abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214301289
Vond het ergens wel grappig. Iedereen die niet in de oorlog mag meevechten wil vechten. De lui die in de oorlog hebben gevochten waren er meteen klaar mee.

Niet mijn favoriete aflevering, Alicent die het allemaal maar kut vindt dat niet iedereen naar haar pijpen meer danst. Rhaenyra die nog maar eens zeurt dat ze de actie niet in mag, Jace die zeurt dat hij niks mag maar, hij regelt toch wat. Daemons gebeuren in Harrenhal gaat mij wel erg traag.
  maandag 15 juli 2024 @ 21:20:09 #52
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_214302930
Dat shot van Caraxes achter Lord Bracken _O_
Oh.
  Forum Admin maandag 15 juli 2024 @ 21:29:08 #53
35723 crew  GGMM
pi_214303087
Hier is mijn wekelijkse review.

HOD, season 2 episode 5: 7,2.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214303255
Matige aflevering. Beetje een filler. Dat met Daemon duurt ook te lang inmiddels. Is een oorlog bezig, maar meneer loopt hout te hakken.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_214304011
Inhoudelijk niet heel veel, wel hele mooie beelden. House Black lijkt wel echt de overhand te krijgen. House Green lukt het allemaal niet zo goed, ook Daemons plan in de soep.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 15 juli 2024 @ 22:37:26 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_214304030
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
Inhoudelijk niet heel veel, wel hele mooie beelden. House Black lijkt wel echt de overhand te krijgen. House Green lukt het allemaal niet zo goed, ook Daemons plan in de soep.
Denk dat je de Greens en Blacks nu door elkaar haalt :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214304040
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk dat je de Greens en Blacks nu door elkaar haalt :P
Dat kan maar zo. :P

Had geen zin om het op te zoeken. Op goede hoop dat ik het goed had. Andersom dus. Iemand ezelsbruggetje?
pi_214304299
Die verhaallijn met Daemon en zijn visioenen begint een beetje te vervelen inmiddels. Gaat veel te traag.

Voor de rest een prima aflevering. Inderdaad allemaal weer prachtig in beeld gebracht.
  maandag 15 juli 2024 @ 23:04:43 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214304309
quote:
9s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:40 schreef LordVoldermort het volgende:
Matige aflevering. Beetje een filler. Dat met Daemon duurt ook te lang inmiddels. Is een oorlog bezig, maar meneer loopt hout te hakken.
Dit was absoluut geen filler, de definitie van een filler is een aflevering die geen tot vrijwel geen meerwaarde toevoegt aan het overkoepelende verhaal. Daar was hier absoluut geen sprake van.
Wat het wel was, was een duidelijk reflecterende aflevering; na 80 jaar vrede heeft er een grote veldslag met draken plaatsgevonden, met desastreuze gevolgen. Het rijk siddert na en beide partijen tellen hun verliezen en proberen te bepalen hoe nu verder.

En dan is er Daemon, tja...
pi_214304420
quote:
Hoe kun je nou serieus deze aflevering kijken en het vervolgens filler noemen? Dan snap je echt de betekenis van filler niet. "Oh nou er waren geen drakenacties en veldslagen en doden... filler!!!"

Nee zo werkt het dus niet.

- Corlys rouwt én mag Hand worden

- Aemond is tot king regent benoemd

- House Frey lijkt team Black te gaan helpen waardoor het Stark leger er sneller is

- Rhaenyra en Jace gaan minder belangrijke Targaryens aanschrijven om dragon riders te worden op Vermithor en Silverwing

- De bevolking in King's Landing keert zich tegen de koning / regent, wat mooi in beeld is gebracht

Alleen dat gepruts van Daemon in Harrenhall is erg vervelend en langdradig... maar de rest was gewoon prima content om het verhaal verder te helpen.
pi_214304476
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat kan maar zo. :P

Had geen zin om het op te zoeken. Op goede hoop dat ik het goed had. Andersom dus. Iemand ezelsbruggetje?
Alicent loopt vaak in het groen rond? ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 15 juli 2024 @ 23:52:33 #62
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_214304559
quote:
Filler? Het was een goede opbouw naar toekomstige plotlijnen. Veel karakterontwikkeling ook.

Wat ik vooral zo sterk vind aan Hot D is dat ze alle kleinere houses benoemen en een rol geven. Het laat de wereld groter voelen en levendig.
Oh.
pi_214304694
Weten we zeker dat Daemon en Aemond geen vader en zoon zijn? Beiden zo gek als een deur en zo onbetrouwbaar als wat :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214305263
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 23:02 schreef Breekfast het volgende:
Die verhaallijn met Daemon en zijn visioenen begint een beetje te vervelen inmiddels. Gaat veel te traag.

Voor de rest een prima aflevering. Inderdaad allemaal weer prachtig in beeld gebracht.
Dit zo’n beetje ja.
pi_214310673
Ik vind zoals hierboven genoemd het stuk met Daemon te lang duren. Ook de black council is inmiddels wel een terugkerend lang verhaal zonder echte ontwikkeling. Gelukkig pakt die zoon nog een beetje door. Blijft wel geweldig om al die beelden van de natuur te zien. _O_ Wat zal het toch fantastisch zijn als de boeken nog af worden gemaakt (gaat natuurlijk niet gebeuren).
  dinsdag 16 juli 2024 @ 19:05:41 #66
319979 Fok-it
All is well
pi_214310851
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 18:47 schreef DobbyDob het volgende:
Ik vind zoals hierboven genoemd het stuk met Daemon te lang duren. Ook de black council is inmiddels wel een terugkerend lang verhaal zonder echte ontwikkeling. Gelukkig pakt die zoon nog een beetje door. Blijft wel geweldig om al die beelden van de natuur te zien. _O_ Wat zal het toch fantastisch zijn als de boeken nog af worden gemaakt (gaat natuurlijk niet gebeuren).
Of een open-wereld game in Westeros _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214311311
Ik wil nog wel iets meer lore en magic. We hoorden in aflevering vijf dat Corlys goud en ander materiaal uit Yi Ti en Asshai had heel kort en verder bleef het daarbij. Die plekken zijn zo verschrikkelijk ver en eveneens mysterieus. Dat mag van mij wel wat meer doorklinken met wat meer vage invloeden, wie weet wat voor leuks je kan bedenken als schrijver.

Ik wil echt zo graag Asshai zien. Misschien in een visioen ofzo waar de drakeneieren vandaan komen. :7
  dinsdag 16 juli 2024 @ 22:24:59 #68
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_214313275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wil nog wel iets meer lore en magic. We hoorden in aflevering vijf dat Corlys goud en ander materiaal uit Yi Ti en Asshai had heel kort en verder bleef het daarbij. Die plekken zijn zo verschrikkelijk ver en eveneens mysterieus. Dat mag van mij wel wat meer doorklinken met wat meer vage invloeden, wie weet wat voor leuks je kan bedenken als schrijver.

Ik wil echt zo graag Asshai zien. Misschien in een visioen ofzo waar de drakeneieren vandaan komen. :7
Een spin-off over die avonturen van Corlys is ook in de maak. Volgens mij wel als animatieserie.

Veel van die mysterie zal ook wel verdwijnen als we het eenmaal echt zien natuurlijk. Maar kan wel interessant zijn. Net als Sothoryos.
Oh.
pi_214313306
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 22:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Een spin-off over die avonturen van Corlys is ook in de maak. Volgens mij wel als animatieserie.

Veel van die mysterie zal ook wel verdwijnen als we het eenmaal echt zien natuurlijk. Maar kan wel interessant zijn. Net als Sothoryos.
Het leukst in GoT vond ik wel boven de muur en Daenerys haar reis door Essos.
pi_214329268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Of een open-wereld game in Westeros _O_
Blijft wel bijzonder dat er geen fatsoenlijke GOT game is.
  FOK!fotograaf donderdag 18 juli 2024 @ 17:01:40 #71
364681 over_hedge
pi_214329330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:55 schreef DobbyDob het volgende:

[..]
Er zijn wel wat goede mods over GOT!
Voor cruisader king en 1tje voor bannerlord.

En vast nog een paar die ik niet weet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214329849
quote:

[..]
Als je er over nadenkt heeft het veel potentie om een gigantische open wereld game a la GTA5 van te maken.

Bijna 100 "huizen" om je bij aan te sluiten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214330933
quote:

[..]
Die van Telltale was erg vermakelijk :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 21 juli 2024 @ 12:00:11 #74
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214358960

De nieuwe Alt Shift X.

Met Alys Rivers die achter de rug van Simon Strong lijkt te verdwijnen (15min21).
Zien we die zoekende blik van Simon Strong omdat hij zich afvraagt tegen wie Daemon aan het praten is? Omdat Alys alleen in Deamon z'n hoofd bestaat?
Of is ze achter Simon Strong zijn rug om veranderd in die Uil waar ze in een voorgaande episode naar refereerde?

Het feit dat andere karakters nog nooit onscreen interactie hebben gehad met Alys is wellicht een duidelijk hint.

pi_214360155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:35 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee die kan je niet aan. Maar wegvliegen werkt ook niet. Als Vhagar eenmaal opgang is. Is die gewoon veel sneller.
Er is dus juist gezegd in de serie dat anderen sneller zijn.

Maar goed, beetje debiel achter dat kasteel. Peer hem gewoon en vlieg weg. Geen weldenkend mens die er even vol voor zou gaan in zo'n situatie.
  FOK!fotograaf zondag 21 juli 2024 @ 15:04:46 #76
364681 over_hedge
pi_214360534
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 14:35 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Er is dus juist gezegd in de serie dat anderen sneller zijn.

Maar goed, beetje debiel achter dat kasteel. Peer hem gewoon en vlieg weg. Geen weldenkend mens die er even vol voor zou gaan in zo'n situatie.
Was dat niet meer wendbaar. Niet sneller?

heb van de rest geen idee. Maar klinkt logisch dat een draak met zulke vleugels moeilijk opgang komt. Maar wel hogere topsnelhied heeft maar minder wendbaar is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214370141
RIP ser Steffon.
Aegon en Larys 👍

Geile kus op het eind.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214372013
Tof:

- Larys met Aemond en Larys met Aegon

- De small council meeting van de Greens

- Beide scenes met Seasmoke

- De opstand van de smallfolk in King's Landing

- Rhaenyra en Mysaria

Dus eigenlijk best wel veel toffe dingen behalve de Daemon scenes. Die is echt van mn favoriete naar mn minst favoriete character gegaan. Hopelijk nu snel wat actie aangezien hij nu toch aan twee kanten wordt ingesloten door het Cole / Lannister leger.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2024 11:39:57 ]
  maandag 22 juli 2024 @ 15:53:25 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214373893
twitter
pi_214374606
Prima aflevering, met goede ontwikkelingen.

Behalve Daemon. Zijn verhaallijn ben ik helemaal zat aan het worden.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214376311
Wat ontzettend zonde van Deamon z'n rol. Te veel screentime en in het boek krijgt Alys volgens mij niet eens zoveel tekst :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Forum Admin maandag 22 juli 2024 @ 19:39:01 #82
35723 crew  GGMM
pi_214376351
Hier mijn wekelijkse review:

HOTD Seizoen 2, aflevering 6

6/10
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214377669
Die verhaallijn van Daemon begint nu inderdaad echt irritant te worden. Ik snap niet wat ze willen bereiken met deze herhaling van zetten.
  maandag 22 juli 2024 @ 21:29:08 #84
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214378408
Dat wordt straks lekker scharen met Rhaenyra. Echt he :')

Aemond kickt ass, slim bezig, hopelijk zien we Otto snel terug _O_

Alicent :W

Daemon >> die visioenen beginnen me echt de keel uit te komen :{w
Want het wetboek ken ik ook
pi_214379162
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:36 schreef Vlinder het volgende:
Wat ontzettend zonde van Deamon z'n rol. Te veel screentime en in het boek krijgt Alys volgens mij niet eens zoveel tekst :{
Wel grappig dat zij, naar ik vermoed, door Larys verantwoordelijk wordt gehouden voor zn klompvoet.
pi_214379190
Het was echt totaal onnodig om Daemon zoveel schermtijd te geven dit seizoen als de verhaallijn van zn character grotendeels stil staat.

Maar goed, het Lannister leger komt nu van de ene kant en het Cole leger van de andere kant en Daemon zelf krijgt via die nieuwe Tully als het goed is dus zn eigen leger dus hopelijk snel actie.
pi_214381067
Die scenes met Daemon.... :') Wat een verkrachting van een personage zeg, mijn god. Die lesbische zoenscene sloeg ook helemaal nergens op.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_214381356
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 04:13 schreef superniger het volgende:
RIP ser Steffon.
Aegon en Larys 👍

Geile kus op het eind.
Je zag gelijk al dat die Steffon een redshirt was.

Wat betreft die kus, ik snapte daar echt de meerwaarde niet van.

Maar gaat niet zo goed met team black.
pi_214381447
Larys gaat heel vervelend worden voor Aemond denk ik. Hoop dat ie 'm vermoord.
pi_214381981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 10:16 schreef LordVoldermort het volgende:
Die scenes met Daemon.... :') Wat een verkrachting van een personage zeg, mijn god. Die lesbische zoenscene sloeg ook helemaal nergens op.
Die zoen staat ook niet in de boeken.
pi_214383294
quote:
Tja wat potten en zwarte acteurs erin gooien om vinkjes te zetten. Zo werkt het tegenwoordig.

Er is natuurlijk niks van over als je kijkt naar Game of thrones.
pi_214383311
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 11:38 schreef Nielsch het volgende:
- De opstand van de smallfolk in King's Landing

Kingslanding hebben ze maar helemaal geCGI'd. Snap ik ergens wel aangezien Dubrovinik waarschijnlijk niet meer te claimen valt
  dinsdag 23 juli 2024 @ 14:59:32 #93
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_214383325
Ik wil jullie even laten weten dat ik vandaag aan deze serie ga beginnen :)
pi_214383557
Dan denk je dat Daemon daar eindelijk weggaat en die scènes stoppen.. mijn hemel. _O-
  dinsdag 23 juli 2024 @ 16:34:24 #95
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214384343
quote:
Die lesbische zoenscene sloeg ook helemaal nergens op.
Er zit ook nul opbouw achter, het was gewoon 'ineens'. Zo overbodig.
Mannelijke vriendschappen kunnen series gek genoeg prima uitwerken, maar als het om een vrouwelijke vriendschap gaat dan moét er vroeg of laat wel een lesbische ondertoon om de hoek komen kijken. Want de edgy tienerjongens moeten ook happy worden gehouden of zoiets? :?
  Forum Admin dinsdag 23 juli 2024 @ 16:51:42 #96
35723 crew  GGMM
pi_214384525
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 14:59 schreef fetX het volgende:
Ik wil jullie even laten weten dat ik vandaag aan deze serie ga beginnen :)
Bedankt voor de update!
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:15:21 #97
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214385217
De naam Daeron valt ook steeds vaker, benieuwd of wie die dit seizoen nog zien.
pi_214386605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Er zit ook nul opbouw achter, het was gewoon 'ineens'. Zo overbodig.
Mannelijke vriendschappen kunnen series gek genoeg prima uitwerken, maar als het om een vrouwelijke vriendschap gaat dan moét er vroeg of laat wel een lesbische ondertoon om de hoek komen kijken. Want de edgy tienerjongens moeten ook happy worden gehouden of zoiets? :?
Hmm, dat ben ik niet helemaal met je eens. De logica erachter, namelijk dat Rhaenyra het gevoel heeft dat ze er helemaal alleen voor staat, verlaten door Daemon, niemand die naar haar lijkt te luisteren , en een Mysaria die daar handig op inspeelt, is wel aanwezig.

Was het nodig? Nee. Was het heel erg om naar te kijken? Ook niet :P
  dinsdag 23 juli 2024 @ 21:46:13 #99
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214387560
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:26 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Hmm, dat ben ik niet helemaal met je eens. De logica erachter, namelijk dat Rhaenyra het gevoel heeft dat ze er helemaal alleen voor staat, verlaten door Daemon, niemand die naar haar lijkt te luisteren , en een Mysaria die daar handig op inspeelt, is wel aanwezig.

Was het nodig? Nee. Was het heel erg om naar te kijken? Ook niet :P
Voorspelbaar was het wel.. ik zal al voor de gein vinger en schaarbewegingen te maken en ja hoor.. daar gingen ze :D
Maar storend was 't ook niet, van Eamond weten we zelfs dat ie daar onder ook blond is.
Allemaal hebben ze wel sexscenes gehad.

Emma D'Arcy zal die scene wel leuk hebben gevonden gok ik, gebruikt zelf they/them als pronouns.
pi_214388085
Leuke aflevering!

Op de zoenscène na dan, want ik vond die wél storend. Behoorlijk zelfs. Sloeg/slaat nergens op en had véél liever gezien dat het bij een hele innige vriendschap bleef... :|W
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')