Damn, dat is niet mooiquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blotebillengezicht Katie Archbald
Je enkel thuis breken is niet handig als je deel wil nemen aan de OS.quote:
Kuitbeen scheenbeen, nee dat is niet prettig.quote:I tripped over a step in the garden and managed to, somehow, dislocate my ankle; break my tibia and fibula; and rip two ligaments off the bone. What the heck.
Waar staat dit?quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kuitbeen scheenbeen, nee dat is niet prettig.
Haasequote:Op donderdag 20 juni 2024 14:04 schreef franklop het volgende:
De KNLTB heeft vandaag bekend gemaakt welke spelers kunnen uitkomen voor Nederland op de Olympische Spelen in Parijs. Tallon Griekspoor, Wesley Koolhof, Jean Julien Rojer, Robin Haase, Arantxa Rus en Demi Schuurs hebben voldaan aan de ITF en NOC*NSF-eisen en zijn beschikbaar om voor TeamNL te strijden om de Olympische medailles.
De KNLTB heeft 6 tennissers ingeschreven voor deelname aan de Olympische Spelen in Parijs. Tallon Griekspoor en Arantxa Rus in het enkelspel (mits Arantxa en Demi zich kwalificeren voor het dubbelspel). Griekspoor vormt daarnaast een dubbel met Wesley Koolhof, Rus met Demi Schuurs. Ook Jean Julien Rojer en Robin Haase vormen samen een dubbel. Deelname aan het gemengd dubbel is nog een mogelijkheid voor 1 team, dat wordt vastgesteld ter plekke op 24 juli. Op 4 juli maakt de ITF bekend welke teams zich daadwerkelijk hebben gekwalificeerd.
Jacco Eltingh, Technisch Directeur KNLTB: “Deze 6 tennissers zijn op dit moment de beste spelers van NL en staan het hoogste op de internationale ranglijst. Met deze spelers hebben we de kwaliteit in huis om mee te doen om de medailles. Het is een eer om voor je land uit te komen en ik weet zeker dat ze de volle 100% zullen geven in Parijs. Ik hoop vooral dat ze ook genieten van dit bijzondere sportevenement zo dichtbij huis en dus met hopelijk veel oranje fans om ze aan te moedigen.”
Tja, je kunt moeilijk alleen maar stil op de bank zitten, dit is gewoon echt pure pech, triestquote:Op donderdag 20 juni 2024 14:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je enkel thuis breken is niet handig als je deel wil nemen aan de OS.
Gewoon een jaar lang in quarantaine.quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, je kunt moeilijk alleen maar stil op de bank zitten, dit is gewoon echt pure pech, triest
En dan Ierland binnenvallen?quote:Op donderdag 20 juni 2024 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon een jaar lang in quarantaine.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:09 schreef DeLuna het volgende:
Eythora Thorsdottir heeft bij podiumtraining haar voet op 4 plekken gebrokenmeldt ze op haar Instagram
Geen Parijs voor haar dus.
Je ziet eigenlijk ook niet echt iets dramatisch gebeuren. Sneu zeg.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:13 schreef franklop het volgende:
https://www.instagram.com/p/C8clApxAqbY/?igsh=NWZjYmtqazh4dHVn
Ziet er wel suf uit, te zien bij landing in filmpje 2
[..]
We hebben je een e-mail gestuurd met meer informatie over de sluiting en hoe je je favoriete sporten kunt blijven kijken op HBO Maxquote:
Ik heb hem wel gehad, kortingscode voor 50% korting op HBO Max basis met reclame tot het einde van het jaar.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 11:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
We hebben je een e-mail gestuurd met meer informatie over de sluiting en hoe je je favoriete sporten kunt blijven kijken op HBO Max
Wappies in 3,2,1…quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:00 schreef AgnesGru het volgende:
BMX’er Niek Kimmann gaat olympische titel vanwege ontstoken hartspier niet verdedigen: ‘Gezondheid gaat voor’
https://www.ad.nl/olympis(...)-gaat-voor~ad00386d/
Goud had ie niet meer gewonnen nee, maar ik verwachtte eigenlijk wel een medaille. Die kunnen we nu vergeten. Bovenal zonde en een slecht moment om erachter te komen (maar beter dan wanneer het te laat is)quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Minder kans op een onverwachte medaille helaas
Mwah, hij was inmiddels juist in de vorm waarmee goud ook echt wel mogelijk was. Dat geldt overigens voor nog wel 15 mannen gok ik zo, dus de kans is voor iedereen klein, maar inmiddels was hij wel weer een van de favorieten. Triest, maar inderdaad, goed dat het ontdekt wordt...quote:Op vrijdag 21 juni 2024 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goud had ie niet meer gewonnen nee, maar ik verwachtte eigenlijk wel een medaille. Die kunnen we nu vergeten. Bovenal zonde en een slecht moment om erachter te komen (maar beter dan wanneer het te laat is)
Die Fransen zijn wel erg sterk op de kinderfietsjes tegenwoordig.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, hij was inmiddels juist in de vorm waarmee goud ook echt wel mogelijk was. Dat geldt overigens voor nog wel 15 mannen gok ik zo, dus de kans is voor iedereen klein, maar inmiddels was hij wel weer een van de favorieten. Triest, maar inderdaad, goed dat het ontdekt wordt...
As is traditionquote:Op vrijdag 21 juni 2024 18:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Fransen zijn wel erg sterk op de kinderfietsjes tegenwoordig.
Nee dus. Geen tweede koppel. NOC*NSF being NOC*NSF.quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:44 schreef borisz het volgende:
Juridisch gedoe op komst. Ditmaal niet bij de judobond maar Nevobo.
Maar eerst moet NOC besluiten het team wel toe te laten idd.
[..]
quote:Op de Spelen in Parijs zal het aantal Nederlandse damesteams bij het beachtoernooi beperkt blijven tot een. Na toetsing door NOC*NSF is besloten om het door Nevobo voorgedragen tweede damesteam niet over te nemen.
Nations Cup
Afgelopen weekend won Nederland in het Letse Jurmala het Europese OKT. Namens Nederlands verschenen Brecht Piersma, Wies Bekhuis, Kirsten Bröring en Emi van Driel aan de start. Tijdens dat toernooi bereikte Nederland de finale waarin het Tsjechië versloeg. Met de overwinning werd voldaan aan de internationale presentatie-eis voor een olympisch ticket.
Prestatie-eis NOC*NSF
Naast de internationale prestatie-eis dient een team dat namens Nederland wil deelnemen aan de Olympische Spelen ook te voldoen aan de nationale prestatie-eis, opgesteld door NOC*NSF. In dit geval een kwartfinaleplaats op een Elite16-toernooi tussen 1 januari 2023 en 10 juni 2024. Geen van de speelsters die namens Nederland deelnamen aan het OKT voldeden aan die prestatie.
Voordracht
Na het behalen van de internationale prestatie-eis, heeft Nevobo de beoordelingscommissie van NOC*NSF ervan proberen te overtuigen dat het tweede damesteam van Nederland een reële kans maakt op een top-8 klassering in Parijs. Nevobo heeft Brecht Piersma en Emi van Driel als hoogst gerankt duo op de Olympische ranking voorgedragen, op basis van het interne selectiedocument dat is samengesteld in samenspraak met coaches en atleten van BTN. NOC*NSF ziet onvoldoende grond voor het behalen van een dergelijke prestatie.
Michel Everaert, technisch directeur beachvolleybal: ‘We betreuren de situatie omdat - vanuit ons oogpunt - deze meiden de kans verdienden om deel te nemen in Parijs. Wij – als Nevobo – hebben ons ingespannen om NOC*NSF hiervan te overtuigen. Het gaat om jonge speelsters die tijdens het OKT een uitstekende prestatie hebben neergezet. Desondanks waren de geldende eisen vanaf het eerste moment duidelijk. Om die reden respecteren wij dan ook het door NOC*NSF genomen besluit.’
Dan vraag ik me af: waarom stuur je die teams in godsnaam naar een OKT als er niets te halen is volgens je belachelijke regels?quote:
Waarom stuurt de volleybal bond ze naar het OKT, terwijl zij weten dat er niks te halen is.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: waarom stuur je die teams in godsnaam naar een OKT als er niets te halen is volgens je belachelijke regels?
De volleybalbond stuurt ze he, niet NOC NSF.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: waarom stuur je die teams in godsnaam naar een OKT als er niets te halen is volgens je belachelijke regels?
Het zijn nog steeds regels die in samenwerking met de volleybalvond zijn opgesteld, ze gaan niet vrijuit.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Waarom stuurt de volleybal bond ze naar het OKT, terwijl zij weten dat er niks te halen is.
NOC*NSF heeft ze niet daarheen gestuurd
In het geval van de teams naar OKT sturen is er maar 1 schuldig, dat is de volleybalbond. In het opstellen van de regels zijn ze samen 'schuldig', maar toch heeft NOC*NSF in dit geval weinig fout gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn nog steeds regels die in samenwerking met de volleybalvond zijn opgesteld, ze gaan niet vrijuit.
Ik heb het de hele tijd al over niemand anders dan de volleybalbond.quote:Op maandag 24 juni 2024 11:23 schreef franklop het volgende:
[..]
In het geval van de teams naar OKT sturen is er maar 1 schuldig, dat is de volleybalbond. In het opstellen van de regels zijn ze samen 'schuldig', maar toch heeft NOC*NSF in dit geval weinig fout gedaan.
Daar implecieer je het toch echt dat het over NOC*NSF kan gaan. Mede omdat ik en Felagund die ook expleciet noemdenquote:Op maandag 24 juni 2024 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zijn nog steeds regels die in samenwerking met de volleybalvond zijn opgesteld, ze gaan niet vrijuit.
Absurd. Wie zitten daar in het bestuurquote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:57 schreef heywoodu het volgende:
Anne van Dam blijft de enige die Nederland in het golf gaat vertegenwoordigen in Parijs. Joost Luiten, Darius van Driel en Dewi Weber hadden zich allemaal geplaatst, maar ondanks pogingen van de Nederlands golfbond weigert NOC ze te sturen. Jammer, zeker in een ontzettend open sport als golf is het tamelijk debiel om mensen die gewoon netjes in de top-50 van de geschoonde ranglijst staan niet te sturen.
Staat toch ook duidelijk op zijn Wiki;quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:12 schreef Em31 het volgende:
https://www.reddit.com/r/facepalm/s/Cw9Ycrg859
WE staan er wel lekker op. Wist dit helemaal niet joh.
quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Staat toch ook duidelijk op zijn Wiki;
https://en.wikipedia.org/wiki/Steven_van_de_Velde
Steven van de Velde (born 8 August 1994) is a Dutch convicted child sex offender and a beach volleyball player
Joost Luiten golft 20 toernooien per jaar en dat verdient leuk maar hij komt nooit in de buurt van de prijzen. Prima dat we deze veldvulling niet afvaardigen naar deze non-sport.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:57 schreef heywoodu het volgende:
Anne van Dam blijft de enige die Nederland in het golf gaat vertegenwoordigen in Parijs. Joost Luiten, Darius van Driel en Dewi Weber hadden zich allemaal geplaatst, maar ondanks pogingen van de Nederlands golfbond weigert NOC ze te sturen. Jammer, zeker in een ontzettend open sport als golf is het tamelijk debiel om mensen die gewoon netjes in de top-50 van de geschoonde ranglijst staan niet te sturen.
Luijten zelf begrijpt het standpunt van NOC/NSF niet: https://www.ad.nl/olympis(...)d-van-golf~a177f267/quote:Op dinsdag 25 juni 2024 15:57 schreef heywoodu het volgende:
Ja, die eeuwige houding van NOC*NSF is inderdaad ontzettend vervelend en houdt heel veel sporten altijd klein. Als je je volgens de internationale eisen hebt geplaatst, zou je gewoon moeten mogen, dan ben je goed genoeg om aan de Spelen mee te doen. Desnoods voeg je dergelijke criteria toe voor het betalen van de kosten, dus dat een Luiten bijvoorbeeld wel mag als hij het zelf betaalt (want gewoon geplaatst, maar niet aan de Nederlandse eis voldaan, dus gaan mag op eigen kosten).quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Luijten zelf begrijpt het standpunt van NOC/NSF niet: https://www.ad.nl/olympis(...)d-van-golf~a177f267/
Ook letterlijk niet. Hij zegt dat NOC/NSF zegt dat hij geen top 8 kan eindigen. Dat zeggen ze niet. Ze zeggen alleen dat je een aantal keer top 8 moet hebben geeindigd om te laten zien dat je op een goede dag een medaille kan halen. En dat heeft hij niet. Nederland stuurt terecht nooit veldvulling. Nederlanders die 30e of lager worden (buiten een sport als wegwielrennen, waar je als knecht natuurlijk achteraan kan eindigen) willen we in principe niet zien, dat is weggegooid geld. Luijten zegt hier zelf dat hij op een goede dag kans heeft op top 10, dat is gewoon onvoldoende om je te plaatsen in Nederland. Dat weet iedere sporter.
Ik vind het niet ontzettend vervelend, ook niet als liefhebber van juist een aantal kleine sporten. Ik vind het een heel terechte houding en juist deze houding zorgt er mijn inziens voor dat een klein land als Nederland ook dit jaar weer gewoon in de top 10 van de medaillespiegel gaat eindigen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die eeuwige houding van NOC*NSF is inderdaad ontzettend vervelend en houdt heel veel sporten altijd klein. Als je je volgens de internationale eisen hebt geplaatst, zou je gewoon moeten mogen, dan ben je goed genoeg om aan de Spelen mee te doen. Desnoods voeg je dergelijke criteria toe voor het betalen van de kosten, dus dat een Luiten bijvoorbeeld wel mag als hij het zelf betaalt (want gewoon geplaatst, maar niet aan de Nederlandse eis voldaan, dus gaan mag op eigen kosten).
Ach, daar kunnen we het natuurlijk prima over oneens zijnquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het niet ontzettend vervelend, ook niet als liefhebber van juist een aantal kleine sporten. Ik vind het een heel terechte houding en juist deze houding zorgt er mijn inziens voor dat een klein land als Nederland ook dit jaar weer gewoon in de top 10 van de medaillespiegel gaat eindigen.
Golf mag dan 1 van de grootste sporten zijn, iemand sturen die zelfs in zijn stoutste dromen nog geen podium haalt past gewoon niet bij de doelstellingen van het NOC*NSF.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:27 schreef tong80 het volgende:
Golf is één van de grootste sporten ter wereld. Je kunt zo al 20 Amerikaanse toppers sturen. Bij Judo is het een veel kleiner iets. Het is gewoon absurd.
Maar in hoeverre heeft het invloed op de stand van Nederland in de medaillespiegel als hij daar op eigen kosten is, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Golf mag dan 1 van de grootste sporten zijn, iemand sturen die zelfs in zijn stoutste dromen nog geen podium haalt past gewoon niet bij de doelstellingen van het NOC*NSF.
Geen, natuurlijk. Maar het beleid dat vanuit Nederland geen olympische toeristen meer gaan sinds 2000, heeft zeer duidelijk vruchten afgeworpen. In 1996 was er 4 goud, totaal 19 medailles. Nu pakken we 2x zo veel medailles. Nu die lijn weer afzwakken gaat denk ik uiteindelijk ook ten koste van de hele olympische prestaties.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar in hoeverre heeft het invloed op de stand van Nederland in de medaillespiegel als hij daar op eigen kosten is, bijvoorbeeld?
Maar je moet het per sport bekijken. Bij sporten als volleybal betekent top 8 bijna automatisch dat je geplaatst bent, dus daar vind ik dat een prima en logische eis. Bij bijvoorbeeld atletiek en zwemmen mag je ook streven naar een topniveau, dus een EK-finale of de beste 16 op een WK halen (of een tijd die daaraan gekoppeld is) kan ik ook wel mee leven. Maar er zijn ook sporten die in opkomst zijn en sporten waarbij het deelnemersveld extreem breed is. Zo vind ik dat bij het boogschieten je ook mee moet kunnen doen als je rond P30 geplaatst bent. En bij Tennis en Golf kun je ook zo winnen terwijl je op de geschoonde lijst maar rond plaats 30 staat. En zo zijn er nog wel wat.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen, natuurlijk. Maar het beleid dat vanuit Nederland geen olympische toeristen meer gaan sinds 2000, heeft zeer duidelijk vruchten afgeworpen. In 1996 was er 4 goud, totaal 19 medailles. Nu pakken we 2x zo veel medailles. Nu die lijn weer afzwakken gaat denk ik uiteindelijk ook ten koste van de hele olympische prestaties.
Je kunt je ook plaatsen als je op een ranglijst 30e staat. Kon Luiten ook. Moest hij wel in 1 toernooi top 8 halen. Zo werkt het bij veel sporten, 1 of 2x top 8 in een toernooi is nodig. Als dat al niet lukt, houdt het idd gewoon op.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar je moet het per sport bekijken. Bij sporten als volleybal betekent top 8 bijna automatisch dat je geplaatst bent, dus daar vind ik dat een prima en logische eis. Bij bijvoorbeeld atletiek en zwemmen mag je ook streven naar een topniveau, dus een EK-finale of de beste 16 op een WK halen (of een tijd die daaraan gekoppeld is) kan ik ook wel mee leven. Maar er zijn ook sporten die in opkomst zijn en sporten waarbij het deelnemersveld extreem breed is. Zo vind ik dat bij het boogschieten je ook mee moet kunnen doen als je rond P30 geplaatst bent. En bij Tennis en Golf kun je ook zo winnen terwijl je op de geschoonde lijst maar rond plaats 30 staat. En zo zijn er nog wel wat.
Als Lynn van der Meer zich had geplaatst had je die wat mij betreft ook gewoon moeten laten gaan, ook al was ze net als 20e geplaatst ofzo
Ja, dit. Ook om te zorgen dat kleine sporten niet eeuwig klein blijven.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar je moet het per sport bekijken. Bij sporten als volleybal betekent top 8 bijna automatisch dat je geplaatst bent, dus daar vind ik dat een prima en logische eis. Bij bijvoorbeeld atletiek en zwemmen mag je ook streven naar een topniveau, dus een EK-finale of de beste 16 op een WK halen (of een tijd die daaraan gekoppeld is) kan ik ook wel mee leven. Maar er zijn ook sporten die in opkomst zijn en sporten waarbij het deelnemersveld extreem breed is. Zo vind ik dat bij het boogschieten je ook mee moet kunnen doen als je rond P30 geplaatst bent. En bij Tennis en Golf kun je ook zo winnen terwijl je op de geschoonde lijst maar rond plaats 30 staat. En zo zijn er nog wel wat.
Als Lynn van der Meer zich had geplaatst had je die wat mij betreft ook gewoon moeten laten gaan, ook al was ze net als 20e geplaatst ofzo
Op de afgelopen Olympische Spelen zijn 2 van de 6 golfmedailles gewonnen door grotere outsiders dan Luiten is.quote:Op woensdag 26 juni 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Golf mag dan 1 van de grootste sporten zijn, iemand sturen die zelfs in zijn stoutste dromen nog geen podium haalt past gewoon niet bij de doelstellingen van het NOC*NSF.
Prima uitleg hier, ben het er volledig mee eens dat hij mee mag doen: https://www.nu.nl/olympis(...)-over-zedenzaak.htmlquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:12 schreef Em31 het volgende:
Dit speelt 10 jaar geleden, hij was fout, hij is veroordeeld en heeft een traject doorlopen en de kans op herhaling is nihil gebleken. Inmiddels een vrouw en kind.... ik vind het een behoorlijke oude koe en bewijst maar weer eens hoe de toetsenbordridders een rel willen en blijkbaar kunnen kweken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:12 schreef Em31 het volgende:
Denkt deze simpele mevrouw nu echt dat Vd Velde in het Olympisch dorp nog achter een minderjarige aan zou gaan.quote:Ju’Riese Colon, CEO for the US Center for SafeSport said in a statement sent to CNN that the organization was “deeply concerned that anyone convicted of sexually assaulting a minor could participate in the 2024 Olympic Games.”
“With teams from around the world about to convene in Paris, many of which include minor athletes, this sends a dangerous message that medals and money mean more than their safety. Participation in sport is a privilege not a right,” she added.
Vooral dit is debiel natuurlijk. Zo'n mevrouw zet hem weg alsof hij allerlei willekeurige kinderen van straat de bosjes in heeft getrokken ofzo, want in zo'n geval zou ik inderdaad ook wel ernstig betwijfelen of iemand in een olympisch dorp rond moet lopen. Maar zo'n situatie was het dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net op CNN een stuk over Steven vd Velde, en daarin staat deze quote van een Amerikaanse:
[..]
Denkt deze simpele mevrouw nu echt dat Vd Velde in het Olympisch dorp nog achter een minderjarige aan zou gaan.
Dit dusquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral dit is debiel natuurlijk. Zo'n mevrouw zet hem weg alsof hij allerlei willekeurige kinderen van straat de bosjes in heeft getrokken ofzo, want in zo'n geval zou ik inderdaad ook wel ernstig betwijfelen of iemand in een olympisch dorp rond moet lopen. Maar zo'n situatie was het dus helemaal niet.
En voor de goede orde, want bij een onderwerp als dit moet je dat er kennelijk altijd expliciet bij vermelden: nee, ik praat wat hij gedaan heeft niet goed, hij is natuurlijk terecht gestraft.
Amerikanen hè. Reddit niet al te serieus nemen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:58 schreef Em31 het volgende:
https://www.reddit.com/r/olympics/s/z5CQPJYILM
Dat soort dingen lees je hier ook volop. Zelfs suggesties dat bij het misschien wel vaker heeft gedaan want hij is in bepaalde landen geweest waar dat vast makkelijk mogelijk is. Koekoek.
Eén minuut gebladerd, gelijk weggeklikt. Wat een debielen daarquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:58 schreef Em31 het volgende:
Dat soort dingen lees je hier ook volop. Zelfs suggesties dat bij het misschien wel vaker heeft gedaan want hij is in bepaalde landen geweest waar dat vast makkelijk mogelijk is. Koekoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ach ja, de Amerikaanse onderbuik. Die is altijd goedgevuld.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:58 schreef Em31 het volgende:
We hebben die lui van de Baarnse Moordzaak volgens mij ook ooit naar de OS gestuurd als roeiers. Alles voor de medaljes.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net op CNN een stuk over Steven vd Velde, en daarin staat deze quote van een Amerikaanse:
[..]
Denkt deze simpele mevrouw nu echt dat Vd Velde in het Olympisch dorp nog achter een minderjarige aan zou gaan.
Doet ze vrijwel jaarlijks toch? Gewoon snelheid opdoen. En als 400m vlak nu beter past in voorbereiding dan past FBK games zich wel aanquote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:21 schreef Nober het volgende:
Alles in het teken van de 400m horden in Parijs en dan toch mee gaan doen op de 400m.
[ x ]
Tijdje geleden had die al wat pers opgezocht (https://nos.nl/video/2482(...)ig-verstand-van-golf) en Van Dam die via een raar NOC-NSF geitenpaadje wel mag klaagde er ook al over (https://nos.nl/video/2490(...)len-slaat-nergens-op). Vorige week Woensdag viel pas het finale oordeel van het NOC-NSF. Luiten en van Driel zijn ook de enige van de 60 gekwalificeerden die niet mogen van hun bond.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit had je ook kunnen doen zodra je het eisenpakken van NOC*NSF zag.
Wel oppassen dan met al die bruggen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Wanneer worden de vlaggendragers zo ongeveer bekend gemaakt? Ik vind dat Wembanyama de Fransen naar binnen moet geleiden ondanks een voorlopig zeer gebrekkig cv.
Heel mooi en terecht. Er gaat nu wel iemand anders weer een kutdag hebben natuurlijk, volgens mij was Tapio Pulkkanen degene die er nu precies buiten valt.quote:
https://nocnsf.nl/nieuws/(...)ar-olympische-spelenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:15 schreef Riofan83 het volgende:
Joost alsnog naar de Spelen. En die twee andere golfers die aan de internationale criteria hadden voldaan, mogen die ook?
Een aantal users hier loopt met hun eigen domheid te koop.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op de afgelopen Olympische Spelen zijn 2 van de 6 golfmedailles gewonnen door grotere outsiders dan Luiten is.
Wat ik er nu van snap hebben ze eind vorig jaar de regels versoepelt maar pas vanaf dat moment en de rechter zegt dat ze dat dan ook retroactief moeten doen voor de kwalificatieperiode waardoor Luiten (ik denk op basis van de 2de plek bij het BMW Open vorig jaar) mee mag op basis van de huidige eigen NOC-NSF eisen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:42 schreef TheVulture het volgende:
Kan ook wel eens gevolgen hebben voor andere sporten waarin NOC*NSF strenger is dan de internationale bond.
Moet Van Driel dan niet zelf een rechtszaak aanspannen? Ik weet niet hoe dat werkt in rechtsspraak of dat dan ook meteen geldt voor andere sporters.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat ik er nu van snap hebben ze eind vorig jaar de regels versoepelt maar pas vanaf dat moment en de rechter zegt dat ze dat dan ook retroactief moeten doen voor de kwalificatieperiode waardoor Luiten (ik denk op basis van de 2de plek bij het BMW Open vorig jaar) mee mag op basis van de huidige eigen NOC-NSF eisen.
Maar dan weet ik niet waarom de eerste plek van Van Driel op de Kenya open van dit jaar niet meetelt.
Allemaal vanwege wat fophef op reddit, wat kansloos.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:50 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)nt-bannen-van-spelen
Vrees dat Van de Velde straks geen keus heeft. Al is het alleen maar om zichzelf 'te beschermen'. Ondanks dat hij straf heeft uitgezeten etc.
Was dat ook je mening geweest als het slachtoffer 6 jaar oud was, dat vind ik namelijk een beetje het moeilijke hieraan, het gaat niet om een 6-jarige, maar ook niet om een 15-jarige en er zijn wel gradaties in fout.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allemaal vanwege wat fophef op reddit, wat kansloos.
Dan had ik er zeker anders in gestaan ja. Het is voor mij toch wel een optelsom van verzachtende feiten. Men doet alsof een kinderverkrachter zonder pardon mee doet hier.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Was dat ook je mening geweest als het slachtoffer 6 jaar oud was, dat vind ik namelijk een beetje het moeilijke hieraan, het gaat niet om een 15-jarige, ook niet om een 6-jarige maar er zijn wel gradaties in fout.
Dit dusquote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had ik er zeker anders in gestaan ja. Het is voor mij toch wel een optelsom van verzachtende feiten. Men doet alsof een kinderverkrachter zonder pardon mee doet hier.
Ik herinner me nog de gijzelingen in München. Ik was 11 en voor het eerst wist ik dat de wereld niet deugde.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
Booslims willen de Spelen kapen met aanslagen. Niets nieuws, toch elke keer weer schrikken zo’n artikel. Geloof
franklop in OS / [Zwemmen] #1 Halen we goud en wordt er in de Seine gezwommen?quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
Is de Seine al wat zuiverder of moeten ze op zoek naar ander water?
bron: l1nieuws.nlquote:Wielrenner Cordang allereerste genummerde Nederlandse olympiër
Voormalig wielrenner Mathieu Cordang uit Blerick is donderdag door het NOC-NSF uitgeroepen tot allereerste Nederlandse olympiër.
Vanaf dit jaar gaat de Nederlandse Olympische sportkoepel alle debutanten op de Olympische Spelen onderscheiden met een speciaal speldje.
Oorkonde
Donderdag ontvingen India Sardjoe en Patrick de Boer tijdens de presentatie van TeamNL op Papendal, een speldje en genummerde oorkonde vanwege hun verwachte debuut op de Olympische Spelen en Paralympische Spelen.
'Het is geweldig dat Mathieu als eerste Nederlandse olympiër wordt gezien. Nu moet het ook lukken om de medailles terug te krijgen.'
Nabestaanden Cordang over de erkenning
Cordang 0001
De Limburgse olympiër Mathieu Cordang is vastgesteld als nummer 0001. Daardoor is hij met terugwerkende kracht erkend als de allereerste Olympische deelnemer van Nederland. Door de nummering en bijhorende oorkonde is definitief bekend welke olympiërs en paralympiërs, op welk moment hun debuut hebben gemaakt. Hun namen worden dan toegevoegd aan de lijsten, die teruggaan tot de eerste Nederlandse deelnemers op de Olympische Spelen van 1900 en de Paralympische Spelen van 1960.
Beste in Parijs
Baanwielrenner Mathieu Cordang , die in 1900 meedeed aan de wielerwedstrijden in Parijs, is volgens deze telling de eerste Nederlandse olympiër. Cordang won in Parijs de wedstrijd over drie kilometer en was ook de beste in een koers over 24 uur. Enkele dagen na afloop van deze wedstrijden werd hij echter door de jury gediskwalificeerd. Cordang zou volgens de organisatie toentertijd beroepsrenner zijn geweest, hetgeen volgens de Olympische regels verboden was. Cordang is dat altijd blijven ontkennen.
Eerherstel
De kleinzoon van voormalige wielrenner, Stan Cordang en diens schoolbroer Lammert Vissscher, strijden al jaren voor eerherstel voor Mathieu Cordang. Zij willen graag dat de in 1900 ingeleverde medailles weer terugkeren naar Blerick. De verwachting is dat het IOC daar na de zomer een beslissing over gaat nemen. "We zijn al jaren bezig met het eerherstel. We hebben alle benodigde documenten opgestuurd naar het Olympische hoofdkwartier in Lausanne. We gaan er van uit dat het goed gaat komen", laat een verheugde Lammert Visscher weten.
Logische keuzes, ondanks dat ik denk dat je voor de sfeer Lieke lekker thuis moet houden, maar ze is wel gewoon beter dan Volleman.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:51 schreef Szura het volgende:
Selectie vrouwenturnen:
Wevers2, Van Pol, Veerman, Visser
Reserves:
Volleman, Slooff
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:31 schreef tong80 het volgende:
Golfer Joost Luiten heeft het kort
geding dat hij had aangespannen tegen
NOC*NSF,gewonnen.Hij mag nu meedoen aan
de Olympische Spelen van Parijs.
Luiten had aan de internationale eisen
voldaan om naar de Spelen te mogen,maar
NOC*NSF meende dat hij geen redelijke
kans had om in de top acht te eindigen
en wilde hem niet afvaardigen.
De beste golfer van Nederland was het
daar niet mee eens en stapte naar de
rechter.Die gaf Luiten dinsdag gelijk.
NOC*NSF gaat hem nu inschrijven en zal
samen met de Nederlandse Golf Federatie
kijken of ook Darius van Driel en Dewi
Weber naar de Spelen mogen.Anne van Dam
was al zeker van olympische deelname.
quote:Er komt maar geen einde aan de soap rondom golfer Joost Luiten. Het Internationaal Olympisch Comité houdt deelname van de Nederlander aan het toernooi in Parijs tegen. Zijn plek is al ingevuld en het IOC is niet van plan het deelnemersveld uit te breiden.
Echt hequote:
Ja dus nietquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heel mooi en terecht. Er gaat nu wel iemand anders weer een kutdag hebben natuurlijk, volgens mij was Tapio Pulkkanen degene die er nu precies buiten valt.
Pff, NOC*NSF kan echt de vinketering krijgenquote:
Gemiste kans voor open doel van de Fransen, ik kan niet anders zeggen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:47 schreef heywoodu het volgende:
Atlete Melina Robert-Michon en zwemmer Florent Manaudou zijn geselecteerd als Franse vlaggendragers.
Tja, geen idee hoe dat is gegaan verder. Wellicht dat Wembanyama zelf heeft aangegeven zich liever op de wedstrijden te richten of iets?quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gemiste kans voor open doel van de Fransen, ik kan niet anders zeggen.
Frankrijk moet die zaterdag om 17.15 toch gewoon spelen bij het basketbal? Lijkt me niet te combineren. Denk niet dat er een Franse basketballer van dat team mee loopt/vaart.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, geen idee hoe dat is gegaan verder. Wellicht dat Wembanyama zelf heeft aangegeven zich liever op de wedstrijden te richten of iets?
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar hij stond in ieder geval niet op een longlist van 14 namen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, geen idee hoe dat is gegaan verder. Wellicht dat Wembanyama zelf heeft aangegeven zich liever op de wedstrijden te richten of iets?
Ze hebben Zidane en Platini gehad, dus dat wordt nog een uitdaging.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik ken niet iedere sporter in de Franse geschiedenis, maar ik durf de weddenschap aan dat Wembanyama de grootste (sic) aller tijden gaat worden.
Hinault, Fourcade en noem het allemaal maar op, de lijst is gigantisch. Maar ik zet al mijn chips op Wembanyama.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben Zidane en Platini gehad, dus dat wordt nog een uitdaging.
Groot risico, weinig spelers met zijn lengte die een lange carriere hebben gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hinault, Fourcade en noem het allemaal maar op, de lijst is gigantisch. Maar ik zet al mijn chips op Wembanyama.
Als enorm biatlonfan (ik mis al jaren geen enkele WB) besef ik ook wel dat Fourcade het verliest van een basketballer. Maar 2 van de beste voetballers aller tijden? Die ga je in Europa echt niet verslaan met basketbal. Ik vrees dat Wenbanyama het qua populairiteit zelfs zijn hele leven blijft verliezen van generatiegenoot Mbappe.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:27 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hinault, Fourcade en noem het allemaal maar op, de lijst is gigantisch. Maar ik zet al mijn chips op Wembanyama.
Dat klopt, maar Wemby is wel wat lichtvoetiger (understatement) dan Yao Ming, Greg Oden of Gheorghe Muresan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Groot risico, weinig spelers met zijn lengte die een lange carriere hebben gehad.
Qua potentieel is alles mogelijk in ieder geval.
Nou ja, ik denk toch echt dat het programma een grote rol heeft gespeeld. Wellicht juist omdat hij zo belangrijk is, ze kunnen het zich niet veroorloven dat hij de dag voor een wedstrijd urenlang een beetje staat te niksen daar.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar hij stond in ieder geval niet op een longlist van 14 namen.
Dat je als land, als bond niet zomaar de vlag in de handen van iedere 20-jarige met net drie haren op zijn/haar zak gaat drukken, maar Wembanyama is een atleet met zulke absurde potentie dat het nauwelijks valt te beschrijven. Hij gaat basketbal voorgoed veranderen, zoals Kareem Abdul-Jabbar ooit deed, zoals Magic en Bord ooit deden, zoals Jordan ooit deed, zoals O'Neal ooit deed, zoals LeBron ooit deed en zelfs Steph ooit deed. Ik ken niet iedere sporter in de Franse geschiedenis, maar ik durf de weddenschap aan dat Wembanyama de grootste (sic) aller tijden gaat worden.
Met deze Spelen hebben ze passief het recht verworven om hem nu al tot mondiale ster te laten groeien, en de eerste kans daarvoor hebben ze niet gepakt. Heel erg jammer.
Wellicht, maar Wembanyama was aan de andere kant dit jaar al #4 in totaal verkochte jerseys over de hele NBA.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als enorm biatlonfan (ik mis al jaren geen enkele WB) besef ik ook wel dat Fourcade het verliest van een basketballer. Maar 2 van de beste voetballers aller tijden? Die ga je in Europa echt niet verslaan met basketbal. Ik vrees dat Wenbanyama het qua populairiteit zelfs zijn hele leven blijft verliezen van generatiegenoot Mbappe.
Maar met NBA shirtjes vergelijk je basketbalspelers onderling. Mbappe verkoopt ook wel aardig: https://talksport.com/foo(...)t-sales-real-madrid/quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wellicht, maar Wembanyama was aan de andere kant dit jaar al #4 in totaal verkochte jerseys over de hele NBA.Net iets minder dan LeBron James of all places. Ondanks dat hij in het relatief kleine San Antonio speelt en zijn team héél erg slecht is.
Ik denk dat deze Spelen best voor een Yao Ming-achtig effect kunnen zorgen.
Welke 10?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:30 schreef heywoodu het volgende:
Als Thomas Bach al dood was, zou hij zich omdraaien in zijn graf: tien landen sturen een volledig mannelijk team. Grotendeels te danken aan atletiek, dat heeft besloten dat landen maar één universaliteitsplaats mogen krijgen dit keer, in plaats van één man en één vrouw. Geen enkel land stuurt een volledig vrouwelijk team.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Kan je wel zeggen dat een land een team heeft, als het maar één persoon is?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:30 schreef heywoodu het volgende:
Als Thomas Bach al dood was, zou hij zich omdraaien in zijn graf: tien landen sturen een volledig mannelijk team. Grotendeels te danken aan atletiek, dat heeft besloten dat landen maar één universaliteitsplaats mogen krijgen dit keer, in plaats van één man en één vrouw. Geen enkel land stuurt een volledig vrouwelijk team.
Officieel wel, uiteraard. Noem het delegatie, als je je daar beter bij voeltquote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je wel zeggen dat een land een team heeft, als het maar één persoon is?
Soort PVV.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je wel zeggen dat een land een team heeft, als het maar één persoon is?
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Hoeveel deelnemers/teams per land? Zijn het er 20, is het bewust uitsluiten van vrouwen. Bij 1 of 2 kan het heel goed zijn dat er nou eenmaal maar 1 of 2 OS waardige sporters in dat land zijn en dat dat gewoon bij toeval mannen zijn. Daar zou ik niet snel iets achter zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Nou ja, het punt was dat landen in bijvoorbeeld atletiek 1 man én 1 vrouw mochten sturen. Nu mogen ze nog maar 1 atleet sturen in het algemeen, als ze verder niemand hebben die aan de limieten heeft voldaan.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoeveel deelnemers/teams per land? Zijn het er 20, is het bewust uitsluiten van vrouwen. Bij 1 of 2 kan het heel goed zijn dat er nou eenmaal maar 1 of 2 OS waardige sporters in dat land zijn en dat dat gewoon bij toeval mannen zijn. Daar zou ik niet snel iets achter zoeken.
Tja, het is een multisportevenement. Dan kun je net zo goed zeggen dat ze bij zwemmen, judo, wielrennen, boogschieten, turnen, roeien, enz. van elk land een man en vrouw toe moeten laten. Zou niet weten waarom atletiek hierin een bijzondere plek in zou moeten nemen.quote:Op zondag 14 juli 2024 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het punt was dat landen in bijvoorbeeld atletiek 1 man én 1 vrouw mochten sturen. Nu mogen ze nog maar 1 atleet sturen in het algemeen, als ze verder niemand hebben die aan de limieten heeft voldaan.
Zo hadden landen als Belize en Tuvalu vorige keer meerdere deelnemers, nu moeten ze het met één doen, terwijl dat er vier jaar geleden met exact dezelfde prestaties twee waren geweest. Dat kan ons in een enorm sportland als Nederland wel of niet iets schelen, voor dergelijke landen is dat wel degelijk van belang en voor het gelijkheidsprincipe natuurlijk ook (en ook daar: dat kunnen wij wel of niet interessant vinden, feit is dat die gelijkheid kennelijk een doel is, maar zo wel wordt ondermijnd).
Op de 100 meter bijvoorbeeld kost een extra deelnemer geen extra tijd en 10 extra deelnemers kosten 5 minuten. Bij de marathon kost een extra deelnemer nul minuten.quote:Op zondag 14 juli 2024 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is een multisportevenement. Dan kun je net zo goed zeggen dat ze bij zwemmen, judo, wielrennen, boogschieten, turnen, roeien, enz. van elk land een man en vrouw toe moeten laten. Zou niet weten waarom atletiek hierin een bijzondere plek in zou moeten nemen.
Een extra skiff in de serie, een extra zeilboot of een extra wielrenner in het peloton of de tijdrit kost ook geen tijd, een serie extra zwemmers op de 50m vrij kost ook vrijwel geen tijd. Dat is dus geen argument voor waarom het bij atletiek moet.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de 100 meter bijvoorbeeld kost een extra deelnemer geen extra tijd en 10 extra deelnemers kosten 5 minuten. Bij de marathon kost een extra deelnemer nul minuten.
Bij judo kost elke extra deelnemer zo’n 10 minuten.
Best logisch dat de eliminatiesporten niet een bizar aantal gratis quota uitdelen.
Grootste reden dat atletiek dat het meeste levert is dat je voor hardlopen niets extra nodig hebt behalve je lichaam.
Zeilen is een dure sport. Wielrennen en roeien zie je ook wel veel kleine landen. Maar minder dan atletiek ja.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een extra skiff in de serie, een extra zeilboot of een extra wielrenner in het peloton of de tijdrit kost ook geen tijd, een serie extra zwemmers op de 50m vrij kost ook vrijwel geen tijd. Dat is dus geen argument voor waarom het bij atletiek moet.
Ik vind het principe dat je in elk geval beter moet zijn dan de gemiddelde sporter om de OS te halen eigenlijk wel heel goed te verdedigen, wat mij betreft zetten ze dus op elk onderdeel een (misschien voor sommige landen wel zwakkere) limiettijd. Loop je als man bijvoorbeeld niet onder de 11 op de 100m, ben je gewoon niet OS waardig. In NL zijn er dit jaar alleen al 4 jongens van 16 die dat wel hebben gehaald.
En als gelijkheid zo belangrijk is, moet er ook een systeem zijn waarbij elk land minimaal één man en één vrouw af kan vaardigen. Atletiek en zwemmen zijn daar de meest logische sporten voor, niet voor niks zie je op de WK's daarvan de meeste 'exoten' op de 100m respectievelijk 50-100m vrijquote:Op zondag 14 juli 2024 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeilen is een dure sport. Wielrennen en roeien zie je ook wel veel kleine landen. Maar minder dan atletiek ja.
Ik vind limieten logisch, maar elk land moet wat mij betreft minimaal 1 deelnemer afvaardigen.
Als een land het echt niet lukt om een man onder de 11 te laten lopen op de 100m en dat is toch hun beste atleet, dan moet daar heel andere hulp heen dan ze toch uit zieligheid maar mee laten doen. Stuur een door het IOC betaalde coach. Of richt een centrum op zoals die waar Girmay is opgeleid bij het wielrennen. Iedere volwassene met een beetje aanleg en een goede training moet dat in principe kunnen. Zo ook bij zwemmen, daar kun je ook gewoon een limiettijd zetten voor de 50 vrij die haalbaar zou moeten zijn.quote:Op zondag 14 juli 2024 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeilen is een dure sport. Wielrennen en roeien zie je ook wel veel kleine landen. Maar minder dan atletiek ja.
Ik vind limieten logisch, maar elk land moet wat mij betreft minimaal 1 deelnemer afvaardigen.
Ik snap je punt, maar die landen niet mee laten doen maakt ze evengoed niet competitiever. Je mag er wel meer mee doen als ontwikkelingsprogramma dan ze alleen wat wildcards te gevenquote:Op zondag 14 juli 2024 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als een land het echt niet lukt om een man onder de 11 te laten lopen op de 100m en dat is toch hun beste atleet, dan moet daar heel andere hulp heen dan ze toch uit zieligheid maar mee laten doen. Stuur een door het IOC betaalde coach. Of richt een centrum op zoals die waar Girmay is opgeleid bij het wielrennen. Iedere volwassene met een beetje aanleg en een goede training moet dat in principe kunnen. Zo ook bij zwemmen, daar kun je ook gewoon een limiettijd zetten voor de 50 vrij die haalbaar zou moeten zijn.
Volgens mij heeft de sport in een land er niks aan als je iemand die niet goed genoeg is toch mee laat doen.
Laat ze de player actief houden! Zodat we niet HBO max hoeven te nemenquote:Op maandag 15 juli 2024 16:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Mochten jullie nog een ongekende zaag of advies voor Eurosport hebben tijdens de OS, stuur me een DM aangezien ik actief ben op de webredactie aldaar tijdens de OS.
Dus bij jou moet gezeurd worden dat HBO een kutdienst is vergeleken met wat er was?quote:Op maandag 15 juli 2024 16:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Mochten jullie nog een ongekende zaag of advies voor Eurosport hebben tijdens de OS, stuur me een DM aangezien ik actief ben op de webredactie aldaar tijdens de OS.
Niets moet, en ik denk ook niet dat ik over HBO Max ga. Meer over inhoudsdingetjes of fouten.quote:Op maandag 15 juli 2024 16:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus bij jou moet gezeurd worden dat HBO een kutdienst is vergeleken met wat er was?
Staan een hoop interessantequote:Op maandag 15 juli 2024 15:39 schreef heywoodu het volgende:
De nieuwe GraceNote is uit.
https://rmcsport.bfmtv.com/jeux-olympiques/tableau-des-medailles/
Zo te zien zijn ze Wikipedia weer even langs gegaan, maar niet helemaal. Vijf medailles in het taekwondo voor een land met vier deelnemers, Thiam überhaupt niet genoemd, etc. Altijd weer even grappig
AI-EDquote:Op maandag 15 juli 2024 16:08 schreef Faraday01 het volgende:
McLaughlin gaat overigens dubbel brons halen, op de 400 horden en de 400 vlak waar ze niet aan mee doetzware drinkers daar
Anouk Vetter is nu teleurgesteld in je. Jij denkt niet dat ze de zevenkamp gaat winnen?quote:Op maandag 15 juli 2024 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stagiair die nooit sport kijkt heeft zich lekker mogen uitleven geloof ik
Nu ben ik volledig overtuigd! Met goud voor Femke wordt dat een feestmaal op bondskantoor!quote:Op maandag 15 juli 2024 16:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Anouk Vetter is nu teleurgesteld in je. Jij denkt niet dat ze de zevenkamp gaat winnen?
Bij de baanwielrennen gaat ook de vlag uit. Harrie gaat zijn hattrick scoren maar nog mooier, we gaan de koppelkoers winnenquote:Op maandag 15 juli 2024 16:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu ben ik volledig overtuigd! Met goud voor Femke wordt dat een feestmaal op bondskantoor!
En judobond verzekert ook hun toekomst!! Twee medaljes liefst. Sifan Hassan "weet ik niet" heeft kennelijk al een keuze gemaakt
Geen huldiging in de straatquote:Op maandag 15 juli 2024 16:28 schreef Faraday01 het volgende:
Waar ik wel van baal: Puck gaat het afleggen tegen PFP
Dit is wel heel optimistisch, ik ga uit van minimaal 6 goud als worst case scenario, maar het record van Sydney kan best wel verbroken worden.quote:Op maandag 15 juli 2024 15:39 schreef heywoodu het volgende:
De nieuwe GraceNote is uit.
https://rmcsport.bfmtv.com/jeux-olympiques/tableau-des-medailles/
Zo te zien zijn ze Wikipedia weer even langs gegaan, maar niet helemaal. Vijf medailles in het taekwondo voor een land met vier deelnemers, Thiam überhaupt niet genoemd, etc. Altijd weer even grappig
De Spelen afsluiten met zes keer Nederlands goud zou oprecht wel echt een enorme domper zijn.quote:Op maandag 15 juli 2024 16:33 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit is wel heel optimistisch, ik ga uit van minimaal 6 goud als worst case scenario, maar het record van Sydney kan best wel verbroken worden.
En qua totaal aantal medailles is 25+ ook niet super gek gedacht. Het gaat zeer waarschijnlijk wel de top 2 van meest succesvolle spelen ooit worden afhankelijk van of je kijkt naar aantal goud of totaal aantal medailles.
Overigens verwacht ik van België wel ruim de beste Spelen ooit.
Maar dat is helemaal geen gekke gedachte. Zeker één medaille niet.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Die Gracenote voorspelling kan sowieso de deur uit, 2 medailles in het judoHaha, die kunnen gewoon allemaal weer met de losers Thalys naar huis.
Was ook gekscherend natuurlijk. Nederland judoland faalt altijd op de OS, dus daar verwachten we helemaal NIETS.quote:Op maandag 15 juli 2024 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat is helemaal geen gekke gedachte. Zeker één medaille niet.
De beduidend gekkere dingen zijn dingen als brons voor McLaughlin op de 400m horden (waar ze het goud wel kan verliezen, al is het onwaarschijnlijk, maar zonder blessure of ziekte is het zilver toch echt wel 'zeker') en de 400m vlak (die ze niet loopt). Of Zuid-Korea met vijf taekwondomedailles, terwijl ze vier deelnemers hebben. Of een medaille voor een Ierse boksster die niet is geplaatst. Of geen medaille voor Nafi Thiam. Of acht medailles voor China in het gewichtheffen....met zes deelnemers. Of het niet-geplaatste Oekraïne met een medaille in de mixed skeet. Of een niet-geplaatste bokser uit Oekraïne met brons. Etc.
Commercieel feestje dit!quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Er zijn schema's voor de eerste volle dag bij HBO. Lekkere chaos, want ze hebben losse streams voor élke wedstrijd
Dus dat betekent een aparte stream voor elke wedstrijd in bijvoorbeeld het tennis, waar we de eerste dagen twaalf banen hebben, met constant wedstrijden. Dus voor één dag vele tientallen streams aan losse tenniswedstrijden
Waarom in godsnaam niet gewoon de meest logische oplossing: één stream per baan per dag. Net als rugby sevens, kun je prima in één lange stream doen ipv één stream per wedstrijd, waardoor je na een wedstrijd snel de volgende stream moet gaan zoeken. Man man man.
Als je het goedkoopste abonnement koopt, krijg je dan reclame voor het starten van elke stream? Misschien is dat een reden.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Er zijn schema's voor de eerste volle dag bij HBO. Lekkere chaos, want ze hebben losse streams voor élke wedstrijd
Dus dat betekent een aparte stream voor elke wedstrijd in bijvoorbeeld het tennis, waar we de eerste dagen twaalf banen hebben, met constant wedstrijden. Dus voor één dag vele tientallen streams aan losse tenniswedstrijden
Waarom in godsnaam niet gewoon de meest logische oplossing: één stream per baan per dag. Net als rugby sevens, kun je prima in één lange stream doen ipv één stream per wedstrijd, waardoor je na een wedstrijd snel de volgende stream moet gaan zoeken. Man man man.
Juist ideaal dit, ben er erg blij mee. Ik zal heel veel niet live kijken (doe ik elke OS, ik vul mijn eigen dag wel in) en dit is veel beter geschikt daarvoor. Niet zoeken naar die ene wedstrijd waterpolo die je wil zien in een ellenlange stream, gewoon de goede aanklikken.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Video's en live streams hoeven niet hetzelfde te zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist ideaal dit, ben er erg blij mee. Ik zal heel veel niet live kijken (doe ik elke OS, ik vul mijn eigen dag wel in) en dit is veel beter geschikt daarvoor. Niet zoeken naar die ene wedstrijd waterpolo die je wil zien in een ellenlange stream, gewoon de goede aanklikken.
Ook vooral ideaal voor mensen die geen spanning willen: als je tennis of volleybal ofzo gaat kijken en de video duurt een uur, kun je na set één gelijk stoppen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist ideaal dit, ben er erg blij mee. Ik zal heel veel niet live kijken (doe ik elke OS, ik vul mijn eigen dag wel in) en dit is veel beter geschikt daarvoor. Niet zoeken naar die ene wedstrijd waterpolo die je wil zien in een ellenlange stream, gewoon de goede aanklikken.
Gewoon live kijkenquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook vooral ideaal voor mensen die geen spanning willen: als je tennis of volleybal ofzo gaat kijken en de video duurt een uur, kun je na set één gelijk stoppen.
Ja, voor sommige sporten moet je wel 10 streams pauzeren, omdat later terugkijken op deze manier dus kut is.quote:
Jij hebt toch tig schermen om alles tegelijk te kunnen volgen? Ik verwacht eigelijk ook niets minder van jou.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, voor sommige sporten moet je wel 10 streams pauzeren, omdat later terugkijken op deze manier dus kut is.
Heywoodu wordt een soort Voldemort en deelt zijn ziel in 7 delen zodat hij 7 dingen tegelijkertijd kan volgen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt toch tig schermen om alles tegelijk te kunnen volgen? Ik verwacht eigelijk ook niets minder van jou.
Daar kijk ik eigenlijk nooit naar dus daar heb ik geen last van. Als je daar wel op let is dat idd wel vervelend.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook vooral ideaal voor mensen die geen spanning willen: als je tennis of volleybal ofzo gaat kijken en de video duurt een uur, kun je na set één gelijk stoppen.
Valt mee hoor. TV, desktop, laptop (niet mijn 'hoofdlaptop', die gebruik ik voor FOK! en andere fora en resultaten enzo), tablet en eventueel telefoonquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt toch tig schermen om alles tegelijk te kunnen volgen? Ik verwacht eigelijk ook niets minder van jou.
Dat maakt de foutgevoeligheid ook een stuk groterquote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:48 schreef heywoodu het volgende:
HBO..quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat maakt de foutgevoeligheid ook een stuk groter
Wat ik hoop bij terugkijken is standaard een streamtijd van bijvoorbeeld 3 uur voor een Volleybalpot
Viaplee doet dat wel steeds, en daar heb ik ook geen hoge pet van op. Gewoon uurtje zwart beeld op het eind.quote:
De finale bij het voetballen die je terug gaat kijken met een stream van 100 minuten waardoor je al weet dat het geen verlengen werd....quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Viaplee doet dat wel steeds, en daar heb ik ook geen hoge pet van op. Gewoon uurtje zwart beeld op het eind.
https://www.ad.nl/olympis(...)ijdt-media~a67c0c6f/quote:De beachvolleyballer had als 19-jarige seks met een meisje van 12, werd daarvoor veroordeeld tot vier jaar celstraf en zat een jaar vast. Daarna werd hij uitgeleverd aan Nederland, in vrijheid gesteld en pakte hij zijn topsportcarrière weer op.
Bevestiging van je mattie nodig?quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:08 schreef Zipportal het volgende:
Veelbesproken beachvolleyballer Steven van de Velde zondert zich in Parijs af van ‘TeamNL’ en mijdt media
[..]
https://www.ad.nl/olympis(...)ijdt-media~a67c0c6f/
Vieze pedo. @:de_boswachter
Is Steven van de Velde volgens jou een BEAST?quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bevestiging van je mattie nodig?
Als die een goede prestatie aflevert: jazekerquote:Op woensdag 17 juli 2024 16:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Is Steven van de Velde volgens jou een BEAST?
Moet hij weten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:08 schreef Zipportal het volgende:
Veelbesproken beachvolleyballer Steven van de Velde zondert zich in Parijs af van ‘TeamNL’ en mijdt media
[..]
verstandig dat hij weg blijft uit de media.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Toch een beetje een sneu verhaal. Deze gast komt verder niet gestoord over ofzo. Heeft zijn straf uitgezeten. Krijgt nu enorme bagger over zich heen.quote:
Dat lijkt me een uitstekend idee. Vooral dat mijden van de media en hopelijk ook gewoon volledig negeren van social media.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:59 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik ga voornamelijk veel kijken bij de NOS, BBC en Eurosport denk ik
"Kijk mij eens, ik kijk niet bij de Belg."quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:59 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik ga voornamelijk veel kijken bij de NOS, BBC en Eurosport denk ik
Denk niet dat het de slimste keuze is. Nu krijgt zijn beachvolleybalpartner alle media aandacht op zich, terwijl hij er niks aan kan doen. Laat Van de Velde voor aanvang zijn verhaal doen aan de internationale pers, want de vragen gaan altijd komen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitstekend idee. Vooral dat mijden van de media en hopelijk ook gewoon volledig negeren van social media.
Geef de media een hand en ze houden niks van je over. Vooral de Engelstalige persquote:Op woensdag 17 juli 2024 20:09 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Denk niet dat het de slimste keuze is. Nu krijgt zijn beachvolleybalpartner alle media aandacht op zich, terwijl hij er niks aan kan doen. Laat Van de Velde voor aanvang zijn verhaal doen aan de internationale pers, want de vragen gaan altijd komen.
Maar zijn verhaal heeft hij al lang gedaan, en de internationale pers heeft de artikeltjes waarin hij wordt afgeschilderd als iemand die allerlei kinderen de bosjes in trekt al lang klaar. Ik vrees dat het er niks aan gaat veranderen als hij nu nog even met ze gaat zitten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:09 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Denk niet dat het de slimste keuze is. Nu krijgt zijn beachvolleybalpartner alle media aandacht op zich, terwijl hij er niks aan kan doen. Laat Van de Velde voor aanvang zijn verhaal doen aan de internationale pers, want de vragen gaan altijd komen.
Voor je het weet vergrijpt hij zich weer, de smeerlap.quote:Op woensdag 17 juli 2024 16:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hoe kun je het zo opnemen voor een kinderneukerquote:Op woensdag 17 juli 2024 16:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als die een goede prestatie aflevert: jazeker
quote:Het goud voor beste outfits is al uitgedeeld: dit land scoort met opvallende kledij voor ceremonie Olympische Spelen
Volgende week starten de Olympische Spelen in Parijs met een heuse openingsceremonie. Daarin zal elk land ook met speciale outfits voor de dag komen. En de tenues van één land kunnen nu al op heel enthousiaste reacties rekenen op sociale media.
Nog een week tot de Olympische Spelen in Parijs van start gaan, maar Mongolië gaat nu al met de aandacht lopen dankzij hun outfits voor de openingsceremonie. De tenues zitten vol met complexe patronen die gebaseerd zijn op de traditionele kledij van het land, en werden ontworpen door Michel&Amazonka. Er zijn verschillende kledingstukken gemaakt, waaronder vesten, broeken, rokken en accessoires. De kleren bevatten de kleuren blauw, rood en wit – de kleuren van de Franse vlag. En er zijn ook verwijzingen naar Parijs en de Spelen in verwerkt: zo zijn bijvoorbeeld de Eiffeltoren en de olympische vlam te zien. Volgens het Mongoolse Nationaal Olympisch Comité nam het maken van elke outfit ongeveer 20 uur in beslag.
Op sociale media klinken heel wat lovende reacties over de kledij. “Mongolië heeft de Olympische Spelen al gewonnen voordat ze überhaupt begonnen zijn”, zei stijlauteur Ryan Yip in een Tiktok- video die ondertussen al meer dan 2 miljoen keer bekeken is. Ook op de Instagrampagina van Michel&Amazonka zijn heel wat positieve reacties te vinden. “Het lijken wel harnassen. Zulke ingewikkelde en mooie ontwerpen”, schreef iemand. Of: “De hoeveelheid aan details is verbluffend, een kunstwerk” en “Deze zien er heel goed uit, geweldige opvallende styling”.
quote:Golfer Joost Luiten leek definitief een streep te hebben gezet door deelname aan de Olympische Spelen, maar nu staat hij toch op de internationale reservelijst.
Dat laat Jan van Merwijk, directeur van de Nederlandse Golf Federatie, weten aan de NOS. "Joost is als eerste reserve gekoppeld aan 21 van de 60 spelers in Parijs. Mocht een van die 21 uitvallen, dan zou Joost alsnog toegang kunnen krijgen tot de Olympische Spelen. Mits hij dat zelf ambieert."
Luiten zelf zegt pas een definitieve beslissing te nemen, mocht hij daadwerkelijk een telefoontje krijgen. "Maar ik heb er zo weinig trek meer in. De charme is er wel vanaf. Ik heb al een vakantie geboekt. Ik acht de kans klein dat er iemand uitvalt. Maar stel dat het zo is, dan zie ik wel hoe het ervoor staat, wanneer het is en waar ik op dat moment ben."
Klinkt heel logisch inderdaadquote:Op donderdag 18 juli 2024 08:30 schreef heywoodu het volgende:
Sprintkanoster Dorota Borowska uit Polen is betrapt op clostebol. Haar excuus staat al klaar: ze gaat overal heen met haar hond, haar hond had een zalf nodig en daar zat clostebol in. Hond gekust en pief paf poef, clostebol in haar lichaam.
Een straf op het kussen van je hond lijkt me nog steeds prima... al zie ik dat haar laatste argument is dat ze het op haar handen had na het insmeren, dat klinkt al weer veel waarschijnlijker.quote:Op donderdag 18 juli 2024 08:30 schreef heywoodu het volgende:
Sprintkanoster Dorota Borowska uit Polen is betrapt op clostebol. Haar excuus staat al klaar: ze gaat overal heen met haar hond, haar hond had een zalf nodig en daar zat clostebol in. Hond gekust en pief paf poef, clostebol in haar lichaam.
Ik dacht al dat heet geen kledij van Nike, Adidas, Puma, Asics, Le coq sportif zou zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerst allerlei moeite doen en nu er geen trek meer in hebben? Geen wonder dat hij nooit de wereldtop heeft gehaald.quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:12 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)arme-is-er-wel-vanaf
[..]
Wanneer het is kan ik hem nu alvast vertellen en ik mag hopen dat hij zelf wel weet waar hij op dat moment is, aangezien hij zelf een vakantie heeft geboekt (tenzij het een rondreis is ofzo).quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:12 schreef Pino112 het volgende:
Maar stel dat het zo is, dan zie ik wel hoe het ervoor staat, wanneer het is en waar ik op dat moment ben."
quote:Deuren van olympisch dorp in Parijs officieel open, eerste atleten strijken neer
Het olympische dorp, ten noorden van Parijs, heeft donderdagochtend omstreeks 8 uur officieel zijn deuren geopend. Volgens de organisatoren strijken de komende uren al enkele honderden atleten neer, acht dagen voor de start van de Olympische Spelen in de Franse hoofdstad.
Het olympische dorp is 52 hectare groot en beslaat delen van het grondgebied van Saint-Denis, Saint-Ouen en l’île Saint-Denis. Het zal onderdak bieden aan bijna 14.500 personen, waaronder ongeveer 9.000 atleten uit meer dan 200 landen, op het hoogtepunt van de Spelen. Vandaag/donderdag zullen naar verwachting duizend tot tweeduizend personen, waaronder atleten en stafleden, hun intrek nemen.
Die worden extra beveiligd ja, staat niet in NOS artikel maar wel elders gelezen. Er is sowieso altijd al vrees voor aanslagen in Frankrijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Worden de Israëlische equipe nog persoonlijk beveiligd?
NOS Studio Parijs met Dione de Graaff staat hier niet bij, maar volgens de gids is dit dagelijks om 22:35 op NPO1 (behalve op vrijdag 26 juli, dan is het na de openingsceremonie om 23:10)quote:Op vrijdag 26 juli starten de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. De Zomerspelen zijn meer dan twee weken lang live te volgen bij de NOS, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat op radio, televisie en online.
NOS Parijs Live
Een olympische dag begint ‘s ochtends om 9.00 uur met NOS Parijs Live. Tussen het liveverslag van de sporten door is er ruimte voor samenvattingen, hoogtepunten van andere sporten die al geweest zijn, interviews en het laatste nieuws.
Het programma wordt afwisselend gepresenteerd door Rivkah op het Veld, Gert van ’t Hof, Suse van Kleef en Sjoerd van Ramshorst.
NOS Parijs Live uitzendingstijden:
09.00 – 13.00 uur
13.00 – 18.00 uur
18.00 – 22.30 uur
Te volgen op afwisselend NPO 1, NPO 2 en NPO 3.
RadiOlympia
Radio + Olympische Spelen = RadiOlympia. Met dagelijks 13 uur een flinke dosis sport op de radio. Alle verrichtingen van de Nederlandse sporters worden op de voet gevolgd door commentatoren, verslaggevers ter plaatse, analisten en oud-sporters vanuit Parc La Villette in Parijs.
’s Ochtends van 09.30 – 14.00 uur presenteren Ghislaine Plag en Jurgen van den Berg (Omroep Max) de uitzending. Tussen 14.00 en 18.30 uur wisselen Fleur Wallenburg en Robbert Meeder het nieuws van de dag af met olympisch nieuws en live sport. Tussen 18.30 en 23.00 uur is het de beurt aan Joram Kaat (EO) en Jeroen Stomphorst. Erben Wennemars is als vliegende verslaggever in Parijs voor reportages en het laatste nieuws. Verslaggever Thierry Boon maakt reportages over de Spelen.
RadiOlympia uitzendingstijden:
09.30 – 14.00 uur
14.00 – 18.30 uur
18.30 – 23.00 uur
Te volgen op NPO Radio 1.
Olympische website en app
Voor de Olympische Spelen heeft de NOS een gloednieuwe olympische website ingericht. Op NOS.nl/OS en in de NOS-app zijn er speciale olympische pagina’s.
In deze olympische omgeving is er live sport. Bij kansen op meerdere Nederlandse successen tegelijkertijd kan er zelfs een tweede livestream worden gestart. Ook is er het laatste nieuws, kun je de hoogtepunten terugkijken, is er een programma- en uitslagenpagina en natuurlijk de medaillespiegel. Nieuw is dat je snel kunt zien wanneer de Nederlandse atleten in actie komen.
Het is dé manier om alles van de Spelen op de voet te volgen. In de NOS-app kun je eenvoudig abonneren op liveblogs en zelfs een alarm instellen op specifieke sport-livestreams die je wilt zien. Je krijgt dan een melding als de livestream begint. Superhandig, omdat er zoveel sport is om te volgen.
Bekijk de Spelen via de app op televisie
De live-uitzendingen van de Spelen zijn rechtstreeks te streamen via de vernieuwde app voor op de televisie. Met NOS Live wordt het eenvoudiger alle live-uitzendingen van de NOS op je Smart TV te bekijken.
Zowel de live-uitzendingen die ook op televisie te zien zijn als de livestreams die de NOS online aanbiedt. Ook de laatste uitzendingen, waaronder NOS Studio Parijs, zijn terug te kijken via NOS Live. Ook is er een handige agenda met een overzicht van de NOS-uitzendingen en sporten die eraan komen met uitgebreide programma-informatie.
Net die gouden medaille gemist? Met de momenten-functie kan je eenvoudig terug scrollen naar het moment suprême. Met een toets ben je weer terug bij de live sport.
Iedere dag een Olympische podcast
Elke ochtend komt er een nieuwe aflevering van de NOS Olympische Podcast uit, zowel in de NPO Luister-app als op YouTube. Hierin wordt de luisteraar bijgepraat over het sportnieuws van de afgelopen dag en is er een vooruitblik op de komende olympische dag. De presentatie is in handen van Thierry Boon, Eline de Zeeuw en Edwin Cornelissen, met Erben Wennemars als vaste sidekick.
Blijf op de hoogte met Teletekst
Geen medium waar het laatste nieuws van de Spelen zo goed te vinden is als op NOS Teletekst. Eenvoudig en overzichtelijk het laatste nieuws over de prestaties, korte verslagen en natuurlijk de medaillespiegel.
Bij elkaar zijn 98 pagina’s (pp. 601-698) ingeruimd voor:
• Speelschema’s, tussenstanden, uitslagen en standen
• Uitslag en verslag van elke finale (alle sporten)
• Uitgebreid verslag van alle Nederlandse verrichtingen
• De complete medaillespiegel
• Een gedetailleerde agenda van de dag
Handig en overzichtelijk te vinden via televisie, nos.nl/teletekst en de NOS Teletekst-app
SPOILER: Vaste gasten NOS Studio ParijsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, stel je voor dat ze het ons makkelijk maken.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Elke dag wisselen van NPO1 naar 2 of 3 rondom journaal en slimste mens
Kut npo
Ook een manier om er nog effe wat extra reclame tussen te duwenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:41 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Inderdaad, stel je voor dat ze het ons makkelijk maken.
Meen je nietquote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kut npo
De heilige Slimste Mens is belangrijker op prime-timequote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kut npo
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:16 schreef Em31 het volgende:
[..]! Ja stel je voor dat je met De Slimste Mens begint ná de OS.
Verderhele dag sport
Erg fijn dat het in Europa is.
Dat had ik ook een stuk logischer gevondenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:16 schreef Em31 het volgende:
[..]! Ja stel je voor dat je met De Slimste Mens begint ná de OS.
Verderhele dag sport
Erg fijn dat het in Europa is.
Dat is vaak wel een van de hoofdredenen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook een manier om er nog effe wat extra reclame tussen te duwen
Tsja, die zenden niet de hockeydames en handbaldames uit.quote:
ONZE Joost = ?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:15 schreef heywoodu het volgende:
Worstelaar Mahamedkhabib Kadzimahamedau uit Wit-Rusland mocht niet meedoen, maar is toch weer terug en lijkt alsnog mee te mogen doen. Grotendeels 'nou en', maar: de Italiaan Frank Chamizo had zijn plek al gekregen....maar lijkt er nu niet uitgehaald te worden. Met andere woorden, Kadzimahamedau mag alsnog meedoen en er is gewoon een extra plekje geaccepteerd door het IOC.
ONZE Joost is kneiterhard genaaid.
Luiten!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:25 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
ONZE Joost = ?
Ik ben nu al kwaad, maar wie is het?
Zelfs met Jan Jaap en Marc Marie is het prima!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Philippe Geubels
Jeroom
Stefaan Degand
Jonas Geirnaert
Eens.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Zelfs met Jan Jaap en Marc Marie is het prima!
1 grote act.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Philippe Geubels
Jeroom
Stefaan Degand
Jonas Geirnaert
Met de waanzinnig ongrappige Philip Freriks die zijn 'grapjes' van een kaartje op moet lezen. En Maarten van Rossem.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kut npo
Heeft natuurlijk weer te maken met omroepen die allerlei slots hebben. En er komt ook nog een winterseizoen met de saaie Freriks, dat zou dan bijna op elkaar aansluiten.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:28 schreef Felagund het volgende:
In september de slimste mens lijkt mij ook veel logischer.
quote:Nesim & Fraasie op reis naar Parijs - vanaf maandag 22 t/m vrijdag 26 juli (elke dag)
Social influencer komisch duo Nesim & Fraasie reizen af naar Parijs op weg naar het grootste sportevenement van het jaar: de Olympische Spelen. In vijf dagen reizen de mannen van Rotterdam naar Parijs om bij iedere stop challenges uit te voeren die hun reis makkelijker of moeilijker maken. Gewapend met een flinke dosis humor, leggen zij alles vast wat er op hun pad komt. Volg hun avonturen iedere dag op HBO Max of via de sociale media van Eurosport.
Vanuit de Warner Bros. Discovery studio's worden de volgende Nederlandse programma's geproduceerd. Te zien vanaf vrijdag 26 juli t/m zondag 11 augustus op Eurosport 1 én HBO Max:
Bonjour Paris - elke ochtend live tussen 8:00-08:45 uur
Live vanaf het Trocadero in Parijs neemt presentator Herbert Cool de dag door en bekijkt welke sporten die dag centraal staan en welke Nederlandse & Belgische atleten in actie komen. Wat worden de mogelijke medaillemomenten en welke momenten mogen we niet missen vandaag?
Live Sport - elke dag tussen 8:45-22:30 uur
Bekijk de gehele dag door de beste olympische live sport waarbij de focus ligt op de Nederlandse atleten en sporten zoals atletiek, wielrennen, zwemmen, roeien en hockey. Afgewisseld met expert analyses van o.a. Ranomi Kromowidjojo en Jip van den Bos, interviews en de beste verhalen uit Parijs.
Bonne Nuit, Paris - elke avond live tussen 22:45-23:30 uur
De dagelijkse liveshow Bonne Nuit, Paris wordt gepresenteerd door Neal Petersen die je in drie kwartier bijpraat vanuit Parijs. Met alle hoogtepunten, de Nederlandse prestaties en alle andere belangrijke actie van de dag ben je weer helemaal op de hoogte.
Nesim & Fraasie: Medaille Matties - elke avond om 22:00 uur op HBO Max & 23:30 uur op Eurosport 1
Nesim & Fraasie geven een verfrissende en andere blik op de Olympische Spelen! In Parijs dompelen ze zich volledig onder in alles wat met de Olympische Spelen te maken heeft en laten zij een kant zien zoals alleen zij dat kunnen.
Expert Ranomi Kromowidjojo
Drievoudig olympisch kampioen Ranomi Kromowidjojo gaat voor Eurosport en HBO Max als analist en reporter aan de slag tijdens de Olympische Spelen in Parijs. Uiteraard gaat zij als voormalig professioneel zwemmer de zwemwedstrijden uitvoerig analyseren. Ook doet zij verslag van de verschillende andere sporten. Voor Kromowidjojo een uitgelezen kans om dit keer niet als olympisch deelnemer, maar als echte sportfan de Olympische Spelen te ervaren en mooie reportages te maken van alles wat er gebeurt in Parijs.
"Ik heb onwijs veel zin om de magie van de Olympische Spelen eens goed mee te maken. Het is toch heel anders om als atleet naar de Spelen te gaan, dan nu als expert. De eerste week ga ik uiteraard verslag doen van het zwemmen, de tweede week van heel veel andere sporten. En daarbij ligt mijn focus niet alleen op winnaars, op de Olympische Spelen gebeuren elke dag weer bijzondere dingen en zijn er veel mooie verhalen te halen. Daar ga ik naar op zoek!", aldus Ranomi.
Medaille-meldingen & Sleutelmomenten
HBO Max is tijdens de Olympische Spelen de enige plek waar fans álle momenten live en on-demand kunnen bekijken, inclusief alle 329 medaille-evenementen, de openings- en sluitingsceremonies in HDR en multi-feed audio waarmee gebruikers tot 20 talen kunnen selecteren. Zo kunnen gebruikers hun eigen olympische ervaring op meerdere schermen samenstellen. Alle 32 olympische sporten krijgen een speciale pagina en gebruikers kunnen specifieke evenementen toevoegen aan hun eigen HBO Max kijklijst. Ook is er toegang tot extra camerahoeken en met de handige gouden medaille-meldingen worden gebruikers geïnformeerd over naderende, niet te missen momenten. Voor 15 sporten** worden ook sleutelmomenten aangeboden, zodat gebruikers rechtstreeks naar dat tijdstip kunnen navigeren, waar een bijzonder of iconisch sportmoment heeft plaatsgevonden. En kun je zelf de keuze niet maken wat te kijken, dan kun je altijd nog de live-feeds van Eurosport 1 en Eurosport 2 zien, die ook beschikbaar zijn op HBO Max.
De Olympische Spelen zijn te zien vanaf vrijdag 26 juli (openingsceremonie is om 19:30 uur) t/m zondag 11 augustus. Enkele sporten starten al voor de openingsceremonie: Voetbal, Handbal en Rugby Sevens starten op 24 juli en Boogschieten start op 25 juli. Het volledige live en on-demand aanbod van de Olympische Spelen is beschikbaar bij elke abonnementsvorm, zodat álle HBO Max-abonnees toegang hebben tot het sportevenement van het jaar.
**Sporten die beschikken over sleutelmomenten zijn: Beach Volleybal, Volleybal, Handbal, Tennis, Voetbal, Rugby Sevens, Athletiek, Zwemmen, Baanwielrennen, Boksen, Basketbal en Ritmische gymnastiek.
Als ik nu op HBO Max naar rugby sevens kijk dan hebben ze inderdaad voor elke wedstrijd een losse stream maar hebben ze ook één lange stream (Rugby Sevens Mannen | Groepsfase) voor alle wedstrijden. Die lange stream begint op hetzelfde tijdstip als de stream van de eerste wedstrijd.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Is dat niet de ES2 stream?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ik nu op HBO Max naar rugby sevens kijk dan hebben ze inderdaad voor elke wedstrijd een losse stream maar hebben ze ook één lange stream (Rugby Sevens Mannen | Groepsfase) voor alle wedstrijden. Die lange stream begint op hetzelfde tijdstip als de stream van de eerste wedstrijd.
Ja, zoiets hoorde ik ook over de andere sporten met meerdere wedstrjiden binnen een sessie (tennis, badminton, boksen, dat soort dingen), dat zou wel een uitstekende oplossing zijn voor iedereenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 08:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ik nu op HBO Max naar rugby sevens kijk dan hebben ze inderdaad voor elke wedstrijd een losse stream maar hebben ze ook één lange stream (Rugby Sevens Mannen | Groepsfase) voor alle wedstrijden. Die lange stream begint op hetzelfde tijdstip als de stream van de eerste wedstrijd.
Als je de spoilers weet te vermijdenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 10:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zoiets hoorde ik ook over de andere sporten met meerdere wedstrjiden binnen een sessie (tennis, badminton, boksen, dat soort dingen), dat zou wel een uitstekende oplossing zijn voor iedereen
Maar dat staat los van het HBO-platform, in principe.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 10:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de spoilers weet te vermijden
Dat verhaal van volleybal bijvoorbeeld staat nog steeds.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat staat los van het HBO-platform, in principe.
Nederlandse tijden zijn hetzelfde als Franse tijden, of bedoel je wanneer Nederlanders moeten?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Weet iemand hier een printbaar dagelijks schema te vinden met Nederlandse tijden die geupdated wordt tijdens de spelen?
Bij voorgaande spelen kon ik dat met het schema van de officiële site doen maar dat is dit jaar niet echt mogelijk.
Welk verhaal? Even iets gemist denk ikquote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat verhaal van volleybal bijvoorbeeld staat nog steeds.
Dat je de wedstrijdsduur nog kan zien. En dat kan het eea weggeven.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welk verhaal? Even iets gemist denk ik
Ah zo. Klopt, maar in principe kun je dat wel deels voorkomen door het tabblad in de browser wat naar beneden te slepen zodat je de balk met de tijd niet ziet. Moet ik nog even uitproberen met HBO, met Eurosport werkte dat meestal wel primaquote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je de wedstrijdsduur nog kan zien. En dat kan het eea weggeven.
quote:Olympische sport niet in 4K of UHD, maar wel Full HD bij HBO Max
Webcare zegt oneindig, en volgens mij kun je gewoon upgraden.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Kan iemand trouwens checken of je meerdere streams tegelijk op hetzelfde apparaat kan draaien? Weet ik hoe veel ik uit moet geven aan die zooi.
Voor mooie beelden hoef je het iig niet te doen
[..]
2 dacht ik ergens gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
Kan iemand trouwens checken of je meerdere streams tegelijk op hetzelfde apparaat kan draaien? Weet ik hoe veel ik uit moet geven aan die zooi.
[..]
D+ bood dan ook geen 4k pakket aan als optiequote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2 dacht ik ergens gelezen te hebben.
En alsof D+ of welke ander alternatief wel 4K zou bieden.
De 4k premiumdienst slaat op het niet-sportdeel, buiten de OS is het sport een aparte add-on bij HBO. Daarnaast wat ik heb gelezen heeft enkel Polen een 4k kanaal en extra zenders in Europa en satelliet.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D+ bood dan ook geen 4k pakket aan als optie
En als je naar andere Europese landen om ons heen kijkt, trekken wij wel aardig aan het kortste eind hoor. Diverse landen hebben wel 4k, en daarbij komen ook nog de x extra tv-kanalen die wij een paar jaar geleden ook hadden en streams van de publieke omroepen. Dan is het niet zo raar dat je als Nattekat toch wel bepaalde verwachtingen krijgt van deze premiumdienst die wij in Nederland als enige in Europa moeten gebruiken.
Duitsland heeft sowieso ook nog die optie, dus dat klopt niet helemaal. En een driedubbele prijs is gewoon premium, dan is het matig dat het enige wat je ervoor krijgt een beperking op aantal streams is.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Premiumdienst slaat op het niet-sportdeel, buiten de OS is het sport een aparte add-on, daarnaast wat ik heb gelezen heeft enkel Polen 4k streams in Europa en satelliet.
Stel je niet aanquote:Op zaterdag 20 juli 2024 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik stel me niet aan, ik impliceer alleen dat ik dat gedaan had als het wel in 4k uitgezonden werdquote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stel je niet aan
Beeldkwaliteit is prima. En ja, ook als je niet vanuit een helikoptershot de grassprietjes kunt tellen.
Nou ja, 'voor mooie beelden hoef je het iig niet te doen' suggereert een beetje dat je nu geen mooie beelden kunt zien, wat natuurlijk onzin is, want de kwaliteit is gewoon primaquote:Op zaterdag 20 juli 2024 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik stel me niet aan, ik impliceer alleen dat ik dat gedaan had als het wel in 4k uitgezonden werd
Ze zijn bang voor smeltend asfalt?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:15 schreef kilon het volgende:
Het BMX stadion is nou niet bepaald mooi, al kan ik zo snel geen nieuwe foto's vinden met de juiste 'bekleding'.
[ afbeelding ]
Is wel een verbetering (al lijkt me dit een photoshop, maar dit komt van de officiële site):quote:Op zondag 21 juli 2024 19:15 schreef kilon het volgende:
Het BMX stadion is nou niet bepaald mooi, al kan ik zo snel geen nieuwe foto's vinden met de juiste 'bekleding'.
[ afbeelding ]
Martina.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vlaggendrager NL rond het middaguur, op wie gokken we?
Iedereen die zaterdag moet sporten valt al af. Ik denk zeilers ook omdat ze in Marseille zitten maar die logistiek weet ik verder niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vlaggendrager NL rond het middaguur, op wie gokken we? Ik vrees die breakster en dan nog een wat ouder iemand (Abdi?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet gek om het meer dan eens te doen, maar volgens mij in Nederland niet gebruikelijk. Hoe tof ik het ook weer zou vindenquote:
In buitenlanden zat precedent voor inderdaad.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet gek om het meer dan eens te doen, maar volgens mij in Nederland niet gebruikelijk. Hoe tof ik het ook weer zou vinden
Want? Atletiektournooi is toch pas de tweede week?quote:Abdi Nageeye zou ik ook heel gaaf vinden, maar die zal nog wel in Kenia zitten ofzo?
Sowieso denk ik dat iedereen uit de atletiek wel afvalt.
Daarom, zouden die er nu al zijn? Zeker met de Spelen zo dicht bij kan ik me indenken dat ze tot kort voor hun wedstrijden in hun trainingskamp zitten ofzo, maar misschien ook niet hoor.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In buitenlanden zat precedent voor inderdaad.
[..]
Want? Atletiektournooi is toch pas de tweede week?
Ja dat is ook waar. Al kun je voor zoiets eervols natuurlijk ook even de Thalys op en neer pakken. Want je moetxtoch pas over een week.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom, zouden die er nu al zijn? Zeker met de Spelen zo dicht bij kan ik me indenken dat ze tot kort voor hun wedstrijden in hun trainingskamp zitten ofzo, maar misschien ook niet hoor.
Ja, persoonlijk zou ik dat zeker ook denken, maar ik weet niet of ze daar een eventueel trainingskamp voor willen onderbreken. Maar goed, we gaan het zien, ik hoop vooral op Vos en verder kan het me niet heel veel schelenquote:Op maandag 22 juli 2024 10:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Al kun je voor zoiets eervols natuurlijk ook even de Thalys op en neer pakken. Want je moetxtoch pas over een week.
Wordt toch lastig omdat hij zich niet gekwalificeerd heeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:39 schreef Nober het volgende:
Vlagendrager wat mij betreft moet dat Bas Verwijlen zijn toch einde van een tijdperk.
Moet je je kwalificeren om een vlag te dragen?quote:Op maandag 22 juli 2024 10:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wordt toch lastig omdat hij zich niet gekwalificeerd heeft.
Nee, maar je moet wel meedoen met de OS.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Moet je je kwalificeren om een vlag te dragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |