Lekker!quote:Op maandag 27 mei 2024 19:08 schreef Karzai het volgende:
ik eet hetzelfde als gisteren
[ afbeelding ]
Heb je het gisteren dan uitgekotst en bewaard?quote:Op maandag 27 mei 2024 19:08 schreef Karzai het volgende:
ik eet hetzelfde als gisteren
[ afbeelding ]
nee hoor hetzelfde gerecht bedoel ikquote:Op maandag 27 mei 2024 19:54 schreef Moass het volgende:
[..]
Heb je het gisteren dan uitgekotst en bewaard?
Ik zag het nu pas, wilde jullie anders waarschuwen. Vooral patat bezorgen van de Mc nooit doenquote:
Vlaamse frittekesquote:
Oh dat ziet er heerlijk uit, lekkere klodder mayoquote:
Nee idd, weer wat geleerdquote:Op maandag 27 mei 2024 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zag het nu pas, wilde jullie anders waarschuwen. Vooral patat bezorgen van de Mc nooit doen
0.0 ipa, ginger beer en limoensapquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
dit vraagt om een wat specifiekere omschrijving
Wat zijn Canarische aardappelen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Schouderkarbonade van Duroc varken, Canarische aardappelen, rode saus, courgette.
Smullen
AKA Pappas Arrugadas, kleine aardappels gekookt in schil in water waarbij ze net niet onderstaan waar je vervolgens een pond zout in doet. De aardappels worden daar itt wat je zou denken niet brem zout van, maar het zout trekt heel veel water uit de aardappels waardoor de smaak intensief wordt. Na het afgieten hebben ze dan een dun laagje zout op de buitenkant.quote:
quote:Mojo-Saus Recept
Wat is mojo saus? De mojo saus is erg populair op de Canarische Eilanden en is of rood of groen - mojo rojo en mojo verde. Beide worden vaak tegelijk geserveerd en worden gegeten met vlees, vis en natuurlijk de Canarische aardappelen. Het kopen van de mojo saus buiten de Canarische Eilanden is vaak moeilijk. Daarom is het maken van een eigen mojo saus een goede oplossing. Dit is een mojo recept dat wij lekker vinden, maar voel je vrij om het aan te passen:
Rode Mojo Saus
1 stuk brood in kleine stukjes gescheurd
1 theelepel gemalen komijn
2 grote rode paprika's, dik gehakt
2 theelepels zeezout
2 eetlepels rode wijnazijn
4 kleine chilipepers gehakt
6 teentjes gehakte knoflook
Groene Mojo Saus
1/2 kopje vers gehakte koriander of peterselie
1 theelepel gemalen komijn
1 sneetje brood in kleine stukjes gescheurd
2 grote groene paprika's in grove stukken gesneden
2 theelepels zeezout
2 eetlepels rode wijnazijn
4 teentjes gehakte knoflook
4 eetlepels olijfolie
Doe alle ingrediënten voor de groene mojo of rode mojo saus in je blender en meng tot alles goed is opgelost en je een stevige saus hebt. Giet de mojo-saus in een pot en bewaar deze tot twee maanden in de koelkast.
hoe is het met je bankrekening nu?quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:32 schreef golfer het volgende:
Wrap met ei en bacon bij La Place op Schiphol.
Een stuk leger.quote:
Fijne vakans gewenst!quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:32 schreef golfer het volgende:
Wrap met ei en bacon bij La Place op Schiphol.
geniet ervanquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:04 schreef golfer het volgende:
Lunch in Positana (Italië): voor Blues gefrituurde gevulde courgette bloemen met pesto van courgette en kaas en voor mij insalata di mare.
[ link | afbeelding ]
Die hartige was voor mijquote:Op donderdag 30 mei 2024 17:23 schreef Smart_ass het volgende:
Hartig belegde pannenkoeken veroorzaken echt een error code in mijn hoofd. Op de pannenkoek na vind ik het er wel lekker uitzien!
Fiori di zuccaquote:Op donderdag 30 mei 2024 18:04 schreef golfer het volgende:
Lunch in Positana (Italië): voor Blues gefrituurde gevulde courgette bloemen met pesto van courgette en kaas en voor mij insalata di mare.
[ link | afbeelding ]
ja kan ook eens gebeurenquote:Op donderdag 30 mei 2024 20:20 schreef Kanaroe het volgende:
Versgebakken boterham met gebakken ei-ui-tomaat
Geen inspiratie om echt te koken, vandaar
De eerste seconde dat ik dit zag dacht ik aan creme brulee met chocoladesausquote:Op donderdag 30 mei 2024 23:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ramen. Boekweit noodles, eitjes, paddestoelen, groene asperge. Groentebouillon, mirin, sesamolie.
Gebonden met tapioca, omdat mijn xanthaangom in de verkeerde verhuisdoos was beland en nu in een opslag staat.
Als pizza fan keur ik deze foto goedquote:Op vrijdag 31 mei 2024 19:04 schreef golfer het volgende:
Lunch vanmiddag in Vico Equence (Italië) bij Gigino pizza a metro:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zonde, hoop dat er een soort overdekking was.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:58 schreef Kanaroe het volgende:
Gisteren maar weer eens een bbq gehad met een groep (veel feestjes de laatste tijd hier), erg lekker! Wel nat buiten![]()
Vanavond halen we een paar porties Chinees-Indisch en hopen genoeg over te houden voor morgen, want dan kijken we naar NAC
Zonde inderdaad, er waren meerdere overkappingen, maar de (gehuurde) gasbarbecues stonden onder een miezerig parasolletje. I.v.m. de veiligheid moesten ze 'vrij' staan opmlast van de verhuurder, dus tjaquote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zonde, hoop dat er een soort overdekking was.
Zonde!!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zonde inderdaad, er waren meerdere overkappingen, maar de (gehuurde) gasbarbecues stonden onder een miezerig parasolletje. I.v.m. de veiligheid moesten ze 'vrij' staan opmlast van de verhuurder, dus tja
Jouw eten ziet er heerlijk uit!
Wat ziet dit er top uit zeg, leuk opgediend. Hopelijk was het enorm lekker. Comfortfood done rightquote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Einde van vakantie vriend gevierd. Proeverijtj3 bij vd Sterre met koffie, daarna Mac & Cheese die echt smaakvol was, buffalo ranch kip en loaded fries met cheddar, kip en koolsla.
Bij Koekela 2 gebakjes voor morgen gekocht (naked velvet en rabarber cheesecake).
Foto van warm eten
[ link | afbeelding ]
gefeliciteerd bluesquote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:45 schreef Blues het volgende:
Op vakantie in Italië jarig zijn, daar hoort natuuuuuuurlijk ook een taartje bij.
@:golfer een lekker citroentaartje en ik een cheesecake met peermét een Italiaans biertje erbij
Salute!
[ link | afbeelding ]
Buon compleanno!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:45 schreef Blues het volgende:
Op vakantie in Italië jarig zijn, daar hoort natuuuuuuurlijk ook een taartje bij.
@:golfer een lekker citroentaartje en ik een cheesecake met peermét een Italiaans biertje erbij
Salute!
[ link | afbeelding ]
Dat is idd niet leuk. Bbq in NL georganiseerd is nooit te voorspellen helaas.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zonde inderdaad, er waren meerdere overkappingen, maar de (gehuurde) gasbarbecues stonden onder een miezerig parasolletje. I.v.m. de veiligheid moesten ze 'vrij' staan opmlast van de verhuurder, dus tja
Jouw eten ziet er heerlijk uit!
Was idd heel lekker en staat op de herhaallijst want de burgers en wings zien er ook zo goed uit.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat ziet dit er top uit zeg, leuk opgediend. Hopelijk was het enorm lekker. Comfortfood done right
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:45 schreef Blues het volgende:
Salute!
[ link | afbeelding ]
Ziet er lekker uit allemaal! Was het white cheddar mac & cheese of niet?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Einde van vakantie vriend gevierd. Proeverijtj3 bij vd Sterre met koffie, daarna Mac & Cheese die echt smaakvol was, buffalo ranch kip en loaded fries met cheddar, kip en koolsla.
Bij Koekela 2 gebakjes voor morgen gekocht (naked velvet en rabarber cheesecake).
Foto van warm eten
[ link | afbeelding ]
Wat staat daar? Op het bord?quote:Op donderdag 30 mei 2024 23:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Ramen. Boekweit noodles, eitjes, paddestoelen, groene asperge. Groentebouillon, mirin, sesamolie.
Gebonden met tapioca, omdat mijn xanthaangom in de verkeerde verhuisdoos was beland en nu in een opslag staat.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Couscous met 3-sterren kip en abrikoos.
En om de een of andere reden zitten Jacobse en Van Es de hele avond al in mijn hoofd het eten te becommentariëren
Koffie hadden we al gehad.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:57 schreef Molo het volgende:
Taart met bier, waarom niet! Feli!
Vanavond hier slavinken eten () want dat wilde mijn dochter zo graag als ik weer thuis was. Kleine vlegel, moet dan maar
![]()
Ik weet het niet. Is dat een sterke kaas? Dit smaakte best sterk, heel fijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 19:46 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit allemaal! Was het white cheddar mac & cheese of niet?
Ja, white cheddar heeft smaak, in tegenstelling tot de “normale” cheddar vind ik. Als ik mac & cheese maak dan maak ik ‘m ook altijd met white cheddar (een seriously sharp versie)quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Is dat een sterke kaas? Dit smaakte best sterk, heel fijn.
Hoe is het weer bij jullie? Droog tot nu toe?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:53 schreef Blues het volgende:
Aangekomen in Minori zijn wij blij blij blij.
Megaveel restaurants
Lokaal biertje en een peroni met 'fingerfood'.
Was lekker!
[ link | afbeelding ]
Beetje wisselvallig. Wel warm, maar soms wat bewolking en zelfs wat druppels.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Hoe is het weer bij jullie? Droog tot nu toe?
Jammer van de bewolking. Hoop niet benauwd daardoor.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Beetje wisselvallig. Wel warm, maar soms wat bewolking en zelfs wat druppels.
Aspergesquote:Op zondag 2 juni 2024 20:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat zijn net letters, boven die eieren.
Ohw oké….quote:Op zondag 2 juni 2024 20:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
AspergesEn die vormen geen -in elk geval niet bewust- letters
Klinkt zo zomers heerlijk ditquote:Op zondag 2 juni 2024 23:01 schreef foodlover het volgende:
Gisteren gasten in onze BnB op het platteland, had witte puntjes met wat maanzaad en sesam gebakken en rozijnen bolletjes. Tevens pizzadeeg en 's avonds verse pizza gemaakt.
Vanochtend de puntjes en rozijnen bolletjes verwerkt in een broodmand voor ontbijt van gasten, aangevuld met gekochte croissants en bruin "Duits" brood met zonnebloempitten.
Daarna naar ons appartement aan de kust, zojuist kipfilet rendang stijl met rijst, zelf gefrituurde kroepoek en cassave en een flesje Verdejo erbij.
Niet boeiend he? De guacamole ziet er wel lekker uitquote:Op zondag 2 juni 2024 20:59 schreef Molo het volgende:
Krokante sprinkhanen, vond het niet echt een aanrader, veel kauwwerk. Leuk voor het verhaal wel
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 juni 2024 16:13 schreef Smart_ass het volgende:
Vanavond eindelijk sushisowieso philly en spicy tuna roll, verder maar zien. Als lunch strakjes de minestronesoep maar eens opmaken.
Was idd echt niet boeiendquote:Op zondag 2 juni 2024 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt zo zomers heerlijk dit
[..]
Niet boeiend he? De guacamole ziet er wel lekker uit
Is de baby er?quote:Op maandag 3 juni 2024 16:13 schreef Smart_ass het volgende:
Vanavond eindelijk sushisowieso philly en spicy tuna roll, verder maar zien. Als lunch strakjes de minestronesoep maar eens opmaken.
Ja sinds begin vorige maandquote:
Gefeliciteerd!!!!quote:Op maandag 3 juni 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja sinds begin vorige maand, maar toen had ik eigenlijk helemaal geen zin in sushi
. Wel fijn om weer lekker alles te kunnen eten en drinken hoor, echt genieton
.
quote:Op maandag 3 juni 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja sinds begin vorige maand, maar toen had ik eigenlijk helemaal geen zin in sushi
.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 3 juni 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
.
Gefeliciteerd met je babietje, en hopelijk zijn jullie allemaal gezond en welquote:Op maandag 3 juni 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
.
Nooit bij stilgestaanquote:
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 juni 2024 18:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
.
Fijne vakantiequote:
Ja, maar dat komt omdat er op deze foto wél peen in zitquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:43 schreef Smart_ass het volgende:
Ziet er lekker uit! Ik doe nooit winterpeen in de chili dus ik vind het er prima uit zien zo.
Was me dus niet opgevallenquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:55 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt omdat er op deze foto wél peen in zit
quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Was me dus niet opgevallen. Hoop dat het je alsnog smaakt!
Als avondeten?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Drie bruine boterhammen met pindakaas. Ik had eigenlijk shoarma met rijst in de planning maar de kerriesaus maak ik altijd zelf en daar had ik geen zin in.
Het voordeel van pindakaas is dat het voedzaam is.
Ja hoor, gewoon als avondeten. Boursin met pasta is zalig!quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Als avondeten?
Hier pasta met spinazie Boursin en salami.
Iets uit haar studietijd wat we zo nu en dan nog maken als we geen zin hebben om fatsoenlijk te koken
Doe ik ook weleens.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja
[..]
Ja hoor, gewoon als avondeten. Boursin met pasta is zalig!
Heerlijk toch? Is een uitkomst als je niet wilt koken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:52 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Doe ik ook weleens.
Doe ik er soms ook nog hagelslag op
Op het bammetje pindakaas dan, hè
Daarom.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Is een uitkomst als je niet wilt koken.
Improbaquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:23 schreef foodlover het volgende:
Dunne eiermie bami, met een oldskool uit de voorraadkast gevist inproba zakje bamikruiden, tauge van eigen kweek, kipfilet, dunne reepjes paprika, bosui, pindasaus, ook eigen gemaakte atjar, wat gebakken uitjes, sambal chilisaus. Een zomer biertje erbij.
Ah. Okay. Kan ook.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lekker nog in bed wat lezen
Zit een beetje in de lappenmand![]()
Morgen lange dag ook.
Ook al geen nachtbrakerquote:
Ha ha die inproba zakjes zijn oldskool he. Ik vond er een en nam hem mee met andere bami ingrediënten naar ons appartement aan de kust. Ik heb daar geen gevuld kruidenrekje zeg maar (appartement verhuren we aan toeristen).quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Improba![]()
Koop een pot sambal manis.
Mijn Maleise buurman zweert erbij voor zijn nasi goreng.
Hij gebruikt die van Koningsvogel.
Is meer een kruidenpasta en aan de ingrediëntenlijst geloof ik het.
Het meeste wat ik er los in gooi, zit daar ook in.
Hij vind dat ik veel te moeilijk doe met mijn nasi.
Ziet er heerlijk uit. Wat voor sausje zit erbij?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:58 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Asperges met ham ei
Tagliatelle
Aspergesaus van Maggi met klontje boter ald extraquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:33 schreef praadje het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit. Wat voor sausje zit erbij?
Gaat op mijn eetlijstje. Door slokdarm problemen kan ik helaas niet meer alles eten maar dit gaat denk ik vast wel lukken. Thanksquote:Op woensdag 5 juni 2024 23:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Aspergesaus van Maggi met klontje boter ald extra
Ja, dat bedacht ik me, nadat ik op versturen had gedruktquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:29 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ha ha die inproba zakjes zijn oldskool he. Ik vond er een en nam hem mee met andere bami ingrediënten naar ons appartement aan de kust. Ik heb daar geen gevuld kruidenrekje zeg maar (appartement verhuren we aan toeristen).
Ahwquote:Op woensdag 5 juni 2024 21:25 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had opeens 1 kind wat niet mee at en 1 kind die met de tekst gatver er zitten aardappelen in dus ik eet niet. Heb dus nog een lading over
Dus binnenkort nog een keer poor mans stew
Dat is niet leukquote:Op woensdag 5 juni 2024 21:25 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had opeens 1 kind wat niet mee at en 1 kind die met de tekst gatver er zitten aardappelen in dus ik eet niet. Heb dus nog een lading over
Dus binnenkort nog een keer poor mans stew
Helaas begint het normale leven en eten weer. Altijd jammer na een vakantie vol lekkers.quote:
We blijven nog tot zondag vakantie vieren door zelf verder geen avondeten te koken, en voor vanavond en morgenavond eten te bestellen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Helaas begint het normale leven en eten weer. Altijd jammer na een vakantie vol lekkers.
Weer even lekker in Nederland acclimatiseren.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:32 schreef golfer het volgende:
[..]
We blijven nog tot zondag vakantie vieren door zelf verder geen avondeten te koken, en voor vanavond en morgenavond eten te bestellen.
Voor B. Indiaas en voor mij Chinees.
En zaterdag gaan we de vakantie afsluiten met een etentje buiten de deur.
Hoppa, doen. Zoveel en lang mogelijk genieten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:32 schreef golfer het volgende:
[..]
We blijven nog tot zondag vakantie vieren door zelf verder geen avondeten te koken, en voor vanavond en morgenavond eten te bestellen.
Voor B. Indiaas en voor mij Chinees.
En zaterdag gaan we de vakantie afsluiten met een etentje buiten de deur.
Lekker telefoontje hoorquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoppa, doen. Zoveel en lang mogelijk genieten.
Ik ben net gebeld of ik vanavond mee wil tapas eten. Ik zou gezond thuis eten maar doei, het is ook zo lullig om het te weigeren....
Tapas![]()
![]()
Ik was ook niet helemaal fit, maar ik ga idd op tijd de koffer in.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:05 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook al geen nachtbraker![]()
Ik ga zo nog even een film uitzoeken.
Voor morgen (na 0:00) ziet mijn bed me niet.
Kinderen he, dat zijn soms ware assholesquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is niet leuk![]()
Ik zou zeggen dat je geen fan hoeft te zijn van aardappelen maar het is zo'n neutrale smaak dat ik me niet voor kan stellen dat je gatver kunt zeggen.
Maar pech, meer voor jou. Hoop dat jij het wel lekker vond.
[..]
Helaas begint het normale leven en eten weer. Altijd jammer na een vakantie vol lekkers.
Vroeger deed ik dat ook wel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik was ook niet helemaal fit, maar ik ga idd op tijd de koffer in.
Met een goed boek
Niks mis mee.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:26 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond zuurkoolstamppot. Had nog veel zuurkool over van de hotdogs van gisteren
Dus dat met confits de canard uit blik en nog wat overgebleven worstjes
Zuurkool in juni
Klinkt zaligquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:26 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond zuurkoolstamppot. Had nog veel zuurkool over van de hotdogs van gisteren
Zuurkool in juni
Waar is de confit nog te koop? Is het een beetje betaalbaar?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:26 schreef Kanaroe het volgende:
Zuurkool in juni
Owee als iemand dat weigert bij jequote:Op donderdag 6 juni 2024 15:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Kinderen he, dat zijn soms ware assholes![]()
Hier vanavond hachee van de slager en ik opteer voor patat van Bram erbij met klodder mayo
Ik word daar steeds makkelijker in. Ik probeer wel een beetje te kiezen voor ingrediënten die niet tè uitgesproken zijn qua smaak of structuur maar als ze het niet lusten krijgen ze een stuk fruit. Blijf niet bezigquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Owee als iemand dat weigert bij je![]()
Ja kinderen en eten.. Kan moeilijk zijn. Lijkt me nogal vermoeiend om iedere keer wat te bedenken wat iedereen lust als ze moeilijk zijn in huis.
Ja sowieso er is altijd wel iemand die klaagt tenzij het patat pannenkoeken pizza wrap ofzo isquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is niet leuk![]()
Ik zou zeggen dat je geen fan hoeft te zijn van aardappelen maar het is zo'n neutrale smaak dat ik me niet voor kan stellen dat je gatver kunt zeggen.
Maar pech, meer voor jou. Hoop dat jij het wel lekker vond.
[..]
De patat komt niet eens uit een fles?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:01 schreef marc0871 het volgende:
Kipnuggets en patatjes
[ afbeelding ]
Alleen de fritessaus komt uit een fles.
Ja de groeten, ik heb meer te doen hoor. Ik zet iets voor wat in de range 'kindgeschikt voer' ligt. Moet je het niet, regel je maar zelf wat anders. Als er maar stuk groente of fruit bij zit.quote:Op donderdag 6 juni 2024 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Owee als iemand dat weigert bij je![]()
Ja kinderen en eten.. Kan moeilijk zijn. Lijkt me nogal vermoeiend om iedere keer wat te bedenken wat iedereen lust als ze moeilijk zijn in huis.
Ha ha haquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
De patat komt niet eens uit een fles?
Als in; niet zelf gemaaktquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
De patat komt niet eens uit een fles?
Ik heb standaard 2 blikken in huis voor crisissituatiesquote:Op donderdag 6 juni 2024 16:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waar is de confit nog te koop? Is het een beetje betaalbaar?
Heerlijk verwarmend eten trouwens
18 euroquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:27 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb standaard 2 blikken in huis voor crisissituaties![]()
Ze kosten nu rond de 18 euro in de Nederlandse supers, bij AH en de Jumbo had ze ook weer
Oh ik dacht die blikken met 2 erin, want dat vind ik wel echt veel te duurquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Vind je dat duur voor 4 dikke eendenbouten?
2 Goeie biefstukken of entrecôtes kosten hetzelfde
Hoop het voor je! Zonder zitten is niks.quote:Op donderdag 6 juni 2024 17:58 schreef Goitske het volgende:
Hier vandaag airfryer patat en kleine gehaktballetjes
Morgen aflever poging 2 van mijn nieuwe fornuis en kan ik weer normaal koken/bakken hopelijk deze keer zonder schade
[ afbeelding ]
Dat scheelt. En als ze vroeger wel moeilijk zijn en later op kamers gaan of bij vrienden willen eten kunnen ze het ineens welquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja de groeten, ik heb meer te doen hoor. Ik zet iets voor wat in de range 'kindgeschikt voer' ligt. Moet je het niet, regel je maar zelf wat anders. Als er maar stuk groente of fruit bij zit.
Vinden ze doorgaans gedoe dus dan is toch gewoon mee eten ineens ook vaak een optie
Ik las zeer slecht. Ik dacht dat je standaard 2 blikken croissants had (van die Danerolles dingen).quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:27 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb standaard 2 blikken in huis voor crisissituaties![]()
Ze kosten nu rond de 18 euro in de Nederlandse supers, bij AH en de Jumbo had ze ook weer
Ik kon vorige week woensdag wel janken toen ik hoorde mevrouw kunt u even komen... En daarna zag ik de enorme deukquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoop het voor je! Zonder zitten is niks.
[..]
Dat scheelt. En als ze vroeger wel moeilijk zijn en later op kamers gaan of bij vrienden willen eten kunnen ze het ineens wel![]()
Nog Bram gegeten?
Ik.zit.vol. Maar genoten.
Ze hebben hier meestal de keuze of je eet of je eet niet. Enige concessie die ik doe is dat ik nasi en bami tegelijkertijd maakquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja de groeten, ik heb meer te doen hoor. Ik zet iets voor wat in de range 'kindgeschikt voer' ligt. Moet je het niet, regel je maar zelf wat anders. Als er maar stuk groente of fruit bij zit.
Vinden ze doorgaans gedoe dus dan is toch gewoon mee eten ineens ook vaak een optie
Ja daarom, ik ga er niet mijn kostbare energie aan bestedenquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoop het voor je! Zonder zitten is niks.
[..]
Dat scheelt. En als ze vroeger wel moeilijk zijn en later op kamers gaan of bij vrienden willen eten kunnen ze het ineens wel![]()
Nog Bram gegeten?
Ik.zit.vol. Maar genoten.
Snap ik helemaalquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:15 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ze hebben hier meestal de keuze of je eet of je eet niet. Enige concessie die ik doe is dat ik nasi en bami tegelijkertijd maak
Oei daar zit je niet op te wachtenquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:13 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik kon vorige week woensdag wel janken toen ik hoorde mevrouw kunt u even komen... En daarna zag ik de enorme deuk
Hoi hoiquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja daarom, ik ga er niet mijn kostbare energie aan besteden
En zekers! Was lekker, hachee, sperziebonen en Bram met mayo hmmmm
Vind die best primaquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Is dat nog wat?
Ik zit aan de 'normale' Brand.
Reacties op de nieuwe lichting alcoholvrij/arm is wel positief.quote:
Ik zag het ook, maar volgens mij is dat cassoulet met eend erdoorquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oei daar zit je niet op te wachten
[..]
Hoi hoi![]()
@:Kanaroe; ik zag net dat bij de Aldi in Frankrijk je nu zo'n blik hebt voor 6,99. Waarom zo'n verschil zo dichtbij
Nou de keuze tussen je eet of niet hebben ze altijd gehad. Ik vervang gewoon nietsquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Snap ik helemaal
Is gelukkig ook wel steeds makkelijker als keuze voor te leggen als ze ouder worden. En bami en nasi zijn beide heerlijk dus dat komt ook vast allemaal op uiteindelijk
Ik hoor ook hele positieve berichten en de 0.0 die hier in de koelkast staat gaat ook altijd wel op door de visitequote:Op vrijdag 7 juni 2024 04:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Reacties op de nieuwe lichting alcoholvrij/arm is wel positief.
Maar ervaringen met Buckler (Heineken) en Amstel en Bavaria Malt in de jaren 90 verhinderen mij om het te proberen
Je hebt gelijk, ik zie nu bonen op de verpakkingquote:Op vrijdag 7 juni 2024 05:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik zag het ook, maar volgens mij is dat cassoulet met eend erdoor
In 30-35 jaar is er best wel wat verbeterd wat dat betreft jaquote:Op vrijdag 7 juni 2024 04:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Maar ervaringen met Buckler (Heineken) en Amstel en Bavaria Malt in de jaren 90 verhinderen mij om het te proberen
Gelukkig is er tegenwoordig veel goed alcoholvrij bier te krijgen. Zelfs in alle stijlen van IPA naar stout naar sours.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 04:14 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik ben nog geen goed alcoholvrij pilsner tegen gekomen, dat heb ik opgegeven. Maar goed, vind sowieso de ook de meeste normale Pilsners veel te zoet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gelukkig is er tegenwoordig veel goed alcoholvrij bier te krijgen. Zelfs in alle stijlen van IPA naar stout naar sours.
Als je gewone pilsners al zoet vindt dan wordt het wel lastig inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik ben nog geen goed alcoholvrij pilsner tegen gekomen, dat heb ik opgegeven. Maar goed, vind sowieso de ook de meeste normale Pilsners veel te zoet.
Joepie hij is er! Keuken weer compleetquote:
Ik ben hier komen wonen en toen stond er een 6 puts gasfornuis dus ik weigerde kleiner te gaanquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Joepie hij is er! Keuken weer compleet
Wat een enorm ding zeg.
Eet ze straks
Thanks!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat een grote oven, geweldig!
Veel kokkerelplezier gewenst
Eten wat de pot schaftquote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:50 schreef Molo het volgende:
Logeetje van 8 over de vloer die geen pest eet maar aangaf wel kip tandoori te lusten
Mijn man helemaal maaltijd staan koken, bedoelde ze toen het op tafel kwam 'van zo'n pak van de supermarkt, dit hoef ik niet'
Toen hoefde ons kind het ook ineens niet meer. Ja, de groeten
Toen beide dames dus maar gedwongen om het te eten met schep volle kwark erop. Anders mochten ze geen toetje en niet opblijven. Dat werkte![]()
quote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:50 schreef Molo het volgende:
Logeetje van 8 over de vloer die geen pest eet maar aangaf wel kip tandoori te lusten
Mijn man helemaal maaltijd staan koken, bedoelde ze toen het op tafel kwam 'van zo'n pak van de supermarkt, dit hoef ik niet'
Toen hoefde ons kind het ook ineens niet meer. Ja, de groeten
Toen beide dames dus maar gedwongen om het te eten met schep volle kwark erop. Anders mochten ze geen toetje en niet opblijven. Dat werkte![]()
Oh shit man. Hopelijk snel beter!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:27 schreef Molo het volgende:
Kutkinderen![]()
Was heerlijk trouwens, denk ik, want Covid dus ik ruik en proef niks![]()
Komt goed joh, even uitzieken en weer doorquote:
Beterschap!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:27 schreef Molo het volgende:
Kutkinderen![]()
Was heerlijk trouwens, denk ik, want Covid dus ik ruik en proef niks![]()
Ze riepen dat het te pittig was, daar werkt schep volle kwark dan prima tegen. Toen waren er geen argumenten meer dus dooreten maarquote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Beterschap!
Met een schep kwark is het ineens wel goed, wat een logica
Altijd goed!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had vanavond ravioli met ricotta, champignons en pesto en Skyr mousse toe.
K&k pesto dus was snel klaar.
Allemaal zelf thuis gemaakt of in een restaurant gegeten?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraf een bitterbal van zuurvlees en een taartje van geitenkaas en gekarameliseerde venkel
Daarbij een mousserende Moezelwijn.
[ afbeelding ]
Vervolgens een salade van koolrabi met een dressing van miso, knoflook, kefir en mayonaise
[ afbeelding ]
Daikon in een beurre blanc met kappertjes en pekelvocht van de kappertjes.
[ afbeelding ]
Feelgoodvoer als hoofdgerecht: Zuurvlees met aardappelpuree.
[ afbeelding ]
Zelf gemaakt. Het alternatief was een PowerPoint voor maandag maken...quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Allemaal zelf thuis gemaakt of in een restaurant gegeten?
Wow.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Zelf gemaakt. Het alternatief was een PowerPoint voor maandag maken...
WOG-en prostylequote:Op zaterdag 8 juni 2024 22:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zelf gemaakt. Het alternatief was een PowerPoint voor maandag maken...
Restaurant Stavroquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraf een bitterbal van zuurvlees en een taartje van geitenkaas en gekarameliseerde venkel
[ afbeelding ]
Vervolgens een salade van koolrabi met een dressing van miso, knoflook, kefir en mayonaise
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooh te pittig. Daaag lekkere curry smaakquote:Op zaterdag 8 juni 2024 20:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze riepen dat het te pittig was, daar werkt schep volle kwark dan prima tegen. Toen waren er geen argumenten meer dus dooreten maar![]()
Het heet Air dacht ik van Skyr en is mousse. Je hebt de smaken banaan en kers-chocola.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Altijd goed!
Ricotta is underrated vind ik
Wat is Skyr mousse?
Thuis? Nooit gedachtquote:Op zaterdag 8 juni 2024 21:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We eten beetje vroeg, straks naar theater.quote:Op zondag 9 juni 2024 16:43 schreef golfer het volgende:
Straks: gehaktballen volgens de Librije-methode, gekookte aardappels en een botersalade met een vinaigrette.
Heerlijk naar het theater, hebben dat jarenlang niet gedaan, maar na corona weer opgepakt.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:08 schreef Blues het volgende:
[..]
We eten beetje vroeg, straks naar theater.
[ link | afbeelding ]
Ja fijn he!quote:Op zondag 9 juni 2024 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk naar het theater, hebben dat jarenlang niet gedaan, maar na corona weer opgepakt.
Zit te kijken op de site maar ik zie geen sukade steakquote:Op zondag 9 juni 2024 18:20 schreef Karzai het volgende:
Ik ga zo voor de palingsoep en de sukade steak denk ik
http://www.derichelvlieland.nl/restaurant/
Mooiiie tijger!quote:Op zondag 9 juni 2024 19:46 schreef foodlover het volgende:
Vandaag een tijgerwit brood gebakken en enkele sneetjes gegeten, de rest voor in de vriezer. Straks nog een wrapje met wat shoarmavlees, paprika rauwe rode ui sla en sausjes.
[ link | afbeelding ]
Nee was ook tot de voorraad strekt , maar hij was heerlijk 😋quote:Op zondag 9 juni 2024 19:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zit te kijken op de site maar ik zie geen sukade steak
Wel lekker die palingsoep? Klinkt intrigerend en lekker wel eigenlijkquote:Op maandag 10 juni 2024 08:04 schreef Karzai het volgende:
Gister dus de palingsoep die was erg rokerig en zout, sukade steak welke erg smaakvol en mals was, er werden stoofpeertjes, friet en een salade bij geserveerd.
Toetje vanilleijs met espresso en slagroom.
Ik dronk er een glas merlot en een glaasje water bij
Ik vond em wel lekker, maar sterk van smaakquote:Op maandag 10 juni 2024 12:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel lekker die palingsoep? Klinkt intrigerend en lekker wel eigenlijk
Klinkt alsof je goed hebt genoten daarquote:Op maandag 10 juni 2024 08:04 schreef Karzai het volgende:
Gister dus de palingsoep die was erg rokerig en zout, sukade steak welke erg smaakvol en mals was, er werden stoofpeertjes, friet en een salade bij geserveerd.
Toetje vanilleijs met espresso en slagroom.
Ik dronk er een glas merlot en een glaasje water bij
Ik ben een paar dagen op Vlieland, helaas regent het pijpenstelen en zit ik nu op mijn hotelkamer met een biertje en wat hapjes.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt alsof je goed hebt genoten daar
Hij is weer lekker!quote:Op maandag 10 juni 2024 13:09 schreef golfer het volgende:
Straks: zelfgemaakt aspergesoepje met gerookte sockeyezalm.![]()
Wat een pech. Gelukkig zitten jullie binnen en kunnen jullie wel van eten genieten.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:59 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik ben een paar dagen op Vlieland, helaas regent het pijpenstelen en zit ik nu op mijn hotelkamer met een biertje en wat hapjes.
Vanavond zoeken wij weer een ander restaurantje uit in het dorp
[ afbeelding ]
We blijven genieten desondanksquote:Op maandag 10 juni 2024 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat een pech. Gelukkig zitten jullie binnen en kunnen jullie wel van eten genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |