quote:Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar
Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.
Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’
Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geïntimideerd. Er zijn beelden van de daders.
Dat is helemaal niet het tijdspad wat hier relevant is. Het gaat juist om al die duizenden kleine stapjes waarbij er terrein weggegeven is dat in de jaren, decennia, eeuwen ervoor terug is gewonnen op de zeloten.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:
[..]
...
‘Gevaar’ zou voor mij betekenen dat er een reële kans is dat Nederland binnen nu en 5 jaar onder sharia staat. ...
quote:Op maandag 3 juni 2024 15:59 schreef oblo het volgende:
[..]
Ho ho, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je zegt letterlijk, twee keer, dat de kern / angel van het probleem van het toenemende antisemitisme de pro-Israel kant is. Dus het echte probleem is niet de antisemieten zelf.
Dit heb jij getypt:
Ja dat heb ik getypt. Misschien moet ik het nog wat verduidelijken. Zolang pro-Israël mensen de misdaden van Israël blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem want zolang dat niet gebeurt stopt Israël niet met waar het mee bezig is. De oorzaak van de toename van antisemitisme komt door het handelen van Israël na 7 oktober. Pro-Israël mensen moeten gaan inzien dat Israël fout bezig is zodat er druk ontstaat op de Israëlische regering en dan kan er een begin van verandering komen voor de Palestijnen en dat zal ook weer invloed hebben op de toename of afname van antisemitisme. Is het zo duidelijker?quote:Dus ik ben het eens dat de opleving van antisemitisme een probleem is maar we moeten de oorzaak wel juist benoemen om het vervolgens te snappen en er correct mee om te gaan. Zolang pro-Israël mensen de misdaden van Israël blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem.
Waarschijnlijk gaat er nu iemand heel boos hierop reageren en het gedrag van Israël goedpraten of ongemoeid laten... juist dat bord voor de kop is de kern van deze problematiek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen weet heb van recent toegenomen moslimhaat... is dat het geval of is dit een hypothetische vraag? Toenemende moslimhaat kan inderdaad het gevolg zijn van bijv. straatbendes met een moslimachtergrond of een terroristische aanslag. 9/11 is daar een goed voorbeeld van. 9/11 maakte moslimhaat niet correct, maar in die situatie zorgde de acties van een stel islamitische terroristen inderdaad voor een toename in moslimhaat en mensen die 9/11 oke vonden stonden ook in de weg voor het doen afnemen van moslimhaat.quote:Dus mijn vraag: we zien nu ook toenemende moslimhaat, is de kern van dat probleem een of ander Islamitisch land? Of de manier waarop moslims zich gedragen? En niet de haters zelf?
Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ja dat heb ik getypt. Misschien moet ik het nog wat verduidelijken. Zolang pro-Israël mensen de misdaden van Israël blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem want zolang dat niet gebeurt stopt Israël niet met waar het mee bezig is. De oorzaak van de toename van antisemitisme komt door het handelen van Israël na 7 oktober. Pro-Israël mensen moeten gaan inzien dat Israël fout bezig is zodat er druk ontstaat op de Israëlische regering en dan kan er een begin van verandering komen voor de Palestijnen en dat zal ook weer invloed hebben op de toename of afname van antisemitisme. Is het zo duidelijker?
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen weet heb van recent toegenomen moslimhaat... is dat het geval of is dit een hypothetische vraag? Toenemende moslimhaat kan inderdaad het gevolg zijn van bijv. straatbendes met een moslimachtergrond of een terroristische aanslag. 9/11 is daar een goed voorbeeld van. 9/11 maakte moslimhaat niet correct, maar in die situatie zorgde de acties van een stel islamitische terroristen inderdaad voor een toename in moslimhaat en mensen die 9/11 oke vonden stonden ook in de weg voor het doen afnemen van moslimhaat.
Ik hoop dat je begrijpt dat een toename in antisemitisme en moslimhaat kan ontstaan door een aanslag/oorlog/bendes/wangedrag ver land etc. en tegelijkertijd antisemitisme en moslimhaat fout is en de personen die dat bezigen fout zijn. Als ik je goed begrijp zie jij een soort tegenstrijdigheid of zie je het als iets wat de verantwoordelijkheid verschuift... maar dat is niet zo. Er is geen tegenstrijdigheid en geen verschuiving van verantwoordelijkheid.
Op een dag weet je wat je wilt worden: een antisemiet.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat een toename in antisemitisme en moslimhaat kan ontstaan door een aanslag/oorlog/bendes/wangedrag ver land etc. en tegelijkertijd antisemitisme en moslimhaat fout is en de personen die dat bezigen fout zijn. Als ik je goed begrijp zie jij een soort tegenstrijdigheid of zie je het als iets wat de verantwoordelijkheid verschuift... maar dat is niet zo. Er is geen tegenstrijdigheid en geen verschuiving van verantwoordelijkheid.
Ik snap je punt niet. Bedoel je te zeggen dat antisemitisme volledig op zichzelf staat als fenomeen (in tegenstelling tot andere vormen van racisme, discriminatie en haat) en niet kan groeien of afnemen door gedrag van mensen die dat land vertegenwoordigen en/of die etnische achtergrond hebben?quote:Op maandag 3 juni 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Geen enkel onderscheid tussen regering en individu, Jood of Israëliet. Maar wel Joden dat allemaal toeschrijven, en daarom is er toename van antisemitisme.
Nee: dat antisemitisme sluimerde al vér voor 7 oktober.
Nu is het mij duidelijk. Voor jou is de kern van het probleem het excuus dat antisemieten geven voor hun antisemitisme, in dit specifieke geval de staat Israel. Het allerbelangrijkste is voor jou het excuus proberen weg te nemen voor de antisemiet en daar moeten we op focussen. Voor jou is de kern van het probleem dus niet de antisemiet, zijn gedachtegang en zijn ideeën bestrijden.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ja dat heb ik getypt. Misschien moet ik het nog wat verduidelijken. Zolang pro-Israël mensen de misdaden van Israël blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem want zolang dat niet gebeurt stopt Israël niet met waar het mee bezig is. De oorzaak van de toename van antisemitisme komt door het handelen van Israël na 7 oktober. Pro-Israël mensen moeten gaan inzien dat Israël fout bezig is zodat er druk ontstaat op de Israëlische regering en dan kan er een begin van verandering komen voor de Palestijnen en dat zal ook weer invloed hebben op de toename of afname van antisemitisme. Is het zo duidelijker?
Dat is de definitie van racisme; dat je je land 'vertegenwoordigt' omdat je roots er toevallig liggen. Dan kom je net als Wilders met heel domme uitspraken.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet. Bedoel je te zeggen dat antisemitisme volledig op zichzelf staat als fenomeen (in tegenstelling tot andere vormen van racisme, discriminatie en haat) en niet kan groeien of afnemen door gedrag van mensen die dat land vertegenwoordigen en/of die etnische achtergrond hebben?
Of bedoel je te zeggen dat Israël niet fout bezig is sinds 7 oktober en dat dat het dus niet kan zijn en het nu toevallig zomaar ineens groeit?
Gast, ik zeg toch niet dat dat oke is. Ik zeg alleen dat dat gebeurt bij veel mensen. Helaas en ten onrechte, maar het gebeurt wel.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de definitie van racisme; dat je je land 'vertegenwoordigt' omdat je roots er toevallig liggen. Dan kom je net als Wilders met heel domme uitspraken.
- Netanyahu en co plegen oorlogsmisdadenquote:Netanyahu en zijn cronies zijn fout bezig; hoe dat rechtvaardigt om, zoals die woke universiteiten overal, rucksichtlos banden te verbreken en Israëlische studenten te weren, weten alleen de opper-deugende 'progressieven', die doorgaans heel snel hysterisch worden van dat soort plat racisme zolang het niet Joden (of blanken) betreft.
Er is geen hypocrisie. In ieder geval niet bij mij.quote:En daar zit de crux: die schrijnende, onuitstaanbare hypocrisie.
Het was een misdadige aanslag die ik resoluut afkeur. Ik heb geen begrip voor het geweld en de haat. Ik heb wel begrip voor de onvrede van de Palestijnen en heb empathie voor de ellende die ze al heel erg lang meemaken onder Hamas en onder Israël en wil daar graag een oplossing voor.quote:Vraag aan jou: was 7 oktober uberhaupt een misdadige aanslag, of moeten we ook daar begrip voor hebben?
Ben wel benieuwd hoeveel mensen in NL uit Israël of Palestina (lol) afkomstig zijnquote:Op maandag 3 juni 2024 22:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gast, ik zeg toch niet dat dat oke is. Ik zeg alleen dat dat gebeurt bij veel mensen. Helaas en ten onrechte, maar het gebeurt wel.
Dus jij gelooft dat antisemieten joden haten puur omdat ze joden haten of omdat de Koran dat zegt, en dat elke andere reden daar absoluut niet aan kan bijdragen?quote:Op maandag 3 juni 2024 21:40 schreef oblo het volgende:
[..]
Nu is het mij duidelijk. Voor jou is de kern van het probleem het excuus dat antisemieten geven voor hun antisemitisme, in dit specifieke geval de staat Israel. Het allerbelangrijkste is voor jou het excuus proberen weg te nemen voor de antisemiet en daar moeten we op focussen. Voor jou is de kern van het probleem dus niet de antisemiet, zijn gedachtegang en zijn ideeën bestrijden.
Oorlogsmisdaden wakkeren haat aan. Oorlogsmisdaden door Israël wakkeren antisemitisme aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit. Zolang Israël doorgaat met oorlogsmisdaden en supporters die oorlogsmisdaden blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in antisemitisme door.quote:Wat als er over een tijdje een ander excuus voor antisemitisme wordt gebruikt?
Antisemitisme wakkert haat aan.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oorlogsmisdaden wakkeren haat aan. Oorlogsmisdaden door Israël wakkeren antisemitisme aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit. Zolang Israël doorgaat met oorlogsmisdaden en supporters die oorlogsmisdaden blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in antisemitisme door.
Eerst janken over dat iemand geen onderscheid kan maken, en dan beginnen over ''alles toeschrijven aan joden''.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen enkel onderscheid tussen regering en individu, Jood of Israëliet. Maar wel Joden dat allemaal toeschrijven, en daarom is er toename van antisemitisme.
Nee: dat antisemitisme sluimerde al vér voor 7 oktober.
“Het antisemitisme is niet het probleem, nee, degene die daarop reageren, die zijn het echte probleem!”quote:Op maandag 3 juni 2024 22:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat antisemieten joden haten puur omdat ze joden haten of omdat de Koran dat zegt, en dat elke andere reden daar absoluut niet aan kan bijdragen?
Uiteraard wil ik de gedachtegang en ideeën van een antisemiet bestrijden. Maar oorlogsmisdaden van Netanyahu en co werken daar averrechts bij. Nentanyahu en co daarbij steunen ook. Het zou los van elkaar moeten staan maar helaas is dat bij veel mensen niet zo.
[..]
Oorlogsmisdaden wakkeren haat aan. Oorlogsmisdaden door Israël wakkeren antisemitisme aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit. Zolang Israël doorgaat met oorlogsmisdaden en supporters die oorlogsmisdaden blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in antisemitisme door.
Vergeet het opeisen van NAW gegevens van Israëlische onderzoekers door gemaskerde mannen aan de tafel van de UvA niet. Dat soort lijsten werden vroeger ook opgesteld.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de definitie van racisme; dat je je land 'vertegenwoordigt' omdat je roots er toevallig liggen. Dan kom je net als Wilders met heel domme uitspraken.
Netanyahu en zijn cronies zijn fout bezig; hoe dat rechtvaardigt om, zoals die woke universiteiten overal, rucksichtlos banden te verbreken en Israëlische studenten te weren, weten alleen de opper-deugende 'progressieven', die doorgaans heel snel hysterisch worden van dat soort plat racisme zolang het niet Joden (of blanken) betreft.
En daar zit de crux: die schrijnende, onuitstaanbare hypocrisie.
Vraag aan jou: was 7 oktober uberhaupt een misdadige aanslag, of moeten we ook daar begrip voor hebben?
Om te kotsen.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Het antisemitisme is niet het probleem, nee, degene die daarop reageren, die zijn het echte probleem!”
Jij bent toch Getuige en gelooft dat God de Joden heeft verworpen en zij nooit vergeven kunnen worden voor hun zonden? Klinkt allemaal behoorlijk een eindje die richting op.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Dus iets met pot verwijt ketel dat het zwart ziet.
Misschien moet jij mensen niet dingen toeschrijven, zoals antisemitisme.
Jij vindt toegenomen moslimhaat na 9/11 niet correct, maar begrijpt wel het toegenomen antisemitisme in Nederland na 7/10, waar nota bene Moslims de aanstichter van zijn. Jij vindt dat Israël gestopt moet worden door middel van een toename van antisemitisme als een drukmiddel op de Nederlandse en Europese overheden? Vind je het dan ook correct als moslimhaat toeneemt om moslimterrorisme wereldwijd te stoppen?quote:Op maandag 3 juni 2024 20:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen weet heb van recent toegenomen moslimhaat... is dat het geval of is dit een hypothetische vraag? Toenemende moslimhaat kan inderdaad het gevolg zijn van bijv. straatbendes met een moslimachtergrond of een terroristische aanslag. 9/11 is daar een goed voorbeeld van. 9/11 maakte moslimhaat niet correct, maar in die situatie zorgde de acties van een stel islamitische terroristen inderdaad voor een toename in moslimhaat en mensen die 9/11 oke vonden stonden ook in de weg voor het doen afnemen van moslimhaat.
Iedereen persoonlijk kan vergeven worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Jij bent toch Getuige en gelooft dat God de Joden heeft verworpen en zij nooit vergeven kunnen worden voor hun zonden? Klinkt allemaal behoorlijk een eindje die richting op.
Klopt. Helemaal eens.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:04 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Antisemitisme wakkert haat aan.
Antisemitisme door Palestina wakkert moslimhaat aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit.
Zolang Palestina doorgaat met antisemitisme en supporters die antisemitisme blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in moslimhaat door.
Als je dat uit mijn tekst haalt dan houdt het op en heeft het weinig zin om verder te praten. Tenzij je de acties van Israël na 7 oktober schaart onder de noemer "reageren op antisemitisme" en het daarmee vergoeilijkt, dan ben je helemaal van 't padje af en ver van huis.quote:Op maandag 3 juni 2024 23:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Het antisemitisme is niet het probleem, nee, degene die daarop reageren, die zijn het echte probleem!”
7/10 werd inderdaad gedaan door moslims maar daarna ging Israël er overheen met 30 7/10's. Niet raar dat dan het antisemitisme meer stijgt dan de moslimhaat. En je weet zelf ook wel dat dit niet begon op 7/10 maar iets is uit een decennia lang conflict.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vindt toegenomen moslimhaat na 9/11 niet correct, maar begrijpt wel het toegenomen antisemitisme in Nederland na 7/10, waar nota bene Moslims de aanstichter van zijn. Jij vindt dat Israël gestopt moet worden door middel van een toename van antisemitisme als een drukmiddel op de Nederlandse en Europese overheden? Vind je het dan ook correct als moslimhaat toeneemt om moslimterrorisme wereldwijd te stoppen?
Noem er eens 1?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
daarna ging Israël er overheen met 30 7/10's.
Jij bent af.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal eens.
[..]
Als je dat uit mijn tekst haalt dan houdt het op en heeft het weinig zin om verder te praten. Tenzij je de acties van Israël na 7 oktober schaart onder de noemer "reageren op antisemitisme" en het daarmee vergoeilijkt, dan ben je helemaal van 't padje af en ver van huis.
[..]
7/10 werd inderdaad gedaan door moslims maar daarna ging Israël er overheen met 30 7/10's. Niet raar dat dan het antisemitisme meer stijgt dan de moslimhaat. En je weet zelf ook wel dat dit niet begon op 7/10 maar iets is uit een decennia lang conflict.
Nee ik vind niet dat Israël gestopt moet worden door middel van toename van antisemitisme, er moet kritiek komen op Netanyahu en co van de mensen die tot nu toe achter hem hebben gestaan (zowel openlijk als oogluikend). Waarom je antisemitisme en kritiek op de Israëlische regering gelijkstelt is mij een raadsel al ben je niet de enige die dat doet helaas.
Gelukkig lijkt er nu steeds meer kritiek en tegengas tegen de Israëlische regering te komen vanuit Biden. Nog steeds te weinig en te langzaam maar toch een stap in de goede richting.
Dat doe ik helemaal niet. Degene die antisemitisme zien als pressiemiddel op Netanyahu zien dat, schijnbaar zo. Wat heeft een Jood in Nederland te maken met de Israëlische regering, wat heeft een student uit Israël daarmee te maken? Waarom moeten die hier verguist worden en de toegang tot onderwijs ontzegt worden. Denken die achterlijken nu echt dat dit Netanyahu ook maar iets kan schelen? Maar ondertussen gaat de polarisatie doorrrr.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom je antisemitisme en kritiek op de Israëlische regering gelijkstelt is mij een raadsel al ben je niet de enige die dat doet helaas.
En wat heeft een UvA te maken met Amerika. Alsof het Biden iets kan schelen dat Joodse studenten hier niet naar de universiteit kunnen. Alsof Jodenhaat in Nederland Biden kan overhalen om zich uit te spreken tegen Israël.quote:Gelukkig lijkt er nu steeds meer kritiek en tegengas tegen de Israëlische regering te komen vanuit Biden. Nog steeds te weinig en te langzaam maar toch een stap in de goede richting.
Leef je onder een steen? Wat is dit nou weer voor vraag.quote:
Gooi jezelf weg met je cijfertjes.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Leef je onder een steen? Wat is dit nou weer voor vraag.
Nou oke, bij deze (cijfers van mei 2024 dus inmiddels hoger):
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |