abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:09:37 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214160831
Geen TT :(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:11:02 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214160842
(on)Agema-verrast vind ik wel een mooie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214160843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 23:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
volgens mij vonden de rechtsen hem veel te links.
Dit waren de meningen van Rutte en Yesilgoz zelf.

quote:
Het centrum-rechtse kabinet in combinatie met de gedoogpartner zorgde voor een rechts politiek profiel op basis van een regeerakkoord waarbij "rechts Nederland de vingers kon aflikken" volgens toenmalig onderhandelaar Mark Rutte.

https://nl.wikipedia.org/(...)elaar%20Mark%20Rutte.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214160844
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geen TT :(
Ik dacht dat ik er reces in had gezet :')
pi_214160850
Het premierschap is veel te hoog gegrepen voor Schoof. Hij werd aan alle kanten onder vuur genomen en had er weinig tegen in te brengen. Ben benieuwd hoe lang dit goed zal gaan.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:15:17 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214160862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:13 schreef FireFox1 het volgende:
Het premierschap is veel te hoog gegrepen voor Schoof. Hij werd aan alle kanten onder vuur genomen en had er weinig tegen in te brengen. Ben benieuwd hoe lang dit goed zal gaan.
Is ook wel bizar dat ie zo werd aangevallen door de eigen coalitie op dag 2. Ik vind het raar om dat op hem af te schuiven, ondanks dat ie niet sterk overkwam. Die man moet zich vandaag zo ontzettend verraden voelen.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:20:01 #8
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214160877
quote:
de man heeft ook totaal geen ondersteuning van een partij of kiezers. Het is een lege huls.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214160878
quote:
Dat kun je na 2 dagen nog niet zeggen.
pi_214160879
quote:
Hij deed het echt prima. Veel beter dan ik had verwacht. Ik was aangenaam verrast.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:21:47 #11
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214160886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is ook wel bizar dat ie zo werd aangevallen door de eigen coalitie op dag 2. Ik vind het raar om dat op hem af te schuiven, ondanks dat ie niet sterk overkwam. Die man moet zich vandaag zo ontzettend verraden voelen.
Wie had dat kunnen voorspellen als je met zo’n door- en doorbetrouwbare partner als de PVV in zee gaat. Waarbij jij hoofdverantwoordelijk wordt voor hun gedrag. Ieder weldenkend mens die de afgelopen jaren de politiek heeft gevolgd stapt daar blind in.
Dit, dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:24:29 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214160894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wie had dat kunnen voorspellen als je met zo’n door- en doorbetrouwbare partner als de PVV in zee gaat. Waarbij jij hoofdverantwoordelijk wordt voor hun gedrag. Ieder weldenkend mens die de afgelopen jaren de politiek heeft gevolgd stapt daar blind in.
Het sentiment onder zijn aanhangers: het komt door links. Met wat navraag blijkt het dat hij zo populair is door links. Alsof wij al decennia linkse kabinetten hebben...
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:25:44 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214160902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hij deed het echt prima. Veel beter dan ik had verwacht. Ik was aangenaam verrast.
Nee, hij deed het helemaal niet prima. Ik was onaangenaam verrast
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:25:57 #14
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214160904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het sentiment onder zijn aanhangers: het komt door links. Met wat navraag blijkt het dat hij zo populair is door links. Alsof wij al decennia linkse kabinetten hebben...
Als de Turken zaterdag Nederland uit het EK flikkeren en hij gooit er een tweet uit dat het de schuld is van Timmermans gelooft een groot deel van zijn kiezers dat. Dat is het niveau waar Schoof mee te maken heeft.
Dit, dus.
pi_214160926
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, hij deed het helemaal niet prima. Ik was onaangenaam verrast
Het is net hoe hoog je verwachtingen waren. Het was in woorden en doel niet Frans Timmermans, Esther Ouwehand of Rob Jetten, maar als dat het doel was dan had hij er ook niet gezeten. Hij is eerder een VVD-er of NSC-er gok ik.
pi_214160931
Wat een bizarre dag was het zeg. Dit land is onbestuurbaar geworden.
pi_214160936
Maar hebben we door dat Wiersma het hele hoofdlijnen akkoord over mest en stikstof al totaal opgeblazen heeft met een commissie vergadering?

Er is nu gewoon door haar gesteld dat Brussel geen uitstel of andere waardes gaat accepteren.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:36:43 #18
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214160939
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Tijger_m het volgende:
Maar hebben we door dat Wiersma het hele hoofdlijnen akkoord over mest en stikstof al totaal opgeblazen heeft met een commissie vergadering?

Er is nu gewoon door haar gesteld dat Brussel geen uitstel of andere waardes gaat accepteren.
Hoe is dat verlopen dan?
Dit, dus.
pi_214160942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Tijger_m het volgende:

Die mest is denk ik een acuut probleem. Die stikstof komt uit de Nederlandse aanpak, dat kan je vervangen door iets anders.
pi_214160961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hoe is dat verlopen dan?
https://www.nu.nl/politie(...)niet-garanderen.html
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:48:50 #21
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214160962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:35 schreef Stefanovich het volgende:
Wat een bizarre dag was het zeg. Dit land is onbestuurbaar geworden.
Het feit dat de minister-president niet de formateur was, en dus ook niet zelf een ministersploeg heeft samen kunnen stellen, helpt de samenhang van het kabinet ook niet bepaald.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 00:50:07 #22
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214160964
quote:
Dat uitgerekend de BBB zo veel boeren moedwillig de nek omdraait. Bizar.
Dit, dus.
pi_214160971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat uitgerekend de BBB zo veel boeren moedwillig de nek omdraait. Bizar.
De ironie hier is dat de NSC, die anders Landbouw hadden gehad als ze het zonder de BBB hadden gedaan, wel een werkende oplossing had die niet bestond uit "We gaan boos doen in Brussel als ze onze zin niet geven".
Nu zitten ze voor en achter klem.

BBB is volkomen onnodig voor een meerderheid en moest en zou Landbouw (en Visserij! 216 hele kotters, mensen!) hebben en ze bakken er geen zak van

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2024 00:57:03 ]
  vrijdag 5 juli 2024 @ 01:08:08 #24
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_214160986
De grootste teleurstelling is toch wel dat de spreidingswet overeind blijft, er was beloofd om dit zo snel mogelijk in te trekken, het liefst gister. Maar wat we nu zien is toch weer het oude beleid van voor dit kabinet.

In België laten ze asielzoekers buiten slapen, hun 'Ter Apel' ligt in Brussel tegen de rand van Molenbeek aan, en veel asielzoekers slapen langs het kanaal in tentjes, of in kraakpanden.

En het helpt, want België heeft altijd minder asielzoekers per 1000 inwoners dan hier in Nederland.

Maar zelfs met dit kabinet Schoof willen ze asielzoekers gewoon blijven onderbrengen in dure accommodaties.

Ik zou wel een samenwerking willen zien met de echte rechtse partijen, Wilders, Baudet, en Eerdmans. Want het is nu eigenlijk 'net niks'.

Waarom kunnen we niet als Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Denemarken en Slowakije gewoon stoppen met die hele asiel waanzin, want door de asielzoekers zitten we nu in een politiek lastig klimaat.
pi_214160990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 01:08 schreef BMW1993 het volgende:
De grootste teleurstelling is toch wel dat de spreidingswet overeind blijft, er was beloofd om dit zo snel mogelijk in te trekken, het liefst gister. Maar wat we nu zien is toch weer het oude beleid van voor dit kabinet.

In België laten ze asielzoekers buiten slapen, hun 'Ter Apel' ligt in Brussel tegen de rand van Molenbeek aan, en veel asielzoekers slapen langs het kanaal in tentjes, of in kraakpanden.

En het helpt, want België heeft altijd minder asielzoekers per 1000 inwoners dan hier in Nederland.

Maar zelfs met dit kabinet Schoof willen ze asielzoekers gewoon blijven onderbrengen in dure accommodaties.

Ik zou wel een samenwerking willen zien met de echte rechtse partijen, Wilders, Baudet, en Eerdmans. Want het is nu eigenlijk 'net niks'.

Waarom kunnen we niet als Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Denemarken en Slowakije gewoon stoppen met die hele asiel waanzin, want door de asielzoekers zitten we nu in een politiek lastig klimaat.
Het helpt helemaal niet, het veroorzaakt enorme overlast op andere plaatsen in Belgie, ze waaieren uit over het hele land en veroorzaken overlast omdat ze buiten slapen met alle problemen van dien, je laat je weer onzin aanpraten. Lees dit maar eens en lees ook eens hoe groot de instroom is ondanks het beleid:

https://www.federaalombud(...)n%20opvangcrisis.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2024 01:11:59 ]
pi_214160991
quote:

De huidige poppenkast is nu al niet rechts genoeg, dus de volgende keer moeten er wat complotdenkers en een bewezen minkukel van LPF erbij.

🙂
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 01:12:44 #27
375570 crew  Cyan9
pi_214160992
De genoemde landen zijn ook helemaal niet gestopt met de "hele asiel waanzin". |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214160994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 01:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
De huidige poppenkast is nu al niet rechts genoeg, dus de volgende keer moeten er wat complotdenkers en een bewezen minkukel van LPF erbij.

🙂
Ik zou die samenwerking ook wel willen zien, hoor, dat is bijelkaar 41 zetels namelijk en geen hond die in een coalitie daarmee gaat zitten *O*
  vrijdag 5 juli 2024 @ 01:29:18 #29
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214161012
quote:

En het helpt
Het helpt :D ik zou de betrouwbare nieuwsvoorziening er maar eens op naslaan hoe fantastisch zo’n beleid is voor een land.
Dit, dus.
pi_214161025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De ironie hier is dat de NSC, die anders Landbouw hadden gehad als ze het zonder de BBB hadden gedaan, wel een werkende oplossing had die niet bestond uit "We gaan boos doen in Brussel als ze onze zin niet geven".
Nu zitten ze voor en achter klem.

BBB is volkomen onnodig voor een meerderheid en moest en zou Landbouw (en Visserij! 216 hele kotters, mensen!) hebben en ze bakken er geen zak van
Dit klopt. Als je het onderste uit de kan wil, dan krijg je de deksel op je neus. NSC had veel meer voor de boeren kunnen bereiken. Hun programma was beter voor de boeren, maar ook realistisch. Verkeerd gegokt. Play stupid games win stupid prizes.
pi_214161029
Ik heb het debat net integraal kunnen kijken. Vanmiddag tussen het werken had ik er al een paar korte stukjes over gelezen, dus ik was al voorbereid. Desondanks zat ik met dezelfde stijgende verbazing te kijken als tijdens de wedstrijd Duitsland - Brazilië op het WK 2014 (uitslag 7-1). Ontluisterend.

Het opvallendst vond ik het gezicht van Agema. In eerste instantie kijkt ze als een bakvis die iets stoers heeft gezegd in de klas, vervolgens heeft ze door dat ze iets stoms heeft gedaan en barst ze bijna in tranen uit, en tenslotte kijkt ze verliefd Wilders na die haar in bescherming neemt. Hoe gaat zij een ministerie leiden?

Als Schoof binnenskamers niet keihard optreedt, zal dit geen lang leven beschoren zijn.
pi_214161036
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 01:43 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb het debat net integraal kunnen kijken. Vanmiddag tussen het werken had ik er al een paar korte stukjes over gelezen, dus ik was al voorbereid. Desondanks zat ik met dezelfde stijgende verbazing te kijken als tijdens de wedstrijd Duitsland - Brazilië op het WK 2014 (uitslag 7-1). Ontluisterend.

Het opvallendst vond ik het gezicht van Agema. In eerste instantie kijkt ze als een bakvis die iets stoers heeft gezegd in de klas, vervolgens heeft ze door dat ze iets stoms heeft gedaan en barst ze bijna in tranen uit, en tenslotte kijkt ze verliefd Wilders na die haar in bescherming neemt. Hoe gaat zij een ministerie leiden?

Als Schoof binnenskamers niet keihard optreedt, zal dit geen lang leven beschoren zijn.
Schijnbaar was er al een harde botsing tijdens de lunch tussen Schoof en Agema, voor die tweet dus. Agema is geen minister materiaal, nee, maar dat is geen van de PVV'ers, die zaten er om hun trouw aan Wilders, niet voor hun kwaliteiten.

Schoof komt niet goed over maar ik heb het gevoel dat hij achter de schermen een stuk harder en doortastender is en dat zal vast tot aanvaringen met Wilders gaan leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2024 01:50:34 ]
pi_214161224
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:48 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het feit dat de minister-president niet de formateur was, en dus ook niet zelf een ministersploeg heeft samen kunnen stellen, helpt de samenhang van het kabinet ook niet bepaald.
Een MP krijgt altijd de bewindspersonen in zijn (sorry, er is nog nooit een vrouw MP geweest) maag gesplitst, partijen gaan daar altijd zelf over en andere partijen hebben nooit vetorecht oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214161350
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 01:43 schreef Lyrewyn het volgende:

Agema is veel te emotioneel om ook maar een sprankje politieke verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
pi_214161581
De oppositie heeft de onbeschofte manieren van Wilders overgenomen. Dit is toch geen manier om een nieuwe premier te verwelkomen.
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 08:17:04 #36
5428 crew  miss_sly
pi_214161606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:13 schreef zoost het volgende:
De oppositie heeft de onbeschofte manieren van Wilders overgenomen. Dit is toch geen manier om een nieuwe premier te verwelkomen.
Wat was er onbeschoft aan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214161657
De uitspraak van Van der Plas was in omgekeerde zin wel heel treffend:

„Mensen thuis snappen totaal niet meer wat we hier aan het doen zijn”

Ik denk dat de mensen thuis juist heel goed hebben kunnen zien wat ze daar aan het doen zijn.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214161708
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In topic nummer #356 krijgt deze post van ondeugend verreweg de meeste likes, dat zal toch ergens een oorsprong hebben
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 12:05 schreef ondeugend het volgende:
Het fatsoen van Bontenbal en Timmermans die beiden niet mij vertegenwoordigen vind ik nu al een verademing.
pi_214161735
Schoof deed het goed gister.

Worden nog mooie jaren ^O^ :P
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 08:33:18 #40
5428 crew  miss_sly
pi_214161739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
In topic nummer #356 krijgt deze post van ondeugend verreweg de meeste likes, dat zal toch ergens een oorsprong hebben
[..]

Ik vond hun bijdragen ook het prettigste, maar dat maakt de rest niet onbeschoft. Dus ik ben inderdaad benieuwd wat men er 'onbeschoft' aan vond. Het was stevig, er vielen harde woorden, maar buiten de woorden van Wilders was er niemand die Schoof of anderen echt aanviel. Het ging allemaal over de inhoud.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 08:34:17 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214161757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:33 schreef StephanL het volgende:
Schoof deed het goed gister.

Worden nog mooie jaren weken ^O^ :P
Gefixt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214161852
Is er al een beter woord gevonden voor de wijzigende demografische samenstelling in de grote steden dan "omvolking"?
pi_214161883
quote:

[..]
Ik heb geen quote paraat. Maar ik vond het niet echt vriendelijk, op het onbeschofte af. Je gunt iemand toch even de kans om normaal kennis te maken in de kamer. Hij vertegenwoordigd wel de meerderheid.
  Moderator vrijdag 5 juli 2024 @ 08:50:56 #44
5428 crew  miss_sly
pi_214161903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:47 schreef zoost het volgende:

[..]
Ik heb geen quote paraat. Maar ik vond het niet echt vriendelijk, op het onbeschofte af. Je gunt iemand toch even de kans om normaal kennis te maken in de kamer. Hij vertegenwoordigd wel de meerderheid.
Het politieke debat hoeft niet vriendelijk gevoerd te worden. Op het onbeschofte af is al weer een verzwakking van onbeschoft. En aangezien je geen voorbeeld kunt noemen, zal het wel meevallen met dat onbeschot.

Hij vertegenwoordigt zijn kabinet, dat is opgebouwd met ministers aangewezen door de coalitiepartijen. Samen hebben die inderdaad een meerderheid, maar de overige partijen vertegenwoordigen alle mensen die niet vertegenwoordigd worden door de coalitiepartijen. Ook een aanzienlijk deel van de bevolking.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 08:54:29 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_214161929
quote:

[..]
De mensen die geen werkwoorden kunnen vervoegen? Is dat de meerderh… domme vraag. De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_214161930
quote:

[..]
Zuigen is misschien niet onbeschoft, eerder vals, en zuigerig.
Ook niveau kleuterschool.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214161986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zuigen is misschien niet onbeschoft, eerder vals, en zuigerig.
Ook niveau kleuterschool.
Je hebt het over Widers?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214161991
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je hebt het over Widers?
Nee die is daar te bot voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:06:48 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214162023
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214162041
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dit is toch wel een beetje de reactie van "links"
Allemaal professioneel in elkaar geflanst.

Het gevoel dat je erbij krijgt is van een stel emotioneel onvolwassen kinderen.
Joost Eerdmans zei er het een en ander over.
pi_214162061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik krijg dat gevoel van onvolwassenheid vooral bij Agema (echt een kleuter, als ik Schoof was had ik haar gewoon voor straf in de hoek gezet) en Wilders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214162071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik krijg dat gevoel van onvolwassenheid vooral bij Agema (echt een kleuter, als ik Schoof was had ik haar gewoon voor straf in de hoek gezet) en Wilders.
"Vooral bij"

Dus het zijn allemaal kleuters?
pi_214162090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
"Vooral bij"

Dus het zijn allemaal kleuters?
Er werd soms wellicht wat kinderachtig gereageerd op het kleutergedrag van de coalitie, maar het begon echt bij de coalitie. Dat je kinderachtig reageert op kleuters vind ik trouwens ook weer niet zo heel gek, anders begrijpen ze je wellicht niet.
pi_214162099
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk jij werkelijk dat deze openlijk onderling ruziënde coalitie er met kerst nog zit?
Ja denk dat ze er wel alles aan zullen doen en dus dat wel gaan halen. Zeg niet dat ze niet eerder de stekker eruit halen, maar ze zijn net begonnen, die trekken er echt niet meteen de stekker eruit.

Geert wacht netjes op de VVD of NSC :P
pi_214162126
En het leuke is, we hebben de 2e kamerleden en PVV-ministers nog maar amper aan het woord gezien. Want ook dat gaat een bloedbad worden.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:18:17 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_214162133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:16 schreef StephanL het volgende:

[..]
Ja denk dat ze er wel alles aan zullen doen en dus dat wel gaan halen. Zeg niet dat ze niet eerder de stekker eruit halen, maar ze zijn net begonnen, die trekken er echt niet meteen de stekker eruit.

En wat zouden VVD en NSC dan moeten doen waar Geert op wacht?
pi_214162134
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:16 schreef StephanL het volgende:

[..]

Yeşilgöz trok gister al bijna de stekker er uit en volgens mij is er binnen het kabinet nu ook al ruzie. En dan moeten ze nog samen een regeerakkoord gaan schrijven en moeten de eerste tegenvallers (geen enkele opt-out, financiële tegenvallers) nog komen. Dit haalt de kerst echt niet.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:20:19 #58
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214162164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Joost Eerdmans vond het ook een heel erg fraaie tweet. Ik zou permanent bij Joost Eerdmans het spelletje “andersomdag” toepassen als ie begint te zeveren.
Dit, dus.
pi_214162166
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En wat zouden VVD en NSC dan moeten doen waar Geert op wacht?
Stekker uit de coalitie trekken. Geert heeft denk ik geen zin om de schuld te krijgen

Ik denk dat Schoof er wel alles aan gaat doen om tot het einde te blijven.
pi_214162199
Mevrouw Wiersma, die ooit bijna lijsttrekker van de BBB was, heeft nu ook door dat ze echt in de veestapel moet gaan snijden van de meerderheid van de Kamer. VVD en NSC gaan daar echt niet op toegeven, dat was gister wel duidelijk. Ik denk dat we beter het aantal weken dat er geen knallende ruzie is kunnen gaan tellen bij dit kabinet, ben benieuwd of ze de 5 halen.
pi_214162219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Wiersma, die ooit bijna lijsttrekker van de BBB was, heeft nu ook door dat ze echt in de veestapel moet gaan snijden van de meerderheid van de Kamer. VVD en NSC gaan daar echt niet op toegeven, dat was gister wel duidelijk. Ik denk dat we beter het aantal weken dat er geen knallende ruzie is kunnen gaan tellen bij dit kabinet, ben benieuwd of ze de 5 halen.
De ironie blijft dat de boeren beter afwaren met het vorige kabinet, toen lag er nog een bak geld op ze te wachten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214162223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:23 schreef Hanca het volgende:
BBB doet het leuk, dat wel, eerst 15 miljard weggeven en nu toegeven dat de hele basis voor het beleid ontbreekt en dat het vuistje op tafel scenario lulkoek was. Succes boeren.
pi_214162230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De ironie blijft dat de boeren beter afwaren met het vorige kabinet, toen lag er nog een bak geld op ze te wachten :P
Ja, Wiersma kon nu niet eens de 4 miljard van de mestplannen van Adema garanderen...
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:26:06 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_214162232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:20 schreef StephanL het volgende:

[..]
Stekker uit de coalitie trekken. Geert heeft denk ik geen zin om de schuld te krijgen

Ik denk dat Schoof er wel alles aan gaat doen om tot het einde te blijven.
Hou toch op met je heldenverering. Wilders doet er alles aan om zo lang mogelijk op het pluche te zitten, van de VVD weten we dat het plucheplakkers zijn en Omtzigt zou wel gek zijn de stekker eruit te trekken, want diewordt bij nieuwe verkiezingen sowieso weggevaagd en zeker als hij de boel laat klappen. De enige reden dat Schoof zal proberen de boel heel te houden is, dat hij integriteit heeft en het land niet weer met een demissionair kabinet wil opschepen. De rest interesseert dat geen halve valse cent. Die zitten er voor hunnego en hun CV (en natuurlijk het vette salaris).
pi_214162267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
BBB doet het leuk, dat wel, eerst 15 miljard weggeven en nu toegeven dat de hele basis voor het beleid ontbreekt en dat het vuistje op tafel scenario lulkoek was. Succes boeren.
In die zin wel fijn dat ze in de coalitie mochten komen, ben je hopelijk in een klap verlost van het stikstofwensdenken. Niemand anders om geloofwaaedig de schuld te geven van hun eigen leugens.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214162298
Ik dacht altijd dat Wilders de grootste winnaar was van het fractievoorzitters in de kamer verhaal”, maar ik vraag mij af of dit wel echt zo is? Vooral als je ziet hoe Wilders op Yesilguz en Omtzigt reageerde gister.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:33:46 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214162319
quote:

Hahahahahahaha.
pi_214162325
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Joost Eerdmans vond het ook een heel erg fraaie tweet. Ik zou permanent bij Joost Eerdmans het spelletje “andersomdag” toepassen als ie begint te zeveren.
Waar heeft Eerdmans het fout?
pi_214162330
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In die zin wel fijn dat ze in de coalitie mochten komen, ben je hopelijk in een klap verlost van het stikstofwensdenken. Niemand anders om geloofwaaedig de schuld te geven van hun eigen leugens.
Dat is waar maar er word een hoge prijs voor betaald, denk ik.
pi_214162332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:30 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik dacht altijd dat Wilders de grootste winnaar was van het fractievoorzitters in de kamer verhaal”, maar ik vraag mij af of dit wel echt zo is? Vooral als je ziet hoe Wilders op Yesilguz en Omtzigt reageerde gister.
Wilders doet er alles aan om de slachtofferrol naar zich toe te blijven trekken, en het vervelende is dat Yesilgoz en Omtzigt hem alle munitie in handen hebben gegeven. Natuurlijk zijn alle PVV'ers in dat kabinet incapabel, zeker vergeleken bij de bewindslieden die de VVD en NSC hebben geleverd. De afspraak om Wilders geen premier te maken geeft hem echter het utlieme middel om telkens toch de kaart "dit is niet mijn premier, mijn mensen worden beschadigd en mijn programma wordt niet uitgevoerd" te blijven schreeuwen. En hij is er getraind genoeg voor tov die andere 3 om er mee weg te komen.

Ik had bijna gehoopt dat ze hem dan toch zelf maar premier hadden gemaakt, dan was het allemaal wel echt in zijn gezicht ontploft.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:36:59 #71
319979 Fok-it
All is well
pi_214162341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:12 schreef StephanL het volgende:

[..]
Zuurlinks figuur weer. Gister ook al

Mooie jaren toegewenst ^O^ _O_
Ja dit gaat jaren duren _O-

Maar het zegt genoeg hoe lekker het allemaal gaat als pvv niet verder dan 'zuur links' komt. Dan weet je dat het wel goed zal komen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214162350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is waar maar er word een hoge prijs voor betaald, denk ik.
Het hangt er vanaf. Als dit kabinet, zoals het nu lijkt, het komende half jaar gewoon het beleid van Rutte IV voortzet bij alle grote onderwerpen (stikstof, mest, huizenbouw, spreidingswet, Oekraïne etc), dan hoeft er helemaal niet zo veel schade te zijn. Want veel langer zitten ze er waarschijnlijk toch niet. Sterker: ik denk dat er daarna een rompkabinet zit zonder de PVV tot de verkiezingen.
pi_214162356
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar het zegt genoeg hoe lekker het allemaal gaat als pvv niet verder dan 'zuur links' komt. Dan weet je dat het wel goed zal komen
De hardste kritiek kwam volgens mij niet eens van links maar van Jetten. Die ook meer dan opgewassen bleek tegen Wilders.
pi_214162365
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Prima maar laat de mening van een persoon lekker zijn mening laten zijn.

Word een beetje moe van die linkse verbeteraars die het zogenaamd zo goed weten dat dit geen jaren gaat duren.

Veel mooie jaren toegewenst ^O^ _O_
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:40:48 #75
319979 Fok-it
All is well
pi_214162371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De hardste kritiek kwam volgens mij niet eens van links maar van Jetten. Die ook meer dan opgewassen bleek tegen Wilders.
Iedereen is meer opgewassen tegen Wilders. Alleen de oppositie is bekend terrein
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:43:10 #76
319979 Fok-it
All is well
pi_214162384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:40 schreef StephanL het volgende:

[..]
Prima maar laat de mening van een persoon lekker zijn mening laten zijn.

Word een beetje moe van die linkse verbeteraars die het zogenaamd zo goed weten dat dit geen jaren gaat duren.

Veel mooie jaren toegewenst ^O^ _O_
Ik word vooral moe van debielen die hebben gestemd vanwege 1 enkel populistisch themaatje wat nooit tot de realistische mogelijkheden zou gaan behoren, en nu alsnog niet de pijnlijke realiteit zien. Daar word ik moe van
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:55:58 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214162488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voor de verre rechterflank is Jetten ook links.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214162496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor de verre rechterflank is Jetten ook links.
Oh ja, iedereen buiten Wilders is links :')
  vrijdag 5 juli 2024 @ 09:57:48 #79
38496 Perrin
pi_214162500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
BBB is er niet voor de boeren maar voor de mensen die verdienen aan de boeren.
pi_214162543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
BBB is er niet voor de boeren maar voor de mensen die verdienen aan de boeren.
Maar ook die zullen toch last krijgen van een koude sanering, met allerlei failliete boerenbedrijven en boeren in de schuldsanering? Dan zijn zij toch een deel van de schuldeisers die hun geld niet krijgen?
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:06:27 #81
38496 Perrin
pi_214162566
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ook die zullen toch last krijgen van een koude sanering, met allerlei failliete boerenbedrijven en boeren in de schuldsanering? Dan zijn zij toch een deel van de schuldeisers die hun geld niet krijgen?
Denk dat ze gokken dat die nog even uitblijft. Vanuit hun oogpunt beter dan allerlei boerenbedrijven uitkopen die dan zeker geen klant meer blijven.
pi_214162607
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Denk dat ze gokken dat die nog even uitblijft. Vanuit hun oogpunt beter dan allerlei boerenbedrijven uitkopen die dan zeker geen klant meer blijven.
Maar die blijft niet uit.

Bij stikstof ging het nog om het land wat aangesproken werd en straffen krijgt van de EU als ze er niet aan voldoen. Bij mest zijn de boeren zelf degenen die een milieudelict plegen (met daarop zware sancties) als ze niet aan de wet voldoen. De meeste boeren zullen sowieso eieren voor hun geld kiezen, maar de boeren die dat niet doen zullen ook niet lang bestaan.
pi_214162780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 00:20 schreef FvanS het volgende:

[..]
Dat kun je na 2 dagen nog niet zeggen.
Voor hem persoonlijk kun je dat inderdaad mog niet zeggen. Nog niet al te lang geleden hadden we het over robot Jetten, gisteren was die uitstekend. Een beetje groei moet je mensen ook gunnen.

Maar ik vrees voor Schoof dat hij in omstandigheden zit waarin het onmogelijk is een goede premier te zijn.

Zonder eigen mandaat en met een grootste partner die alleen uit is op ophef en bovendien incompetente bewindslieden levert.
pi_214162805
Ik begrijp sowieso niet waarom wel kunstmest maar geen natuurlijke mest mag worden gebruikt. Maar ik heb mij er niet in verdiept
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:28:40 #85
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214162859
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:25 schreef zoost het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom wel kunstmest maar geen natuurlijke mest mag worden gebruikt. Maar ik heb mij er niet in verdiept
Stikstof.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214162901
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Stikstof.
Fout, kuntmest bevat ook stikstof. Het gaat vooral om nitraat. Mest bevat veel meer nitraat die uit spoelt het grond- of oppervlaktewater in dan kunstmest.

https://www.omroepbrabant(...)obleem-denken-boeren
pi_214162990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Voor hem persoonlijk kun je dat inderdaad mog niet zeggen. Nog niet al te lang geleden hadden we het over robot Jetten, gisteren was die uitstekend. Een beetje groei moet je mensen ook gunnen.

Maar ik vrees voor Schoof dat hij in omstandigheden zit waarin het onmogelijk is een goede premier te zijn.

Zonder eigen mandaat en met een grootste partner die alleen uit is op ophef en bovendien incompetente bewindslieden levert.
Heeft een PVV of half Fok Jetten ooit de ruimte gegeven om te groeien in zijn rol? Ik weet namelijk niet beter dat de man vanaf het begin al werd afgezeken.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:37:16 #88
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_214162995
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar heeft Eerdmans het fout?
Als ie begint met het containerbegrip “links” heeft ie het al fout. Hij vond ze maar zeuren :D de erfenis van Fortuyn met een bril.
Dit, dus.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:40:02 #89
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_214163036
quote:

[..]
Zij zijn klein en wij zijn groot en da's niet eerlijk, oh nee! ;(
pi_214163187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:40 schreef Zelva het volgende:

[..]
Zij zijn klein en wij zijn groot en da's niet eerlijk, oh nee! ;(
Dit is nu exact het probleem voor Schoof, er is geen 'wij'. Hij is dan wel premier van een meerderheidscoalitie, maar verder is het een totaal eenzame man. Geen partijgenoten waarmee hij kan sparren, niemand in de kamer die het standaard voor je opneemt als je het moeilijk hebt en blijkbaar ook geen vice-premiers die je steunen.

Ik had ook wel een beetje met Schoof te doen eerlijk gezegd. Volgens mij was hij oprecht in zijn antwoorden dat hij een premier van alle Nederlanders wilde zijn. Ook in het gesprek met Esmah Lahlah was hij volgens mij gewoon oprecht.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 10:53:17 #91
39333 Zelva
pi_214163222
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit is nu exact het probleem voor Schoof, er is geen 'wij'. Hij is dan wel premier van een meerderheidscoalitie, maar verder is het een totaal eenzame man. Geen partijgenoten waarmee hij kan sparren, niemand in de kamer die het standaard voor je opneemt als je het moeilijk hebt en blijkbaar ook geen vice-premiers die je steunen.

Ik had ook wel een beetje met Schoof te doen eerlijk gezegd. Volgens mij was hij oprecht in zijn antwoorden dat hij een premier van alle Nederlanders wilde zijn. Ook in het gesprek met Esmah Lahlah was hij volgens mij gewoon oprecht.
Schoof is best integer volgens mij ja, maar het is wel zijn eigen keuze geweest om hier in te stappen.
pi_214163317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als ie begint met het containerbegrip “links” heeft ie het al fout. Hij vond ze maar zeuren :D de erfenis van Fortuyn met een bril.
Hij heeft gewoon gelijk, semantisch gezeik.
pi_214163335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:53 schreef Zelva het volgende:

[..]
Schoof is best integer volgens mij ja, maar het is wel zijn eigen keuze geweest om hier in te stappen.
Yup, maar iets zegt me dat hij nu al spijt heeft
pi_214163344
Heeft Agema zich ooit gedistantieerd van 'de kopvoddentax' ?
In de ijskast gezet, zonder excuses en duidelijke veroordeling ?
idem Faber, die ging protesteren tegen Marcouch omdat hij als Marokkaan burgemeester van Arnhem werd
Dit laatste is geen openlijk racisme, maar de schijn is er wel.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:03:40 #95
39333 Zelva
pi_214163375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:01 schreef Bluesdude het volgende:
Heeft Agema zich ooit gedistantieerd van 'de kopvoddentax' ?
In de ijskast gezet, zonder excuses en duidelijke veroordeling ?
idem Faber, die ging protesteren tegen Marcouch omdat hij als Marokkaan burgemeester van Arnhem werd
Dit laatste is geen openlijk racisme, maar de schijn is er wel.
Ik dacht dat Marcouch toen al Nederlander was ;)
pi_214163377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 10:53 schreef Zelva het volgende:

[..]
Klopt, dat zal een stuk landsbelang en een stuk gestreelde ego zijn geweest.

Maar dat hij zo'n puinhoop qua bewindspersonen in zijn maag gesplitst zou krijgen en dat de leider van de grootste coalitiepartij hem zo aan zou vallen kon hij toch ook niet aan zien komen?
pi_214163378
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, maar iets zegt me dat hij nu al spijt heeft
Jep. Ik denk dat hij zich totaal misrekend heeft in de dynamiek binnen de coalitie. Het is precies wat Bikker gisteren zei:

Knoop deze waarschuwing in je oren. Stop met schelden. En ik zou willen zeggen tot degenen die daar het drukst mee waren: "Echt, je politieke puberteit is vandaag voorbij. Kies voor ons land. Neem je verantwoordelijkheid." Want het is van de zotte dat ik hier samen met de heer Bontenbal nota bene de premier in eerste instantie stond te verdedigen. Hij stond alleen, wij moesten naar voren komen. Dat kan niet het geval zijn. Dus aan de vier coalitiepartijen zou ik willen zeggen: "De tijd van ongelukken, de tijd van onverantwoordelijkheid, dat is voorbij. Jullie hebben heel vertrouwen van de kiezers gekregen. Doe er wat mee. Ga verstandig aan de slag."

En dat is inderdaad van de zotte, dat het nota bene van de oppositiepartijen moet komen om de premier te verdedigen in een van de eerste kamerdebatten die hij in zijn leven voert.
pi_214163410
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:03 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik dacht dat Marcouch toen al Nederlander was ;)
In de ogen van de PVV'ert zal hij nooit een Nederlander kunnen zijn ;)
  vrijdag 5 juli 2024 @ 11:07:45 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214163425
quote:

[..]
Je bedoelt dat hij de meerderheid vertegenwoordigt die hem zelf ook stevig aanpakte?
Als Wilders nota bene zijn eigen premier "slappe hap" toebijt, waarom moet de oppositie diezelfde MP dan met fluwelen handschoentjes aanpakken "omdat het zijn eerste dag is"? Dat doen zelfs de partijen die hij vertegenwoordigt niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214163449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bedoelt dat hij de meerderheid vertegenwoordigt die hem zelf ook stevig aanpakte?
Als Wilders nota bene zijn eigen premier "slappe hap" toebijt, waarom moet de oppositie diezelfde MP dan met fluwelen handschoentjes aanpakken "omdat het zijn eerste dag is"? Dat doen zelfs de partijen die hij vertegenwoordigt niet.
Ja, het is wel een gevalletje omgekeerde wereld. "Slappe hap!" kwam niet van links maar van Geert Wilders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2024 11:10:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')