Ja, maar dan kun je natuurlijk nog wel een Mizrahi achtergrond hebben. Hetzelfde als bijv. de derde generatie Marokkanen in Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Data:
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Jews
Sabra's, wat in Israel geboren joden zijn, maken 75% van de bevolking uit, die rond de 10 miljoen bedraagt waarvan 8 miljoen joden.
Nee, want ik ga mensen met andere argumenten niet negeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 06:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En je hebt niet het idee dat je jezelf met deze zelfde verhevenheid afzet tegen “de politiek juist stemmende”?
Judeo-nationalisme is vooral camouflerende term nummer zoveel.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel simpel. Zie artikel Volkskrant over Judeo Nationalisme. Het gaat ze niet om anti-semitisme, het gaan hen om het aanwakkeren van nationalisme.
En dus maken we boeken duurder om dat te bevorderen……? Eh, wacht even….quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat er fors geinvesteerd moet worden in onderwijs. Laatste berichten zijn ook dat leesniveau achteruit gaat en goed kunnen lezen helpt ook om informatie goed te kunnen interpreteren, maar dan noem ik ook maar eentje.
Fair point. Gevlucht is inderdaad niet de juiste term. Dat geldt zeker wel voor een flink deel, maar ook een flink deel is inderdaad gewoon geëmigreerd vanuit diverse landen naar Israël.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel simpel. Zie artikel Volkskrant over Judeo Nationalisme. Het gaat ze niet om anti-semitisme, het gaan hen om het aanwakkeren van nationalisme.
[..]
Door spanningen n.a.v. oprichting van de staat Israel, de onafhankelijkheidoorlogen van Arabische landen en het daarmee opkomend Arabisch Nationalisme. Dit had zijn weerslag op de Joden in die landen helaas. Overigens is het overgrote deel normaal geemigreerd, waarbij er ook nog eens zionistische groeperingen pro-actief bezig waren om Joden naar Israel te krijgen. De context van je verhaal ontbreekt dus.. valt me tegen voor een vermeende geschiedkundige.
Wat camoufleert het?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Judeo-nationalisme is vooral camouflerende term nummer zoveel.
En lijkt ook griezelig veel op die andere naam: Judeo-bolsjewisme.
Misschien, we kunnen het ook beschrijven: gevecht tegen anti-semitisme gebruiken om gevoelens van nationalisme aan te wakkeren met als doel om o.a. andere minderheden te marginaliseren. Kortom, niet we zijn tegen discriminatie of racisme omdat het verwerpelijk is, maar omdat het ons politiek heel goed uitkomt. En veel mensen zijn nu eenmaal een stuk gevoeliger voor anti-semitisme dan voor anderen soorten haat.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kamperen bij de boer moest van BTW-verhoging vrijgesteld blijven he, en dan moet je keuzes maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dus maken we boeken duurder om dat te bevorderen……? Eh, wacht even….
Dat sluit naadloos aan op het intersectionele model dat thans op alle universiteiten en een keur aan bedrijven wordt gehanteerd. Vreemd genoeg wordt dat op handen gedragen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien, we kunnen het ook beschrijven: gevecht tegen anti-semitisme gebruiken om gevoelens van nationalisme aan te wakkeren met als doel om o.a. andere minderheden te marginaliseren. Kortom, niet we zijn tegen discriminatie of racisme omdat het verwerpelijk is, maar omdat het ons politiek heel goed uitkomt. En veel mensen zijn nu eenmaal een stuk gevoeliger voor anti-semitisme dan voor anderen soorten haat.
Toch versimpel je de reden van migratie wel heel gemakkelijk. Israël heeft natuurlijk een unieke procedure voor joden wereldwijd om te migreren, waarbij ze eigenlijk direct volwaardig mee mogen draaien. Andere migranten richting andere landen hebben dat niet - die moeten grenzen over gesmokkeld worden, jaren in een AZC bivakkeren, familieleden vooruitsturen, alles gepaard met grote onzekerheden. Tegelijkertijd is Israël door de eeuwige steun van Europa en de VS welvarend geworden, daar waar bijvoorbeeld in alle landen van het Midden-Oosten er ofwel een door het Westen gesteunde dictatuur zit (al dan niet met een islamitische insteek) danwel een mede door het Westen opgestookte burgeroorlog plaatsvindt tegen een andere dictator. Dat zijn nou niet de prettigste omstandigheden, voor niemand niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, maar dan kun je natuurlijk nog wel een Mizrahi achtergrond hebben. Hetzelfde als bijv. de derde generatie Marokkanen in Nederland.
Sterker nog, een zeer flink deel is actief gerecruteerd voor migratie naar Israel. Legio push en pull factoren dus. Maar het bekt in de huidige politieke context wel lekker om dat vooral te zeggen dat het een integraal onderdeel is van de islamitische cultuur.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Fair point. Gevlucht is inderdaad niet de juiste term. Dat geldt zeker wel voor een flink deel, maar ook een flink deel is inderdaad gewoon geëmigreerd vanuit diverse landen naar Israël.
Er waren zeker conflicten, maar niet in de schaal en vorm als sommige figuren hier doen voorkomen. Anders was de exodus ook wel een stukje eerder gestart he..quote:Al was er ook al gezeik vóór de stichting van de staat Israël. Dat en de onafhankelijkheidoorlogen hebben de situatie uiteraard wel verergert.
BBB over VVD:quote:„We moeten gewoon durven, lef tonen!”, roept de BBB-leider over ingrepen die boeren meer lucht kunnen geven. Bij de VVD-delegatie leidt het tot verbijsterde blikken. Volgens de liberalen zijn de BBB-voorstellen op drijfzand gebaseerd, onhaalbaar. Ze vinden dat de drie ’jonge’ partijen eindeloos hun verkiezingsprogramma blijven voorlezen aan de onderhandelingstafel. Rapporten, berekeningen en feiten lijken er voor de andere drie bovendien niet toe te doen.
Iedereen over Pieter Omtzigt:quote:VVD’ers? Die zijn niet los te weken van CPB-modellen. Als het niet door ambtenaren ooit op papier is gezet, dan deugt het niet. En als iets al eens eerder is geprobeerd, dan zal een nieuwe poging vast ook vruchteloos zijn. Om gek van te worden, vinden ze bij BBB
quote:Stemverheffing, snikken, weglopen en buiten op zijn eigen fractiekamer afkoelen. Onderhandelaars weten maandenlang niet wat ze meemaken met Omtzigt. „Vergeleken met de formatietafel is een kleuterklas nog een universiteit”, concludeert een van hen. „Hij had momenten dat hij een half uur met zijn ogen dicht half voorovergebogen zat. Dan ontwaakte hij ineens en begon zich weer eens tegen iets te verzetten.”
Ik hecht weinig waarde aan het gestook van De T., maar het leest wel lekker weg.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:28 schreef Lichtloper het volgende:
Paar mooie typeringen in De Telegraaf in hun reconstructie.
VVD over BBB:
[..]
BBB over VVD:
[..]
Iedereen over Pieter Omtzigt:
[..]
Klopt. En het was natuurlijk ook zo dat joden overal wel anders behandeld werden. Je ging er niet per se op vooruit als jood om vanuit de islamitische wereld naar bv. Europa te vluchten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterker nog, een zeer flink deel is actief gerecruteerd voor migratie naar Israel. Legio push en pull factoren dus. Maar het bekt in de huidige politieke context wel lekker om dat vooral te zeggen dat het een integraal onderdeel is van de islamitische cultuur.
[..]
Er waren zeker conflicten, maar niet in de schaal en vorm als sommige figuren hier doen voorkomen. Anders was de exodus ook wel een stukje eerder gestart he..
Nou ja, de bovenste twee quotes heb ik wel beeld bij, want die landbouwparagraaf van de BBB is natuurlijk ook op drijfzand gebaseerd, denk dat de VVD wel een poging gedaan heeft om ze dat aan hun verstand te peuteren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik hecht weinig waarde aan het gestook van De T., maar het leest wel lekker weg.
Misschien moet men Wilders even aansporen het zelf te gaan doen als aangekondigde beloofde premier van alle Nederlanders.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vind het onhandig van Plasterk zijn excuses aan te bieden via de Telegraaf.
Bel Omtzigt eerst, ga kofie drinken samen, praten... en als journalisten later vragen over de relatie... zeg dan ik heb sorry gezegd en we hebben het uitgepraat.
Nu is het weer zo rellerig gedaan. Ga je toch denken hoe diplomatiek Plasterk niet is, soms.
Precies hetzelfde als wat 'Judeo-bolsjewisme' camoufleerde.quote:
De deadline missen vanwege urenlang gesteggel over de titel van het akkoord moest ik ook wel om gniffelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nou ja, de bovenste twee quotes heb ik wel beeld bij, want die landbouwparagraaf van de BBB is natuurlijk ook op drijfzand gebaseerd, denk dat de VVD wel een poging gedaan heeft om ze dat aan hun verstand te peuteren.
Pieter Omtzigt die een half uur met gesloten ogen voorovergebogen zit, om zich dan opeens ergens tegen te verzetten vind ik gewoon een heerlijk beeld
Je ziet het gewoon letterlijk voor je zo.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:28 schreef Lichtloper het volgende:
Paar mooie typeringen in De Telegraaf in hun reconstructie.
VVD over BBB:
[..]
BBB over VVD:
[..]
Iedereen over Pieter Omtzigt:
[..]
Neuh, maar dat is wel in lijn met het afschaffen van het nationaal groeifonds en de korting op de subsidie van het Fonds Onderzoek Wetenschap en de langstudeerboete. De algemene teneur van dit kabinet is denk ik vooral om van Nederland een lagelonenland te maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dus maken we boeken duurder om dat te bevorderen……? Eh, wacht even….
Judeo-Nationalisme heeft niets met Joden zelf te maken. Even voor de duidelijkheid. Het is ook geen vermeend complot van Joden of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als wat 'Judeo-bolsjewisme' camoufleerde.
https://history.fas.harva(...)eo-bolshevism-europe
Dan is het helemaal een 'aparte' complottheorie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Judeo-Nationalisme heeft niets met Joden zelf te maken. Even voor de duidelijkheid.
Volgens mij was mijn beschrijving vrij helder. Heeft weinig te maken met een complottheorie overigens.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan is het helemaal een 'aparte' complottheorie.
Ik lees helemaal nergens in dat artikel dat de joden de nationalisten zijn die de macht over willen nemen. Hoe kun je dan het vergelijk trekken tussen het Judeo-boljewisme complot? Omdat het eerste woord overeen komt?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En lijkt ook griezelig veel op die andere naam: Judeo-bolsjewisme.
Toen wilden ze de wereld overheersen door het communisme in te voeren, nu zijn ze kennelijk weer heel nationalistisch en trachten ze de wereld om de tuin te leiden voor dat doel.
Pijnlijk dat juist de Volkskrant met zo'n term komt.
Vooral erg vergezocht. Omdat men een hekel heeft aan 'andere minderheden' ondersteunt men Joden (niet eens Israël, dan was het wel Israëlisch-nationalisme) in naam, om zo die 'andere minderheden' rechten te kunnen ontnemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn beschrijving vrij helder. Heeft weinig te maken met een complottheorie overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |