quote:Door RTL Nieuws·8 uur geleden·Aangepast: 28 minuten geleden© ANP / Sem van der Wal - RTL Nieuws
Nog altijd vragen duizenden slachtoffers van het toeslagenschandaal zich af waar de vergoeding van hun aanvullende schade blijft. De wachttijd voor uitsluitsel hierover was tot nu toe zes maanden. Die tijd wordt straks verdubbeld, zo luidt het wetsvoorstel van demissionair staatssecretaris Aukje de Vries (Toeslagen en Douane) aan de Tweede Kamer.
De maximaal toegestane wachttijd voor de gedupeerde ouders is nu nog zes maanden. Door deze wachttijd te verdubbelen wil de demissionair staatssecretaris het aantal juridische procedures tegen de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) verminderen, meldt Trouw.
Het ministerie van Financiën meldde in september 2023 dat de afhandeling van de toeslagenaffaire juist versneld zou worden. De oplossing ligt in het sneller beoordelen van dossiers van ouders en het ‘efficiënter’ afhandelen van bezwaren, werd toen gezegd.
Daar kwam echter fel kritiek op van de Bezwaarschriftencommissie (BAC). Zij controleren of de UHT wel de juiste beslissingen neemt. De BAC zei destijds dat het sneller afhandelen de rechtsbescherming van gedupeerde ouders in gevaar brengt.
Alleen voor nieuwe aanvragen
De maatregel geldt alleen voor aanvragen die na 1 januari 2025 worden ingediend. De wachttijd voor die aanvragen blijft zes maanden. Aanvragen voor compensatie van aanvullende schade die vanaf het nieuwe jaar worden ingediend, moeten rekening houden met een wachttijd van een jaar.
Eerder was De Vries van plan om de verdubbelde wachttijden ook te laten gelden voor de toeslagenouders die hun aanvraag nu al hebben lopen, maar daar was de Raad van State het niet mee eens.
Er zijn fouten gemaakt, maar niet bij iedereen. Men vindt nu zelfs dat ouders die 'gepakt' zijn, doordat ze vanwege een 2de nationaliteit strenger gecontroleerd zijn, gezien moeten worden als slachtoffer en recht hebben op restitutie. Terwijl zij, mogelijk, willens en wetens fraude hebben gepleegd.quote:
Ik wist niet dat jij al in Brussel zat.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
En degene die eindverantwoordelijk is is geen dader maar een held
Staande ovatie en hop naar Brussel voor een betere baan
Alles maar dan ook alles om het volk eronder te houden
En falende leidinggevenden uit de wind houden en weg promoveren zodat hij zijn mond houdt
En het volk dus maar blind vertrouwen moet blijven hebben in hun leiders ondanks giga blunders
Het is om te![]()
Rutte zijn kabinet is er over gevallen hoezo niet verantwoordelijk ??????quote:Op maandag 24 juni 2024 19:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
.... Rutte is niet verantwoordelijk, maar juist onder zijn bewind is het naar buiten gekomen, anders zou het gewoon doorgegaan zijn, misschien gaat het zelfs nog steeds door, i.i.g. is men op de hoogte in NL, zie aantal keren dat het in het nieuws kwam.
dat is al gebeurd. Iedereen met """"schade"""" heeft 30k gehad. Al ging het maar om een paar honderd euroquote:Op maandag 24 juni 2024 18:45 schreef stavromulabeta het volgende:
Tja. Als netto-belastingbetaler sta ik niet te wachten op dat iedereen zonder enige check maar geld krijgt.
Het gaat alleen maar over beeldvormingquote:Op woensdag 26 juni 2024 23:28 schreef Timwonnacott het volgende:
Week voordat het nieuwe kabinet toetreed even 2.3 miljard zonder dekking toezeggen met de boodschap het nieuwe kabinet zoekt maar uit hoe ze het betalen. Gaat nergens meer over.
Achja maar dat geld wordt meteen weer opgemaakt aan consumptiegoederen, dus dat pompt de economie weer een beetje rond.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
dat is al gebeurd. Iedereen met """"schade"""" heeft 30k gehad. Al ging het maar om een paar honderd euro
Gratisszzz geld!!!quote:
geloof mij, ze weten precies wie hoe wat, ze doen alsof ze dom zijn en het niet weten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gratisszzz geld!!!
Controleren doen we toch niet want bang voor dezelfde aantijgingen natuurlijk. Dan maar belastinggeld weggeven,boeien...
En nog eens 2 miljard fraude ontdektquote:Op donderdag 27 juni 2024 15:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gratisszzz geld!!!
Controleren doen we toch niet want bang voor dezelfde aantijgingen natuurlijk. Dan maar belastinggeld weggeven,boeien...
Ik doe iets fout.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En nog eens 2 miljard fraude ontdekt![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)wendel-met-toeslagen
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 13:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ambtenaren klagen over ‘te emotionele’ prinses Laurentien bij afhandeling toeslagenaffaire
Ambtenaren van het ministerie van Financiën hebben geklaagd over het volgens hen te emotionele gedrag van prinses Laurentien van Oranje. Zij spreken met de prinses in haar rol als bestuurslid van de Stichting Gelijkwaardig Herstel, voor de afhandeling van de schade van toeslagengedupeerden.
https://www.volkskrant.nl(...)genaffaire~b85ffdf8/
Best knap van die machtswellustelingen bij het ministerie van fin om een prinses over de rooie te krijgen die zelf nog nooit iets te kort kwam
Dan heb je het echt wel verkloot bij het ministerie in je ivoren toren
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:01 schreef Scjvb het volgende:
''Wat Laurentien verder allemaal doet met haar aanvankelijk hartverwarmende inmenging inzake afhandeling van deze hartbrekende toeslagenaffaire moet zij zelf weten'', hebben wij onlangs besloten op locatie A'dam Zuid.
Scjvb
Want die laatste bent u zelf mss??quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
Het is oorlog tussen het ministerie en de prinses, je kunt er een boek over schrijven
Hoe komt die laurentien aan zoveel macht ??
[..]
[..]
Ja daar gaat het nu juist om, hordes aan mensen zijn als fraudeur bestempeld, zonder dat ze daadwerkelijk fraude hebben gepleegd. Nu begrijp ik dat er verhalen zijn van mensen die misbruik maken van de situatie, maar er zijn nog veel meer verhalen van mensen die alles kwijt zijn geraakt.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:04 schreef Gia het volgende:
Terwijl zij, mogelijk, willens en wetens fraude hebben gepleegd.
Tja, was die controle er andersom ook maar geweest. Maar het werd stil gehouden, zelfs als je kind uit huis gehaald werd door de gevolgen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:30 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Gratisszzz geld!!!
En daarom moet onderzocht worden wie werkelijk een slachtoffer is en wie door fraude 'slachtoffer' is geworden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja daar gaat het nu juist om, hordes aan mensen zijn als fraudeur bestempeld, zonder dat ze daadwerkelijk fraude hebben gepleegd. Nu begrijp ik dat er verhalen zijn van mensen die misbruik maken van de situatie, maar er zijn nog veel meer verhalen van mensen die alles kwijt zijn geraakt.
Hoe lang moet dat duren want dit loopt al, in de openbaarheid althans, sinds 2017. 7 jaar dus...vind je dat niet zolangzamerhand compleet belachelijk en als het na 7 jaar nog niet uitgezocht is, gaat het dan na 10 jaar wel lukken? 20 jaar? Zou jij dat accepteren als jij een gedupeerde zou zijn?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:20 schreef Gia het volgende:
[..]
En daarom moet onderzocht worden wie werkelijk een slachtoffer is en wie door fraude 'slachtoffer' is geworden.
Fraude moet niet beloond worden door de compensatieregeling te versnellen t.b.v. de echte gedupeerden.
Inderdaad, gewoon schandalig, maar volgens onze VVD kakker heel normaalquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe lang moet dat duren want dit loopt al, in de openbaarheid althans, sinds 2017. 7 jaar dus...vind je dat niet zolangzamerhand compleet belachelijk en als het na 7 jaar nog niet uitgezocht is, gaat het dan na 10 jaar wel lukken? 20 jaar? Zou jij dat accepteren als jij een gedupeerde zou zijn?
Ik heb geen idee waarom het zolang duurt. Handel het gewoon zaak voor zaak af, compenseer waar het eerlijk is. Maar de keiharde, opzettelijke fraudeurs moeten geen tienduizenden euro's krijgen, vind ik.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe lang moet dat duren want dit loopt al, in de openbaarheid althans, sinds 2017. 7 jaar dus...vind je dat niet zolangzamerhand compleet belachelijk en als het na 7 jaar nog niet uitgezocht is, gaat het dan na 10 jaar wel lukken? 20 jaar? Zou jij dat accepteren als jij een gedupeerde zou zijn?
Corruptie en Koninklijke intimidatie en chantage.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:33 schreef Black_Baron het volgende:
Ik weet niet wat Laurentien zo bijzonder maakt dat ze meteen deze opdracht vanuit de overheid kreeg. En kennelijk meteen de 70.000 (!) gedupeerden financieel mag bijstaan.
Lauren 10 heeft zoiets: Iedereen flink compenseren en een streep eronder. Valt ook wel wat voor te zeggen, want als hier nog 10 of 20 jaar lang meerdere ambtenaren aan moeten werken, gaat dat ook flink wat kosten. Het bedrag wat Laurentien iedereen wil schenken is echter veel te hoog. En er zijn, zover ik weet, geen voorwaarden gesteld als achteraf blijkt dat die persoon toch gefraudeerd heeft. De uitkeringen zijn onvoorwaardelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Corruptie en Koninklijke intimidatie en chantage.
Ik weet dat de regering uiteindelijk de uitgaven doet, maar een 'prinses' kan zware druk uitoefenen. Het gaat hier wel om vele miljarden. Absurd dat dan zo'n vrouwtje zoveel invloed heeft.
Maxima heeft ook al een fetish voor 'microkredieten'.
Allemaal erg schimmig dat de 'Koninklijke' familie zich bezig houdt met financiële zaken.
True.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Lauren 10 heeft zoiets: Iedereen flink compenseren en een streep eronder. Valt ook wel wat voor te zeggen, want als hier nog 10 of 20 jaar lang meerdere ambtenaren aan moeten werken, gaat dat ook flink wat kosten. Het bedrag wat Laurentien iedereen wil schenken is echter veel te hoog. En er zijn, zover ik weet, geen voorwaarden gesteld als achteraf blijkt dat die persoon toch gefraudeerd heeft. De uitkeringen zijn onvoorwaardelijk.
het kost wat het kost , dank zij de kabinetten Rutte 1 t/m 4quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Lauren 10 heeft zoiets: Iedereen flink compenseren en een streep eronder. Valt ook wel wat voor te zeggen, want als hier nog 10 of 20 jaar lang meerdere ambtenaren aan moeten werken, gaat dat ook flink wat kosten. Het bedrag wat Laurentien iedereen wil schenken is echter veel te hoog. En er zijn, zover ik weet, geen voorwaarden gesteld als achteraf blijkt dat die persoon toch gefraudeerd heeft. De uitkeringen zijn onvoorwaardelijk.
quote:NOS Nieuws
o
woensdag, 23:00
'Ambtenaren melden grensoverschrijdend gedrag van prinses Laurentien'
Bij het ministerie van Financiën zijn meldingen binnengekomen van grensoverschrijdend gedrag van prinses Laurentien, schrijft het AD op basis van gesprekken met ingewijden.
Prinses Laurentien zou ambtenaren "onbehoorlijk hebben bejegend".
Het ministerie bevestigt dat "de emoties wel eens zijn opgelopen" en dat "een aantal van onze collega's" daarvan mondeling melding heeft gedaan.
Het ministerie laat daarbij in het midden of het om prinses Laurentien gaat.
Volgens het AD spreken ingewijden "zonder enige twijfel over grensoverschrijdend gedrag".
Dat weten we inmiddels: NWS / Prinses Laurentien heeft zich misdragen tegenover ambtenarenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-prinses-laurentien
[..]
Hopelijk gaat het onderzoek door. Deze zaak stinkt aan alle kanten. Er komt een 'prinses' aanwaaien die even miljarden uit de schatkist graait en geeft aan pseudo-slachtoffers zonder enige check.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Prinses Laurentien stopt per direct als voorzitter stichting toeslagenouders: 'Ik wil rust, ik wil gelukkig zijn'
Prinses Laurentien stopt per direct als voorzitter van het bestuur van de Stichting (Gelijk)waardig Herstel. Ze nam afgelopen weekend het besluit nadat er de afgelopen tijd verhalen waren verschenen over grensoverschrijdend gedrag tijdens de hersteloperatie in de kinderopvangtoeslagaffaire. "Het allerlaatste dat ik wil is dat het om mij gaat", zegt een zeer geëmotioneerde prinses Laurentien in een exclusief gesprek met RTL Nieuws.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-toeslagenouders-ik
En weer heeft het ministerie van Financiën een slachtoffer gemaakt![]()
Het is echt tuig daar
die kant wil men ook op, het is vreselijk moeilijk om weer met dit circus te stoppenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:02 schreef Bloemkool het volgende:
Stop gewoon met alle toeslagen. Kost zoveel geld en ellende. Dat geld kan beter naar de zorg. Als netto belasting betaler heb ik geen zin om voor deze shit op maandag te gaan werken. Wordt tijd dat de netto belastingbetaler elk jaar kan aangeven waar zijn/haar geld aannuitgegeven mag worden. Bepaal het budget op die manier maar.
quote:Door RTL Nieuws / ANP ·19 uur geleden · Aangepast: 18 uur geledenRTL Nieuws
Een groep van 4700 gedupeerden in het toeslagenschandaal krijgt een schikkingsvoorstel van 5000 euro. Het gaat om ouders die erkend zijn als gedupeerde en een eerste compensatie hebben gekregen, maar in bezwaar zijn gegaan tegen hun compensatievoorstel.
Zij kunnen er dan voor kiezen om het geld te accepteren en hun bezwaar te laten vallen, waardoor de grote achterstand wat inloopt. Tot nu toe zijn 250 mensen benaderd met zo'n voorstel, meldt het ministerie van Financiën desgevraagd na berichtgeving van Nieuwsuur.
Helft reageert positief
De helft daarvan reageerde positief, 30 procent nam het voorstel in overweging. Zo'n 5 procent wees het schikkingsvoorstel af. De maatregel, die al in juni is aangekondigd door toenmalig staatssecretaris Aukje de Vries, is onorthodox, erkent het ministerie. "Het liefst willen we natuurlijk elk bezwaar zorgvuldig behandelen, maar de praktijk leert ons ook dat het in veel gevallen niet lukt om dat binnen de wettelijke termijn te doen."
De ingreep is in het verleden 'succesvol toegepast' bij de hersteloperatie voor de bevingsschade in Groningen.
Voor het schikkingsbedrag van 5000 euro is gekozen omdat dat bedrag zo'n beetje in het midden ligt van alle aanvullende betalingen na een gegrond bezwaar. Driekwart van de tot nu toe behandelde bezwaren leidde tot geen extra uitbetaling of een aanvullend bedrag onder de 5000 euro.
"Het staat ouders volledig vrij om het schikkingsvoorstel wel of niet te accepteren", benadrukt Financiën in een reactie. "Wanneer een ouder het voorstel niet accepteert, wordt het bezwaar gewoon behandeld." Benaderde gedupeerden krijgen twee weken bedenktijd.
Toeslagenouders krijgen in de regel redelijk op tijd een uitkomst van de eerste 'integrale beoordeling'. Maar ouders die als gedupeerde erkend zijn, moeten vaak erg lang wachten op nadere besluiten als zij denken dat ze recht hebben op meer dan de eerste 30.000 euro die zij na die eerste beoordeling krijgen.
quote:Er is de stichting van Laurentien macht ontnomen, maar ze mocht wel opkomen voor de arme mensen die door de staat belazerd zijn. Maar daarvan komt volgens de prinsen en De Telegraaf niets van terecht.
die laurentien moet eens gewoon werk gaan zoekenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Alweer slaande ruzie tussen stichting Laurentien en de overheid
Volgens de stichting van prinses Laurentien faalt de overheid alweer en nog steeds bij het uit de shot halen van mensen die arm zijn gemaakt door bureaucraten van de Belastingdienst.
Sinds afgelopen zomer zijn er amper gedupeerde ouders geholpen met aanvullende schade. Het ministerie van Financiën en de stichting van prinses Laurentien zitten met elkaar in een impasse. Een massaclaim dreigt, schrijft De Telegraaf
Stichting Gelijkwaardig Herstel (SGH), in de arm genomen om het proces van schade-afhandeling te versnellen, vindt dat het ministerie in het oude gedrag vervalt waarmee ouders tijdens de affaire in de knel zijn gekomen. „Ruimhartigheid ontbreekt. Bonnetjes gaan weer boven alles.” De belastingdienst is dol op bonnetjes. Wie in diepe armoede zit maar geen bonnetjes heeft om dat te verklaren vangt volgens de SGH van Laurentien bot.
Methode-Laurentien
Na een roerige lente, waarin prinses Laurentien en het ministerie openlijk met elkaar overhoop lagen, hadden de twee partijen in de zomer juist weer de vrede gesloten.
[..]![]()
2500 euro voor gedwongen seks is een ’fooi’
Zo mag de stichting bepaalde ’uitzonderlijke impactvolle gebeurtenissen’ niet meenemen in de schadebedragen, zoals een miskraam door stress, eenvoudig omdat een medisch dossier ontbreekt. Ook zelfdodingspogingen of gedwongen sekswerk mogen niet als zelfstandige gebeurtenissen in één schikking worden opgevoerd omdat het budget voor deze post maximaal 2500 euro bedraagt, volgens ouders ’een fooi’ voor traumatische gebeurtenissen die nog jaren doorwerken.
Rommel sinds 2013De toeslagenaffaire is een politieke affaire als gevolg van onterechte fraudeverdenkingen met kinderopvangtoeslagen. De toeslagenaffaire vond plaats tussen 2013 en 2019. Ontstaan toeslagenaffaire In 2013 besloot de overheid om fraude harder aan te pakken naar aanleiding van de Bulgarenfraude begin jaren 2010.
De prinses dreigt met de rechter
Intussen groeit de onvrede bij ouders, die massaal bezwaar maken tegen besluiten over hun schadebedragen. Stichting Gelijkwaardig Herstel bereidt een massaclaim voor als ze niet verder komt met Financiën. Daartoe heeft de stichting bij minister Eelco Heinen (Financiën) en staatssecretaris Nora Achahbar (Toeslagen) de verjaringstermijn verlengd van de onrechtmatige daad van de overheid in de toeslagenaffaire.
Zonder de verlenging zou het handelen van de overheid op 23 oktober verjaren. Hiermee houdt SGH de ruimte om op enig moment namens gedupeerde ouders alsnog een massaclaim in te dienen tegen de Staat.
Het ministerie van Financiën erkent dat er in de afhandeling van de toeslagenaffaire nog niet de snelheid zit waarop was gehoopt. „We overleggen binnenkort weer met de stichting. We gaan daarover niet via de media onderhandelen.”
https://www.msn.com/nl-nl(...)overheid/ar-AA1sxBUu
Poging zelfmoord = 2500 euro en alles is weer ok![]()
Als het jou niet heeft geraakt, dan maakt het je weinig uit merk ik. Je zou het maar mee hebben gemaakt...quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die laurentien moet eens gewoon werk gaan zoeken
gelukkig heb ik m'n vergoeding van Laurentien al binnen.... 150.000 euro gekregen omdat ik ooit onterecht 113 euro moest terug betalenquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
![]()
![]()
Rechter laat toeslagenouders maanden langer wachten
De politiek durfde er niet voor te kiezen, maar de rechter doet dat wel: toeslagenouders moeten voortaan veel langer wachten op afhandeling van hun zaak.
ik heb dit stiekem altijd al zo graag gewildquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:02 schreef Bloemkool het volgende:
Stop gewoon met alle toeslagen. Kost zoveel geld en ellende. Dat geld kan beter naar de zorg. Als netto belasting betaler heb ik geen zin om voor deze shit op maandag te gaan werken. Wordt tijd dat de netto belastingbetaler elk jaar kan aangeven waar zijn/haar geld aannuitgegeven mag worden. Bepaal het budget op die manier maar.
Ja want daar is belastinggeld voor, alleen voor jezelf. Dan ga je natuurlijk niet allemaal projecten kiezen waar je zelf niets uit haalt. Kinderen naar school? Ja, dag, ik ga toch niet voor hen betalen? Zorg? Mijn zorg niet!quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:02 schreef Bloemkool het volgende:
Is dit satire?quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
gelukkig heb ik m'n vergoeding van Laurentien al binnen.... 150.000 euro gekregen omdat ik ooit onterecht 113 euro moest terug betalen
(oh en studieschuld van 35.000 kwijtgescholden).
Derde pand van gekocht in Utrecht. Gaat binnenkort een expat in. Bedankt Laurentien!
Een beetje late quote, maar: https://www.oneworld.nl/m(...)lische-nederlanders/quote:Op maandag 24 juni 2024 19:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
1. ik denk dat het toeslagen gebeuren(fsv lijst en voorganger) al veel langer speelt dan dat ze beweren, ver voor het jaar 2000, als jullie het aan mij zouden vragen.
2. Rutte is niet verantwoordelijk, maar juist onder zijn bewind is het naar buiten gekomen, anders zou het gewoon doorgegaan zijn, misschien gaat het zelfs nog steeds door, i.i.g. is men op de hoogte in NL, zie aantal keren dat het in het nieuws kwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |