Ik ben er normaal ook niet zo van om te stemmen van iemand die van P1 naar P1 gaat, aangezien er veel betere acties op de baan zijn. Maar op wie zou je dan moeten stemmen in dit geval?quote:Op zondag 26 mei 2024 17:34 schreef Nizno het volgende:
wtf
wat heeft LEC te doen met DotD?
Die heeft gewoon wat rondjes gereden
En dat wordt ook nog gezien als een racing incident.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zonde idd, aan die crash kon hij niks doen.
Bottas. Had de meeste actie op de baanquote:Op zondag 26 mei 2024 17:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wie anders.
Het was of Leclerc die het gewoon goed heeft gedaan of Stroll met twee mooie acties.
Stroll natuurlijk. 2 inhaalacties en een poging om een SC te krijgen. Dat lukte helaas niet.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik ben er normaal ook niet zo van om te stemmen van iemand die van P1 naar P1 gaat, aangezien er veel betere acties op de baan zijn. Maar op wie zou je dan moeten stemmen in dit geval?
en Strollquote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bottas. Had de meeste actie op de baan
Magnussen lijkt wel een jonge Max.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dat wordt ook nog gezien als een racing incident.
Magnussen had even gas terug moeten nemen en er was niks gebeurd.
1st win in home race..quote:Op zondag 26 mei 2024 17:34 schreef Nizno het volgende:
wtf
wat heeft LEC te doen met DotD?
Die heeft gewoon wat rondjes gereden
Ja maar dan was Sainz geen derde geworden, prima actie van Kevinquote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dat wordt ook nog gezien als een racing incident.
Magnussen had even gas terug moeten nemen en er was niks gebeurd.
Ja als ik had gestemd was die wel voor hem inderdaad.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Stroll natuurlijk. 2 inhaalacties en een poging om een SC te krijgen. Dat lukte helaas niet.
Zhou die alle debris van Perez wist te ontwijken?quote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ik ben er normaal ook niet zo van om te stemmen van iemand die van P1 naar P1 gaat, aangezien er veel betere acties op de baan zijn. Maar op wie zou je dan moeten stemmen in dit geval?
je opmerking in deze slaat helemaal nergens op.quote:
Alleen jammer dat het geen strafpunten opleverdequote:Op zondag 26 mei 2024 17:38 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja maar dan was Sainz geen derde geworden, prima actie van Kevin
Leclerc heeft behoorlijk wat mensen ingehaald!quote:Op zondag 26 mei 2024 17:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
1st win in home race..
Maar Bottas en Sargeant hadden er meer recht op, die hebben daadwerkelijk mensen op de baan ingehaald.
Dat is geen enkel moment spannend geweestquote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk had Max DotD verdiend, want door hem leek het nog heel even spannend te worden met Russell.
Pia reed bijna de hele race op die afstand van Lec.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk had Max DotD verdiend, want door hem leek het nog heel even spannend te worden met Russell.
Sargeant heeft ook iemand ingehaald..quote:Op zondag 26 mei 2024 17:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wie anders.
Het was of Leclerc die het gewoon goed heeft gedaan of Stroll met twee mooie acties.
Bottas ookquote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Sargeant heeft ook iemand ingehaald..
Nee johquote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Jane het volgende:
Die was nog best mooi jaquote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Dan Sargeant. In een Williams Zhou inhalen met een Verstappentjequote:Op zondag 26 mei 2024 17:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bottas. Had de meeste actie op de baan
Lekker voor je wifi kanalenquote:Op zondag 26 mei 2024 17:40 schreef HiDiHo het volgende:
Zoveel radars heb ik nog nooit bij elkaar gezien
[ afbeelding ]
Doe het niet.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:40 schreef Type-R het volgende:
Heb ineens de behoefte om een HP laptop te kopen
Je wil natuurlijk wel een beetje F1 kijken op je boot.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:40 schreef HiDiHo het volgende:
Zoveel radars heb ik nog nooit bij elkaar gezien
[ afbeelding ]
Bottas was degene die i.i.g. nog iets deed in het begin..quote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Met bauwe vlaggen, dat is geen racen.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leclerc heeft behoorlijk wat mensen ingehaald!
nee ho 1 correctiequote:Op zondag 26 mei 2024 17:41 schreef Red_85 het volgende:
Dit was geen ruk aan.
Van 1500 tot 1502 leuk. Rest... man man man
Ach ja, hij moet het allemaal nog leren héquote:Op zondag 26 mei 2024 17:42 schreef Nizno het volgende:
oke ik neem mijn woord terug dat Zhou DotD is...
Lewis DotD met die boordradio
RBR moet wel weer even orde op zaken gaan stellen, idd.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:42 schreef ZaZoe het volgende:
Volgende race weer old school vlammen met Max
Ja ze hebben niet echt heel van spannends te besprekenquote:
Ze zullen wel satelliet van Elon Musk hebbenquote:
Snap dat nog niet ....lolquote:Op zondag 26 mei 2024 17:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee ho 1 correctie
de pitstop van Max was ook geweldig.
vooral de boordradio er na waarin wordt gemeld dat de ander niet door had dat hij moest pushen
Ik snap ook nog steeds niet dat Max naar hard ging, of had hij geen nieuwe mediums of softs meer?quote:Op zondag 26 mei 2024 17:41 schreef potjecreme het volgende:
Bottas en Stroll konden wel inhalen op hun verse banden.
DOE HET NIETquote:Op zondag 26 mei 2024 17:40 schreef Type-R het volgende:
Heb ineens de behoefte om een HP laptop te kopen
Is de leeftijd.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap dat nog niet ....lol
Hij put 1.5s achter Max en roept daarna dat hij niet wist dat outlap critical was.
Gast denkt dat hij nog steeds in een dominante Mercedes met 50s voorsprong rijdt.
nog nietquote:Op zondag 26 mei 2024 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Sky helemaal verbaasd dat hun eigen onzin over RB dominantie niet gereflecteerd wordt in de punten.
Het is ook een beetje een nerdfest geworden ipv dat stoere mannen met doodsverachting domineren.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:43 schreef Rnie het volgende:
Vroeger had je James Hunt die na afloop de eerste de beste chick lag te neuken. Tegenwoordig hebben ze Taylor Swift armbandjes met hun vriendinnetje.
Europapa is veel beterquote:
nou ja zegquote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef FvanS het volgende:
Wel een oerlelijk volkslied, dit had de jostiband kunnen zijn.
quote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef Type-R het volgende:
Ongelooflijk, sportoverwinningen zijn zo mooi en deze is de allermooiste die ik in mijn leven gezien heb.
die hebben geen tropenhelpjes met rode pluimenquote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef FvanS het volgende:
Wel een oerlelijk volkslied, dit had de jostiband kunnen zijn.
Ik blijf liever thuis als je het niet erg vind.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef HiDiHo het volgende:
Ik heb het wel gezien...tot 7 juni in Canada
Zanardi was pas een held.. benen eraf gereden, gaat na z'n herstel gewoon weer racen... zonder benen..quote:Op zondag 26 mei 2024 17:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook een beetje een nerdfest geworden ipv dat stoere mannen met doodsverachting domineren.
Ze gaan zo spuiten op Charlenequote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef HiDiHo het volgende:
Ik heb het wel gezien...tot 7 juni in Canada
En toen wéér een ongelukquote:Op zondag 26 mei 2024 17:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zanardi was pas een held.. benen eraf gereden, gaat na z'n herstel gewoon weer racen... zonder benen..
En later ook nog olympisch kampioen rolstoel race geworden
Met deze wel idd, als echte Monegask zag je hem niet meezingen met het volkslied van Monacoquote:
Helemaal omdat de Italianen vol passie meezingenquote:Op zondag 26 mei 2024 17:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Italiaanse volkslied is dan wel weer 10/10
M. v. Basten en heel NL in 1988 do not agree.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:46 schreef Type-R het volgende:
Ongelooflijk, sportoverwinningen zijn zo mooi en deze is de allermooiste die ik in mijn leven gezien heb.
Lauda. Zonder dat ongeluk was Hunt nooit wk geworden.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zanardi was pas een held.. benen eraf gereden, gaat na z'n herstel gewoon weer racen... zonder benen..
En later ook nog olympisch kampioen rolstoel race geworden
Die peerde hem meteen naar de achtergrondquote:
euhquote:Op zondag 26 mei 2024 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Albert spuit Leclerc vol,... ik had het voorspeld
Zoals gewoonlijkquote:Op zondag 26 mei 2024 17:49 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die peerde hem meteen naar de achtergrond
Oke Gordonquote:Op zondag 26 mei 2024 17:49 schreef SiGNe het volgende:
Albert spuit Leclerc vol,... ik had het voorspeld
Tegen een vrachtwagen geknald inderdaad en is nog aan het revalideren inderdaad.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En toen wéér een ongeluk
Nog steeds niet hersteld meen ik
Die hoefde niet om elke bult heen te rijden omdat ze anders aan de andere kant van de vangrail zouden landen.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:41 schreef potjecreme het volgende:
Bottas en Stroll konden wel inhalen op hun verse banden.
Jaja, hij heeft een natte broekquote:Op zondag 26 mei 2024 16:57 schreef JohnBercow het volgende:
Ik blijf eigenlijk alleen maar kijken of te zien of Prins Albert straks wordt ondergespoten.
Zou ook wel raar zijn dat na een tweede ongeluk zijn benen er weer aan zaten.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En toen wéér een ongeluk
Nog steeds niet hersteld meen ik
Why doesn't God heal the Amputeesquote:Op zondag 26 mei 2024 17:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou ook wel raar zijn dat na een tweede ongeluk zijn benen er weer aan zaten.
Dat vroeg ik me ook af op F1TV.quote:
Was jij op F1TV?quote:
Ik zit nog minder te wachten op een tilke asfalt woestijn of een volgende race in een vs stad.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:55 schreef plesner het volgende:
Wat een deceptie, Monaco zal wel veel geld betalen want ik kan me niet voorstellen dat iemand op dit circuit zit te wachten
Ze betalen juist het minst van alle circuits.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:55 schreef plesner het volgende:
Wat een deceptie, Monaco zal wel veel geld betalen want ik kan me niet voorstellen dat iemand op dit circuit zit te wachten
Ze zouden hier beter een Renault Clio race moeten organiseren tussen de F1 coureurs.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zit nog minder te wachten op een tilke asfalt woestijn of een volgende race in een vs stad.
Zo eerlijk moet ik wel zijn.
Ergens moet het even wat breder zijn met dit soort auto's.
quote:Op zondag 26 mei 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
Mis nu hihaho voor het Albert spuit gifje
Ik zie het Willem wel doen hoorquote:Op zondag 26 mei 2024 18:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zou Rainier nooit gedaan hebben. Dat ging er toch statiger aan toe.
Waarom is dat grappig?quote:Op zondag 26 mei 2024 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zhou werd ingehaald door de medical car
Dat die niet in het niets kan verdwijnen.quote:
uhm, omdat F1 auto's meedoen om zo snel mogelijk rond te rijden?quote:
Hmm. Op basis van dat argument had ie zich ook direct in de achterkant van Perez kunnen boren.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat die niet in het niets kan verdwijnen.
Ik heb de race niet afgekeken, ook nog nooit gebeurd...quote:Op zondag 26 mei 2024 18:07 schreef Rianne84 het volgende:
Top 10 is geėindigd waar hij startte, is nog nooit gebeurd
Circuit is niet geschikt voor de Mercedes, daar wordt hij op voorhand niet blij vanquote:Op zondag 26 mei 2024 18:16 schreef Nizno het volgende:
Wauw Lewis kan zich niet eens meer enthousiast voor doen zelfs.
Krijgt van SKY de vraag of hij excited was om te rijden in Canada.
Opgewonden klinkt raar als vertaling en zin hebben om te rijden klinkt ook stom dus dan maar engelse woorden.
I'm excited to go to Canada, nog excited te drive.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perez had zijn lijn moeten houden dan was die netjes P17 gefinisht.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hmm. Op basis van dat argument had ie zich ook direct in de achterkant van Perez kunnen boren.
Dat is toch ook zo? Toen reed hij vooraan zonder enige competitie en vele seconden voorsprong. (dat deed hij overigens bijna het hele seizoen)quote:Op zondag 26 mei 2024 18:30 schreef Rnie het volgende:
Max tijdens een interview bij Sky: De race was boring.
Button als commentaar op dat interview: Ja dat zegt hij wel leuk, maar vorig jaar won hij, toen vond hij het niet zo boring.
Button![]()
![]()
Iedereen noemde het toen saai want Max had gewonnen.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:34 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Toen reed hij vooraan zonder enige competitie en vele seconden voorsprong. (dat deed hij overigens bijna het hele seizoen)
Niet dat ik dit nou zo reuze spannend vond, maar vooraan rijden met 20+ seconden op welk circuit dan ook maakt het voor de kijker normaal ook niet leuker.
Moet je je voorstellen hoeveel een dagje liggen met je bootje daar in Monaco kost op een racedagquote:Op zondag 26 mei 2024 18:36 schreef THEFXR het volgende:
deze competitie vervalsing, is weer een scam voor de gewone mens die beste veel betaald om F1 te kijken.
Het gaat erom dat Button niet weet hoe Max over die race dacht, maar het voor zichzelf wel invult. Omdat Max het niet zou hebben gezegt tijdens het persrondje betekend het niet dat hij het niet saai vond, ondanks de overwinning.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:34 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Toen reed hij vooraan zonder enige competitie en vele seconden voorsprong. (dat deed hij overigens bijna het hele seizoen)
Tuurlijk mag hij dat wel melden, ik reageer alleen op de velequote:Op zondag 26 mei 2024 18:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
Iedereen noemde het toen saai want Max had gewonnen.
En blijkbaar omdat hij het toen niet gezegd heeft dat het een saaie race was achter hem mag hij nu niet melden dat het saai is terwijl de race baggersaai was met de vroege code rood
die gewoon terecht geplaatst werden door Rniequote:Op zondag 26 mei 2024 18:37 schreef FvanS het volgende:
[..]
Tuurlijk mag hij dat wel melden, ik reageer alleen op de vele![]()
![]()
van Rnie
Was in Las Vegas precies hetzelfde. Hij vond alles kut totdat die won, toen riep die viva las Vegas.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:34 schreef FvanS het volgende:
[..]
Niet dat ik dit nou zo reuze spannend vond, maar vooraan rijden met 20+ seconden op welk circuit dan ook maakt het voor de kijker normaal ook niet leuker.
daar betalen we ook aan mee. indirectquote:Op zondag 26 mei 2024 18:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoeveel een dagje liggen met je bootje daar in Monaco kost op een racedag
ook uit zijn verband geruktquote:Op zondag 26 mei 2024 18:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was in Las Vegas precies hetzelfde. Hij vond alles kut totdat die won, toen riep die viva las Vegas.
Misschien een idee dat ze de auto's kleiner moeten maken zodat er weer gewoon auto's naast elkaar kunnen rijden op dit soort banenquote:Op zondag 26 mei 2024 18:39 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap is waarom de layout niet een beetje aangepast kan worden zodat er in elk geval iets meer kansen op actie zijn.
je snapt het niet, in het verleden is er best actie geweest, dit was gewoon afgesproken en men deed geen poging om een competitie te maken.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:39 schreef Tijn het volgende:
Wat ik niet snap is waarom de layout niet een beetje aangepast kan worden zodat er in elk geval iets meer kansen op actie zijn.
Dat was wel erg cringe jaquote:Op zondag 26 mei 2024 18:40 schreef Nizno het volgende:
[..]
Laten we het ritje ook niet vergeten in een limo naar het podium en daarna weer terug...
3 minuten van de eerste start tot de tweede start... 3 minuten tweede start tot finish...quote:Op zondag 26 mei 2024 18:41 schreef gbm het volgende:
[..]
Toch nog 8 minuten vol gekregen... het social media team verdiend opslag....
Kleinere auto’s zou ook prima zijn, ja. Er moet wmb wel iets gebeuren, dit kan echt niet zo.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Misschien een idee dat ze de auto's kleiner moeten maken zodat er weer gewoon auto's naast elkaar kunnen rijden op dit soort banen
stoppen met stratenraces is ook een optiequote:Op zondag 26 mei 2024 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kleinere auto’s zou ook prima zijn, ja. Er moet wmb wel iets gebeuren, dit kan echt niet zo.
Albertquote:
Mja, zelfs in 1992 kon Mansell Senna niet inhalen op deze baan met veel versere banden.... Het is helaas van alle tijden dat dit circuit niet geschikt is voor racen tenzij het regentquote:Op zondag 26 mei 2024 18:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
Misschien een idee dat ze de auto's kleiner moeten maken zodat er weer gewoon auto's naast elkaar kunnen rijden op dit soort banen
duidelijk dan alle stratencircuits er uit. Op naar banen die breed genoeg zijn dat je met twee auto's veilig door een bocht kanquote:Op zondag 26 mei 2024 18:44 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, zelfs in 1992 kon Mansell Senna niet inhalen op deze baan met veel versere banden.... Het is helaas van alle tijden dat dit circuit niet geschikt is voor racen tenzij het regent
Nee hoor, toen zei hij na afloop ook dat hij de show erom heen nog steeds kut vond. Dat staat los van de race. Zo geldt het nu ook. Hij kon wel blij zijn met zijn overwinning en nog steeds het circuit ongeschikt vinden.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was in Las Vegas precies hetzelfde. Hij vond alles kut totdat die won, toen riep die viva las Vegas.
ja maar dat is niet leuk om eerlijk te vermelden als je graag net als Button een beetje Max af wil kraken. Omdat Max dit keer uitsprak dat hij het saai vond.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee hoor, toen zei hij na afloop ook dat hij de show erom heen nog steeds kut vond. Dat staat los van de race. Zo geldt het nu ook. Hij kon wel blij zijn met zijn overwinning en nog steeds het circuit ongeschikt vinden.
Mja, chevy is hier om een stukje 'balans' te brengen he...quote:Op zondag 26 mei 2024 18:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar dat is niet leuk om eerlijk te vermelden als je graag net als Button een beetje Max af wil kraken. Omdat Max dit keer uitsprak dat hij het saai vond.
ja het tegengeluid klinkt duidelijkquote:Op zondag 26 mei 2024 18:48 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, chevy is hier om een stukje 'balans' te brengen he...
Magnussen had niet eerst de muur moeten raken en tegen Perez terug stuiteren.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Perez had zijn lijn moeten houden dan was die netjes P17 gefinisht.
Is gewoon een leuke anekdote, is niet om af te kraken.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar dat is niet leuk om eerlijk te vermelden als je graag net als Button een beetje Max af wil kraken. Omdat Max dit keer uitsprak dat hij het saai vond.
Je gebruikt de annekedote wel om af te kraken. Juist met het feit dat je het nog erger uit zijn verband rukt dan een mummie die uit een sarcofaag wordt gehaald.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon een leuke anekdote, is niet om af te kraken.
Anders was hij gaan vliegen als Ocon.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Magnussen had niet eerst de muur moeten raken en tegen Perez terug stuiteren.
Tsja. Magnussen had daar zeker kunnen backen en dan was er niks gebeurd: maar goed waarom kom je dan nog naar het circuit denk ik aan de ene kant. Blijft een moeilijk incident.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Magnussen had niet eerst de muur moeten raken en tegen Perez terug stuiteren.
totale corruptie dat hij niet bestraft wordt, gewoon omdat hij dicht tegen een schorsing aanzit, er heeft nog nooit iemand een schorsing gehad, is gewoon een fata morgana dat systeem.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. Magnussen had daar zeker kunnen backen en dan was er niks gebeurd: maar goed waarom kom je dan nog naar het circuit denk ik aan de ene kant. Blijft een moeilijk incident.
De parkeerplaats in Las Vegas was niet zo'n succesquote:Op zondag 26 mei 2024 18:50 schreef FvanS het volgende:
Nouja die zooi in Amerika mag je sowieso wel afschaffen wat mij betreft. Hou het lekker bij Circuit of the Americas, of desnoods Laguna Seca er nog bij.
Al die straten meuk slaat nergens op, je merkt tijdens zo'n race helemaal niks van de omgeving. Je kan net zo goed een stuk asfalt van 5 bij 5 kilometer in Flevoland neerleggen, het is toch allemaal hetzelfde met die gigantische barriers.
Monaco heeft daarentegen nog echt de sfeer van de stad. En vind ook niet dat je dat verloren moet laten gaan.
Het was ook niet helemaal eerlijk dat Sainz gewoon weer op P3 terug mocht nadat hij een lekke band had gekregen en schade bij Piastri had aangebracht.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
totale corruptie dat hij niet bestraft wordt, gewoon omdat hij dicht tegen een schorsing aanzit, er heeft nog nooit iemand een schorsing gehad, is gewoon een fata morgana dat systeem.
Mja, hij rijdt gewoon in een verdwijnend gat op een plek waar je niet inhaalt en raakt eerst de muur voordat ie tegen Perez aan rijdt...quote:Op zondag 26 mei 2024 19:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. Magnussen had daar zeker kunnen backen en dan was er niks gebeurd: maar goed waarom kom je dan nog naar het circuit denk ik aan de ene kant. Blijft een moeilijk incident.
Maar ja, dan moet je de regels aanpassen.. op zich kan je dan best de stand pakken bij een bepaald meetpunt ipv terug naar de start (dat werd in 1e instantie ook gezegd bij Viaplay)quote:Op zondag 26 mei 2024 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het was ook niet helemaal eerlijk dat Sainz gewoon weer op P3 terug mocht nadat hij een lekke band had gekregen en schade bij Piastri had aangebracht.
Ik kreeg daar weer ouderwetse FIA 'Ferrari International Assistance' vibes bij...quote:Op zondag 26 mei 2024 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Het was ook niet helemaal eerlijk dat Sainz gewoon weer op P3 terug mocht nadat hij een lekke band had gekregen en schade bij Piastri had aangebracht.
Rules are rulesquote:Op zondag 26 mei 2024 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Maldonado een keer mogen uitrustenquote:Op zondag 26 mei 2024 19:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
totale corruptie dat hij niet bestraft wordt, gewoon omdat hij dicht tegen een schorsing aanzit, er heeft nog nooit iemand een schorsing gehad, is gewoon een fata morgana dat systeem.
Dit zijn gewoon de regels toch? Als die crash achter hem niet gebeurt, ligt hij er gewoon uit..quote:Op zondag 26 mei 2024 19:06 schreef gbm het volgende:
[..]
Ik kreeg daar weer ouderwetse FIA 'Ferrari International Assistance' vibes bij...
ja dat werd ook gedaan, laatste meetpunt lag Sainz ook nog P3. Althans dat begreep ik van F1TVquote:Op zondag 26 mei 2024 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, dan moet je de regels aanpassen.. op zich kan je dan best de stand pakken bij een bepaald meetpunt ipv terug naar de start (dat werd in 1e instantie ook gezegd bij Viaplay)
Volgens mij alleen Grosjean en dat was een directe banquote:Op zondag 26 mei 2024 19:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Maldonado een keer mogen uitrusten
Edit: Of was het Grosjean?
Klopt. Iedereen wordt hetzelfde behandeld in een red flag scenario. Dit is geen op zichzelf staande beslissing.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon de regels toch? Als die crash achter hem niet gebeurt, ligt hij er gewoon uit..
Oh, toch wel ja? Dat 1e meetpunt ligt ook wel vroeg uiteraardquote:Op zondag 26 mei 2024 19:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja dat werd ook gedaan, laatste meetpunt lag Sainz ook nog P3. Althans dat begreep ik van F1TV
Maar ja. als je schade bij een ander rijdt en daardoor lek rijdt en door de rode vlag gratis nieuwe bandjes haalt...
Nu had Piastri er gelukkig niet te veel last van en kon hij Sainz achter zich houden.
Oh ik dacht een 12 punten ban.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:10 schreef gbm het volgende:
[..]
Volgens mij alleen Grosjean en dat was een directe ban
schade rijden bij een ander mag niet in je voordeel uitvallen bij een rode vlag.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, toch wel ja? Dat 1e meetpunt ligt ook wel vroeg uiteraard
En het lijkt me ook lastig om een regel te bedenken waarbij Sainz hier wel achteraan had moeten starten.
Mja, de rode vlag ging pas uit toen men in de 2e sector rond reed... En normaal gesproken gaan ze dan terug naar de 'laatste vastgestelde' race volgorde... Maar Sainz had ws het geluk dat de bocht waar hij eruit vloog net in de 2e sector ligt en dus nog 3e lag aan het eind van de 1e sector (die dus telt voor de restart)quote:Op zondag 26 mei 2024 19:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon de regels toch? Als die crash achter hem niet gebeurt, ligt hij er gewoon uit..
meetpunt ligt net voor de bocht was Sainz rechtdoor ging dus hij had gelukquote:Op zondag 26 mei 2024 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, toch wel ja? Dat 1e meetpunt ligt ook wel vroeg uiteraard
En het lijkt me ook lastig om een regel te bedenken waarbij Sainz hier wel achteraan had moeten starten.
Sainz vloog al in de eerste sector rechtdoor. Hij had mazzel dat Zhou zover achter lagquote:Op zondag 26 mei 2024 19:15 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, de rode vlag ging pas uit toen men in de 2e sector rond reed... En normaal gesproken gaan ze dan terug naar de 'laatste vastgestelde' race volgorde... Maar Sainz had ws het geluk dat de bocht waar hij eruit vloog net in de 2e sector ligt en dus nog 3e lag aan het eind van de 1e sector (die dus telt voor de restart)
Ja, maar die rode vlag stond toch volledig los van het schade rijden? Als je de rode vlag zelf veroorzaakt, wordt het anders (maar dan kun je in de meeste gevallen toch al niet door)quote:Op zondag 26 mei 2024 19:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
schade rijden bij een ander mag niet in je voordeel uitvallen bij een rode vlag.
Bouw daar maar een regel omheen![]()
Dan moeten ze een strafje geven voor het kapot maken van de vloer van Piastriquote:Op zondag 26 mei 2024 19:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar die rode vlag stond toch volledig los van het schade rijden? Als je de rode vlag zelf veroorzaakt, wordt het anders (maar dan kun je in de meeste gevallen toch al niet door)
Je hebt helemaal gelijk, dacht dat 1e sector al een bocht eerder ophieldquote:Op zondag 26 mei 2024 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sainz vloog al in de eerste sector rechtdoor. Hij had mazzel dat Zhou zover achter lag
Nee, dan rijdt hij achteraan. Hoefde alleen maar banden te wisselen.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hmm, da's waar, al is dat in de praktijk bijna hetzelfde op dit circuitquote:Op zondag 26 mei 2024 19:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dan rijdt hij achteraan. Hoefde alleen maar banden te wisselen.
Toen waren de strafpunten nog niet zoals ze nu zijn.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh ik dacht een 12 punten ban.
Maar als dat niet zo is dan is het inderdaad een aanfluiting
dus sinds het systeem niemand een ban, terwijl er toch echt fruitloops rondrijden.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Toen waren de strafpunten nog niet zoals ze nu zijn.
In de F2 wel een paar keer.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus sinds het systeem niemand een ban, terwijl er toch echt fruitloops rondrijden.
dat hij in NML reed was ook een kado van Merc.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:24 schreef FvanS het volgende:
Ik vond dat van Sainz ook niet terecht, maarja, wie heeft er nou echt last van gehad?
Hij reed toch ergens in no mans land.
Lord Mahaveer Raghunathanquote:
Daarvoor zat Norris er best dicht opquote:Op zondag 26 mei 2024 19:24 schreef FvanS het volgende:
Ik vond dat van Sainz ook niet terecht, maarja, wie heeft er nou echt last van gehad?
Hij reed toch ergens in no mans land.
Dat ie iets zei in de trant van "You didn't tell me I had to push in my outlap" was toch ook wel te pijnlijk voor woorden voor iemand met zijn ervaring.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat hij in NML reed was ook een kado van Merc.
Omdat die het idee hadden dat ze Lewis voor Max konden krijgen. Maar Lewis dat niet door leek te hebben.
het hele weekend overslaan, gewoon de herhaling van vorige keer uitzendenquote:Op zondag 26 mei 2024 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pure luchtvervuiling deze race, ze hadden ook gewoon de uitslag van de kwalificatie kunnen pakken.
Ze zeiden dat hij normaal moest rijden en hij vroeg nog moet ik niet pushen. Dit is echt de schuld van het team.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ie iets zei in de trant van "You didn't tell me I had to push in my outlap" was toch ook wel te pijnlijk voor woorden voor iemand met zijn ervaring.
Ah die had ik gemist.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze zeiden dat hij normaal moest rijden en hij vroeg nog moet ik niet pushen. Dit is echt de schuld van het team.
Bandenwissels en reparaties bij rode vlaggen verbieden. Wil je het wel dan sluit je maar achteraanquote:Op zondag 26 mei 2024 21:49 schreef R-woud93 het volgende:
Stop met deze onzin, zelden zo'n belachelijk saaie GP gezien.
Waarom zou je Lewis laten stoppen om hem daarna rustig te laten rijden in de outlap? Ze hadden de race zonder stop uit kunnen rijden, dan is toch de enige reden om Max met een undercut te pakken?quote:Op zondag 26 mei 2024 21:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze zeiden dat hij normaal moest rijden en hij vroeg nog moet ik niet pushen. Dit is echt de schuld van het team.
Andere banden lijkt me geen probleem, wel dat het dan ook als bandenwissel geldt (en je dus niet meer hoeft te stoppen), terwijl ze nog geen ronde hebben gereden en officieel zelfs nog geen sector..quote:Op zondag 26 mei 2024 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bandenwissels en reparaties bij rode vlaggen verbieden. Wil je het wel dan sluit je maar achteraan
Heeft RBR toch iets gewonnenquote:
Dit was echt verschrikkelijk inderdaad. En dat had weinig met een dominant Red Bull te maken deze keer.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pure luchtvervuiling deze race, ze hadden ook gewoon de uitslag van de kwalificatie kunnen pakken.
Ik was weg na de startquote:Op zondag 26 mei 2024 21:49 schreef R-woud93 het volgende:
Stop met deze onzin, zelden zo'n belachelijk saaie GP gezien.
Jammer dan heb je die crash gemist.quote:
Lastig met een helm opquote:Op zondag 26 mei 2024 22:25 schreef THEFXR het volgende:
MotoGp gezien, wat een race weer, zo close, ze kunnen elkaars oor likken
Terug naar de pits is een hele ronde. Niet anders dan achter een SC.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Andere banden lijkt me geen probleem, wel dat het dan ook als bandenwissel geldt (en je dus niet meer hoeft te stoppen), terwijl ze nog geen ronde hebben gereden en officieel zelfs nog geen sector..
als je met voetbal stopt met spelen. krijg je een waarschuwing, gele kaart en een rode kaart, in die volgorde.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:12 schreef Donderkonijn het volgende:
Mooie achtergrond dat Monaco, maar F1 heeft er niks te zoeken als je met 50 ronde oude mediums iemand met veel versere banden achter je kan houden. Van mij mag deze vande kalender af, saaie optocht altijd en nu helemaal nu er expres langzaam gereden werd.
Wel bijzonder dat de 'hele ronde' voor de positie bepaling dan weer niet geldt bij code roodquote:Op zondag 26 mei 2024 22:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terug naar de pits is een hele ronde. Niet anders dan achter een SC.
quote:
We hadden de pech van de zeer vroege rode vlag. Anders was er nog wat spanning door eventuele undercut dmv bandenwissel.quote:Op maandag 27 mei 2024 11:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb me na de race toch even afgevraagd: waarom heb ik eigenlijk gekeken? Er gebeurde weinig deze race. Blijft toch omdat ik een megafan ben van F1 denk ik. En een megafan kijkt gewoon alles. Maar ga ik voortaan altijd de droog Monaco race kijken? Ik vraag het me af.
Daardoor gingen ze misschien nog wel langzamer rijden. Had zelf ff de hoop dat de banden het niet gingen trekken. Maar helaas wel dus.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We hadden de pech van de zeer vroege rode vlag. Anders was er nog wat spanning door eventuele undercut dmv bandenwissel.
Eens, maar helaas is dat bij Monaco ook geen garantie op spanning.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We hadden de pech van de zeer vroege rode vlag. Anders was er nog wat spanning door eventuele undercut dmv bandenwissel.
quote:Op maandag 27 mei 2024 12:52 schreef Questular het volgende:
Ik weet wat Monaco nodig heeft, een sprintrace!
Je bedoelt een slakkenrace.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:52 schreef Questular het volgende:
Ik weet wat Monaco nodig heeft, een sprintrace!
Dit was echt de ergste race sinds tijden (behoudens het spektakel bij de start).quote:Op maandag 27 mei 2024 12:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Monaco heeft aanpassingen nodig om van die optocht af te komen. Je wil toch meer acties zien.
bron: https://nl.motorsport.com/f1/news/christian-horner-niet-bezorgd-kritische-woorden-max-verstappen-gp-monaco/10616289/quote:“En Max heeft die avond heel wat tijd met zijn engineers doorgebracht. Maar er is geen magische oplossing voor het probleem dat we hebben. Het is gewoon een kwestie van hard blijven en proberen erachter te komen wat het is.”
Nee, vind ik niet. De ronde telt wel als gereden ronde (want ze rijden die ronde daadwerkelijk terug naar de pits, net als bij een SC), maar op het moment dat rood gezwaaid wordt, is de race afgebroken en wordt de stand op het laatste meetpunt genomen.quote:Op maandag 27 mei 2024 06:18 schreef franklop het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat de 'hele ronde' voor de positie bepaling dan weer niet geldt bij code rood
Geil zijn voor de autoquote:Op maandag 27 mei 2024 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
bron: https://nl.motorsport.com/f1/news/christian-horner-niet-bezorgd-kritische-woorden-max-verstappen-gp-monaco/10616289/
Viagra bij RedBull?
dat, of er is een woord weggevallen waardoor de context weg isquote:Op maandag 27 mei 2024 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
bron: https://nl.motorsport.com/f1/news/christian-horner-niet-bezorgd-kritische-woorden-max-verstappen-gp-monaco/10616289/
Viagra bij RedBull?
Dat laatstequote:Op maandag 27 mei 2024 13:33 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat, of er is een woord weggevallen waardoor de context weg is
ja, maar nu kan ie zijn voorstel tot contractverlenging in de papierversnipperaar terug vindenquote:Op maandag 27 mei 2024 13:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vond die move van Ocon eigenlijk niet eens zo slecht. Hij stuurde gewoon veel te snel recht waardoor die werd gelanceerd. Het had gewoon kunnen lukken
Bonnetje naar Haas.quote:
Deze editie was extreem. Ook de hele instelling bij coureurs en teams was vanaf het begin: zo rustig mogelijk de race uitrijden en geen gekke dingen doen.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit was echt de ergste race sinds tijden (behoudens het spektakel bij de start).
Er ligt er een bij Haas voor hem klaarquote:Op maandag 27 mei 2024 14:03 schreef Sabata het volgende:
[..]
ja, maar nu kan ie zijn voorstel tot contractverlenging in de papierversnipperaar terug vinden
En dat vind ik dus niet in de F1 thuis horen. De f1 hoort juist te laten zien hoe hard het kan, op de limiet, niet deze onzin.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Deze editie was extreem. Ook de hele instelling bij coureurs en teams was vanaf het begin: zo rustig mogelijk de race uitrijden en geen gekke dingen doen.
Sowieso zie je het terug in de F1 met het budgetplafond, dat teams zich ook geen schades meer kunnen veroorloven en dus met veel minder risico rondrijden.quote:Op maandag 27 mei 2024 14:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En dat vind ik dus niet in de F1 thuis horen. De f1 hoort juist te laten zien hoe hard het kan, op de limiet, niet deze onzin.
Bespaar jezelf de moeitequote:Op maandag 27 mei 2024 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik probeer de race terug te kijken omdat ik gisteren niet thuis was, maar wetende dat er na de herstart helemaal niets meer gebeurd maakt het er niet makkelijker op...
Wat dat betreft was het vroeger echt wel beter, toen waren de auto's veel kleiner en hadden de coureurs veel meer overzicht.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Monaco is gewoon te smal dus dat zie ik dan nog als een op zichzelf staand probleem.
Als je de uitslag al weet, meh. Als je de uitslag verder nog niet weet is deel twee van de race zeker de moeite waardquote:Op maandag 27 mei 2024 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik probeer de race terug te kijken omdat ik gisteren niet thuis was, maar wetende dat er na de herstart helemaal niets meer gebeurd maakt het er niet makkelijker op...
Serieus? Geen moment het gevoel gehad dat er nog iets zou gebeuren aan de volgorde op de baan.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je de uitslag al weet, meh. Als je de uitslag verder nog niet weet is deel twee van de race zeker de moeite waard
Ik vond dit live al een erge race om te kijken maar uitgesteld naar deze 78 ronden kijken?quote:Op maandag 27 mei 2024 17:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat 🤨quote:Op maandag 27 mei 2024 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je de uitslag al weet, meh. Als je de uitslag verder nog niet weet is deel twee van de race zeker de moeite waard
Heb het nog tot de helft gered, maar meer geluisterd naar het commentaar en met m'n telefoon gespeeld dan echt gekeken.. Morgen maar verder.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vond dit live al een erge race om te kijken maar uitgesteld naar deze 78 ronden kijken?
Jij bent wel het toppunt van megafan!
Er is een filmpje van een RB1 VS RB20. Laatstgenoemde is echt bijna 2 maal zo groot dan de RB1 uit 2005.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat dat betreft was het vroeger echt wel beter, toen waren de auto's veel kleiner en hadden de coureurs veel meer overzicht.
Zag laatst een plaatje van een Red Bull uit 2012 oid en de huidige, het leek wel gephotoshopt zoveel groter is de huidige..
Niet echt het gevoel van 'dit gaat nog overhoop gegooid worden', maar er was op meerdere plekken in de top-6 op een gegeven moment constante druk, kans op een pitstop, het drukken om een gratis pitstop juist te voorkomen, etc. Na 15 ronden lag ik bijna plat, maar vanaf ronde 40 ofzo begon ik in elk geval weer lekker op te leven en vloog deel twee van de race echt voorbij doordat er wel constant het gevoel was dat meerderen echt tegen een foutje (en dus de muur) aan zaten.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Serieus? Geen moment het gevoel gehad dat er nog iets zou gebeuren aan de volgorde op de baan.
Ja, dat is ook een manier om sport te beleven; het rete-spannend maken voor jezelf. Kun je achteraf altijd roepen: "maar het was echt mega-interessant, hoor!" , of zo. Ik heb hem zo niet beleefd in ieder geval.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet echt het gevoel van 'dit gaat nog overhoop gegooid worden', maar er was op meerdere plekken in de top-6 op een gegeven moment constante druk, kans op een pitstop, het drukken om een gratis pitstop juist te voorkomen, etc. Na 15 ronden lag ik bijna plat, maar vanaf ronde 40 ofzo begon ik in elk geval weer lekker op te leven en vloog deel twee van de race echt voorbij doordat er wel constant het gevoel was dat meerderen echt tegen een foutje (en dus de muur) aan zaten.
Ik had het na de eerste dertig ronden ofzo totįįl niet verwacht, maar heb me zo met deel twee nog uitstekend vermaakt
Dat kan, hoewel het uiteraard niks te maken heeft met het 'voor jezelf rete-spannend maken' of iets dergelijks. Je doet net alsof ik zeg dat het de leukste race ooit is geweest, niet andermans woorden zo enorm gaan overdrijven en tot in het belachelijke trekkenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een manier om sport te beleven; het rete-spannend maken voor jezelf. Kun je achteraf altijd roepen: "maar het was echt mega-interessant, hoor!" , of zo. Ik heb hem zo niet beleefd in ieder geval.
Omdat ik werkelijk niet begrijp hoe je je - eerste of tweede deel - "uitstekend kunt vermaken" met zo'n zaaddodende race als deze.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan, hoewel het uiteraard niks te maken heeft met het 'voor jezelf rete-spannend maken' of iets dergelijks. Je doet net alsof ik zeg dat het de leukste race ooit is geweest, niet andermans woorden zo enorm gaan overdrijven en tot in het belachelijke trekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |