Porsch Supercupquote:The Blancpain GT Series is a sports car racing series organized by the Stéphane Ratel Organisation (SRO) with the approval of the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). It features grand tourer racing cars modified from production road cars complying with the FIA's GT3 regulations. The series is divided into two separate championships, the Blancpain GT Series Sprint Cup and the Blancpain GT Series Endurance Cup. Although the Blancpain GT Series Endurance Cup is organised since 2011, the inaugural season of the Blancpain GT Series is 2014, because in that year the FIA GT Series became the Blancpain Sprint Series, which is now the Blancpain GT Series Sprint Cup. The series is primarily sponsored by Swiss watchmaker Blancpain.
quote:De Porsche Mobil 1 Supercup is de hoogste toeringwagen competitie, waarin alleen met Porsche's gereden wordt. De races worden gereden in het voorprogramma van de Formule 1, ze worden na de GP2 en voor de Formule 1 gereden. Het wordt georganiseerd door Porsche. De Porsche Supercup werd in 1993 opgericht. Het is vergelijkbaar met de DTM. Er zijn 15 teams met elk twee coureurs. Deze klasse is de samengevoegde versie van de verschillende nationale Porsche Carrera kampioenschappen over de hele wereld, zoals in Duitsland en in Azië.
De rijders rijden allemaal in dezelfde Porsche 911 GT3 (Type 997), gebaseerd op de Porsche Carrera.
Ik denk dat je de Formule Regional race bedoelt en niet de GT race, waar verrassend genoeg helemaal geen SC aan te pas kwam.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
De race is onder safety car geëindigd
Het is meestal treintje rijden in Macau, dat er geen ruimte is voor fouten maakt het toch interessant om te kijken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:29 schreef heywoodu het volgende:
Wel een wat matige kwalificatierace, hoewel de strijd tussen Marciello en Dries Vanthoor vanaf de start tot aan Lisboa wel fantastisch was
quote:
Ik winquote:Op zondag 25 mei 2025 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Bij de Porsches weer een pile-up
Dat belooft wat voor straks.
Een wat?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verwacht in de F1 nu juist géén startershypotheek meer overigens
Dat wordt een optocht met stroll en colapinto in de muur.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verwacht in de F1 nu juist géén startershypotheek meer overigens
Startcrash.quote:
We hebben Stroll en wat rookies nog om de F1 race in chaos te laten eindigen.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Nou gelukkig rijdt er niemand met de naam Martin of Martins in de F1
Oh Masters, ik hoorde het verkeerd. Valt dat even mee.
Martins was niet de 'schuldige' he?quote:Op zondag 25 mei 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Nou gelukkig rijdt er niemand met de naam Martin of Martins in de F1
Nee maar wel mede degene die de opstopping veroorzaakte. En zoals al ge-edit, Masters ja. My badquote:Op zondag 25 mei 2025 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Martins was niet de 'schuldige' he?![]()
En Masters (niet Martin) hier ook niet denk ik
Oja, Stroll staat achteraan. Matig.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verwacht in de F1 nu juist géén startcrash meer overigens
Zie edit. Masters is wél de schuldige zo te zien.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee maar wel mede degene die de opstopping veroorzaakte. En zoals al ge-edit, Masters ja. My bad
Is geen achternaamquote:
Achternaam vs voornaam. Té gezochtquote:
Minder dan 4 nuquote:
Als Hamilton geen straf gehad zou hebben had je gelijk.quote:Op zondag 25 mei 2025 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max zit aan de binnenkant, geen zorgen.
Vanavond half acht is toch de echte top 20 shootout voor startgrid?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 16:01 schreef Sabata het volgende:
Green Flag. we proberen het nog een keer als top kwali shootout. alle 16 overgebleven autos hebben één vliegende ronde
Ok, dacht dat er nog een top 20 shootout is voor pole.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 17:47 schreef Sabata het volgende:
Nee dat is Q3. die is voor alles vanaf plaats 17 tot aan het einde van het veld. Ik vraag me af of Scherer nog gaat proberen om die porsche van Vanthoor nog te herstellen
Veel plezier alvast! Hoe ga je dat vannacht doen eigenlijk, ergens liggen pitten of gewoon de hele nacht wakker blijven en de race volgen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 12:09 schreef Sabata het volgende:
goedemiddag. temperatuur gaat aardig omhoog vandaag. gelukkig zit ik nog in de schaduw op T4. komen nu wel voortdurend waarschuwingen of iedereen nu alvast een plaats wil zoeken omdat het aantal bezoekers te groot wordt.
Eifel Classic is zojuist gefinisht, loopt nu een warm up
De een wordt gediskwalificeerd, de ander mag wel starten. Klassenjustitie ten top.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 20:58 schreef Sabata het volgende:
De Abt Lamborghini #27 raakt zijn startplaats kwijt en moet compleet achteraan beginnen. Mirko Bortolotti zou na de rode vlag die werd gezwaaid voor de crash van Vanthoor gewoon volgas door zijn gereden daar waar hij naar 80 km/h terug had moeten vallen.
Eddy Mielke riep zonet om dat Bortolotti zelfs daarom gevraagd had. hij vond het niet erg als hij persoonlijk was gediskwalificeerd (wat vaker gebeurt als iemand teveel straffen heeft gekregen) als de auto maar in de race zou blijven. uiteindelijk koos de wedstrijd leiding voor de huidige oplossingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 14:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De een wordt gediskwalificeerd, de ander mag wel starten. Klassenjustitie ten top.
Commentator zei dat hun tijd later begint te lopen!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 16:04 schreef heywoodu het volgende:
Nu over naar de startgroepen die de 23 uur en 53-57 minuten rijden, die is iets makkelijker
Gelukkig iets als dit ipv een zwaar ongeluk of eeuwige mistquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:34 schreef StephanL het volgende:
Stroom problemen.
Ziet er ook donker uit in de box ja.
Ze liggen op de BBQ zo te zienquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:51 schreef StephanL het volgende:
Wel gezellig in die pitboxmis alleen de hapjes nog
schnitzelbrötchen, mjam. liefst met een beetje mosterdquote:
Ja het werd dus te vroeg donker.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is toch ook de bedoelingover een paar uurtjes dan
Als het goed is over tien minuten weer racen, maar heb de stream al even niet aan gehad want er gebeurde niksquote:
was één van de Cayman's. komt net die bocht om , zon vol in zn snoet en ziet niet meer dat de Cayman remtquote:
Ja, dat die 33 klaar was zei Jeroen binnen vijf seconden al, dat was kansloosquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:08 schreef Sabata het volgende:
Porsche #33 is klaar volgens de pitreporter van Rtl Nitro. te veel schade.
Stefan Kiefer, de rijder in de #94 porsche staat er ook bij alsof hij ergens een potje wil gaan huilen
Klassejustitie dus terechte klachtquote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:58 schreef heywoodu het volgende:
Allard haalt uit naar Bortolotti en de wedstrijdleiding
Ja terecht, alleen hoe verhoudt zich dat tot Bortolotti?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:14 schreef heywoodu het volgende:
Nils Schwenk (#70) mag douchen, 137 gereden bij een code 60 en licentie kwijt
Tja...die had niet moeten mogen rijden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja terecht, alleen hoe verhoudt zich dat tot Bortolotti?
Zoals het hoort bij een 24-uursracequote:
Klopt. Maar nog prominenter op de Nordschleife dan op Le Mans heb ik het idee.quote:
Is het ookquote:Op zondag 22 juni 2025 00:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Maar nog prominenter op de Nordschleife dan op Le Mans heb ik het idee.
En dan uit het niks ineens ergens zo'n vrachtwagen met een gestrandde auto achteropquote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 23:11 schreef heywoodu het volgende:
Eén van de teamleden heeft een onderdeel uit zijn/haar huurauto gehaald om de Dacia op gang te krijgen![]()
Huurauto is een probleem voor maandag
Het heet Schwalbenschwanz jaquote:Op zondag 22 juni 2025 01:13 schreef Burner82 het volgende:
De Schwalben-schwanz? Of is de Duitse uitspraak van de Engelse commentatoren gewoon niet heel goed
Ik weet ook niet wat ik verwachtte, het blijven Duitsersquote:
En anders gewoon tapequote:
Ja, er waren er twee, dus het was net tijd om te wisselenquote:Op zondag 22 juni 2025 05:59 schreef StephanL het volgende:
Jaa vliegtuig gevonden op Flightradar. Vliegt inderdaad alleen maar rondjes.
Ben weer wakker
Ik zag hem terug vliegen, leuk.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, er waren er twee, dus het was net tijd om te wisselen
Maximum 8 bits genotquote:Op zondag 22 juni 2025 01:20 schreef heywoodu het volgende:
#321 non respect of flag signals (Code 60) - time penalty 255 sec
Muah, ook wel stom van de achterblijver. In een gevecht voor de leiding ga je niet rustig afwachten tot er een perfecte mogelijkheid is om een achterblijver in te halen.quote:
hij is zijn Carrera Cup streak nog altijd niet kwijt. die agressie is juist waarom Kevin ooit in 2013 geen zitje bij Porsche als fabrieks coureur kreeg. hij kreeg alsnog zijn kans toen hij de McLaren van de Dörr broers op pole zette in 2014.quote:
het duurde gisteren anderhalf uur voor de Rowe Bmw een straf kreeg voor die aanrijding bij laagstaande zon. dus wss over 10 minuten nieuwsquote:
In het heel kort: er zijn heel veel klasses, veel daarvan met een handvol auto's of zelfs zo weinig dat je al verzekerd bent van een podiumplaats als je finisht. SP9 is de klasse waar het vooral om gaat, de topklasse, daar bestaat de hele top uit. Geen Balance of Performance volgens mij, maar wel de GT3-regels voor die klasse.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:59 schreef Gremen het volgende:
Hoi, ik volg vooral f1 en zit toevallig vandaag dit te kijken.
Het zijn dus auto's van verschillende merken. In hoeverre verschillen deze auto's van elkaar?
Zijn er ook gelijke delen (verplichte onderdelen bijvoorbeeld).
Hoe zorgen ze in deze klasse voor een ongeveer gelijk speelveld? Of is hier (ook) een auto veel beter dan een andere?
Iemand een korte uitleg? (of een goede link die ik kan doornemen)
kort samengevat, er zijn altijd drie startgroepen: de hoofdmoot zijn Gt3 auto,s, de tweede groep gt4 en Porsche Cup autos (911 en Cayman). in groep 3 zitten de TCR toerwagens en eigenlijk alles wat nog kleiner is. er is een overzicht in het doolhof van klassen dankzij de entry listquote:Op zondag 22 juni 2025 11:59 schreef Gremen het volgende:
Hoi, ik volg vooral f1 en zit toevallig vandaag dit te kijken.
Het zijn dus auto's van verschillende merken. In hoeverre verschillen deze auto's van elkaar?
Zijn er ook gelijke delen (verplichte onderdelen bijvoorbeeld).
Hoe zorgen ze in deze klasse voor een ongeveer gelijk speelveld? Of is hier (ook) een auto veel beter dan een andere?
Iemand een korte uitleg? (of een goede link die ik kan doornemen)
Hebben ze maar een kleine drie uur over gedaan.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
100 seconden straf voor de #911 voor de aanrijding met de Aston Martin
In te lossen bij de volgende stop of zij er andere regels?quote:Op zondag 22 juni 2025 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hebben ze maar een kleine drie uur over gedaan.
Ik denk het wel. Vorige stop hebben ze het niet gedaan, wellicht te kort op de straf (die kwam in beeld toen ze de pitstraat in reden), misschien willen ze nog wel protest indienen, maar ik gok dat ze hem bij de volgende stop wel pakken.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In te lossen bij de volgende stop of zij er andere regels?
dat hangt er natuurlijk van af of je een afrit in de buurt hebt, of een paar km bos waar geen doorkomen aan isquote:Op zondag 22 juni 2025 13:57 schreef heywoodu het volgende:
Jongens jongens, je kunt die kapotte auto's ook ergens binnendoor afvoeren toch, ipv met drie vrachtwagens over het circuit rijden en de race irriteren?
Onbegrijpelijk. Het enige wat spannend is, is of een eventueel protest wordt gehonoreerd. Als dat niet zo is wint BMW makkelijk en heeft extreem risico nemen geen nut, als dat wel zo is wint Porsche makkelijk en geldt hetzelfde.quote:
En toch maakt juist Allard het spannend, of probeert hij dat althans.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:32 schreef TjjWester het volgende:
Geen idee waarom BMW zoveel risico neemt.
Volgens kalff is een protest zo goed als onmogelijk.
Lekker naar huis cruisen zou ik zeggen.
Tja hij word betaald om het goed te verkopen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch maakt juist Allard het spannend, of probeert hij dat althans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |