Je hebt de Nederlandse versie van het boek.quote:Op woensdag 11 juni 2025 09:58 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend Sűkerlatten en Smulkoeke gemaakt. Smulkoeke is gewoon een sűkerlat met glazuur
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 september 2024 11:16 schreef Hupje het volgende:
Feestje, dus reden om weer iets te bakkenaardbeien zandtaart.
Helaas was ik gisteravond afgeleid en gehaast, waardoor er wat mis ging met de zandbodem. On the go nog wel een beetje kunnen redden gelukkig. Ik had geen tijd voor een nieuw deeg en geen backup plan.
Zo ziet het er best oke uit, toch?![]()
[ afbeelding ]Wat heb je onder de aardbeien gedaan, is dat slagroom ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest even terugzoeken, dat was een jaar geledenquote:Op vrijdag 5 september 2025 16:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat heb je onder de aardbeien gedaan, is dat slagroom ofzo?
Okee thank you (stom niet gezien)quote:Op vrijdag 5 september 2025 18:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik moest even terugzoeken, dat was een jaar geledenMaar in de spoiler staat erbij dat het banketbakkersroom is!
Binnenkort mag ik weer iets bakken, het is weer de jarigen-maand!
Interessante combi. Een er zit helemaal geen suiker in!quote:Op maandag 8 september 2025 13:00 schreef Blues het volgende:
Appeltaart-eierkoeken staan af te koelen!
Appeltaart eierkoeken - Project Gezond https://share.google/ABS53yGyEP6I1H9kN
Je had de appel, appelmoes en rozijnen niet gezien?quote:Op maandag 8 september 2025 13:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Interessante combi. Een er zit helemaal geen suiker in!
Natuurlijk wel...quote:Op maandag 8 september 2025 13:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Je had de appel, appelmoes en rozijnen niet gezien?
Klinkt goed Blues, zijn ze lekker?
Ook weer geprobeerd, altijd leukquote:Op maandag 8 september 2025 14:54 schreef Blues het volgende:
Ze zijn een 6je. We vinden of eierkoeken of appeltaart apart lekkerder.
https://rutgerbakt.nl/bak(...)eder-en-baking-soda/quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
waarom staat er zowel bakpoeder als baking soda in het recept? Dat heeft toch precies dezelfde werking?
Sinaasappelsap is zuur.quote:Op woensdag 24 september 2025 00:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bedankt. Alleen zie ik dan nog niet echt het verschil in werking, allebei zorgen ze voor lucht in het beslag/deeg, toch?
Maar het valt me op dat dat de baking soda verder niet in de feitelijke stappen van het recept genoemd wordt..... Er staat 'meng de droge ingredienten dus: bloem, bakpoeder en kruiden". Dus kennelijk moet je er niets mee doen. Ook zie geen zuur in het recept. Dus misschien het wel een foutje in het recept dat de baking soda er in staat...
(of ik mis iets)
Nog 2 uurtjes wachten voordat ie uit de vorm mag.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de cheesecake nog wel voldoende stevig is....
Deze kun je eventueel ook gebruiken: https://imgbb.com/quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:14 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte appel kruimel taart![]()
(maar heb steeds ruzie met Imgur dus durf geen plaatje te posten)
Hij valt niet uit elkaar, maar is wel een beetje ingezakt. Dus ik maak hem nog verder af.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de cheesecake nog wel voldoende stevig is....
Precies, dat hoort er ook gewoon bij, anders leer je ook niks!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:20 schreef AnneX het volgende:
Morgen weer een kans!
Geslaagde creaties zijn een feestje om te zien. Dit soort kleuntjes zijn ook vermakelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 11-10-2025 14:17:06 ]
👍🏼 gewoon de link vergeten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is dat dit appeltaart-je? https://www.kokenmetkarin.nl/2023/12/01/klein-appeltaartje/
Is ook wel een leuke site trouwens
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:37 schreef AnneX het volgende:
De iPad staat vol met links naar ook bak recepten. Daarvoor heb ik nu zelf een tab blad groep voor gemaakt.
Toen ik ging opruimen kwam ik Karin’s appeltaartje tegen. Dat - tje deed het. En twee grote appels in de schaal. Groot of klein is evenveel werk hoor. Geen illusie.
Amandelmeel had ik drie zakken gekocht toen ik eens bij de Aldi was.
Bakpoeder was van september 2023 😂, dus een theelepel extra.
Graven in een verhuisdoos voor het potje speculaaskruiden @:Lucky_Strike
Ooit eens gelezen om de appel eerst te carameliseren voordat het als vulling erin gaat. Check.
Tis (natuurlijk) geen stevige bodem als gebruikelijk, meer cake like. Ook lekker!Mmmm ik ruik m bijna hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, inmiddels is het gelukt. Ik heb de grote brander teruggebracht en een kleine brander gekocht. Het is toch best nog wel even oefenen om zo'n mooi goudbruin karamel-laagje erop te krijgen (de zwarte rand komt omdat ik hetzelfde bakje meerdere keren heb gebruikt)quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou, ik zat dus zojuist heel trots met mijn nieuwe grote brander van de bouwmarkt![]()
mijn eerste, echte crčme brűlée te branden..... paar keer geprobeerd om dat bakje te branden, gebeurt er maar niets...
![]()
Ik een half uur puzzelen wat ik nou verkeerd doe met die brander.. (want zo'n bouw-brander heb ik ook nog nooit gebruikt..), steekvlam overleefd en uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt en heb ik de creme zonder brulee opgegeten![]()
![]()
Kom ik er zojuist achter dat ik vergeten was om er eerst suiker overheen te strooien!![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig heb ik nog een voorraadje, dus morgen móet het lukken!
(je maakt wat mee met dat bakken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |