abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:22:37 #121
3542 Gia
User under construction
pi_214906329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:10 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Over laf gesproken. Waarom treedt Hamas niet het open veld in met hun strijders, om het IDF te bestrijden net als Hezbollah?

Eén van de oorzaken is lafheid.
Precies. Zij zijn zo laf dat ze zich verbergen tussen vrouwen en kinderen in de veronderstelling dat ze dan echt niet gebombardeerd gaan worden. En als dat wel gebeurt, is het ineens genocide en komt de propagandamachine op gang met zielige beelden.
pi_214906445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Weet je wat pas laf is? De Bataclan, dat was pas laf. Of de tramshooter, of die gast in de Londense metro en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Dat is pas laf. Niets zo laf als terrorisme. Vanuit het niets, onverwacht, zoveel mogelijk onschuldige mensen willen vermoorden. Dat is LAF!!!
Ja oké, israel gooit er af en toe nog wel eens een smsje uit voordat ze een woonwijk wegvagen.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:41:34 #123
3542 Gia
User under construction
pi_214906491
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja oké, israel gooit er af en toe nog wel eens een smsje uit voordat ze een woonwijk wegvagen.
Ja, en dan heb je nog tijd om die woonwijk te ontvluchten. Oh wacht, dat mag niet van Hamas.
pi_214906504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, en dan heb je nog tijd om die woonwijk te ontvluchten. Oh wacht, dat mag niet van Hamas.
Klopt, er vallen doden en ze blijven dakloos en zijn overgeleverd aan allerlei ziektes.

Maar, ze zijn wel netjes gewaarschuwd. Soms.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:45:27 #125
3542 Gia
User under construction
pi_214906520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Klopt, er vallen doden en ze blijven dakloos en zijn overgeleverd aan allerlei ziektes.

Maar, ze zijn wel netjes gewaarschuwd. Soms.
Hamas kan zich ook overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Ze hebben een keuze. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:49:38 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214906543
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Hamas kan zich ook overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Ze hebben een keuze. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen.
Meteen even zeggen tegen de 8-jarige Samira dat gewoon een keuze heeft.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:51:04 #127
3542 Gia
User under construction
pi_214906551
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Meteen even zeggen tegen de 8-jarige Samira dat gewoon een keuze heeft.
Samira moet gaan klagen bij Hamas. Niet bij Israël en al helemaal niet bij de Navo.
pi_214906584
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:31 schreef sp3c het volgende:
[ afbeelding ]

laffe Hollanders
De tijd die je hier besteedt aan nutteloze berichten posten tijdens dronkenschap had je ook aan het front kunnen vechten. Je bent toch niet...laf?
pi_214906696
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Samira moet gaan klagen bij Hamas. Niet bij Israël en al helemaal niet bij de Navo.
8)7

:D
  vrijdag 6 september 2024 @ 12:09:47 #130
3542 Gia
User under construction
pi_214906698
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
8)7

:D
:W
pi_214906815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]
:W
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten. Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.
  vrijdag 6 september 2024 @ 12:33:34 #132
3542 Gia
User under construction
pi_214906972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten.
De echte slachtoffers zijn die jongelui die afgeslacht en verkracht zijn door Hamas.
quote:
Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.
Hamas kan er een eind aan maken. Doen ze niet.
pi_214907041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Denk dat alles draait om het woord "momentum", en dat Momentum werkt in deze situatie 2 kanten op :)

Als jij dat niet belicht doe ik het wel:
- Hamas heeft momentum en "leverage", de gijzelaars.

- Israel heeft momentum, spierkracht en Internationale steun. Nu kan Netanyahu zn natte droom waarmaken: Kill the Amalekites.

Zie:
https://www.motherjones.c(...)amuel-old-testament/

Het werkt 2 kanten op. Laten we nu niét doen, alsof Netanyahu en zn Orthodoxe "confreres" geen belang hierbij hebben! Dit wilde ze al heel lang doen, ze kregen Carte Blanche op een zilveren schotel op 7 oktober.

Wil je weten hoeveel Netanyahu om 'leven' geeft?

Quote van Netanyahu: "Soms, moet een land een oorlog in gebombardeerd worden" (om wakker te worden en mee te doen, verwijzend naar 9/11)

Was geen deepfake, geen AI, dit was écht Netanyahu, alsjeblieft.

Centrale vraag: Konden de mensen -de burgers- in Gaza wegvluchten?

Nee? Dan is het Genocide.

[ Bericht 7% gewijzigd door Buikbrein op 06-09-2024 12:50:11 ]
  vrijdag 6 september 2024 @ 12:47:57 #134
3542 Gia
User under construction
pi_214907106
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:41 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Denk dat alles draait om het woord "momentum", en dat Momentum werkt in deze situatie 2 kanten op :)

Als jij dat niet belicht doe ik het wel:
- Hamas heeft momentum en "leverage", de gijzelaars.

- Israel heeft momentum, spierkracht en Internationale steun. Nu kan Netanyahu zn natte droom waarmaken: Kill the Amalekites.

Het werkt 2 kanten op. Laten we nu niét doen, alsof Netanyahu en zn Orthodoxe "confreres" geen belang hierbij hebben! Dit wilde ze al heel lang doen, ze kregen Carte Blanche op een zilveren schotel op 7 oktober.

Wil je weten hoeveel Netanyahu om 'leven' geeft?

Quote van Netanyahu: "Soms, moet een land een oorlog in gebombardeerd worden" (om wakker te worden en mee te doen).

Was geen deepfake, geen AI, dit was écht Netanyahu, alsjeblieft.
Ben het eens met twee vechten, twee schuld. Daar niet van. Maar Israël wordt weggezet als genocidaal en dat is toch echt de schuld van Hamas. Heel veel doden hadden vermeden kunnen worden, als Hamas mensen niet weerhield van vluchten, omdat ze als menselijk schild moesten dienen.
pi_214907131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Ben het eens met twee vechten, twee schuld. Daar niet van. Maar Israël wordt weggezet als genocidaal en dat is toch echt de schuld van Hamas. Heel veel doden hadden vermeden kunnen worden, als Hamas mensen niet weerhield van vluchten, omdat ze als menselijk schild moesten dienen.
Dus Hamas heeft voorkomen dat de burgers konden vluchten, alle burgers?

Heb je daar een bron van?

Niet Israel an sich, maar hun huidige orthodoxe kabinet, is genocidaal, absoluut! Niet voor niets is er groeiende weerstand en protest in Israel, gelukkig maar.
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:02:29 #136
3542 Gia
User under construction
pi_214907233
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:51 schreef Buikbrein het volgende:

Dus Hamas heeft voorkomen dat de burgers konden vluchten, alle burgers?

Heb je daar een bron van?

Het is een bekend gegeven dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Het feit dat die burgers niet wegvluchten van een plek waarvan is aangegeven dat die gebombardeerd gaat worden, is voor mij bewijs genoeg dat ze gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Of misschien doen ze het vrijwillig, in de overtuiging dat ze niet gebombardeerd gaan worden. Maar na enkele keren dat dit een foute gedachtengang blijkt te zijn, zouden ze beter moeten weten.

En ik heb het niet over alle burgers. Als alle burgers verzameld zouden zijn op een plek, waren er nog veel meer slachtoffers. Er zijn er, uiteraard, ook, die wel weg kunnen vluchten. Hamas heeft ook maar een x-aantal personen nodig als menselijk schild. Mensen over wie ze overwicht hebben, of mensen die dit vrijwillig doen. Wellicht familie?
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:02:33 #137
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_214907234
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb echt met je te doen meid. Wat moet het aan 1 kant zo simpel en een genot zijn om in zo'n bubbel te leven. Gewoon alles van je wegzetten en de schuld bij de slachtoffers te zetten. Jezelf in een kamp verschuilen en dan niet langer kunnen opkomen voor de rechten van alle inwoners op deze aardkloot. Maar je wel achter normen verschuilen die je daarmee uitholt en geen waarde meer toekent.
De ironie is dat je hiermee ook jezelf beschrijft..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:03:41 #138
3542 Gia
User under construction
pi_214907245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De ironie is dat je hiermee ook jezelf beschrijft..
Klopt, behalve dat 'meid'. Dat klopt dan niet.
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:04:36 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214907258
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 08:46 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Oneens, de tijden zijn veranderd, zo ook de oorlogsvoering, zo ook t patriottisme.. welk patriottisme??

Als iemand ook maar een GLIMP van patriottisme laat zien in NL, wat is de standaard reactie? Nazi, extremist, radicaal, extreemrechtse sympathien, enz.

En het dan raar vinden, dat de bereidheid laag is :') we zijn totaal ontwapend en gefeminiseerd.

Het is mij duidelijk geworden in de loop der jaren, dat als je ergens om geeft -bijv om Nederland, iets abstracts i.t.t bijv je familie, die is concreet- dat je dan een uitdaging hebt :)

Geef je teveel om NL? Of om iets anders abstracts zoals religie?

Dan zal je chronisch teleurgesteld raken. Hetgeen waar je om geeft, wordt de molensteen om je nek waar je mee ten onder gaat. Think about it..

Ik kan t hier volplempen met zaken, die we allemaal graag opgelost zouden zien HIER, ik denk dat rechtsextremisten lijden aan precies deze chronisch teleurstelling: Ze hebben geen haat, maar een overdreven liefde voor NL (een NL dat in hun hoofd zit, een NL waarin we elkaar kunnen vertrouwen).. en dat gaat helaas niet meer gebeuren, niet meer terugkomen.

Kortom, chronische teleurstelling. En dan zie ik al de ruk-reacties op die user "Telefoon" die zoiets zegt als: "barst maar, ik wil hiér dat tuig aanpakken.." dat is precies wat ik bedoel. Blijkbaar is deze teleurstelling moeilijk te bevatten voor veel users: het vraagt meer begrip dan Fokkers kunnen leveren :)

Je hebt maar 1 leven te geven, geef je die voor je directe familie, geliefden, of aan iets abstracts?

Jouw reactie is zwart-wit, zonder begrip, en toch verwacht je dat wel van een ander, zo niet: dan verlaat je je vaderland maar!!

Het soort zwart-wit denken, dat tot het probleem heeft geleidt. Jij bent er bij deze onderdeel van. Als je dit niet begrijpt, dan zeg jk: Go for it kanonnenvoer, ga lekker naar het front om je voor banken/multinationals/orthodoxe religieuzen jezelf de t*#^¤ in laten schieten.

Succes!! :D
Het ligt er ook een beetje aan tegen wie je vecht natuurlijk.
Tegen de huidige Russen of iets vergelijkbaars zou ik vechten. Onze democratie en vrijheid verdedigen. Er zit dan eigenlijk niets anders op, want als niemand zou vechten vanwege *insert reden* dan walsen de Russen zo over Europa heen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214907264
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee.
Je lijkt wel een op een gereformeerde dominee in de jaren dertig. Die wilden destijds ook niet dat de jeugd dat boek van Remarque gingen lezen.
  vrijdag 6 september 2024 @ 13:30:16 #141
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214907432
Wij als heren op de Zuid-as zeiden vanmorgen bij de koffie dat eenieder die als het ware bereid is om te vechten voor het land en dit méér dan waar maken 14.gif, in wezen een eervolle onderscheiding verdienen, kan ik u vertellen. :lijstje:

Echter, dierbare nabestaanden, in geval van triest máár eervol overlijden (hetgeen in dezen 'sneuvelen' :'( heet), zouden tegen die tijd (als de omstandigheden het toelaten :o) van overheidswege uit en gelieerde organisaties in Amsterdam en Haarlem :Y) minstens een prachtig bloemetje thuisbezorgd moeten krijgen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_214907476
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:30 schreef Scjvb het volgende:
Echter, dierbare nabestaanden, in geval van triest máár eervol overlijden (hetgeen in dezen 'sneuvelen' :'( heet), zouden tegen die tijd (als de omstandigheden het toelaten :o) van overheidswege uit en gelieerde organisaties in Amsterdam en Haarlem :Y) minstens een prachtig bloemetje thuisbezorgd moeten krijgen. [ link | afbeelding ]
Een prachtig bloemetje in ruil voor je zoon.

Koekoek. w/ ^p^
pi_214907478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is een bekend gegeven dat Hamas zich verschuilt onder burgers. Het feit dat die burgers niet wegvluchten van een plek waarvan is aangegeven dat die gebombardeerd gaat worden, is voor mij bewijs genoeg dat ze gedwongen worden als menselijk schild te dienen. Of misschien doen ze het vrijwillig, in de overtuiging dat ze niet gebombardeerd gaan worden. Maar na enkele keren dat dit een foute gedachtengang blijkt te zijn, zouden ze beter moeten weten.

En ik heb het niet over alle burgers. Als alle burgers verzameld zouden zijn op een plek, waren er nog veel meer slachtoffers. Er zijn er, uiteraard, ook, die wel weg kunnen vluchten. Hamas heeft ook maar een x-aantal personen nodig als menselijk schild. Mensen over wie ze overwicht hebben, of mensen die dit vrijwillig doen. Wellicht familie?
Ik lees het volgende:
quote:
Every person has the right to return to their country, a right enshrined in numerous human rights conventions, and affirmed for Palestinian refugees in UN General Assembly resolutions dating back to 1948. But Israeli authorities have consistently denied this right and blocked Palestinian refugees from returning. Since Oct. 7, Israeli authorities have continued to block Palestinians in Gaza from fleeing into neighboring Israel to seek even temporary refuge from the hostilities, in violation of international law.
In violation of International law.

Kortom, ze konden niet weg, blijft mn stelling strak overeind: Genocide. En uiteraard had ik t over de burgers, Hamas màg niet wegvluchten.. die is wel terecht, dat zijn de schurken nietwaar.

Bron: https://www.hrw.org/news/2024/04/01/no-exit-gaza
pi_214907497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het ligt er ook een beetje aan tegen wie je vecht natuurlijk.
Tegen de huidige Russen of iets vergelijkbaars zou ik vechten. Onze democratie en vrijheid verdedigen. Er zit dan eigenlijk niets anders op, want als niemand zou vechten vanwege *insert reden* dan walsen de Russen zo over Europa heen.
Ok. Zou graag een kleine cosmetische wijziging willen aanbrengen :)

"..dan walsen de Russen zo over -het jarenlang verzwakte en door Identiteitspolitiek, feminisering en migratie geplaagde, ontwapende- Europa heen.
pi_214907584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]
De echte slachtoffers zijn die jongelui die afgeslacht en verkracht zijn door Hamas.
[..]
Hamas kan er een eind aan maken. Doen ze niet.
De lui die afgeslacht en verkracht worden door IDF zijn daders natuurlijk :O
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:09:06 #146
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214907676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:41 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Een prachtig bloemetje in ruil voor je zoon.

Koekoek. w/ ^p^
Het zijn dan uiteraard geen ideale situaties, en dat geldt wellicht zelfs voor ons in functie tegen die tijd omdat veel zaken op zijn zachts gezegd moeilijk worden.

Maar zonder enige vorm van attentie(s) als blijk van waardering jegens gevallenen is het anders zo kil en harteloos.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 14:27:16 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214907809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:55 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
De tijd die je hier besteedt aan nutteloze berichten posten tijdens dronkenschap had je ook aan het front kunnen vechten. Je bent toch niet...laf?
welk front?

we zijn niet in oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214907962
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
welk front?

we zijn niet in oorlog
Oekraïne. Wil je wachten tot Rusland hier is? Het is ook onze oorlog.
  Moderator vrijdag 6 september 2024 @ 14:52:49 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214907969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 14:50 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Oekraïne. Wil je wachten tot Rusland hier is? Het is ook onze oorlog.
nee is het niet

heb ik ook totaal geen zin in, ga jij maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:55:10 #150
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_214907981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 13:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je lijkt wel een op een gereformeerde dominee in de jaren dertig. Die wilden destijds ook niet dat de jeugd dat boek van Remarque gingen lezen.
Ben ik nou die dominee of de jeugd? :?

Los daarvan, ik maak potjandorie zelf wel uit wat ik lees en ik ben nu al bezig in een ander boek.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')