Ja, inderdaad, ik dacht dat het landelijk ingevoerd was.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Huh? Mijn stembiljet had gewoon de namen met een bolletje.
Heb even gekeken, maar woon je wellicht in een van deze gemeentes:
Alphen aan den Rijn, Boekel, Borne, Midden-Delfland, Tynaarlo?
Fijn dat de test bevalt, mij lijkt me dat nieuwe stembiljet ook een enorme aanwinst.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, ik dacht dat het landelijk ingevoerd was.
Grappig, voor het eerste gedeelte ben ik het eens met je helaas, voor het tweede gedeelte heb ik meer een 'gelukkig niet'quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik kan je nu al met zekerheid zeggen dat dit helaas niet de landelijke uitslag wordt met slechts 9% voor de PVV en 40% voor PvdA-GL.
Hoezo? Houd je niet van vouwen en accordeon spelen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het nieuwe stembiljet wel een enorme verbetering vind, wat een verademing in vergelijking met het vorige.
Dus je stemt dan alleen nog maar op een partij. En dan gaat de partij zelf wel bepalen wie er in de kamer komen. Maar stemmen is heel belangrijk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles? Het stembiljet is enorm vereenvoudigd, heeft het logo van de partij naast het bolletje en geen namen van kandidaten meer op het eigenlijke stembiljet.
ja snap ik. Moet zeggen pvdagl zat er dichtbij hier en idd europees is wat anders dan nederlands danwel lokaalquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:24 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik heb het andersom, met de landelijke verkiezingen idealistisch gestemd, geschrokken van de uitslag en nu toch strategisch. Moet ook zeggen dat ik op Europees niveau andere zaken belangrijk vind.
TK2023 - PvdD, vandaag PvdA/GL
Nou, dan had jij een ander stembiljet dan ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles? Het stembiljet is enorm vereenvoudigd, heeft het logo van de partij naast het bolletje en geen namen van kandidaten meer op het eigenlijke stembiljet.
Nee, je kleurt 2 bolletjes: 1 bij de partij en 1 bij het nummer van de kandidaat waar je op wil stemmen. Stem je alleen op de partij, dan gaat hij naar de lijsttrekker.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus je stemt dan alleen nog maar op een partij. En dan gaat de partij zelf wel bepalen wie er in de kamer komen. Maar stemmen is heel belangrijk.
Nee, je stemt eerst op een partij en daarna kleur je een nummertje toch? Op het nieuwe biljet moet je volgens mij 2 bolletjes kleuren?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Dus je stemt dan alleen nog maar op een partij. En dan gaat de partij zelf wel bepalen wie er in de kamer komen. Maar stemmen is heel belangrijk.
Vooraf kun je natuurlijk wel de namen zien en hoef je alleen het nummer te onthouden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
[..]
que? Mijn stembiljet had weer enorme afmetingen met gewoon alle namen etc erop.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeker voor de mensen die tellen een behoorlijke QoL verbetering lijkt me.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je kleurt 2 bolletjes: 1 bij de partij en 1 bij het nummer van de kandidaat waar je op wil stemmen. Stem je alleen op de partij, dan gaat hij naar de lijsttrekker.
[ afbeelding ]
https://www.rijksoverheid(...)met-nieuw-stembiljet
Dat nieuwe stembiljet is een proef, in een aantal gemeenten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:54 schreef S_E het volgende:
[..]
que? Mijn stembiljet had weer enorme afmetingen met gewoon alle namen etc erop.
D66 hier trouwens
Wel een groot verschil qua visie Rondom de EU. piraten zeer pro eu. pvdd een partij uit de koker van cliteur en zijn redelijk sceptisch over de eu.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:26 schreef tufkac het volgende:
Wederom een beetje strategisch gestemd, PvdD, omdat de piraten het toch niet gaan halen.
Don Quichot gespot.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Stem standaard VVD maar toch twee stemwijzers invullen heEn, die hadden het beide bij het rechte eind
![]()
We hadden hier ook nog een referendum, over de hoofdgroenstructuur. Daar tegen gestemd want er staat iets heel smiechterigs in, namelijk dat de windmolengebieden niet meetellen en ze die windmolens dus door onze strot de natuurgebieden indouwen
Ja, ik zit daar ergens tussenin, wat EU betreftquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wel een groot verschil qua visie Rondom de EU. piraten zeer pro eu. pvdd een partij uit de koker van cliteur en zijn redelijk sceptisch over de eu.
quote:
Als je het in het stemhokje maar wel goed hebt gedaanquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik wilde de PVDD aanklikken, klikte ik per ongeluk op FVD
quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je het in het stemhokje maar wel goed hebt gedaan
Ook PvdD gestemd. Gewoon op nummer 1.
Nee. Je stemt op een partij en een persoon.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom? Het is de 2e partij in de 2e Kamer, he?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:
Zoveel mensen die op GL/PVDA stemmen, daar schrik ik wel van
Gewoon wat minder Telegraaf en Geenstijl lezen en je geneest vrij vlot van deze kwaal.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:
Want?quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:
Nee, dat is correct, er ligt een lijst ter inzage in het stemhokje met de namen en het bijbehorende nummer en je krijgt de lijst thuisgestuurd als je vooraf een keuze wil maken dus je kan vooraf kiezen en het nummer onthouden of dat in het stemhokje beslissen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vooraf kun je natuurlijk wel de namen zien en hoef je alleen het nummer te onthouden.
edit: zo te lezen werkt het anders. nevermind.
bij ons was dat nog niet zo en zaten we nog steeds met dat dikke opvouwdingquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is correct, er ligt een lijst ter inzage in het stemhokje met de namen en het bijbehorende nummer en je krijgt de lijst thuisgestuurd als je vooraf een keuze wil maken dus je kan vooraf kiezen en het nummer onthouden of dat in het stemhokje beslissen.
Ikzelf en mijn vrouw vonden het nieuwe stembiljet een enorme verbetering en voor ons was het ook veel sneller dan 38 pagina's met namen uitvouwen
Ik heb zojuist weer 2x GL/PVDA gestemdquote:Op donderdag 6 juni 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:
VKZ / De officiele Fok! Exit Poll [stem hier] #1quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
Raar , deze tussenstand op 18.25
Is niet gelijk aan de landelijke verwachtingen dat de PVV weer de grootste bende van 9 of meer zou worden.
FOK! exitpoll hoeft niet gelijk te zijn aan de uitslag en daarbij, 30% van de stemmers geeft aan dat ze ergens anders op stemmen bij deze verkiezingen. Vind ik overigens opvallender dan of de PVV meer of minder stemmen krijgt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
Raar , deze tussenstand op 18.25
Is niet gelijk aan de landelijke verwachtingen dat de PVV weer de grootste bende van 9 of meer zou worden.
We krijgen wel een exit poll om 21:00. Die zit meestal best dichtbij.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de rest van Europa zondag pas gaat stemmen en dat we tot dan moeten wachten tot we uitslagen horen (ook de Nederlandse)
Voor veel mensen is het anti Europa en vooral de (nu inderdaad ijskast gezette) anti Oekraïne steun genoeg om niet op pvv te stemmen denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Je weet maar nooit. Het geloof in Geert is er niet beter op geworden met al die plannen die in de ijskast staan.
Dat klopt. De officieele uitslagen komen zondag om 23:00quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de rest van Europa zondag pas gaat stemmen en dat we tot dan moeten wachten tot we uitslagen horen (ook de Nederlandse)
Om 21:00 is er een exit poll, een halfuur later een officieele exit poll, ik heb geen idee of er juichende politici te zien zullen zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gaan we om 21.00 een officiële exit poll met tabellen, grafieken en juichende politici krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |