abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juni 2024 @ 18:36:45 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213778312
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

twitter

Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.

quote:
Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar

Volgens het Centrum Informatie en Documentatie IsraŽl (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.

Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’

Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geÔntimideerd. Er zijn beelden van de daders.

twitter

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 juni 2024 @ 19:26:27 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213778927
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
...

‘Gevaar’ zou voor mij betekenen dat er een reŽle kans is dat Nederland binnen nu en 5 jaar onder sharia staat. ...
Dat is helemaal niet het tijdspad wat hier relevant is. Het gaat juist om al die duizenden kleine stapjes waarbij er terrein weggegeven is dat in de jaren, decennia, eeuwen ervoor terug is gewonnen op de zeloten.

Het is bezopen dat we met het vingertje staan te wijzen naar reformatorisch onderwijs terwijl er een kilometer verderop vijf islamitische scholen uit de grond schieten met vergelijkbare rigide waarden die aan kinderen opgelegd worden. Dat we allemaal feministisch zijn maar dat we onze ogen dichtdoen als er in gemeenschappen van minderheden dezelfde strijd gevoerd wordt als onze Dolle Mina's een halve eeuw geleden want cultuur en begrip en zo.

Het enige dat dat in de hand werkt is frustratie en polarisatie als het ene wel en het andere niet benoemd mag worden naar gelang de achtergrond.

*toch een disclaimertje: nee niet elke islamitische school is kut en onderdrukkend en niet alle gezinnen met een migratieachtergrond slaan de meisjes in elkaar als ze geen boerka aandoen
pi_213780015
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:59 schreef oblo het volgende:

[..]
Ho ho, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Je zegt letterlijk, twee keer, dat de kern / angel van het probleem van het toenemende antisemitisme de pro-Israel kant is. Dus het echte probleem is niet de antisemieten zelf.

Dit heb jij getypt:
quote:
Dus ik ben het eens dat de opleving van antisemitisme een probleem is maar we moeten de oorzaak wel juist benoemen om het vervolgens te snappen en er correct mee om te gaan. Zolang pro-IsraŽl mensen de misdaden van IsraŽl blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem.

Waarschijnlijk gaat er nu iemand heel boos hierop reageren en het gedrag van IsraŽl goedpraten of ongemoeid laten... juist dat bord voor de kop is de kern van deze problematiek.
Ja dat heb ik getypt. Misschien moet ik het nog wat verduidelijken. Zolang pro-IsraŽl mensen de misdaden van IsraŽl blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem want zolang dat niet gebeurt stopt IsraŽl niet met waar het mee bezig is. De oorzaak van de toename van antisemitisme komt door het handelen van IsraŽl na 7 oktober. Pro-IsraŽl mensen moeten gaan inzien dat IsraŽl fout bezig is zodat er druk ontstaat op de IsraŽlische regering en dan kan er een begin van verandering komen voor de Palestijnen en dat zal ook weer invloed hebben op de toename of afname van antisemitisme. Is het zo duidelijker?

quote:
Dus mijn vraag: we zien nu ook toenemende moslimhaat, is de kern van dat probleem een of ander Islamitisch land? Of de manier waarop moslims zich gedragen? En niet de haters zelf?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen weet heb van recent toegenomen moslimhaat... is dat het geval of is dit een hypothetische vraag? Toenemende moslimhaat kan inderdaad het gevolg zijn van bijv. straatbendes met een moslimachtergrond of een terroristische aanslag. 9/11 is daar een goed voorbeeld van. 9/11 maakte moslimhaat niet correct, maar in die situatie zorgde de acties van een stel islamitische terroristen inderdaad voor een toename in moslimhaat en mensen die 9/11 oke vonden stonden ook in de weg voor het doen afnemen van moslimhaat.

Ik hoop dat je begrijpt dat een toename in antisemitisme en moslimhaat kan ontstaan door een aanslag/oorlog/bendes/wangedrag ver land etc. en tegelijkertijd antisemitisme en moslimhaat fout is en de personen die dat bezigen fout zijn. Als ik je goed begrijp zie jij een soort tegenstrijdigheid of zie je het als iets wat de verantwoordelijkheid verschuift... maar dat is niet zo. Er is geen tegenstrijdigheid en geen verschuiving van verantwoordelijkheid.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 3 juni 2024 @ 20:52:26 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213780283
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Ja dat heb ik getypt. Misschien moet ik het nog wat verduidelijken. Zolang pro-IsraŽl mensen de misdaden van IsraŽl blijven ontkennen en steunen is de angel niet uit het probleem want zolang dat niet gebeurt stopt IsraŽl niet met waar het mee bezig is. De oorzaak van de toename van antisemitisme komt door het handelen van IsraŽl na 7 oktober. Pro-IsraŽl mensen moeten gaan inzien dat IsraŽl fout bezig is zodat er druk ontstaat op de IsraŽlische regering en dan kan er een begin van verandering komen voor de Palestijnen en dat zal ook weer invloed hebben op de toename of afname van antisemitisme. Is het zo duidelijker?
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen weet heb van recent toegenomen moslimhaat... is dat het geval of is dit een hypothetische vraag? Toenemende moslimhaat kan inderdaad het gevolg zijn van bijv. straatbendes met een moslimachtergrond of een terroristische aanslag. 9/11 is daar een goed voorbeeld van. 9/11 maakte moslimhaat niet correct, maar in die situatie zorgde de acties van een stel islamitische terroristen inderdaad voor een toename in moslimhaat en mensen die 9/11 oke vonden stonden ook in de weg voor het doen afnemen van moslimhaat.

Ik hoop dat je begrijpt dat een toename in antisemitisme en moslimhaat kan ontstaan door een aanslag/oorlog/bendes/wangedrag ver land etc. en tegelijkertijd antisemitisme en moslimhaat fout is en de personen die dat bezigen fout zijn. Als ik je goed begrijp zie jij een soort tegenstrijdigheid of zie je het als iets wat de verantwoordelijkheid verschuift... maar dat is niet zo. Er is geen tegenstrijdigheid en geen verschuiving van verantwoordelijkheid.
Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Geen enkel onderscheid tussen regering en individu, Jood of IsraŽliet. Maar wel Joden dat allemaal toeschrijven, en daarom is er toename van antisemitisme.

Nee: dat antisemitisme sluimerde al vťr voor 7 oktober.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 3 juni 2024 @ 21:03:06 #5
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213780494
quote:

[..]
[..]
Op een dag weet je wat je wilt worden: een antisemiet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213780933
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Echt, hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Geen enkel onderscheid tussen regering en individu, Jood of IsraŽliet. Maar wel Joden dat allemaal toeschrijven, en daarom is er toename van antisemitisme.

Ik snap je punt niet. Bedoel je te zeggen dat antisemitisme volledig op zichzelf staat als fenomeen (in tegenstelling tot andere vormen van racisme, discriminatie en haat) en niet kan groeien of afnemen door gedrag van mensen die dat land vertegenwoordigen en/of die etnische achtergrond hebben?

Of bedoel je te zeggen dat IsraŽl niet fout bezig is sinds 7 oktober en dat dat het dus niet kan zijn en het nu toevallig zomaar ineens groeit?
pi_213780971
quote:

[..]
[..]
Nu is het mij duidelijk. Voor jou is de kern van het probleem het excuus dat antisemieten geven voor hun antisemitisme, in dit specifieke geval de staat Israel. Het allerbelangrijkste is voor jou het excuus proberen weg te nemen voor de antisemiet en daar moeten we op focussen. Voor jou is de kern van het probleem dus niet de antisemiet, zijn gedachtegang en zijn ideeŽn bestrijden.

Wat als er over een tijdje een ander excuus voor antisemitisme wordt gebruikt?

Zie je de kronkel in je redenering niet?
  maandag 3 juni 2024 @ 21:41:36 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213780979
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik snap je punt niet. Bedoel je te zeggen dat antisemitisme volledig op zichzelf staat als fenomeen (in tegenstelling tot andere vormen van racisme, discriminatie en haat) en niet kan groeien of afnemen door gedrag van mensen die dat land vertegenwoordigen en/of die etnische achtergrond hebben?

Of bedoel je te zeggen dat IsraŽl niet fout bezig is sinds 7 oktober en dat dat het dus niet kan zijn en het nu toevallig zomaar ineens groeit?
Dat is de definitie van racisme; dat je je land 'vertegenwoordigt' omdat je roots er toevallig liggen. Dan kom je net als Wilders met heel domme uitspraken.

Netanyahu en zijn cronies zijn fout bezig; hoe dat rechtvaardigt om, zoals die woke universiteiten overal, rucksichtlos banden te verbreken en IsraŽlische studenten te weren, weten alleen de opper-deugende 'progressieven', die doorgaans heel snel hysterisch worden van dat soort plat racisme zolang het niet Joden (of blanken) betreft.

En daar zit de crux: die schrijnende, onuitstaanbare hypocrisie.

Vraag aan jou: was 7 oktober uberhaupt een misdadige aanslag, of moeten we ook daar begrip voor hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213781302
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is de definitie van racisme; dat je je land 'vertegenwoordigt' omdat je roots er toevallig liggen. Dan kom je net als Wilders met heel domme uitspraken.
Gast, ik zeg toch niet dat dat oke is. Ik zeg alleen dat dat gebeurt bij veel mensen. Helaas en ten onrechte, maar het gebeurt wel.

quote:
Netanyahu en zijn cronies zijn fout bezig; hoe dat rechtvaardigt om, zoals die woke universiteiten overal, rucksichtlos banden te verbreken en IsraŽlische studenten te weren, weten alleen de opper-deugende 'progressieven', die doorgaans heel snel hysterisch worden van dat soort plat racisme zolang het niet Joden (of blanken) betreft.
- Netanyahu en co plegen oorlogsmisdaden
- Pro-Palestina demonstranten willen dat universiteiten tijdelijk banden verbreken om druk uit te oefenen op Netanyahu en co.

Welke van de twee is erger? Hmmmm.... lastig :P . Maar nee laten we doen alsof het allebei even erg is of dat het tweede erger is :+

Betreffende de IsraŽlische studenten... bedoel je in de VS? Die werden zo ver ik weet niet specifiek geweerd. Alleen op plekken waar iedereen werd geweerd werden ook IsraŽlische studenten geweerd en dat werd dan door conservatieve media gespind als antisemitisme.

Als er ergens wel specifiek alleen IsraŽlische studenten werden geweerd om gewoon hun schoolactiviteiten te doen dan keur ik dat af. Pro-IsraŽlische studenten die pro-Palestina protesten willen verstoren met wangedrag keur ik ook af. En andersom.

quote:
Er is geen hypocrisie. In ieder geval niet bij mij.

quote:
Vraag aan jou: was 7 oktober uberhaupt een misdadige aanslag, of moeten we ook daar begrip voor hebben?
Het was een misdadige aanslag die ik resoluut afkeur. Ik heb geen begrip voor het geweld en de haat. Ik heb wel begrip voor de onvrede van de Palestijnen en heb empathie voor de ellende die ze al heel erg lang meemaken onder Hamas en onder IsraŽl en wil daar graag een oplossing voor.
  maandag 3 juni 2024 @ 22:24:38 #10
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213781419
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Gast, ik zeg toch niet dat dat oke is. Ik zeg alleen dat dat gebeurt bij veel mensen. Helaas en ten onrechte, maar het gebeurt wel.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen in NL uit IsraŽl of Palestina (lol) afkomstig zijn :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213781459
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:40 schreef oblo het volgende:

[..]
Nu is het mij duidelijk. Voor jou is de kern van het probleem het excuus dat antisemieten geven voor hun antisemitisme, in dit specifieke geval de staat Israel. Het allerbelangrijkste is voor jou het excuus proberen weg te nemen voor de antisemiet en daar moeten we op focussen. Voor jou is de kern van het probleem dus niet de antisemiet, zijn gedachtegang en zijn ideeŽn bestrijden.
Dus jij gelooft dat antisemieten joden haten puur omdat ze joden haten of omdat de Koran dat zegt, en dat elke andere reden daar absoluut niet aan kan bijdragen?

Uiteraard wil ik de gedachtegang en ideeŽn van een antisemiet bestrijden. Maar oorlogsmisdaden van Netanyahu en co werken daar averrechts bij. Nentanyahu en co daarbij steunen ook. Het zou los van elkaar moeten staan maar helaas is dat bij veel mensen niet zo.

quote:
Wat als er over een tijdje een ander excuus voor antisemitisme wordt gebruikt?
Oorlogsmisdaden wakkeren haat aan. Oorlogsmisdaden door IsraŽl wakkeren antisemitisme aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit. Zolang IsraŽl doorgaat met oorlogsmisdaden en supporters die oorlogsmisdaden blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in antisemitisme door.
  maandag 3 juni 2024 @ 23:04:32 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213781707
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Oorlogsmisdaden wakkeren haat aan. Oorlogsmisdaden door IsraŽl wakkeren antisemitisme aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit. Zolang IsraŽl doorgaat met oorlogsmisdaden en supporters die oorlogsmisdaden blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in antisemitisme door.
Antisemitisme wakkert haat aan.
Antisemitisme door Palestina wakkert moslimhaat aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit.
Zolang Palestina doorgaat met antisemitisme en supporters die antisemitisme blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in moslimhaat door.
pi_213781778
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

Eerst janken over dat iemand geen onderscheid kan maken, en dan beginnen over ''alles toeschrijven aan joden''.
Te lachwekkend.

Wie schrijft het toe aan joden dan? Dat zegt niemand.
Mensen geven, met alle recht, IsraŽl de schuld van de meest afgrijselijke oorlogsmisdaden.
IsraŽl is een terroristenstaat.

Israel staat niet gelijk aan joden. Feiten staan niet gelijk aan joden.
Dus wat zeggen over de walgelijkheden van Israel staat niet gelijk aan antisemitisme.
Verre van.

Dus iets met pot verwijt ketel dat het zwart ziet.
Misschien moet jij mensen niet dingen toeschrijven, zoals antisemitisme.

Maar goed 90% van alle Israel lovers gooien alles direct op antisemitisme. Daar willen ze stemmetjes mee winnen om de genocide mee goed te kunnen blijven praten.
Als 1 land zou moeten snappen hoe walgelijk genocide is dan is dat wel Israel, maar helaas staat het als land nu aan de verkeerde kant van de historie.
  maandag 3 juni 2024 @ 23:28:19 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213781853
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dus jij gelooft dat antisemieten joden haten puur omdat ze joden haten of omdat de Koran dat zegt, en dat elke andere reden daar absoluut niet aan kan bijdragen?

Uiteraard wil ik de gedachtegang en ideeŽn van een antisemiet bestrijden. Maar oorlogsmisdaden van Netanyahu en co werken daar averrechts bij. Nentanyahu en co daarbij steunen ook. Het zou los van elkaar moeten staan maar helaas is dat bij veel mensen niet zo.
[..]
“Het antisemitisme is niet het probleem, nee, degene die daarop reageren, die zijn het echte probleem!”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 3 juni 2024 @ 23:30:44 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213781864
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vergeet het opeisen van NAW gegevens van IsraŽlische onderzoekers door gemaskerde mannen aan de tafel van de UvA niet. Dat soort lijsten werden vroeger ook opgesteld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 01:45:42 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213782250
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Het antisemitisme is niet het probleem, nee, degene die daarop reageren, die zijn het echte probleem!”
Om te kotsen.

Wanne dwaas joh.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213782824
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:17 schreef bianconeri het volgende:
Dus iets met pot verwijt ketel dat het zwart ziet.
Misschien moet jij mensen niet dingen toeschrijven, zoals antisemitisme.
Jij bent toch Getuige en gelooft dat God de Joden heeft verworpen en zij nooit vergeven kunnen worden voor hun zonden? Klinkt allemaal behoorlijk een eindje die richting op.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 07:38:23 #18
3542 Gia
User under construction
pi_213782849
quote:

[..]
[..]
[..]

Jij vindt toegenomen moslimhaat na 9/11 niet correct, maar begrijpt wel het toegenomen antisemitisme in Nederland na 7/10, waar nota bene Moslims de aanstichter van zijn. Jij vindt dat IsraŽl gestopt moet worden door middel van een toename van antisemitisme als een drukmiddel op de Nederlandse en Europese overheden? Vind je het dan ook correct als moslimhaat toeneemt om moslimterrorisme wereldwijd te stoppen?
pi_213783174
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Jij bent toch Getuige en gelooft dat God de Joden heeft verworpen en zij nooit vergeven kunnen worden voor hun zonden? Klinkt allemaal behoorlijk een eindje die richting op.
Iedereen persoonlijk kan vergeven worden.
Dus nee.
pi_213784978
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:04 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Antisemitisme wakkert haat aan.
Antisemitisme door Palestina wakkert moslimhaat aan. Niet leuk, niet terecht, wel een feit.
Zolang Palestina doorgaat met antisemitisme en supporters die antisemitisme blijven ontkennen of goedkeuren ettert deze groei in moslimhaat door.
Klopt. Helemaal eens.

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 23:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als je dat uit mijn tekst haalt dan houdt het op en heeft het weinig zin om verder te praten. Tenzij je de acties van IsraŽl na 7 oktober schaart onder de noemer "reageren op antisemitisme" en het daarmee vergoeilijkt, dan ben je helemaal van 't padje af en ver van huis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Jij vindt toegenomen moslimhaat na 9/11 niet correct, maar begrijpt wel het toegenomen antisemitisme in Nederland na 7/10, waar nota bene Moslims de aanstichter van zijn. Jij vindt dat IsraŽl gestopt moet worden door middel van een toename van antisemitisme als een drukmiddel op de Nederlandse en Europese overheden? Vind je het dan ook correct als moslimhaat toeneemt om moslimterrorisme wereldwijd te stoppen?
7/10 werd inderdaad gedaan door moslims maar daarna ging IsraŽl er overheen met 30 7/10's. Niet raar dat dan het antisemitisme meer stijgt dan de moslimhaat. En je weet zelf ook wel dat dit niet begon op 7/10 maar iets is uit een decennia lang conflict.

Nee ik vind niet dat IsraŽl gestopt moet worden door middel van toename van antisemitisme, er moet kritiek komen op Netanyahu en co van de mensen die tot nu toe achter hem hebben gestaan (zowel openlijk als oogluikend). Waarom je antisemitisme en kritiek op de IsraŽlische regering gelijkstelt is mij een raadsel al ben je niet de enige die dat doet helaas.

Gelukkig lijkt er nu steeds meer kritiek en tegengas tegen de IsraŽlische regering te komen vanuit Biden. Nog steeds te weinig en te langzaam maar toch een stap in de goede richting.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 12:15:24 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213785019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
daarna ging IsraŽl er overheen met 30 7/10's.
Noem er eens 1?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213785061
quote:

[..]
Klopt. Helemaal eens.
[..]
Als je dat uit mijn tekst haalt dan houdt het op en heeft het weinig zin om verder te praten. Tenzij je de acties van IsraŽl na 7 oktober schaart onder de noemer "reageren op antisemitisme" en het daarmee vergoeilijkt, dan ben je helemaal van 't padje af en ver van huis.
[..]
7/10 werd inderdaad gedaan door moslims maar daarna ging IsraŽl er overheen met 30 7/10's. Niet raar dat dan het antisemitisme meer stijgt dan de moslimhaat. En je weet zelf ook wel dat dit niet begon op 7/10 maar iets is uit een decennia lang conflict.

Nee ik vind niet dat IsraŽl gestopt moet worden door middel van toename van antisemitisme, er moet kritiek komen op Netanyahu en co van de mensen die tot nu toe achter hem hebben gestaan (zowel openlijk als oogluikend). Waarom je antisemitisme en kritiek op de IsraŽlische regering gelijkstelt is mij een raadsel al ben je niet de enige die dat doet helaas.

Gelukkig lijkt er nu steeds meer kritiek en tegengas tegen de IsraŽlische regering te komen vanuit Biden. Nog steeds te weinig en te langzaam maar toch een stap in de goede richting.
Jij bent af.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 12:27:24 #23
3542 Gia
User under construction
pi_213785213
quote:
Waarom je antisemitisme en kritiek op de IsraŽlische regering gelijkstelt is mij een raadsel al ben je niet de enige die dat doet helaas.
Dat doe ik helemaal niet. Degene die antisemitisme zien als pressiemiddel op Netanyahu zien dat, schijnbaar zo. Wat heeft een Jood in Nederland te maken met de IsraŽlische regering, wat heeft een student uit IsraŽl daarmee te maken? Waarom moeten die hier verguist worden en de toegang tot onderwijs ontzegt worden. Denken die achterlijken nu echt dat dit Netanyahu ook maar iets kan schelen? Maar ondertussen gaat de polarisatie doorrrr.
quote:
En wat heeft een UvA te maken met Amerika. Alsof het Biden iets kan schelen dat Joodse studenten hier niet naar de universiteit kunnen. Alsof Jodenhaat in Nederland Biden kan overhalen om zich uit te spreken tegen IsraŽl.

Echt, sommige lui hier in Nederland zijn helemaal de weg kwijt.
pi_213785434
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Noem er eens 1?
Leef je onder een steen? Wat is dit nou weer voor vraag.

Nou oke, bij deze (cijfers van mei 2024 dus inmiddels hoger):

twitter
pi_213785511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[ x ]
Gooi jezelf weg met je cijfertjes.
pi_213785525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat doe ik helemaal niet. Degene die antisemitisme zien als pressiemiddel op Netanyahu zien dat, schijnbaar zo. Wat heeft een Jood in Nederland te maken met de IsraŽlische regering, wat heeft een student uit IsraŽl daarmee te maken? Waarom moeten die hier verguist worden en de toegang tot onderwijs ontzegt worden. Denken die achterlijken nu echt dat dit Netanyahu ook maar iets kan schelen? Maar ondertussen gaat de polarisatie doorrrr.
[..]
En wat heeft een UvA te maken met Amerika. Alsof het Biden iets kan schelen dat Joodse studenten hier niet naar de universiteit kunnen. Alsof Jodenhaat in Nederland Biden kan overhalen om zich uit te spreken tegen IsraŽl.

Echt, sommige lui hier in Nederland zijn helemaal de weg kwijt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:18 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Jij bent af.
Ik zeg toch dat ik antisemitisme niet als pressiemiddel zie of wil zien. Ik wil kritiek op de IsraŽlische regering zien van mensen die er nu nog achter staan. Vervolgens ga jij weer door over antisemitisme als pressiemiddel. Gaap. Als er iemand af is ben jij het.

edit: excuus, ik dacht dat dit dezelfde user was.
pi_213785619
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Ik zeg toch dat ik antisemitisme niet als pressiemiddel zie of wil zien. Ik wil kritiek op de IsraŽlische regering zien van mensen die er nu nog achter staan. Vervolgens ga jij weer door over antisemitisme als pressiemiddel. Gaap. Als er iemand af is ben jij het.

edit: excuus, ik dacht dat dit dezelfde user was.
Heel fijn dat je een streep door die uitspraak hebt gemaakt aangezien ik dit soort uitspraken nooit bezig.

Ga je schamen!!!!
pi_213785634
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Gooi jezelf weg met je cijfertjes.
Ja cijfertjes, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Beelden van lijken door de straten en gemaskerde mensen op straat die foute dingen roepen, dŠt moet de lijdraad zijn toch? :X :+
pi_213785693
Nogmaals: ga je heel erg schamen.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 13:38:25 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213785996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[ x ]
7 oktober zijn 1200 burgers gedood, in 1 dag

Ik zie geen vergelijkbare actie van de andere kant tbh, laat staan 30

Je tweet geeft dat ook aan, als IsraŽl op een vergelijkbare manier te keer was gegaan zat je na een maand al op deze hoeveelheid doden
  dinsdag 4 juni 2024 @ 13:47:18 #31
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213786061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denkfout die vaak wordt gemaakt is dat het een eerste actie zou zijn. Het is een volgende schakel in een kettingreactie van gruwelijke daden over en weer. Maar ik laat me absoluut niet wijsmaken dat 7 oktober dag 1 was. Gelukkig stappen steeds meer mensen van dat (valse) narratief af.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213786122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik zie geen vergelijkbare actie van de andere kant tbh, laat staan 30

Je tweet geeft dat ook aan, als IsraŽl op een vergelijkbare manier te keer was gegaan zat je na een maand al op deze hoeveelheid doden
Want 1200 doden op ťťn dag of 1200 doden verspreid over meerdere dagen maakt een verschil? 1200 doden op ťťn dag is erger dan 36000 doden verspreid over 9 maanden? Wat een bizarre logica. Pro-Gaza oorlog figuren wurmen zich echt in de meest extreme kronkels, onvoorstelbaar gewoon.

En ook het argument weer dat "IsraŽl veel erger had gekund". Alsof dat wat uitmaakt. Alsof IsraŽl eigenlijk heel moreel handelt. Alsof IsraŽl niet erger had gewild maar dat dat niet kan omdat de wereld meekijkt en ze de steun van bondgenoten en publieke opinie niet willen verliezen.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:08:32 #33
13462 BansheeBoy
pi_213786184
@sp3c, wat maakt het nou uit of je in 1 dag 70 slachtoffers maakt of verspreid over meerdere dagen? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_213786241
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Denkfout die vaak wordt gemaakt is dat het een eerste actie zou zijn. Het is een volgende schakel in een kettingreactie van gruwelijke daden over en weer. Maar ik laat me absoluut niet wijsmaken dat 7 oktober dag 1 was. Gelukkig stappen steeds meer mensen van dat (valse) narratief af.

Leer eens lezen, dat staat er helemaal niet.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:28:17 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213786339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

...
Alsof IsraŽl niet erger had gewild maar dat dat niet kan omdat de wereld meekijkt en ze de steun van bondgenoten en publieke opinie niet willen verliezen.
Wat is dit nu weer voor kul? Je snapt dat jouw vermoedens niet relevant of automatisch de waarheid zijn? Sterker nog, het feit dat je dit vermoedt over IsraŽl, past misschien wel heel goed in dit topic...

Waarom zou IsraŽl erger willen? Wat zouden ze eigenlijk willen, denk jij en waarom denk jij dat?
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:44:19 #36
13462 BansheeBoy
pi_213786496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:16 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Leer eens lezen, dat staat er helemaal niet.
We zijn het best vaak eens. Maar hier sla je de plank echt mis. Het staat er wellicht niet direct, maar ik lees begrijpend.

pi_213786568
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
We zijn het best vaak eens. Maar hier sla je de plank echt mis. Het staat er wellicht niet direct, maar ik lees begrijpend.

We zijn het nooit eens.

Hij zei 'op 1 dag' niet dat 7/10 dag 1 was.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:51:55 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786583
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

lieve Bansheeboy, ik snap dat je je eigen teksten graag leest maar doe me nu eens een lol en lees die van de rest ook eens voordat je met rare verwijten begint te strooien

ik snap dat je een originele gedachte dacht te hebben maar ik maak geen denkfout hier, ik roep al vanaf 7 oktober dat dit de zoveelste verharding is in een oorlog die al 80 jaar loopt in een conflict dat terug te voeren is tot de bijbel (oude testament), ik ben echt niet bezig met de schuldvraag hier en die boeit me ook totaal niet want ik heb geen zin om partij te kiezen hier
voor mij zijn het gewoon twee woestijnvolken in een regio van woestijnvolken die al sinds mensenheugenis woestijnvolkendingetjes doen tegen elkaar

de stelling was dat 7 oktober kut was voor de Israeli's maar dat de Palestijnen sindsdien 30 7 oktobers voor de kiezen hebben gekregen, dat klopt niet, dat is puur lijkentellen ... dat is de denkfout hier

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 04-06-2024 15:05:25 ]
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:55:15 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786634
quote:

[..]
Want 1200 doden op ťťn dag of 1200 doden verspreid over meerdere dagen maakt een verschil? 1200 doden op ťťn dag is erger dan 36000 doden verspreid over 9 maanden? Wat een bizarre logica. Pro-Gaza oorlog figuren wurmen zich echt in de meest extreme kronkels, onvoorstelbaar gewoon.
ja ik maak die vergelijking niet he dat ben jij ... persoonlijk vind ik hem ook niet sterk

als je had gezegd dat de Palestijnen nu 30x zoveel slachtoffers te betreuren hebben dan had je gelijk, als je zegt dat de Palestijnen 30x 7 oktober voor de kiezen hebben gehad dan zou ik graag voorbeelden zien

als je dan enkel met de platte cijfers komt dan is mijn reactie logisch lijkt me

quote:
En ook het argument weer dat "IsraŽl veel erger had gekund". Alsof dat wat uitmaakt. Alsof IsraŽl eigenlijk heel moreel handelt. Alsof IsraŽl niet erger had gewild maar dat dat niet kan omdat de wereld meekijkt en ze de steun van bondgenoten en publieke opinie niet willen verliezen.
dat argument heb ik niet gemaakt

ik denk dat Israel hier het onderste uit de kan haalt zelfs, veel meer zal er niet mogelijk zijn naast de boel platnuken of echt Srebrenica achtige streken uithalen

nee als de platte cijfers je enige argument zijn dan is wat de Palestijnen op 7 oktober deden puur statistisch gezien 'erger' (term komt van jou) dan wat Israel tot nu toe gedaan heeft

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 04-06-2024 15:19:13 ]
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:56:55 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786660
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
@:sp3c, wat maakt het nou uit of je in 1 dag 70 slachtoffers maakt of verspreid over meerdere dagen? :?

als je stelt dat je 30 keer die ene dag voor de kiezen hebt gehad dan zou je 2100 doden moeten tellen na die 30 dagen ... niet 70
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:57:09 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786664
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

je leest niet
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:57:29 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786672
je leest nooit
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:57:48 #43
37887 Dauthi
Progressive
pi_213786675
De linkerkant in Duitsland gaat het heft in handen nemen om iets tegen het opkomende antisemitisme te doen.
Extremistische moslims zullen worden uitgezet, ook naar "onveilige" landen.

https://www.geenstijl.nl/5176611/Duitsland-kantelt
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_213786689
quote:

[..]

Natuurlijk maakt dat uit. Na ťťn dag met slechts een paar doden hadden de Palestijnen de gegijzelden vrij kunnen laten en de Hamas terroristen kunnen uitleveren. Maar ze laten die schuilen onder de burgerbevolking, dat is hun terroristentactiek en nu staan in Nederland allemaal islamisten en andere laagbegaafden te zeuren om die tactiek tot een succes te maken zodat Hamas nog eens vaker op slachtpartijtje met verkrachting en marteling kan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 15:09:21 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786755
ow en nee ik ben geen 'pro gaza oorlog figuur' dan heb je niet op zitten letten

maar het is wel een logisch gevolg van wat er op 7 oktober gebeurt is en de toon werd gezet door de wreedheid en de bloedlust die deze enorme vrijheidstrijders hebben laten zien, de toon is gezet door het straatfeest dat achteraf overal in Gaza uitbrak en de toon is gezet door de verrassing en de verlegenheid bij de Israeli's zelf

gevolg is een nietsontziende uitbarsting van geweld richting de Palestijnen, 1+1, zelfs bij Hamas kunnen ze dat rekensommetje maken en de verantwoordelijkheid voor het minimaliseren van burgeslachtoffers ligt nu eenmaal niet enkel bij de aanvallende of technologisch superieure partij maar bij iedereen die meedoet aan het feestje

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 04-06-2024 15:16:13 ]
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 15:11:26 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786767
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 15:29:49 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786920
Israel is fout, want kijk hoeveel doden

dat is de denkfout, dat boeit in het oorlogsrecht letterlijk niemand
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 15:34:29 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213786969
nu echt

dinsdag 4 juni 2024 @ 15:35:02 #49
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213786973
4 op een rij, je hebt weer de badhanddoek
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 15:42:59 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213787024
en slechts de helft is een gifje

@Straatcommando. is trots
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')