abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213801347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:35 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
He he eindelijk! Nu nog in actie. Ik heb er 2 weken geleden nog eentje gezien in het Nat. Militair Museum in Soest.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:42:45 #252
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213801365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vind juist dat de oorlog moet stoppen.
Daarom blijf je de underdog supporteren :') . Als je nu slim bent zeg je dat Oekrane, Rusland gewoon ff het laatste zetje de afgrond moet geven. Is die oorlog in 1 klik klaar.

Of nouja, dat zou iemand doen die vindt dat de oorlog moet stoppen vanwege die arme Oekraners die aangevallen worden door de vervelende Russen.
pi_213801406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat weigert Rusland, en nu?
Geen idee, dat is niet aan mij. Genoeg diplomaten die er hun best voor willen doen. Maar wat we nu doen werkt natuurlijk averechts.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213801443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geen idee, dat is niet aan mij. Genoeg diplomaten die er hun best voor willen doen. Maar wat we nu doen werkt natuurlijk averechts.
Hoezo? Rusland heeft een flink deel van wat ze hebben ingepikt al terug moeten geven. Dus het gaat toch de goede kant op?
pi_213801617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Rusland heeft een flink deel van wat ze hebben ingepikt al terug moeten geven. Dus het gaat toch de goede kant op?
Gaat de goede kant op zegt ie. :')

Het is al een jaar een patstelling.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:57:09 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213801641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:32 schreef Ulx het volgende:
Accuraat gerapporteerd.

[ x ]

Nou ja, scheelt weer een kogel.
War is ugly... jesus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:57:56 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213801655
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:42 schreef oheng het volgende:
He he eindelijk! Nu nog in actie. Ik heb er 2 weken geleden nog eentje gezien in het Nat. Militair Museum in Soest.
Daar staat geen Cheetah GWI...

Daar staat het prototype uit de jaren '70 eind jaren '60. En voor zover ik weet is dat rijdende apparaat wat ze daar hebben de PRTL CA1.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 05-06-2024 20:29:57 ]
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:59:04 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213801675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik wens de heer Gurulev ongelooflijk hard de tyfus toe. En een raam.
Kopje thee
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213801855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En over twee jaar gezien niet. En dan tel ik de marine niet eens mee.
pi_213801962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Bovendien is de discrepantie ook wel echt gigantisch. "Oekrane hakt Rusland in de pan dit dit,
Maar dat zegt dus niemand. Oekrane blijft puur overeind door westerse steun.

Ik vind jou beeld sowieso wat apart. Een oorlog tussen Rusland en Navo zie je niet gebeuren, maar dat Rusland kernwapens gaat inzetten is wel denkbaar voor jou.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwoerd op 05-06-2024 20:19:49 ]
Цой жив
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:13:01 #261
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_213801980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Zeggen leidt altijd tot doen. Is gewoon massapsychologie. We slaapwandelen zo een wereldconflict in.

Bovendien is de discrepantie ook wel echt gigantisch. "Oekrane hakt Rusland in de pan dit dit, sus zo, duizenden doden per dag, tanks aan gort, etc." en ze kunnen ineens wel over een paar jaar een oorlog met de NAVO aangaan want oh wat zijn we bang.
Dat doen we dus niet.. ken je geschiedenis en je ziet dat conflict al jaren aankomen.

Maar blijf lekker je kop in het zand steken joh...
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:19:31 #262
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_213802121
quote:

[..]
Waarom?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213802139
Hee, kijk eens, @Discombobulate: : Je zult wel genieten nu, berichten dat er hier en daar de patstelling lijkt te verdwijnen. En wat mooier: Zelfs berichten dat Russen nu vrede willen. Tenminste: Deze soldaten hebben er geen zin meer in. Die willen niet meer vechten! Mooi h? En dat allemaal dankzij het ze de tering in schieten met westerse wapens. Het werkt dus wel! Wat zul je blij zijn als dit over nog grotere stukken van het front zal gebeuren.

twitter
pi_213802245
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen geloven dat zolang je een op macht beluste dictator z'n zin maar geeft, hij jou dan wel met rust laat.
Dit is in mijn ogen ietwat naef. Helemaal als je bedenkt dat de desbetreffende dictator al meerdere keren afspraken heeft geschonden.

Daar bovenop komt nog dat er toch al wel vrij duidelijk bewijs is van (pogingen tot) infiltratie in de politiek en bepaalde diensten. Nu komt dat natuurlijk wel vaker voor (#AmerikaBemoeitZichMetOns!!!), maar ik vind het behoorlijk a-relaxed dat een totalitair regime dit doet.

Dus fuck Putin
Laten we alsjeblieft de Russen gewoon zo hard mogelijk terug trappen naar dat reusachtige openluchttoilet dat Rusland heet. Hopenlijk kunnen we dan weer 70 jaar lang genieten van een beetje rust.
pi_213802356
quote:

[..]
Gelukkig werkte onze aanpak in 2014 wel heel goed he! Toen was er snel vrede en iedereen leefde nog lang en gelu...

Oh wacht

Verder is het behoorlijk dom om te denken dat er mensen in dit topic zijn die geen vrede willen.
Maar voor een eerlijk einde van de oorlog heb je wel twee partijen nodig die voor rede vatbaar zijn. En dat lijkt bij n partij nogal een probleempje te zijn.
pi_213802480
twitter
pi_213802571
quote:

[..]
Ik vind het toch wel ergens zwarte humor dat je je onzin om 19.45 uur verkondigt.
pi_213802668
Gaat lekker achter de Russische linies.

twitter
pi_213802752
twitter

Boem.
pi_213803263
Het is iedere keer weer een verassing waar de VS mee aan komt. Dit keer wil Mike Johnson carte blanche voor Oekrainsche inzet van wapens in rusland.

twitter
pi_213803878
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar dat zegt dus niemand. Oekrane blijft puur overeind door westerse steun.

Ik vind jou beeld sowieso wat apart. Een oorlog tussen Rusland en Navo zie je niet gebeuren, maar dat Rusland kernwapens gaat inzetten is wel denkbaar voor jou.
Ja natuurlijk, wat kunnen ze anders? Lijkt me meer dan logisch.
pi_213803932
Dat mensen het berhaupt denkbaar vinden dat Rusland blijkbaar de capaciteiten heeft om de NAVO aan te vallen. Wij zijn vele malen sterker. Volgens mij is het gewoon puur de angst. Een prikactie hooguit, maar geen groot conflict.
pi_213804023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat een onzin. Rusland kan niet veel meer na deze oorlog. We proberen het constant maar voor ons te verantwoorden om tch met Rusland in conflict te komen.
Hangt ervan af hoe deze oorlog eindig natuurlijk. Maar met wat Rusland nu al genvesteerd heeft in oorlog met zijn oorlogseconomie kunnen zij het zich niet permitteren om te stoppen met oorlogsvoeren. Want dan stort niet alleen hun economie in, maar mogelijk het gehele land.

Dus een volgende stap zal zijn het aanvallen van andere buurlanden. Die niet hoeven te rekenen op grootschalige hulp van het westen.

En hoe succesvoller ze hiermee zijn, hoe meer zij zullen denken dat zij klaar zijn voor een aanval van de Baltische staten bijvoorbeeld. Dit hoeft niet een grootschalige aanval te zijn, er hoeven niet eens soldaten bij betrokken zijn (niet openlijk in elk geval). Maar die aanval gaat er dan zeker komen.

Tenzij Rusland volledig in de pan wordt gehakt in Oekrane. Dat het enige wat zij kunnen doen is hun wonden likken en hun economie redden/opnieuw opbouwen. Dit zal mogelijk ook het moment zijn dat Rusland uit elkaar zal vallen, dat er een burger oorlog uitbreekt in Rusland, dat delen van Rusland zich gaan afscheiden.

Maar jij bent naever met je beweringen altijd dat Rusland nooit zal durven om de EU/NAVO aan te vallen, dan wij zijn met onze bewering dat deze oorlog er ooit zeker gaat komen. Als het niet in de volgende paar jaar is dan is het wel in de volgende 20+ jaar.

De NAVO zal ooit in een grootschalig conflict komen, dat is onvermijdelijk.
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:20:15 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213804086
Die drone operators worden ook steeds beter.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213804099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:14 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Hangt ervan af hoe deze oorlog eindig natuurlijk. Maar met wat Rusland nu al genvesteerd heeft in oorlog met zijn oorlogseconomie kunnen zij het zich niet permitteren om te stoppen met oorlogsvoeren. Want dan stort niet alleen hun economie in, maar mogelijk het gehele land.
Dit klopt natuurlijk niet. Anders zou elk land nog steeds oorlog aan het voeren zijn met een oorlogseconomie, aangezien elk land dat wel heeft gehad de afgelopen 100 jaar.

Je kan gewoon stoppen daarmee natuurlijk, met soms wat economische strubbelingen uiteraard. De baas van de Russische centrale bank is tot nu toe ook heel capabel gebleken.
pi_213804120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:14 schreef Delenlill het volgende:

De NAVO zal ooit in een grootschalig conflict komen, dat is onvermijdelijk.
Het is best aannemelijk, maar niet onvermijdelijk of anderzins een zekerheid dat dit zal gebeuren.
pi_213804214
twitter

twitter
pi_213804250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Dat mensen het berhaupt denkbaar vinden dat Rusland blijkbaar de capaciteiten heeft om de NAVO aan te vallen. Wij zijn vele malen sterker. Volgens mij is het gewoon puur de angst. Een prikactie hooguit, maar geen groot conflict.
Op dit moment niet. Maar stel dat het Westen Oekrane laat vallen en Rusland de oorlog wint. Grote kans dat dit voor barsten in het Navo bondgenootschap kan zorgen en Rusland, dat na een overwinning helemaal een superioriteitsgevoel heeft, kan hier van proberen te profiteren.

Een ander scenario is dat als Rusland kernwapens gaat gebruiken in Oekrane, zoals jij verwacht, dat de Navo direct militair gaat ingrijpen, waarna Rusland aanvallen op Polen of de Baltische Staten kan gaan uitvoeren, dan heb je ook oorlog.
Цой жив
pi_213804282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk niet. Anders zou elk land nog steeds oorlog aan het voeren zijn met een oorlogseconomie, aangezien elk land dat wel heeft gehad de afgelopen 100 jaar.

Je kan gewoon stoppen daarmee natuurlijk, met soms wat economische strubbelingen uiteraard. De baas van de Russische centrale bank is tot nu toe ook heel capabel gebleken.
Bijna elk land die een volledige oorlogseconomie gevoerd heeft is daarna economisch ingestort. En het heeft een tijd gekost om dit weer goed te krijgen.

Landen die de oorlog verliezen voelen dit uiteraard erger dan landen die de oorlog winnen natuurlijk. Denk aan Duitsland na WW1, onder andere door de herstelbetalingen, die de economie drukten zag Hitler geen andere keus dan om WW2 te starten. (Al had hij natuurlijk ook nog andere redenen hiervoor).

En sommige economien zullen beter bestand zijn tegen een volledige instorting ervan. Maar Rusland is dat niet verwacht ik. En ook Putin zijn macht is nu onlosmakelijk met deze oorlog verbonden.
pi_213804359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:23 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het is best aannemelijk, maar niet onvermijdelijk of anderzins een zekerheid dat dit zal gebeuren.
Klopt, de NAVO zou uit elkaar kunnen vallen voor die tijd. Maar als de NAVO blijft voort bestaan zal dit conflict er zeker een keer komen. Zo werkt te wereld nu eenmaal. De wereld is nooit zonder oorlogen geweest, en zal dat ook nooit zijn. Genoeg landen die een hekel aan de NAVO, en de landen erin hebben.

China, Rusland, het Midden Oosten, Afrika, Zuid Amerika zijn allemaal brandhaarden, kruitvaten die op ontploffen staan.
pi_213804492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Klopt, de NAVO zou uit elkaar kunnen vallen voor die tijd. Maar als de NAVO blijft voort bestaan zal dit conflict er zeker een keer komen. Zo werkt te wereld nu eenmaal. De wereld is nooit zonder oorlogen geweest, en zal dat ook nooit zijn. Genoeg landen die een hekel aan de NAVO, en de landen erin hebben.

China, Rusland, het Midden Oosten, Afrika, Zuid Amerika zijn allemaal brandhaarden, kruitvaten die op ontploffen staan.
Verder is de NAVO ook maar een naampje. Het is een samenwerkingsverband tussen landen (pact). Valt de NAVO uit elkaar, dan zal er weer een ander clubje worden opgericht.
pi_213804528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Bijna elk land die een volledige oorlogseconomie gevoerd heeft is daarna economisch ingestort. En het heeft een tijd gekost om dit weer goed te krijgen.

Landen die de oorlog verliezen voelen dit uiteraard erger dan landen die de oorlog winnen natuurlijk. Denk aan Duitsland na WW1, onder andere door de herstelbetalingen, die de economie drukten zag Hitler geen andere keus dan om WW2 te starten. (Al had hij natuurlijk ook nog andere redenen hiervoor).

En sommige economien zullen beter bestand zijn tegen een volledige instorting ervan. Maar Rusland is dat niet verwacht ik. En ook Putin zijn macht is nu onlosmakelijk met deze oorlog verbonden.
Ehh, dit klopt niet hoor. De Duitse economie stortte niet in door herstelbetalingen. Dat kwam door de beurskrach die vanuit de VS over kwam waaien in 1929. Het ging juist goed in de jaren 20 economisch gezien, ook in Duitsland. The roaring twenties.
pi_213804529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
Ten eerste is er een grote kans dat rusland een "burgeroorlog" start, net als in Moldavi, Georgi (3x), en Oekrane. Al dan niet mbv "little green men". Dat maakt het moeilijk voor de NAVO om in te grijpen.

Bovendien, als rusland Oekrane verovert, hebben ze vele miljoenen "soldaten" om in een vleesmolen te gooien. Het maakt Putin niet uit dat miljoenen Oekrainers sterven om alleen maar Estonie in te nemen.

Natuurlijk maakt de NAVO gehakt van het russische leger 1 op 1.

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 05-06-2024 23:07:31 ]
pi_213804574
twitter

twitter

twitter

twitter
pi_213804739
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ehh, dit klopt niet hoor. De Duitse economie stortte niet in door herstelbetalingen. Dat kwam door de beurskrach die vanuit de VS over kwam waaien in 1929. Het ging juist goed in de jaren 20 economisch gezien, ook in Duitsland. The roaring twenties.
De Duitse economie storte in na WW1, en alleen door slim economisch beleid wisten zij dit enigszins om te draaien. Maar de herstelbetalingen bleef een zware druk hierop leggen, en veroorzaakten ook onrust bij de bevolking. Mede door deze twee dingen kon de NAZI partij zo snel zo groot en machtig worden. En het was juist de Nazi partij nadat zij aan de macht kwamen die de economie nog beter maakten. Duitsland werd ook hard getroffen door de grote depressie.

Dat Hitler mede dankzij deze herstelbetalingen WW2 startte kan ik fout hebben. Maar het heeft er vast wel in mindere mate ook aan bijgedragen, ook al is het indirect.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 05-06-2024 23:25:17 ]
pi_213804764
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Op de bonnefooi naar Ukraine? Je bent niet goed wijs. Een betekenisvolle eenheid met een betekenisvolle training en ondersteuning en missie zou ik overwegen. In je eentje ben je niets.
Succes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 5 juni 2024 @ 23:18:51 #287
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_213804777
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_213804791
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarom geef je geen antwoord op de vraag?
[..]
En voor de rest begint je "ga zelf dan!!!!!111111EINZ" een beetje te vervelen. Zo werkt het niet. We hebben het immers over een situatie dat als je eigen land aangevallen wordt, je deze, al dan niet, zou verdedigen.

Je moet trouwens ook eens uitleggen hoe dat vluchten van jou dan precies werkt. Als een kakkerlak ren je snel weg als er gevochten moet gaan worden.

Waar naar toe? Naar een land waar er wel genoeg mensen zijn die de moeite nemen om hun eigen land te verdedigen? Het hippie gaat laf schuilen achter de rug van mensen die wel ruggegraat hebben?

Waarom zouden die mensen jou toelaten?
Lul niet, we vingen en vangen hier terecht hordes Oekrainers op.

Volstrekt hypocriet dat je lult over veiligheid dat het niet stopt aan de grens en tegelijkertijd dat je zegt dat het dan weer een oekranse probleem is, ipv ons allemaal, wat is het nou?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213804804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:44 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Je praat poep, Zuid Amerika staat helemaal niet op springen trouwens.
pi_213804812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:44 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
De rol die de Navo mag gaan spelen is boots on the ground in Oekrane. Of Rusland moet opgeven en alle grondgebied teruggeven (incl. de Krim) aan Oekrane.

De fout die we gemaakt hebben pre WOII met het opgeven van Tsjecho-Slowakije mag never nooit meer gemaakt worden.
OK, nou prima. Heb er met beroepsleger geen bezwaar tegen, doch riskante missie met al die kernwapens.
pi_213804822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dit is toch wel de meeste domme one liners die hier elke keer weer terug komt :')
Nee, makkelijk lullen over andermans leven.
pi_213804916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, wat kunnen ze anders? Lijkt me meer dan logisch.
Ik begrijp dat vanuit Poetin's positie terugtrekken uit Oekrane geen optie is. Wat ze wel kunnen doen is puur richten op verdedigen van de gebieden die ze nu in handen hebben en hopen dat op den duur de oorlog doodbloedt. Nieuwe offensieven leveren vrijwel niks op.
Цой жив
  woensdag 5 juni 2024 @ 23:41:24 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_213804962
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:35 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik begrijp dat vanuit Poetin's positie terugtrekken uit Oekrane geen optie is. Wat ze wel kunnen doen is puur richten op verdedigen van de gebieden die ze nu in handen hebben en hopen dat op den duur de oorlog doodbloedt. Nieuwe offensieven leveren vrijwel niks op.
Verdedigen kost ook heel veel geld en Russische levens. Ook dat levert niets op. Rusland gaat kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_213804966
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:21 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Je praat poep, Zuid Amerika staat helemaal niet op springen trouwens.
Er zijn veel interne conflicten in de landen in Zuid Amerika. Meestal tussen overheden en criminele groeperingen zoals kartels. Maar ook met groeperingen die graag de macht willen overnemen/zogenaamde vrijheidsstreiders.

Colombia, Brazili (in mindere mate) en Venezuela zijn hier voorbeelden van.

Ook is er spraken van een mogelijk oorlog tussen Venezuela en Guyana, De president van Venezuela heeft tenslotte claim gelegd op een groot gebied van dit land, en zijn bevolking heeft hierover zijn akkoord uitgesproken via een referendum.

Tevens zijn er een aantal landen in deze regio die duidelijk zouden kiezen (of hebben gekozen) voor Rusland en China in een toekomstig groot conflict (WW3).

Staan zij op springen in de mate waarop het Midden-Oosten en Afrika staan? Nee, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen kans op is.

En ik was Azi ook vergeten. Die regio staat namelijk ook op springen.

Op dit ogenblik is de EU de meest stabiele regio in de wereld. Dat en natuurlijk Oceani. En ja de EU, want door Rusland is Europa dat niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Delenlill op 05-06-2024 23:49:49 ]
pi_213805060
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Verdedigen kost ook heel veel geld en Russische levens. Ook dat levert niets op. Rusland gaat kapot.
Het kost iig ene stuk minder levens dan aanvallen, dat kan Rusland jaren volhouden. Dan is het de vraag hoe Oekrane verder wil, willen zij de Russen in bezette gebieden blijven aanvallen en hoeverre wil het westen blijven steunen?
Цой жив
pi_213805105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:44 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
De rol die de Navo mag gaan spelen is boots on the ground in Oekrane. Of Rusland moet opgeven en alle grondgebied teruggeven (incl. de Krim) aan Oekrane.

De fout die we gemaakt hebben pre WOII met het opgeven van Tsjecho-Slowakije mag never nooit meer gemaakt worden.
De grootste fout die het collectieve westen gemaakt heeft is het sluiten van het lend/lease verdrag met de Russen tijdens WO II.
pi_213805115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, makkelijk lullen over andermans leven.
Precies, makkelijk lullen dat de Oekraners geen zelfbeschikkingsrecht hebben en maar gewoon onder het Russische juk moeten leven.
pi_213805130
https://www.kyivpost.com/post/33768
quote:
Swarms of Ukrainian Kamikaze Drones Stop Russian Offensive in Kharkiv Region
The Kremlin maintains the line that everything is still going well and forcing Ukrainian forces to retreat, while most other sources tell of a Russian offensive out of steam amid crushing losses.

Fighting in Ukraine’s northern Kharkiv sector is continuing but Russian attacks are making no progress and often taking heavy casualties, spokesman for Ukraine’s Army General Staff (AGS) Andriy Kovalev said during a Monday evening news broadcast. Units of the Armed Forces of Ukraine (AFU) are repelling all attacks and the situation in the sector is tense but stable, he said.

Ukrainian milbloggers this week have widely echoed Kovalev’s statement that Russian forces are still attempting to attack around the town of Vovchansk and the village of Liptsy, in northeastern Ukraine, but gaining no ground. According to on-the-ground accounts, video, and independent news reports, recent assaults have frequently been weak, unsupported by heavy weapons, and almost always have been cut to pieces by Ukrainian mortar and artillery barrages, followed up by FPV drone swarms.

Moscow’s official position, a month into its Kharkiv offensive, has not changed, claiming Russian attacks backed by heavy air strikes are still relentlessly advancing. A June 3 Defense Ministry statement said Russian forces were “continuing to advance into the depths of the enemy’s defense” and had “defeated” Ukraine’s 57th Motorized Infantry and 82nd Air Assault Brigades in battles in the Kharkiv region. The report also claimed that Ukrainian forces had launched five unsuccessful counterattacks in the vicinity of Vovchansk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 juni 2024 @ 00:30:28 #300
103434 Delenlill
pi_213805146
https://www.twz.com/news-(...)drones-gets-underway
quote:
Competition To Supply Ukraine With FPV Drones Gets Underway
As FPV drones rapidly redefined the battlefield, Ukraine’s appetite for them has exploded.

Amulti-national effort to provide Kyiv with additional first-person view (FPV) drones has officially begun, thanks to the launch of an industry competition. Led by the United Kingdom, the competition will dish out funds to successful bidders in hopes of delivering significant quantities FPV drones to Ukraine. These types of munitions have become critical on both sides of the front lines in the war in Ukraine; so much so that it has spurred an arms race for them.

The competition, led by the U.K. Ministry of Defense with assistance from the Latvian Ministry of Defense, was formally opened yesterday. The initiative is part of plans orchestrated by the Drone Capability Coalition, which was made public in February and is headed by the U.K. and Latvia. The Drone Capability Coalition has the aim of supplying Kyiv with over a million drones, predominately FPV types, by the end of the year.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')