abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213957784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:31 schreef TheVulture het volgende:
Wanneer komt Faber zelf op de koffie? :9
Vandaag!
pi_213957789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je vraagt natuurlijk juist over Faber want dat is voor iedereen actueel (straks ben je minister en spreek je namens het hele kabinet, en Faber dus ook namens jou) en elke verkeerde komma kan al een uitglijder zijn, of iets weggeven over wat de ondervraagde echt denkt.
En dat achter elke hobbel in de weg aanrennen van de pers, wat heeft dat Nederland precies opgeleverd?
pi_213957798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het is helemaal niet ongebruikelijk om bijvoorbeeld te zeggen 'we steunen Von der Leyen, maar dan willen we op dit punt daar wel iets voor terug'. En dat kan dan bijvoorbeeld landbouw zijn, die kans laat de coalitie hier dus bewust liggen.
Landbouw krijgen met de houding van deze regering over opt-outs e.d.? Dat zie ik niet gebeuren.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:55:56 #154
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_213957999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Eigenlijk is een interview op dit moment ook compleet nutteloos. Dan snap ik wel dat je naar Faber vraagt want dat is enige wat nog actueel en relevant is.

Inhoudelijk kan je niets vragen want er is nog helemaal niets uitgewerkt. Dan verwijzen ze allemaal naar hoofdlijnenakkoord en de afspraken over de rechtsstaat.
Ik snap nu vooral waarom veel partijen afhaken bij die hoorzitting. Dat wordt alleen maar een herhaling van zetten.

Dat laatste kan je natuurlijk ook zeggen van vragen naar Faber. Dat doe je alleen zodat je om de blogpost kan vertellen hoe verschrikkelijk Faber wel niet is.

Met nieuwsgaring of journalistiek heeft het weinig te maken
Laffe huichelaar
pi_213958046
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Landbouw krijgen met de houding van deze regering over opt-outs e.d.? Dat zie ik niet gebeuren.
Ik ook niet echt. Maar als je niet mee praat (en Rutte gaat echt niks doen, hij heeft duidelijk helemaal niks met deze coalitie) krijg je helemaal niks voor elkaar. En blijkbaar kiest de coalitie voor dat laatste, zo min mogelijk voor elkaar krijgen. Als ze zichzelf enigszins serieus namen, zat Schoof op 27 juni in Brussel.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:03:23 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213958055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 10:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik snap nu vooral waarom veel partijen afhaken bij die hoorzitting. Dat wordt alleen maar een herhaling van zetten.

Dat laatste kan je natuurlijk ook zeggen van vragen naar Faber. Dat doe je alleen zodat je om de blogpost kan vertellen hoe verschrikkelijk Faber wel niet is.

De hoorzitting was in beginsel al een slecht idee.

En journalistiek is het vragen naar meningen over Faber misschien niet van hoogstaand niveau. Maar tegelijk is het logisch dat ze ernaar vragen en erover berichten want dit is misschien, voor mij dan, wel eerste keer dat we een persoon op een hele hoge post krijgen in Nederland die openlijk nazi-ideologie bezigt.

Daar moeten we ook niet voor wegkijken. We moeten dit niet normaal maken. Het is al schandalig genoeg dat iemand zoals Faber zo'n post kan krijgen. Als je dat men tien jaar geleden had gevraagd of dat mogelijk was had iedereen je keihard uitgelachen. Maar here we are.

En dat er zo weinig ophef daarover is, is ook zeer zorgwekkend. Dan mogen we misschien nog blij zijn dat er media zijn die daar over blijven berichten.
pi_213958067
quote:

[..]
Een hoorzitting waarbij je maar 1 vraag mag stellen (als je inhoudelijk wil zijn: wat vind u van punt x uit uw nieuwe dossier?) stelt natuurlijk sowieso niks voor. Als je het er niet mee eens bent, kun je niet eens een vervolgvraag stellen.
pi_213958092
quote:

[..]

We hebben dit jaar nog een rapport (blind voor mens en recht) gehad over dat media meer aandacht heeft voor conflicten en schandalen dan voor verdieping. Dit was dan wel in het geval van de toeslagenaffaire maar ik denk dat het hier niet anders is.
pi_213958113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En journalistiek is het vragen naar meningen over Faber misschien niet van hoogstaand niveau. Maar tegelijk is het logisch dat ze ernaar vragen en erover berichten want dit is misschien, voor mij dan, wel eerste keer dat we een persoon op een hele hoge post krijgen in Nederland die openlijk nazi-ideologie bezigt.

Daar moeten we ook niet voor wegkijken. We moeten dit niet normaal maken. Het is al schandalig genoeg dat iemand zoals Faber zo'n post kan krijgen. Als je dat men tien jaar geleden had gevraagd of dat mogelijk was had iedereen je keihard uitgelachen. Maar here we are.

En dat er zo weinig ophef daarover is, is ook zeer zorgwekkend. Dan mogen we misschien nog blij zijn dat er media zijn die daar over blijven berichten.
Helaas was je 10 jaar geleden ook niet uitgelachen, toen hadden we net Rutte 1 achter de rug. Zelfs 20 jaar geleden (Balkenende 1) was je niet uitgelachen. Dat geeft ook aan dat het niet iets voorbijgaands is. Het is niet zo dat als je laat merken dat die radicaal rechtsen er niks van kunnen, dat ze dan weg zijn. Nee, dit is iets blijvends. Ik vrees dat Faber een eerste wordt in een langere rij van zeer schandalige ministers. Wellicht niet in een volgend kabinet (ik mag hopen dat als dit valt, VVD en wat er over is van NSC wel verstandiger zijn), maar wel binnen 10 jaar.
pi_213958118
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ook niet echt. Maar als je niet mee praat (en Rutte gaat echt niks doen, hij heeft duidelijk helemaal niks met deze coalitie) krijg je helemaal niks voor elkaar. En blijkbaar kiest de coalitie voor dat laatste, zo min mogelijk voor elkaar krijgen. Als ze zichzelf enigszins serieus namen, zat Schoof op 27 juni in Brussel.
Hij word pas op 2 juli premier toch? Dan kan hij toch niet op de 27e in Brussel zitten als premier?
pi_213958142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij word pas op 2 juli premier toch? Dan kan hij toch niet op de 27e in Brussel zitten als premier?
Klopt. Maar dat had echt wel sneller gekund, als ze wilden. De keuze om pas op het bordes te staan na de Europese Top, is een bewuste keus. Ze kiezen er voor om Schoof niet naar Brussel te sturen.
pi_213958153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:07 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
We hebben dit jaar nog een rapport (blind voor mens en recht) gehad over dat media meer aandacht heeft voor conflicten en schandalen dan voor verdieping. Dit was dan wel in het geval van de toeslagenaffaire maar ik denk dat het hier niet anders is.
Tja...is dat niet erg makkelijk? "De media" dus. Ik lees meer dan genoeg verdieping in de media die ik tot mij neem, ik lees het niet op nu.nl wat daar ook niet voor bedoeld is maar wel in de NRC bijvoorbeeld.

Er zijn ook legio mensen die het nieuws tot zich nemen via Facebook of andere social media, ik vermoed dat daar ook een gebrek zal zijn aan verdieping.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 11:13:18 ]
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:13:27 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213958160
Wat een gemiste kans. Had Caroline nog even met de vuist op tafel kunnen meppen en alle belangrijke posten naar Nederland.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:17:17 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213958202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:13 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gemiste kans. Had Caroline nog even met de vuist op tafel kunnen meppen en alle belangrijke posten naar Nederland.
En netto geld ontvangen, met extra uitzonderingen op asiel.
Antifa
pi_213958211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat had echt wel sneller gekund, als ze wilden. De keuze om pas op het bordes te staan na de Europese Top, is een bewuste keus. Ze kiezen er voor om Schoof niet naar Brussel te sturen.
Wat ergens ook wel begrijpelijk is. Rutte in de laatste week is niet handig maar hij heeft tenminste een groot netwerk en anciënniteit. Een kakelverse ambtenaar en/of premier sturen die bovendien een regeerakkoord met een aantal controversiële punten in Europa uit moet gaan voeren gaat sowieso geen enkel gewicht in de schaal leggen. Rutte kan er redelijk stevig in gaan omdat hij weinig meer te verliezen heeft en zichzelf in deze situatie ook een vrij specifiek mandaat toe kan delen. Natuurlijk binnen het redelijke zodat hij zijn NAVO kandidatuur niet verspeelt.
pi_213958239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat ergens ook wel begrijpelijk is. Rutte in de laatste week is niet handig maar hij heeft tenminste een groot netwerk en anciënniteit. Een kakelverse ambtenaar en/of premier sturen die bovendien een regeerakkoord met een aantal controversiële punten in Europa uit moet gaan voeren gaat sowieso geen enkel gewicht in de schaal leggen. Rutte kan er redelijk stevig in gaan omdat hij weinig meer te verliezen heeft en zichzelf in deze situatie ook een vrij specifiek mandaat toe kan delen. Natuurlijk binnen het redelijke zodat hij zijn NAVO kandidatuur niet verspeelt.
Rutte gaat in een hoek een boek zitten lezen, zou me verbazen als die ook maar iets anders doet dan met mensen praten over de NAVO. Die gaat zich echt niet uitsloven voor een Wilders kabinet. Nog los van dat niemand luistert naar een MP die binnen een week weg is en dus niet namens een kabinet praat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2024 11:23:42 ]
pi_213958270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:07 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik weet niet. Schijnt dat zelfs AH medewerkers hun werk niet vreedzaam kunnen doen volgens de NOS. Al zal dat meer incidenteel zijn dan de NOS ons doet geloven

Maar die polarisatie in een laag vertrouwen samenleving is er
Dat heeft echt niets met polarisatie te maken.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213958276
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte gaat in een hoek een boek zitten lezen, zou me verbazen als die ook maar iets anders doet dan met mensen praten over de NAVO. Die gaat zich echt niet uitsloven voor een Wilders kabinet.
Dat ligt er aan wat de inzet van Nederland wordt, want ze zullen toch ook niet met een waardeloze portefeuille opgezadeld willen worden. En als Dilan of een van de dochters van Loek het aardig vraagt, is hij nog wel genegen zich in te spannen ;) Makkelijkste blijft om Wobke weer naar voren te schuiven, ook omdat het nieuwe kabinet het klimaatbeleid nog wel grotendeels voort wil zetten.
pi_213958293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat ligt er aan wat de inzet van Nederland wordt, want ze zullen toch ook niet met een waardeloze portefeuille opgezadeld willen worden. En als Dylan of een van de dochters van Loek het aardig vraagt, is hij nog wel genegen zich in te spannen ;) Makkelijkste blijft om Wobke weer naar voren te schuiven, ook omdat het nieuwe kabinet het klimaatbeleid nog wel grotendeels voort wil zetten.
Rutte gaat zich echt niet heel druk maken om die inzet van Nederland, daar geloof ik helemaal niet in. Die komt afscheid nemen, handjes schudden en praten over de NAVO.
pi_213958300
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 08:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik kan me de laatste keer niet meer bedenken dat de burgemeester een gebaricareerd tentenkamp in "mag" komen van een stel losgeslagen idioten op de linkerzijde, maar bon.
Je kunt je geen heftige studentenprotesten herinneren? Die zijn er echt al tientallen jaren. Of echt links: krakersrellen.

Hoe dan ook: die hebben geen eigen partij in de Tweede Kamer. Laat staan meerdere.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213958311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Je kunt je geen heftige studentenprotest herinneren? Die zijn er echt al tientallen jaren. Of echt links: krakersrellen.

Hoe dan ook: die hebben geen eigen partij in de Tweede Kamer. Laat staan meerdere.
De tentenkampen van na de Kredietcrisis, dat is nog niet zo lang geleden.
pi_213958329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte gaat zich echt niet heel druk maken om die inzet van Nederland, daar geloof ik helemaal niet in. Die komt afscheid nemen, handjes schudden en praten over de NAVO.
Ja, dat lijkt mij het meest plausibele scenario, ik zie hem ook niet gaan lobbyen tenzij het voor een VVD kandidaat is waar hij achter staat.
  dinsdag 18 juni 2024 @ 11:30:46 #173
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_213958338
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Los van wat je van Faber vindt, vind ik zoals de NOS dat aanpakt in die formatieblog gewoon erg slechte journalistiek. Om de entry exact hetzelfde schrijven is echt een dieptepunt.

En nee, ik ben geen fan van Wilders, maar juist dan zou je verwachten van de journalistiek dat ze met wat beter op de proppen komen dan oppervlakkige herhaling
Laffe huichelaar
pi_213958424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...is dat niet erg makkelijk? "De media" dus. Ik lees meer dan genoeg verdieping in de media die ik tot mij neem, ik lees het niet op nu.nl wat daar ook niet voor bedoeld is maar wel in de NRC bijvoorbeeld.

Er zijn ook legio mensen die het nieuws tot zich nemen via Facebook of andere social media, ik vermoed dat daar ook een gebrek zal zijn aan verdieping.
Welke rol zou NOS in dit spectrum moeten en mogen hebben en ben je het in deze eens met @timmmmm?
pi_213958483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Los van wat je van Faber vindt, vind ik zoals de NOS dat aanpakt in die formatieblog gewoon erg slechte journalistiek. Om de entry exact hetzelfde schrijven is echt een dieptepunt.

En nee, ik ben geen fan van Wilders, maar juist dan zou je verwachten van de journalistiek dat ze met wat beter op de proppen komen dan oppervlakkige herhaling
Dat Wilders twee openlijk extreemrechtse dames naar voren schuift om hem in het kabinet te vertegenwoordigen is toch juist iets waar journalisten niet over op moeten houden?
Meegaan in die glijdende schaal zou me kwalijker lijken…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')