Meteen even zeggen tegen de 8-jarige Samira dat gewoon een keuze heeft.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hamas kan zich ook overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Ze hebben een keuze. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen.
Samira moet gaan klagen bij Hamas. Niet bij Israël en al helemaal niet bij de Navo.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Meteen even zeggen tegen de 8-jarige Samira dat gewoon een keuze heeft.
De tijd die je hier besteedt aan nutteloze berichten posten tijdens dronkenschap had je ook aan het front kunnen vechten. Je bent toch niet...laf?quote:
quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Samira moet gaan klagen bij Hamas. Niet bij Israël en al helemaal niet bij de Navo.
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten. Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.quote:
De echte slachtoffers zijn die jongelui die afgeslacht en verkracht zijn door Hamas.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten.
Hamas kan er een eind aan maken. Doen ze niet.quote:Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.
Denk dat alles draait om het woord "momentum", en dat Momentum werkt in deze situatie 2 kanten opquote:Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hamas kan zich ook overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Ze hebben een keuze. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen.
Ben het eens met twee vechten, twee schuld. Daar niet van. Maar Israël wordt weggezet als genocidaal en dat is toch echt de schuld van Hamas. Heel veel doden hadden vermeden kunnen worden, als Hamas mensen niet weerhield van vluchten, omdat ze als menselijk schild moesten dienen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:41 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Denk dat alles draait om het woord "momentum", en dat Momentum werkt in deze situatie 2 kanten op
Als jij dat niet belicht doe ik het wel:
- Hamas heeft momentum en "leverage", de gijzelaars.
- Israel heeft momentum, spierkracht en Internationale steun. Nu kan Netanyahu zn natte droom waarmaken: Kill the Amalekites.
Het werkt 2 kanten op. Laten we nu niét doen, alsof Netanyahu en zn Orthodoxe "confreres" geen belang hierbij hebben! Dit wilde ze al heel lang doen, ze kregen Carte Blanche op een zilveren schotel op 7 oktober.
Wil je weten hoeveel Netanyahu om 'leven' geeft?
Quote van Netanyahu: "Soms, moet een land een oorlog in gebombardeerd worden" (om wakker te worden en mee te doen).
Was geen deepfake, geen AI, dit was écht Netanyahu, alsjeblieft.
Dus Hamas heeft voorkomen dat de burgers konden vluchten, alle burgers?quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het eens met twee vechten, twee schuld. Daar niet van. Maar Israël wordt weggezet als genocidaal en dat is toch echt de schuld van Hamas. Heel veel doden hadden vermeden kunnen worden, als Hamas mensen niet weerhield van vluchten, omdat ze als menselijk schild moesten dienen.
Het is een bekend gegeven dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Het feit dat die burgers niet wegvluchten van een plek waarvan is aangegeven dat die gebombardeerd gaat worden, is voor mij bewijs genoeg dat ze gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Of misschien doen ze het vrijwillig, in de overtuiging dat ze niet gebombardeerd gaan worden. Maar na enkele keren dat dit een foute gedachtengang blijkt te zijn, zouden ze beter moeten weten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:51 schreef Buikbrein het volgende:
Dus Hamas heeft voorkomen dat de burgers konden vluchten, alle burgers?
Heb je daar een bron van?
De ironie is dat je hiermee ook jezelf beschrijft..quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten. Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.
Klopt, behalve dat 'meid'. Dat klopt dan niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De ironie is dat je hiermee ook jezelf beschrijft..
Het ligt er ook een beetje aan tegen wie je vecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:46 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Oneens, de tijden zijn veranderd, zo ook de oorlogsvoering, zo ook t patriottisme.. welk patriottisme??
Als iemand ook maar een GLIMP van patriottisme laat zien in NL, wat is de standaard reactie? Nazi, extremist, radicaal, extreemrechtse sympathien, enz.
En het dan raar vinden, dat de bereidheid laag iswe zijn totaal ontwapend en gefeminiseerd.
Het is mij duidelijk geworden in de loop der jaren, dat als je ergens om geeft -bijv om Nederland, iets abstracts i.t.t bijv je familie, die is concreet- dat je dan een uitdaging hebt
Geef je teveel om NL? Of om iets anders abstracts zoals religie?
Dan zal je chronisch teleurgesteld raken. Hetgeen waar je om geeft, wordt de molensteen om je nek waar je mee ten onder gaat. Think about it..
Ik kan t hier volplempen met zaken, die we allemaal graag opgelost zouden zien HIER, ik denk dat rechtsextremisten lijden aan precies deze chronisch teleurstelling: Ze hebben geen haat, maar een overdreven liefde voor NL (een NL dat in hun hoofd zit, een NL waarin we elkaar kunnen vertrouwen).. en dat gaat helaas niet meer gebeuren, niet meer terugkomen.
Kortom, chronische teleurstelling. En dan zie ik al de ruk-reacties op die user "Telefoon" die zoiets zegt als: "barst maar, ik wil hiér dat tuig aanpakken.." dat is precies wat ik bedoel. Blijkbaar is deze teleurstelling moeilijk te bevatten voor veel users: het vraagt meer begrip dan Fokkers kunnen leveren![]()
Je hebt maar 1 leven te geven, geef je die voor je directe familie, geliefden, of aan iets abstracts?
Jouw reactie is zwart-wit, zonder begrip, en toch verwacht je dat wel van een ander, zo niet: dan verlaat je je vaderland maar!!
Het soort zwart-wit denken, dat tot het probleem heeft geleidt. Jij bent er bij deze onderdeel van. Als je dit niet begrijpt, dan zeg jk: Go for it kanonnenvoer, ga lekker naar het front om je voor banken/multinationals/orthodoxe religieuzen jezelf de t*#^¤ in laten schieten.
Succes!!
Je lijkt wel een op een gereformeerde dominee in de jaren dertig. Die wilden destijds ook niet dat de jeugd dat boek van Remarque gingen lezen.quote:
Een prachtig bloemetje in ruil voor je zoon.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:30 schreef Scjvb het volgende:
Echter, dierbare nabestaanden, in geval van triest máár eervol overlijden (hetgeen in dezen 'sneuvelen'heet), zouden tegen die tijd (als de omstandigheden het toelaten
) van overheidswege uit en gelieerde organisaties in Amsterdam en Haarlem
minstens een prachtig bloemetje thuisbezorgd moeten krijgen. [ link | afbeelding ]
Ik lees het volgende:quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is een bekend gegeven dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Het feit dat die burgers niet wegvluchten van een plek waarvan is aangegeven dat die gebombardeerd gaat worden, is voor mij bewijs genoeg dat ze gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Of misschien doen ze het vrijwillig, in de overtuiging dat ze niet gebombardeerd gaan worden. Maar na enkele keren dat dit een foute gedachtengang blijkt te zijn, zouden ze beter moeten weten.
En ik heb het niet over alle burgers. Als alle burgers verzameld zouden zijn op een plek, waren er nog veel meer slachtoffers. Er zijn er, uiteraard, ook, die wel weg kunnen vluchten. Hamas heeft ook maar een x-aantal personen nodig als menselijk schild. Mensen over wie ze overwicht hebben, of mensen die dit vrijwillig doen. Wellicht familie?
In violation of International law.quote:Every person has the right to return to their country, a right enshrined in numerous human rights conventions, and affirmed for Palestinian refugees in UN General Assembly resolutions dating back to 1948. But Israeli authorities have consistently denied this right and blocked Palestinian refugees from returning. Since Oct. 7, Israeli authorities have continued to block Palestinians in Gaza from fleeing into neighboring Israel to seek even temporary refuge from the hostilities, in violation of international law.
Ok. Zou graag een kleine cosmetische wijziging willen aanbrengenquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan tegen wie je vecht natuurlijk.
Tegen de huidige Russen of iets vergelijkbaars zou ik vechten. Onze democratie en vrijheid verdedigen. Er zit dan eigenlijk niets anders op, want als niemand zou vechten vanwege *insert reden* dan walsen de Russen zo over Europa heen.
De lui die afgeslacht en verkracht worden door IDF zijn daders natuurlijkquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
De echte slachtoffers zijn die jongelui die afgeslacht en verkracht zijn door Hamas.
[..]
Hamas kan er een eind aan maken. Doen ze niet.
Het zijn dan uiteraard geen ideale situaties, en dat geldt wellicht zelfs voor ons in functie tegen die tijd omdat veel zaken op zijn zachts gezegd moeilijk worden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:41 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een prachtig bloemetje in ruil voor je zoon.
Koekoek.![]()
welk front?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:55 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
De tijd die je hier besteedt aan nutteloze berichten posten tijdens dronkenschap had je ook aan het front kunnen vechten. Je bent toch niet...laf?
nee is het nietquote:Op vrijdag 6 september 2024 14:50 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Oekraïne. Wil je wachten tot Rusland hier is? Het is ook onze oorlog.
Ben ik nou die dominee of de jeugd?quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je lijkt wel een op een gereformeerde dominee in de jaren dertig. Die wilden destijds ook niet dat de jeugd dat boek van Remarque gingen lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |