Heb je wat op?quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:33 schreef sp3c het volgende:
realiteit is dat jan soldaat op ieder werelddeel zijn sporen na heeft gelaten, van de heiligerlee tot de Baluchi vallei en van Formosa tot Suriname, daar zitten wat gitzwarte bladzijden tussen maar het is een verhaal dat maar weinig volken ter wereld na kunnen vertellen
realiteit is dat we hier nog nooit een dictator hebben gehad
realiteit is dat de koning ons niet vertelt wat we moeten doen maar dat wij de koning vertellen wat hij moet doen en vervolgens vrolijk meedoen want de baas is ook niet meer of minder dan de baas
realiteit is dat de Nederlander problemen niet uit de weg gaat, ze niet doodzwijgt en ze niet verstopt achter hoofddoekjes, religie of koeltoer, realiteit is dat je in Nederland een heleboel slechts kunt roepen over de Nederlander zonder opgepakt en in elkaar geslagen te worden en dat komt omdat de Nederlander in de regel alles behalve laf is
[ afbeelding ]
nog nietquote:
je hoeft ook niet, waarschijnlijk willen ze je ook nietquote:Als je het niet laf vindt dat Nederland helpt bij het onderdrukken van andere volkeren dan heb je een andere definitie dan ik. Wat deden wij in die werelddelen? Wat doet onze politiek. Het is laf om onvoorwaardelijk achter een genocidaal land te staan en de weerloze bevolking niet te beschermen. Dat is niet eervol, dat is laf.
Laffer dan dit voorbeeld bestaat niet. Voor dat land ga ik nooit in het leger. NOOIT!
geen idee waar dit verhaal over gaat maar ik heb ook mensen hun laatste adem zien uitblazen door covidquote:Ik heb tijdens COVID in woord en daad laten zien waar mijn liefde zit voor de mensen in dit land. Waar de meeste mensen keihard weg liepen, liep ik ( samen met mijn collega's in de zorg) naar binnen om mensen te helpen. Waar waren de mensen die toen bereid waren om hun leven op te offeren zodat patiënten met COVID niet alleen zouden sterven? Zelfs familie kwam niet bij een hoop stervenden. Niet omdat het niet mocht maar omdat er niemand was die bereid was dat risico met zijn leven te nemen. Opeens waren het allemaal risico groepen.
Daar zag je juist dat het vooral mensen met een hoofddoek ware die deze mensen de laatste eer bewezen. De persoon met dat hoofddoekje was het laatste wat de meeste van deze mensen hebben gezien en wiens hand ze hebben vast gehouden voor ze hun laatste adem uitbliezen.
Best laf om dit zo weg te zetten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nog niet
[..]
je hoet ook niet, waarschijnlijk willen ze je ook niet
dat is het mooie
[..]
geen idee waar dit verhaal over gaat maar ik heb ook mensen hun laatste adem zien uitblazen door covid
geen hoofddoekje
totaal niet leuk
ik heb een covid patient dr hand vast gehouden tot ze dood gingquote:Op vrijdag 6 september 2024 09:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Best laf om dit zo weg te zetten.
Maar als je lekker in de modder wil spelen en pief paf wil roepen omdat je jezelf dan een held vindt, prima. Mij niet gezien.
![]()
We hebben toch braaf voor de zorg geapplaudisseerd?quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je wat op?
Als je het niet laf vindt dat Nederland helpt bij het onderdrukken van andere volkeren dan heb je een andere definitie dan ik. Wat deden wij in die werelddelen? Wat doet onze politiek. Het is laf om onvoorwaardelijk achter een genocidaal land te staan en de weerloze bevolking niet te beschermen. Dat is niet eervol, dat is laf.
Laffer dan dit voorbeeld bestaat niet. Voor dat land ga ik nooit in het leger. NOOIT!
Ik heb tijdens COVID in woord en daad laten zien waar mijn liefde zit voor de mensen in dit land. Waar de meeste mensen keihard weg liepen, liep ik ( samen met mijn collega's in de zorg) naar binnen om mensen te helpen. Waar waren de mensen die toen bereid waren om hun leven op te offeren zodat patiënten met COVID niet alleen zouden sterven? Zelfs familie kwam niet bij een hoop stervenden. Niet omdat het niet mocht maar omdat er niemand was die bereid was dat risico met zijn leven te nemen. Opeens waren het allemaal risico groepen.
Daar zag je juist dat het vooral mensen met een hoofddoek ware die deze mensen de laatste eer bewezen. De persoon met dat hoofddoekje was het laatste wat de meeste van deze mensen hebben gezien en wiens hand ze hebben vast gehouden voor ze hun laatste adem uitbliezen.
Het was ontroerend... 😂quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben toch braaf voor de zorg geapplaudisseerd?
Ga eerst maar het boek lezen of de film zien "Im Westen Nicht Neues", en dan de vraag voorleggen of je wilt sneuvelen voor je vaderland..quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Sneuvelen is een stom eufemisme voor sterven. Noem het gewoon hoe het is. Sterven, doodgaan voor je land. Klinkt al gelijk wat minder nonchalant.
Weet je wat pas laf is? De Bataclan, dat was pas laf. Of de tramshooter, of die gast in de Londense metro en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Dat is pas laf. Niets zo laf als terrorisme. Vanuit het niets, onverwacht, zoveel mogelijk onschuldige mensen willen vermoorden. Dat is LAF!!!quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je wat op?
Als je het niet laf vindt dat Nederland helpt bij het onderdrukken van andere volkeren dan heb je een andere definitie dan ik. Wat deden wij in die werelddelen? Wat doet onze politiek. Het is laf om onvoorwaardelijk achter een genocidaal land te staan en de weerloze bevolking niet te beschermen. Dat is niet eervol, dat is laf.
Ik heb tijdens COVID in woord en daad laten zien waar mijn liefde zit voor de mensen in dit land. Waar de meeste mensen keihard weg liepen, liep ik ( samen met mijn collega's in de zorg) naar binnen om mensen te helpen. Waar waren de mensen die toen bereid waren om hun leven op te offeren zodat patiënten met COVID niet alleen zouden sterven? Zelfs familie kwam niet bij een hoop stervenden. Niet omdat het niet mocht maar omdat er niemand was die bereid was dat risico met zijn leven te nemen. Opeens waren het allemaal risico groepen.
En helden bombarderen vanuit een vliegtuig een heel dorp plat. Of zijn dat ook net zulke laffe honden?quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wat pas laf is? De Bataclan, dat was pas laf. Of de tramshooter, of die gast in de Londense metro en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Dat is pas laf. Niets zo laf als terrorisme. Vanuit het niets, onverwacht, zoveel mogelijk onschuldige mensen willen vermoorden. Dat is LAF!!!
Da's niet onverwacht en heeft niet als doel zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
En helden bombarderen vanuit een vliegtuig een heel dorp plat. Of zijn dat ook net zulke laffe honden?
Komen de excuses voor de daad... zoals verwacht.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's niet onverwacht en heeft niet als doel zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden.
Het doel is Hamas. En die verschuilen zich onder zoveel mogelijk onschuldige burgers. Tja.
Ja, hier zijn excuses voor. Hamas is de oorzaak van zoveel doden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Komen de excuses voor de daad... zoals verwacht.
Ik probeer, nadruk op probéér, me voor te stellen.. dat ik een bommengordel om heb, temidden van nietsvermoedende mensen, en op dat knopje ga drukken.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet je wat pas laf is? De Bataclan, dat was pas laf. Of de tramshooter, of die gast in de Londense metro en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Dat is pas laf. Niets zo laf als terrorisme. Vanuit het niets, onverwacht, zoveel mogelijk onschuldige mensen willen vermoorden. Dat is LAF!!!
Over laf gesproken. Waarom treedt Hamas niet het open veld in met hun strijders, om het IDF te bestrijden net als Hezbollah?quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's niet onverwacht en heeft niet als doel zoveel mogelijk onschuldige burgers te doden.
Het doel is Hamas. En die verschuilen zich onder zoveel mogelijk onschuldige burgers. Tja.
Het laffe ervan vind ik dat het onverwacht gebeurt, tussen onschuldige mensen, die ergens zijn om een leuke dag te hebben. Hoe het voor die gast zelf is om zichzelf op te blazen, interesseert mij echt geen reet. Voor mij is het niet meer dan een neet in de pels van mijn hond.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:05 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ik probeer, nadruk op probéér, me voor te stellen.. dat ik een bommengordel om heb, temidden van nietsvermoedende mensen, en op dat knopje ga drukken.
Laf, is dan niet het eerste woord waar ik aan denk. Eerder: desparatie, woede, minachting, extreme angst, "moed", onmacht en een diepe haat.
In hun gelederen ben je dan een held. Het tegenovergestelde van een held is een lafaard, logisch dat wij dan ook dat woord gebruiken.
Maar letterlijk laf.. hmm, dat zou ik niet zeggen. Gruwelijk is het wel. Dit topic gaat over sneuvelen voor t vaderland.. is dat dan ook laf? Of heldhaftig?
Hier ben ik het mee eens.quote:Tis maar van welke kant je t bekijkt, maar op menselijk vlak, is het jezelf opblazen niet laf, sorry.
Weet je wie wel ECHT laf is? Degenen die de terrorist op pad stuurt, de religieuzen die veilig in hun haathut en haatbubbel zitten, en ànderen de dood in jagen. Zoals de leider van Hamas die veilig in Qatar zit, of de Orthodoxe Joden die niet willen dienen in het leger, die HEN beschermd.. nou we toch op zon topic zijn, zullen we t daar eens over hebben?
Hier: https://nos.nl/artikel/25(...)r-de-ultraorthodoxen
Of... zijn we daar te LAF voor hier, om t daarover te hebben, bang voor je accountje![]()
![]()
Nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ga eerst maar het boek lezen of de film zien "Im Westen Nicht Neues", en dan de vraag voorleggen of je wilt sneuvelen voor je vaderland..
Precies. Zij zijn zo laf dat ze zich verbergen tussen vrouwen en kinderen in de veronderstelling dat ze dan echt niet gebombardeerd gaan worden. En als dat wel gebeurt, is het ineens genocide en komt de propagandamachine op gang met zielige beelden.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:10 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Over laf gesproken. Waarom treedt Hamas niet het open veld in met hun strijders, om het IDF te bestrijden net als Hezbollah?
Eén van de oorzaken is lafheid.
Ja oké, israel gooit er af en toe nog wel eens een smsje uit voordat ze een woonwijk wegvagen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je nog tijd om die woonwijk te ontvluchten. Oh wacht, dat mag niet van Hamas.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja oké, israel gooit er af en toe nog wel eens een smsje uit voordat ze een woonwijk wegvagen.
Klopt, er vallen doden en ze blijven dakloos en zijn overgeleverd aan allerlei ziektes.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je nog tijd om die woonwijk te ontvluchten. Oh wacht, dat mag niet van Hamas.
Hamas kan zich ook overgeven en de gijzelaars vrijlaten. Ze hebben een keuze. Ze kiezen ervoor om dat niet te doen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt, er vallen doden en ze blijven dakloos en zijn overgeleverd aan allerlei ziektes.
Maar, ze zijn wel netjes gewaarschuwd. Soms.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |