abonnement Unibet Coolblue
pi_213842132
Van bouwval naar winst.
Na 11 jaar is de internationale hit Het Blok terug bij NET5! Vanaf maandag 22 april start deze verbouw-reality en gaan vier koppels met elkaar de strijd aan om een eigen bouwval kamer voor kamer op te leveren. Het programma wordt gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur.

Het meest succesvolle en grootste verbouwingsprogramma ter wereld keert terug bij Net5! Vier koppels krijgen ieder een eigen bouwval, waar zij intrekken én die zij kamer voor kamer moeten verbouwen. Binnen budget en natuurlijk met strakke deadlines! De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Niet alleen is dit een opwekker voor reality: het team dat het beste presteert, wint voordelen. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213844474
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 20:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik denk dat de tuin enzo al bij de taxatiewaarde was inbegrepen. Het gaat erom wat je als klusser echt toevoegt aan de woning
Uiteraard. Maar dat maakt toch geen verschil? Ik had verwacht, net als anderen hier, dat de benedenverdieping mét tuin meer geld zou opbrengen bij verkoop dan een appartement op de 1e, 2e, 3e of 4e verdieping.

Ofwel, ik zou verwachten dat zowel de taxatiewaarde als verkoopwaarde hoger zouden zijn. En dat viel mij vies tegen.
pi_213844481
Heeft iemand toevallig een overzichtje gemaakt van alle getallen die langskwamen?
  zondag 9 juni 2024 @ 15:32:18 #4
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213846588
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 11:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar dat maakt toch geen verschil? Ik had verwacht, net als anderen hier, dat de benedenverdieping mét tuin meer geld zou opbrengen bij verkoop dan een appartement op de 1e, 2e, 3e of 4e verdieping.

Ofwel, ik zou verwachten dat zowel de taxatiewaarde als verkoopwaarde hoger zouden zijn. En dat viel mij vies tegen.
Ah op die manier, dus los van de winst enzo. Daar heb ik niet zo opgelet, maar er zou inderdaad een aardig verschil in (wat voor) prijs (dan ook) moeten zitten tussen een woning met en een zonder tuin, da's waar
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 9 juni 2024 @ 15:38:35 #5
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213846643
Ik vond trouwens die opmerking van Dennis bij de laatste aflevering over dat Sanne en Anouk 'hard' aangepakt werden door dé social media nogal sneu van hem en vanuit het programma.
Want:
1) Dat zouden ze inmiddels zelf toch wel moeten weten dat dat gaat gebeuren
2) dat is ook echt een onderdeel van het programma (zo hard was de kritiek allemaal niet)
3) ze hadden daadwerkelijk ook irritant gedrag, daar mag best wat van gezegd worden

en de belangrijkste:

4) vanuit de productie van het programma 'Het Blok' zou men de kandidaten daarop voor moeten bereiden. Net5 en de producent van Het Blok weten hoe dat werkt bij een tv-programma, dus je selecteert mensen die daar tegen kunnen en je legt uit wat het betekent als je snufferd op tv komt. Dat Dennis dan gaat zeuren dat Sanne en Anouk het zo moeilijk hadden, is dom want dat hadden ze zelf kunnen voorkomen....
!!! Go 49-ers !!!
pi_213849719
Ik vond het programma erg leuk om te volgen. Heb wel wat op- en aanmerkingen voor de volgende serie. Het is wel jammer dat het programma commercieel afhankelijk is van sponsors, maar dat kan niet anders. Wat dat betreft vond ik Praxis nog een van de minst ergelijke geldschieters. Laat iets meer zien van een overzicht en het bouwen zelf ipv gejank van deelnemers. Wel weer leuk om te zien hoe deelnemers onderhandelen met bouwvakkers (ging goed mis met Anouk en Jair, begreep ik). En die rare voorwaarde van 50 euro p/u loslaten. Ook een veel strengere opzichter/aannemer erbij.

En zeker geen suffe Dennis meer. Of een nog suffere jury. De voice-over was perfect.
  zondag 9 juni 2024 @ 20:41:24 #7
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213850552
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:09 schreef Firuze60 het volgende:
En die rare voorwaarde van 50 euro p/u loslaten.
Het was minimaal 50 euro, en dat was om uitbuiting van klusjesmensen te voorkomen. Vind ik wel goed dat ze dat deden
!!! Go 49-ers !!!
pi_213850664
quote:
2s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Het was minimaal 50 euro, en dat was om uitbuiting van klusjesmensen te voorkomen. Vind ik wel goed dat ze dat deden
Nee, ik niet. Je vraagt om een klus, iemand neemt dat aan en bedenkt zelf in hoeveel uren die dat klaar kan maken en geeft een offerte.
pi_213850731
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, ik niet. Je vraagt om een klus, iemand neemt dat aan en bedenkt zelf in hoeveel uren die dat klaar kan maken en geeft een offerte.
Gevaar is valsspelen door vriendjes in te huren voor 1 euro per uur etc.
pi_213850802
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:47 schreef Piles het volgende:

[..]
Gevaar is valsspelen door vriendjes in te huren voor 1 euro per uur etc.
Oh, wacht even dat is achteraf gedoe. Maar dan juist in het nadeel van Anouk en Jair.
pi_213852883
Voor het volgende seizoen gaan ze in elk geval naar 10 weken ipv de 7 die er nu waren, dat is al beter voor het verloop van de wedstrijd want je merkte nu tegen het einde dat er dingen nog haastig of buiten beeld moesten worden gedaan.

Ik heb het vermoeden dat ze met de bakwagen en bakfiets vanuit de productie wat wilden sturen op drama, maar dat was maar minimaal.
Ze zouden er beter voor kiezen om, zoals in het 'oude' format, ook de koppels de andere opleveringen te laten beoordelen. Dat geeft genoeg drama en vuurwerk en zet de verhoudingen op scherp, want daarmee wordt het spel strategischer. Om een vergelijking te maken met dit seizoen; het had het Calimero-denken van Miss Perfect nog beter in de verf gezet als bijvoorbeeld René en Jessica hun mislukte opleveringen faliekant hadden bestraft met een 3.
En ook de regels richting de koppels moeten strenger. Ze niet laten aanklooien met budgetten for the sake of drama, of ze om de haverklap naar huis zien gaan omdat ze de kinderen missen. Je doet mee aan een wedstrijd, daar horen consequenties bij.

Ook de challenges moeten echt beter. Allemaal leuk en schattig, het bekleden van een stoel of iets figuurzagen, maar we zitten niet naar fucking VT Wonen te kijken. Het voelde allemaal zo nutteloos en statisch in die loods. Het hielp dan ook niet dat Dennis te weinig charisma heeft om van zoiets niksig iets te maken. Ze hadden er evengoed een blok beton neer kunnen zetten om het te presenteren. Des te opmerkelijker is dat hij in de voorlaatste aflevering, toen hij een kijkje kwam nemen in de appartementen, eindelijk iets losser en spontaner was. Zijn blik in de camera na het zien van de badkamer van Jaïr en Anouk was zijn beste moment van de hele reeks _O-

Het juryduo Botox en Filler mag ook vervangen worden door een jury die niet alleen maar kijkt of iets mooi is voor 'de Amsterdammerrrrr', want aangezien er bij die kijkersdagen vooral expats voor de camera kwamen is dat ook complete bullshit. Zet de opzichter/aannemer in de jury die ook kijkt naar of iets goed is gebouwd/aangesloten, want het is GEEN showroom waar we naar zitten te kijken. Als Jeroen van Breda via Emmeloord tot Amsterdam volgend seizoen steviger uit de hoek durft te komen zou dat mooi zijn, maar anders is een andere opzichter meer dan gewenst. Eens zien of typjes als Miss Perfect of Zeurstemmetje het dan nog uithouden. Gokje: nope.

En het zou ook eens verfrissend zijn om na zeven reeksen in Amsterdam (enkel seizoen 4 was in Haarlem) eens een kluspand in een heel andere omgeving te zien. Ik snap dat het voor de productie lekker makkelijk is, maar Nederland is groter dan Amsterdam en er zijn genoeg steden waarin panden staan die hier geschikt voor zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213853349
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:08 schreef PeterKelder het volgende:
Voor het volgende seizoen gaan ze in elk geval naar 10 weken ipv de 7 die er nu waren, dat is al beter voor het verloop van de wedstrijd want je merkte nu tegen het einde dat er dingen nog haastig of buiten beeld moesten worden gedaan.

Ik heb het vermoeden dat ze met de bakwagen en bakfiets vanuit de productie wat wilden sturen op drama, maar dat was maar minimaal.
Ze zouden er beter voor kiezen om, zoals in het 'oude' format, ook de koppels de andere opleveringen te laten beoordelen. Dat geeft genoeg drama en vuurwerk en zet de verhoudingen op scherp, want daarmee wordt het spel strategischer. Om een vergelijking te maken met dit seizoen; het had het Calimero-denken van Miss Perfect nog beter in de verf gezet als bijvoorbeeld René en Jessica hun mislukte opleveringen faliekant hadden bestraft met een 3.
En ook de regels richting de koppels moeten strenger. Ze niet laten aanklooien met budgetten for the sake of drama, of ze om de haverklap naar huis zien gaan omdat ze de kinderen missen. Je doet mee aan een wedstrijd, daar horen consequenties bij.

Ook de challenges moeten echt beter. Allemaal leuk en schattig, het bekleden van een stoel of iets figuurzagen, maar we zitten niet naar fucking VT Wonen te kijken. Het voelde allemaal zo nutteloos en statisch in die loods. Het hielp dan ook niet dat Dennis te weinig charisma heeft om van zoiets niksig iets te maken. Ze hadden er evengoed een blok beton neer kunnen zetten om het te presenteren. Des te opmerkelijker is dat hij in de voorlaatste aflevering, toen hij een kijkje kwam nemen in de appartementen, eindelijk iets losser en spontaner was. Zijn blik in de camera na het zien van de badkamer van Jaïr en Anouk was zijn beste moment van de hele reeks _O-

Het juryduo Botox en Filler mag ook vervangen worden door een jury die niet alleen maar kijkt of iets mooi is voor 'de Amsterdammerrrrr', want aangezien er bij die kijkersdagen vooral expats voor de camera kwamen is dat ook complete bullshit. Zet de opzichter/aannemer in de jury die ook kijkt naar of iets goed is gebouwd/aangesloten, want het is GEEN showroom waar we naar zitten te kijken. Als Jeroen van Breda via Emmeloord tot Amsterdam volgend seizoen steviger uit de hoek durft te komen zou dat mooi zijn, maar anders is een andere opzichter meer dan gewenst. Eens zien of typjes als Miss Perfect of Zeurstemmetje het dan nog uithouden. Gokje: nope.

En het zou ook eens verfrissend zijn om na zeven reeksen in Amsterdam (enkel seizoen 4 was in Haarlem) eens een kluspand in een heel andere omgeving te zien. Ik snap dat het voor de productie lekker makkelijk is, maar Nederland is groter dan Amsterdam en er zijn genoeg steden waarin panden staan die hier geschikt voor zijn.
Eens, behalve dat voor mij juist in de ruime oude binnenstad van Amsterdam het leuk is om naar te kijken. Iedereen wil daar wonen. De challenge om dit mee te gaan doen in een of ander gat lijkt mij nihil.
pi_213855176
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens, behalve dat voor mij juist in de ruime oude binnenstad van Amsterdam het leuk is om naar te kijken. Iedereen wil daar wonen. De challenge om dit mee te gaan doen in een of ander gat lijkt mij nihil.
Er zijn toch meer grote steden of gebieden waar mensen graag willen wonen?
  maandag 10 juni 2024 @ 13:23:17 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213857920
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eens, behalve dat voor mij juist in de ruime oude binnenstad van Amsterdam het leuk is om naar te kijken. Iedereen wil daar wonen. De challenge om dit mee te gaan doen in een of ander gat lijkt mij nihil.
Ik zou het juist een plus vinden als ze het buiten de randstad zouden doen.
Meer ruimte en woning voor minder geld.

Als je kijkt wat je hier in Middelburg kunt kopen voor het bedrag dat er geboden is voor die zolderkamer van Tim en Anne.

En je bent hier maar 10 minuten onderweg naar een Praxis.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 10 juni 2024 @ 13:27:42 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213857950
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 07:02 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Er zijn toch meer grote steden of gebieden waar mensen graag willen wonen?
Het aantal mensen dat in Amsterdam wil wonen wordt vaak schromelijk overschat door mensen die in Amsterdam wonen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213858931
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:08 schreef PeterKelder het volgende:
En ook de regels richting de koppels moeten strenger.
Absoluut, regels zijn vooraf duidelijk. Kan je het mee eens zijn of niet, maar dat zijn gewoon de regels. Het gemak waarbij deze overtreden konden worden was absurd. Maar ook wat door moest gaan voor jury deed hier hard aan mee. De ene oplevering werden kamers die niet af waren genegeerd en de badkamer van Anouk & Jair moest winnen. Speelveld was alles behalve gelijk. Vermoed dat dit bewust is gedaan omdat ze bang waren dat A&J zelf zouden vertrekken omdat ze het spuugzat waren. Nu gaf het nog iets van een boost. En voor de kijker ook een leuke situatie met René en Jessica.

Gewoon de regel dat een kamer bruikbaar moet zijn op oplevering voor een beoordeling. Je hoeft niet elke streep verf dan mee te nemen, maar een badkamer, keuken of WC moet simpelweg bruikbaar zijn wat mij betreft. Een slaapkamer is nog een ander verhaal, maar dat is dan ook het meest eenvoudig te maken.

quote:
Ze niet laten aanklooien met budgetten for the sake of drama,
Mwoah, niet echt nodig in deze tijd toch? Alles wat ze in de min gingen werd wel rechtgetrokken door de overwaarde. Zou er dan liever voor opteren dat ze de overwaarde mogen houden, dan heb je een incentive om je bouwbudget niet te overschrijven. Of wel om daarmee de winst te pakken.

quote:
of ze om de haverklap naar huis zien gaan omdat ze de kinderen missen. Je doet mee aan een wedstrijd, daar horen consequenties bij.
Dat is van alle tijden, alleen zag je het nu heel duidelijk omdat ze het programma probeerden te vullen. 35 afleveringen is gewoon ontzettend veel. Voorheen waren dat er veel minder. En dan heb je dus minder tijd om dit te laten zien. Heb er ook geen moeite mee dat ze naar huis gaan, wellicht zou het zelfs een goed idee zijn om op de zondag het klussen te verbieden in een nieuw seizoen. Dan heeft iedereen de kans even thuis bij te trekken (wat alles ten goede zal komen) en is voor de buurtbewoners wellicht ook prettiger.

quote:
Ook de challenges moeten echt beter.
Niet beter. Gewoon weg. Op geen enkele manier zinnig.

quote:
En het zou ook eens verfrissend zijn om na zeven reeksen in Amsterdam (enkel seizoen 4 was in Haarlem) eens een kluspand in een heel andere omgeving te zien. Ik snap dat het voor de productie lekker makkelijk is, maar Nederland is groter dan Amsterdam en er zijn genoeg steden waarin panden staan die hier geschikt voor zijn.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan dat durp voorbij Breukelen denk ik dat het wel dé plek is voor dit programma. Geen enkele andere stad in Nederland vraagt zoveel euro's per vierkante meter en heeft een overdaad aan woningzoekenden. Als je dit in Groningen of Maastricht doet dan heb je echt een uitdaging met de verkoop. Of je zou moeten switchen naar verbouwen van eengezinswoningen / rijtjeshuizen.

En als laatste moet de productie ook zorgen dat het huis leeg is voor de verbouwing. Dat ze nu in de eerste week al dagen kwijt waren met puin ruimen wat er lag (bewust neergelegd door de productie vermoed ik) is echt absurd. Kost enkel tijd en energie die beter gebruikt kan worden voor de echte strijd en belangrijke dingen.
pi_213858941
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 13:23 schreef avotar het volgende:

[..]
Ik zou het juist een plus vinden als ze het buiten de randstad zouden doen.
Meer ruimte en woning voor minder geld.

Als je kijkt wat je hier in Middelburg kunt kopen voor het bedrag dat er geboden is voor die zolderkamer van Tim en Anne.

En je bent hier maar 10 minuten onderweg naar een Praxis.
Ja, en vervolgens krijg je de tent niet verkocht of verkocht met 3% overwaarde. In Middelburg zal men het ook wel niet toejuichen dat huizen worden gesplitst in appartementen.

Wat wel een verademing zou zijn, een Waddeneiland :)
pi_213861331
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 15:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hoewel ik een bloedhekel heb aan dat durp voorbij Breukelen denk ik dat het wel dé plek is voor dit programma. Geen enkele andere stad in Nederland vraagt zoveel euro's per vierkante meter en heeft een overdaad aan woningzoekenden. Als je dit in Groningen of Maastricht doet dan heb je echt een uitdaging met de verkoop. Of je zou moeten switchen naar verbouwen van eengezinswoningen / rijtjeshuizen.

Het aankoopbedrag is daar ook lager, dus ik denk dat het met die uitdaging wel mee valt. In de andere woonprogramma's zie je dat kopen in de grote steden vaak lastig blijft want veel vraag, weinig aanbod en niet iedereen genoeg budget.

Als ik zie hoe hier in Rotterdam appartementen in bepaalde wijken nog steeds super gewild zijn en voor wordt overboden, kan dat best in een aantal andere grote steden.
Ook hier komt soms een heel blok te koop omdat kennelijk een oude eigenaar alle verdiepingen van de hand doet.
  maandag 10 juni 2024 @ 19:55:26 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213861625
De challenges zijn in zoverre nodig dat de koppels flink extra budget kunnen verdienen.
Dat strategische stemmen daar begrijp ik weinig van. Dat gaat er niet eerlijk aan toe en wat heeft het voor zin?
Wat betreft de locatie: ik denk niet dat het veel uitmaakt. Gewoon ergens in een grote stad.
Misschien om de zendtijd meer te vullen: grotere appartementen laten opknappen. Dan gebeurt er altijd wel wat. Overigens: ik ben het eens met wat al eerder genoemd is, dat er strenger moet worden opgetreden.
pi_213862637
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 15:24 schreef GereDathan het volgende:

Gewoon de regel dat een kamer bruikbaar moet zijn op oplevering voor een beoordeling. Je hoeft niet elke streep verf dan mee te nemen, maar een badkamer, keuken of WC moet simpelweg bruikbaar zijn wat mij betreft. Een slaapkamer is nog een ander verhaal, maar dat is dan ook het meest eenvoudig te maken.
Niet helemaal mee eens, want dan leg je weer de nadruk op het technisch (loodgieter etc) vakmanschap. Het is juist leuk om een stelletje amateurs te zien ploeteren, vooral die met zelfoverschatting. Ik zou het eerder zoeken in een extra jurylid die alleen de bouwkundige staat gaat beoordelen.

quote:
En als laatste moet de productie ook zorgen dat het huis leeg is voor de verbouwing. Dat ze nu in de eerste week al dagen kwijt waren met puin ruimen wat er lag (bewust neergelegd door de productie vermoed ik) is echt absurd. Kost enkel tijd en energie die beter gebruikt kan worden voor de echte strijd en belangrijke dingen.
Eens, dat zag er zo toneelmatig uit, belachelijk gewoon.
pi_213865123
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 21:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niet helemaal mee eens, want dan leg je weer de nadruk op het technisch (loodgieter etc) vakmanschap. Het is juist leuk om een stelletje amateurs te zien ploeteren, vooral die met zelfoverschatting.
[..]
Maar dat veranderd toch niet? Dat zal niks veranderen. Het gaat mij puur om het beoordelen en de daaraan verbonden prijs. Die kan je wat mij betreft alleen winnen met een kamer die (nagenoeg) af is.

En dus niet puur op een goudkleurige doucheknop en een flesje parfum zoals bij A&J met een badkamer waar zo ongeveer de tegels zelf van de muur en plafond sprongen. Dat had werkelijk niks met een badkamer te maken. Ze hadden net zo goed dat douchehok buiten kunnen opleveren en beoordelen.
pi_213865383
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 23:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar dat veranderd toch niet? Dat zal niks veranderen. Het gaat mij puur om het beoordelen en de daaraan verbonden prijs. Die kan je wat mij betreft alleen winnen met een kamer die (nagenoeg) af is.

En dus niet puur op een goudkleurige doucheknop en een flesje parfum zoals bij A&J met een badkamer waar zo ongeveer de tegels zelf van de muur en plafond sprongen. Dat had werkelijk niks met een badkamer te maken. Ze hadden net zo goed dat douchehok buiten kunnen opleveren en beoordelen.
Ok, welke tv-producent gaat zo'n project aan zonder winst?
pi_213868075
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 23:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, welke tv-producent gaat zo'n project aan zonder winst?
Ik begrijp de relatie tussen je quote en vraag niet?

Als het over eerder gaat, over het mogen houden van de overwaarde. Ik denk dat de zender al behoorlijk verdiend op onder andere de reclame. Maar het kost ze in principe ook verder niks. Maar wellicht moet er een verdeelsleutel toegepast worden waarbij bijvoorbeeld de producten 10, 25 of 50 procent van de overwaarde krijgt en de deelnemers de rest.
pi_213868093
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
De challenges zijn in zoverre nodig dat de koppels flink extra budget kunnen verdienen.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe dat in eerdere seizoenen ging. Maar daar moet je wel iets mee inderdaad, want als je enkel een prijs (waaronder budget) kunt winnen bij een oplevering dan zou je de gekke situatie krijgen (winnen + geld = grotere kans op de volgende winst).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')