn top, en het beste kan er nog verder afslijten.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk. Koeman wilde hem zelfs half kreupel laten spelen.
Wel als hun natuurlijke opvolgers zich stormachtig ontwikkelen inderdaad, en dan is het nog steeds een concurrentiestrijd he. Ik zie dolgraag de Vrij spelen en ik ben groot fan van hem, maar als de Ligt, Timber, Beelen of iemand anders zich zo ontwikkelt dat hij de betere van de twee is dan moet je hem vervangen. Hetzelfde geldt voor vdVen ten opzichte van van Dijk. En dat is de zorg die je bij Koeman altijd houdt, dat hij vasthoudt aan de oudere speler die hij kent ten opzichte van een jongere speler die hem eigenlijk voorbij is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Moet dat nu al, met spelers van 33 en 32 jaar voor een toernooi over 2 jaar? Als ze beter zijn, uiteraard. Maar een goede verdediger is tegenwoordig niet vaak op wanneer ze 34/35 zijn, kijk maar naar de Chiellini/Bonucci/Pepe/Hummels’en van de wereld.
Er is vaak genoeg gezegd dat Oranje geen opleidingsinstituut is, ten tijde van De Ligt etc., en dat de beste spelers van dat moment moeten spelen. Maar nu lijkt de tendens een beetje om te slaan omdat mensen een hekel hebben aan vooral Depay en Van Dijk, en zouden we minder goede spelers op moeten gaan stellen? Dat laatste gaat vooral op voor Van Dijk overigens, Depay in z’n huidige vorm is voorbijgestreeft.
Mwah, de beste spelers van de premier league komen op een paar uitzonderingen na niet uit Engeland.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:52 schreef Ramboetan het volgende:
Wat mij gisteren opviel is dat Engeland begon met aanvallen als ze pas over de middenlijn waren en wij kwamen er niet eens over heen.
Als dat wel lukte stond Engeland in twee perfecte lijnen van 5 verdedigers en 4 middenvelders. Bij ons liep alles door elkaar. Niet te doen en niet om aan te zien.
Daarnaast hebben zij letterlijk de beste spelers van de premier league en was onze beste speler daar afgelopen seizoen middelmaat. Watkins of Weghorst is ook wel een verschilletje.
Gakpo is komend WK qua leeftijd écht op z'n top normaal gesproken. Hopen dat hij bij Liverpool onder Slot gaat schroeien de komende jarenquote:Op donderdag 11 juli 2024 10:30 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Toch houdt dat aanvallend allemaal nog niet over. Gakpo zit al redelijk in z’n prime, maar die zat gisteren volledig in de achterzak.
Ik denk dat het ons echt niet dwars gaat zitten als De Vrij en/of Van Dijk over 2 jaar nog spelen. Het belangrijkste is dat we een keer af komen van Memphis en Dumfries, die om verschillende redenen gewoon niet meer kunnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel als hun natuurlijke opvolgers zich stormachtig ontwikkelen inderdaad, en dan is het nog steeds een concurrentiestrijd he. Ik zie dolgraag de Vrij spelen en ik ben groot fan van hem, maar als de Ligt, Timber, Beelen of iemand anders zich zo ontwikkelt dat hij de betere van de twee is dan moet je hem vervangen. Hetzelfde geldt voor vdVen ten opzichte van van Dijk. En dat is de zorg die je bij Koeman altijd houdt, dat hij vasthoudt aan de oudere speler die hij kent ten opzichte van een jongere speler die hem eigenlijk voorbij is.
Yup, maar ik denk dat op dit moment er geen betere is dan Van Dijk of de Vrij op die posities. Dus dan zou het gek zijn om iemand in te gaan passen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel als hun natuurlijke opvolgers zich stormachtig ontwikkelen inderdaad, en dan is het nog steeds een concurrentiestrijd he. Ik zie dolgraag de Vrij spelen en ik ben groot fan van hem, maar als de Ligt, Timber, Beelen of iemand anders zich zo ontwikkelt dat hij de betere van de twee is dan moet je hem vervangen. Hetzelfde geldt voor vdVen ten opzichte van van Dijk. En dat is de zorg die je bij Koeman altijd houdt, dat hij vasthoudt aan de oudere speler die hij kent ten opzichte van een jongere speler die hem eigenlijk voorbij is.
Bij Memphis ligt het er ook aan welke transfer hij gaat maken. Als hij naar Saudi-Arabië gaat moet je hem lekker laten gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ons echt niet dwars gaat zitten als De Vrij en/of Van Dijk over 2 jaar nog spelen. Het belangrijkste is dat we een keer af komen van Memphis en Dumfries, die om verschillende redenen gewoon niet meer kunnen.
Die hebben we al, maar die mag 2 minuten invallen voor de centrumspits tegen Turkije.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij Memphis ligt het er ook aan welke transfer hij gaat maken. Als hij naar Saudi-Arabië gaat moet je hem lekker laten gaan.
Dumfries kan ook niet meer maar zal er bij blijven gezien zijn mentaliteit en status. Ondanks dat het echt verschrikkelijk is om naar te kijken. We moeten hopen dat er een andere rechtsback zich zo geweldig gaat ontwikkelen dat Koeman er niet omheen kan.
Dat 3-5-2 systeem kwam niet lekker uit de verf de keren dat ze het probeerden de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Yup, maar ik denk dat op dit moment er geen betere is dan Van Dijk of de Vrij op die posities. Dus dan zou het gek zijn om iemand in te gaan passen.
Ja misschien Van de Ven, maar ik denk dat Van Dijk nog altijd beter is. Snap sowieso niet dat we niet 3-5-2 spelen met Van de Ven en Frimpong, dan heb je echt wapens op de flanken. Maar ja, iets anders dan 4 achterin op papier is een doodzonde in Nederland. Kun je Simons ook laten zwerven achter de spits.
Voor zijn aanvallende kwaliteiten heb je de veel betere Frimpong en voor z'n verdedigende kwaliteiten heb je de betere Geertruida en Timber, maar hij heeft het geluk dat ie precies de juiste balans heeft tussen die 2 voor deze tactiek met 4 verdedigers waarbij de rechtsback opkomt en de linksback wat meer teruggetrokken speelt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij Memphis ligt het er ook aan welke transfer hij gaat maken. Als hij naar Saudi-Arabië gaat moet je hem lekker laten gaan.
Dumfries kan ook niet meer maar zal er bij blijven gezien zijn mentaliteit en status. Ondanks dat het echt verschrikkelijk is om naar te kijken. We moeten hopen dat er een andere rechtsback zich zo geweldig gaat ontwikkelen dat Koeman er niet omheen kan.
Van Gaal lukte het toch wel? Tot 2x toe.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat 3-5-2 systeem kwam niet lekker uit de verf de keren dat ze het probeerden de afgelopen jaren.
Dat was tien jaar geleden met een totaal andere selectie.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Van Gaal lukte het toch wel? Tot 2x toe.
Ja het was vaak weinig frivool, maar het stond een stuk beter, en nu heb je er ook wel de selectie voor imo.
Ook onder Van Gaal vloog je er gewoon bij de eerste tegenstander uit en was het in de groepsfase oogaids.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Van Gaal lukte het toch wel? Tot 2x toe.
Ja het was vaak weinig frivool, maar het stond een stuk beter, en nu heb je er ook wel de selectie voor imo.
Je moet er ook mee rekenen dat er twee jaar slijt bij gaat komen terwijl de andere verdedigers normaal gesproken zich verder gaan ontwikkelen. Eigenlijk is het een beetje gokken dus wie er over twee jaar beter zijn, met een beetje pech is de slijt bij vDijk of de Vrij precies zo dat het op een aankomend WK écht niet meer kan maar dat je er alsnog aan vast moet houden. Terwijl je er wel altijd op terug kan vallen mocht een andere CV geblesseerd raken. Maar ik ben het ook eens met wat je tactisch zegt en ook met @hhh38 eens dat doorselecteren nóg niet hoeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Yup, maar ik denk dat op dit moment er geen betere is dan Van Dijk of de Vrij op die posities. Dus dan zou het gek zijn om iemand in te gaan passen.
Ja misschien Van de Ven, maar ik denk dat Van Dijk nog altijd beter is. Snap sowieso niet dat we niet 3-5-2 spelen met Van de Ven en Frimpong, dan heb je echt wapens op de flanken. Maar ja, iets anders dan 4 achterin op papier is een doodzonde in Nederland. Kun je Simons ook laten zwerven achter de spits.
Thomas Beelen voor De Vrijquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
In die twee jaar zal er ook wel een speler zich ontwikkelen die we nu allemaal nog niet kennen.
Op het toernooi ja, gisteren werd Aké echt gigantisch weggespeeld door Saka (eerste helft in ieder geval).quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook dat is een beetje aan het veranderen. Je beste man was weer Aké. Je aanvoerder heeft niet bij de traditionele 3 gespeeld.
Hij heeft vooral geluk dat Koeman hem volledig heilig heeft verklaard en zelfs zijn tactiek aan Dumfries wilde aanpassen door Bergwijn op te stellen. Maar het is eigenlijk te gek voor woorden om je tactiek aan te passen om een reservespeler van Inter te laten renderen. Die zelfs op zijn top een opportunistische domme draver is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor zijn aanvallende kwaliteiten heb je de veel betere Frimpong en voor z'n verdedigende kwaliteiten heb je de betere Geertruida en Timber, maar hij heeft het geluk dat ie precies de juiste balans heeft tussen die 2 voor deze tactiek met 4 verdedigers waarbij de rechtsback opkomt en de linksback wat meer teruggetrokken speelt.
Je zou het om kunnen wisselen en met Hartman/Maatsen op linksback kunnen gaan spelen en Geertruida/Timber op rechts. Dat zou Gakpo ook helpen in de lastige wedstrijden want die stond nu weer veel te geïsoleerd.
Dat lag vooral aan het debiele optreden van Gakpo.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:27 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Op het toernooi ja, gisteren werd Aké echt gigantisch weggespeeld door Saka (eerste helft in ieder geval).
Gakpo was vooral in de eerste helft tegen Turkije ook al niks.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lag vooral aan het debiele optreden van Gakpo.
VdVen - Beelen, wat wordt dat genot. En dan Hartman/Maatsen, Geert/Timber en Frimpong erbij. Teringsnel teringgoed.quote:
Zoals ik zeg, Dumfries vervangen voor een andere speler zou een veel grotere verandering in de tactiek zijn. En dat heeft Koeman geprobeerd tegen Oostenrijk, wat grandioos mis ging. Snap wel dat je dat tijdens het toernooi niet nog eens probeert.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij heeft vooral geluk dat Koeman hem volledig heilig heeft verklaard en zelfs zijn tactiek aan Dumfries wilde aanpassen door Bergwijn op te stellen. Maar het is eigenlijk te gek voor woorden om je tactiek aan te passen om een reservespeler van Inter te laten renderen. Die zelfs op zijn top een opportunistische domme draver is.
Als centrale verdediger moet je wel heel briljant zijn om de concurrentiestrijd te winnen in Oranje.quote:
Hartman nu alweer vergetenquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zult vooral een keuze moeten maken in welke systeem en welke tactiek je wil gaan spelen. Dumfries is prima bij een naar binnen trekkende speler als Xavi Simons. Bij een klassieke rechtsbuiten (wat we niet echt hebben) kan je beter met Geertruida spelen.
Dat gezegd hebbende is Dumfries wel beter in een 5-3-2 systeem. Alleen heb je dan op links daar niet echt iemand voor. Dat zijn lastige keuzes die je moet maken als bondscoach.
Schouten is me zeer goed bevallen, de combinatie met Frenkie lijkt me wel lastig omdat ze beide graag in de bal komen. Reijnders past daar toch wel beter met z'n loopvermogen.
Al met al moet je vooral stoppen met Memphis. Die voegt echt niets meer toe; als je als spits ook geen ballen meer vasthoudt is het gewoon klaar. Leuk afscheidsmomentje van maken en bedanken.
Maar die aanpassing tegen Oostenrijk sloeg eigenlijk nergens op, dan had hij namelijk Frimpong en Geertruida moeten proberen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, Dumfries vervangen voor een andere speler zou een veel grotere verandering in de tactiek zijn. En dat heeft Koeman geprobeerd tegen Oostenrijk, wat grandioos mis ging. Snap wel dat je dat tijdens het toernooi niet nog eens probeert.
Nu is er gelukkig alle tijd om die broodnodige aanpassing wel te doen.
De Ligt is er ook nog. Wat dat betreft voldoende te kiezen achterin.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
VdVen - Beelen, wat wordt dat genot. En dan Hartman/Maatsen, Geert/Timber en Frimpong erbij. Teringsnel teringgoed.
Ik zou Aké volgend toernooi nog wel willen zien hoor op lcv. Jurrien Timber ernaast in het centrum met de Ligt als back-up. Op rechts Frimpong/Geert en op links vdVen/Hartman/Maatsen. Prima achterhoede heb je dan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
VdVen - Beelen, wat wordt dat genot. En dan Hartman/Maatsen, Geert/Timber en Frimpong erbij. Teringsnel teringgoed.
Alles in zich om de sterspeler te worden. Dat heeft dit team ook nodig. Er zijn een aantal spelers voorbij hun houdbaarheidsdatum. Gewoon niet meer opstellen en vers beginnen aan de kwalificatie. Je wilt geen bejaarden meenemen naar de USA. Zou een wonder zijn als Depay, van Dijk, Wijnaldum opeens weer gaan schitteren. Depay is nog niet eens zo oud maar zijn beste tijd lijkt wel geweest.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
Gakpo is komend WK qua leeftijd écht op z'n top normaal gesproken. Hopen dat hij bij Liverpool onder Slot gaat schroeien de komende jaren
Ik heb ze nooit zien spelen in zo'n systeem. In potentie zou het kunnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hartman nu alweer vergeten
En Maatsen ook nog. 2 prima opties.
Dat kon je nauwelijks een poging noemen, het probleem was gewoon dat Malen niet meeliep met zijn man waardoor Geert voortdurend tussen twee man kwam te staan. Frimpong had altijd op rechtsbuiten moeten starten die dag, zéker als Dumfries vervolgens ook niet start. Het was gewoon een tactische blunder.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, Dumfries vervangen voor een andere speler zou een veel grotere verandering in de tactiek zijn. En dat heeft Koeman geprobeerd tegen Oostenrijk, wat grandioos mis ging. Snap wel dat je dat tijdens het toernooi niet nog eens probeert.
Nu is er gelukkig alle tijd om die broodnodige aanpassing wel te doen.
Vdven is geen back maar cbquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zou Aké volgend toernooi nog wel willen zien hoor op lcv. Jurrien Timber ernaast in het centrum met de Ligt als back-up. Op rechts Frimpong/Geert en op links vdVen/Hartman/Maatsen. Prima achterhoede heb je dan.
Lang is toch niks joh.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:32 schreef Poepz0r het volgende:
Verbrugge
Frimpong
Ake
Vd Ven
Maatsen
Frenkie
Gravenberch/Schouten
Simons
Malen
Brobbey
Gakpo
Lang hebben we ook nog trouwens GENOT
Dit is gewoon prima voetbalhumor.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand dit op tv gezien of is het Photoshop? Mocht dit echt zijn mogen van mij de ballen echt om zijn oren vliegen![]()
[ afbeelding ]
Dit is toch gewoon best grappig.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand dit op tv gezien of is het Photoshop? Mocht dit echt zijn mogen van mij de ballen echt om zijn oren vliegen![]()
[ afbeelding ]
Dat weet ik, maar ik vind Aké daar beter. Of dat over 2 jaar nog zo is, is afwachten maar dat verwacht ik wel.quote:
Ake met vdvenquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik vind Aké daar beter. Of dat over 2 jaar nog zo is, is afwachten maar dat verwacht ik wel.
Gravenberch ook niet echt. En Brobbey + Maatsen moeten zich nog echt wel ontwikkelen willen ze voor die posities in aanmerking komen. Hopelijk hebben we tegen die tijd ook iets beters voor op rechtsbuiten.quote:
Ik kijk eigenlijk al een toernooitje verder, ik verwacht weinig van het aankomende WK. Koeman-aids, we gaan gewoon nog twee jaar aankijken naar Dumfries en Depay terwijl laatstgenoemde zijn centjes binnen harkt in Saudi-Arabië.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zou Aké volgend toernooi nog wel willen zien hoor op lcv.
Eens m.b.t. de oudjes. Je moet nu gaan doorselecteren voor 2026. Vernieuwen en verjongen. De Vrij, van Dijk, Wijnaldum, neem er maar afscheid van. Bedank ze voor bewezen diensten maar met het WK wil je nieuwe gezichten zien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alles in zich om de sterspeler te worden. Dat heeft dit team ook nodig. Er zijn een aantal spelers voorbij hun houdbaarheidsdatum. Gewoon niet meer opstellen en vers beginnen aan de kwalificatie. Je wilt geen bejaarden meenemen naar de USA. Zou een wonder zijn als Depay, van Dijk, Wijnaldum opeens weer gaan schitteren. Depay is nog niet eens zo oud maar zijn beste tijd lijkt wel geweest.
Er mag best wat middelmaat staan maar dan wel middelmaat wat zijn plek kent. Niet die ego's die teren op hun verleden.
Gravenberch god is belachelijk goed. Die komt er wel.speelde ook gewoon regelmatig bij Liverpoolquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Gravenberch ook niet echt. En Brobbey + Maatsen moeten zich nog echt wel ontwikkelen willen ze voor die posities in aanmerking komen. Hopelijk hebben we tegen die tijd ook iets beters voor op rechtsbuiten.
Als je belachelijk goed bent ben je geen bankzitter bij al je clubs na ajax.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gravenberch god is belachelijk goed. Die komt er wel.speelde ook gewoon regelmatig bij Liverpool
Ben geen fan van twee linkspoten centraal. Daarnaast als Jurrien Timber zijn niveau weer gaat halen een heerlijke speler als rcv.quote:
Stukje roulatie. Liverpool speelt 100 wedstrijden p seizoen ofzoquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je belachelijk goed bent ben je geen bankzitter bij al je clubs na ajax.
Roulatiespeler in de b-wedstrijden. Op zijn hoogst.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Stukje roulatie. Liverpool speelt 100 wedstrijden p seizoen ofzo
Oh is dat zo? Ok, in dat geval hoop ik nog steeds dat de ballen om zijn oren gaan vliegenquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit is gewoon prima voetbalhumor.
Timber vind ik van een minder niveau. Vd Ven is mokersnel en ook nog eens beresterk en lengte.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Ben geen fan van twee linkspoten centraal. Daarnaast als Jurrien Timber zijn niveau weer gaat halen een heerlijke speler als rcv.
Over twee jaar kan er anders een heel behoorlijk elftal staan als die jonkies zich wat verder doorontwikkelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk al een toernooitje verder, ik verwacht weinig van het aankomende WK. Koeman-aids, we gaan gewoon nog twee jaar aankijken naar Dumfries en Depay terwijl laatstgenoemde zijn centjes binnen harkt in Saudi-Arabië.
Eens. Gewoon goeie generatie. Moet er wel een moderne frisse trainer voor de groep staanquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:34 schreef vul_maar_in het volgende:
Over 2 jaar, hopelijk wat meer fitte middenvelders en wat meer ervaring over de hele linie, kon best eens leuk worden.
Pickford had gister groene shirt aanquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Luie voetballer. Nee, da’s niks voor de basis. Leuk voor erbij misschien.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Roulatiespeler in de b-wedstrijden. Op zijn hoogst.
