Helaas zijn er genoeg van de zichzelf kritische denkers noemende figuren in het westen die er met open ogen in zullen trappen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zie ik toch echt wel anders, Putin weet donders goed dat Zelensky hier nooit mee akkoord zal gaan en vervolgens gaat hij vrolijk verder met zijn SMO. Ondertussen kan hij dan richting het westen communiceren dat hij het toch echt geprobeerd heeft maar dat Zelensky dwars lag, ergo, eigen schuld.
Tja, als je je wapens zo levert dat ze maar beperkt inzetbaar zijn krijgt een vijand genoeg tijd en mogelijkheden om tegenmaatregelen te verzinnen. Had Oekraïne direct heel veel en heel hard kunnen toeslaan waren er minder beschietingen om te analyseren overgebleven. Schiet je op één dag honderd raketten op honderd doelen heeft Rusland 1 dag aan data als ze geluk hebben. Schiet je honderd dagen lang één raket per keer heb je veel meer vergelijkingsmateriaal.quote:
En het is ook niet allemaal het meest geavanceerde spul natuurlijk dat we daarheen sturen. Maar nog steeds: die elektronische oorlogvoering wordt alleen maar belangrijker.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, als je je wapens zo levert dat ze maar beperkt inzetbaar zijn krijgt een vijand genoeg tijd en mogelijkheden om tegenmaatregelen te verzinnen. Had Oekraïne direct heel veel en heel hard kunnen toeslaan waren er minder beschietingen om te analyseren overgebleven. Schiet je op één dag honderd raketten op honderd doelen heeft Rusland 1 dag aan data als ze geluk hebben. Schiet je honderd dagen lang één raket per keer heb je veel meer vergelijkingsmateriaal.
Nu zijn die van westerse leger ook minder effectief. Dan had het westen maar niet met dat idiote "niet te ver schieten hoor" gelul moeten aankomen.
Het is een keuze geweest. En niet de slimste.
Hier noemen we dat gewoon 'zijn oorlog'.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef AchJa het volgende:
Putin weet donders goed dat Zelensky hier nooit mee akkoord zal gaan en vervolgens gaat hij vrolijk verder met zijn SMO.
Dat zal ook meespelen, maar als je iets hebt dat beter is moet je niet gaan wachten tot je tegenstander een antwoord klaar heeft. Dan moet je hem gewoon helemaal de tering schieten.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het is ook niet allemaal het meest geavanceerde spul natuurlijk dat we daarheen sturen. Maar nog die elektronische oorlogvoering wordt alleen maar belangrijker.
Dat niet alleen, er wordt al meer dan tien jaar gewaarschuwd voor het te afhankelijk worden van GPS maar toch is daar nul komma nul mee gedaan. In een eoa knakenland een Taliban van de brommer bombarderen gaat natuurlijk prima maar nu werkt dat allemaal een stuk minder.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:25 schreef Ulx het volgende:
Tja, als je je wapens zo levert dat ze maar beperkt inzetbaar zijn krijgt een vijand genoeg tijd en mogelijkheden om tegenmaatregelen te verzinnen. Had Oekraïne direct heel veel en heel hard kunnen toeslaan waren er minder beschietingen om te analyseren overgebleven. Schiet je op één dag honderd raketten op honderd doelen heeft Rusland 1 dag aan data als ze geluk hebben. Schiet je honderd dagen lang één raket per keer heb je veel meer vergelijkingsmateriaal.
Nu zijn die van westerse leger ook minder effectief. Dan had het westen maar niet met dat idiote "niet te ver schieten hoor" gelul moeten aankomen.
Het is een keuze geweest. En niet de slimste.
Er is toch ook die Europese variant van GPS?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat niet alleen, er wordt al meer dan tien jaar gewaarschuwd voor het te afhankelijk worden van GPS maar toch is daar nul komma nul mee gedaan. In een eoa knakenland een Taliban van de brommer bombarderen gaat natuurlijk prima maar nu werkt dat allemaal een stuk minder.
Vraag voor de grap de gemiddelde Nederlander eens om naar een onbekende locatie te rijden zonder tomtom met een papieren kaart, ik denk dat 80% verdwaalt.
Dat werkt in ongeveer dezelfde frequentiebanden. Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor onderliggend systeem je gebruikt als je de drager (radiogolf/frequentie) volledig de ruis in stoort.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
Er is toch ook die Europese variant van GPS?
Hoe zit het daarmee?
Kan je die dingen niet op internet aansluiten en daarmee laten geleiden of werkt dat niet?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat werkt in ongeveer dezelfde frequentiebanden. Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor onderliggend systeem je gebruikt als je de drager (radiogolf/frequentie) volledig de ruis in stoort.
GPS is passief, je zendt zelf dus niks uit. Zou je eea al via internet willen doen dan hoop ik dat Musk mee gaat werken met circus Starlink aangezien de 3g masten niet ergens op 25 kilometer hoogte zweven. En je moet zelf ook gaan zenden dat maakt je meteen zichtbaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:51 schreef BEFEM het volgende:
Kan je die dingen niet op internet aansluiten en daarmee laten geleiden of werkt dat niet?
Zullen ze vast zelf ook over nagedacht hebbenmaar nu is er wel beter internet overal.
Maar ook starlink signaal is zeer zwak, net als GPS, dus zelfde problematiek. Niet voor niets dat rus dat nu soms ook al stoort.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:
Zou je eea al via internet willen doen dan hoop ik dat Musk mee gaat werken met circus Starlink aangezien de 3g masten niet ergens op 25 kilometer hoogte zweven. En je moet zelf ook gaan zenden dat maakt je meteen zichtbaar.
Nog even los van het feit dat ik betwijfel of met dat soort snelheden je een goeie connectie met draadloos internet blijft houden.
Gewoon weer terug naar de basis en vertrouwen op traagheidsnavigatie en niet afhankelijk zijn van externe factoren. En ja dat is minder nauwkeurig maar is in conflicten als deze geen issue. Bewaar je GPS zut maar voor COIN etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:09 schreef ExTec het volgende:
Maar ook starlink signaal is zeer zwak, net als GPS, dus zelfde problematiek. Niet voor niets dat rus dat nu soms ook al stoort.
Tenzij je zo'n type satelliet hebt met een mini-kernreactor levert zonnepanelen gewoon nooit genoeg vermogen op om een sterk signaal te verzenden.
Wel aardig van Rusland dat zij al deze systemen zo mooi in het open neergezet hebben, en ook nog allemaal zo dicht bij elkaar. Erg vriendelijk van hun.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:51 schreef MaxMark het volgende:
LaPo uit vorige topic:
[ afbeelding ] Op vrijdag 24 mei 2024 09:13 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Mooie biems.
Ik vraag me af of hier programmatisch nog een slag te winnen is?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon weer terug naar de basis en vertrouwen op traagheidsnavigatie en niet afhankelijk zijn van externe factoren. En ja dat is minder nauwkeurig maar is in conflicten als deze geen issue. Bewaar je GPS zut maar voor COIN etc.
Misschien is dit een wat betere clip:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hier programmatisch nog een slag te winnen is?
Als je boordcomputer ziet dat GPS ineens radicaal afwijkt, zou ik die feed gewoon diskwalificeren, als je gaat middelen tussen die 2 weet je idd zeker dat je instant een zeer dikke afwijking hebt. Rus spul doet dat wel, dus kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat westers spul dat ook niet doet.
En/of weer meer gaan leunen op ingebouwde kaart navigatie, wat overigens ook al poep oud is, deze clip geeft een leuk idee hoe dat werkt. Eigenlijk gewoon: bij de kerk linksaf. Zie ik de kerk? Ok, dan nu linksaf.
Ook westers spul werkt "en/en" echter is GPS leidend aangezien dat het meest accuraat is. Systemen met INS verifieren om de zoveel tijd hun positie door naar de GPS locatie te kijken en aan de hand daarvan gaan ze corrigeren aangezien INS altijd een bepaalde afwijking heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hier programmatisch nog een slag te winnen is?
Als je boordcomputer ziet dat GPS ineens radicaal afwijkt, zou ik die feed gewoon diskwalificeren, als je gaat middelen tussen die 2 weet je idd zeker dat je instant een zeer dikke afwijking hebt. Rus spul doet dat wel, dus kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat westers spul dat ook niet doet.
TERCOM icm DSMAC zoals in gebruik bij de Tomahawk Block II in de jaren '80.quote:En/of weer meer gaan leunen op ingebouwde kaart navigatie, wat overigens ook al poep oud is, deze clip geeft een leuk idee hoe dat werkt. Eigenlijk gewoon: bij de kerk linksaf. Zie ik de kerk? Ok, dan nu linksaf.
Jammer. Al zullen zij sowieso wel iemand anders sturen natuurlijk. En wie weet zit een zekere clown al in de gevangenis dan. De uitspraak zal mogelijk al volgende week zijn, en anders ongetwijfeld de week er op.quote:Biden likely to miss Global Peace Summit due to charity event in California – Bloomberg
The Global Peace Summit will be held on June 15-16 in Switzerland
US President Joe Biden is likely to miss the Global Peace Summit on the settlement of the war in Ukraine, as he will be heading to a campaign fundraiser in California, reported Bloomberg with reference to unnamed sources familiar with the plans of the American leader.
Biden will attend the charity event along with George Clooney, Julia Roberts and other celebrities.
Ukraine, together with Switzerland, will hold the first Global Peace Summit on June 15-16. It is expected to be attended by several leaders of the G7 countries, who will fly there after the summit in Italy. However, according to Bloomberg sources, neither Biden nor Vice President Kamala Harris will be present.
According to Biden's schedule, he will fly from the G7 meeting in southern Italy to Los Angeles for a June 15 fundraiser. He may also be joined there by the 44th President of the United States, Barack Obama, and TV host Jimmy Kimmel.
This shows that Biden has switched to the mode of the election campaign and is trying to overcome the advantage of his competitor from the Republican Party, Donald Trump, the journalists noted.
On April 24, President Volodymyr Zelenskyy said that Russia wants to disrupt the Peace Summit and has a plan to do it.
As of May 15, 50 countries out of 160 invited have confirmed that they will participate in the Global Peace Summit.
On May 14, German Chancellor Olaf Scholz announced that the end of the war in Ukraine will not be discussed at the event in Switzerland.
On May 21, Zelenskyy named three main points that will be on the agenda at the Peace Summit: energy, food security, free navigation and the release of prisoners.
Een grenspaal in de fik proberen te steken lol. Met de muur en andere grensversperringen die Polen aan het bouwen is aan zijn grens met Wit-Rusland zal het niet lang duren voordat het bijna onmogelijk wordt om de grens illegaal over te steken. Dan is het Wit-Rusland zelf die met de immigranten blijft zitten.quote:Another provocation on the Belarusian-Polish border
Migrants again tried to set fire to the Polish border post. According to the data of the Polish Border Service, from May 17 to 19, 729 attempts to cross the Belarusian-Polish border by migrants were recorded.
Migrants threw stones and branches at Polish border guards. In the area of Dubychiv-Tserkevnyh, they tried to set fire to the Polish border post, and in the area of responsibility of the outpost in Białowieża, they tried to cross the rivers Przewloka and Prava Lisova.
Who is behind this?
The answer is obvious. Strictly speaking, all activities and coordination of special actions, actions and provocations go through the Operational Analytical Center under the President of the Republic of Belarus. This body is implicitly filled with all the powers for such actions.
Specifically, in this situation, it can be assumed that the OSAM (Separate Service for Active Measures) of the Border Committee of the Republic of Moldova - a special unit of border guards - is also involved. In addition, the preparation of sabotage actions, as well as the ammunition for conducting them, takes place at the base of the 38th separate amphibious assault "Brest" brigade of the SSO. Such an advantageous location several tens of kilometers from the border makes it possible to indulge in such provocations.
The only question that remains is how far Lukashenko is willing to go, maneuvering between the Kremlin's appetites for the opening of a new front and his own chair, which has long been shaken.
Zijn 2 verschillende systemenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien is dit een wat betere clip:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
Ook spul van andere landen (Scalp, Stormshadow) mag van de VS niet gebruikt worden in rus, op straffe van geen leveringen meer.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:11 schreef Delenlill het volgende:
Wat volgens mij betekend dat Nederland dit ook zal toelaten met het materieel wat wij leveren (mag ik hopen in elk geval, anders zou het een rare motie zijn).
quote:Russian bartender handed 25-year jail sentence for railway arson
A court in Moscow has sentenced a bartender from the Moscow region to 25 years in prison after finding him guilty of sabotage, participation in a terrorist organisation, and treason for setting fire to a railway equipment case, independent news outlet Mediazona reported on Thursday.
Vladimir Malina, 36, is to spend the first five years of his sentence in prison and the next 20 in a high-security penal colony. The prosecution had asked for a sentence of 28 years. Malina’s lawyer left the Moscow court before the sentence was announced.
According to the prosecution, Malina set fire to a railway equipment case near Naro-Fominsk, in the Moscow region, in April last year. Nobody was injured in the incident. Malina told investigators that he acted on his own initiative, but they alleged he underwent training in “sabotage and terrorist activities” and received instructions from a handler.
In November, independent news outlet Vot Tak, quoting a source in the Interior Ministry, said Malina was being prosecuted for involvement with the Freedom of Russia Legion, which Russia declared a terrorist organisation in March last year.
While still at liberty, Malina attempted to set fire to several other relay boxes and a police station until he was apprehended by law enforcement in June, Mediazona reported.
In January, a St. Petersburg court sentenced a teenager to eight years in prison for setting fire to a railway equipment case with the intention of “undermining Russia’s economic security and defence capability”.
Amerika heeft niks te zeggen over niet door hun geleverd en/of geproduceerd materieel en zo. En ik heb ook niks gelezen over restricties hierop die opgelegd zijn door Amerika.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook spul van andere landen (Scalp, Stormshadow) mag van de VS niet gebruikt worden in rus, op straffe van geen leveringen meer.
Zoveel is de afgelopen weken duidelijk geworden.
Zo zo.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:26 schreef Delenlill het volgende:
Sterker nog Blinken en Austin hebben beide laten weten dat het aan Oekraïne is hoe zij de door Amerika geleverde wapens gebruiken.
Dat zijn ze al aan het doen. Verschillende wapen programma's hebben hun koers al radicaal moeten veranderen vanwege de ervaringen in Oekraïne. Geef het 1,5 jaar en de Navo heeft weer de superieure techniek op dat vlak.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat de VS er binnen een paar maanden weer ettelijke miljarden tegenaan zal knallen.
Zolang er bergen Russen dood gaan is er geen patstelling.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we weer een patstelling in. En als het spul weer op is weer even wat erbij. En dan weer een patstelling in.
Dat zijn ze al aan het doen. Verschillende wapen programma's hebben hun koers al radicaal moeten veranderen vanwege de ervaringen in Oekraïne. Geef het 1,5 jaar en de Navo heeft weer de superieure techniek op dat vlak.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verwacht ik dat de VS er binnen een paar maanden weer ettelijke miljarden tegenaan zal knallen.
galileo heeft beperkte teeeweg communicatie en weet wanneer het verstoord wordt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat werkt in ongeveer dezelfde frequentiebanden. Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor onderliggend systeem je gebruikt als je de drager (radiogolf/frequentie) volledig de ruis in stoort.
SpaceX gebruikt een starlink connectie op Starship tijdens de vlucht.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:
Nog even los van het feit dat ik betwijfel of met dat soort snelheden je een goeie connectie met draadloos internet blijft houden.
Anders luister je even naar wat Blinken in dat filmpje zegt: "Well, as you know we rallied 50 countries over the last two years to come to Ukraine's defense to provide it with the weapons it needs to defend itself to pushback against Russian aggression. When it comes to um enabling, endorsing attacks outside of Ukraine, thats not something we have done but Ukraine will have to make, will make its own decisions and i want to make sure they get the equipment it needs to effectively".... (dan begint McCaull er door heen te praten)quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:40 schreef ExTec het volgende:
Neem deze VS senator ook even mee in je mail, want blijkbaar zit die man er ook falikant naast.
[ x ]
Welke restricties?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:58 schreef Delenlill het volgende:
Maar hoe meer mensen druk zetten op Biden en zijn administratie om deze restricties geheel te schrappen
Anders lees je ook daadwerkelijk wat ik schrijf. Op papier zijn de restricties er. Dat Oekraïne de wapens ander materieel niet op Russisch grondgebied mag gebruiken. Maar Blinken en Austin geven beide aan dat hiervoor de beslissing bij Oekraïne ligt, hoe zij deze wapens en materieel etc. gebruiken.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke restricties?
Die er volgens jou niet zijn?
Luister anders even naar wat Blinken in dat filmpje zegt.
Ook hier geeft Blinken dus aan dat de beslissing bij Oekraïne zelf ligt.
Blinken: Minister van buitenlandse zaken
Austin: Minister van defensie
Geven dus beide aan dat Oekraïne hier zelf over moet beslissen.
Can you make up your mind?
Die restricties die zijn er, of die zijn er niet, dus wat is het nou?
Nou, daarom zeg ik ook: mail ze ff, want blijkbaar begrijp jij het zoveel beter dan hun, en kunnen ze daarna rap aanvangen met rus arty boven kharkiv bombarderen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:10 schreef Delenlill het volgende:
Wat dus kan duiden op een verhulde toestemming, terwijl Biden en zijn administratie dit altijd kunnen blijven ontkennen omdat volgens de papieren dit dus niet mag.
quote:Rear support of the troops in Belarus: old equipment, modern corruption
The Ministry of Defense of Belarus announced the start of a two-day training with the participation of military command bodies and military units of rear support. The purpose of the event is to work out the issues of management of rear support, dispersal of stockpiles of material resources and increase the survivability of facilities of military units and rear organizations.
Under the leadership of the deputy minister of defense and the head of the rear of the Armed Forces of Belarus, more than 100 conscripts from the reserve gathered for training. These exercises are taking place against the background of serious problems faced by the Armed Forces of the Republic of Belarus. The main ones are the low morale of the military personnel caused by poor leadership, limited opportunities, constant poor logistical support and problems with pay.
Despite the promises of generals and ministers, the real state of affairs leaves much to be desired. The armed forces of Belarus still largely rely on outdated equipment from the times of the Soviet Union.
Een oefening met 100 dienstplichtigen is wel een erg kleine oefening. Al is het geen verrassing dat het Wit-Russische leger weinig voorstelt natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:How Many S-400 Missile Systems Does Russia Have?
Russia has invested heavily in the S-400 Triumf surface-to-air missile system to bolster its integrated air defense capabilities.
While the exact current number is not definitively stated by the Kremlin, the available information suggests Russia likely had around 16 to 18 battalions, or 56 full S-400 systems, deployed by the early 2020s. However, Russia has suffered notable losses of these prized systems in the ongoing conflict with Ukraine. This makes it difficult to establish how many are currently operational.
Dan zijn mooie getallen. Al is het een ruwe schatting natuurlijk. Wij krijgen niet elke keer zulke goede beelden van het verlies van een S-400 systeem binnen. En het zijn de radar systemen en control systemen die het moeilijkst zijn om te vervangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar weten ze dan 100 man voor op de been te krijgen in een land van 10 miljoen. Met het (huidige) bezoek van Putin aan Belarus in het achterhoofd, zou je bijna denken dat het een signaalfunctie heeft.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:14 schreef Delenlill het volgende:
The purpose of the event is to work out the issues of management of rear support, dispersal of stockpiles of material resources and increase the survivability of facilities of military units and rear organizations.
quote:The photos of the consequences of a strike to the Voronezh-DM over-the-horizon radar in the Krasnodar Krai have appeared on the internet
A damaged building with an antenna array of the Voronezh-DM radar. Photo from open sources
The network published a photo with the consequences of a drone strike on the Voronezh-DM over-the-horizon radar near the village of Gluboky in the Krasnodar Krai.
Militarnyi reported about this.
In the published photos there are two damaged buildings on the territory of military military unit #41003, where 818th Separate Radio Engineering Center is located.
Two buildings were damaged, as well as antenna webs with active electronically scanned array (AESA).
Die heeft inderdaad wel betere tijden gekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het mooie van verdwalen; je komt vroeg of laat altijd wel op een onbekende locatie.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag voor de grap de gemiddelde Nederlander eens om naar een onbekende locatie te rijden zonder tomtom met een papieren kaart, ik denk dat 80% verdwaalt.
En van wat ik las heeft het staatsbezoek van Putin (en ook de ex president van Oekraïne Viktor Yanukovych is op bezoek) mogelijk twee redenen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 23:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
En daar weten ze dan 100 man voor op de been te krijgen in een land van 10 miljoen. Met het (huidige) bezoek van Putin aan Belarus in het achterhoofd, zou je bijna denken dat het een signaalfunctie heeft.
quote:Hungary looking to redefine its NATO membership
Orbán seeks to ensure non-participation in missions outside of the defense alliance’s territory.
Hungarian Prime Minister Viktor Orbán said Friday his country was looking to redefine its membership in NATO to ensure the country cannot be involved in operations outside of the military alliance's territory.
"Now a new term has been invented to describe the Hungarian position in NATO, it is called non-participation. We are not a participant now," Orbán said in an interview with Kossuth Radio, according to a report by Hungarian news portal Telex.
"There is the term opt-out ... If we were opt-outs, our participation in NATO's military structure, our position, would change,” Orbán was quoted as saying.
The Hungarian leader said lawyers are working on how Hungary can exist as a member of NATO and not participate in the alliance’s action outside NATO territory, according to the report.
"There's no question of NATO getting involved in wars outside its territory, with non-NATO countries," Orbán was quoted as saying.
In andere woorden, net zoals met de EU, wil Orban alleen de lusten maar niet de lasten die hierbij horen. En je kan Hongarije niet als non-participant zien. Daar zij alles zo veel mogelijk proberen tegen te werken. Zij zijn meer een vijandige participant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:A spy was detained in Romania, who transmitted data through the Russian embassy in Bucharest
Romania’s Directorate for Investigating Organized Crime and Terrorism (DIICOT) has detained a Romanian citizen suspected of treason and spying for Russia.
The Romanian publication Digi24 reported on this.
Since 2022, he has reportedly been photographing military convoys and important Romanian and NATO facilities in the municipality of Tulcea, and then sending the information through diplomats at the Russian embassy in Bucharest.
During searches of the detainee’s house, evidence of espionage in favor of Russia was found and seized.
The detention took place with the support of Romanian intelligence, the General Directorate for Defense Intelligence and the Special Intervention Brigade of the Jandarmerie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Over 1 million Ukrainians liable for military service update their information using Reserve+ app
Reserve+ is currently the easiest way to update information and is available in 176 countries
More than 1 million Ukrainians liable for military service have updated their information through the Reserve+ mobile app, which will soon include a military registration document with the same legal validity as the paper version, according to the Ministry of Defense press service.
The Ministry of Defense provided a comparison of the number of reservists who updated their information through:
→ Administrative service centers – 40,865;
→ Territorial recruitment centers – 21,735.
Reserve+ is currently the easiest way to update information and is already available in 176 countries.
"It would take the territorial recruitment centers about a year to process one million applications," said Deputy Defense Minister Kateryna Chernohorenko.
Besides Ukraine, the app is most often used in:
→ Poland;
→ Germany;
→ Canada;
→ USA;
→ Czech Republic.
On May 23, the Ministry of Defense recommended that those liable for military service contact territorial recruitment and social support centers if they are marked as wanted in the "Reserve+" mobile application.
Dan lijkt mij de bovengenoemde app Reserve+ een stap in de goede richting. Al is mij niet helemaal bekend wat er nu precies in de app geregistreerd wordt aan gegevens. Maar ik neem aan dat de meeste gegevens waar ze het in dit artikel over hebben daar onder vallen.quote:What must happen for Territorial Recruitment Centers to stop catching conscripts on the street?
If all eligible men register for military service, Territorial Recruitment Centers (TRCs) will stop apprehending potential conscripts on the street, 3rd Separate Assault Brigade deputy commander, Maxym Zhorin, said.
If all eligible men register for military service, Territorial Recruitment Centers (TRCs) will stop apprehending potential conscripts on the street, 3rd Separate Assault Brigade deputy commander, Maxym Zhorin, told LIGA.net.
"In fact, if we had a proper military registry for all eligible men, we wouldn't have to deal with this process of catching and searching for conscripts," he said.
A comprehensive database of all men who are required to serve would allow the military to efficiently manage conscription.
"We would know each individual's specialty, profession, health status, age, and other relevant information,” he said.
“Based on this data, the army could request the exact number of personnel needed and only conscript those who are necessary, rather than indiscriminately drafting everyone regardless of their condition.”
“Therefore, we are partly to blame for the current situation," Zhorin said.
Once all eligible men are registered, the need to chase and apprehend conscripts will disappear.
"We would be able to directly enlist only those who are needed and in the required numbers," he said.
quote:Russians evacuate Dzhankoi air base and rebuild airfields deep in Crimea
Russians evacuate some personnel from the Dzhankoi military air base and rebuild airfields deep in the temporarily occupied Crimea.
The ATESH movement reported on this.
Agents of the movement among the Russian Armed Forces report that the evacuation of some personnel from the airfield in Dzhankoi to other facilities deep in the occupied territory has begun.
In addition, active work is underway to restore and possibly modernize old airfields, such as Kirovske (near Feodosia) and Bagerove (near Kerch).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |