abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213726270
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De staat laten concentreren op haar kerntaken en die goed uitvoeren zijn belangrijk. Emancipatiebeleid tot DIEP in de haarvaten van de samenleving, armoede beleid tot achter de komma, massale opvang van asielzoekers horen daar wat mij betreft niet bij.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 15:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Duidelijk.

Welke kerntaken?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:26:10 #102
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213726278
Ze heeft toch maar mooi een goede relatie opgebouwd. Met de tassendrager van Sinkevicius.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:26:13 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213726280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De toon boeit mij niet, de inhoud wel. En het gedram, zoals sommigen dat zo graag noemen, was gewoon hoognodig na de decennia van het verzwijgen en bewust verzieken van zaken zoals het milieu en stikstof.
De helft van de zetels gaan naar partijen die al jaren de hele tijd klagen over de EU die geld zou kosten, buitenlanders die we moeten deporteren, gelukszoekers die alle banen en huizen inpikken - dit alles ongeacht het onderwerp van het debat - maar D66 zou te veel drammen omdat ze nu een kleine 2 jaar aangaven niet nog 20 jaar een vrijwillige uitkoop in combinatie met generieke subsidie te willen ophoesten voor het niet-oplossen van een probleem dat al 40 jaar niet wordt opgelost!
Antifa
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:26:14 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213726281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:18 schreef Hanca het volgende:
Van der Plas heeft "kan niet, mag niet" te horen gekregen: https://nos.nl/artikel/25(...)en-in-goede-relaties
Dan moet er harder onderhandeld worden!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 29 mei 2024 @ 20:29:03 #105
236264 crew  capricia
pi_213726312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan moet er harder onderhandeld worden!
Merci.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:29:29 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als dat al 25 jaar een probleem zou zijn, waarom zijn ze dan de afgelopen 20 jaar in 4 verkiezingen alleen maar groter geworden?

Sinds Kaag het overnam en GroenLinks/PvdA kleiner en kleiner werden, is de hysterische haat vanuit de T. gewoon een tandje opgeschakeld. Met effect.
Dit is geen slachtoffer-rol aannemen omdat politieke uitslagen niet bevallen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:24 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Maar ze is toch maar mooi in Brussel geweest.
Beter dan de vorige keer, toen ze Timmermans sommeerde naar haar te komen.

Gelukkig voor Van der Plas heeft ze nog een transitiefonds met miljarden.... ow wacht...
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:30:16 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726327
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
De helft van de zetels gaan naar partijen die al jaren de hele tijd klagen over de EU die geld zou kosten, buitenlanders die we moeten deporteren, gelukszoekers die alle banen en huizen inpikken - dit alles ongeacht het onderwerp van het debat - maar D66 zou te veel drammen omdat ze nu een kleine 2 jaar aangaven niet nog 20 jaar een vrijwillige uitkoop in combinatie met generieke subsidie te willen ophoesten voor het niet-oplossen van een probleem dat al 40 jaar niet wordt opgelost!
Nee...

Lees dat rapport even, zou ik zeggen. Komt van D66 zelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is een discrepantie die wel meer mensen waarnemen: je kunt niet aan de ene kant de klimaatapocalypticus uithangen, als je zelf het hele 'eeuwige economische groei'-denken niet loslaat.
Dan krijg je van die bizarre dingen als greenwashing, biomassa via houtkap, handel in emissierechten, en het sponsoren van aanplanting om zo op papier co2-neutraliteit te kunnen veinzen. Alles natuurlijk in combinatie met een flinke dosis 'de verantwoordelijkheid ligt bij de eindgebruiker cq burger'.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:38:26 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan krijg je van die bizarre dingen als greenwashing, biomassa via houtkap, handel in emissierechten, en het sponsoren van aanplanting om zo op papier co2-neutraliteit te kunnen veinzen. Alles natuurlijk in combinatie met een flinke dosis 'de verantwoordelijkheid ligt bij de eindgebruiker cq burger'.
Precies.

Daarom, dat bewieroken van D66 als de klimaatpartij, hou toch op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies.

Daarom, dat bewieroken van D66 als de klimaatpartij, hou toch op.
Welke partij zou ik hiervoor dan moeten kiezen?
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:45:27 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Welke partij zou ik hiervoor dan moeten kiezen?
Geen idee. Denk niet dat er een partij is op dit moment met realistische plannen, d.w.z. zolang we ook in een kapitalistisch model zitten.

Gaat niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:18 schreef Hanca het volgende:
Van der Plas heeft "kan niet, mag niet" te horen gekregen: https://nos.nl/artikel/25(...)en-in-goede-relaties
Kan nu het hoofdlijnen akkoord door de shredder ?
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:46:16 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213726520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan krijg je van die bizarre dingen als greenwashing, biomassa via houtkap, handel in emissierechten, en het sponsoren van aanplanting om zo op papier co2-neutraliteit te kunnen veinzen. Alles natuurlijk in combinatie met een flinke dosis 'de verantwoordelijkheid ligt bij de eindgebruiker cq burger'.
Biomassa als energiebron is niet zoveel mis mee.
Antifa
pi_213726524
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:45 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Kan nu het hoofdlijnen akkoord door de shredder ?
Voor BBB misschien wel, maar dan gaan ze zonder hen verder. De andere 3 wisten dit al.
pi_213726528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Rob Jetten in zijn debat met Thierry Baudet over Bram's geaardheid, bijvoorbeeld.

Baudet wist niet eens wat non-binair betekende, gaf verder aan dat Bram lekker moet doen waar Bram zich goed bij voelt en wenste hem alle geluk van de wereld toe.

Jetten zat dezelfde avond al op Twitter om schande te spreken van de 'homo-haat en transfobie' van Baudet.

Dat is D66 ten voeten uit. 100% met ons meegaan, of de fobiën en haat en intolerantie-labels vliegen in de rondte.
O ja, ik zou je nog eens wijzen op je oerconservatisme. Bij dezen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:47:30 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
O ja, ik zou je nog eens wijzen op je oerconservatisme. Bij dezen.
Wat is daar 'oerconservatief' aan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat D66 het ook nog eens met een uitermate pedant elitair toontje brengt. Dat gedweep met 'hoogopgeleid' en 'intelligent' zien we hier ook vaak. Vanmorgen nog, zelfs.

"Wie zijn die domme mensen" is een beetje de standaardvraag in die contreien wanneer er afwijkende geluiden waarneembaar zijn.

De doemprofeet van het klimaat uithangen - en haast eisen dat mensen hun hele tent maar gaan verduurzamen, en lukt dat financieel niet kun je 'lenen' - en zelf even op en neer naar Argentinië... tja, dat zijn gewoon dingen die bij veel mensen niet echt lekker overkomen.

Om over het hele diversiteit en inclusiegezwam maar te zwijgen.
Ja, dit is binnen het Ettoversum waarschijnlijk een samenhangend verhaal, maar in de echte wereld gaat dit echt helemaal nergens over.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:49:05 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:48 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, dit is binnen het Ettoversum waarschijnlijk een samenhangend verhaal, maar in de echte wereld gaat dit echt helemaal nergens over.
Het Ettoversum heeft dat interne rapport niet geschreven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:49:58 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213726575
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor BBB misschien wel, maar dan gaan ze zonder hen verder. De andere 3 wisten dit al.
Wanneer mag Geert naar Brussel om zijn vluchtelingen-optout op te gaan halen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213726577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor BBB misschien wel, maar dan gaan ze zonder hen verder. De andere 3 wisten dit al.
Misschien kan ze wat geld bedingen voor boeren die willen stoppen. Wat een idee zou dat zijn he?
pi_213726587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het Ettoversum heeft dat interne rapport niet geschreven.
Maar het Ettoversum pikt er wel lekker de dingetjes uit die passen binnen het antiprogressieve wereldbeeld.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213726596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is een discrepantie die wel meer mensen waarnemen: je kunt niet aan de ene kant de klimaatapocalypticus uithangen, als je zelf het hele 'eeuwige economische groei'-denken niet loslaat.
Inderdaad, de groenen (GL, PvdA, D66 ook in het buitenland) moeten leren van PvdD. Oneindige economische groei gaat niet als je halverwege het jaar al werelduitputtingsdag hebt. Ze moeten meer gaan uitleggen hoe we de noodzakelijke economische krimp om de aarde te redden zo gaan inrichten dat de armen er niet onder lijden.
pi_213726600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat is daar 'oerconservatief' aan?
Dat het constant fel antiprogressief is.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:52:18 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maar het Ettoversum pikt er wel lekker de dingetjes uit die passen binnen het antiprogressieve wereldbeeld.
Nee, die passen in mijn wereldbeeld, waar progressivisme meer is dan een slogan.

Mocht je ooit nog met voorbeelden komen van dat 'oerconservatisme' hoor ik het wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:53:27 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, de groenen (GL, PvdA, D66 ook in het buitenland) moeten leren van PvdD. Oneindige economische groei gaat niet als je halverwege het jaar al werelduitputtingsdag hebt. Ze moeten meer gaan uitleggen hoe we de noodzakelijke economische krimp om de aarde te redden zo gaan inrichten dat de armen er niet onder lijden.
Dat verhaal ga je aan bar weinig mensen kunnen slijten; of men is te gehecht aan accumulatie van welvaart en genot, of men heeft het al moeilijk genoeg om de vaste lasten te dragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wanneer mag Geert naar Brussel om zijn vluchtelingen-optout op te gaan halen?
Hij is niet gek, hij gaat niet zelf. In Italië is wel het aantal binnenkomende asielzoekers gehalveerd, dat 'succes' (als je meer mensen onder mensonterende omstandigheden en meer mensenrechtenschendingen een succes vindt) gaat hierheen druppelen en dat gaat hij wel claimen, al komt het door Rutte en Meloni.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 20:54:38 ]
pi_213726626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die passen in mijn wereldbeeld, waar progressivisme meer is dan een slogan.

Mocht je ooit nog met voorbeelden komen van dat 'oerconservatisme' hoor ik het wel.
Oké. Komt ie dan hè:

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat D66 het ook nog eens met een uitermate pedant elitair toontje brengt. Dat gedweep met 'hoogopgeleid' en 'intelligent' zien we hier ook vaak. Vanmorgen nog, zelfs.

"Wie zijn die domme mensen" is een beetje de standaardvraag in die contreien wanneer er afwijkende geluiden waarneembaar zijn.

De doemprofeet van het klimaat uithangen - en haast eisen dat mensen hun hele tent maar gaan verduurzamen, en lukt dat financieel niet kun je 'lenen' - en zelf even op en neer naar Argentinië... tja, dat zijn gewoon dingen die bij veel mensen niet echt lekker overkomen.

Om over het hele diversiteit en inclusiegezwam maar te zwijgen.
Dit is gewoon neoconservatief gebagger.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:56:43 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:52 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat het constant fel antiprogressief is.
Het is vooral een voorbeeld hoe in dit geval een Rob Jetten niet daadwerkelijk ingaat op wat zijn opponent zegt, maar er een eigen draai aan geeft om vervolgens de 'fobie'-label te kunnen plakken. Hetgeen dus leidt tot een aversie jegens die partij, omdat dat een tactiek is die nogal vaak wordt ingezet.

Nieuwsuur ook, dat wilde eerst beweren dat het echt allemaal vrouwenhaat was, waarom Kaag zo weinig gewaardeerd werd. Bleek achteraf dus ook niet het geval, en een rectificatie volgde. Maar ook daar: direct op het 'haat'-orgel.

Zie je een patroon? Ik wel. Met conservatisme of progressivisme heeft dat niets te maken, eerder fatsoen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726662
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat verhaal ga je aan bar weinig mensen kunnen slijten; of men is te gehecht aan accumulatie van welvaart en genot, of men heeft het al moeilijk genoeg om de vaste lasten te dragen.
Maar het is wel het enige eerlijke verhaal. En als je het iets beter brengt dan PvdD al jaren doet (en die zijn er best succesvol mee), kun je best een groot deel van de mensen mee krijgen. Niet voor niets dat driekwart bezorgd is over klimaatverandering en ongeveer de helft vindt dat de klimaatmaatregelen niet ver genoeg gaan: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-klimaatverandering
  woensdag 29 mei 2024 @ 20:57:35 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Oké. Komt ie dan hè:
[..]
Dit is gewoon neoconservatief gebagger.
Het zou helpen als je aan kunt wijzen waar hier sprake is van conservatieve denkbeelden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726683
Als je per se ergens op een zeepkist 'neger' en 'flikker' wil schreeuwen en tegelijkertijd jezelf progressief wil noemen, dan snap je de werkelijkheid gewoon niet zo goed meer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213726702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zie je een patroon?
Absoluut. En ik heb er nu geen zin meer in.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:00:36 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het is wel het enige eerlijke verhaal. En als je het iets beter brengt dan PvdD al jaren doet (en die zijn er best succesvol mee), kun je best een groot deel van de mensen mee krijgen. Niet voor niets dat driekwart bezorgd is over klimaatverandering en ongeveer de helft vindt dat de klimaatmaatregelen niet ver genoeg gaan: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-klimaatverandering
Ja, maar als je in een flexibele schil zit, of in de schulden, of een gezin draaiende moet houden op een modaal of lager salaris kan ik me voorstellen dat klimaat niet direct een hot issue is.

En dan kom je weer uit bij het pijnpunt: de kapitalistische ratrace. Als je verwacht van mensen dat ze zichzelf kunnen bedruipen, de focus legt op studie, werk en carrière en het hele systeem daar ook op inricht, een systeem dat nu eenmaal daadwerkelijk over leven en dood gaat hier en nu, dan is het klimaat een secundair probleem, en dat vind ik niet onlogisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:01:07 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 20:58 schreef Blastbeat het volgende:
Als je per se ergens op een zeepkist 'neger' en 'flikker' wil schreeuwen en tegelijkertijd jezelf progressief wil noemen, dan snap je de werkelijkheid gewoon niet zo goed meer.
Dat zijn woorden die ik niet bezig, met een reden.

Dat je me ze toedicht, bewijst mijn punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, maar als je in een flexibele schil zit, of in de schulden, of een gezin draaiende moet houden op een modaal of lager salaris kan ik me voorstellen dat klimaat niet direct een hot issue is.

En dan kom je weer uit bij het pijnpunt: de kapitalische ratrace. Als je verwacht van mensen dat ze zichzelf kunnen bedruipen, de focus legt op studie, werk en carrière en het hele systeem daar ook op inricht, een systeem dat nu eenmaal daadwerkelijk over leven en dood gaat, dan is het klimaat een secundair probleem.
Dat valt dus wel mee, die kwart die niet bezorgd is is echt niet het armste kwart. Sterker, mijn ervaring is dat de armen eerder bezorgd zijn over klimaat dan de rijken. En als je dus een goed plan schrijft, het liefst met de hele S&D en groenen fracties van de EU, over een nieuwe manier om de economie wel binnen de wereldgrenzen te houden, kun je daarin ook juist heel goed de zorgen van de armeren in kwijt. Minder economische groei of zelfs economische krimp hoeft helemaal niet slecht uit te pakken voor de armen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 21:03:46 ]
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:04:37 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt dus wel mee, die kwart die niet bezorgd is is echt niet het armste kwart. Sterker, mijn ervaring is dat de armen eerder bezorgd zijn over klimaat dan de rijken. En als je dus een goed plan schrijft, het liefst met de hele S&D en groenen fracties van de EU, over een nieuwe manier om de economie wel binnen de wereldgrenzen te houden, kun je daarin ook juist heel goed de zorgen van de armeren in kwijt. Minder economische groei of zelfs economische krimp hoeft helemaal niet slecht uit te pakken voor de armen.
Wellicht, maar we hebben het al eens gehad over dat leenstelsel om te verduurzamen. Dat men moet gaan lenen om dat te kunnen opvangen zegt genoeg, en hoe tegenstrijdig die twee wereldbeelden zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht, maar we hebben het al eens gehad over dat leenstelsel om te verduurzamen. Dat men moet gaan lenen om dat te kunnen opvangen zegt genoeg, en hoe tegenstrijdig die twee wereldbeelden zijn.
Lenen zonder rente voor zaken die je binnen 10 jaar terugverdiend terwijl je in 30 jaar mag aflossen is gewoon een zeer goed idee, voor iedereen. Dat levert vanaf dag 1 meer koopkracht op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 21:10:13 ]
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:10:42 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726889
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lenen zonder rente voor zaken die je binnen 10 jaar terugverdiend terwijl je in 30 jaar mag aflossen is gewoon een zeer goed idee, voor iedereen.
Lenen vind ik eigenlijk zeer zelden tot nooit een goed idee.

Gaat ook in tegen alles wat voorheen gold als nuchterheid: niet uitgeven wat je niet hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213726935
-

[ Bericht 51% gewijzigd door NY_Giant op 29-05-2024 22:04:20 ]
pi_213726958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lenen vind ik eigenlijk zeer zelden tot nooit een goed idee.

Gaat ook in tegen alles wat voorheen gold als nuchterheid: niet uitgeven wat je niet hebt.
Geld lenen voor iets wat je per direct geld oplevert, terwijl je geen rente betaalt en de terugverdientijd vele malen korter is dan de leningduur is gewoon financieel een zeer verstandig idee. Je leent bijvoorbeeld 6000 af te lossen in 20 jaar, verdient die 6000 euro in 10 jaar terug (dat lukt bij zowel isolatie als zonnepanelen), in die tijd heb je 3000 afgelost en ga je in de komende 10 jaar nog 6000 terugverdienen terwijl je 3000 euro af lost. Volgens mij is dat 6000 euro pure winst die ook, in tegenstelling tot als je wel zelf moet betalen, gelijk begint te lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2024 21:15:36 ]
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:15:03 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213726963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik dan de conclusie trekken dat degenen die boos waren op D66 vanwege het "drammen" nu gelukkig zijn met de nieuwe coalitie? Lijkt mij dat wel een logische gevolgtrekking, eigenlijk.

Elitair word ook bestreden met forse bezuiniging op hoger onderwijs, alweer een bron van geluk bij de boze gewone mensen, neem ik aan?
Nee, verre van.

Ik zie D66 wel als medeplichtig aan de huidige polarisatie in dit land.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:16:50 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213726997
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lenen zonder rente voor zaken die je binnen 10 jaar terugverdiend terwijl je in 30 jaar mag aflossen is gewoon een zeer goed idee, voor iedereen. Dat levert vanaf dag 1 meer koopkracht op.
Een van de grootste problemen van deze tijd is niet leenangst of juist dat mensen te makkelijk geld lenen, maar dat ze de waarde van een lening überhaupt niet kunnen inschatten. Zodra het woord lening valt schieten mensen in een kramp die doorgaans nergens op slaat.
Antifa
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:17:31 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213727010
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geld lenen voor iets wat je per direct geld oplevert, terwijl je geen rente betaalt en de terugverdientijd vele malen korter is dan de leningduur is gewoon financieel een zeer verstandig idee. Je leent bijvoorbeeld 6000 af te lossen in 20 jaar, verdient die 6000 euro in 10 jaar terug (dat lukt bij zowel isolatie als zonnepanelen), in die tijd heb je 3000 afgelost en ga je in de komende 10 jaar nog 6000 terugverdienen terwijl je 3000 euro af lost. Volgens mij is dat 6000 euro pure winst die ook, in tegenstelling tot als je wel zelf moet betalen, gelijk begint te lopen.
Dat krijg je natuurlijk ook nog: mensen die het net wel zelf kunnen betalen. Flinke hap uit de buffer.

Of dat proefballonnetje van DNB: je mag nog 10.000 euro spaargeld hebben, alles daarboven dient aan verduurzaming besteed te worden.

Nee, ik zie het niet gebeuren. Het blijft namelijk een kwestie van geld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:18:19 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213727027
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een van de grootste problemen van deze tijd is niet leenangst of juist dat mensen te makkelijk geld lenen, maar dat ze de waarde van een lening überhaupt niet kunnen inschatten. Zodra het woord lening valt schieten mensen in een kramp die doorgaans nergens op slaat.
Neuh, eerder grootvader's wijsheid: geld dat je niet hebt kun je niet uitgeven, dingen die je wil moet je voor sparen. En: zorg altijd voor een buffer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213727056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een van de grootste problemen van deze tijd is niet leenangst of juist dat mensen te makkelijk geld lenen, maar dat ze de waarde van een lening überhaupt niet kunnen inschatten. Zodra het woord lening valt schieten mensen in een kramp die doorgaans nergens op slaat.
Dat klopt. Dat gaat trouwens sowieso op zodra je over geld (zeker boven de 1000 euro), termijnen of terugverdientijd praat. Laatst met iemand onderhandelingen voor arbeidsvoorwaarden gedaan, die keek echt als een bang hert in de koplampen van de auto zodra het over geld ging. Was een zeer moeizaam gesprek. Maar hier ligt dus wel een taak voor de overheid: richt plekken in waar mensen langs kunnen komen, duw folders door de deur, ga in winkelcentra staan. Want het gebruik maken van dit nationaal warmtefonds is wel essentieel voor de hele omslag, maar ook juist om de armen mee te laten profiteren.
  woensdag 29 mei 2024 @ 21:20:18 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213727060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geld lenen voor iets wat je per direct geld oplevert, terwijl je geen rente betaalt en de terugverdientijd vele malen korter is dan de leningduur is gewoon financieel een zeer verstandig idee. Je leent bijvoorbeeld 6000 af te lossen in 20 jaar, verdient die 6000 euro in 10 jaar terug (dat lukt bij zowel isolatie als zonnepanelen), in die tijd heb je 3000 afgelost en ga je in de komende 10 jaar nog 6000 terugverdienen terwijl je 3000 euro af lost. Volgens mij is dat 6000 euro pure winst die ook, in tegenstelling tot als je wel zelf moet betalen, gelijk begint te lopen.
Daarnaast is geld niet waardevast. De 6000 euro die je krijgt in jaar 0 heeft een andere waarde dan de euro's die je in de jaren daarna terugbetaald. Als de rente 0 is, of lager dan de standaardrente, dan betaal je in waarde minder terug dan je oorspronkelijk geleend had.
Antifa
pi_213727067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, eerder grootvader's wijsheid: geld dat je niet hebt kun je niet uitgeven, dingen die je wil moet je voor sparen. En: zorg altijd voor een buffer.
Dat gaat dus niet op voor de energietransitie.
pi_213727079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat krijg je natuurlijk ook nog: mensen die het net wel zelf kunnen betalen. Flinke hap uit de buffer.

Of dat proefballonnetje van DNB: je mag nog 10.000 euro spaargeld hebben, alles daarboven dient aan verduurzaming besteed te worden.

Nee, ik zie het niet gebeuren. Het blijft namelijk een kwestie van geld.
Ik zie het wel gebeuren, het Nationaal Warmtefonds loopt gelukkig aardig. Maar het moet iedereen die de doelgroep is bereiken.
pi_213727090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Baudet wist niet eens wat non-binair betekende, gaf verder aan dat Bram lekker moet doen waar Bram zich goed bij voelt en wenste hem alle geluk van de wereld toe.
Baudet deed alsof hij niet wist wat non-binair betekende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')