Ook nog een bult stevige kerels erbij en wat balpingelaars?quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens m.b.t. de oudjes. Je moet nu gaan doorselecteren voor 2026. Vernieuwen en verjongen. De Vrij, van Dijk, Wijnaldum, neem er maar afscheid van. Bedank ze voor bewezen diensten maar met het WK wil je nieuwe gezichten zien.
Nederland presteert vrijwel altijd goed op eindtoernooien dus maak mij totaal niet drukquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef fetX het volgende:
[..]
Over twee jaar kan er anders een heel behoorlijk elftal staan als die jonkies zich wat verder doorontwikkelen.
Niet voor niets geen minuut gespeeld terwijl er zo'n 20 middenvelders geblesseerd zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef fetX het volgende:
[..]
Luie voetballer. Nee, da’s niks voor de basis. Leuk voor erbij misschien.
Juist van Dijk en de Vrij zijn nog wel je ideale reserves he. vDijk zou ik sowieso nog even mee verder gaan, wie weet hoe hij gaat excelleren onder OH ARNE. Maar je moet ze wel al minder belangrijk maken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens m.b.t. de oudjes. Je moet nu gaan doorselecteren voor 2026. Vernieuwen en verjongen. De Vrij, van Dijk, Wijnaldum, neem er maar afscheid van. Bedank ze voor bewezen diensten maar met het WK wil je nieuwe gezichten zien.
Met Nederlandse coach ga je geen prijzen winnen genotquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Juist van Dijk en de Vrij zijn nog wel je ideale reserves he. vDijk zou ik sowieso nog even mee verder gaan, wie weet hoe hij gaat excelleren onder OH ARNE. Maar je moet ze wel al minder belangrijk maken.
Eigenlijk zijn Frenkie, Ake, Gakpo en Simons nu de spelers om wie je een beetje je elftal moet gaan bouwen. Maar Koeman zal wel vasthouden aan vDijk, Dumfries en Depay (lol).
Arend gaat hem laten rennen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef fetX het volgende:
[..]
Luie voetballer. Nee, da’s niks voor de basis. Leuk voor erbij misschien.
Mag ik jou een compliment geven voor het OH Arne topic? Ik keek daar gisteren en zag een filmpje waar ze inderdaad aan de conditie aan het werk waren. Een zeer behoorlijk topic makkerquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Arend gaat hem laten rennen.
Ik heb alleen totaal geen vertrouwen dat Koeman nu op de juiste posities gaat doorselecteren. Dat wordt gewoon nog een eindtoernooi aids, als we ons al kwalificeren, want met Polen en Turkije hadden we al reuze moeite, en Engeland komt ook in pot 2 of pot 3.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:39 schreef fetX het volgende:
[..]
Over twee jaar kan er anders een heel behoorlijk elftal staan als die jonkies zich wat verder doorontwikkelen.
Ik verwacht dat Koopmeiners ook nog wel tot de kern gaat behoren de komende periode.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Juist van Dijk en de Vrij zijn nog wel je ideale reserves he. vDijk zou ik sowieso nog even mee verder gaan, wie weet hoe hij gaat excelleren onder OH ARNE. Maar je moet ze wel al minder belangrijk maken.
Eigenlijk zijn Frenkie, Ake, Gakpo en Simons nu de spelers om wie je een beetje je elftal moet gaan bouwen. Maar Koeman zal wel vasthouden aan vDijk, Dumfries en Depay (lol).
Nog geen fatsoenlijke interland gespeeld koopmeindersquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:45 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Koopmeiners ook nog wel tot de kern gaat behoren de komende periode.
Die had normaal gesproken alles gespeeld dit EK.
Jeetje wat een negativiteit. Koeman houdt inderdaad soms te lang vast aan z'n lievelingetjes, maar is verder gewoon een realistische coach. Als iets niet werkt probeert ie iets anders.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb alleen totaal geen vertrouwen dat Koeman nu op de juiste posities gaat doorselecteren. Dat wordt gewoon nog een eindtoernooi aids, als we ons al kwalificeren, want met Polen en Turkije hadden we al reuze moeite, en Engeland komt ook in pot 2 of pot 3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |