Of cultuur.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Liever vissers dan onderwijs!
Gr gr BBB-agrolobby
Ja nee, ik eet graag vis en groenten. Maar uit cijfers blijkt dat agrariërs voor een groot deel miljonair zijn. De moderne plantagehouders.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Liever vissers dan onderwijs!
Gr gr BBB-agrolobby
Bovendien is onopgeleid stemvee dat niet kan lezen koren op de molen voor deze coalitie. Ik kan me niet voorstellen dat ze een domme bevolking daadwerkelijk als een probleem zien.quote:
Dat bepaal jij?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een linkse pindakaasvloer is geen cultuur!
Deze coalitie wil best schippers ondersteunen, maar niet die.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een linkse pindakaasvloer is geen cultuur!
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef Blastbeat het volgende:
Voorts lijkt het me tijd voor een groot pleidooi voor polarisatie. We hebben sinds de dood van Fortuyn geprobeerd om in gesprek te blijven met radicaal rechts. 20 jaar lang stom gekunstel om te doen alsof er aan die kan legitieme zorgen bestaan en dat je die serieus moet nemen. Het resultaat: een derde van de stemgerechtigde bevolking zegt PVV te gaan stemmen.
Ik zeg: terug naar plan A. Nul begrip voor extreemrechts. Pak ze altijd en overal. Demonstreer, blokkeer, doe alles om ze te stoppen. Doneer aan mensenrechtenorganisaties, word lid van een politieke partij, wat dan ook. Maar doe iets!
Want daar winnen we het van ze. Extreemrechts is dan nu wel met veel, maar de rest van Nederland heeft energie.
Beat the bastards!
Pff, probeer die frustraties los te laten manquote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef Blastbeat het volgende:
Voorts lijkt het me tijd voor een groot pleidooi voor polarisatie. We hebben sinds de dood van Fortuyn geprobeerd om in gesprek te blijven met radicaal rechts. 20 jaar lang stom gekunstel om te doen alsof er aan die kan legitieme zorgen bestaan en dat je die serieus moet nemen. Het resultaat: een derde van de stemgerechtigde bevolking zegt PVV te gaan stemmen.
Ik zeg: terug naar plan A. Nul begrip voor extreemrechts. Pak ze altijd en overal. Demonstreer, blokkeer, doe alles om ze te stoppen. Doneer aan mensenrechtenorganisaties, word lid van een politieke partij, wat dan ook. Maar doe iets!
Want daar winnen we het van ze. Extreemrechts is dan nu wel met veel, maar de rest van Nederland heeft energie.
Beat the bastards!
"Het beste argument tegen democratie is een gesprek van vijf minuten met een kiezer."quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien is onopgeleid stemvee dat niet kan lezen koren op de molen voor deze coalitie. Ik kan me niet voorstellen dat ze een domme bevolking daadwerkelijk als een probleem zien.
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Pff, probeer die frustraties los te laten man
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze coalitie wil best schippers ondersteunen, maar niet die.
Weer een verbroken belofte, dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat de zon weer gaat schijnen volgens GW moeten we denk ik figuurlijk opvatten. Wat een weer![]()
Geef GW maar overal de schuld van.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Weer een verbroken belofte, dus.
Ik vind dat ook enge taal.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
Dat de zon weer gaat schijnen volgens GW moeten we denk ik figuurlijk opvatten. Wat een weer![]()
2.5. MILJOEN op pvvquote:Op vrijdag 24 mei 2024 18:43 schreef Blastbeat het volgende:
Beat the bastards!
Ja, ho, stop. Het gaat erom dat een derde van het electoraat het extreemrechtse programma van de PVV als het beste van alle mogelijkheden ziet. Even voor het beeld: neem een heel gemiddelde winkelstraat en weet dat elke derde voorbijganger voorstander is van moslimdeportaties. Dát is het probleem.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
2.5. MILJOEN op pvv
8 miljoen miljoen niet op pvv
iedereen doet alsof heel nederland op pvv heeft gestemd dat is niet zo
vooral wilders doet net alsof die 2.5. miljoen meer is dan die 8 miljoen niet pvv stemmers
Ja, van die "het volk heeft gesproken!!" uitspraken van PVV volk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:48 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
2.5. MILJOEN op pvv
8 miljoen miljoen niet op pvv
iedereen doet alsof heel nederland op pvv heeft gestemd dat is niet zo
vooral wilders doet net alsof die 2.5. miljoen meer is dan die 8 miljoen niet pvv stemmers
Da's dan ook weer waar. Niet normaal maken wat niet normaal is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:01 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho, stop. Het gaat erom dat een derde van het electoraat het extreemrechtse programma van de PVV als het beste van alle mogelijkheden ziet. Even voor het beeld: neem een heel gemiddelde winkelstraat en weet dat elke derde voorbijganger voorstander is van moslimdeportaties. Dát is het probleem.
En ja, hartstikke leuk natuurlijk dat 2/3 geen totaal verrotte extreemrechtse klootzak is. Maar ik vind dat we de morele lat dan wel behoorlijk laag leggen als we dat dan als het goede nieuws zien.
quote:GEZWICHT VOOR EXTREEM-RECHTS
De eerste coalitie onder leiding van Wilders en zijn PVV is bijna een feit. Dankzij steun van VVD, BBB en NSC. Het ondenkbare is denkbaar geworden: een Nederlandse regering onder leiding van een extreem-rechtse partij.
Een partij die jarenlang de beginselen van de democratische rechtstaat minachtte, rechters en rechtbanken ondermijnde, het parlement een nepparlement noemde, journalisten tot tuig van de richel bestempelde, bevolkingsgroepen tegen elkaar opzette en verruwing van politieke omgangsvormen tot belangrijkste politieke handelsmerk verhief.
VVD, NSC en BBB zijn gezwicht. Zij dragen allen politieke verantwoordelijkheid voor deze historisch ongekende en economisch kostbare vergissing.
het is helemaal geen derdequote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:01 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ja, ho, stop. Het gaat erom dat een derde van het electoraat het extreemrechtse programma van de PVV als het beste van alle mogelijkheden ziet. Even voor het beeld: neem een heel gemiddelde winkelstraat en weet dat elke derde voorbijganger voorstander is van moslimdeportaties. Dát is het probleem.
En ja, hartstikke leuk natuurlijk dat 2/3 geen totaal verrotte extreemrechtse klootzak is. Maar ik vind dat we de morele lat dan wel behoorlijk laag leggen als we dat dan als het goede nieuws zien.
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het is helemaal geen derde
het is minder dan 1/4, 24.6% dat betekent dat 75.4% niet op Wilders/PVV heeft gestemd
Als deze coalitie mislukt doordat BRUssel/Europese Unie zegt dat heleboel van die grote akkoorden niet mogelijk zijn dan komt die 24 procent er wel achter dat ze op niet te realiseren sprookjes hebben gestemd
misschien gaat dat weer voor een ommekeer zorgen
En ik denk dat dit illustratief is. Er was al geen polarisatie, er was radicalisering op rechts. Nu loopt daar de boel uit de hand en nu voelt het redelijke deel van rechts/conservatief ook wel aan dat dit toch ook niet de bedoeling is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
Zelfs EW is niet enthousiast over het puinakkoord van de 4 partijen: https://www.ewmagazine.nl(...)-vertrouwen-1414759/
Ook die zien dat het een slecht akkoord is.
[..]
Ik denk dat Polen heel goed illustreert hoe om te gaan met deze politieke situatie. Daar hebben ze het op tijd kunnen draaien.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:30 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En ik denk dat dit illustratief is. Er was al geen polarisatie, er was radicalisering op rechts. Nu loopt daar de boel uit de hand en nu voelt het redelijke deel van rechts/conservatief ook wel aan dat dit toch ook niet de bedoeling is.
Dus krijgen we straks de bijzondere 'polarisering' tussen PVV/BBB-volk en de rest. SP'ers hand in hand met CDA'ers voor de beschaving. De JOVD die het beter kan vinden met GL/PvdA dan met de VVD.
Tien jaar geleden onvoorstelbaar, maar here we are.
Ik hoop dat je wat betreffende “klein deel” gelijk krijgt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Onhaalbare doelen opschrijven en bij Brussel neerplempen alleen maar om te laten zien hoe slecht Brussel is. Spreidingswet dwarsbomen om de asielcrisis kunstmatig in stand te houden. Schuld van Brussel.
Het is allemaal vooropgezette, geplande chaos creëeren. En dat zal tot in de lengte der dagen bij een klein deel van het electoraat werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |