Maak het zo breed en gedetailleerd als tijd je toestaat.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Over wat er gezegd wordt of over hele concept van hoorzittingen an sich?
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel hoorzittingen live gevolgd. Meeste gelezen via de liveblogs. Degene die ik heb gezien geven me wel een beeld over persoon zelf. Het is een leuke kennismaking, maar ook niet meer dan dat. Er worden wel ambities en aandachtspunten uitgesproken door de kandidaat-bewindslieden.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maak het zo breed en gedetailleerd als tijd je toestaat.
Dan maar gewoon de provincies afschaffen. Lijkt me voor iedereen beter.quote:Op maandag 24 juni 2024 09:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zou met het samenvoegen van Flevoland, Noord-Holland en Utrecht van start gaan.
Maar in Utrecht is echt iedereen tegen. Van burgermeester tot burger. Met serieuze weerstand.
Dus dat gaat er niet komen. De provincie (Utrecht 1375) is ook heel wat ouder dan de staat der Nederlanden.
De andere provincies (en hun inwoners) waren overigens ook geen voorstander.
Provincies kunnen gewoon bestaan, een provincie als Friesland, Groningen of Utrecht afschaffen heeft geen functie. Je kunt de bestuurslaag er uit halen zonder de provincies af te schaffen. Dus geen Provinciale Staten meer. En neem de Eerste Kamer dan gelijk mee.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan maar gewoon de provincies afschaffen. Lijkt me voor iedereen beter.
Ja, symbolisch of als kieskring kan het wel. Verder doen ze er erg weinig wat niet net zo goed of beter op een ander niveau kan.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Provincies kunnen gewoon bestaan, een provincie als Friesland, Groningen of Utrecht afschaffen heeft geen functie. Je kunt de bestuurslaag er uit halen zonder de provincies af te schaffen. Dus geen Provinciale Staten meer. En neem de Eerste Kamer dan gelijk mee.
Grotendeels met je eens, hoewel het bij een aantal kandidaat bewindslieden toch geen goede eerste kennismaking was. Wat interessant is te zien of en zo ja hoeveel bewindslieden meteen een motie van wantrouwen om de oren krijgen van de oppositie bij de regeringsverklaring. Zeker voor Faber en Klever kan ik me daar iets bij voorstellen. Ook de heren op het ministerie van Infrastructuur kwamen weinig competent over. En dan heb je nog Mona - privézaak - Keijzer met haar bezwaar bij de raad van state met als argument de natuur- en milieuregels waar de BBB zo op tegen is. Allemaal weinig geloofwaardige ministers.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel hoorzittingen live gevolgd. Meeste gelezen via de liveblogs. Degene die ik heb gezien geven me wel een beeld over persoon zelf. Het is een leuke kennismaking, maar ook niet meer dan dat. Er worden wel ambities en aandachtspunten uitgesproken door de kandidaat-bewindslieden.
Maar omdat ze allemaal verwijzen naar hoofdlijnenakkoord, die dus nog niet is uitgewerkt, en ze allemaal nog niet met hun departement hebben gesproken en dus ook niet weten wat wel of niet haalbaar is blijft het bij gebakken lucht naar mijn inziens.
Zonder dit had je misschien twee weken eerder op bordes kunnen staan. Scheelt misschien niet veel maar toch.
De kritieken op bijvoorbeeld Faber, Klever en Beljaarts zijn begrijpelijk maar verandert uiteindelijk niets. Dan kan je net zo goed in de Kamer gaan vragen wat zij ervan vinden of het door de media laten doen.
Een motie van wantrouwen indienen die niet alleen geen meerderheid haalt, maar door de vertrouwensassumptie zelfs nooit oppositiebreed zal worden gesteund (SGP, CU, CDA doen daar echt niet aan mee) is puur populisme en zou wel eens eerder destructief kunnen werken: de coalitie wordt dan hechter.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Grotendeels met je eens, hoewel het bij een aantal kandidaat bewindslieden toch geen goede eerste kennismaking was. Wat interessant is te zien of en zo ja hoeveel bewindslieden meteen een motie van wantrouwen om de oren krijgen van de oppositie bij de regeringsverklaring. Zeker voor Faber en Klever kan ik me daar iets bij voorstellen. Ook de heren op het ministerie van Infrastructuur kwamen weinig competent over. En dan heb je nog Mona - privézaak - Keijzer met haar bezwaar bij de raad van state met als argument de natuur- en milieuregels waar de BBB zo op tegen is. Allemaal weinig geloofwaardige ministers.
Ik verwacht zeker tegen Faber eigenlijk toch een motie van wantrouwen uit de hoek van Denk en ook Klever is met het geen afstand willen nemen van omvolkingstheorie niet bepaald onomstreden.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen indienen die niet alleen geen meerderheid haalt, maar door de vertrouwensassumptie zelfs nooit oppositiebreed zal worden gesteund (SGP, CU, CDA doen daar echt niet aan mee) is puur populisme en zou wel eens eerder destructief kunnen werken: de coalitie wordt dan hechter.
Moties van wantrouwen nog voor iemand iets heeft uitgevoerd is meer iets voor de PVV.
Denk zou het kunnen doen als sein naar de achterban, maar ik verwacht van serieuze partijen toch niet dat ze dat dan steunen. Als D66 en PvdA-GL met zulke spelletjes mee gaan doen vallen ze wat mij betreft toch door de mand.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker tegen Faber eigenlijk toch een motie van wantrouwen uit de hoek van Denk en ook Klever is met het geen afstand willen nemen van omvolkingstheorie niet bepaald onomstreden.
Daar ben ik dus nieuwsgierig naar. Ergens kan ik me voorstellen dat PvdA-GL en D66 ook met de gedachte spelen als signaal naar hun achterban. We gaan het zien.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk zou het kunnen doen als sein naar de achterban, maar ik verwacht van serieuze partijen toch niet dat ze dat dan steunen. Als D66 en PvdA-GL met zulke spelletjes mee gaan doen vallen ze wat mij betreft toch door de mand.
Voor mij - als onderdeel van hun achterban - hoeft D66 het niet te doen. Ik heb liever serieuze, saaie politiek.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus nieuwsgierig naar. Ergens kan ik me voorstellen dat PvdA-GL en D66 ook met de gedachte spelen als signaal naar hun achterban. We gaan het zien.
Staat hier wel een leuk stukje.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:21 schreef VoMy het volgende:
Dat die Beljaarts allerlei problemen heeft gehad is natuurlijk geen pré, maar hij heeft tenminste nog wat carričre gemaakt in bestuursorganen. Je komt ook weer niet per ongeluk terecht aan het hoofd van KHN. Er zit tenminste nog iets van ervaring achter.
Nee, dan Femke Wiersma. Een compleet leeg CV. Dat lijkt me een groter probleem.
quote:Op maandag 24 juni 2024 11:55 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Staat hier wel een leuk stukje.
"Op basis van haar cv zou ik haar niet uitnodigen"
Recruiters zijn dan wel weer zo ongeveer de meest incapabele beroepsgroep ter wereld, helemaal in het 'hbo/wo' (lees: héél belangrijke functies voor 5k per maand)-segment.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:55 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Staat hier wel een leuk stukje.
"Op basis van haar cv zou ik haar niet uitnodigen"
Ja maar nergens is de eis dat de gebieden ongeveer even groot moeten zijn qua inwoners! Je kunt het aantal vertegenwoordigers ook weer schalen met het inwoneraantal dat de regio in kwestienheeft.quote:Op maandag 24 juni 2024 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wel een heel bijzondere uitwerking, want de provincie Groningen heeft alleen al 600.000 inwoners en de provincie Zeeland maar 400.000. Groningen+Friesland+Drenthe is 1,8 miljoen inwoners.
Leuk, uitgaande van 120 kamerleden komen er 2 of 3 Zeeuwen en 26-28 Zuid-Hollanders in het districtsvertegenwoordigende deel van het parlement. 1 of 2 PVVers en 1 VVDer namens Zeeland, zullen die Zeeuwen zich even goed vertegenwoordigd voelen.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar nergens is de eis dat de gebieden ongeveer even groot moeten zijn qua inwoners! Je kunt het aantal vertegenwoordigers ook weer schalen met het inwoneraantal dat de regio in kwestienheeft.
Schuld van Links!quote:Op maandag 24 juni 2024 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
Toch leuk als je tegen de "klimaat drammers" hebt gestemt en dan te horen krijgt dat het rechtse droom kabinet gewoon vasthoud aan de klimaat doelen.
Go Sophie Go Sophiequote:12:21
Ilana Rooderkerk (D66) vraagt Hermans naar de omstreden omvolkingstheorie. ,,Uw nieuwe collega-minister zegt dat omvolking een feitelijke democratische ontwikkeling is. Hoe kijkt mevrouw Hermans hiernaar?"
Hermans antwoordt stellig: ,,Dit soort uitspraken en theorieën staan heel ver van mij af. Zo ver dat ik er niet eens echt afstand van kan doen. Het gaat in tegen alles waar ik voor sta, en waar ik in geloof. Vanaf volgende week zijn wij collega's in het nieuwe kabinet. Ik ga alles goed in de gaten houden. En ik verzeker u dat ik een lage intolerantiegrens heb. Ik zal me uitspreken."
Ik was meer naar de tabletten tegen misselijkheid aan het zoeken...quote:Op maandag 24 juni 2024 14:44 schreef Caland het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik wel genoeg popcorn in huis heb voor de hoorzitting van Faber.
Ik krijg ook steeds meer behoefte om me toch maar autonoom te laten verklaren, hier wil je toch niet mee geassocieerd worden?quote:Op maandag 24 juni 2024 14:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik was meer naar de tabletten tegen misselijkheid aan het zoeken...
Ik zou me bijna Europeaan gaan voelen. Deze groep is wel echt een promotie-actie voor de EU, gelukkig hebben we die bescherming nog.quote:Op maandag 24 juni 2024 14:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik krijg ook steeds meer behoefte om me toch maar autonoom te laten verklaren, hier wil je toch niet mee geassocieerd worden?
Hoe laat begint de show met Faber?quote:Op maandag 24 juni 2024 14:44 schreef Caland het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of ik wel genoeg popcorn in huis heb voor de hoorzitting van Faber.
17:00 uurquote:Op maandag 24 juni 2024 15:02 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Hoe laat begint de show met Faber?
Is er weer een nieuw incident dat ik gemist heb of verwoord je hier je algemene standpunt over de afgelopen paar weken?quote:Op maandag 24 juni 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik dacht écht dat het wel los zou lopen. Maar die dwazen die de PVV levert zijn een gevaar voor het land. Dit kan écht niet.
Net iig wel weer een PVV bewindspersoon die geen afstand wil nemen van de omvolkingstheorie, Coenradie van J&V.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is er weer een nieuw incident dat ik gemist heb of verwoord je hier je algemene standpunt over de afgelopen paar weken?
Ach, de verwachtingen worden nu zo laag gelegd, dat alles straks onthaald gaat worden als een groot succes. Marjolein Faber hoeft slechts een paar keer een genuanceerde opmerking te plaatsen en het zal worden gezien als groots staatsmanschap.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik dacht écht dat het wel los zou lopen. Maar die dwazen die de PVV levert zijn een gevaar voor het land. Dit kan écht niet.
Deze vind ik nog beter:quote:Op maandag 24 juni 2024 15:10 schreef KareldeStoute het volgende:
https://nieuwspaal.nl/hoo(...)g-niet-in-het-duits/
Ik heb het idee dat ze er niet achter staat maar dat ze gewoon door partijdiscipline geen ruimte krijgt om hier wat anders over te zeggen dan; "ik ga hier niet over"quote:Op maandag 24 juni 2024 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net iig wel weer een PVV bewindspersoon die geen afstand wil nemen van de omvolkingstheorie, Coenradie van J&V.
Als je er een woordspelletje van maakt hoef je er ook geen afstand van te nemen. Is de etnische bevolkingssamenstelling in Nederland de afgelopen decennia gewijzigd? En is dat deels het gevolg geweest van beleidskeuzes? Voila.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net iig wel weer een PVV bewindspersoon die geen afstand wil nemen van de omvolkingstheorie, Coenradie van J&V.
Beetje van beide. De mate waarin geweigerd wordt om afstand te nemen van echt achterlijke teksten, ook vandaag weer, baart ernstige zorgen.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is er weer een nieuw incident dat ik gemist heb of verwoord je hier je algemene standpunt over de afgelopen paar weken?
Eerlijk gezegd valt het mij nog wel mee. Maar mijn verwachtingen waren ook wel bijzonder laag.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje van beide. De mate waarin geweigerd wordt om afstand te nemen van echt achterlijke teksten, ook vandaag weer, baart ernstige zorgen.
"Ach niks bijzonders, een beetje surfen op stormfront dot org."quote:Op maandag 24 juni 2024 15:40 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Benieuwd of er nog tijd is om haar hobby’s te bespreken
Heb net gekeken, vond haar intellectueel duidelijk ook de minste van de drie. De PVV heeft echt niemand.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mwah, Faber heeft vermoedelijk nog een abonnement op de Veronica gids en zo'n telefoon met grote cijfers. Liefst wel met een geheugen van 5 sms'jes, die dingen vreten storage.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:44 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
"Ach niks bijzonders, een beetje surfen op stormfront dot org."
Faber schijnt overigens redelijk tech savvy te zijn.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, Faber heeft vermoedelijk nog een abonnement op de Veronica gids en zo'n telefoon met grote cijfers. Liefst wel met een geheugen van 5 sms'jes, die dingen vreten storage.
Hm, zo zie je maar hoe uiterlijk kan bedriegen dan.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Faber schijnt overigens redelijk tech savvy te zijn.
Kennelijk ooit in de IT gewerkt, hoewel dat niet altijd evenveel zegt natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Faber schijnt overigens redelijk tech savvy te zijn.
Wie voegt trouwens een tekst als "Ze werkte er op het snijvlak van commercie en ICT," toe aan een encylcopedie?!quote:Ze volgde de hbo-opleidingen radiodiagnostiek en nucleaire geneeskunde-in-vivo in Utrecht waarna ze vanaf 1981 als radiodiagnostisch en nucleair laborante ging werken bij het Amersfoortse ziekenhuis De Lichtenberg. Vanaf 1988 vervulde ze verschillende functies in de ICT-branche. Met deze expertise verwierf ze in 2000 een functie bij het bedrijf Stater, een financieel dienstverlener die banken ondersteunt bij het technisch en financieel beheer van hun hypotheekportefeuilles. Ze werkte er op het snijvlak van commercie en ICT.[2] Faber ging de politiek in na opvoeding van haar kinderen.[3] Faber is getrouwd en heeft twee zoons.[4]
PVV'ers verwarren Wikipedia wel vaker met LinkedIn.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk ooit in de IT gewerkt, hoewel dat niet altijd evenveel zegt natuurlijk.
[..]
Wie voegt trouwens een tekst als "Ze werkte er op het snijvlak van commercie en ICT," toe aan een encylcopedie?!
Zijzelf waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie voegt trouwens een tekst als "Ze werkte er op het snijvlak van commercie en ICT," toe aan een encylcopedie?!
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb het even opgezocht. Het lijkt dit keer niet de persoon zelf te zijn, maar zo te zien iemand die van allerhande pagina's over politici/politiek bijwerkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |