Hij stond trouwens op mijn lijstje omdat hij Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid is geweest en Geert Wilders in die context al langer tijd kent. Zijn voornaam in in internationale context wat ongelukkig, maar volgens mij een prima keuze verder. Leidt momenteel het grootste ministerie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:29 schreef Jojoke het volgende:
Als het een topambtenaar wordt, dan denk ik dat Kim Putters het niet gaat doen, want het kabinet zal wel een rechts signatuur hebben. Misschien is één van deze personen dan een optie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rob_Bauer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Schoof
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Hasekamp
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Akerboom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onno_Eichelsheim
Wat die aangiften betreft gaat het dus over klanten, professioneel, een doorsnede van de maatschappij. Bij jou blijkbaar om kennissen die ook allemaal gereformeerd zijn. Van mij mogen ze al die kerkgemeenschappen failliet laten gaan als het daarom gaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zullen andere kennissenkringen hebben.
Het is ook meer dat mensen de moeite niet nemen om die gift schriftelijk, vroeger zelfs nog notarieel, vast te laten leggen voor die X euro. KNGF betaalde die aktes vroeger zelf, nu kan het gewoon met een briefje. Ik laat het dan ook niet liggen, al is het "maar" een paar honderd euro per jaar naar de voedselbank en die hondjes.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oké, dan vind ik het raar dat ik het maar heel weinig tegen kom en ook verder niemand ken die giften doet buiten de acceptgiro van de dierenbescherming en de collecte aan de deur.
Toen ik het professioneel deed, als accountant, was het ongeveer de helft van mijn klanten die de grens haalden. Was ook een dwarsdoorsnede van de maatschappij.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat die aangiften betreft gaat het dus over klanten, professioneel, een doorsnede van de maatschappij. Bij jou blijkbaar om kennissen die ook allemaal gereformeerd zijn. Van mij mogen ze al die kerken failliet laten gaan als het daarom gaat.
Behalve het probleem van de legitimiteit aangezien deze man door niemand gekozen is. Nu zat dat er aan te komen en formeel is het niet noodzakelijk maar het kan in de kamer en ook internationaal wel tegen je gaan werken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Naam is wel vaker voorbij gekomen in zijn huidige/vorige rollen. Wel ervaren lijkt me dus dat is niet verkeerd. Denk niet dat er iemand hier iets op tegen heeft.
Deze man is toch wel redelijk bekend? Minder dan Plasterk, maar bekender dan Kim Putters bv (voor zn informateurs functie) denk ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ideaal dan, iemand die in de politiek wel bekend is, maar bij het reguliere publiek nagenoeg volledig onbekend is, waardoor er wellicht ook wat minder vooroordelen en zeikreacties zijn
Behalve dat ie zich bemoeide met het onafhankelijke onderzoek naar MH17 toen hij nog bij NCTV zat. Maar een beetje roeren in het MH17-dossier is voor zowel Omtzigt als Wilders natuurlijk een pré.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:02 schreef nostra het volgende:
Integriteit hebben ze in ieder geval wel afgdekt dit keer.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)s-minister-presidentquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:09 schreef TAmaru het volgende:
ik vind er trouwens geen info over dat Dick een oud-PvdA'er is
Putters is bij de meeste Nederlanders vermoed ik bekender.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Deze man is toch wel redelijk bekend? Minder dan Plasterk, maar bekender dan Kim Putters bv (voor zn informateurs functie) denk ik.
Precies, die schrijft nog genoeg commentaren en dergelijke.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Putters is bij de meeste Nederlanders vermoed ik bekender.
Pakken we zijn lijstje wannabe getuigen uit het Minder-minder-minderproces er nog even bij:quote:
Ik denk dat het in buitenland wel meevalt. Daar zullen ze hem gewoon zien als MP van Nederland. Heeft wellicht ook al bekendheid als topambtenaar of vanuit NCTV vroeger.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve het probleem van de legitimiteit aangezien deze man door niemand gekozen is. Nu zat dat er aan te komen en formeel is het niet noodzakelijk maar het kan in de kamer en ook internationaal wel tegen je gaan werken.
Ongekozen premiers zijn er in het buitenland veel meer, daar zal niemand internationaal gek van opkijken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat het in buitenland wel meevalt. Daar zullen ze hem gewoon zien als MP van Nederland. Heeft wellicht ook al bekendheid als topambtenaar of vanuit NCTV vroeger.
Alleen in de Kamer krijg je wel rare spel dat de fractievoorzitters van de 4 partijen hem mogelijk dingen gaan verwijten terwijl ze hem hebben gevraagd.
https://www.groene.nl/art(...)og-lang-niet-bereiktquote:
Misschien kan dit in Rusland. Maar ik geloof niet dat dit kan in een vrij land als Nederland. Een land waar sociale media niet aan banden zijn gelegd, een land waar frontpage.fok.nl bestaat en een land waar we VI uitzenden.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom moeten we mensen met die gedachten politiek isoleren.
Gaat Mark Rutte hier toch de lijn trekken of heeft ie het weer weggepoetst en ergens anders gelegd?quote:In het centrum van Rafah zijn Israëlische tanks gezien. Dat meldt persbureau Reuters op basis van meerdere ooggetuigen ter plaatse. De tanks zijn gezien vlak bij de Al-Awda moskee in het centrum van de stad. Eerder waren de voertuigen al in de buitenwijken gesignaleerd.
Een grondoffensief in Rafah was voor de Verenigde Staten een rode lijn en demissionair premier Rutte noemde het een gamechanger als Israël Rafah zou binnenvallen. Vooralsnog hebben de Amerikanen het offensief in Rafah niet veroordeeld en ook Nederland blijft achter Israël staan. De VN-Veiligheidsraad overlegt vanavond over de situatie.
Iemand die nog hoopt op een carrière na dit kabinet stapt sowieso niet in natuurlijkquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een opa van 67? Willen we Amerika achterna ofzo. Regel gewoon een frisse 30'iger!
Het is geen invasie als de tanks er een dag langer over doen dan nodig!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat Mark Rutte hier toch de lijn trekken of heeft ie het weer weggepoetst en ergens anders gelegd?
Gamechanger is natuurlijk een zorgvuldig gekozen woord. Daar kan je eender welke invulling aan geven.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat Mark Rutte hier toch de lijn trekken of heeft ie het weer weggepoetst en ergens anders gelegd?
Meer dan een 'foei' en vrolijk verdergaan met wegkijken zal het wel weer moet worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat was al wel duidelijk na zijn gesprek met hulporganisaties. Wou ook niet definieren wat dan wel een gamechanger zou zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Gamechanger is natuurlijk een zorgvuldig gekozen woord. Daar kan je eender welke invulling aan geven.
Ze doen natuurlijk wel al aan bijna maximale druk: https://nos.nl/artikel/25(...)uwe-hulpmissie-rafahquote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En onze zwakzinnige vaderlandse pers afgelopen maart maar braaf opschrijven dat Mark Rutte stevige taal uitsloeg over Israëls geplande invasie van Rafah.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat was al wel duidelijk na zijn gesprek met hulporganisaties. Wou ook niet definieren wat dan wel een gamechanger zou zijn.
Ja de gamechanger is toch gewoon dat de rode lijn nog verder opschuift in dit geval.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat was al wel duidelijk na zijn gesprek met hulporganisaties. Wou ook niet definieren wat dan wel een gamechanger zou zijn.
Maakt goede zelfverzekerde indruk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:53 schreef capricia het volgende:
Voor nu zeg ik: doen.
Goede kandidaat deze man. Lijkt me iemand met een prima inhoud en goed statuur. En die weet hoe de ministeries en ambtenaren werken.
Ben er een stuk enthousiaster over dan over Plasterk.
Zeker.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:53 schreef capricia het volgende:
Voor nu zeg ik: doen.
Goede kandidaat deze man. Lijkt me iemand met een prima inhoud en goed statuur. En die weet hoe de ministeries en ambtenaren werken.
Ben er een stuk enthousiaster over dan over Plasterk.
Nouja dat associatieverdrag kunnen ze hopelijk naar fluiten. We stemden zelfs tegen het verdrag met Oekrainequote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze doen natuurlijk wel al aan bijna maximale druk: https://nos.nl/artikel/25(...)uwe-hulpmissie-rafah
Dat associatieverdrag is wel echt essentieel voor de economie van Israël.
Wat mij betreft zouden ze het harder moeten veroordelen, maar ze doen natuurlijk niet niks.
Komt uit de binnenlandse veiligheidsdienst, net als Poetin.quote:
Poetin houdt van ijs, ik houd ook van ijs. Maar toch lijkt ik niet op'm.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt uit de binnenlandse veiligheidsdienst, net als Poetin.![]()
(Las ik elders)
Het probleem is dat het nog steeds bij woorden blijft. Het is nu drie weken geleden dat ze zijn begonnen om Rafah binnen te vallen. Eerst was dat de 'gamechanger' aldus Rutte maar het blijft alleen maar bij foei foei foei zoals het al maanden gaat bij elke aanval in heel Gaza.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze doen natuurlijk wel al aan bijna maximale druk: https://nos.nl/artikel/25(...)uwe-hulpmissie-rafah
Dat associatieverdrag is wel echt essentieel voor de economie van Israël.
Wat mij betreft zouden ze het harder moeten veroordelen, maar ze doen natuurlijk niet niks.
En Bush Sr natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Komt uit de binnenlandse veiligheidsdienst, net als Poetin.![]()
(Las ik elders)
Zodra de CIA goedkeuring gegeven heeft, het is tenslotte hun kandidaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin houdt van ijs, ik houd ook van ijs. Maar toch lijkt ik niet op'm.
Wanneer treedt ie toe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |