abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 20:24:37 #51
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213670571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat zie ik toch echt wel anders, Putin weet donders goed dat Zelensky hier nooit mee akkoord zal gaan en vervolgens gaat hij vrolijk verder met zijn SMO. Ondertussen kan hij dan richting het westen communiceren dat hij het toch echt geprobeerd heeft maar dat Zelensky dwars lag, ergo, eigen schuld.
Helaas zijn er genoeg van de zichzelf kritische denkers noemende figuren in het westen die er met open ogen in zullen trappen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213670593
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Business Insider
Tja, als je je wapens zo levert dat ze maar beperkt inzetbaar zijn krijgt een vijand genoeg tijd en mogelijkheden om tegenmaatregelen te verzinnen. Had Oekraïne direct heel veel en heel hard kunnen toeslaan waren er minder beschietingen om te analyseren overgebleven. Schiet je op één dag honderd raketten op honderd doelen heeft Rusland 1 dag aan data als ze geluk hebben. Schiet je honderd dagen lang één raket per keer heb je veel meer vergelijkingsmateriaal.

Nu zijn die van westerse leger ook minder effectief. Dan had het westen maar niet met dat idiote "niet te ver schieten hoor" gelul moeten aankomen.

Het is een keuze geweest. En niet de beste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2024 20:28:33 ]
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:28:35 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213670626
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tja, als je je wapens zo levert dat ze maar beperkt inzetbaar zijn krijgt een vijand genoeg tijd en mogelijkheden om tegenmaatregelen te verzinnen. Had Oekraïne direct heel veel en heel hard kunnen toeslaan waren er minder beschietingen om te analyseren overgebleven. Schiet je op één dag honderd raketten op honderd doelen heeft Rusland 1 dag aan data als ze geluk hebben. Schiet je honderd dagen lang één raket per keer heb je veel meer vergelijkingsmateriaal.

Nu zijn die van westerse leger ook minder effectief. Dan had het westen maar niet met dat idiote "niet te ver schieten hoor" gelul moeten aankomen.

Het is een keuze geweest. En niet de slimste.
En het is ook niet allemaal het meest geavanceerde spul natuurlijk dat we daarheen sturen. Maar nog steeds: die elektronische oorlogvoering wordt alleen maar belangrijker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213670627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:22 schreef AchJa het volgende:
Putin weet donders goed dat Zelensky hier nooit mee akkoord zal gaan en vervolgens gaat hij vrolijk verder met zijn SMO.
Hier noemen we dat gewoon 'zijn oorlog'.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_213670663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
En het is ook niet allemaal het meest geavanceerde spul natuurlijk dat we daarheen sturen. Maar nog die elektronische oorlogvoering wordt alleen maar belangrijker.
Dat zal ook meespelen, maar als je iets hebt dat beter is moet je niet gaan wachten tot je tegenstander een antwoord klaar heeft. Dan moet je hem gewoon helemaal de tering schieten.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:32:54 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213670696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:25 schreef Ulx het volgende:

Het is een keuze geweest. En niet de slimste.
Dat niet alleen, er wordt al meer dan tien jaar gewaarschuwd voor het te afhankelijk worden van GPS maar toch is daar nul komma nul mee gedaan. In een eoa knakenland een Taliban van de brommer bombarderen gaat natuurlijk prima maar nu werkt dat allemaal een stuk minder.

Vraag voor de grap de gemiddelde Nederlander eens om naar een onbekende locatie te rijden zonder tomtom met een papieren kaart, ik denk dat 80% verdwaalt.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:35:28 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:38:36 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213670767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat niet alleen, er wordt al meer dan tien jaar gewaarschuwd voor het te afhankelijk worden van GPS maar toch is daar nul komma nul mee gedaan. In een eoa knakenland een Taliban van de brommer bombarderen gaat natuurlijk prima maar nu werkt dat allemaal een stuk minder.

Vraag voor de grap de gemiddelde Nederlander eens om naar een onbekende locatie te rijden zonder tomtom met een papieren kaart, ik denk dat 80% verdwaalt.
Er is toch ook die Europese variant van GPS?

Hoe zit het daarmee?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:44:39 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213670841
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:38 schreef StateOfMind het volgende:
Er is toch ook die Europese variant van GPS?

Hoe zit het daarmee?
Dat werkt in ongeveer dezelfde frequentiebanden. Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor onderliggend systeem je gebruikt als je de drager (radiogolf/frequentie) volledig de ruis in stoort.
pi_213670908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Whatever floats your boat.
Hier noemen we dat gewoon: wat jij wil
pi_213670938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat werkt in ongeveer dezelfde frequentiebanden. Het maakt natuurlijk niet heel veel uit wat voor onderliggend systeem je gebruikt als je de drager (radiogolf/frequentie) volledig de ruis in stoort.
Kan je die dingen niet op internet aansluiten en daarmee laten geleiden of werkt dat niet?

Zullen ze vast zelf ook over nagedacht hebben :+ maar nu is er wel beter internet overal.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:52:16 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:57:38 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213670997
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:51 schreef BEFEM het volgende:

Kan je die dingen niet op internet aansluiten en daarmee laten geleiden of werkt dat niet?

Zullen ze vast zelf ook over nagedacht hebben :+ maar nu is er wel beter internet overal.
GPS is passief, je zendt zelf dus niks uit. Zou je eea al via internet willen doen dan hoop ik dat Musk mee gaat werken met circus Starlink aangezien de 3g masten niet ergens op 25 kilometer hoogte zweven. En je moet zelf ook gaan zenden dat maakt je meteen zichtbaar.

Nog even los van het feit dat ik betwijfel of met dat soort snelheden je een goeie connectie met draadloos internet blijft houden.
pi_213671128
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:57 schreef AchJa het volgende:

Zou je eea al via internet willen doen dan hoop ik dat Musk mee gaat werken met circus Starlink aangezien de 3g masten niet ergens op 25 kilometer hoogte zweven. En je moet zelf ook gaan zenden dat maakt je meteen zichtbaar.

Nog even los van het feit dat ik betwijfel of met dat soort snelheden je een goeie connectie met draadloos internet blijft houden.
Maar ook starlink signaal is zeer zwak, net als GPS, dus zelfde problematiek. Niet voor niets dat rus dat nu soms ook al stoort.

Tenzij je zo'n type satelliet hebt met een mini-kernreactor levert zonnepanelen gewoon nooit genoeg vermogen op om een sterk signaal te verzenden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:17:38 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213671219
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:09 schreef ExTec het volgende:
Maar ook starlink signaal is zeer zwak, net als GPS, dus zelfde problematiek. Niet voor niets dat rus dat nu soms ook al stoort.

Tenzij je zo'n type satelliet hebt met een mini-kernreactor levert zonnepanelen gewoon nooit genoeg vermogen op om een sterk signaal te verzenden.
Gewoon weer terug naar de basis en vertrouwen op traagheidsnavigatie en niet afhankelijk zijn van externe factoren. En ja dat is minder nauwkeurig maar is in conflicten als deze geen issue. Bewaar je GPS zut maar voor COIN etc.
pi_213671246
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:51 schreef MaxMark het volgende:
LaPo uit vorige topic:
[ afbeelding ] Op vrijdag 24 mei 2024 09:13 schreef polderturk het volgende:
[ x ]

Mooie biems.
Wel aardig van Rusland dat zij al deze systemen zo mooi in het open neergezet hebben, en ook nog allemaal zo dicht bij elkaar. Erg vriendelijk van hun.
pi_213671369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon weer terug naar de basis en vertrouwen op traagheidsnavigatie en niet afhankelijk zijn van externe factoren. En ja dat is minder nauwkeurig maar is in conflicten als deze geen issue. Bewaar je GPS zut maar voor COIN etc.
Ik vraag me af of hier programmatisch nog een slag te winnen is?

Als je boordcomputer ziet dat GPS ineens radicaal afwijkt, zou ik die feed gewoon diskwalificeren, als je gaat middelen tussen die 2 weet je idd zeker dat je instant een zeer dikke afwijking hebt. Rus spul doet dat wel, dus kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat westers spul dat ook niet doet.

En/of weer meer gaan leunen op ingebouwde kaart navigatie, wat overigens ook al poep oud is, deze clip geeft een leuk idee hoe dat werkt. Eigenlijk gewoon: bij de kerk linksaf. Zie ik de kerk? Ok, dan nu linksaf.
pi_213671421
Morgen staat de teller waarschijnlijk op 500.000 uitgeschakelde soldaten (dood+gewond). En voor het einde van het jaar ligt de 700.000-750.000 uitgeschakelde soldaten in de verwachting als het zo door gaat.
twitter

twitter

Gelukkig is hij er niet mee gestopt.
twitter
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 21:46:02 #69
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213671461
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als je boordcomputer ziet dat GPS ineens radicaal afwijkt, zou ik die feed gewoon diskwalificeren, als je gaat middelen tussen die 2 weet je idd zeker dat je instant een zeer dikke afwijking hebt. Rus spul doet dat wel, dus kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat westers spul dat ook niet doet.

En/of weer meer gaan leunen op ingebouwde kaart navigatie, wat overigens ook al poep oud is, deze clip geeft een leuk idee hoe dat werkt. Eigenlijk gewoon: bij de kerk linksaf. Zie ik de kerk? Ok, dan nu linksaf.
Misschien is dit een wat betere clip:
:P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213671541
twitter

twitter

twitter

twitter
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:55:50 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213671567
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ook westers spul werkt "en/en" echter is GPS leidend aangezien dat het meest accuraat is. Systemen met INS verifieren om de zoveel tijd hun positie door naar de GPS locatie te kijken en aan de hand daarvan gaan ze corrigeren aangezien INS altijd een bepaalde afwijking heeft.

quote:
TERCOM icm DSMAC zoals in gebruik bij de Tomahawk Block II in de jaren '80.
pi_213671607
https://news.liga.net/en/(...)priyatiya--bloomberg
quote:
Biden likely to miss Global Peace Summit due to charity event in California – Bloomberg
The Global Peace Summit will be held on June 15-16 in Switzerland

US President Joe Biden is likely to miss the Global Peace Summit on the settlement of the war in Ukraine, as he will be heading to a campaign fundraiser in California, reported Bloomberg with reference to unnamed sources familiar with the plans of the American leader.

Biden will attend the charity event along with George Clooney, Julia Roberts and other celebrities.

Ukraine, together with Switzerland, will hold the first Global Peace Summit on June 15-16. It is expected to be attended by several leaders of the G7 countries, who will fly there after the summit in Italy. However, according to Bloomberg sources, neither Biden nor Vice President Kamala Harris will be present.

According to Biden's schedule, he will fly from the G7 meeting in southern Italy to Los Angeles for a June 15 fundraiser. He may also be joined there by the 44th President of the United States, Barack Obama, and TV host Jimmy Kimmel.

This shows that Biden has switched to the mode of the election campaign and is trying to overcome the advantage of his competitor from the Republican Party, Donald Trump, the journalists noted.

On April 24, President Volodymyr Zelenskyy said that Russia wants to disrupt the Peace Summit and has a plan to do it.

As of May 15, 50 countries out of 160 invited have confirmed that they will participate in the Global Peace Summit.

On May 14, German Chancellor Olaf Scholz announced that the end of the war in Ukraine will not be discussed at the event in Switzerland.

On May 21, Zelenskyy named three main points that will be on the agenda at the Peace Summit: energy, food security, free navigation and the release of prisoners.
Jammer. Al zullen zij sowieso wel iemand anders sturen natuurlijk. En wie weet zit een zekere clown al in de gevangenis dan. De uitspraak zal mogelijk al volgende week zijn, en anders ongetwijfeld de week er op.
pi_213671701
https://insider-media.net(...)sko-polskomu-kordoni
quote:
Another provocation on the Belarusian-Polish border

Migrants again tried to set fire to the Polish border post. According to the data of the Polish Border Service, from May 17 to 19, 729 attempts to cross the Belarusian-Polish border by migrants were recorded.

Migrants threw stones and branches at Polish border guards. In the area of ​​Dubychiv-Tserkevnyh, they tried to set fire to the Polish border post, and in the area of ​​responsibility of the outpost in Białowieża, they tried to cross the rivers Przewloka and Prava Lisova.

Who is behind this?

The answer is obvious. Strictly speaking, all activities and coordination of special actions, actions and provocations go through the Operational Analytical Center under the President of the Republic of Belarus. This body is implicitly filled with all the powers for such actions.

Specifically, in this situation, it can be assumed that the OSAM (Separate Service for Active Measures) of the Border Committee of the Republic of Moldova - a special unit of border guards - is also involved. In addition, the preparation of sabotage actions, as well as the ammunition for conducting them, takes place at the base of the 38th separate amphibious assault "Brest" brigade of the SSO. Such an advantageous location several tens of kilometers from the border makes it possible to indulge in such provocations.

The only question that remains is how far Lukashenko is willing to go, maneuvering between the Kremlin's appetites for the opening of a new front and his own chair, which has long been shaken.
Een grenspaal in de fik proberen te steken lol. Met de muur en andere grensversperringen die Polen aan het bouwen is aan zijn grens met Wit-Rusland zal het niet lang duren voordat het bijna onmogelijk wordt om de grens illegaal over te steken. Dan is het Wit-Rusland zelf die met de immigranten blijft zitten.

Zo zal het ook Met Rusland zijn, Finland heeft de grens al gesloten met Rusland. En andere landen zullen volgen.
pi_213671730
twitter

Als ik het zo lees is er een motie aangenomen om andere landen op te roepen om toe te laten dat Oekraïne doelwitten in Rusland mag aanvallen. Wat volgens mij betekend dat Nederland dit ook zal toelaten met het materieel wat wij leveren (mag ik hopen in elk geval, anders zou het een rare motie zijn).
pi_213671743
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien is dit een wat betere clip:
:P
Zijn 2 verschillende systemen ;)

Een goed werkend INS heeft immers geen noodzaak om de topgrafie te kennen, who cares waar de kerk is, hij weet precies hoe snel die bewogen heeft en dus waar die is.

En (optisch) werkend met de kaart, hoef je niet te weten hoe snel je bewogen hebt, je ziet immers de kerk.

Beide samen is echter ideaal ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')