abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214936899
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 18:38 schreef nostra het volgende:
Draghi gaat maar weer eens geld printen in plaats van de oorzaak aan te pakken

https://fd.nl/politiek/15(...)euwsbrief&utm_term=A
[..]

de motor van de EU hapert ook
quote:
Een tweede mogelijkheid is dat lidstaten het eens worden om allemaal meer bij te dragen. "Dan heb je hun medewerking wel nodig. Als je daar enkele sterke figuren meekrijgt, is er veel mogelijk. Het probleem is dat momenteel van grote landen als Frankrijk en Duitsland - waar regeringsleiders Macron en Scholz niet zo sterk staan - niet veel dynamiek uitgaat."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)che-motor-echt-weer/
pi_214936919
quote:
18s.gif Op maandag 9 september 2024 20:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En wat is volgens jou dan de oorzaak die aangepakt zou moeten worden?

De oorzaak is de zwakke arbeidsproductiviteit in Europa, veroorzaakt door een heel scala aan factoren - dit artikel van het Economisch Bureau van ABN Amro is wel aardig. Daar heeft Draghi ook gelijk in, de oplossing is alleen niet het voeren van industriepolitiek, zoals Heinen ook terecht aangeeft. Waar je rare idee vandaan komt dat ik iets tegen migratie heb weet ik niet, maar niet alles op rechts schrikt zich een hoedje als-ie een buitenlander ziet.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  maandag 9 september 2024 @ 22:36:45 #228
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214937878
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2024 20:38 schreef nostra het volgende:

[..]
De oorzaak is de zwakke arbeidsproductiviteit in Europa, veroorzaakt door een heel scala aan factoren - dit artikel van het Economisch Bureau van ABN Amro is wel aardig. Daar heeft Draghi ook gelijk in, de oplossing is alleen niet het voeren van industriepolitiek, zoals Heinen ook terecht aangeeft. Waar je rare idee vandaan komt dat ik iets tegen migratie heb weet ik niet, maar niet alles op rechts schrikt zich een hoedje als-ie een buitenlander ziet.
Vandaar dat een de anti-buitenlander partij 37 zetels kreeg bij de laatste verkiezingen, natuurlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214938729
quote:
18s.gif Op maandag 9 september 2024 22:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Vandaar dat een de anti-buitenlander partij 37 zetels kreeg bij de laatste verkiezingen, natuurlijk.
Hij doelt op zichzelf, niet elke VVD-er is blij met de samenwerking met de PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:33:17 #230
66444 Lord_Vetinari
pi_214939469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 07:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij doelt op zichzelf, niet elke VVD-er is blij met de samenwerking met de PVV.
Ah, vandaar al die extra ledencongressen waar het bestuur en Dilan werden afgezet en de samenwerking met de fascisten werd opgezegd. Ehh, wacht….
pi_214939553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ah, vandaar al die extra ledencongressen waar het bestuur en Dilan werden afgezet en de samenwerking met de fascisten werd opgezegd. Ehh, wacht….
Niet elke is wat anders dan de meerderheid.

Er is wel discussie geweest, je kent de brief van Weisglas en Nijpels en 1500 andere leden neem ik aan. Er zijn ook VVD raadsleden vertrokken. En de JOVD was vanaf het begin tegen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-en-gebrek-aan-debat
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-jovd-diner-a4199334
https://jovd.nl/nieuws/jo(...)ulistisch_papagaaien
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 september 2024 @ 10:04:03 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_214939716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet elke is wat anders dan de meerderheid.

Er is wel discussie geweest, je kent de brief van Weisglas en Nijpels en 1500 andere leden neem ik aan. Er zijn ook VVD raadsleden vertrokken. En de JOVD was vanaf het begin tegen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-en-gebrek-aan-debat
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-jovd-diner-a4199334
https://jovd.nl/nieuws/jo(...)ulistisch_papagaaien
Allemaal geblaat voor de bühne, zodat ze tegen hun stemmers kunnen zeggen: Kijk, wij waren het helemaal niet eens met de fascisten, maar we hebben geprobeerd eruit te komen, dus jullie kunnen gewoon op ons blijven stemmen voor een fatsoenlijk rechts beleid. Een beetje ‘Wir haben es nicht gewollt’ anno 2024.
pi_214939732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Allemaal geblaat voor de bühne, zodat ze tegen hun stemmers kunnen zeggen: Kijk, wij waren het helemaal niet eens met de fascisten, maar we hebben geprobeerd eruit te komen, dus jullie kunnen gewoon op ons blijven stemmen voor een fatsoenlijk rechts beleid. Een beetje ‘Wir haben es nicht gewollt’ anno 2024.
Dit is echt totale onzin. Er zijn gewoon VVDers het niet eens met de vorming van dit kabinet. Of noem jij het uit de VVD stappen als raadslid ook 'voor de bühne'? Je kunt prima economisch rechts zijn en het totaal niet met de standpunten van de PVV op gebied van asielzoekers eens zijn en de coalitie met de PVV zelfs schadelijk voor het land vinden.
  dinsdag 10 september 2024 @ 17:46:17 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_214943224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 12:12 schreef laforest het volgende:

[..]
Een machtig EU/Europees leger had dit zo opgelost. :O

[ afbeelding ]
Dat dachten Napoleon en Hitler ook. “Gooi er een enorm leger tegenaan en je walst er zo overheen.” We weten allemaal hoe dat afgelopen is in 1812 en 1942.
pi_214995680
Thierry Breton legt per direct zijn functie neer.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214995685
quote:
87s.gif Op maandag 16 september 2024 08:51 schreef capricia het volgende:
Thierry Breton legt per direct zijn functie neer. [ x ]
Terecht
zie email 27 oktober
pi_214996611
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 08:51 schreef capricia het volgende:
Thierry Breton legt per direct zijn functie neer. [ x ]
Dit is dus wel echt een crisis, zo lijkt het. Mede dankzij dit en het feit dat de Sloveense kandidaat nog niet is goedgekeurd, gaan ze 1 november niet halen voor de nieuwe Commissie. Sterker: waarschijnlijk 1 december ook niet, dan wordt het 1 januari. Dit jaar is er niets meer echt ingevoerd door de oude Commissie, dus dan ligt de besluitvorming een jaar stil.

Er gaan trouwens geluiden dat landbouw naar Hoekstra gaat, in dat geval kan BBB helemaal stoppen met naar Brussel kijken want je eigen land voortrekken is echt not done in de EU.
pi_214996655
Dit is wel opvallend:

quote:
De relatie tussen Thierry Breton en Ursula von der Leyen was al langer niet goed. Eerder dit jaar drukte zij een benoeming van een Duitse partijgenoot als ‘gezant voor het midden- en kleinbedrijf’ door tegen de zin van Breton, terwijl hij eigenlijk over de benoeming ging. Ze gebruikte daarvoor een vergadering waarbij hij afwezig was. De Fransman schreef daarna een brief op poten, die ook werd gelekt naar de pers. Breton toonde zich openlijk kritisch over een tweede termijn voor Von der Leyen als voorzitter. Maar zij werd wel door de regeringsleiders van de 27 EU-landen voorgedragen, en de benoeming werd door het Europees Parlement afgelopen juli goedgekeurd.
https://www.ad.nl/politie(...)-een-vrouw~a55edb14/

Blijkbaar gaat het al tijden slecht tussen Von der Leyen en haar tweede man.
  maandag 16 september 2024 @ 10:56:40 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214996768
Er gaan zoveel geluiden over Hoekstra. Eerst had met name de Duitse pers het over landbouw, toen ging het over handel maar die zou nu naar de Tsjech Sikela gaan en afgelopen weekend ging weer het verhaal dat hij op klimaat zou blijven.

Dat VDL een andere Fransoos wil (wellicht ook weer een vrouw, zoals doorgedrukt bij enkele kleine landen) in ruil voor volgens Breton een hogere portefeuille, zegt me dat de puzzel rond vicevoorzitters niet is gelegd. En dat lijkt me dan vooral omdat EP-fracties zich hebben uitgesproken tegen de Italiaanse Meloni-kandidaat Fitto als vicevoorzitter.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 16 september 2024 @ 11:54:55 #240
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214997325
Geen vrouw, maar Stephane Sejourne (vertrekkend minister van Buitenlandse Zaken) is de nieuwe kandidaat
pi_215001079
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 10:56 schreef Szura het volgende:
Er gaan zoveel geluiden over Hoekstra. Eerst had met name de Duitse pers het over landbouw, toen ging het over handel maar die zou nu naar de Tsjech Sikela gaan en afgelopen weekend ging weer het verhaal dat hij op klimaat zou blijven.

Dat VDL een andere Fransoos wil (wellicht ook weer een vrouw, zoals doorgedrukt bij enkele kleine landen) in ruil voor volgens Breton een hogere portefeuille, zegt me dat de puzzel rond vicevoorzitters niet is gelegd. En dat lijkt me dan vooral omdat EP-fracties zich hebben uitgesproken tegen de Italiaanse Meloni-kandidaat Fitto als vicevoorzitter.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-europese-commissie
Wopke krijgt volgens de T klimaat, dat wordt uitgebreid met industriepolitiek.
zie email 27 oktober
pi_215001602
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)e-europese-commissie
Wopke krijgt volgens de T klimaat, dat wordt uitgebreid met industriepolitiek.
Dat is wel echt een toppost, na de vice-voorzitters. En een vice-voorzitter zou Nederland dit keer toch niet kunnen leveren. Maar industrie is met name voor Duitsland essentieel.
  maandag 16 september 2024 @ 19:54:02 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215001671
Industriepolitiek, dat is wat Breton zichzelf zo ongeveer weer had toegeëigend
pi_215001714
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:54 schreef Szura het volgende:
Industriepolitiek, dat is wat Breton zichzelf zo ongeveer weer had toegeëigend
Die Breton is dan ook een hele rare kwibus.
zie email 27 oktober
pi_215001743
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die Breton is dan ook een hele rare kwibus.
Gewoon een Fransman. Die kunnen vaak wel zo zijn.
Naar verders generaliseer ik niet. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215001768
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon een Fransman. Die kunnen vaak wel zo zijn.
Naar verders generaliseer ik niet. _O-
Een egotripper. Een machtsgeile idioot.
zie email 27 oktober
  maandag 16 september 2024 @ 20:21:39 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215002010
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een egotripper. Een machtsgeile idioot.
Ik zou iets milder willen zijn en hem willen typeren als een soort Hugo de Jonge: een aandachtsbeluste ijdeltuit/dandy. Daarmee zet je nooit een goed beeld neer van jezelf naar de buitenwereld. Wat dat soort types wel hebben, is dat ze enorme aanjagers kunnen zijn voor hun team/ambtenaren. Breton is heel Europa doorgereisd om de defensie-industrie beter in kaart te brengen en heeft diverse grootse plannen opgesteld om die aan te jagen, daar wilde hij ook mee doorgaan.

Maar goed, hij is pleite dus voorwaarts met Hoekstra. Achteraf gezien: Rutte ving enorm veel vuur met die keuze, vooral ook omdat het zo enorm ondoorzichtig was (de FT wist het eerder dan z’n Haagse ambtenaren) en omdat er met Kaag een prototype EC zat. Maar met Kaag was dit nieuwe kabinet nooit akkoord gegaan en met een nieuwe kandidaat had Nederland deze ronde nooit zo’n post gekregen als nu.
pi_215002049
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:21 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik zou iets milder willen zijn en hem willen typeren als een soort Hugo de Jonge: een aandachtsbeluste ijdeltuit/dandy. Daarmee zet je nooit een goed beeld neer van jezelf naar de buitenwereld. Wat dat soort types wel hebben, is dat ze enorme aanjagers kunnen zijn voor hun team/ambtenaren. Breton is heel Europa doorgereisd om de defensie-industrie beter in kaart te brengen en heeft diverse grootse plannen opgesteld om die aan te jagen, daar wilde hij ook mee doorgaan.

Maar goed, hij is pleite dus voorwaarts met Hoekstra. Achteraf gezien: Rutte ving enorm veel vuur met die keuze, vooral ook omdat het zo enorm ondoorzichtig was (de FT wist het eerder dan z’n Haagse ambtenaren) en omdat er met Kaag een prototype EC zat. Maar met Kaag was dit nieuwe kabinet nooit akkoord gegaan en met een nieuwe kandidaat had Nederland deze ronde nooit zo’n post gekregen als nu.
Zelfs m’n grootste vijand wens ik geen vergelijk met Hugo de Jonge toe :D
zie email 27 oktober
  dinsdag 17 september 2024 @ 07:21:41 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215004460
Onder meer Politico en Bloomberg melden dat de Fransen voor Sejourne een portefeuille krijgen met alles wat met concurrentievermogen te maken heeft
pi_215005988
De puzzel is gelegd:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')