@klaasweetalles kan dit haarfijn uitleggenquote:Op maandag 22 juli 2024 18:07 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe gaan ze die groepwedstrijden loten, is dat allemaal al voor de 1ste speeldag ingedeeld? En hoeveel academische titels moet je hebben om het nog te snappen?
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:32 schreef Coco het volgende:
[..]
@:klaasweetalles kan dit haarfijn uitleggen
Ja, toch wel dit.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
Leuk allemaal, 6 van de 8 kwart finalisten gaan toch weer dezelfde zijn en Real Madrid wint.
Doei
2-2quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
6 aug 20:30 FC Red Bull Salzburg - FC Twente | Ziggo Sport
@:maxi-mus
@:Oriente
@:fetX
@:GGMM
@:PicoMMP
@:Scrummie
@:onlogisch
@:Mexicanobakker
@:Tarado
@:klaasweetalles
@:3rr0r
@:Caland
@:DombohetOlifantje1
@:R-woud93
@:tong80
@:Bezsen
@:Flitsbezorger
@:Frozen-assassin
2-1quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:Oriente
@:Mexicanobakker
@:tong80
2-0quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:Oriente 2-1
@:Mexicanobakker 4-0
@:tong80 2-2
3-0quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:maxi-mus 2-0
@:3rr0r 2-0
Die speelt in Duitsland lieverd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
3-0
Xavi Simons gaat twente kapoet maken
wtr ik dacht dat we het over rb leipzig haddenquote:
Zeg het maar
1-2quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
Er staat toch letterlijk Salzburg.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wtr ik dacht dat we het over rb leipzig hadden
dat red bull blijft een vies smerig drankje
3-1quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
3-0quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:klaasweetalles 3-0
@:DombohetOlifantje1 3-1
@:R-woud93 1-2
@:Bezsen 2-1
3-1quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
RB Leipzig is geen type club die de derde voorronde nodig heeft om in de Champions League te belanden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
4-0quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
4-1quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:GGMM 3-1
@:Scrummie 4-0
@:Flitsbezorger 3-1
@:Frozen-assassin 3-0
KlaasGodquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
4-1 dan maarquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:fetX 4-1
Zeg het maar
@:Tarado 4-1
TUKKEDquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:46 schreef RamboDirk het volgende:
[ x ]
[ x ]
Twee duuzend Tukkers in Salzburg jah
Je mag je voorspelling nmalig aanpassen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Oh Pepijn Lijnders is de trainer van RB Salzburg.
Dat had ik moeten weten voordat ik mijn voorspelling deed.
Oh lief van je.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:15 schreef Coco het volgende:
[..]
Je mag je voorspelling nmalig aanpassen.
Wij feliciteren @Oriente @PicoMMP en @Bezsen met de juiste voorspellingquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:10 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:PicoMMP 2-1
@:Tarado 4-1
@:DombohetOlifantje1 1-0
We worden beflikkerd.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:18 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Er wordt zorgvuldig geprobeerd om ieder jaar een superfinale te krijgen.
Ik zou het liefst een vol zwitsers systeem zien waarin de loting niet vooraf bepaald is maar per wedstrijd op basis van stand wordt bepaald, maar dat is natuurlijk te moeilijk. Dan is de eerste speelronde wel relatief ´saai´ natuurlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:38 schreef hhh38 het volgende:
Fijn dat iedereen eindelijk inziet dat het een topconcept is
Dat zou alleen kunnen als alle clubs binnen 200km afstand van elkaar lagen en je spontaan naar uitwedstrijden kon gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou het liefst een vol zwitsers systeem zien waarin de loting niet vooraf bepaald is maar per wedstrijd op basis van stand wordt bepaald, maar dat is natuurlijk te moeilijk. Dan is de eerste speelronde wel relatief ´saai´ natuurlijk.
Verandering is eng voor mensen en zeker als je het even moet uitleggen, maar dit is inderdaad een uitstekend concept. Er had in mijn ogen wel nog steeds uitval naar een lagere competitie mogelijk moeten zijn, dan had het tenminste wat meer uitgemaakt op welke plek je eindigde, dat vond ik vorige seizoenen aan de EL-poules heel leuk.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:38 schreef hhh38 het volgende:
Nouja, je hebt 1 of 2 weken de max vooraf.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zou alleen kunnen als alle clubs binnen 200km afstand van elkaar lagen en je spontaan naar uitwedstrijden kon gaan.
Die laatste speelronde gaat echt fantastisch zijn. Gaan ze dan alle 18 wedstrijden tegelijk spelen?
Eerst nog zien.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:38 schreef hhh38 het volgende:
17 t/m 24 gaat toch gewoon door in de Europa League?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Verandering is eng voor mensen en zeker als je het even moet uitleggen, maar dit is inderdaad een uitstekend concept. Er had in mijn ogen wel nog steeds uitval naar een lagere competitie mogelijk moeten zijn, dan had het tenminste wat meer uitgemaakt op welke plek je eindigde, dat vond ik vorige seizoenen aan de EL-poules heel leuk.
Zeker niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
17 t/m 24 gaat toch gewoon door in de Europa League?
Die spelen nu juist tussenronde CLquote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
17 t/m 24 gaat toch gewoon door in de Europa League?
Ja maar ging er eigenlijk vanuit dat de verliezer van die tussenronde zou doorstromen naar de EL, maar snap nu ik het typ ook dat dat berhaupt nooit had gekund.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die spelen nu juist tussenronde CL
quote:Leuk om weten: het is een virtuele loting, dus niet langer met bokalen en balletjes. Dat laatste kon praktisch niet meer, handmatig zou de hele procedure drie tot vier uur in beslag nemen.
quote:Zo’n 1.000 balletjes, minstens 36 bokalen en een urenlange trekking, ’t is onbegonnen werk. Waarom er donderdagavond om 18u00 in Monaco artificile intelligentie nodig is om de loting van de vernieuwde Champions League in goede banen te leiden.
Zo’n duizend balletjes en minstens 36 bokalen, dat zou er nodig zijn om donderdagavond om 18u00 handmatig de loting van de vernieuwde Champions League uit te voeren. Duizend balletjes n voor n openen en omroepen zou uren in beslag nemen. Onbegonnen werk dus en daarom schakelt de UEFA een supercomputer in die met de hulp van AI de loting zal uitvoeren. Naar schatting zal de loting zo slechts een halfuurtje duren.
De acht tegenstanders van elk team worden daarna willekeurig geselecteerd door software, die ook bepaalt wie thuis of uit speelt. De loting begint donderdagavond met pot 1, waar elk van de negen teams n voor n zijn acht tegenstanders krijgt toegewezen. Uit elke pot zullen twee teams tevoorschijn komen. De volgorde van de ploegen uit pot 1 is het enige wat handmatig zal gebeuren.
Er zijn overigens twee beperkingen tijdens de loting: teams uit hetzelfde land kunnen in de competitiefase nog niet tegen elkaar uitkomen en elk team kan maar tegen maximaal twee teams uit hetzelfde land spelen.
Kalender pas zaterdag
Donderdagavond zullen alle 36 ploegen in de Champions League hun tegenstanders kennen, maar de kalender volgt pas op zaterdag. Ook bij het opmaken van het wedstrijdschema komt er AI aan te pas. De reden dat de data en de volgorde van de wedstrijden pas zaterdag volgen, is de loting van de Europa en de Conference League op vrijdagnamiddag. UEFA wil er meteen voor zorgen dat er geen kalenderproblemen zijn met ploegen die in dezelfde stad moeten spelen.
Deze pauper doet niet mee.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:33 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, helaas kan ik geen loting uitvoeren voor de Champions League, @:Zipportal. Ik ben hier om gezellig met je te kletsen en vragen te beantwoorden op basis van mijn voorgeprogrammeerde informatie.
De echte lotingen worden meestal gedaan door officile vertegenwoordigers of organisaties die verantwoordelijk zijn voor het toernooi. Maar laten we gerust speculeren over welke interessante wedstrijden er kunnen plaatsvinden in de komende ronden!
Heb je nog andere onderwerpen waarover we kunnen praten?
Real Madrid, Manchester City of Liverpool heeft gewonnen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:31 schreef Nober het volgende:
Ik lees volgend jaar juli wel hoe het toernooi verlopen is.
Dan kun je opeens niet meer een favoriete loting hebben?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:38 schreef Scorpion_17 het volgende:
Onzinnige vraag van Helene om t te hebben over favoriete tegenstanders omdat je letterlijk iedereen kunt loten
Willem Haak is gewoon een goede jongen. Die investeert al jaren in het Italiaanse voetbal en weet prima het spel te duiden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:46 schreef PowerLoungen het volgende:
Net als bij ESPN weer een paar afgestuurde nerdjes die waarschijnlijk niet weten of er zand of lucht in een bal zit en er staan omdat ze smerig glad zijn of een kruiwagen.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze kunnen natuurlijk perfect de computer sturen wie tegen wie moet...
Praat wel beter dan de slet van NACtvquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Willem Haak is gewoon een goede jongen. Die investeert al jaren in het Italiaanse voetbal en weet prima het spel te duiden.
LoStadioGodenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:47 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Willem Haak is gewoon een goede jongen. Die investeert al jaren in het Italiaanse voetbal en weet prima het spel te duiden.
Volgens mij stond paljas Sam van Royen naast Willem.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Praat wel beter dan de slet van NACtv
Als je dat wel had gedaan kreeg je zijn mokergeile moeder op je dak . Niks mis mee.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:54 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Volgens mij stond paljas Sam van Royen naast Willem.
Die liep laatst nog door De Pijp op een zaterdagavond maar dat had ik te laat door. Anders had ik hem wel even aangetikt om te vertellen dat hij er niets van kan hahaha nee dat durf ik niet.
Afschieten en in een massagraf gooien als die hond die hij is.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:00 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Dingen doen met dingen, heel gaaf.
Ja en het is echt echt echt helemaal random want het gebeurt door een computer.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als in t goed begrijp trekken ze straks n balletje van n club, drukken op een knop en er komen 8 tegenstanders uit?
En naarmate je meer clubs hebt gehad volgen er minder nieuwe tegenstanders?
Ik vind dit eigenlijk hartstikke leuk.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:19 schreef onlogisch het volgende:
Waar zitten we godverdomme naar te kijken.
LOTEN GVD
Dit zet onze vriendschap onder druk.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk hartstikke leuk.
Niet zo janken, dit gaat al jaren zo en keer op keer ben je verbaasd. Pas je een keer aan in plaats van een huilbaby te zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dit zet onze vriendschap onder druk.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:22 schreef RamboDirk het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe opzet een enorme flop wordt.
Je kunt ook overdrijven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:23 schreef tong80 het volgende:
Verder schiet het lekker op. Al een uur onderweg. Nog maar anderhalf te gaan.
Ik ben over 5 minuten pas thuis, fijn dat ze even wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:19 schreef onlogisch het volgende:
Waar zitten we godverdomme naar te kijken.
LOTEN GVD
Evert en Carriequote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:22 schreef tong80 het volgende:
Zoontje van Heleen van Rooijen is 20, staat te lullen alsof ie een geroutineerde voetbalverslaggever is. Past mooi in het nepotistische rijtje van Cuilenborg, Stekelenburg, Vahle etc......
Hoe ver zit ik er naast ? Verder is overdrijven m'n vak.quote:
Al gaat dit misschien nu wel iets TE knotsgek worden in de laatste rondes.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:24 schreef tong80 het volgende:
Ik zie de nieuwe opzet wel zitten. Kan altijd tegenvallen natuurlijk, maar nu waarschijnlijk vanaf wedstrijd n topteams tegen elkaar.
Ook nog ja. Nog wel meer denk ik.quote:
Hoe dan. Niet alles is me helemaal duidelijk. Ik vind het 't proberen waard.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Al gaat dit misschien nu wel iets TE knotsgek worden in de laatste rondes.
Jynxquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:32 schreef onlogisch het volgende:
Hopelijk krijgen we Liverpool of Real thuis.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Feyenoord heeft een kansje tegen Bayern.
de bal is rondquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:33 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Feyenoord heeft een kansje tegen Bayern.
Die zal ook komen denk ik. Maar psv gaat er gewoon hard af tegen de pot 1 clubsquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:39 schreef PSVCL het volgende:
[..]
2 jaar ongeslagen in eigen huis, laat slot maar komen
Ja, Girona ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De eerste keer voor Slovan Bratislava in de CL?
Dortmund en Leipzig is wel een verschil met een Real en Cityquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:38 schreef VoMy het volgende:
Je loot altijd 2 teams uit Pot-1 en in tegenstelling tot in de vorige opzet, zijn dat dus altijd goede teams.
Het gaat pas uitmaken wie je uit pot-2,3,4 loot, Feyenoord en PSV zijnde.
Aantal goeie aankopen voor de toekomst gedaan?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Atalanta kun je beter nu treffen dan over een jaar.
Nu nog in opbouw met allemaal zware vertrekken zou ik zeggen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Aantal goeie aankopen voor de toekomst gedaan?
Dat zegt met Atltico nooit iets. Nul verwachtingen kun je daar beter van hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Atleti heeft een hele goeie loting.
Expected punten is dan misschien 1 ipv 0 tegen je Pot-1 tegenstanders. In de overige wedstrijden wordt met handenvol punten gesmeten.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dortmund en Leipzig is wel een verschil met een Real en City
Feyenoord uit.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Vooral benieuwd naar Leverkusen's route.
Een kans om te winnen thuis lijkt me veel waard.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Expected punten is dan misschien 1 ipv 0 tegen je Pot-1 tegenstanders. In de overige wedstrijden wordt met handenvol punten gesmeten.
O ja, twee uit hetzelfde land kan ookquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar PSV had Benfica dan nog altijd kunnen pakken
feyenoord met 0 punten naar huisquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Shakthar.
We noteren de eerste 3 punten voor PSV.
Gewoon toeval hoorquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
Psv blijft dus tot 2x toe tot de laatste 2 balletjes in de computer zitten
Gelukkig kunnen ze terug vallen op de conference league.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Feyenoord zit diep in de problemen
Dat is er niet meer bijquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze terug vallen op de conference league.
[ afbeelding ]
Jij kijkt nu ook al Juve?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Thiago Motta gaat rondjes rennen om Bosz.
6 Europese clubs is sowieso teveel voor nl. Beter gaan ze weer terug naar 5 met iig 1 in de conference leaguequote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
PSV een matige loting, Feyenoord echt een kutloting. Dat wordt echt een loodzwaar Europees seizoen.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Jij kijkt nu ook al Juve?
2x CL is wel prettigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
6 Europese clubs is sowieso teveel voor nl. Beter gaan ze weer terug naar 5 met iig 1 in de conference league
4 punten.quote:
Club Brugge ookquote:
Tegen wie moeten die? Ik houd het allemaal niet bij zoquote:
Ja, Feyenoord is helemaal dramaquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:58 schreef tompsv18 het volgende:
PSV qua perspectief iets beter geloot dan Feyenoord denk ik?
Het gaat ook te snel om op te schrijvenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegen wie moeten die? Ik houd het allemaal niet bij zo
Wat een mazzel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het gaat ook te snel om op te schrijven
[ afbeelding ]
Nee, dat heeft geen zin. Teveel prikkels.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:00 schreef Coco het volgende:
[..]
Schrijf je nog een mooi overzichtje?
Ik heb het idee dat de hoeveelheid lotinggeluk juist groter wordt in een dergelijk systeem.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:00 schreef LordVoldermort het volgende:
Wat een vaag en oneerlijk systeem voor iemand die het niet goed volgt.
Dat maakt toch niks uit, behalve de volgorde van uit en thuisquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nouja, plek bij de beste 24 moet mogelijk zijn voor PSV. Beste 16 wordt lastig.
Ja tuurlijk. Celtic uit of thuis is een wereld van verschil. Feyenoord ook trouwens. Alleen bij de absolute top zal het niet veel uitmaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hoeveelheid lotinggeluk juist groter wordt in een dergelijk systeem.
Nouja ik speel liever tegen de nummer 24 dan tegen de nummer 9. Is het ook zo dat de nummer 9 tegen de nummer 24 gaat spelen of wordt dat ook weer geloot?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat maakt toch niks uit, behalve de volgorde van uit en thuis
9-24 ja. Dus in de middenmoot blijven van die groep is al aardigquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja ik speel liever tegen de nummer 24 dan tegen de nummer 9. Is het ook zo dat de nummer 9 tegen de nummer 24 gaat spelen of wordt dat ook weer geloot?
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
9-24 ja. Dus in de middenmoot blijven van die groep is al aardig
Ja tegen de nummer 9 zal lastig worden, maar tegen de nummer 12 ofzo heb je wel alweer gewoon kans.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
9-24 ja. Dus in de middenmoot blijven van die groep is al aardig
Door het hogere aantal tegenstanders heeft 1 hele zware tegenstander een stuk minder impact. Je kan nu natuurlijk 8x zwaar loten, die kans is alleen een stuk kleiner dan in het oude systeem 3 zware tegenstanders loten.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hoeveelheid lotinggeluk juist groter wordt in een dergelijk systeem.
Dat laat ik de computer bepalenquote:
Altijd een kans dat een team geweldig in vorm is in de 1e seizoenshelft en dan in februari gewoon te pakken is.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Ja tegen de nummer 9 zal lastig worden, maar tegen de nummer 12 ofzo heb je wel alweer gewoon kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |