Mona Keizer had gewoon moeten zeggen dat wat hierboven staat in het curriculum van inburgeraars komt ipv zo'n item als antisemitisme uit te lichten. Maar ja, ze is gewoon een ontiegelijk domme populistische opportunist die alleen maar aan beeldvorming denkt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:43 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zou zelfs willen stellen dat haat in elke vorm ongewenst is. Of het nu om Joden gaat, transgenders, Moslims, Linkse mensen, deugers, virologen, politici, ziekenhuismedewerkers, mensen met niet genoeg Nederlandse roots, mensen met een bril, mensen zonder bril, mensen met lenzen, mensen die klimaat belangrijk vinden, mensen die voor Ajax zijn, mensen die hun kinderen voorlichten op seksueel gebied, mensen die zich inenten tegen ziektes die je beter uit de maatschappij wil houden, mensen die school belangrijk vinden en mensen die vinden dat iedereen gelijk is.
Misschien ben ik iemand vergeten.
Natuurlijk had ze wel een punt, ze heeft alleen een IQ dat het niet mogelijk maakt om dat, en dat is zeker niet het énige probleem, normaal te verwoorden. Als ze het überhaupt al begrijpt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 07:37 schreef TAmaru het volgende:
Ik zou toch dit document nog eens willen citeren want de meesten lijken het hier over het hoofd te hebben gezien:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2018D43888
[..]
[..]
Op basis hiervan zou je gewoon kunnen zeggen dat de uitspraak van Mona best gerechtvaardigd is.
Vermeend antisemitisme van Wilders is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken. Als je het nou over de dictotorial trekjes van zijn vriendjes hebt, a la.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:39 schreef papert het volgende:
Waarom maken jullie je wel druk om.de vermeende Jodenhaat van een gedeelte van de Moslims, en niet over een goede band van Wilders met antisemitische leiders zoals Orban? Dat lijkt me momenteel een groter gevaar.
Dat is toch ook niet wat er staat. Ik vraag me af waarom de posters die zich erg druk maken over de moslims die antisemitisch zijn, zich niet druk maken over dat Wilders op bezoek gaat bij een antisemitische leider. En ook met andere antisemitische leiders goed samenwerkt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Vermeend antisemitisme van Wilders is wel het laatste waar ik me zorgen om zou maken. Als je het nou over de dictotorial trekjes van zijn vriendjes hebt, a la.
Ik mis het polderen en de toon van de jaren ‘90. Waarbij links en rechts de handen in het midden schudden ipv er een zware vorm van polarisatie wordt omarmt en versterkt zoals nu.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens mis je weleens dat individualisme uit de jaren 90, waar je als individueel persoon werd beoordeeld en dit het hoogste goed was.
Tegenwoordig wordt je altijd een groep ingedeeld (moslim, lghqft,jood, pvv-er, etx) inclusief de beoordeling die iemand geeft aan de desbetreffende groep.
Weinig moslims, maar ze waren er wel in 1940quote:Op zaterdag 18 mei 2024 07:47 schreef TAmaru het volgende:
En natuurlijk is het waar dat er ten tijde van de Holocaust ongeveer 0 moslims in Nederland waren;
https://www.trouw.nl/binn(...)-bezetting~b49a7431/quote:“En circa honderd Indonesische studenten, dus met beide ouders Indonesisch, die in Nederland studeerden toen de Duitsers binnenvielen in mei 1940, werden actief in het verzet,”
https://www.historischnie(...)%20werd%20opgesloten.quote:De Indonesische Rachmad Kusumobroto streed zijn hele leven tegen onrecht. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hielp hij Joodse kinderen onderduiken.
Ik zou discussiëren op basis van politieke correctheid en dogma's niet willen omschrijven als een serieuze discussie. Sterker nog, dit werkt juist belemmerend. Voor een daadwerkelijk serieuze discussie kun je beter in NWS zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar Pietje, dit is POL dus hier wordt er vaak wel serieus gediscussieerd.
Vandaar dat ik je vraag naar de problemen met de moslims want ik heb zelf geen problemen met de moslims die ik ken.
Dan reageer je met een huillach; dan neem ik aan dat er genoeg problemen zijn om te benoemen en ik dom ben dat ik het niet weet. Maar vervolgens kom je alleen met dat ze de afvalligen slecht behandelen. Dat is natuurlijk niet fraai maar als dat het enige probleem is met de moslims dan hebben we het wel erg goed hier of niet?
Of zit het probleem toch ergens anders? Wat is het dan precies?
Dat is opmerkelijk, Joden zijn letterlijk uit de hele Islamtische en Arabische wereld getrapt. En dan kun je wijzen naar Israël, maar het is natuurlijk al belachelijk dat het bestaan van een hele kleine Joodse staat, zo ontzettend veel stof doet opwaaien in de Islamtische wereld. Ook dit is weer veelzeggend. Want op welke manier is het bestaan van Israël een belemmering voor een gemiddelde Afghaan, Irakees of een Marokkaan?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 06:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet perse geoter dan onder de niet islamitische bevolking. Waarbij het onder moslims overigens vooral is ingegeven door de conflictsituatie in Israel en niet is ingegeven omdat men Joden inherent een kutvolk vindt. Dat maakt het niet minder erg, maar is toch een andere invalshoek dan het antisemitisme van Europa en daarmee ook de Holocaust.
Laat staan dat het een cultureel element binnen de Islamitische cultuur is, want dan snap ik niet waarom er nog synagogen en Mellahs gerenoveerd worden door moslims. Of waarom er uberhaupt nog Joodse begraafplaatsen zijn. Als je de Joden zo haat, zoals dat in het westen destijds was, dan laat je natuurlijk geen spoor van het Jodendom achter.
Tegelijkertijd zie je dat achter deze voorgestelde maatregel wel een lekker luchtje van moslimhaat zit, zoals Mona Keijzer dat gister presenteerde. Geheel conform het Judeo-nationalisme, was ook laatst een mooi Volkskrant artikel over dit fenomeen.
Het kabinet binnen een half jaar laten vallen over een afspraak die je zelf hebt gemaakt? Ik vraag het me af.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:22 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-over-stikstofdoel
Ai, als dit gebeurd was, was het CDA dan issue-owner geworden op stikstof/landbouwbeleid en hadden ze 30 zetels gepakt?
Dat wist Rutte ook wel, dus kwam de dubbelpositie van Wopke goed uit om het effect net genoeg te mitigeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:22 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-over-stikstofdoel
Ai, als dit gebeurd was, was het CDA dan issue-owner geworden op stikstof/landbouwbeleid en hadden ze 30 zetels gepakt?
pffff klinkt als moslimhaat van je... heb je niks geleerd van de ellende van etnische haat , specifiek tegen een religieuze afkomst ?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is opmerkelijk, Joden zijn letterlijk uit de hele Islamtische en Arabische wereld getrapt.
Het was denk ik een poging om de zorgen over zijn geschiktheid (en het onderzoek dat nog boven zijn hoofd hangt) te verengen tot één persoonlijk conflictje.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:39 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vind het onhandig van Plasterk zijn excuses aan te bieden via de Telegraaf.
Bel Omtzigt eerst, ga kofie drinken samen, praten... en als journalisten later vragen over de relatie... zeg dan ik heb sorry gezegd en we hebben het uitgepraat.
Nu is het weer zo rellerig gedaan. Ga je toch denken hoe diplomatiek Plasterk niet is, soms.
Dan ben je niet goed ingelicht. Ongeveer de helft van de Joden in Israël zijn Arabisch. Er zijn namelijk bijna een miljoen Joden uit de Islamtische en Arabische wereld getrapt en deze zijn nagenoeg allemaal opgevangen door Israël. Ik begrijp ook niet waarom dit benoemen 'moslimhaat' zou zijn?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
pffff klinkt als moslimhaat van je... heb je niks geleerd van de ellende van etnische haat , specifiek tegen een religieuze afkomst ?
Ik dacht dat de Joden die naar Israel gingen vooral uit westerse landen en voormalig sovjet unie kwamen.
Een flink deel is uit de islamitische wereld gevlucht naar Israël. Ik meen dat zeg twintig jaar geleden zelfs de helft van alle Israëlische joden een Mizrahi-achtergrond had. Nu nog 1/3 ongeveer meen ik.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
pffff klinkt als moslimhaat van je... heb je niks geleerd van de ellende van etnische haat , specifiek tegen een religieuze afkomst ?
Ik dacht dat de Joden die naar Israel gingen vooral uit westerse landen en voormalig sovjet unie kwamen.
Heel simpel. Zie artikel Volkskrant over Judeo Nationalisme. Het gaat ze niet om anti-semitisme, het gaan hen om het aanwakkeren van nationalisme.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:56 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat er staat. Ik vraag me af waarom de posters die zich erg druk maken over de moslims die antisemitisch zijn, zich niet druk maken over dat Wilders op bezoek gaat bij een antisemitische leider. En ook met andere antisemitische leiders goed samenwerkt.
Heel simpel. Zie artikel Volkskrant over Judeo Nationalisme. Het gaat ze niet om anti-semitisme, het gaan hen om het aanwakkeren van nationalisme.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:56 schreef papert het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat er staat. Ik vraag me af waarom de posters die zich erg druk maken over de moslims die antisemitisch zijn, zich niet druk maken over dat Wilders op bezoek gaat bij een antisemitische leider. En ook met andere antisemitische leiders goed samenwerkt.
Door spanningen n.a.v. oprichting van de staat Israel, de onafhankelijkheidoorlogen van Arabische landen en het daarmee opkomend Arabisch Nationalisme. Dit had zijn weerslag op de Joden in die landen helaas. Overigens is het overgrote deel normaal geemigreerd, waarbij er ook nog eens zionistische groeperingen pro-actief bezig waren om Joden naar Israel te krijgen. De context van je verhaal ontbreekt dus.. valt me tegen voor een vermeende geschiedkundige.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een flink deel is uit de islamitische wereld gevlucht naar Israël. Ik meen dat zeg twintig jaar geleden zelfs de helft van alle Israëlische joden een Mizrahi-achtergrond had. Nu nog 1/3 ongeveer meen ik.
Data:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een flink deel is uit de islamitische wereld gevlucht naar Israël. Ik meen dat zeg twintig jaar geleden zelfs de helft van alle Israëlische joden een Mizrahi-achtergrond had. Nu nog 1/3 ongeveer meen ik.
Dan is die andere helft van 20 jaar terug en heden 2/3 gevlucht uit de christelijke wereld, althans de vooroudersquote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En andersom waren er al veel Joden in Islamitische landen, inderdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weinig moslims, maar ze waren er wel in 1940
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)-bezetting~b49a7431/
[..]
https://www.historischnie(...)%20werd%20opgesloten.
Meer informatie over Kusumobroto
Niet elke migratie naar Israël is een vlucht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan is die andere helft van 20 jaar terug en heden 2/3 gevlucht uit de christelijke wereld, althans de voorouders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |