abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:40:43 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_131938036
De Belastingdienst weet nog niet of ruim 1,8 miljard euro aan toeslagen terecht is uitbetaald. Dat meldt ThePostOnline zondag na toegezonden informatie van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. Hij had staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) bevraagd over toeslagen (zorg, huur, kinderopvang en kindgebonden budget) die zijn uitgekeerd tussen 2008 en 2012.

Incompetente corrupte randdebiel :r

De Belastingdienst is nog in volle gang de toeslagen over 2012 te controleren en ook qua 2011 kan de dienst op de coulance van Omtzigt rekenen, maar over de achterstand in de overige jaren is Omtzigt ontstemd. 'De balans is zoek', zegt Omtzigt zondag tegen ThePostOnline.

Omtzigt verwacht actie van het ministerie. 'De Belastingdienst heeft acht weken de tijd om te controleren of iemand een zorgverzekering heeft voordat een zorgtoeslag uitbetaald wordt. Een apotheek kan dat in één minuut dus dat moet de Belastingdienst ook lukken.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erde-toeslagen.dhtml

even de cijfertjes erbij :D

‘De balans is zoek’

Volgens Omtzigt staat er in de plannen heel veel over welke straffen goedwillende en kwaadwillende burgers kunnen krijgen maar niets over de verbeteringen bij de Belastingdienst zélf. Omtzigt: “De balans is zoek en niet zo’n klein beetje ook.” Maar is die hardere aanpak van de Belastingdienst niet juist een pré in de strijd tegen toeslagenfraude? Omtzigt: “Nou nee, deze benadering is veel te eenzijdig. Goedwillenden die een fout maken gaan nu ook aangepakt worden. Ik zou veel liever zien dat de Belastingdienst zélf ook aan de slag gaat. Door aanvragen sneller te behandelen en beter te controleren. En dus niet alles op het bordje van de welwillende belastingplichtige leggen. Ik ben voor harde straffen maar doe dat dan goed, raak hen die de boel tillen.”

http://politiek.theposton(...)tgekeerde-toeslagen/

En wij maar bezuinigen :r :(
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:01:29 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131940593
Bij wie zijn die toeslagen terecht gekomen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:14:41 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_131941090
Bulgaren ;) :(

De grootschalige fraude kwam eind april aan het licht. Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) kwam door de onthulling onder vuur te liggen. De vraag was of hij signalen over de fraude wel goed had opgevangen. Een motie van wantrouwen tegen Weekers kreeg echter geen meerderheid. :r

http://www.nu.nl/economie(...)toeslagenfraude.html
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:44:28 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131942061
quote:
11s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar is die hardere aanpak van de Belastingdienst niet juist een pré in de strijd tegen toeslagenfraude? Omtzigt: 'Nou nee, deze benadering is veel te eenzijdig. Goedwillenden die een fout maken gaan nu ook aangepakt worden. Ik zou veel liever zien dat de Belastingdienst zélf ook aan de slag gaat. Door aanvragen sneller te behandelen en beter te controleren. En dus niet alles op het bordje van de welwillende belastingplichtige leggen. Ik ben voor harde straffen maar doe dat dan goed, raak hen die de boel tillen.'
Ik zet zo mijn vraagtekens bij die 'goedwillenden'. Er bevindt zich immers op de site van de BD/Toeslagen een heel duidelijke rekentool, waarbij je als 'welwillende' 'geďnteresseerde' alleen maar je eigen gegevens omtrent inkomen, huur, en samenstelling van het gezin hoeft in te vullen, waarna er meteen uitrolt ňf, en zo ja hoeveel, je recht hebt op toeslagen.

Nou geloof ik best dat er zodanig domme mensen rondlopen die zelfs die rekentool niet kunnen invullen, maar wat er vaak in de praktijk gebeurt is het volgende:
Ze horen van hun vriendjes dat er in de buurt "een mannetje" is die belastingaangiftes/aanvragen voor toeslagen indient, waarbij je zogenaamd "véél meer terugkrijgt". Of deze mensen daadwerkelijk recht hebben op die toeslagen wordt niet gecheckt, het wordt gewoon stomweg aangevraagd, en tot voor kort kréég je het dan ook (tsja... hoe dom kunnen we het maken :') - zonder enige check van de kant van de BD, wat een wonder dat er důs veel misbruik van werd gemaakt :') ).

En zodra de BD er achter komt en komt terugvorderen is 1) "het mannetje" gevlogen, en 2) staan ze bij de schuldhulpverlening op de stoep, want "kan nie betale...".
Ik maak het zowat dagelijks mee.

quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bulgaren ;) :(
Niet alleen die, hoor. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:46:54 #5
323439 HetKlusKonijn
pi_131942123
dubbel
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:47:05 #6
323439 HetKlusKonijn
pi_131942128
stom, dubbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')