abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214986480
Feestje, dus reden om weer iets te bakken *O* aardbeien zandtaart.
Helaas was ik gisteravond afgeleid en gehaast, waardoor er wat mis ging met de zandbodem. On the go nog wel een beetje kunnen redden gelukkig. Ik had geen tijd voor een nieuw deeg en geen backup plan.
Zo ziet het er best oke uit, toch? O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215066523
Tweede weekend met bezoek, dus weer gebakken O+
Nieuw experimentje, Mississippi mudpie maar dan koemelkvrij. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215126404
Ennn drie op een rij!

Appelperziktaart vandaag :9

zondag 29 september 2024 @ 15:45:21 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215127910
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:13 schreef AnneX het volgende:
Het appeltaart recept even opgeslagen, want de goudreinetten rollen van de bomen bij de buren in de tuin.

Ondertussen kwam ik deze schoonheden tegen. Wow.
Iets voor @:Vicky ‘s dochter😇

Astronomie:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er heel AI uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215128848
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ziet er heel AI uit.
Djie…zou het? 😳
pi_215141158
Twee vragen;

-Ik gebruik een vlaaivorm op appeltaart te bakken. Bodem fonceerdeeg vaak. Hoe krijg ik de taart uit de pan? Wil hem graag zo warm mogelijk laten uitharden ivm knapperige bodem. Las al tips om bakpapier te gebruiken of om er na het bakken een taartkarton onder te schuiven?

-ik heb bij de notenboer lekkere rozijnen en blanke amandelen gekocht 10 maanden terug. Verpakt in een simpel bakje. Nog houdbaar? Ruikt nog goed..
pi_215144655
Noten en rozijnen liggen hier wel eens langer. En worden ‘gewoon’ gebruikt.
Evt. een amandel proeven of het muf smaakt?

Wat bodem betreft…weet iemand anders misschien.
De appeltaart gaat in een springvorm of als plaattaart op bakpapier.
pi_215145281
Kijken of ze niet ranzig geworden zijn, de noten. Met amandelen zelf nooit gehad, walnoten worden ranzig zodra je er een kwartier niet naar kijkt.
pi_215145286
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ziet er heel AI uit.
Er verscheen in mijn tijdlijn pas een AI key lime pie met oa fijngehakte bieslook of lente ui er overheen. En rare vloeibare lagen die niet uit zakken.
pi_215185835
Dit in deze post is duidelijk geen AI, hoor :o
Dan zag het er wel netter uit :P

Neefje was jarig, is allergisch en weet dat deze tante tompoezen kan maken die hij wel mag eten :D
"Tante Hupje, wil je tompoezen voor mij bakken?" Natuurlijk.
Het is wel een eindje rijden, dus ik nam ze mee als bouwpakket en heb ze daar in elkaar gezet.

En mijn eigen allergische kind had al tijden zin in eierkoek. En ach, als de oven dan toch aan staat...
pi_215198883
Wat lief van tante Hupje 🥰
pi_215311347
😂 gossie

SPOILER
pi_215352188
Ik bak de laatste tijd regelmatig zelf brood (deeg maak ik in de keukenmachine, afbakken in de oven). Vind ‘m heerlijk van smaak, maar het snijden.. dat lukt dus eigenlijk haast niet. Niet stevig genoeg. Wat doe ik fout? Niet strak genoeg opgerold? Heeft iemand hier überhaupt een goede methode voor want dat vind ik best lastig.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:36:34 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215353531
Je moet brood echt goed laten afkoelen voor je het snijdt.
KuikenGuppy
pi_215355114
Haha oke dan zou dat het ook weleens kunnen zijn ja :+ . De keren dat ik het wel goed heb laten afkoelen sneed ie beduidend makkelijker ja.
pi_215390017
Een recept op Instagram trok mijn aandacht. Tis lekker luchtig!

pi_215408945
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:34 schreef Blues het volgende:
Een recept op Instagram trok mijn aandacht. Tis lekker luchtig!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er goed en makkelijk uit.
Was het gelukt en lekker?
Wij hebben hier in huis ook nog weleens van die makkelijkere recepten van tiktok oid maar die worden niet altijd zoals op de filmpjes 😅
pi_215409670
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:39 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ziet er goed en makkelijk uit.
Was het gelukt en lekker?
Wij hebben hier in huis ook nog weleens van die makkelijkere recepten van tiktok oid maar die worden niet altijd zoals op de filmpjes 😅
Zoals je ziet is het gelukt en lekker en luchtig volgens mijn collega's en mijzelf. @golfer vond het net iets lekkerderder met een druppie honing ;)
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:58:40 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215530864
Hoewel het niet in ons dieet past, maak ik vandaag via een recept van Yvette van Boven uit het Volkskrant Magazine een boterige speculaaskoek met chocolade, karamel en pistache.

Recept:
SPOILER
Voordat het de oven in gaat ziet het er zo uit:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:48 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215531308
Gebakken, uit de oven en met boterige karamel bedropen, voordat ik de afgekoelde koek in brokken ga snijden:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215541266
Wij eten straks zelfgemaakte groentesoep en hartig breekbrood :9
pi_215553460
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:45 schreef Hupje het volgende:
Wij eten straks zelfgemaakte groentesoep en hartig breekbrood :9
[ afbeelding ]
Wow die ziet er mooi uit!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215561845
Absoluut geen bakwerk maar te mooi om niet te showen ;)

Dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215562331
Goed zeg! Een tien👍🏼

[ Bericht 58% gewijzigd door AnneX op 13-11-2024 09:55:12 ]
pi_215661923
Kwam een ‘reel’ tegen met een appelbol. Dat leek mij simpel.
https://www.facebook.com/reel/549645127986140
Hoe ging dat: ah eigen merk bladerdeeg, bleek te klein voor 6 rondjes maat soepkom.
Dus het restant nog eens uitrollen. Want ik had de drie appels wel geschild al.
Het duurde langer dan ik dacht om de appels te carameliseren. Gelukkig paste de 6 helften in één pan.
I.p.v. aardbeienjam, deed ik een theelepel caramelsaus van bonne mama . Plus een stukje pure chocolade.
Na de ei nog kaneelsuiker erover gestrooid. De best geslaagde ging op de foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')