De term die je zoekt is "cognitive dissonance", denk ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet het.
Ik vind het alleen wonderlijk hoe mensen dat in elkaar gebreid krijgen in hun hersens.
Het moet iemand zijn die Greet vertrouwt, dus dan is het wel lastig om kandidaten te vinden.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het moet zoeken in mensen die nu in functie zijn. En een militair als MP lijkt mij ook niet wenselijk. Sommigen in dit lijstje zijn ook van PvdA huize volgens mij.
En die een voldoende stevig rechts profiel heeft en ook nog acceptabel is voor Omtzigt. En last but not least: die bereid is het risico te nemen flinke reputatieschade op te lopen.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het moet iemand zijn die Greet vertrouwt, dus dan is het wel lastig om kandidaten te vinden.
Het moet daarnaast ook nog iemand zijn die het aandurft met Geert.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het moet iemand zijn die Greet vertrouwt, dus dan is het wel lastig om kandidaten te vinden.
Dat de pers haar werk doet is van alle dag. Het is de maatschappij die er daarna een schandpaal van maakt. Terecht dat daar kritiek op komt, alleen is dat niet (alleen) de schuld van de pers. Ik snap wat Carolien probeert te zeggen, ze kiest alleen de verkeerde als 'dader'.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Idd zie je vaker in de publieke opinie een verontwaardiging over een mogelijke plotsbekende zakkenvullerij uitgroeien tot geroddel, tot publieke veroordelingen.
Dat is voor mij een reden om even de mond te houden, want ik ken de details niet.
In die zin kan ik van der Plas gelijk geven.... anderzijds .... een mogelijk aanstaande belangrijkste politicus van het land wordt uiteraard onder de loep gezet... wel of niet integer mens.
Details die ik wel ken is dat Plasterk een discriminerend extreemrechts grotebekken-figuur en diens knechten (PVVers) in een regering wil zetten.
En daarvoor verdient hij een virtuele schandpaal.
Foei !!!!!
Oh, ik heb inhoudelijk Klaver altijd een veel idealere leider voor PvdA/GL gevonden dan Timmermans.quote:
quote:Op maandag 20 mei 2024 14:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En die een voldoende stevig rechts profiel heeft en ook nog acceptabel is voor Omtzigt. En last but not least: die bereid is het risico te nemen flinke reputatieschade op te lopen.
Best lastig om iemand te vinden. Het oplopen van reputatieschade is wel iets waar je zelf bij bent. Een rechts persoon die wel netjes de rechtstaat hoog houdt en soms Wilders terug naar het hok roept, zal niet veel reputatieschade oplopen.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het moet daarnaast ook nog iemand zijn die het aandurft met Geert.
De enige die ik kan bedenken die echt statuur heeft en op een punt in zijn carrière is dat het risico gelopen kan worden is Remkes. Alleen kan ik me niet voorstellen dat hij hier aan gaat beginnen. Al is het maar omdat het akkoord onuitvoerbaar is, oa op gebied van stikstof. En dat is ook direct de reden dat Lientje en Geert Remkes waarschijnlijk ook geen goed idee vinden.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het moet daarnaast ook nog iemand zijn die het aandurft met Geert.
Nou, dit is full blown schizofrenie hoor.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De term die je zoekt is "cognitive dissonance", denk ik.
Jimmy 'Sjimmie' Dijk werpt dan nog terecht tegen dat dat misschien wel vooral wat zegt over de PVV maar dat wordt snel de kop ingedrukt door het kale drankorgel van RTL die zegt: "Ja maar de PVV heeft ook geen leden", alsof dat een excuus zou zijn. Gansje Welmoed zit erbij te hinniken en Jort zag dat het goed was. We leven in een land vol debielen.quote:Henk 'vervelende man' Kamp: "Dat de man die al 46 jaar lid is van de PvdA, twee keer is voorgedragen voor een ministerpost, dat die nu het eerste centrumrechtse [i](sic) kabinet zal gaan leiden."[/i]
Domme broertje van Wierd Duk: "Dat zegt ook wel veel over de staat van de PvdA op dit moment."
Henk 'vervelende man' Kamp: "Absoluut"
Eens, al heeft dat vooral te maken met het feit dat linkse partijen erg slecht zijn qua social media content, dus dit soort filmpjes (die Jesse en zijn assistente op eigen initiatief maken) springen er al snel uit.quote:
Uiteraard ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is. Maar Caroline doet ook alsof dit gisteren pas naar boven kwam terwijl dit al echt maanden geleden in krant stond. Dus haar verontwaardiging is niet terecht. Ze hadden kunnen weten dat de media hier nog verder in zou graven.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Idd zie je vaker in de publieke opinie een verontwaardiging over een mogelijke plotsbekende zakkenvullerij uitgroeien tot geroddel, tot publieke veroordelingen.
Dat is voor mij een reden om even de mond te houden, want ik ken de details niet.
In die zin kan ik van der Plas gelijk geven.... anderzijds .... een mogelijk aanstaande belangrijkste politicus van het land wordt uiteraard onder de loep gezet... wel of niet integer mens.
Details die ik wel ken is dat Plasterk een discriminerend extreemrechts grotebekken-figuur en diens knechten (PVVers) in een regering wil zetten.
En daarvoor verdient hij een virtuele schandpaal.
Foei !!!!!
quote:Op maandag 20 mei 2024 14:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard ben je onschuldig tot tegendeel bewezen is. Maar Caroline doet ook alsof dit gisteren pas naar boven kwam terwijl dit al echt maanden geleden in krant stond. Dus haar verontwaardiging is niet terecht. Ze hadden kunnen weten dat de media hier nog verder in zou graven.
Als je zag in dat WNL-filmpje hoe hard Dilan knikte toen Remkes zei dat Plasterk ongeschikt was na dat idiote briefje in de krant, vraag ik me af of dit kabinet er überhaupt wel komt.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:54 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk trouwens dat de VVD Plasterk ook ongeschikt vond, vandaar dat mastodont Remkes van stal werd gehaald voor een frontale aanval.
Klaver is dan ook een veel betere politicus in de schaduw en Timmermans de bestuurderquote:Op maandag 20 mei 2024 14:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oh, ik heb inhoudelijk Klaver altijd een veel idealere leider voor PvdA/GL gevonden dan Timmermans.
Klaver is samen met Jetten dan ook erg goed gerijpt. Niet mijn snit, maar wel prima politici geworden.quote:
Sjoemelen met patenten is niet zo netjes natuurlijk, maar de zin “mag ik twee havecappu’s” vind ik minstens zo erg.quote:
mooi opgepleurd met deze wilders loverquote:Op zondag 19 mei 2024 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)en-bedrijf~a5e4537d/
GAME OVER
Dilan zei ook dit afgelopen weekend:quote:Op maandag 20 mei 2024 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je zag in dat WNL-filmpje hoe hard Dilan knikte toen Remkes zei dat Plasterk ongeschikt was na dat idiote briefje in de krant, vraag ik me af of dit kabinet er überhaupt wel komt.
Vanaf die opmerking was het duidelijk dat Plasterk het niet ging worden.
En Omtzigt hoefde niet eens zijn twijfel uit te spreken. Die ene zin van Remkes was genoeg.
https://www.ad.nl/politie(...)premier-is~a5be7102/quote:PVV, NSC en BBB lijken niet helemaal doordrongen van het belang van een minister-president en de rol die hij speelt in ons bestel. Dat zei VVD-leider Dilan Yesilgöz tijdens een ledenbijeenkomst in Almere. ,,Wij zaten bij de onderhandelingen met drie partijen aan tafel die zeiden: zo'n mp, hoe belangrijk is dat nu helemaal?’’
Doet ie toch ook bewustquote:Op maandag 20 mei 2024 15:28 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Sjoemelen met patenten is niet zo netjes natuurlijk, maar de zin “mag ik twee havecappu’s” vind ik minstens zo erg.
Hoe kan dit in godsnaam goedgaan samen.quote:Op maandag 20 mei 2024 15:35 schreef Jojoke het volgende:
PVV, NSC en BBB lijken niet helemaal doordrongen van het belang van een minister-president en de rol die hij speelt in ons bestel. Dat zei VVD-leider Dilan Yesilgöz tijdens een ledenbijeenkomst in Almere. ,,Wij zaten bij de onderhandelingen met drie partijen aan tafel die zeiden: zo'n mp, hoe belangrijk is dat nu helemaal?’’
Ook wel een aparte opmerking van Wilders, gezien het feit dat hij er nog steeds niet over uitgejankt is dat hij het niet wordt.quote:Op maandag 20 mei 2024 15:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dilan zei ook dit afgelopen weekend:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)premier-is~a5be7102/
Ik denk dat Dilan nog kritischer de premier zal beoordelen dan Omtzigt. En dan niet alleen op integriteit, maar ook op geschiktheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is misschien wat op tilt. Dacht het rond te hebben, heeft geen backup kandidaat en kon na het kabinet het eventuele falen alsnog op het conto van de PvdA schuiven om mensen niet uit hun cognitieve dissonantie te hoeven trekken.quote:Op maandag 20 mei 2024 15:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook wel een aparte opmerking van Wilders, gezien het feit dat hij er nog steeds niet over uitgejankt is dat hij het niet wordt.
Dat is een vraag voor het bestuur van de PvdA maar aangezien Plasterk geen positie heeft aanvaard die strijdig is met de voorwaarden lijkt mij dat onwaarschijnlijk.quote:
Vraag ik me af. Voor de VVD was iemand als Plasterk wel de ideale kandidaat, toch? Ze willen geen rechts houwdegen op die plek, dat wordt een concurrent. En hoe erger deze hele soap wordt, hoe meer mensen aan de rechterkant zullen denken “volgende keer toch maar VVD de grootste maken, die weten tenminste waar ze mee bezig zijn”.quote:Op maandag 20 mei 2024 14:54 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk trouwens dat de VVD Plasterk ook ongeschikt vond, vandaar dat mastodont Remkes van stal werd gehaald voor een frontale aanval.
Blijkbaar niet, de VVD heeft ook aardig de mat onder Plasterk uitgetrokken dit weekend.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:09 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Vraag ik me af. Voor de VVD was iemand als Plasterk wel de ideale kandidaat, toch? Ze willen geen rechts houwdegen op die plek, dat wordt een concurrent. En hoe erger deze hele soap wordt, hoe meer mensen aan de rechterkant zullen denken “volgende keer toch maar VVD de grootste maken, die weten tenminste waar ze mee bezig zijn”.
Wel een gok, tenzij ze een “ideaal” alternatief achter de hand hebben die ze nu onder de neus van Wilders kunnen schuiven.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, de VVD heeft ook aardig de mat onder Plasterk uitgetrokken dit weekend.
Nou!quote:Op maandag 20 mei 2024 16:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wel goed dat ze even dit signaal afgeeft
Oh ja.quote:Dilan Yesilgöz (46) vindt het niet nodig om excuses aan te bieden aan Tim Hofman (35). Dat zei de demissionair minister van Justitie en Veiligheid vrijdagavond in het tv-programma 'Vandaag Inside'.
Dat was zo’n overtrokken rel. Alsof journalisten heilig zijn en nooit bekritiseerd mogen worden.quote:
Wie? Toont wel je interesse dat na weken zijn naam overal hebben gezien, je hem nog verkeerd schrijft.quote:
Natuurlijk mogen die wel bekritiseerd worden, en ik vond het ook een redelijk non-item. Maar het maakt deze tweet van Dilan wel verrekte hypocriet.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:20 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat was zo’n overtrokken rel. Alsof journalisten heilig zijn en nooit bekritiseerd mogen worden.
Formatie ‘77 voor Den Uyl-2 liep ook vast op persoonlijke bezetting nadat er al een inhoudelijk akkoord lag. Verschil met toen is dat er nu geen logisch alternatief is. Dan zouden NSC en VVD alsnog over links moeten gaan. Lijkt me electorale zelfmoord nu er de “strengste asielparagraaf ooit” als vergelijkingsmateriaal ligt.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Colijn V haalde tenminste het debat over de regeringsverklaring nog…
Alleen als je vindt dat haar opmerking richting Tim Hofman als “moddergooien” gekwalificeerd kan worden.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk mogen die wel bekritiseerd worden, en ik vond het ook een redelijk non-item. Maar het maakt deze tweet van Dilan wel verrekte hypocriet.
Misschien moet je dan niet in zee gaan met iemand die ze omschrijft als tuig van de richel?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom moet 'links' Job Cohen weer even uit het vet halen. Die kan strenge asielwetten schrijven als geen ander.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Formatie ‘77 voor Den Uyl-2 liep ook vast op persoonlijke bezetting nadat er al een inhoudelijk akkoord lag. Verschil met toen is dat er nu geen logisch alternatief is. Dan zouden NSC en VVD alsnog over links moeten gaan. Lijkt me electorale zelfmoord nu er de “strengste asielparagraaf ooit” als vergelijkingsmateriaal ligt.
Die hoorzittingen kunnen heel snel. Gaan per departement, dus alle bewindspersonen op 1 departement tegelijk. En meerdere departementen kunnen parallel plaatsvinden. Dat lijkt mij een kwestie van dagen.quote:Op maandag 20 mei 2024 16:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Als ze voor het zomerreces een kabinet willen hebben, wordt het trouwens wel dringen qua tijd. Er moeten ook nog hoorzittingen georganiseerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |