abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213952212
In het vorige deel werd weer lekker gebakken!

DevilsAndDust:

Goitske:

Miss_sly:

Hupje:

Arvenis:

Zo-is-dat:

Seven.:

Blues:

AnneX:

Mascara-klodder:

Mijn dochter maakte de Dubai chocolade na

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213952399
Dat is knap @Vicky Hoe kwam zij aan de bijzondere vulling knafeh? 😇
pi_213952518
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 20:56 schreef AnneX het volgende:
Dat is knap @:Vicky Hoe kwam zij aan de bijzondere vulling knafeh? 😇
Zelf gemaakt.
150 gr pistache met 80 gr suiker
Klein beetje zonnebloemolie
In de keukenmachine helemaal fijn draaien tot het een crème wordt.
Ze heeft Kadayif gekocht bij een Turkse supermarkt (in het koelschap).
Blokje boter smelten in een pan. 100 gr Kadayif in de pan erbij, gaar roosteren tot het knapperig is en dan bij de pistache crème.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213952985
_O_ En was zij nu goedkoper uit?
Zag leuke prijzen voorbij komen…not.
pi_213953085
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:17 schreef AnneX het volgende:
_O_ En was zij nu goedkoper uit?
Zag leuke prijzen voorbij komen…not.
10 euro voor alle ingrediënten.
7 repen van rond de 90 gram.
Reep van 100 gram kost rond de ¤ 14,95 volgens mij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213953106
Wow. Dochter mag er eentje opsturen…echt.
Dat wil ik wel proeven.

En ik ben de eerste hoor! w/

Anders groeien jullie dicht.😇
pi_213955552
De Dubai chocola lijkt me heerlijk _O_
Protège moi de mes désirs.
pi_213955573
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:21 schreef AnneX het volgende:
Wow. Dochter mag er eentje opsturen…echt.
Dat wil ik wel proeven.

En ik ben de eerste hoor! w/

Anders groeien jullie dicht.😇
Hihi als ze ze volgende keer weer maakt zal ik je een berichtje sturen.
Onze buren genieten altijd met ons mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:18:49 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214342373
Ziet er goed uit. :Y)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214342411
Wow @Vicky haar dochter _O_
pi_214343164
Ziet er echt heel mooi uit die Dubai reep.. en zal zeker ook goed hebben gesmaakt :9
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij er van begrijpt
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:52:33 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214343761
Oe die reep klinkt heerlijk en ziet er ook prachtig uit!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:03:01 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214416017
Ik wil een funfetti cake maken, maar ben even zoekende welke sprinkles hiervoor geschikt zijn. Wat denken jullie van deze?

https://www.baktotaal.nl/brandnewcake-sugar-strands-mix-700gr
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:26:01 #14
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214416159
@Vicky mooie mal voor de chocolade, benieuwd waar die van is.
En mooie reep heeft je dochter gemaakt, zulke glanzende chocolade is niet makkelijk.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_214416199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:26 schreef SV-tje het volgende:
@:vicky mooie mal voor de chocolade, benieuwd waar die van is.
En mooie reep heeft je dochter gemaakt, zulke glanzende chocolade is niet makkelijk.
Die is van Chocolate world
Mal nummer 1645
https://www.chocolateworld.be/winkel/vormen/kadervormen/CW1645
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_214447858
Niks ingewikkelds…gewoon een simpele sinasappelcake volgens recept
https://kookmutsjes.com/recept/marokkaanse-sinaasappelcake/

Er stond zelfs nog een ongeopend flesje Rozenwater. Met een flinke scheut daarvan is de lemoncurd losser geroerd.
Nog even overwogen om rozenwater met een spuitje te injecteren. |:( daarvan afgezien: overdaad schaadt. Nu is het subtiel merkbaar.
In een vierkant bakblik en rees er een bult.Met een groot mes bult verwijderd en de cake omgedraaid.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 28-07-2024 14:25:52 ]
pi_214545547
Een week later en al weer gebakken
Uit de moestuin van de buurman op vakantie kwam een bak bramen.
De aardbei kweker had de laatste aardbeien.
En er liggen de laatste kersen en pruimen. Die eten wij dan uit de hand.
Dit recept en het was niet van “eventjes” bakken. https://www.laurasbakery.(...)n-banketbakkersroom/
Zelf zandtaartdeeg (super had geen tante fanny) Chocolade in het bad van Marie is ook niet even.
Deeg uurtje rusten in de koelkast is ook niet even. Lui banketbakkersroom uit een pakje met ook citroensap.
Oh ja…de bramen voor de zekerheid toch ook een klein uurtje in bad met veel zout. Vanwege mogelijke wormpjes 😳
Tada:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 03-08-2024 19:51:03 ]
pi_214550407
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 17:56 schreef AnneX het volgende:
Een week later en al weer gebakken
Uit de moestuin van de buurman op vakantie kwam een bak bramen.
De aardbei kweker had de laatste aardbeien.
En er liggen de laatste kersen en pruimen. Die eten wij dan uit de hand.
Dit recept en het was niet van “eventjes” bakken. https://www.laurasbakery.(...)n-banketbakkersroom/
Zelf zandtaartdeeg (super had geen tante fanny) Chocolade in het bad van Marie is ook niet even.
Deeg uurtje rusten in de koelkast is ook niet even. Lui banketbakkersroom uit een pakje met ook citroensap.
Oh ja…de bramen voor de zekerheid toch ook een klein uurtje in bad met veel zout. Vanwege mogelijke wormpjes 😳
Tada:
SPOILER
:9~
Spoilers!
pi_214552247
Dit gaf fb terug als herinnering na 4 jaar. 😂 :Y)
SPOILER
pi_214800987
Van de molen een zakje citroen-yoghurt cake gekocht, want citroen.
SPOILER
En bij Xenos eindelijk een omgekeerd ‘taartmandje’ 😎
Kon die met het kantje niet laten liggen. O+ Heeft ook makkelijker opgevouwen een plekje in de kast.
SPOILER
pi_214802893
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:03 schreef AnneX het volgende:
Dit gaf fb terug als herinnering na 4 jaar. 😂 :Y)
SPOILER
Had ook wel wat, toen!
pi_214854734
Ik heb een recept waarvoor een taartpan nodig is van 24cm doorsnede.

Nu heb ik een alusteel vlaaipan welke schuin omhoog loopt en aan de bovenkant (grootst) 24 cm meet. De onderkant meet slechts 22cm.

Is dit dan de goede maat of kan ik dan beter de 26cm (en 24 cm onderkant) versie nemen?

Had namelijk het idee dat ik net iets teveel had van het recept.

Gaat hierom
  zondag 1 september 2024 @ 09:24:47 #23
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214855495
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 00:05 schreef Parelhoofd het volgende:
Ik heb een recept waarvoor een taartpan nodig is van 24cm doorsnede.

Nu heb ik een alusteel vlaaipan welke schuin omhoog loopt en aan de bovenkant (grootst) 24 cm meet. De onderkant meet slechts 22cm.

Is dit dan de goede maat of kan ik dan beter de 26cm (en 24 cm onderkant) versie nemen?

Had namelijk het idee dat ik net iets teveel had van het recept.

Gaat hierom
Diameter gaat altijd over de onderkant, aangezien zijn pan ook wat uitloopt zou ik voor de grote gaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_214857458
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:24 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Diameter gaat altijd over de onderkant, aangezien zijn pan ook wat uitloopt zou ik voor de grote gaan.
Oké dank! Ik dacht ook altijd dat het uitging van de onderkant… had ze besteld via baktotaal

Verwarrend dat ze hier de bovenkant gebruiken, had hem destijds besteld afgaande op de maataanduiding.

Had de taart eerder gemaakt maar toen in een rechte springvorm van dus wel 24cm. Zelfde recept maar dikke kliederboel in de oven vanwege overstromende appareil, garing deeg onderkant helaas niet super. Maar dat deed weinig af aan de smaak
pi_214879155
Het appeltaart recept even opgeslagen, want de goudreinetten rollen van de bomen bij de buren in de tuin.

Ondertussen kwam ik deze schoonheden tegen. Wow.
Iets voor @Vicky ‘s dochter😇

Astronomie:

pi_214986480
Feestje, dus reden om weer iets te bakken *O* aardbeien zandtaart.
Helaas was ik gisteravond afgeleid en gehaast, waardoor er wat mis ging met de zandbodem. On the go nog wel een beetje kunnen redden gelukkig. Ik had geen tijd voor een nieuw deeg en geen backup plan.
Zo ziet het er best oke uit, toch? O-)

SPOILER
pi_215066523
Tweede weekend met bezoek, dus weer gebakken O+
Nieuw experimentje, Mississippi mudpie maar dan koemelkvrij. :9

SPOILER
pi_215126404
Ennn drie op een rij!

Appelperziktaart vandaag :9

zondag 29 september 2024 @ 15:45:21 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215127910
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:13 schreef AnneX het volgende:
Het appeltaart recept even opgeslagen, want de goudreinetten rollen van de bomen bij de buren in de tuin.

Ondertussen kwam ik deze schoonheden tegen. Wow.
Iets voor @:Vicky ‘s dochter😇

Astronomie:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er heel AI uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215128848
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ziet er heel AI uit.
Djie…zou het? 😳
pi_215141158
Twee vragen;

-Ik gebruik een vlaaivorm op appeltaart te bakken. Bodem fonceerdeeg vaak. Hoe krijg ik de taart uit de pan? Wil hem graag zo warm mogelijk laten uitharden ivm knapperige bodem. Las al tips om bakpapier te gebruiken of om er na het bakken een taartkarton onder te schuiven?

-ik heb bij de notenboer lekkere rozijnen en blanke amandelen gekocht 10 maanden terug. Verpakt in een simpel bakje. Nog houdbaar? Ruikt nog goed..
pi_215144655
Noten en rozijnen liggen hier wel eens langer. En worden ‘gewoon’ gebruikt.
Evt. een amandel proeven of het muf smaakt?

Wat bodem betreft…weet iemand anders misschien.
De appeltaart gaat in een springvorm of als plaattaart op bakpapier.
pi_215145281
Kijken of ze niet ranzig geworden zijn, de noten. Met amandelen zelf nooit gehad, walnoten worden ranzig zodra je er een kwartier niet naar kijkt.
pi_215145286
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ziet er heel AI uit.
Er verscheen in mijn tijdlijn pas een AI key lime pie met oa fijngehakte bieslook of lente ui er overheen. En rare vloeibare lagen die niet uit zakken.
pi_215185835
Dit in deze post is duidelijk geen AI, hoor :o
Dan zag het er wel netter uit :P

Neefje was jarig, is allergisch en weet dat deze tante tompoezen kan maken die hij wel mag eten :D
"Tante Hupje, wil je tompoezen voor mij bakken?" Natuurlijk.
Het is wel een eindje rijden, dus ik nam ze mee als bouwpakket en heb ze daar in elkaar gezet.

En mijn eigen allergische kind had al tijden zin in eierkoek. En ach, als de oven dan toch aan staat...
pi_215198883
Wat lief van tante Hupje 🥰
pi_215311347
😂 gossie

SPOILER
pi_215352188
Ik bak de laatste tijd regelmatig zelf brood (deeg maak ik in de keukenmachine, afbakken in de oven). Vind ‘m heerlijk van smaak, maar het snijden.. dat lukt dus eigenlijk haast niet. Niet stevig genoeg. Wat doe ik fout? Niet strak genoeg opgerold? Heeft iemand hier überhaupt een goede methode voor want dat vind ik best lastig.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 19:36:34 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215353531
Je moet brood echt goed laten afkoelen voor je het snijdt.
KuikenGuppy
pi_215355114
Haha oke dan zou dat het ook weleens kunnen zijn ja :+ . De keren dat ik het wel goed heb laten afkoelen sneed ie beduidend makkelijker ja.
pi_215390017
Een recept op Instagram trok mijn aandacht. Tis lekker luchtig!

pi_215408945
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 13:34 schreef Blues het volgende:
Een recept op Instagram trok mijn aandacht. Tis lekker luchtig!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ziet er goed en makkelijk uit.
Was het gelukt en lekker?
Wij hebben hier in huis ook nog weleens van die makkelijkere recepten van tiktok oid maar die worden niet altijd zoals op de filmpjes 😅
pi_215409670
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:39 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Ziet er goed en makkelijk uit.
Was het gelukt en lekker?
Wij hebben hier in huis ook nog weleens van die makkelijkere recepten van tiktok oid maar die worden niet altijd zoals op de filmpjes 😅
Zoals je ziet is het gelukt en lekker en luchtig volgens mijn collega's en mijzelf. @golfer vond het net iets lekkerderder met een druppie honing ;)
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:58:40 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215530864
Hoewel het niet in ons dieet past, maak ik vandaag via een recept van Yvette van Boven uit het Volkskrant Magazine een boterige speculaaskoek met chocolade, karamel en pistache.

Recept:
SPOILER
Voordat het de oven in gaat ziet het er zo uit:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:57:48 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215531308
Gebakken, uit de oven en met boterige karamel bedropen, voordat ik de afgekoelde koek in brokken ga snijden:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215541266
Wij eten straks zelfgemaakte groentesoep en hartig breekbrood :9
pi_215553460
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 15:45 schreef Hupje het volgende:
Wij eten straks zelfgemaakte groentesoep en hartig breekbrood :9
[ afbeelding ]
Wow die ziet er mooi uit!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215561845
Absoluut geen bakwerk maar te mooi om niet te showen ;)

Dochter maakte gisteren haar chocolade showstuk af.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215562331
Goed zeg! Een tien👍🏼

[ Bericht 58% gewijzigd door AnneX op 13-11-2024 09:55:12 ]
pi_215661923
Kwam een ‘reel’ tegen met een appelbol. Dat leek mij simpel.
https://www.facebook.com/reel/549645127986140
Hoe ging dat: ah eigen merk bladerdeeg, bleek te klein voor 6 rondjes maat soepkom.
Dus het restant nog eens uitrollen. Want ik had de drie appels wel geschild al.
Het duurde langer dan ik dacht om de appels te carameliseren. Gelukkig paste de 6 helften in één pan.
I.p.v. aardbeienjam, deed ik een theelepel caramelsaus van bonne mama . Plus een stukje pure chocolade.
Na de ei nog kaneelsuiker erover gestrooid. De best geslaagde ging op de foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')