Raar, dat zie je dan helemaal verkeerd. Niemand is verbeten en welke stereotypen heb je het over? Ik zou mij eens afvragen of het wellicht niet gewoon zo is dat de kritiek die gegeven wordt terecht is, maar jij deze als moslim moeilijk kunt accepteren en daarom het probleem bij de discussiepartners zoekt in plaats van zelfreflectie te tonen en eens met een open blik de eigen contreien te inspecteren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel verbetenheid richting moslims, links etc. Continu smijten met stereotypen is daar een kenmerk van. Maar goed, iedereen zijn ding. Doe vooral wat je gelukkig maakt.
Niet echt, want vrouwen hebben dat soort jachtinstincten niet, weet je nog. Daarom moet zij zich bedekken, en hij niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bewijst meer ons punt dan je denkt. Dank je.²
Salafisten maken minder dan 1% van de moslims uit. Het aantal salafistische moskeeën in NL kan je op 1 hand tellen, tegenover honderden moskeeën gebaseerd op de traditionele rechtsscholen. Ik begrijp ook niet waarom je steeds onderscheidt maakt tussen Wahabi's en salafisten, terwijl het gewoon salafisten zijn. De term Wahabi's wordt door externe partijen gebruikt om salafisten aan te duiden. Dat progressieven nul kritiek uiten op salafisten en alles faciliteren en ondersteunen en kritiek smoren is ook zwaar overdreven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat met het verhelderen.
Wanneer ik zeg dat wahabi's en salafisten graag zien hoe allerlei 'progressieve' en in hun ogen usfeful idiots werkelijk nul kritiek durven dan wel mogen uiten op conservatisme in de islam, ja zelfs graag alles faciliteren en ondersteunen wat die religie ruimte geeft en voornoemde kritiek daarop trachten te smoren, dan bedoel ik daarmee dat deze groepen het zien als een fijne eerste opstap naar hun einddoel: totale overheersing door het kneden van de massa.
En geef ze eens ongelijk.
Heb je het gevoel dat je overeind blijft? Wat grappig, op mij wekt het de indruk dat je steeds hetzelfde mantra herhaalt zonder ook maar ergens echt op in te gaan. Alsof je iemand napraat maar zelf geen ideeën hebt, zeg maar. Allemaal volgens het boekje.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het siert me dat ik overeind blijf in dit soort debatten. Ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn respect te tonen voor de immer altijd inhoudelijke @:Mutant01 Dat mag best eens gezegd zijn. Als jullie het niet doen doe ik het wel.
Menno.²
Huh? Hoezo bevestigt dat jouw punt? Het zegt alleen maar dat mannen zich ook zouden moeten bedekken, omdat wij vrouwen ons aan hen verlekkeren.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bewijst meer ons punt dan je denkt. Dank je.²
Irrelevant voor het gemaakte punt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Salafisten maken minder dan 1% van de moslims uit. Het aantal salafistische moskeeën in NL kan je op 1 hand tellen, tegenover honderden moskeeën gebaseerd op de traditionele rechtsscholen. Ik begrijp ook niet waarom je steeds onderscheidt maakt tussen Wahabi's en salafisten, terwijl het gewoon salafisten zijn. De term Wahabi's wordt door externe partijen gebruikt om salafisten aan te duiden. Dat progressieven nul kritiek uiten op salafisten en alles faciliteren en ondersteunen en kritiek smoren is ook zwaar overdreven.
Ik heb niets tegen moslima's, ik heb wel iets dringends tegen religieuze voorschriften waarbij enkel vrouwen beperkingen op worden gelegd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onuitvoerbaar zeker, maar het doet iets met de wijze waarop het publiek ook zich uit jegens moslima's. Dit topic is daar een goed voorbeeld van.
Dit dus, 100%quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen moslima's, ik heb wel iets dringends tegen religieuze voorschriften waarbij enkel vrouwen beperkingen op worden gelegd.
Ik ben er niet voor dit te verbieden, maar ik ga er evengoed niet voor klappen. En nee, geen enkele partij in deze regering heeft ooit mijn stem gehad.
Ik hou er absoluut niet van moslims weg te zetten als vijfde colonne, maar tegelijkertijd vind ik een hoofddoek van zichzelf even discriminerend voor vrouwen als de uitlatingen van de PVV over moslims zijn.
Ja, precies. Nogmaals dank. Ook mannen hebben kuisheids regels.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Hoezo bevestigt dat jouw punt? Het zegt alleen maar dat mannen zich ook zouden moeten bedekken, omdat wij vrouwen ons aan hen verlekkeren.
Alleen maar dat ze hun ogen af moeten wenden van goeduitziende vrouwen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, precies. Nogmaals dank. Ook mannen hebben kuisheids regels.²
Je moet dan ook wel alles op een hoopje gooien, extreem versimpelen en dan wat termen erin gooien waardoor het lijkt alsof je weet waar je het over hebt. Zo rollen de populistjes. Nuance is een doodzonde.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:46 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Salafisten maken minder dan 1% van de moslims uit. Het aantal salafistische moskeeën in NL kan je op 1 hand tellen, tegenover honderden moskeeën gebaseerd op de traditionele rechtsscholen. Ik begrijp ook niet waarom je steeds onderscheidt maakt tussen Wahabi's en salafisten, terwijl het gewoon salafisten zijn. De term Wahabi's wordt door externe partijen gebruikt om salafisten aan te duiden. Dat progressieven nul kritiek uiten op salafisten en alles faciliteren en ondersteunen en kritiek smoren is ook zwaar overdreven.
Aldus de man die selectief leest, nooit met inhoudelijke reacties komt om vervolgens af te sluiten met 'je moeder'-opmerkingen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je moet dan ook wel alles op een hoopje gooien, extreem versimpelen en dan wat termen erin gooien waardoor het lijkt alsof je weet waar je het over hebt. Zo rollen de populistjes. Nuance is een doodzonde.
Die kennis heb ik opgedaan tijdens mijn promotie-onderzoek en de jaren waarin ik er college over heb gegeven aan de universiteit. Een bekend onderzoek is het onderzoek van UNICEF hiernaar dat periodiek wordt herhaald en consistent laat zien dat Nederlandse kinderen tot de gelukkigste behoren (bron 1 en bron 2). Zie ook mijn postings in NWS / Meer dan helft jonge meiden heeft last van mentale klachten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
1/3 is depressief of kampt met geestelijke problemen (door corona)
Waar heb jij die onzin vandaan?
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft me even gekost - waarom doen kranten in hemelsnaam niet aan bronvermelding? - maar ik heb het onderzoek gevonden: HBSC Nederland.
Wat algemene opmerkingen over het onderzoek:
• De data zijn verzameld tussen oktober 2021 en januari 2022. Ter herinnering: in 2021 was het coronavirus nog niet weg. De overheid nam opnieuw maatregelen. In november-december was er een lockdown. (Bron)
• Het gaat om zelfrapportage. Dat type onderzoek heeft beperkingen. Verschillen tussen jongens en meiden kunnen bijvoorbeeld niet op reële verschillen duiden, maar op verschillen in zelfperceptie of op antwoorden die voortkomen uit sociale wenselijkheid.
Er staat ook veel positiefs in het rapport over Nederlandse jongeren in vergelijking met jongeren uit 44 andere landen:
• Minder Nederlandse jongeren hebben psychosomatische klachten.
• Veel minder Nederlandse jongeren zijn eenzaam.
• Nederlandse jongeren vinden het gemakkelijker om met hun ouders over hun zorgen te praten.
• Nederlandse jongeren ervaren meer steun van hun ouders, vrienden, leraren en klasgenoten.
• Nederlandse jongeren worden veel minder vaak gepest.
• Nederlandse jongeren ervaren minder druk door schoolwerk.
• Minder Nederlandse jongeren maken intensief gebruik van sociale media en het sociale mediagebruik is minder vaak problematisch.
Alles bij elkaar genomen denk ik dat de pandemie een grote invloed heeft gehad op het onderzoek. Een structurele ontwikkeling lijkt te zijn dat ervaren druk door schoolwerk toeneemt. Meiden lijken hier sterker onder gebukt te gaan dan jongens. Ik zie geen aanleiding om te denken dat sociaal mediagebruik van invloed is, ook niet op verschillen tussen jongens en meiden.
quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is wel onderzoek dat al vanaf het begin van de 20e eeuw (!) consistent is uitgevoerd waaruit blijkt dat we individualistischer zijn geworden en dat jongeren meer ruimte hebben gekregen om zichzelf te zijn in plaats van aan bepaalde maatschappelijke verwachtingen te moeten voldoen.
Het lijkt erop dat opvoeding en onderwijs in Nederland minder autoritair zijn geworden en kinderen daar in veel opzichten van profiteren. Nederlandse kinderen behoren dan ook tot de gelukkigste ter wereld. Dit onderzoek sluit daar in veel opzichten bij aan.
Iedere ex moslima, (zijn altijd vrouwen) die hadden buiten dat ze dezelfde verhalen en ervaringen hadden ook altijd het standaard argument dat hun familieleden liegen. De islam kwam op één, dat was namelijk één van de zaken die ze zo pijn deed, dat hun vader, moeder, broers, zusjes etc. hun zo verstootte en niet accepteerde. En keer op keer kwam hetzelfde verhaal, ze liegen en bedriegen iedereen voor, achter de deuren en in de eigen islamitische bubbel tiert de westenhaat gewillig. Ze zeiden het nog net niet praktisch in koor "ze haten jullie intens". Vooral het verhaal van één vriendin staat mij nog goed bij, hoe ze vertelde dat haar moeder het ergste was, dat ze zo lief was in het gezicht, zo aardig deed, tot bijna onderdanig toe, en dan als ze wegliep altijd op de grond spuugde en thuis ging het dan weer over die verderfelijke ongelovigen en westerlingen, maar kwam ze weer buiten ging het masker weer op en was ze die lieve moslima.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is dat voor wetenschap.Alsof nestbevuilers 100% de waarheid spreken. Meestal komen ze met anekdotisch "bewijs". Alles om de ongelovige te pleasen voor persoonlijk (aards) gewin. Dit gaat verder dan naïviteit, maar dit is gewoon domheid als je die blind geloofd. Ik begrijp best dat je iemand heel graag wilt geloven die je eigen vooroordelen bevestigt. Maar wees eerlijk genoeg voor en naar jezelf om dat niet als waarheidsvinding weg te zetten. Want dat is het niet.
Menno.²
Nou, bij deze afgetikt. Hoef je me ook niet meer te quoten toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aldus de man die selectief leest, nooit met inhoudelijke reacties komt om vervolgens af te sluiten met 'je moeder'-opmerkingen.
Je zou 'nuance' niet herkennen al zou het in een knalgele doos met je naam in koeienletters erop voor je deur liggen.
Mijn ervaringen zijn anders. Ik vind je post echt eng. Je zet een heel volk weg als iets wat niet deugt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Iedere ex moslima, (zijn altijd vrouwen) die hadden buiten dat ze dezelfde verhalen en ervaringen hadden ook altijd het standaard argument dat hun familieleden liegen. De islam kwam op één, dat was namelijk één van de zaken die ze zo pijn deed, dat hun vader, moeder, broers, zusjes etc. hun zo verstootte en niet accepteerde. En keer op keer kwam hetzelfde verhaal, ze liegen en bedriegen iedereen voor, achter de deuren en in de eigen islamitische bubbel tiert de westenhaat gewillig. Ze zeiden het nog net niet praktisch in koor "ze haten jullie intens". Vooral het verhaal van één vriendin staat mij nog goed bij, hoe ze vertelde dat haar moeder het ergste was, dat ze zo lief was in het gezicht, zo aardig deed, tot bijna onderdanig toe, en dan als ze wegliep altijd op de grond spuugde en thuis ging het dan weer over die verderfelijke ongelovigen en westerlingen, maar kwam ze weer buiten ging het masker weer op en was ze die lieve moslima.
Tel mijn eigen ervaringen erbij op, wat simpel samen te vatten zijn in "ware aard van moslims als ze je alleen treffen, masker en slachtofferrol zodra ze publiekelijk geconfronteerd worden" en nee ik vertrouw dus geen moslim op zijn woorden als het gaat om de islam omdat een moslim nooit neutraal naar de islam kan kijken. Kijk maar hoe stil ze zijn als het gaat om de vrouwen die hun doek wel willen afgooien, de bekendere zoals Ayaan of Lale moesten ook voor hun leven vrezen, doodse stilte uit de moslimgemeenschap, buiten de doodsbedreigingen dan.
Het feit dat jij en de rest van de moslims hier ook blijkbaar totaal geen meiden kennen in jullie islamitische kringen die zich verzetten of het hoofddoekje niet willen dragen zegt mij ook alweer genoeg, naïef dom volk wijsmaken dat het een vredelievend geloof is en geen sekte waarin iedereen de vrijheid heeft wat we in het westen preken, mij houden jullie niet voor de gek.
Je bent nu echt aan het zoeken naar een TRquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doen ze niet omdat ze de druk voelen van een andere ideologie die ze democratie en vrijheid noemen: naakt, naakter, naaktst. Je moet als vrouw je best doen om kledij te kopen die niet je bodyparts accentueert c.q. uitbaat. De liefhebbende (krolse) mannen trekken aan de touwtjes en de vrouwen hebben helaas maar te volgen. Het is zo zielig, want ze zijn er zich niet van bewust.
Hoe brengen ze ijsjes aan de man? Door een likkende vrouw in beeld te brengen. De westerse beschaving is gedegradeerd naar een door lusten en primitieve driften gedreven wereld. Maar ja, de negerslaven wisten ook niet dat ze slaven waren:
I Could Have Freed a Thousand More, If Only They Knew They Were Slaves²
Het punt is gechargeerd. Het is niet alleen de benamingen, ook hier met het "blinde progressieve support" is gechargeerd.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Irrelevant voor het gemaakte punt.
Die haatbaarden smullen van de naïviteit van al die blinde 'progressieve' support.
Enkel wanneer je weer met totaal inhoudsloze en framende oprispingen komt.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nou, bij deze afgetikt. Hoef je me ook niet meer te quoten toch?
Helemaal mee eens, nuance is echt ver te zoeken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je moet dan ook wel alles op een hoopje gooien, extreem versimpelen en dan wat termen erin gooien waardoor het lijkt alsof je weet waar je het over hebt. Zo rollen de populistjes. Nuance is een doodzonde.
Gewoon gebaseerd op de comments hier. En elders.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:58 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het punt is gechargeerd. Het is niet alleen de benamingen, ook hier met het "blinde progressieve support" is gechargeerd.
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:00 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, nuance is echt ver te zoeken.
Hoe moeten wij de focus leggen op de gezinnen waar dit een issue is als de focus leggen op de islam beantwoord wordt met geweld, gekrijs en een hoop politieke ophef gevolgd door stilzwijgen? De islam wil gevrijwaard blijven van kritiek, het probleem wat het hiermee gecreëerd is dat we juist geen kritiek kunnen hebben op de extremen binnen deze ideologie.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door moslims weg te zetten als extremisten, te vergelijken met sekteleden is het inderdaad ook zeer gemakkelijk om vervolgens te zeggen dat ze vooral niet de vrijheid moeten hebben om hun religieuze tradities te uiten. De onderdrukten helpen door te onderdrukken het is een mooi fenomeen, maar heeft dus geen reet met individuele keuzevrijheid te maken.
De focus leggen op waar de problemen zich voordoen, namelijk bepaalde gezinnen waar dit echt een issue is - lijkt mij een stukje nuttiger dan dit soort framing, generalisaties.
Verder ben je duidelijk van de stempel, als je het probleem niet ziet, dan is het er niet.
De enige die dat hier post is Bansheeboy. Waarom happen jullie allemaal zo op hem en geven jullie hem die aandacht?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Dat mannen nu eenmaal seksuele jagers zijn, zich niet kunnen beheersen en dat het daarom logisch is dat vrouwen zich dienen te bedekken, is voorbij alle redelijkheid.
De idee dat vrouwen geen seksuele lustgevoelens zouden hebben, of veel minder, en dat daarom die vorm van bedekking niet voor mannen geldt, eveneens.
Dat Westerse vrouwen vooral als commerciële lustobjecten worden ingezet om spullen te verkopen, ook wat erg ongenuanceerd.
Allemaal uitspraken gedaan in dit topic.
Daar nog een mening over?
Hier; in overige topics komen dit soort ideeën ook aan de orde hoor, en niet alleen door hem.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De enige die dat hier post is Bansheeboy. Waarom happen jullie allemaal zo op hem en geven jullie hem die aandacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |