Zou het?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze man staat in die systemen, denk ik. Wel als medewerker...
Laat wilders het nou gewoon doen, iedereen verdient een kans toch? hij was de grootste, dus hij wordt premier.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, wil je een gekozen premier dan? Dan krijg je dus Wilders.
Zou ik niet erg vinden, maar veel mensen zijn het niet met me eens.
Echt wel, laat hem maar eens verantwoordelijkheid nemen ipv twitteren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, wil je een gekozen premier dan? Dan krijg je dus Wilders.
Zou ik niet erg vinden, maar veel mensen zijn het niet met me eens.
De premier wordt nooit gekozen in verkiezingen. We kiezen de 2e kamer. Premiersverkiezingen bestaan niet in Nederland.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:08 schreef cherrycoke het volgende:
Ongekozen NCTV/AIVD lapzwans als premier...
Wanneer de huidige plannen blijven zoals ze zijn neergezet dan wordt de inkrimping van de hoeveelheid ambtenaren geen enkel probleem. De vergrijzing binnen de Rijksoverheid is groot, binnen nu en 10 jaar gaat de helft met pensioen. Hou de hand op de knip en doe een beetje denigrerend en over een paar jaar zijn we ruim boven de 22% uitstroom.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar dat ging sowieso al niet gebeuren omdat er geen visie is op wat er dan niet meer moet gebeuren.
Gelukkig niet, zeg...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Laat wilders het nou gewoon doen, iedereen verdient een kans toch? hij was de grootste, dus hij wordt premier.
Oh er is een punt waarop ik het met de FvD eens ben. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vind de reactie verder ook wel prima eigenlijk. Zeker voor zijn doen is het netjes en vrij gereserveerd.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
De FvD is altijd fel tegenstander geweest van de privacy-invasie vanuit de AIVD/overheid. Ze waren destijds ook tegen de 'sleepwet', waar bijvoorbeeld de PVV altijd voorstander is geweest. Denk niet dat Thierry's afwijzing van Schoof in dat licht verrassend is.
En dan over 10 jaar janken dat de externe inhuur de lucht ingeschoten is.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer de huidige plannen blijven zoals ze zijn neergezet dan wordt de inkrimping van de hoeveelheid ambtenaren geen enkel probleem. De vergrijzing binnen de Rijksoverheid is groot, binnen nu en 10 jaar gaat de helft met pensioen. Hou de hand op de knip en doe een beetje denigrerend en over een paar jaar zijn we ruim boven de 22% uitstroom.
Haha papiertjes prikken in het park, ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:52 schreef Blastbeat het volgende:
Er is een taakstraf van 200 uur geëist tegen complotidioot Van Meijeren. Knijp je neus dicht en drein: "Politiek strafproces!" Dan heb je zijn reactie gehoord zonder dat je die op hoeft te zoeken.
Vijf weken fulltime.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:54 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Haha papiertjes prikken in het park, ik zie het al voor me
Kan dit afwachten tot de camera weggaat gemakkelijk zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:48 schreef Rnie het volgende:
Godsamme zeg, wat een ongelofelijke ongemakkelijke sfeer aan tafel.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hij lijkt ook nog echt.![]()
En natuurlijk met zo'n oranje hesje aanquote:Op dinsdag 28 mei 2024 15:57 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Vijf weken fulltime.
Ik hoop dat er een livestream komt.
Lijkt me ook. Nu is de vraag hoe ze de posten verdelen. Krijgt de grootste, PVV, financiën? Of gunnen ze het aan de VVD? Of komt daar ook een buitenstaander?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:05 schreef Jojoke het volgende:
Aangezien Schoof premier namens de vier partijen wordt, gok ik dat Agema de eerste vice-premier wordt.
Met Schoof is de kans dat meer topambtenaren of vakmensen zin hebben om in een kabinet-Schoof-1 te stappen wel groot. Zeker als ze bijna gepensioneerd zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Nu is de vraag hoe ze de posten verdelen. Krijgt de grootste, PVV, financiën? Of gunnen ze het aan de VVD? Of komt daar ook een buitenstaander?
Ik hoop eerlijk gezegd op het laatste.
Welke zin precies?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Pieter heeft het wel geweldig voor elkaar trouwens, voelt toch alsof hij voor 95 procent zijn zin krijgt.
Ja, doe mij ook maar een topambtenaar of een DNB bestuurder op financiën, die post is namelijk overal bij betrokken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Met Schoof is de kans dat meer topambtenaren of vakmensen zin hebben om in een kabinet-Schoof-1 te stappen wel groot. Zeker als ze bijna gepensioneerd zijn.
Maar wat is nu precies het complot dan? Dat de AIVD nu de baas is ofzo?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De wappies beginnen af te haken bij dit 'kartel-kabinet'.
[ x ]
Kabinet Schoof I klinkt toch wel meer extraparlementair dan als er een politicus op die plek had gezeten.quote:
Ja oke, als dat een troost voor hem is na zo'n afgang.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het komt nu behoorlijk extraparlementair over allemaal.
Topambtenaren die juist van toppositie naar toppositie draaideuren als ze ergens een grote fout hebben gemaakt (zie bijvoorbeeld de toeslagenaffaire), een onmisbare schakel waren in de Rutte-doctrine, en boven zijn komen drijven binnen een hiërarchie waar je juist niet uitgesproken moet zijn en gewoon moet opvolgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:17 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Met Schoof is de kans dat meer topambtenaren of vakmensen zin hebben om in een kabinet-Schoof-1 te stappen wel groot. Zeker als ze bijna gepensioneerd zijn.
Dat is niet echt een complot, maar gewoon de realiteit.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies het complot dan? Dat heel Nederland stiekem wordt afgeluisterd?
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:29 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ze nemen "naar het volk luisteren" wel heel letterlijk in deze coalitie.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:29 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ze nemen "naar het volk luisteren" wel heel letterlijk in deze coalitie.
De paniek op complot-rechts is echt bizar.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet echt een complot, maar gewoon de realiteit.
Wel een frisse jonge hond als je naar vele andere landen kijkt, (looking at you america)quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wel handig dat hij 67 jaar is want dit is gelijk einde carrière.
Dus Pieter wilde eigenlijk een ambtenaar die een historie heeft van de rechtsstaat met voeten treden toen hij het had over een betrouwbare overheid?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Pieter heeft het wel geweldig voor elkaar trouwens, voelt toch alsof hij voor 95 procent zijn zin krijgt.
Vooral doen alsof je topambtenaar wordt als je alleen net je naam kunt schrijven.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Topambtenaren die juist van toppositie naar toppositie draaideuren als ze ergens een grote fout hebben gemaakt (zie bijvoorbeeld de toeslagenaffaire), een onmisbare schakel waren in de Rutte-doctrine, en boven zijn komen drijven binnen een hiërarchie waar je juist niet uitgesproken moet zijn en gewoon moet opvolgen.
Uitstekend voor een nieuwe bestuurscultuur.
Schoof stond bij J&V voor een beleid dat over de randen van de rechtsstaat heen ging, zoals hij bij de AIVD ook al over de schreef ging met zijn afluisterdrang. Het lijstje van departementen waar hij heeft gezeten doet er niet zoveel toe als uit zijn daden blijkt dat hij verder weinig op heeft met de burgerrechten en de rechtsstaat in het algemeen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral doen alsof je topambtenaar wordt als je alleen net je naam kunt schrijven.
Ik heb ook niets met deze coalitie, maar iemand als Schoof met ervaring bij VNG, op het ministerie van onderwijs, op BZK, en de SG op J&V en voorzitter bij de veiligheidsdiensten vind ik gewoon een topkandidaat.
de grappen even daar gelaten ik denk dat Dilan inderdaad blij is met Schoof. Het is tenslotte de vent die met haar samen gewerkt heeft aan het "immigratie vraagstuk" hint hint nudge nudgequote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Wel erg goed nieuws voor pubers!
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:57 schreef Raw85 het volgende:
Denk dat Gidi Markuszower nu in ieder geval geen minister/staatssecretaris meer wordt
Ayaan Hirsi Magan Ali zal ook niet happig zijn op een terugkeer.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:57 schreef Raw85 het volgende:
Denk dat Gidi Markuszower nu in ieder geval geen minister/staatssecretaris meer wordt
Hij heeft ook mede de spreidingswet in elkaar gezet.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:57 schreef Sabata het volgende:
[..]
de grappen even daar gelaten ik denk dat Dilan inderdaad blij is met Schoof. Het is tenslotte de vent die met haar samen gewerkt heeft aan het "immigratie vraagstuk" hint hint nudge nudge
Overal als ambtenaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft ook mede de spreidingswet in elkaar gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |