Dat snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:55 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Oke en wat hebben andere moslims daarmee te maken opdat je hen en hun geloof moet beledigen?
Begrijp ik ook niet. Maar hij doet niet anders. Laten we deze dingen aub rapporteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:55 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Oke en wat hebben andere moslims daarmee te maken opdat je hen en hun geloof moet beledigen?
Welneequote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet slim doen. Jouw reactie impliceert schuld. Vandaar dat ik het over veroordeling heb.²
Misschien omdat jij dat geloof er continu bij de haren bij sleept.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:55 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:03 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Misschien omdat jij dat geloof er continu bij de haren bij sleept.
Jij en BansheeBoy lopen Ali ook alleen maar te verdedigen omdat hij een moslim is.
Kap nu aub eens met het continu de islam erbij te halen. Is compleet offtopic.Misschien moet je even de quotes teruglezen. Dan kan je zien dat ik niet over de islam begon. Maar als er onwaarheden worden verkondigt ga ik er op in ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heb ik Ali B nergens in deze zaak verdedigt. Quote maar waar ik heb gezegd dat hij onschuldig is waarvoor hij is aangeklaagd. Sterker nog, islamitisch gezien is hij sowieso fout. Dat heb ik ook nergens onder banken geschoven.
Niet zo emotioneel reageren.
Geloof, de schepper, God... Blablabla.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:04 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Misschien moet je even de quotes teruglezen. Dan kan je zien dat ik niet over de islam begon.
Dat is hij toch ook al door de officier van justitie?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ik je tekst zo lees is hij al veroordeeld.²
Zie edit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:05 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Geloof, de schepper, God... Blablabla.
Verdachtquote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is hij toch ook al door de officier van justitie?
Waarom is dat eigenlijk zo belangrijk voor je, rond deze zaak?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:07 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Zie edit.
En dat ik dat noem zijn allemaal logische gevolgen van de quotes.
Ja dit is ook totaal overbodig en onrespectvol naar christenen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:01 schreef KoningWouter het volgende:
Alsof je een geloof niet mag ridiculiseren/beledigen. Christendom is kut. Hier; @:BansheeBoy of @:Abdullah2 zeg er wat van.
Doe niet zo belachelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:09 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
We weten nu wel dat als jij de rechter was Ali bij zijn eerste woord veroordeeld zou hebben tot levenslang.
Dat is nieuw voor mij, want het was juist deze user die mij terecht maande geduld te hebben tot de verdediging aan het woord was geweest.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:09 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
We weten nu wel dat als jij de rechter was Ali bij zijn eerste woord veroordeeld zou hebben tot levenslang.
Allemaal juridisch relevante argumenten lijkt me.quote:
Wat een onzin, Claudia is helemaal geen ongenuanceerde user.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:09 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Duh ....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat een kneus is dit zeg, hij gaat bidden voor die vrouwen en zijn deur staat altijd open voor ze....jajaja, ik denk niet dat die vrouwen hier op zitten te wachten. Valt mij trouwens een patroon op, hij gaat weer flink in de slachtofferrol.
Alleen maar ik, ik, ik. Wat een narcist.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Video van slotwoord door Ali B: Ali B emotioneel in laatste woord: 'U bent mijn laatste hoop'
Ohohoh, wat zielig!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Video van slotwoord door Ali B: Ali B emotioneel in laatste woord: 'U bent mijn laatste hoop'
Lok het dan aub ook niet uit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:12 schreef KoningWouter het volgende:
Wellicht kan @:Abdullah2 nog een leuk versje voorlezen uit dat sprookjesboek van hem.
Vanaf 1:50 de moeite waard, voor wie geen zin het het helemaal te bekijken.quote:
Ik kan geen DM's beantwoorden omdat mn account nog nieuw is, maar dat was ik inderdaad niet van plan. Thanks.quote:
En pik eraf gaarne.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:09 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Schijnt dat Ali heeft gezegd te willen bidden voor de dames. Dit is een hele sterke zet. Daarmee erkent hij geen schuld en stapt hij desondanks over zijn ego door het beste voor ze te willen.
Sterk en vooral ook slim.²
Je bedoelt: sorry sorry sorry, Naomi kende ik niet? Alles daarna ik om te kotsen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vanaf 1:50 de moeite waard, voor wie geen zin het het helemaal te bekijken.
Laat Jezus er buiten . Het is zo al ingewikkeld genoegquote:
"Nu heb je spijt, maar je hoeft niet meer te bellen schat"quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
Meerdere zou je bijna denkenquote:
Ik vind dat zo kinderachtig altijd, niet naar jou Abdullah, maar dit is een discussieforum waarom mag je niet tot een discussie komen? stopwoordje van Mods, on topic wanneer er een discussie onstaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:41 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Als degene die ik had gequote die post niet had geplaatst, had ik dit niet gepost.
Kunnen ze ook bij mij doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zet er iemand een topic report en dan kijkt een moderator ernaar.
Niet nodig. Ik zeg je alleen dat argumenten gebaseerd op welk geloof dan ook geen stand houden in een seculiere discussie.quote:
Krokodillentranen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Laat Jezus er buiten . Het is zo al ingewikkeld genoeg![]()
[ afbeelding ]
In de gevangenis zijn de rollen omgedraaidquote:
Ali Bitchquote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de gevangenis zijn de rollen omgedraaid
Zou het dan ook nog tot een langere straf kunnen leiden denk je?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:52 schreef matthijst het volgende:
Zou het OM hier op gewacht hebben?
https://www.rijksoverheid(...)t-in-per-1-juli-2024
Minder strenge eisen om tot een veroordeling te komen lijkt het?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou het dan ook nog tot een langere straf kunnen leiden denk je?
Lijkt erop.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Minder strenge eisen om tot een veroordeling te komen lijkt het?
Stel de vrouwen zien in dat hun perceptie toch niet helemaal correct was? En dat ze door de reconstructie en aanhoren van Ali toch weer de feiten zien zoals ze zijn. Ik zeg stel. Dan is de aangeboden hand van Ali juist heel nobel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:13 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat een kneus is dit zeg, hij gaat bidden voor die vrouwen en zijn deur staat altijd open voor ze....jajaja, ik denk niet dat die vrouwen hier op zitten te wachten. Valt mij trouwens een patroon op, hij gaat weer flink in de slachtofferrol.
Met zijn vochtige wangen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, Ali B. heeft denk ik wel een sterke zaak. Hij scoort met zijn natuurgetrouwe houding punten. Hij is zo ontzettend kwetsbaar.²
Dat is aan de rechters, die doen 12 juli uitspraak.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:06 schreef ludovico het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat mensen moralistisch zitten te zeveren over dat het een foute jongen is met foute traantjes, maar is er bewijs?
Die interpreteren het bewijs of het voldoende overtuigend is, maar ik neem aan dat er wel zaken zijn aangedragen ter bewijsvoering van de zaken waarvoor hij is aangeklaagd?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is aan de rechters, die doen 12 juli uitspraak.
Ja, zijn eigen advocaat zegt dat hij zonder toestemming vrouwen kust.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:06 schreef ludovico het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat mensen moralistisch zitten te zeveren over dat het een foute jongen is met foute traantjes, maar is er bewijs?
De datum waarop een feit gepleegd is, bepaalt welke versie van de wet van toepassing is. De feiten waarvan Ali B. verdacht wordt, liggen al een tijdje in het verleden. Deze wetswijziging gaat per 1 juli 2024 in. Dat zal dus geen enkele invloed hebben op deze zaak.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:52 schreef matthijst het volgende:
Zou het OM hier op gewacht hebben?
https://www.rijksoverheid(...)t-in-per-1-juli-2024
Het is het begin van de vakantieperiode, dingen gaan trager. Dat zal bij een rechtbank niet anders werken.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 05:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor zover ik weet, is het gebruikelijk dat de rechtbank twee weken na de laatste zittingsdag van de inhoudelijke behandeling uitspraak doet. Ook in ingewikkelde zaken wordt meestal deze termijn van twee weken aangehouden, daar wordt maar zelden van afgeweken.
Ik vraag me af wat de reden kan zijn dat de rechtbank in deze zaak op 12 juli uitspraak doet en dus meent wel vier weken nodig te hebben om tot een vonnis te komen. Het zal toch hopelijk niet zo zijn dat de rechters inmiddels over deze zaak beraadslaagd hebben en dat daaruit is gebleken dat ze het dermate met elkaar oneens zijn dat ze vier weken nodig hebben voor een vonnis?
Als een rechter fout oordeelt dan is dat inderdaad geen waarheidsvinding.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:30 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat het topic gisteren gesloten was, heb ik hier de uitzending van Renze van gisteravond samengevat: NWS / Ali B rechtzaak - verkrachting en aanranding - 12 juli uitspraak #11
In de uitzending zaten Belleman en Swier. Swier zei o.a. dat Ali in hoger beroep zal gaan tegen een straf. (Klaarblijkelijk heeft Ali minder vertrouwen in de rechter en in waarheidsvinding dan hij steeds zegt.)
Er zijn twee soorten bewijs aangevoerd, steunbewijs en schakelbewijs. Steunbewijs is bijvoorbeeld de verklaring van de getuige die Naomi een lift heeft gegeven naar het station. Schakelbewijs heeft bijvoorbeeld betrekking op elementen in de verklaringen die steeds terugkeren. Het is aan de rechter om te oordelen of dat bewijs overtuigend is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:06 schreef ludovico het volgende:
Als hij zegt dat hij vertrouwt op de rechter, dan zou hij bij een schuldigverklaring ook in overweging kunnen nemen dat hij schuldig is. Hij geeft geen enkel signaal dat hij dat wil of kan. Hij is overtuigd van zijn onschuld en heeft daar meer vertrouwen in dan in het waarheidsvindingproces. Prima, maar roep dat dan niet steeds.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als een rechter fout oordeelt dan is dat inderdaad geen waarheidsvinding.
Maar hij heeft vertrouwen dat hij of zij juist oordeelt.
Ik heb aan dit type shit toch wel een hekel, alsof je maar moet slikken en je mee moet in een dader narratief, hoezo mag je dat niet weerleggen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:11 schreef Toby56 het volgende:
Los van wat de uitspraak gaat zijn: op mij kwam de verdachte over als iemand die gewend is om andere mensen te vertellen hoe het zit. Hij lijkt me een matig tot slecht luisteraar. De rechter moest hem herhaaldelijk vertellen waarom hij hier zat en wat de taak van de rechtbank daarbij is, zijn eigen advocaten moesten hem regelmatig - tijdens interviews - bijsturen en afremmen, en ik ga ervan uit dat zij hem vooraf al wel geïnstrueerd hadden. Maar Ali luistert niet en gaat gewoon weer op eigen wijze vertellen hoe het werkelijk zit.
Ik ben er gelukkig niet bij als Ali B. met één van zijn vele veroveringen bezig is, maar een slecht luisteraar is misschien niet iemand die behoefte heeft aan (verbale en non-verbale) signalen in de trant van "effe dimme nu, kalmer aan asjeblief, dit is eigenlijk niet wat ik wil". Hij komt op mij over als iemand die de overheersende partij wenst te zijn en niet zo goed met afremmende of negatieve feedback om kan gaan.
Of deze halve week voldoende bewijs heeft opgeleverd voor een veroordeling voor verkrachting/aanranding... nog even 4 weekjes wachten. Intussen ga ik op kantoor wat collega's irriteren, en thuis dagelijks wat afwassen plus af & toe een potje voetbal kijken.
Mee eens. Door zijn proceshouding begrijp je beter hoe die aanrandingen en verkrachtingen gegaan zouden zijn. Niet handig van Ali. In de uitzending van Renze zaten wat fragmenten. Natacha lijkt Ali tijdens de zitting te corrigeren.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:11 schreef Toby56 het volgende:
Los van wat de uitspraak gaat zijn: op mij kwam de verdachte over als iemand die gewend is om andere mensen te vertellen hoe het zit. Hij lijkt me een matig tot slecht luisteraar. De rechter moest hem herhaaldelijk vertellen waarom hij hier zat en wat de taak van de rechtbank daarbij is, zijn eigen advocaten moesten hem regelmatig - tijdens interviews - bijsturen en afremmen, en ik ga ervan uit dat zij hem vooraf al wel geïnstrueerd hadden. Maar Ali luistert niet en gaat gewoon weer op eigen wijze vertellen hoe het werkelijk zit.
Ik ben er gelukkig niet bij als Ali B. met één van zijn vele veroveringen bezig is, maar een slecht luisteraar is misschien niet iemand die behoefte heeft aan (verbale en non-verbale) signalen in de trant van "effe dimme nu, kalmer aan asjeblief, dit is eigenlijk niet wat ik wil". Hij komt op mij over als iemand die de overheersende partij wenst te zijn en niet zo goed met afremmende of negatieve feedback om kan gaan.
Of deze halve week voldoende bewijs heeft opgeleverd voor een veroordeling voor verkrachting/aanranding... nog even 4 weekjes wachten. Intussen ga ik op kantoor wat collega's irriteren, en thuis dagelijks wat afwassen plus af & toe een potje voetbal kijken.
De rechter oordeelt over de vraag, waarom zou dat oordeel invloed hebben op Ali zijn overtuiging over de vraag of hij schuldig is?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als hij zegt dat hij vertrouwt op de rechter, dan zou hij bij een schuldigverklaring ook in overweging kunnen nemen dat hij schuldig is. Hij geeft geen enkel signaal dat hij dat wil of kan. Hij is overtuigd van zijn onschuld en heeft daar meer vertrouwen in dan in het waarheidsvindingproces. Prima, maar roep dat dan niet steeds.
Als je hem in een dader frame stopt en daarbij zaken gaat verbeelden dan lijkt dat allicht logisch ja. Maar hoe is dit bewijs? Dat is echt fout, alsof hij het narratief dat hij dader is niet zou mogen weerleggen. Je bent een dader en daarmee klaar? Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Door zijn proceshouding begrijp je beter hoe die aanrandingen en verkrachtingen gegaan zouden zijn. Niet handig van Ali. In de uitzending van Renze zaten wat fragmenten. Natacha lijkt Ali tijdens de zitting te corrigeren.
Ik geef mijn vriendin ook weleens een kus, uit uitbundigheid gebeurt dit overigens ook wel vaker. Als je helemaal overtuigd bent dat dat altijd wel ok is zul je vast vaak zoiets doen bij iemand die dat niet wilt. Kans dat veel vrouwen het helemaal prima of zelfs leuk vinden is er ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja, zijn eigen advocaat zegt dat hij zonder toestemming vrouwen kust.
Ali zit al in een daderframe, want hij is verdachte. Daarna reageer je op een standpunt dat ik niet inneem. Ik weet niet of dit bewijs mag vormen. Wel weet ik dat proceshouding invloed kan hebben op de strafeis van het OM. En die houding heeft sowieso invloed op de publieke opinie, wat Ali in de hand heeft gewerkt door in te stemmen met gefilmd worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je hem in een dader frame stopt en daarbij zaken gaat verbeelden dan lijkt dat allicht logisch ja. Maar hoe is dit bewijs? Dat is echt fout, alsof hij het narratief dat hij dader is niet zou mogen weerleggen. Je bent een dader en daarmee klaar? Zo werkt het niet.
Ik zie niks concreets. Is er enig bewijs? De vraag is toch niet zo ingewikkeld?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn twee soorten bewijs aangevoerd, steunbewijs en schakelbewijs. Steunbewijs is bijvoorbeeld de verklaring van de getuige die Naomi een lift heeft gegeven naar het station. Schakelbewijs heeft bijvoorbeeld betrekking op elementen in de verklaringen die steeds terugkeren. Het is aan de rechter om te oordelen of dat bewijs overtuigend is.
Ik heb het helemaal niet over juridische berechting van mijn kant.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb aan dit type shit toch wel een hekel, alsof je maar moet slikken en je mee moet in een dader narratief, hoezo mag je dat niet weerleggen?
"komt mij over als" dat is lekker sluitend? Dat moet 0.0 waarde hebben in een rechtszaak, je gaat dubbel op de emotie hier, niks feitelijk, hij moet maar slikken in het dader narratief.
Ik wil graag weten of er iets van bewijs is geleverd in deze zaak, daar komt geen antwoord op, en jullie denken werkelijk dat het juridisch ok is om iemand daarvoor te berechten?
Jij mag je interpretaties hebben.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ali zit al in een daderframe, want hij is vermeend verdachte. Daarna reageer je op een standpunt dat ik niet inneem. Ik weet niet of dit bewijs mag vormen. Wel weet ik dat proceshouding invloed kan hebben op de strafeis van het OM. En die houding heeft sowieso invloed op de publieke opinie, wat Ali in de hand heeft gewerkt door in te stemmen met gefilmd worden.
Nee, Ali is degene die het over waarheidsvinding heeft en hoe hij de rechter vertrouwt. Daarom noem ik het. Ik heb de indruk dat je niet zoveel hebt gezien van de zaak. Klopt dat?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
De rechter oordeelt over de vraag, waarom zou dat oordeel invloed hebben op Ali zijn overtuiging over de vraag of hij schuldig is?
Je noemt het waarheidsvinding proces maar het is interpretatie van de rechter op voldoende bewijs om tot een oordeel te komen.
Dat maakt het niet opeens zwart wit of dat Ali 100% zeker weten schuldig is. Daar gaan we dan alleen juridisch van uit op basis van die uitkomst.
Daarop kan je gewoon in beroep en gelijk krijgen, de waarheid is niet opeens anders geworden door een andere juridische uitkomst. Dezelfde feiten hebben zich afgespeeld.
Geen bewijs, maar jij wacht het wel even af. Waarom denk je dat iemand berecht moet worden voor zaken waar geen bewijs voor ligt?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over juridische berechting van mijn kant.
Het juridische bewijs voor een eventuele veroordeling gaat pas over 4 weken door de rechtbank worden geleverd. En dan kunnen partijen nog in beroep gaan.
Ali B. maakt er zelf een show van en wilde graag dat het publiekelijk met camera's werd uitgezonden, dus is het logisch dat mensen die er naar kijken er een mening over gaan vormen. Dat doe jij en dat doe ik.
Ik denk zelfs dat Ali B. dat wil en dat hij erop vertrouwt dat zijn gedrag de publieke opinie kan beïnvloeden (in positieve zin voor hemzelf). Hij hangt het slachtoffer uit (in tegenstelling tot Rietbergen die meer dan gedeeltelijk het boetekleed aan aantrok) en maakt er zelf een Ali-show van. Ik Ali, het zelfverzekerde slachtoffer.
Als ik zijn advocaat was geweest, dan had ik hem geadviseerd om meer empathie naar de (al dan niet vermeende) slachtoffers te tonen.
Verder wacht ik het wel af.
Dat klopt daarom vraag ik hier naar welk bewijs er geleverd is en daar krijg ik geen antwoord op behalve emotionele verbeeldingen van personen of hij daadwerkelijk dader is of niet. Dat hoort geen bewijs te vormen in een rechtszaak dus is geen bewijs. Ligt er nou iets van bewijs of niet?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, Ali is degene die het over waarheidsvinding heeft en hoe hij de rechter vertrouwt. Daarom noem ik het. Ik heb de indruk dat je niet zoveel hebt gezien van de zaak. Klopt dat?
Er zijn meerdere aanklachten voor aanranding en verkrachting ingediend die het OM de moeite waard vond voor berechting. Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen bewijs, maar jij wacht het wel even af. Waarom denk je dat iemand berecht moet worden voor zaken waar geen bewijs voor ligt?
En op basis van welk bewijs?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanklachten voor aanranding en verkrachting ingediend die het OM de moeite waard vond voor berechting. Zo werkt dat.
Ik geef je antwoord op de vraag of er bewijs is. Ja, er is bewijs dat in het algemeen in een juridische context als bewijs wordt gezien. Als dat niet het geval was, was het niet tot een zaak gekomen maar geseponeerd. De rechter oordeelt of dit bewijs in deze zaak overtuigend is. Wat vind jij daar lastig aan te begrijpen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zie niks concreets. Is er enig bewijs? De vraag is toch niet zo ingewikkeld?
De aangiftes zijn o.a. het bewijs.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat klopt daarom vraag ik hier naar welk bewijs er geleverd is en daar krijg ik geen antwoord op behalve emotionele verbeeldingen van personen of hij daadwerkelijk dader is of niet. Dat hoort geen bewijs te vormen in een rechtszaak dus is geen bewijs. Ligt er nou iets van bewijs of niet?
Dan adviseer ik je om wat minder stellig en wat nieuwsgieriger te zijn. En om beter te lezen. Ik heb je op alles antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat klopt daarom vraag ik hier naar welk bewijs er geleverd is en daar krijg ik geen antwoord op behalve emotionele verbeeldingen van personen of hij daadwerkelijk dader is of niet. Dat hoort geen bewijs te vormen in een rechtszaak dus is geen bewijs. Ligt er nou iets van bewijs of niet?
Verdiep je er zelf dan eens in. De zaak is drie dagen lang inhoudelijk behandeld en jij komt hier even vragen welk bewijs er is, verwacht dan op je wenken bediend te worden en omdat niemand jou een kant-en-klare samenvatting voorschotelt concludeer je maar dat er geen bewijs is.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je zelf overtuigd bent van je onschuld is het toch logisch dat je in beroep gaat bij een straf?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:30 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat het topic gisteren gesloten was, heb ik hier de uitzending van Renze van gisteravond samengevat: NWS / Ali B rechtzaak - verkrachting en aanranding - 12 juli uitspraak #11
In de uitzending zaten Belleman en Swier. Swier zei o.a. dat Ali in hoger beroep zal gaan tegen een straf. (Klaarblijkelijk heeft Ali minder vertrouwen in de rechter en in waarheidsvinding dan hij steeds zegt.)
Sterker nog, ik leg hem uit dat er steunbewijs en schakelbewijs is en geef er voorbeelden van. En dan krijg ik het verwijt dat ik geen antwoord geef. Hij mag gerust doorvragen en dan wil ik best meer vertellen, maar dit is gewoon absurd.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verdiep je er zelf dan eens in. De zaak is drie dagen lang inhoudelijk behandeld en jij komt hier even vragen welk bewijs er is, verwacht dan op je wenken bediend te worden en omdat niemand jou een kant-en-klare samenvatting voorschotelt concludeer je maar dat er geen bewijs is.
Ja, daaaaaag.
Ah je eist fysiek bewijs.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen bewijs, maar jij wacht het wel even af. Waarom denk je dat iemand berecht moet worden voor zaken waar geen bewijs voor ligt?
Als er bij jou is ingebroken en er zijn geen vingerafdrukken te vinden, ga je dan aangifte doen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 07:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
En op basis van welk bewijs?
Ik stel de vraag nu 30x en krijg geen antwoord, als er geen bewijs is moet die vrijuit en mag de vraag wel gesteld worden waarom het OM een showproces gaat voeren.
Ik zeg dan ook niet dat het niet logisch is. Ik noem het hier omdat het nieuws is en er eerder over is gespeculeerd. Thijs Römer heeft afgezien van een hoger beroep en Ali B zou dat ook kunnen doen als hij schuldig wordt verklaard.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als je zelf overtuigd bent van je onschuld is het toch logisch dat je in beroep gaat bij een straf?
En hij kan moeilijk zeggen dat hij de rechter niet vertrouwt.
Ik denk dat de aanklagende partij ook in beroep zal gaan als hij vrijgesproken wordt.
Mee eens.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het niet logisch is. Ik noem het hier omdat het nieuws is en er eerder over is gespeculeerd. Thijs Römer heeft afgezien van een hoger beroep en Ali B zou dat ook kunnen doen als hij schuldig wordt verklaard.
Ik heb hier de afgelopen dagen meegelezen en je hebt vele keren op een duidelijke manier zaken toegelicht en verduidelijkt (net als @Lienekien). Dat desondanks niet iedereen het begrijpt of wil begrijpen, ligt niet aan jou…quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, ik leg hem uit dat er steunbewijs en schakelbewijs is en geef er voorbeelden van. En dan krijg ik het verwijt dat ik geen antwoord geef. Hij mag gerust doorvragen en dan wil ik best meer vertellen, maar dit is gewoon absurd.
Het kan ook enkel zijn gedaan om sympathie bij de rechter te kweken (wat denk ik zo is).quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik voor de rechter zou staan en overtuigd was van mijn onschuld, dan zou ik hopen op vrijspraak en in beroep gaan als dat niet gebeurt. Wat ik niet zou doen, is steeds roepen voor een camera dat ik alleen maar waarheidsvinding wil en de rechter vertrouw. Dat laatste impliceert namelijk dat je je neerlegt bij het oordeel van de rechter.
Zeker, dat denk ik ook. En bij het publiek.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het kan ook zijn om sympathie bij de rechter te kweken (wat denk ik zo is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |