Dit waren de meningen van Rutte en Yesilgoz zelf.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
volgens mij vonden de rechtsen hem veel te links.
quote:Het centrum-rechtse kabinet in combinatie met de gedoogpartner zorgde voor een rechts politiek profiel op basis van een regeerakkoord waarbij "rechts Nederland de vingers kon aflikken" volgens toenmalig onderhandelaar Mark Rutte.
https://nl.wikipedia.org/(...)elaar%20Mark%20Rutte.
Is ook wel bizar dat ie zo werd aangevallen door de eigen coalitie op dag 2. Ik vind het raar om dat op hem af te schuiven, ondanks dat ie niet sterk overkwam. Die man moet zich vandaag zo ontzettend verraden voelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Het premierschap is veel te hoog gegrepen voor Schoof. Hij werd aan alle kanten onder vuur genomen en had er weinig tegen in te brengen. Ben benieuwd hoe lang dit goed zal gaan.
de man heeft ook totaal geen ondersteuning van een partij of kiezers. Het is een lege huls.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Het premierschap is veel te hoog gegrepen voor Schoof. Hij werd aan alle kanten onder vuur genomen en had er weinig tegen in te brengen. Ben benieuwd hoe lang dit goed zal gaan.
Dat kun je na 2 dagen nog niet zeggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Hij deed het echt prima. Veel beter dan ik had verwacht. Ik was aangenaam verrast.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Wie had dat kunnen voorspellen als je met zo’n door- en doorbetrouwbare partner als de PVV in zee gaat. Waarbij jij hoofdverantwoordelijk wordt voor hun gedrag. Ieder weldenkend mens die de afgelopen jaren de politiek heeft gevolgd stapt daar blind in.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is ook wel bizar dat ie zo werd aangevallen door de eigen coalitie op dag 2. Ik vind het raar om dat op hem af te schuiven, ondanks dat ie niet sterk overkwam. Die man moet zich vandaag zo ontzettend verraden voelen.
Het sentiment onder zijn aanhangers: het komt door links. Met wat navraag blijkt het dat hij zo populair is door links. Alsof wij al decennia linkse kabinetten hebben...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wie had dat kunnen voorspellen als je met zo’n door- en doorbetrouwbare partner als de PVV in zee gaat. Waarbij jij hoofdverantwoordelijk wordt voor hun gedrag. Ieder weldenkend mens die de afgelopen jaren de politiek heeft gevolgd stapt daar blind in.
Nee, hij deed het helemaal niet prima. Ik was onaangenaam verrastquote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij deed het echt prima. Veel beter dan ik had verwacht. Ik was aangenaam verrast.
Als de Turken zaterdag Nederland uit het EK flikkeren en hij gooit er een tweet uit dat het de schuld is van Timmermans gelooft een groot deel van zijn kiezers dat. Dat is het niveau waar Schoof mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het sentiment onder zijn aanhangers: het komt door links. Met wat navraag blijkt het dat hij zo populair is door links. Alsof wij al decennia linkse kabinetten hebben...
Het is net hoe hoog je verwachtingen waren. Het was in woorden en doel niet Frans Timmermans, Esther Ouwehand of Rob Jetten, maar als dat het doel was dan had hij er ook niet gezeten. Hij is eerder een VVD-er of NSC-er gok ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, hij deed het helemaal niet prima. Ik was onaangenaam verrast
Hoe is dat verlopen dan?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
Maar hebben we door dat Wiersma het hele hoofdlijnen akkoord over mest en stikstof al totaal opgeblazen heeft met een commissie vergadering?
Er is nu gewoon door haar gesteld dat Brussel geen uitstel of andere waardes gaat accepteren.
Die mest is denk ik een acuut probleem. Die stikstof komt uit de Nederlandse aanpak, dat kan je vervangen door iets anders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
Maar hebben we door dat Wiersma het hele hoofdlijnen akkoord over mest en stikstof al totaal opgeblazen heeft met een commissie vergadering?
Er is nu gewoon door haar gesteld dat Brussel geen uitstel of andere waardes gaat accepteren.
Het feit dat de minister-president niet de formateur was, en dus ook niet zelf een ministersploeg heeft samen kunnen stellen, helpt de samenhang van het kabinet ook niet bepaald.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een bizarre dag was het zeg. Dit land is onbestuurbaar geworden.
Dat uitgerekend de BBB zo veel boeren moedwillig de nek omdraait. Bizar.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)niet-garanderen.html
De ironie hier is dat de NSC, die anders Landbouw hadden gehad als ze het zonder de BBB hadden gedaan, wel een werkende oplossing had die niet bestond uit "We gaan boos doen in Brussel als ze onze zin niet geven".quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat uitgerekend de BBB zo veel boeren moedwillig de nek omdraait. Bizar.
Het helpt helemaal niet, het veroorzaakt enorme overlast op andere plaatsen in Belgie, ze waaieren uit over het hele land en veroorzaken overlast omdat ze buiten slapen met alle problemen van dien, je laat je weer onzin aanpraten. Lees dit maar eens en lees ook eens hoe groot de instroom is ondanks het beleid:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:08 schreef BMW1993 het volgende:
De grootste teleurstelling is toch wel dat de spreidingswet overeind blijft, er was beloofd om dit zo snel mogelijk in te trekken, het liefst gister. Maar wat we nu zien is toch weer het oude beleid van voor dit kabinet.
In België laten ze asielzoekers buiten slapen, hun 'Ter Apel' ligt in Brussel tegen de rand van Molenbeek aan, en veel asielzoekers slapen langs het kanaal in tentjes, of in kraakpanden.
En het helpt, want België heeft altijd minder asielzoekers per 1000 inwoners dan hier in Nederland.
Maar zelfs met dit kabinet Schoof willen ze asielzoekers gewoon blijven onderbrengen in dure accommodaties.
Ik zou wel een samenwerking willen zien met de echte rechtse partijen, Wilders, Baudet, en Eerdmans. Want het is nu eigenlijk 'net niks'.
Waarom kunnen we niet als Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Denemarken en Slowakije gewoon stoppen met die hele asiel waanzin, want door de asielzoekers zitten we nu in een politiek lastig klimaat.
De huidige poppenkast is nu al niet rechts genoeg, dus de volgende keer moeten er wat complotdenkers en een bewezen minkukel van LPF erbij.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:08 schreef BMW1993 het volgende:
De grootste teleurstelling is toch wel dat de spreidingswet overeind blijft, er was beloofd om dit zo snel mogelijk in te trekken, het liefst gister. Maar wat we nu zien is toch weer het oude beleid van voor dit kabinet.
Ik zou wel een samenwerking willen zien met de echte rechtse partijen, Wilders, Baudet, en Eerdmans. Want het is nu eigenlijk 'net niks'.
Ik zou die samenwerking ook wel willen zien, hoor, dat is bijelkaar 41 zetels namelijk en geen hond die in een coalitie daarmee gaat zittenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De huidige poppenkast is nu al niet rechts genoeg, dus de volgende keer moeten er wat complotdenkers en een bewezen minkukel van LPF erbij.
🙂
Het helptquote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:08 schreef BMW1993 het volgende:
In België laten ze asielzoekers buiten slapen, hun 'Ter Apel' ligt in Brussel tegen de rand van Molenbeek aan, en veel asielzoekers slapen langs het kanaal in tentjes, of in kraakpanden.
En het helpt
Dit klopt. Als je het onderste uit de kan wil, dan krijg je de deksel op je neus. NSC had veel meer voor de boeren kunnen bereiken. Hun programma was beter voor de boeren, maar ook realistisch. Verkeerd gegokt. Play stupid games win stupid prizes.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ironie hier is dat de NSC, die anders Landbouw hadden gehad als ze het zonder de BBB hadden gedaan, wel een werkende oplossing had die niet bestond uit "We gaan boos doen in Brussel als ze onze zin niet geven".
Nu zitten ze voor en achter klem.
BBB is volkomen onnodig voor een meerderheid en moest en zou Landbouw (en Visserij! 216 hele kotters, mensen!) hebben en ze bakken er geen zak van
Schijnbaar was er al een harde botsing tijdens de lunch tussen Schoof en Agema, voor die tweet dus. Agema is geen minister materiaal, nee, maar dat is geen van de PVV'ers, die zaten er om hun trouw aan Wilders, niet voor hun kwaliteiten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:43 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb het debat net integraal kunnen kijken. Vanmiddag tussen het werken had ik er al een paar korte stukjes over gelezen, dus ik was al voorbereid. Desondanks zat ik met dezelfde stijgende verbazing te kijken als tijdens de wedstrijd Duitsland - Brazilië op het WK 2014 (uitslag 7-1). Ontluisterend.
Het opvallendst vond ik het gezicht van Agema. In eerste instantie kijkt ze als een bakvis die iets stoers heeft gezegd in de klas, vervolgens heeft ze door dat ze iets stoms heeft gedaan en barst ze bijna in tranen uit, en tenslotte kijkt ze verliefd Wilders na die haar in bescherming neemt. Hoe gaat zij een ministerie leiden?
Als Schoof binnenskamers niet keihard optreedt, zal dit geen lang leven beschoren zijn.
Een MP krijgt altijd de bewindspersonen in zijn (sorry, er is nog nooit een vrouw MP geweest) maag gesplitst, partijen gaan daar altijd zelf over en andere partijen hebben nooit vetorecht oid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 00:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat de minister-president niet de formateur was, en dus ook niet zelf een ministersploeg heeft samen kunnen stellen, helpt de samenhang van het kabinet ook niet bepaald.
Agema is veel te emotioneel om ook maar een sprankje politieke verantwoordelijkheid te kunnen nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:43 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb het debat net integraal kunnen kijken. Vanmiddag tussen het werken had ik er al een paar korte stukjes over gelezen, dus ik was al voorbereid. Desondanks zat ik met dezelfde stijgende verbazing te kijken als tijdens de wedstrijd Duitsland - Brazilië op het WK 2014 (uitslag 7-1). Ontluisterend.
Het opvallendst vond ik het gezicht van Agema. In eerste instantie kijkt ze als een bakvis die iets stoers heeft gezegd in de klas, vervolgens heeft ze door dat ze iets stoms heeft gedaan en barst ze bijna in tranen uit, en tenslotte kijkt ze verliefd Wilders na die haar in bescherming neemt. Hoe gaat zij een ministerie leiden?
Als Schoof binnenskamers niet keihard optreedt, zal dit geen lang leven beschoren zijn.
Wat was er onbeschoft aan?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:13 schreef zoost het volgende:
De oppositie heeft de onbeschofte manieren van Wilders overgenomen. Dit is toch geen manier om een nieuwe premier te verwelkomen.
In topic nummer #356 krijgt deze post van ondeugend verreweg de meeste likes, dat zal toch ergens een oorsprong hebbenquote:
quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef ondeugend het volgende:
Het fatsoen van Bontenbal en Timmermans die beiden niet mij vertegenwoordigen vind ik nu al een verademing.
Ik vond hun bijdragen ook het prettigste, maar dat maakt de rest niet onbeschoft. Dus ik ben inderdaad benieuwd wat men er 'onbeschoft' aan vond. Het was stevig, er vielen harde woorden, maar buiten de woorden van Wilders was er niemand die Schoof of anderen echt aanviel. Het ging allemaal over de inhoud.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In topic nummer #356 krijgt deze post van ondeugend verreweg de meeste likes, dat zal toch ergens een oorsprong hebben
[..]
Gefixt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:33 schreef StephanL het volgende:
Schoof deed het goed gister.
Worden nog mooie jaren weken![]()
Ik heb geen quote paraat. Maar ik vond het niet echt vriendelijk, op het onbeschofte af. Je gunt iemand toch even de kans om normaal kennis te maken in de kamer. Hij vertegenwoordigd wel de meerderheid.quote:
Het politieke debat hoeft niet vriendelijk gevoerd te worden. Op het onbeschofte af is al weer een verzwakking van onbeschoft. En aangezien je geen voorbeeld kunt noemen, zal het wel meevallen met dat onbeschot.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb geen quote paraat. Maar ik vond het niet echt vriendelijk, op het onbeschofte af. Je gunt iemand toch even de kans om normaal kennis te maken in de kamer. Hij vertegenwoordigd wel de meerderheid.
De mensen die geen werkwoorden kunnen vervoegen? Is dat de meerderh… domme vraag. De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb geen quote paraat. Maar ik vond het niet echt vriendelijk, op het onbeschofte af. Je gunt iemand toch even de kans om normaal kennis te maken in de kamer. Hij vertegenwoordigd wel de meerderheid.
Zuigen is misschien niet onbeschoft, eerder vals, en zuigerig.quote:
Je hebt het over Widers?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zuigen is misschien niet onbeschoft, eerder vals, en zuigerig.
Ook niveau kleuterschool.
Nee die is daar te bot voor.quote:
Ik bedoel dit is toch wel een beetje de reactie van "links"quote:
Ik krijg dat gevoel van onvolwassenheid vooral bij Agema (echt een kleuter, als ik Schoof was had ik haar gewoon voor straf in de hoek gezet) en Wilders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel dit is toch wel een beetje de reactie van "links"
Allemaal professioneel in elkaar geflanst.
Het gevoel dat je erbij krijgt is van een stel emotioneel onvolwassen kinderen.
Joost Eerdmans zei er het een en ander over.
"Vooral bij"quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik krijg dat gevoel van onvolwassenheid vooral bij Agema (echt een kleuter, als ik Schoof was had ik haar gewoon voor straf in de hoek gezet) en Wilders.
Er werd soms wellicht wat kinderachtig gereageerd op het kleutergedrag van de coalitie, maar het begon echt bij de coalitie. Dat je kinderachtig reageert op kleuters vind ik trouwens ook weer niet zo heel gek, anders begrijpen ze je wellicht niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Vooral bij"
Dus het zijn allemaal kleuters?
Ja denk dat ze er wel alles aan zullen doen en dus dat wel gaan halen. Zeg niet dat ze niet eerder de stekker eruit halen, maar ze zijn net begonnen, die trekken er echt niet meteen de stekker eruit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk jij werkelijk dat deze openlijk onderling ruziënde coalitie er met kerst nog zit?
En wat zouden VVD en NSC dan moeten doen waar Geert op wacht?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja denk dat ze er wel alles aan zullen doen en dus dat wel gaan halen. Zeg niet dat ze niet eerder de stekker eruit halen, maar ze zijn net begonnen, die trekken er echt niet meteen de stekker eruit.
Geert wacht netjes op de VVD of NSC
Yeşilgöz trok gister al bijna de stekker er uit en volgens mij is er binnen het kabinet nu ook al ruzie. En dan moeten ze nog samen een regeerakkoord gaan schrijven en moeten de eerste tegenvallers (geen enkele opt-out, financiële tegenvallers) nog komen. Dit haalt de kerst echt niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja denk dat ze er wel alles aan zullen doen en dus dat wel gaan halen. Zeg niet dat ze niet eerder de stekker eruit halen, maar ze zijn net begonnen, die trekken er echt niet meteen de stekker eruit.
Geert wacht netjes op de VVD of NSC
Joost Eerdmans vond het ook een heel erg fraaie tweet. Ik zou permanent bij Joost Eerdmans het spelletje “andersomdag” toepassen als ie begint te zeveren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel dit is toch wel een beetje de reactie van "links"
Allemaal professioneel in elkaar geflanst.
Het gevoel dat je erbij krijgt is van een stel emotioneel onvolwassen kinderen.
Joost Eerdmans zei er het een en ander over.
Stekker uit de coalitie trekken. Geert heeft denk ik geen zin om de schuld te krijgenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat zouden VVD en NSC dan moeten doen waar Geert op wacht?
De ironie blijft dat de boeren beter afwaren met het vorige kabinet, toen lag er nog een bak geld op ze te wachtenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Wiersma, die ooit bijna lijsttrekker van de BBB was, heeft nu ook door dat ze echt in de veestapel moet gaan snijden van de meerderheid van de Kamer. VVD en NSC gaan daar echt niet op toegeven, dat was gister wel duidelijk. Ik denk dat we beter het aantal weken dat er geen knallende ruzie is kunnen gaan tellen bij dit kabinet, ben benieuwd of ze de 5 halen.
BBB doet het leuk, dat wel, eerst 15 miljard weggeven en nu toegeven dat de hele basis voor het beleid ontbreekt en dat het vuistje op tafel scenario lulkoek was. Succes boeren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Wiersma, die ooit bijna lijsttrekker van de BBB was, heeft nu ook door dat ze echt in de veestapel moet gaan snijden van de meerderheid van de Kamer. VVD en NSC gaan daar echt niet op toegeven, dat was gister wel duidelijk. Ik denk dat we beter het aantal weken dat er geen knallende ruzie is kunnen gaan tellen bij dit kabinet, ben benieuwd of ze de 5 halen.
Ja, Wiersma kon nu niet eens de 4 miljard van de mestplannen van Adema garanderen...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De ironie blijft dat de boeren beter afwaren met het vorige kabinet, toen lag er nog een bak geld op ze te wachten
Hou toch op met je heldenverering. Wilders doet er alles aan om zo lang mogelijk op het pluche te zitten, van de VVD weten we dat het plucheplakkers zijn en Omtzigt zou wel gek zijn de stekker eruit te trekken, want diewordt bij nieuwe verkiezingen sowieso weggevaagd en zeker als hij de boel laat klappen. De enige reden dat Schoof zal proberen de boel heel te houden is, dat hij integriteit heeft en het land niet weer met een demissionair kabinet wil opschepen. De rest interesseert dat geen halve valse cent. Die zitten er voor hunnego en hun CV (en natuurlijk het vette salaris).quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:20 schreef StephanL het volgende:
[..]
Stekker uit de coalitie trekken. Geert heeft denk ik geen zin om de schuld te krijgen
Ik denk dat Schoof er wel alles aan gaat doen om tot het einde te blijven.
In die zin wel fijn dat ze in de coalitie mochten komen, ben je hopelijk in een klap verlost van het stikstofwensdenken. Niemand anders om geloofwaaedig de schuld te geven van hun eigen leugens.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BBB doet het leuk, dat wel, eerst 15 miljard weggeven en nu toegeven dat de hele basis voor het beleid ontbreekt en dat het vuistje op tafel scenario lulkoek was. Succes boeren.
Hahahahahahaha.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 01:08 schreef BMW1993 het volgende:
En het helpt, want België heeft altijd minder asielzoekers per 1000 inwoners dan hier in Nederland.
Maar zelfs met dit kabinet Schoof willen ze asielzoekers gewoon blijven onderbrengen in dure accommodaties.
Waarom kunnen we niet als Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Denemarken en Slowakije gewoon stoppen met die hele asiel waanzin, want door de asielzoekers zitten we nu in een politiek lastig klimaat.
Waar heeft Eerdmans het fout?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Joost Eerdmans vond het ook een heel erg fraaie tweet. Ik zou permanent bij Joost Eerdmans het spelletje “andersomdag” toepassen als ie begint te zeveren.
Dat is waar maar er word een hoge prijs voor betaald, denk ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In die zin wel fijn dat ze in de coalitie mochten komen, ben je hopelijk in een klap verlost van het stikstofwensdenken. Niemand anders om geloofwaaedig de schuld te geven van hun eigen leugens.
Wilders doet er alles aan om de slachtofferrol naar zich toe te blijven trekken, en het vervelende is dat Yesilgoz en Omtzigt hem alle munitie in handen hebben gegeven. Natuurlijk zijn alle PVV'ers in dat kabinet incapabel, zeker vergeleken bij de bewindslieden die de VVD en NSC hebben geleverd. De afspraak om Wilders geen premier te maken geeft hem echter het utlieme middel om telkens toch de kaart "dit is niet mijn premier, mijn mensen worden beschadigd en mijn programma wordt niet uitgevoerd" te blijven schreeuwen. En hij is er getraind genoeg voor tov die andere 3 om er mee weg te komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik dacht altijd dat Wilders de grootste winnaar was van het fractievoorzitters in de kamer verhaal”, maar ik vraag mij af of dit wel echt zo is? Vooral als je ziet hoe Wilders op Yesilguz en Omtzigt reageerde gister.
Ja dit gaat jaren durenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:12 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zuurlinks figuur weer. Gister ook al
Mooie jaren toegewenst![]()
Het hangt er vanaf. Als dit kabinet, zoals het nu lijkt, het komende half jaar gewoon het beleid van Rutte IV voortzet bij alle grote onderwerpen (stikstof, mest, huizenbouw, spreidingswet, Oekraïne etc), dan hoeft er helemaal niet zo veel schade te zijn. Want veel langer zitten ze er waarschijnlijk toch niet. Sterker: ik denk dat er daarna een rompkabinet zit zonder de PVV tot de verkiezingen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is waar maar er word een hoge prijs voor betaald, denk ik.
De hardste kritiek kwam volgens mij niet eens van links maar van Jetten. Die ook meer dan opgewassen bleek tegen Wilders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dit gaat jaren duren![]()
Maar het zegt genoeg hoe lekker het allemaal gaat als pvv niet verder dan 'zuur links' komt. Dan weet je dat het wel goed zal komen
Prima maar laat de mening van een persoon lekker zijn mening laten zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dit gaat jaren duren![]()
Maar het zegt genoeg hoe lekker het allemaal gaat als pvv niet verder dan 'zuur links' komt. Dan weet je dat het wel goed zal komen
Iedereen is meer opgewassen tegen Wilders. Alleen de oppositie is bekend terreinquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De hardste kritiek kwam volgens mij niet eens van links maar van Jetten. Die ook meer dan opgewassen bleek tegen Wilders.
Ik word vooral moe van debielen die hebben gestemd vanwege 1 enkel populistisch themaatje wat nooit tot de realistische mogelijkheden zou gaan behoren, en nu alsnog niet de pijnlijke realiteit zien. Daar word ik moe vanquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Prima maar laat de mening van een persoon lekker zijn mening laten zijn.
Word een beetje moe van die linkse verbeteraars die het zogenaamd zo goed weten dat dit geen jaren gaat duren.
Veel mooie jaren toegewenst![]()
Voor de verre rechterflank is Jetten ook links.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De hardste kritiek kwam volgens mij niet eens van links maar van Jetten. Die ook meer dan opgewassen bleek tegen Wilders.
Oh ja, iedereen buiten Wilders is linksquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de verre rechterflank is Jetten ook links.
BBB is er niet voor de boeren maar voor de mensen die verdienen aan de boeren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
BBB doet het leuk, dat wel, eerst 15 miljard weggeven en nu toegeven dat de hele basis voor het beleid ontbreekt en dat het vuistje op tafel scenario lulkoek was. Succes boeren.
Maar ook die zullen toch last krijgen van een koude sanering, met allerlei failliete boerenbedrijven en boeren in de schuldsanering? Dan zijn zij toch een deel van de schuldeisers die hun geld niet krijgen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
BBB is er niet voor de boeren maar voor de mensen die verdienen aan de boeren.
Denk dat ze gokken dat die nog even uitblijft. Vanuit hun oogpunt beter dan allerlei boerenbedrijven uitkopen die dan zeker geen klant meer blijven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook die zullen toch last krijgen van een koude sanering, met allerlei failliete boerenbedrijven en boeren in de schuldsanering? Dan zijn zij toch een deel van de schuldeisers die hun geld niet krijgen?
Maar die blijft niet uit.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Denk dat ze gokken dat die nog even uitblijft. Vanuit hun oogpunt beter dan allerlei boerenbedrijven uitkopen die dan zeker geen klant meer blijven.
Voor hem persoonlijk kun je dat inderdaad mog niet zeggen. Nog niet al te lang geleden hadden we het over robot Jetten, gisteren was die uitstekend. Een beetje groei moet je mensen ook gunnen.quote:
Stikstof.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:25 schreef zoost het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom wel kunstmest maar geen natuurlijke mest mag worden gebruikt. Maar ik heb mij er niet in verdiept
Fout, kuntmest bevat ook stikstof. Het gaat vooral om nitraat. Mest bevat veel meer nitraat die uit spoelt het grond- of oppervlaktewater in dan kunstmest.quote:
Heeft een PVV of half Fok Jetten ooit de ruimte gegeven om te groeien in zijn rol? Ik weet namelijk niet beter dat de man vanaf het begin al werd afgezeken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:24 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Voor hem persoonlijk kun je dat inderdaad mog niet zeggen. Nog niet al te lang geleden hadden we het over robot Jetten, gisteren was die uitstekend. Een beetje groei moet je mensen ook gunnen.
Maar ik vrees voor Schoof dat hij in omstandigheden zit waarin het onmogelijk is een goede premier te zijn.
Zonder eigen mandaat en met een grootste partner die alleen uit is op ophef en bovendien incompetente bewindslieden levert.
Als ie begint met het containerbegrip “links” heeft ie het al fout. Hij vond ze maar zeurenquote:
Zij zijn klein en wij zijn groot en da's niet eerlijk, oh nee!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is nu exact het probleem voor Schoof, er is geen 'wij'. Hij is dan wel premier van een meerderheidscoalitie, maar verder is het een totaal eenzame man. Geen partijgenoten waarmee hij kan sparren, niemand in de kamer die het standaard voor je opneemt als je het moeilijk hebt en blijkbaar ook geen vice-premiers die je steunen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zij zijn klein en wij zijn groot en da's niet eerlijk, oh nee!
Schoof is best integer volgens mij ja, maar het is wel zijn eigen keuze geweest om hier in te stappen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit is nu exact het probleem voor Schoof, er is geen 'wij'. Hij is dan wel premier van een meerderheidscoalitie, maar verder is het een totaal eenzame man. Geen partijgenoten waarmee hij kan sparren, niemand in de kamer die het standaard voor je opneemt als je het moeilijk hebt en blijkbaar ook geen vice-premiers die je steunen.
Ik had ook wel een beetje met Schoof te doen eerlijk gezegd. Volgens mij was hij oprecht in zijn antwoorden dat hij een premier van alle Nederlanders wilde zijn. Ook in het gesprek met Esmah Lahlah was hij volgens mij gewoon oprecht.
Hij heeft gewoon gelijk, semantisch gezeik.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als ie begint met het containerbegrip “links” heeft ie het al fout. Hij vond ze maar zeurende erfenis van Fortuyn met een bril.
Yup, maar iets zegt me dat hij nu al spijt heeftquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Schoof is best integer volgens mij ja, maar het is wel zijn eigen keuze geweest om hier in te stappen.
Ik dacht dat Marcouch toen al Nederlander wasquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:01 schreef Bluesdude het volgende:
Heeft Agema zich ooit gedistantieerd van 'de kopvoddentax' ?
In de ijskast gezet, zonder excuses en duidelijke veroordeling ?
idem Faber, die ging protesteren tegen Marcouch omdat hij als Marokkaan burgemeester van Arnhem werd
Dit laatste is geen openlijk racisme, maar de schijn is er wel.
Klopt, dat zal een stuk landsbelang en een stuk gestreelde ego zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Schoof is best integer volgens mij ja, maar het is wel zijn eigen keuze geweest om hier in te stappen.
Jep. Ik denk dat hij zich totaal misrekend heeft in de dynamiek binnen de coalitie. Het is precies wat Bikker gisteren zei:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, maar iets zegt me dat hij nu al spijt heeft
In de ogen van de PVV'ert zal hij nooit een Nederlander kunnen zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik dacht dat Marcouch toen al Nederlander was
Je bedoelt dat hij de meerderheid vertegenwoordigt die hem zelf ook stevig aanpakte?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, het is wel een gevalletje omgekeerde wereld. "Slappe hap!" kwam niet van links maar van Geert Wilders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij de meerderheid vertegenwoordigt die hem zelf ook stevig aanpakte?
Als Wilders nota bene zijn eigen premier "slappe hap" toebijt, waarom moet de oppositie diezelfde MP dan met fluwelen handschoentjes aanpakken "omdat het zijn eerste dag is"? Dat doen zelfs de partijen die hij vertegenwoordigt niet.
Al die zorgen klinkt serieus maar er was een, vrij kleine, uitwisseling daarover en dat kwam helemaal niet van links maar van Jetten die naar een collega Kamerlid refereerde wat daarop een moment had met Schoof.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:10 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind wel dat links helaas heel erg bezig is met het zwart maken van deze regering met al die zorgen over hoofddoekjes e.d. maar zowel Wilders, Agema als Schoof hebben zich heel erg knullig opgesteld in het debat.
Voor Faber niet hoor, al zou hij zijn Marokkaanse nationaliteit (kunnen) opgeven en alleen nog maar een NL paspoort hebben dan blijft hij voor haar gewoon een Marokkaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik dacht dat Marcouch toen al Nederlander was
Hij heeft gewoon ongelijk, populistische kletspraat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, semantisch gezeik.
Ja hij kwam zelfs bij Lubach, en kijk nu eens.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft een PVV of half Fok Jetten ooit de ruimte gegeven om te groeien in zijn rol? Ik weet namelijk niet beter dat de man vanaf het begin al werd afgezeken.
Vind je dit niet wat ongenuanceerd? Zo kun je ook iets zeggen als "rechts gooide Schoof onder de bus," terwijl het natuurlijk genuanceerder ligt dan dat en het bv. specifiek Wilders was die een achterlijke tweet eruit gooide.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:10 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind wel dat links helaas heel erg bezig is met het zwart maken van deze regering met al die zorgen over hoofddoekjes e.d. maar zowel Wilders, Agema als Schoof hebben zich heel erg knullig opgesteld in het debat.
'En Wilders in zijn plannen eigenlijk ook'quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, iedereen buiten Wilders is links
Ja, je mag dan ook van alles roepen over andere politici, bijvoorbeeld Timmermans, maar als je iets zegt over de supreme leader dan demoniseer je.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft een PVV of half Fok Jetten ooit de ruimte gegeven om te groeien in zijn rol? Ik weet namelijk niet beter dat de man vanaf het begin al werd afgezeken.
Ja wacht even he, daar doen we alleen moeilijk over als we een dubbele nationaliteit herkennen van een lid van een andere partij of wanneer we er zelf niet mee in een kabinet zitten. Groetjes Geertquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In de ogen van de PVV'ert zal hij nooit een Nederlander kunnen zijn
Lachen man, mensen die er zo diep inzitten dat ze niet eens kritiek hebben op de mensen die verantwoordelijk zijn voor de schandalige poppenkast van gisteren. Daaraan herken je of iemand gewoon een supporter is of dat iemand echt het beste met zijn land wil.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, semantisch gezeik.
En Wilders-fans smullen ervan. Tot zover 'Nederland terug aan de Nederlander'quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Jep. Ik denk dat hij zich totaal misrekend heeft in de dynamiek binnen de coalitie. Het is precies wat Bikker gisteren zei:
Knoop deze waarschuwing in je oren. Stop met schelden. En ik zou willen zeggen tot degenen die daar het drukst mee waren: "Echt, je politieke puberteit is vandaag voorbij. Kies voor ons land. Neem je verantwoordelijkheid." Want het is van de zotte dat ik hier samen met de heer Bontenbal nota bene de premier in eerste instantie stond te verdedigen. Hij stond alleen, wij moesten naar voren komen. Dat kan niet het geval zijn. Dus aan de vier coalitiepartijen zou ik willen zeggen: "De tijd van ongelukken, de tijd van onverantwoordelijkheid, dat is voorbij. Jullie hebben heel vertrouwen van de kiezers gekregen. Doe er wat mee. Ga verstandig aan de slag."
En dat is inderdaad van de zotte, dat het nota bene van de oppositiepartijen moet komen om de premier te verdedigen in een van de eerste kamerdebatten die hij in zijn leven voert.
Het is uiteraard nog steeds de schuld van links (!), maar jij gaat al zo ver dat het van de rest 'knullig' was.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:10 schreef TAmaru het volgende:
Ach, wie weet hoe een koe een haas vangtquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Als ik het huidige landschap aan politiek leiders zie vind ik oprecht Jetten het meest premierwaardig overkomen momenteel, alleen is de kans dat D66 echt de grootste wordt te verwaarlozen.
Bontenbal of Timmermans vind ik echt niet minder premierwaardig.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Als ik het huidige landschap aan politiek leiders zie vind ik oprecht Jetten het meest premierwaardig overkomen momenteel, alleen is de kans dat D66 echt de grootste wordt te verwaarlozen.
Als ik een koe was, dan zou ik er gewoon op vallen met mijn hele gewicht.quote:
Ik zou jou nooit een koe noemen, dan moet ik mijzelf een note geven en modererenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ik een koe was, dan zou ik er gewoon op vallen met mijn hele gewicht.
Bontenbal heb ik simpelweg nog niet genoeg van gezien of gehoord, Timmermans kan ik wel als een premier zien.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal of Timmermans vind ik echt niet minder premierwaardig.
En vis mag dan weer wel. Viscriminatie!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou jou nooit een koe noemen, dan moet ik mijzelf een note geven en modereren
Ja, zo rollen die linksen, hequote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En vis mag dan weer wel. Viscriminatie!
Faber is dan ook gewoon een Duitse, waarschijnlijkquote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor Faber niet hoor, al zou hij zijn Marokkaanse nationaliteit (kunnen) opgeven en alleen nog maar een NL paspoort hebben dan blijft hij voor haar gewoon een Marokkaan.
Timmermans zie ik het inderdaad nog wel halen als dit kabinet heel snel gaat klappen...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal of Timmermans vind ik echt niet minder premierwaardig.
Hoofddoekjes vallen straks onder volksgezondheid?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
'nog niet in mijn portefeuille'
'later over doorpraten'
'lijn op formuleren'
Waar gaat dit over?
Maar hoe kan zij dit als minister zeggen als het kabinetsstandpunt is dat hoofddoekjes op geen manier van belang zijn en dat mensen met en zonder hoofddoekje hetzelfde zijn en mogen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoofddoekjes vallen straks onder volksgezondheid?
Who knows, wie gaat er eigenlijk wel over hoofddoekjes in het kabinet? Is daar een minister voor?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
'later over doorpraten'
'lijn op formuleren'
Waar gaat dit over?
Gisteren bleek al wel dat Agema het niet zo nauw neemt met het kabinetsstandpunt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hoe kan zij dit als minister zeggen als het kabinetsstandpunt is dat hoofddoekjes op geen manier van belang zijn en dat mensen met en zonder hoofddoekje hetzelfde zijn en mogen.
Ja, nee, dat is anders en zo en ja...nee. Of zo.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hoe kan zij dit als minister zeggen als het kabinetsstandpunt is dat hoofddoekjes op geen manier van belang zijn en dat mensen met en zonder hoofddoekje hetzelfde zijn en mogen.
En twee maal botste met Schoof. Want voor die tweet zat het al fout, blijkbaar was er bij de lunch al een issue tussen Schoof en Agema.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Gisteren bleek al wel dat Agema het niet zo nauw neemt met het kabinetsstandpunt.
Er is een simpele lijn: als regering heb je je niet te bemoeien met wat iemand aan trekt. Of dat nu een oranje onderbroek, een jaren 80 trainingspak of een hoofddoek is. En dat mag Schoof haar heel snel duidelijk gaan maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
'later over doorpraten'
'lijn op formuleren'
Waar gaat dit over?
Ja maar onderdrukking.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is een simpele lijn: als regering heb je je niet te bemoeien met wat iemand aa trekt. Of dat nu een oranje onderbroek, een jaren 80 trainingspak of een hoofddoek is. En dat mag Schoof haar heel snel duidelijk gaan maken.
Hoezo gaat de landelijke politiek er uberhaupt over wat mensen op hun hoofd zetten?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Who knows, wie gaat er eigenlijk wel over hoofddoekjes in het kabinet? Is daar een minister voor?
Dat mag hij dan wel heel snel doen, want Agema is nog steeds een andere mening toegedaan. Het kabinet spreekt niet met een mond, zo blijkt telkens weer.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is een simpele lijn: als regering heb je je niet te bemoeien met wat iemand aan trekt. Of dat nu een oranje onderbroek, een jaren 80 trainingspak of een hoofddoek is. En dat mag Schoof haar heel snel duidelijk gaan maken.
Agema lijkt nu al bezig het kabinet te laten vallen.
Het Ministerie van Hoofddoekjesquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Who knows, wie gaat er eigenlijk wel over hoofddoekjes in het kabinet? Is daar een minister voor?
In de formatie heeft de PVV natuurlijk zo ongeveer alle anti-islamstandpunten overboord gekieperd, maar de achterban moet natuurlijk wel bediend blijven met een mogelijk uitzicht op een hoofddoekjesverbod. Sowieso is iemand met een hoofddoek publiekelijk op stang jagen natuurlijk bonuspunten in die kringen. Dit wordt nog wel even uitgemolken gok ik. Is Schoof lekker mee.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
'later over doorpraten'
'lijn op formuleren'
Waar gaat dit over?
De minister van eredienst? Dat was Yeşilgöz, zal nu David van Weel zijn (bij J&V staan de taken nog niet op de site)?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht maar...daar gaat Agema wel even voor zorgenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De minister van eredienst? Dat was Yeşilgöz, zal nu David van Weel zijn (bij J&V staan de taken nog niet op de site)?
Tenminste, een minister van kledingvoorschriften hebben we geloof ik niet.
Peter Kwint lijkt me daar een goeie voorquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De minister van eredienst? Dat was Yeşilgöz, zal nu David van Weel zijn (bij J&V staan de taken nog niet op de site)?
Daar hebben we inderdaad religieuze boeken voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gezien Agema haar jurk op het bordes zeg ik:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht maar...daar gaat Agema wel even voor zorgen
Er waren natuurlijk al geluiden dat zelfs Wilders Agema ongeschikt vond als vice-premier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
Het is natuurlijk heel simpel, Agema accepteert Schoof niet als meerdere want dat is Wilders voor haar en zij zit daar namens Wilders en verder niets in haar optiek, je zag ook haar reactie gisteren na die tweet.
Ik heb geen flauw idee hoe Schoof dit moet gaan oplossen en mischien moet hij dat Wilders laten oplossen maar daar verwacht ik niet zo veel van in dit verband hoewel Wilders gehaaid genoeg is als politicus om te snappen dat Agema het probleem is hier.
Kunnen ze dat? Ja, technisch wel maar kan dat politiek? Want dat lijkt mij toch wel een beeeeeeeeetje een probleem met Wilders op te gaan leveren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waren natuurlijk al geluiden dat zelfs Wilders Agema ongeschikt vond als vice-premier.
Schoof moet Agema maar duidelijk maken dat de ministerraad haar gewoon kan ontslaan.
Jetten kan soms net hetzelfde zuig niveau hebben als Geert in dit soort debatten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef TheVulture het volgende:
Natuurlijk levert dat een probleem op met Wilders, maar dit levert een probleem op met in elk geval Yeşilgöz, zo bleek gister heel duidelijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kunnen ze dat? Ja, technisch wel maar kan dat politiek? Want dat lijkt mij toch wel een beeeeeeeeetje een probleem met Wilders op te gaan leveren.
Mischien moet ze even een tete-a-tete hebben met Mona Keijzer, die kan haar vast wel uitleggen wat er gebeurt als je de ministerraad maar genoeg boos maaktquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk levert dat een probleem op met Wilders, maar dit levert een probleem op met in elk geval Yeşilgöz, zo bleek gister heel duidelijk.
En dan moet Agema inderdaad hopen dat Wilders haar komt redden tegen de zin van Yeşilgöz en Schoof in, ik zou daar als ik haar was geen geld op inzetten. Wilders is politicus genoeg om zijn gevechten uit te kiezen.
BBB en NSC zie ik wel imploderen/decimeren en die zetels zie ik onder Bontebal wel weer terugkomen bij het CDA.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jetten kan soms net hetzelfde zuig niveau hebben als Geert in dit soort debatten.
Misschien wordt het wel een cda revival onder bontebal.
Dat moeten ze eerst nog schrijven en dat is op Landbouw al een gigantisch probleem.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:43 schreef Kickinalfa het volgende:
En dat gezanik over hoofddoekjes is echt totaal kansloos van beide kanten, ga aan de slag met je regeer programma.
Ja, het CDA kwam hun stemmenkanon ook niet redden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet ze even een tete-a-tete hebben met Mona Keijzer, die kan haar vast wel uitleggen wat er gebeurt als je de ministerraad maar genoeg boos maakt
Maar dit is nog van gister toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
'later over doorpraten'
'lijn op formuleren'
Waar gaat dit over?
Dat laatste hoeft niet per se negatief te zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag hij dan wel heel snel doen, want Agema is nog steeds een andere mening toegedaan. Het kabinet spreekt niet met een mond, zo blijkt telkens weer.
Het kabinet spreekt met 1 mond, elke uiting van een minister is namens het hele kabinet: https://www.parlement.com/id/vj1nc02fbcgc/homogeniteitsvereistequote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet per se negatief te zijn.
Na jaren van Rutte doctrine is het ook weleens prima als iemand met andere mening deze kan uitten.
Tjah maar daar doen dus al die politici aan mee.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lachen man, mensen die er zo diep inzitten dat ze niet eens kritiek hebben op de mensen die verantwoordelijk zijn voor de schandalige poppenkast van gisteren. Daaraan herken je of iemand gewoon een supporter is of dat iemand echt het beste met zijn land wil.
Van Joost Eerdmans? Vertel.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon ongelijk, populistische kletspraat.
Wat een goede discussie dit!
Dat kan niet. Dat is nu precies het probleem.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Na jaren van Rutte doctrine is het ook weleens prima als iemand met andere mening deze kan uitten.
*zucht* Dat heeft geen fuck met Rutte te maken, dat is de grondwet die dit regelt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
...en dit is nu ook net de hoofdreden dat ik helemaal niks snap van iemand als Bruins. Hij kan misschien best goed onderwijsbeleid maken, maar hij wordt door in dit kabinet te stappen verantwoordelijk voor alles wat de PVV en BBB ministers zeggen en doen. Hij mag niet eens in het openbaar zeggen dat hij het niet met ze eens is en er afstand van nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan niet. Dat is nu precies het probleem.
Een stoeptegel is ook op geen enkele wijze van belang, totdat die ingezet wordt om van een viaduct te smijten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik al zei: hij gebruikt het containerbegrip “links” en gooit daar alles in wat ie kut vindt. Ook niet geheel toevallig dat geen hond erop reageerde, hè?quote:
Nou nou wat erg dat containerbegrip als je op voorhand kunt bedenken welke partijen zitten te zuigen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ik al zei: hij gebruikt het containerbegrip “links” en gooit daar alles in wat ie kut vindt. Ook niet geheel toevallig dat geen hond erop reageerde, hè?
De PVV bedoel je?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nou wat erg dat containerbegrip als je op voorhand kunt bedenken welke partijen zitten te zuigen.
Hm, ja, inderdaad, de PVV blonk daarin weer uit zowel in als buiten de regering.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nou wat erg dat containerbegrip als je op voorhand kunt bedenken welke partijen zitten te zuigen.
Ik heb deze zin tien keer overgelezen en ik heb nog steeds geen idee wat je zeggen wilt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een stoeptegel is ook op geen enkele wijze van belang, totdat die ingezet wordt om van een viaduct te smijten.
Zelfs Yeşilgöz vond dat de PVV aan het zuigen was. Als je een coalitiegenoot zo kwaad krijgt, heb je het toch echt zelf gedaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:57 schreef ludovico het volgende:
Steek het hoofd nog dieper in het zand, vergeet niet een pijpje aan te leggen voor zuurstof.
Dat zou nog eens een unieke crisis zijn. Is het ooit eerder gebeurd dat het kabinet een lid wegstuurde en niet de Kamer?!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waren natuurlijk al geluiden dat zelfs Wilders Agema ongeschikt vond als vice-premier.
Schoof moet Agema maar duidelijk maken dat de ministerraad haar gewoon kan ontslaan.
Keijzer toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou nog eens een unieke crisis zijn. Is het ooit eerder gebeurd dat het kabinet een lid wegstuurde en niet de Kamer?!
Mona Keijzer?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou nog eens een unieke crisis zijn. Is het ooit eerder gebeurd dat het kabinet een lid wegstuurde en niet de Kamer?!
Mona Keijzer.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze al lang en breed bekend zijn met het trucje. Figuren als Van Haga, wat overigens ook zo’n ongekend politiek succesverhaal was, en Eerdmans doet nu hetzelfde. Oude wijn in nieuwe zakken zet echt helemaal niemand op z’n plek.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou mijn mond ook houden als ik op mijn plek word gezet.
Ik ga niet, herhaal, NIET juichen voor Mona Keijzer.quote:
Ik vind het snel boos worden vanwege kritiek op Wilders-1 dan weer erg opvallend.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
Valt iemand anders ook de enorme toename van wegkijken en goedpraten bij rechtse users op de laatste tijd?
Ik vind het onrustbarend, het lijkt wel besmettelijk.
Mona Keijzer om maar een recent voorbeeld te noemenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik juich voor onze deelnemers die allemaal mooie prijzen wonnen voor het goede antwoord, niet voor Mona Keijzer, als dat wel zo zou zijn dan is het tijd om de GGZ voor mij te bellenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga niet, herhaal, NIET juichen voor Mona Keijzer.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:57 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik heb deze zin tien keer overgelezen en ik heb nog steeds geen idee wat je zeggen wilt.
Het draait helemaal niet om de hoofddoek het gaat om de inzet ervan.quote:Agema: Ik vind wel dat ik ook zorgen mag uiten op het moment dat het ook jonge vrouwen zijn die druk voelen om een hoofddoek te dragen. Dat punt is nog niet mijn portefeuille, maar daar gaan we later gezamenlijk een lijn op formuleren.
Mjaquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze al lang en breed bekend zijn met het trucje. Figuren als Van Haga, wat overigens ook zo’n ongekend politiek succesverhaal was, en Eerdmans doet nu hetzelfde. Oude wijn in nieuwe zakken zet echt helemaal niemand op z’n plek.
Wat betreft de meeste hoofddoekdragers in Nederland juist wel.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Afgezien van het gehele zooitje, staat een hoofddoek natuurlijk niet bepaald symbool voor vrouwelijke vrijheid.
'Voor iedereen, behalve als je iets op je hoofd draagt'quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geeduceerd. Wat een joker.quote:
Het is niets anders dan symboolpolitiek. Die ene keer dat ze een ambtenaar nodig hebben...quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:43 schreef Kickinalfa het volgende:
En dat gezanik over hoofddoekjes is echt totaal kansloos van beide kanten, ga aan de slag met je regeer programma.
Niet helemaal, waarschijnlijk. Er zullen ook in Nederland best situaties zijn waarin vrouwen en meisjes door hun familie of partner worden gedwongen. Maar in ieder geval is er in Nederland van hogerhand geen wettelijk gebod.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat betreft de meeste hoofddoekdragers in Nederland juist wel.
Jammer dat er zo weinig reclame voor de GGZ gemaakt op FOK!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik juich voor onze deelnemers die allemaal mooie prijzen wonnen voor het goede antwoord, niet voor Mona Keijzer, als dat wel zo zou zijn dan is het tijd om de GGZ voor mij te bellen
Ik heb nog nooit iemand een hoofddoek zien smijten van een viaduct.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een stoeptegel is ook op geen enkele wijze van belang, totdat die ingezet wordt om van een viaduct te smijten.
Ja, Jan met de pet is ook al de lul met dit kabinetquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Voor iedereen, behalve als je iets op je hoofd draagt'
7/10quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand een hoofddoek zien smijten van een viaduct.
Iets met oppositie en hun taak. Wilders weet er alles van.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou mijn mond ook houden als ik op mijn plek word gezet.
Samenwerken of regels en wetten zijn sowieso niet helemaal hun ding.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het snel boos worden vanwege kritiek op Wilders-1 dan weer erg opvallend.
Ah, je refereert aan het inhoudelijke debat over de hoofddoek. Daar valt inderdaad een hoop over te zeggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het draait helemaal niet om de hoofddoek het gaat om de inzet ervan.
Afgezien van het gehele zooitje, staat een hoofddoek natuurlijk niet bepaald symbool voor vrouwelijke vrijheid.
Als mij vrouw er een zou dragen, is het dan wel vrouwelijke vrijheid? En hoe sta je tegenover abortus?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het draait helemaal niet om de hoofddoek het gaat om de inzet ervan.
Jamaar als Wilders het doet is het terecht. Als anderen, en zeker die dekselse (s)linksen het doen is het zeker niet terecht. Jeweetzelluf.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Iets met oppositie en hun taak. Wilders weet er alles van.
Want, zoals ook blijkt uit Agema's latere opmerkingen, zit er in ieder geval één persoon in zijn kabinet die wel een probleem heeft met de hoofddoek die ook niet van plan is om te doen alsof ze er geen probleem mee heeft. Dus is de eenheid van zijn kabinet non-existing.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:29 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ah, je refereert aan het inhoudelijke debat over de hoofddoek. Daar valt inderdaad een hoop over te zeggen.
@:miss_sly had het echter niet over de hoofddoek. Het ging haar erom dat vice-premier Agema suggereert een ander standpunt in te nemen dan het kabinet. Dat is nu toevallig een standpunt over hoofddoeken, maar het zou net zo goed over een ander onderwerp kunnen gaan. Niet alleen druist dit tegen de grondwet in, het veroorzaakt ook een mogelijk onwerkbare situatie. En dan kan premier Schoof wel steeds weer naar de inhoud proberen te gaan door te zeggen dat het kabinet geen probleem heeft met hoofddoekdragers, het probleem ligt vooral in de eenheid van zijn kabinet en zijn gezag.
Die zijn helemaal gehersenspoeld.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat betreft de meeste hoofddoekdragers in Nederland juist wel.
Je hebt het filmpje snel gekeken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geeduceerd. Wat een joker.
De Ali-express Haga.
Voor dieprechtse partijen is dit wel degelijk een probleem. Het is maar waar iemand zijn prioriteiten legt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:33 schreef nostra het volgende:
Godskolere, van alle problemen die er zijn heeft iedereen en zijn moeder het over fucking hoofddoeken. Je verzint het niet.
Ik zei ook 'de meeste'. De meeste vrouwen kiezen echt wel uit vrije wil voor die hoofddoek. En voor hen zou het totale onvrijheid zijn als dat niet meer zou mogen of als ze zich daar eerst voor moeten verantwoorden.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal, waarschijnlijk. Er zullen ook in Nederland best situaties zijn waarin vrouwen en meisjes door hun familie of partner worden gedwongen. Maar in ieder geval is er in Nederland van hogerhand geen wettelijk gebod.
En ondanks dat er in Nederland vast ook gevallen van dwang zijn, is het voor veel moslima's juist een vrije keuze, een eigen beslissing, en dat is hun goed recht.
Nee maar wel leuk om de dochter te onderwerpen aan het geloof.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand een hoofddoek zien smijten van een viaduct.
Dat klinkt wel heel krom eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* Dat heeft geen fuck met Rutte te maken, dat is de grondwet die dit regelt.
Ik draag een christelijk teken om mijn hals en een christelijke armband tegen slavernij, ben ik dan ook gehersenspoeld?quote:
Nee, dat moet dus niet kunnen. Een kabinet spreekt met 1 mond.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel krom eerlijk gezegd.
Je moet toch kunnen zeggen dat je ergens anders over denkt?
Dat je daar vervolgens niks mee kan omdat je een ander beleid hebt afgesproken a la.
Eens.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zei ook 'de meeste'. De meeste vrouwen kiezen echt wel uit vrije wil voor die hoofddoek. En voor hen zou het totale onvrijheid zijn als dat niet meer zou mogen of als ze zich daar eerst voor moeten verantwoorden.
Ja, dat is het sowieso bij religie. Alsof je dat niet in gereformeerde kringen hebt. Die mogen geen spijkerbroek op school, moeten een rok dragen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee maar wel leuk om de dochter te onderwerpen aan het geloof.
Nee, niet als je onderdeel bent van de regering en er een verklaring is afgegeven namens de regering.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat je daar vervolgens niks mee kan omdat je een ander beleid hebt afgesproken a la.
Grote termen hier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:29 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ah, je refereert aan het inhoudelijke debat over de hoofddoek. Daar valt inderdaad een hoop over te zeggen.
@:miss_sly had het echter niet over de hoofddoek. Het ging haar erom dat vice-premier Agema suggereert een ander standpunt in te nemen dan het kabinet. Dat is nu toevallig een standpunt over hoofddoeken, maar het zou net zo goed over een ander onderwerp kunnen gaan. Niet alleen druist dit tegen de grondwet in, het veroorzaakt ook een mogelijk onwerkbare situatie. En dan kan premier Schoof wel steeds weer naar de inhoud proberen te gaan door te zeggen dat het kabinet geen probleem heeft met hoofddoekdragers, het probleem ligt vooral in de eenheid van zijn kabinet en zijn gezag.
De grondwet is toch geen mening?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit soort nuance is helaas nauwelijks terug te vinden in dit topic.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zeker m.b.t. christelijk teken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik draag een christelijk teken om mijn hals en een christelijke armband tegen slavernij, ben ik dan ook gehersenspoeld?
Is wat mij betreft het omgekeerde van vrijheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat is het sowieso bij religie. Alsof je dat niet in gereformeerde kringen hebt. Die mogen geen spijkerbroek op school, moeten een rok dragen.
Hij zit al in de politiek sinds Fortuyn hè. Al die teksten lepelt ie al 20 jaar in zowel Den Haag als Rotterdam moeiteloos vanuit z’n hoofd voor.quote:
Is er een verklaring afgegeven over welke meningen wat betreft hoofddoekjes wel of niet zijn toegestaan?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, niet als je onderdeel bent van de regering en er een verklaring is afgegeven namens de regering.
Och als het al 20 jaar hetzelfde is dan is dat wel treurig dat die problemen nooit worden opgelost.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij zit al in de politiek sinds Fortuyn hè. Al die teksten lepelt ie al 20 jaar in zowel Den Haag als Rotterdam moeiteloos vanuit z’n hoofd voor.
Het is natuurlijk ook een lastige spagaat waarin dit kabinet en met name het PVV-deel zit: de partij én individuele kabinetsleden hebben zich in het verleden zeer uitgesproken uitgelaten over (in dit geval) de hoofddoek. Dan is het wel héél moeilijk om geloofwaardig een ander standpunt in te nemen. Je moet ook wel reële verwachtingen blijven houden: een kabinet heeft soms andere standpunten dan individuele leden. Dat geldt voor de PVV maar net zo goed voor alle andere partijen in een coalitie.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want, zoals ook blijkt uit Agema's latere opmerkingen, zit er in ieder geval één persoon in zijn kabinet die wel een probleem heeft met de hoofddoek die ook niet van plan is om te doen alsof ze er geen probleem mee heeft. Dus is de eenheid van zijn kabinet non-existing.
Maar waarom dan alleen de focus op hoofddoeken, dáár gaat het om.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is wat mij betreft het omgekeerde van vrijheid.
Je vindt het een probleem dat iemand niet schijnheilig doet? Bijzonder.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want, zoals ook blijkt uit Agema's latere opmerkingen, zit er in ieder geval één persoon in zijn kabinet die wel een probleem heeft met de hoofddoek die ook niet van plan is om te doen alsof ze er geen probleem mee heeft.
Leuke whataboutism weer hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen de focus op hoofddoeken, dáár gaat het om.
Het is 100% mijn eigen keus, is geen enkele hersenspoeling bij te pas gekomen. Mensen die denken dat iemand die religieus is gehersenspoeld zou moeten zijn, zijn misschien zelf wel gehersenspoeld. Daar al eens aan gedacht?quote:
quote:
Je snapt ook echt helemaal niets van wat er minimaal verwacht wordt van 'een mond'. Dus rokjes zijn hetzelfde als hoofddoekjes, maar toch worden alleen hoofddoekjes benoemd. Dat is geen whataboutism, alsof er geen gereformeerde mensen in het ambt werken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vindt het een probleem dat iemand niet schijnheilig doet? Bijzonder.
Groter probleem, meer aandacht.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen de focus op hoofddoeken, dáár gaat het om.
Dat is de definitiequote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus rokjes zijn hetzelfde als hoofddoekjes, maar toch worden alleen hoofddoekjes benoemd. Dat is geen whataboutism,
Je hoeft het inderdaad niet eens te zijn. En er is zelfs soms ruimte om iets anders in de media te roepen dan het kabinetsbeleid, zie Hoekstra 2 jaar geleden over stikstof. Maar dan moet je het wel afgebakend doen op een moment dat je duidelijk namens je partij spreekt. Op congressen kan altijd ook wat meer. Dus niet terwijl je als minister in het kamergebouw zit of staat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:40 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een lastige spagaat waarin dit kabinet en met name het PVV-deel zit: de partij én individuele kabinetsleden hebben zich in het verleden zeer uitgesproken uitgelaten over (in dit geval) de hoofddoek. Dan is het wel héél moeilijk om geloofwaardig een ander standpunt in te nemen. Je moet ook wel reële verwachtingen blijven houden: een kabinet heeft soms andere standpunten dan individuele leden. Dat geldt voor de PVV maar net zo goed voor alle andere partijen in een coalitie.
Wat je wél van de bewindspersonen mag verwachten is dat ze in ieder geval tijdens de kabinetsperiode verwijzen naar het kabinetsstandpunt en niet hun eigen ongezouten mening geven - godbetert tijdens een debat terwijl je naast de premier zit die op dat moment het bewuste kabinetsstandpunt poneert.
Nee, omdat je bij een geitenrok niet stilstaat bij 'vrijheid' terwijl het toch zeker een ding is. Net zo wel of niet gedwongen. Maar het gaat om Moslims.quote:
Haha.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is 100% mijn eigen keus, is geen enkele hersenspoeling bij te pas gekomen. Mensen die denken dat iemand die religieus is gehersenspoeld zou moeten zijn, zijn misschien zelf wel gehersenspoeld. Daar al eens aan gedacht?
Oja, de rest van de comment negeren, terwijl daar de uitleg stond.quote:
Omdat die niet zo knijterhard worden onderdrukt als veel moslimvrouwen, en dat mag in dit land meevallen, maar in Iran of Afghanistan of waar dan ook in het middenoosten.... Tjah.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, omdat je bij een geitenrok niet stilstaat bij 'vrijheid' terwijl het toch zeker een ding is. Net zo wel of niet gedwongen. Maar het gaat om Moslims.
Als je het over rokjes wil hebben moet je dat vooral doen. Open er maar een topic overquote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oja, de rest van de comment negeren, terwijl daar de uitleg stond.
Nee inderdaad, als je het vraagt aan de gereformeerde vrouwen zelf zullen er veel het niet uitleggen als onderdrukking, net als bij Moslima's.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat die niet zo knijterhard worden onderdrukt als veel moslimvrouwen, en dat mag in dit land meevallen, maar in Iran of Afghanistan of waar dan ook in het middenoosten.... Tjah.
Het is in Nederland vooral een symbool voor het feit dat je je religie mag uiten, een symbool voor godsdienstvrijheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het punt wat ik maakte is dat het allerminst een symbool van vrijheid is, het is een symbool van onderdrukking van de vrouw.
Ik hoorde gisteren een vrouw in de 2e Kamer iets heel anders zeggen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat die niet zo knijterhard worden onderdrukt als veel moslimvrouwen, en dat mag in dit land meevallen, maar in Iran of Afghanistan of waar dan ook in het middenoosten.... Tjah.
Het punt wat ik maakte is dat het allerminst een symbool van vrijheid is, het is een symbool van onderdrukking van de vrouw.
Precies, onze grondwet maakt het mogelijk, En men is zo trots op Nederland dat men aan de grondwet wil friemelen en zo de vrijheid in ons land wil gaan beperken. Partij van de vrijheid, my ass.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is in Nederland vooral een symbool voor het feit dat je je religie mag uiten, een symbool voor godsdienstvrijheid.
Ik vind het overigens, en dat is puur persoonlijk, geen gezicht. Maar dat vind ik ook van de lange rokken van gereformeerden, de pijpenkrullen van orthodoxe joden, botox lippen en heel veel andere zaken. En zij zullen vast wat vinden van hoe ik mij kleed.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is in Nederland vooral een symbool voor het feit dat je je religie mag uiten, een symbool voor godsdienstvrijheid.
Nou, dat is uiteraard persoonlijke voorkeur, maar in heel veel plekken wordt het juist weer als mooi gezien en het kan best mooi gedaan zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens, en dat is puur persoonlijk, geen gezicht. Maar dat vind ik ook van de lange rokken van gereformeerden, de pijpenkrullen van orthodoxe joden en heel veel andere zaken. En zij zullen vast wat vinden van hoe ik mij kleed.
Goh, je bent het eens met een PVV-minister. Wat een drama!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens, en dat is puur persoonlijk, geen gezicht.
Oh, als Eerdmans iets als een probleem bestempeld moet het opgelost worden? Ik vind Eerdmans en zijn politieke kletspraat een groot probleem. Dat het eens wordt opgelost, duurt nu al 20 jaar.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och als het al 20 jaar hetzelfde is dan is dat wel treurig dat die problemen nooit worden opgelost.
Misschien is "oplossen" ook wel een utopie overigens.
Ik ken een paar zeer modieuze moslima's en bij hen staat het prima, met vaak een hele mooie felle kleur.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het overigens, en dat is puur persoonlijk, geen gezicht. Maar dat vind ik ook van de lange rokken van gereformeerden, de pijpenkrullen van orthodoxe joden, botox lippen en heel veel andere zaken. En zij zullen vast wat vinden van hoe ik mij kleed.
1. Ze suggereert een ander standpunt in te nemen door te wijzen op een tegenspraak van voormalig GL-leider Halsema: "Femke zegt nú wel hoofddoekdragers te steunen, maar eerder was ze er nog zo tegen!" Door GL te opponeren, lijkt ze het standpunt van haar partij in te nemen. De timing vergroot dit effect. Het is niet expliciet, en daarom werd er door m.n. Jetten en Timmermans gevraagd om dit te expliciteren. Schoof ging hier verstandig genoeg niet op in.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grote termen hier.
1. Hoe suggereert zij een ander standpunt in te nemen dan het kabinet, ze zegt expliciet daarover nog in conclaaf te moeten gaan met het kabinet?
2. Tegen welke grondwet?
3. Welke onwerkbare situatie?
Ja, maar er zijn heel veel dingen die ik foeilelijk vind, dat betekent niet dat ik ze wil verbieden. Mannen met sokken en sandalen daarentegen zou ik wel willen verbieden. Daarvoor maak ik een uitzondering.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, dat is uiteraard persoonlijke voorkeur, maar in heel veel plekken wordt het juist weer als mooi gezien en het kan best mooi gedaan zijn.
Ik heb toch al een paar keer gesteld dat de problemen bij moslims 30x groter zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, als je het vraagt aan de gereformeerde vrouwen zelf zullen er veel het niet uitleggen als onderdrukking, net als bij Moslima's.
Het gaat erom dat het gaat om Moslims, dat is waarom het zoveel aandacht krijgt. Dat moet je ook inzien, want we draaien er niet omheen. Of gaan we net doen alsof dat een toevalligheid is?
Behoudens de wet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ad 1:quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
1. Ze suggereert een ander standpunt in te nemen door te wijzen op een tegenspraak van voormalig GL-leider Halsema: "Femke zegt nú wel hoofddoekdragers te steunen, maar eerder was ze er nog zo tegen!" Door GL te opponeren, lijkt ze het standpunt van haar partij in te nemen. De timing vergroot dit effect. Het is niet expliciet, en daarom werd er door m.n. Jetten en Timmermans gevraagd om dit te expliciteren. Schoof ging hier verstandig genoeg niet op in.
Verder hoeft ze helemaal niet in conclaaf met haar kabinet, want de premier heeft het standpunt duidelijk verwoord. Waar zegt ze dat ze in conclaaf moet hierover?
2. Mijn excuses, het staat niet in de Grondwet, maar het volgt uit het Reglement van Orde voor de Ministerraad.
3. Als je als team een uniforme mening dient te hebben en leden dragen uit hier niet achter te staan, is het snel over met de geloofwaardigheid van het team. Verder kon je gisteren zien hoe deze onwerkbaarheid er in de praktijk uit kan zien. Het debat ging op een gegeven moment alleen maar over de werkverhouding tussen Schoof en Agema. Toegegeven, dat komt ook doordat het kabinet nog geen uitgewerkte plannen heeft, maar als de basis voor kabinetseenheid ontbreekt, kun je het niet goed over de inhoud hebben.
Dat kan. En nu?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren een vrouw in de 2e Kamer iets heel anders zeggen.
En hoe uit zich dat precies in Nederland en waar baseer je dat aantal op?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb toch al een paar keer gesteld dat de problemen bij moslims 30x groter zijn.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Verder hoeft ze helemaal niet in conclaaf met haar kabinet, want de premier heeft het standpunt duidelijk verwoord. Waar zegt ze dat ze in conclaaf moet hierover?
Dat ik mogelijk meer waarde hecht aan haar opinie over dit onderwerp dan jouw opinie? Mansplaining is altijd hilarisch, dat wel, maar het is maar zelden correct.quote:
Waar was jij in 2020-2022quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Vis1980 het volgende:
Vrijheid is niet voor niets in de grondwet opgenomen en een ieder die daar aan wil zitten heeft geen goede bedoelingen.
Je kunt zo veel stellen. Het gaat om de onderbouwing van de stelling.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb toch al een paar keer gesteld dat de problemen bij moslims 30x groter zijn.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Lyrewyn het volgende:
Waar zegt ze dat ze in conclaaf moet hierover?
quote:Agema: Ik vind wel dat ik ook zorgen mag uiten op het moment dat het ook jonge vrouwen zijn die druk voelen om een hoofddoek te dragen. Dat punt is nog niet mijn portefeuille, maar daar gaan we later gezamenlijk een lijn op formuleren.
Wat precies? In één lijn spreken? Daar wordt zo vaak van afgeweken, daarnaast, waar spreekt ze hier het kabinet dan tegen? Ze zegt expliciet dat er note bene geen lijn is geformuleerd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Lyrewyn het volgende:
2. Mijn excuses, het staat niet in de Grondwet, maar het volgt uit het Reglement van Orde voor de Ministerraad.
Tjah.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:57 schreef Lyrewyn het volgende:
3. Als je als team een uniforme mening dient te hebben en leden dragen uit hier niet achter te staan, is het snel over met de geloofwaardigheid van het team. Verder kon je gisteren zien hoe deze onwerkbaarheid er in de praktijk uit kan zien. Het debat ging op een gegeven moment alleen maar over de werkverhouding tussen Schoof en Agema. Toegegeven, dat komt ook doordat het kabinet nog geen uitgewerkte plannen heeft, maar als de basis voor kabinetseenheid ontbreekt, kun je het niet goed over de inhoud hebben.
Niet religieus opgevoed?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is 100% mijn eigen keus, is geen enkele hersenspoeling bij te pas gekomen. Mensen die denken dat iemand die religieus is gehersenspoeld zou moeten zijn, zijn misschien zelf wel gehersenspoeld. Daar al eens aan gedacht?
De premier formuleerde in het debat een kabinetslijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat precies? In één lijn spreken? Daar wordt zo vaak van afgeweken, daarnaast, waar spreekt ze hier het kabinet dan tegen? Ze zegt expliciet dat er note bene geen lijn is geformuleerd.
In Nederland? Door hoofddoek dragers.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe uit zich dat precies in Nederland en waar baseer je dat aantal op?
Meegekregen betekent niet je het ook gaat doen. We hebben toch echt allemaal vrije wil, niemand is vrij van invloeden maar in hoeverre je dat vormt ligt toch vooral aan jezelf, denk ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet religieus opgevoed?
Ik bedoel ... welke rol speelt opvoeding in het religieus zijn van een volwassene? Werd je door je ouders meegenomen naar de kerk? Hoe belangrijk was religie thuis?
Waarmee ik echt niet wil betwisten dat je religie nu niet je eigen keus is hoor. Maar het is een beetje alsof Max Verstappen aan zou geven dat het 100% zijn eigen keuze en voorkeur is om te gaan racen. Ipv dat hij dat vanuit huis, zijn hele leven lang, heeft meegekregen.
Ik ben zelf wel religieus opgevoed, maar deel daarin zeker niet alle standpunten van mijn ouders. Ben het zeer regelmatig met ze oneens. Ik ben trouwens als jeugdleider betrokken bij 2 17 jarigen die geen enkele religieuze opvoeding hebben gehad en nu wekelijks in de kerk zitten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet religieus opgevoed?
Ik bedoel ... welke rol speelt opvoeding in het religieus zijn van een volwassene? Werd je door je ouders meegenomen naar de kerk? Hoe belangrijk was religie thuis?
Waarmee ik echt niet wil betwisten dat je religie nu niet je eigen keus is hoor. Maar het is een beetje alsof Max Verstappen aan zou geven dat het 100% zijn eigen keuze en voorkeur is om te gaan racen. Ipv dat hij dat vanuit huis, zijn hele leven lang, heeft meegekregen.
Ik weet het nog heel goed, stond net te koken.quote:
Klopt. En herhaalde die meerdere malen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De premier formuleerde in het debat een kabinetslijn.
"Mansplaining"quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ik mogelijk meer waarde hecht aan haar opinie over dit onderwerp dan jouw opinie? Mansplaining is altijd hilarisch, dat wel, maar het is maar zelden correct.
Een mening is een mening, ik kan vanalles en nog wat bij elkaar rapen waarom ik islam slecht vind, die punten bij elkaar komen tot die weging, dat jij per individueel punt een andere weging hanteert in hoe erg het is of dat het zelfs positief is, dat kan, maar dat heb je bij subjectieve zaken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt zo veel stellen. Het gaat om de onderbouwing van de stelling.
Ow absoluut. In die zin ook volledig iemands vrije keus. Maar doen alsof daar geen beïnvloeding in plaats heeft gevonden is ook weer zoiets ..quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meegekregen betekent niet je het ook gaat doen. We hebben toch echt allemaal vrije wil, niemand is vrij van invloeden maar in hoeverre je dat vormt ligt toch vooral aan jezelf, denk ik.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat ik mogelijk meer waarde hecht aan haar opinie over dit onderwerp dan jouw opinie? Mansplaining is altijd hilarisch, dat wel, maar het is maar zelden correct.
En dat pak je aan door hoofddoekjes te gaan verbieden?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
In Nederland? Door hoofddoek dragers.
Waar ik 30x op baseer? Dat is subjectief, cq mijn lieve onderbuik, die in moslims een gevaar ziet voor "de vrijheid." omdat de fundamentalisten zoveel draagvlak hebben en de progressieven eigenlijk nauwelijks bestaan in dit land.
Jij bent wel kampioen discussiëren, he? Tot nu toe alleen maar oneliners, maar nergens op de inhoud.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]![]()
Je zou misschien eens naar de argumenten kunnen kijken in plaats van wie het zegt. Zomaar een tip hoor.
En jij denkt dat als je hoofddoekjes verbiedt, die fundamentalisten opeens denken "nou ja, dan zweer ik de strenge leer wel af en word ik wat progressiever"?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
die in moslims een gevaar ziet voor "de vrijheid." omdat de fundamentalisten zoveel draagvlak hebben en de progressieven eigenlijk nauwelijks bestaan in dit land.
Ik ben enorm seksistisch, vind ik mijn beste eigenschapquote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Mansplaining"
Devalueer je mijn mening nou slechts ende alleen omdat ik man ben? Seksist.
Haar mening als moslima over moslima's is belangrijker voor jou, prima, dat mag je vinden, ik zie de samenleving anders, ik zie een "conservatieve" kracht uit geloof dat een gevaar vormt voor een liberale samenleving.
Die verlichting waar we over spraken en die we zo mooi vonden, de islam is het omgekeerde.
Er is geen inhoud. Iemand vindt hoofddoekjes niet leuk en dat wordt dan opgeblazen en er wordt net gedaan alsof dat een oproep tot een verbod is.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij bent wel kampioen discussiëren, he? Tot nu toe alleen maar oneliners, maar nergens op de inhoud.
Misschien, als je fundamentalist wilt zijn ga je dan in ieder geval een ander land opzoeken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:18 schreef Vis1980 het volgende:
En dat pak je aan door hoofddoekjes te gaan verbieden?
Dit dus, als je iets gaat schrappen aan de vrijheid van Godsdienst kun je er niet eentje gaan uitkiezen, maar dat begrijpen heel veel mensen niet. Wie aan de grondwet zit, beperkt zichzelf ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben enorm seksistisch, vind ik mijn beste eigenschap
Ik vind dat vrouwen uitstekend in staat zijn om zelf te bepalen of ze onderdrukt worden en dat ze daar geen man voor nodig hebben om ze dat te vertellen.
Ik vind alle religie complete onzin, overigens, en ik zou zelfs graag zien dat religie geen onderdeel van het publieke leven uitmaakt maar het is nu eenmaal een mensen en grondrecht dat iedereen vrij is om ergens in te geloven of niet. Alle religie is het omgekeerde van de Verlichting wat mij betreft, ik ga geen religie daarvan uitzonderen.
Alle weging is subjectief cq onderbuik. Dat je die kan onderbouwen met feiten is natuurlijk mooi maar bij hele subjectieve zaken doet de onderbouwing er veelal weinig toe.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:18 schreef Vis1980 het volgende:
Dus omdat jij redeneert vanuit de onderbuik, gebaseerd op een verzonnen angst, moeten hoofddoekjes verboden worden? En als ik nu vanuit de onderbuik stel dat aanhangers van Wilders een gevaar zijn voor 'de vrijheid', mogen we dan ook Wildersaanhangers verbieden? Zal dat helpen?
De vraag is of je daar alleen de fundamentalisten op pakt, en dit alleen voor één Godsdienst doen gaat niet. Dan moet je ze allemaal beperken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien, als je fundamentalist wilt zijn ga je dan in ieder geval een ander land opzoeken.
Wat mij betreft zit je er best wel vuistdiep in als je met hoofddoekje over straat gaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
En jij denkt dat als je hoofddoekjes verbiedt, die fundamentalisten opeens denken "nou ja, dan zweer ik de strenge leer wel af en word ik wat progressiever"?
Ik zou die cijfers trouwens wel eens willen zien, want ik heb het idee helemaal niet dat "progressieve moslims nauwelijks bestaan". Volgens mij is de gemiddelde Nederlandse moslim net zo redelijk of onredelijk als de gemiddelde andere Nederlander. Of denk jij dat de turkse pizzabakker de sharia wil invoeren ofzo? Want dat idee heb ik dus helemaal niet.
Of vrijheid beperken vanwege de onderbuik subjectief is? Wat je er ook van maakt, het is zeer ongewenst en breekt eigenlijk de fundering van een vrij land als de onze.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alle weging is subjectief cq onderbuik. Dat je die kan onderbouwen met feiten is natuurlijk mooi maar bij hele subjectieve zaken doet de onderbouwing er veelal weinig toe.
Ik kan een heel lijstje geven waarom ik de kleur groen de beste kleur vind, maar dat gaat geen impact hebben op welke kleur jij het mooiste vindt.
Politiek beslist inderdaad over dat soort wegingen.
Je kunt zelf ook wel aanvoelen of iets steun gaat vinden of niet.
Jij zegt vrijheid beperken maar het vergroot juist de vrijheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of vrijheid beperken vanwege de onderbuik subjectief is? Wat je er ook van maakt, het is zeer ongewenst en breekt eigenlijk de fundering van een vrij land als de onze.
Een hoofddoek is niet te vergelijken met een kruisje om je nek.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De vraag is of je daar alleen de fundamentalisten op pakt, en dit alleen voor één Godsdienst doen gaat niet. Dan moet je ze allemaal beperken.
Is op zich in de praktijk al wel zo, toch? Ik heb echt nooit iets met het geloof te maken, behalve dan wat vrije dagen die afkomstig zijn uit het christendom. Gelovigen zijn in mijn beleving vooral actief binnen hun eigen gemeenschap, maar dat geldt voor padvinders, moestuinierders of welk andere club ook. Niks mis mee imho, vrijheid van vereniging is ook een groot goed.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ik zou zelfs graag zien dat religie geen onderdeel van het publieke leven uitmaakt
En als de persoon die de hoofddoek draagt zegt dat het voor haar wel te vergelijken is?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een hoofddoek is niet te vergelijken met een kruisje om je nek.
Want? Ik zie het verschil totaal niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom zou je eigenlijk al helemaal geen religie willen, in basis staat iets wat niet bestaat boven alle wetten en omgangsnormen met andere mensen. Vroeg of laat levert dat gedonder op als je selectief gaat aanwijzen welke wel of niet mag, welke religie het ook is. Want ja, uiteindelijk is het niets anders dan verdelen in stammen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat mij betreft zit je er best wel vuistdiep in als je met hoofddoekje over straat gaat.
Beledig de islam en ze komen achter je aan, die geweldsdreiging bestaat in dit land.
Wat dan ook gelijk de aantrekkingskracht verklaart buiten de vraag "Is er meer dan.."quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarom zou je eigenlijk al helemaal geen religie willen, in basis staat iets wat niet bestaat boven alle wetten en omgangsnormen met andere mensen. Vroeg of laat levert dat gedonder op als je selectief gaat aanwijzen welke wel of niet mag, welke religie het ook is. Want ja, uiteindelijk is het niets anders dan verdelen in stammen.
Nee.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is geen inhoud. Iemand vindt hoofddoekjes niet leuk en dat wordt dan opgeblazen en er wordt net gedaan alsof dat een oproep tot een verbod is.
Dat vind ik dus ook van Wilderaanhangers verbieden. Zodra je dat verbied zeggen alle Wildersaanhangers 'ja, dan stop ik er ook mee en ga ik meer centraal of links stemmen', want zo werkt dat. Dat terwijl het juist de vrijheid vergroot.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zegt vrijheid beperken maar het vergroot juist de vrijheid.
Niet in de politiek. Sowieso is bijvoorbeeld het verbod op godslastering pas net 10 jaar weg.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is op zich in de praktijk al wel zo, toch?
En een rok?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
De macht der geleidelijkheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is op zich in de praktijk al wel zo, toch? Ik heb echt nooit iets met het geloof te maken, behalve dan wat vrije dagen die afkomstig zijn uit het christendom. Gelovigen zijn in mijn beleving vooral actief binnen hun eigen gemeenschap, maar dat geldt voor padvinders, moestuinierders of welk andere club ook. Niks mis mee imho, vrijheid van vereniging is ook een groot goed.
De massale ontkerkelijking van de afgelopen ~100 jaar is eigenlijk verbazingwekkend soepel verlopen, zonder al teveel echte gevolgen voor het openbare leven.
Heeft ze als antwoord op dikgedrukte gepleit voor een verbod ja of nee?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee.
Er is een politieke partij die zeer duidelijk en onomstreden in diens meest recente partijprogramma heeft staan dat een specifieke religie geen plaats heeft in Nederland en dient te verdwijnen.
Vervolgens nemen leden van die partij plaats in het kabinet, waarin zeer duidelijk met elkaar afgesproken is dat dat níet het standpunt van het kabinet is.
Dan wordt een van de mensen van die partij naar dat onderwerp gevraagd, en in plaats van dat ze antwoordt met wat het standpunt van het kabinet is, drukt ze haar persoonlijke standpunt en dat van haar partij uit.
Dan zeg je: 'nee, je wordt onderdrukt, dus jouw mening telt niet'.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als de persoon die de hoofddoek draagt zegt dat het voor haar wel te vergelijken is?
Nee.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heeft ze als antwoord op dikgedrukte gepleit voor een verbod ja of nee?
Exact mijn punt. Dat wijkt dus ook niet af van de doelstelling van het kabinet, dat ook niet pleit voor een verbod voor zover ik weet.quote:
En in dat punt heb je gelijk. Wel jammer dat je de rest negeert.quote:
Als er geen verschil is in daadwerkelijke doelstelling dan vind ik het alleen maar goed. Dat schijnheilige gedoe helpt ook niemand.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En in dat punt heb je gelijk. Wel jammer dat je de rest negeert.
Acht jij het wenselijk dat ministers de standpunten van hun eigen partij (of zelfs hun persoonlijke opvattingen) uitdragen, of toch die van het kabinet waar ze deel van zijn?
Vandaar het Tweeten tijdens het debat waarin je jouw eigen mp introduceert, die meteen achter zijn rug om (tijdens het fokking debat) voor de bus wordt gegooid.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als er geen verschil is in daadwerkelijke doelstelling dan vind ik het alleen maar goed. Dat schijnheilige gedoe helpt ook niemand.
Leuke hobby, dat doelpalen verplaatsen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vandaar het Tweeten tijdens het debat waarin je jouw eigen mp introduceert, die meteen achter zijn rug om (tijdens het fokking debat) voor de bus wordt gegooid.
Ja want ze schreef kwetsende teksten?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vandaar het Tweeten tijdens het debat waarin je jouw eigen mp introduceert, die meteen achter zijn rug om (tijdens het fokking debat) voor de bus wordt gegooid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |