Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nogquote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
Siquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nog
Onderweg ook een blik geworpen op de fruitbomen. Peer, drie pruimenbomen, en een vijgenboom met honderden kilos vijgen er inquote:
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil eigenlijk ook in Meesman stappen, maar steeds net onhandige timing
Dit.quote:Op woensdag 15 mei 2024 05:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.
Jammerquote:Op woensdag 15 mei 2024 08:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorig jaar mijn inleg gepauzeerd. Moest even iets uitzoeken. Dat was mei vorig jaar zag ik gisteren
Ik een paar jaar daarvoor en heb nu 25% plus. Toch leuk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jammer. Ik ben volgens mij rond die tijd vorig jaar begonnen bij Meesman en sta uit mijn hoofd op 15% in de plus.
Oh dat is wel geinig om te doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dat is wel geinig om te doen.
Ik vind er helaas weinig aan. Net genoeg om meer te willen dan een beleggingsrekening maar lang niet zo veel om te gaan handelen.
Ik heb veel geld geīnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Oh ja, dogecoinquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.
Heb wel met dogecoin toen lekker een etentje verdiend![]()
Met dank aan Elon
Het een sluit het ander niet uitquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb veel geld geīnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.
Investering in de zonnepanelen haal ik in ca 8-9 jaar terug hoewel ik niet kan salderen, daarna nog een 15-20 jaar pure winst.
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dogecoin
[..]
Het een sluit het ander niet uit
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertjequote:Het probleem is alleen dat ik geen arbeidsverleden heb en dus geen pensioen. Dan moet je toch iets als je meer wilt dan alleen AOW. Als dat überhaupt nog bestaat tegen die tijd.
Fijn van je gezondheid!
Ik beleg liever brood.quote:
Dat mag altijdquote:
quote:Drama in horecazaak, stagiair Bram (16) overlijdt door elektrocutie: ‘We zijn enorm geschokt’
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.
[..]
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertje
Er spelen meerdere zaken mee daarin. Risico, rentabiliteit, boniteit verkrijgen, zekerheid van inkomen/werk, etc etcquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.
Ja, onze tuinquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Zo eerst even een paar uur werken, de rommel van gisteren wegwerken en wil even het balkon op. In de middag is het er te warm (nu al). Vanavond eetclubje, eigenlijk was het mijn beurt maar met de schouder gaat dat niet handig.
Moeten we voor jullie duimen @:sarabi?
Is al dat fruit voor jullie om te gebruiken @:leeharveyoswald? Heerlijk, vooral die vijgen
Hebben jullie echt zo'n grote tuin? Is het ook mogelijk om het huis te kopen of willen jullie verder weg van de bewoonde wereld?quote:
Het is wat mij betreft wel een tegenvaller dat bedrijven als Shell en Unilver juist weer verder afwijken van duurzaamheid. Maar ik snap ook wel dat je daarin investeert. Het is een veilige investering natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, benieuwd waarop je uit komt!
Ik stapte net voor corona in Shell. Dat halveerde toen bijna. Kocht vervolgens vrij laag Aegon, en ook paar keer Shell bij tijdens de daling, en begon toen ook met een ETF (VWRL). Aegon heb ik af en toe wat van bij gekocht. Shell heb ik tussendoor een keer verkocht en lager weer teruggekocht. Toen het vorig jaar september op ¤30 stond verkocht met als doel rond ¤26/27 met mooie winst terug te kopen (want hoogste stand in jaren en ook nooit echt veel hoger geweest), maar het is alleen maar verder gestegen. Als ik dat had gehouden, had het me echt serieus geld opgeleverd. Ik weet natuurlijk dat Shell omstreden is (ook hier). Ik heb er zelf nooit zo'n probleem mee gehad, ze investeerden ook echt serieus geld in hernieuwbare energie - misschien minder dan zou kunnen, maar wel een stuk meer dan andere oliebedrijven die anders in het gat springen dat Shell achterlaat als zij nu al over gaan naar meer hernieuwbare energie. Ik moet daarbij wel zeggen dat de recentere strategie-wijzigingen sinds mijn verkoop, waarbij steeds meer afstand genomen wordt van (investeringen in) hernieuwbare energiebronnen en weer meer gefocust wordt op olie etc, wel maken dat ik nu niet weet of ik er weer in zou stappen als ze weer tot ¤26/27 zouden zakken. Ik denk het eigenlijk niet, ondanks hoog dividend etc, en dat ik het geld dat daarvoor apart stond (gespreid) in de ETF wil gaan stoppen.
Op dit moment dus alleen VWRL en Aegon. Aegon zit ik in met een lage gemiddelde aankoopprijs, mag halveren zo ongeveer voor hij lager staat. En krijg ik percentueel gezien vrij veel dividend op. Dus die hou ik voorlopig nog wel. Verhouding is ongeveer 20%/80% van portefeuille Aegon/ETF. Ik koop wel al een tijd alleen nog maar VWRL bij, geen Aegon meer. De bedoeling is eigenlijk maandelijks, maar dat vergeet ik vrij vaak. Dat vind ik enige onhandige van DeGiro, dat ik niet een automatische overboeking en automatische aankoop kan instellen.
Afaik levert index beleggen 9 van de 10 keer ook meer op op lange termijn, dus doe je goedquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Lucky,quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
- SPDR S&P 500 ESG Leaders UCITS ETF Acc
Leaders in de VS, ESG screened, mixed portfolio, euro
- SPDR S&P US Technology Select Sector UCITS ETF
VS, tech, euro
- iShares MSCI Global Semiconductors UCITS ETF USD Acc | SEMI
Worldwide, semiconductors, dollar
- iShares MSCI World Health Care Sector ESG UCITS ETF USD Inc | WHCS
Worldwide, health, dollar
- iShares MSCI Europe Paris-Aligned Climate UCITS ETF (Acc)
Europe, mixed, klimaatneutraal, euro
Ik zit bij DeGiro.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lucky,
Waarom niet in VWRL? Dat is een vrij populaire volgens mij? En bij welke broker zit je?
3500m2quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie echt zo'n grote tuin? Is het ook mogelijk om het huis te kopen of willen jullie verder weg van de bewoonde wereld?
Moest lachen om de trigger warningquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
***TRIGGERWARNING: ENGELSE WOORDEN***
[..]
Het is wat mij betreft wel een tegenvaller dat bedrijven als Shell en Unilver juist weer verder afwijken van duurzaamheid. Maar ik snap ook wel dat je daarin investeert. Het is een veilige investering natuurlijk.
Zeker onhandig dat DeGiro geen automatische inleg heeft. Ik snap het ook wel weer met de fluctuerende prijzen en de grote hoeveelheid producten. Het is natuurlijk geen indexfonds waarbij je een vast bedrag in een fonds kunt storten zonder dat je weet of dit een goed moment is e.d.
Ok, hier mijn lijstje ETF's. Het zijn er 5 geworden. Alles accumulerend en alles UCITS (antifraude). Gemiddelde rendementen over de afgelopen 3 jaar zijn tussen 9,44% en 20,49%. Ze krijgen allemaal een goede score op duurzaamheid van Morningstar. Alles via de AEX want geen gedoe met bronbelastingen.
- SPDR S&P 500 ESG Leaders UCITS ETF Acc
Leaders in de VS, ESG screened, mixed portfolio, euro
- SPDR S&P US Technology Select Sector UCITS ETF
VS, tech, euro
- iShares MSCI Global Semiconductors UCITS ETF USD Acc | SEMI
Worldwide, semiconductors, dollar
- iShares MSCI World Health Care Sector ESG UCITS ETF USD Inc | WHCS
Worldwide, health, dollar
- iShares MSCI Europe Paris-Aligned Climate UCITS ETF (Acc)
Europe, mixed, klimaatneutraal, euro
De eerste twee heb ik al een paar jaar, die doen het zeer goed. De andere drie zien er hoopvol uit. Ik voel me wel zeker genoeg om iets specifieker te gaan qua portfolio maar doe voorzichtig. Ik zal vooral de eerste twee blijven vullen komend jaar.
@:lonaa
Edit: misschien stap ik binnenkort nog in een crypto tracker maar daar weet ik nog niet genoeg van. Van de tracker dan, van crypto op zich wel.
Disclaimer: ik heb zeer zeker de wijsheid niet in pacht hoor. Ik vind bepaalde dingen belangrijk. Spreiding over de wereld, sectoren en valuta en daarnaast duurzaamheid. Met de informatie die ik kan vinden in de beperkte tijd die ik mezelf daarvoor geef, ben ik hierbij uitgekomen, in de hoop dat het de juiste keuze is (moreel en financieel). Dit is iets waar je maanden over in kunt lezen en 1001 keer van plan kunt veranderen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Moest lachen om de trigger warning![]()
Ja, het valt mij ook echt tegen. Eerder vond ik Shell juist, in vergelijking met de rest van de fossiele industrie, best vooruitstrevend op dat gebied. Dat icm goede stabiele investering maakte het inderdaad voor mij interessant. Nu kom ik wel op het punt dat ik me afvraag wat zwaarder weegt, mn mening over hun koers hierin of geld verdienen.
Ja, ik had vooral graag gehad dat ik automatisch een bedrag kon overboeken elke maand en dat ik dan een maandelijkse kooporder in kon zetten voor bv elke 1e van de maand waarop voor bedrag X zoveel stuks gekocht worden als mogelijk. Bij sommige anderen is zoiets volgens mij wel mogelijk. Maaargoed, daar staat natuurlijk tegenover dat DeGiro geen lopende kosten heeft en een stuk lagere handelskosten. Dus dan maar mezelf herinneren.
Dank voor je ETF lijstje! Ik ga me er eens in verdiepen. Ik heb destijds VWRL gekozen omdat het meteen heel breed is gespreid over zowel de wereld als sectoren, en de goede marketing heeft ook zeker geholpen bij de vindbaarheid ervan.
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
we vliegen waarschijnlijk met Condor
Haha, zie je dan te veel blije mensen die op vakantie mogen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.
Ik lees geen slechte verhalen over zequote:Op woensdag 15 mei 2024 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.
Ja maar ja, dan voor samen? Of individueel? Voor zowel samen als individueel bij dezelfde is misschien weer onverstandig. Maar is samen atm wel zo handig? En zo ben ik weer 3 maanden verderquote:Op woensdag 15 mei 2024 05:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.
Hier kan je dus niets mee. Zelfde als mededelen mijn auto is stuk. Zonder verdere info.quote:Op woensdag 15 mei 2024 15:19 schreef fietsie het volgende:
Mijn router crashed steeds.. Zie af en toe ook vage meldingen in de externe aanvallen sectie...
Je mag echt nauwelijks handbagage mee. Nu is dat misschien niet zo heel boeiend als je toch al een ruimkoffer hebt. En ze vlogen op kuttijden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees geen slechte verhalen over ze
Gewoon individueel starten, je kunt maar een begin maken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja maar ja, dan voor samen? Of individueel? Voor zowel samen als individueel bij dezelfde is misschien weer onverstandig. Maar is samen atm wel zo handig? En zo ben ik weer 3 maanden verder
Betekent dat tijdstip ook dat je niet in je eentje hebt hoeven sjouwen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is goedgekomen met het tuinhuis. Dat hadden we totaal niet verwacht want alle communicatie met de leverancier is tot nu toe heel bijzonder verlopen.
We zouden minimaal een week voor levering een factuur krijgen en na betaling konden we in overleg een datum afspreken. Die factuur hebben we nooit ontvangen of betaald en de leverdatum werd 2 dagen van te voren medegedeeld. Nooit een mail of sms gekregen met tijdvak ook. Om 17.30 was er vandaag nog geen levering dus ik ging er niet vanuit dat het nog ging gebeuren. En om 17.45 toch nog.
De bestelling is nog compleet ook. Zelfs inclusief de gratis onderdelen die ons beloofd waren door een medewerker die inmiddels een functie elders heeft.
Dit inderdaad. Een gemaakte keuze is niet iets waar je nooit van mag afwijken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon individueel starten, je kunt maar een begin maken.
Yes! Sterker nog, ik had een afspraak dus ik hoefde niet heel veel te sjouwen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Betekent dat tijdstip ook dat je niet in je eentje hebt hoeven sjouwen?![]()
Fijn wel dat het allemaal goed gekomen is!
quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yes! Sterker nog, ik had een afspraak dus ik hoefde niet heel veel te sjouwen.
Ruimkofferquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag echt nauwelijks handbagage mee. Nu is dat misschien niet zo heel boeiend als je toch al een ruimkoffer hebt. En ze vlogen op kuttijden.
Nog steeds met dezelfde?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Een rondje voor de hele zaak; 20 jaar getrouwd vandaag
Cheers!quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Maar he..men mag weer 130 rijden (in nog meer files)quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef borisz het volgende:
En zoals verwacht tekenen NSC en VVD bij het kruisje..
Daar laten we het maar bij.
Kabinet Bruin-II.
Nondedjuu.quote:
Nog gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Elektrische auto's kunnen ook 130 Lucky!quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh wauw, wat een plannen![]()
Wat een bijzondere mix ook. 130 km/u, stijgende accijnzen op brandstof maar juist verlaging voor de boeren![]()
Maar! Gelukkig voor alle PVV-stemmers staat er toch nog een klein anti-Moslimding in, 'strengere regels voor gebedsoproepen'. Daar zullen ze blij mee zijn. Heeft hun stem toch zin gehad.
Alle ambtenaren ontslaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik lees de plannen nu ook. Best wel onrealistisch. Waar haal je de mensen vandaan voor de streekziekenhuizen, voor het onderwijs. Überhaupt waar haal je het geld vandaan. De natuur (dus de toekomstige generaties) gaat hier onder lijden
Die kunnen dan in de kassen tomaten gaan plukkenquote:
Zo wordt de zorg meer en meer betaald door de mensen die het niet gebruikenquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die kunnen dan in de kassen tomaten gaan plukken.
Leuk ook ER halveren…premies omhoog. Maar wanneer op een gegeven moment het ER weer omhoog moet gaan de premies vast niet omlaag
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit planquote:
hejje wel kans van jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit plan. Niet raar kijken als iemand over 8 jaar staat te huilen "hoe ons dit weer kon gebeuren".
Dat gesprek had ik gisteren met 2 mensen in het sociaal domein, daar is het nu al niet meer te doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit plan. Niet raar kijken als iemand over 8 jaar staat te huilen "hoe ons dit weer kon gebeuren".
Ik hoor het op verschillende plekken. Ook bij Anna, gebeurd precies hetzelfde. Bij ons worden inhuur contracten al niet meer verlengd, maar het werk moet nog steeds gebeuren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat gesprek had ik gisteren met 2 mensen in het sociaal domein, daar is het nu al niet meer te doen.
En er moet ook meer gestraft worden, jeugdstraffen van 16 naar 14 jaar. En we hebben al een overschot aan medewerkers in de detentie tssss
Eergisteren was het nog zo, wanneer je toen binnenkwam je op z’n vroegst in augustus 2026 iets hoort.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik hoor het op verschillende plekken. Ook bij Anna, gebeurd precies hetzelfde. Bij ons worden inhuur contracten al niet meer verlengd, maar het werk moet nog steeds gebeuren.
Wel benieuwd hoe het zit met de asielaanvragen én of hij weer terug moet nu de spreidingswet weer aandacht heeft. Onze schoonmaker loopt in zo'n traject bij IND. Dat duurde nu al 1,5 jaar.
Hannover heeft de Umweltzonen al weer afgeschaft omdat emissies toch al zo ver zijn gedaald.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Elektrische auto's kunnen ook 130 Lucky!
Dit trekt mij over de streep om nog eens Hannover te bezoekenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hannover heeft de Umweltzonen al weer afgeschaft omdat emissies toch al zo ver zijn gedaald.
Ik heb het ook gelezen, wat een gedoe weer allemaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Sarabi het volgende:
Helaas niets gewonnen gisteren bij de Dutch Beer Challenge. Bavaria pils is de overall winnaar geworden, wel grappig om online te lezen dat de beer geeks er niets van snappen.
Groen sowieso.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, help mij even. Ik wil een tas kopen maar ik weet niet welke kleur. Beide tassen hebben twee losse tasjes die je afwisselend op de voorkant kunt bevestigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=7232]
Daar ga ik zeker rekening mee houden. Voortasje gaat in een stad, OV, drukte, etc in de tas. Ik denk ook niet dat ik er iets bijzonders in doe. Zakdoekjes, pen, snoepje, etc.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
geen belangrijke dingen in dat voortasje doen. Bij ieder OV-poortje blijf je hangen en vliegt ie eraf.
Denk wel dat @:Cat-astrophe het gemis van bijpassende packing cubes betreurt trouwens.
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ikquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Rugzak inderdaad. Met een handige en lichtgekleurde binnenkant.
[ afbeelding ]
Deze is niet zo heel groot, 23*32*13cm. Een ideaal formaat voor dagelijks gebruik. Er is er ook een die net een maatje groter is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ik
quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ik
Moeilijke keuze, zijn allebei mooi. Maar toch op groen gestemdquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, help mij even. Ik wil een tas kopen maar ik weet niet welke kleur. Beide tassen hebben twee losse tasjes die je afwisselend op de voorkant kunt bevestigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=7232]
Ik moest ook een geld drempel over om deze te kopen. Maar ook heel blij meequote:Op donderdag 16 mei 2024 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deze is niet zo heel groot, 23*32*13cm. Een ideaal formaat voor dagelijks gebruik. Er is er ook een die net een maatje groter is.
Ik denk dat ik hier heel blij mee ga zijn. Ik heb ook nog nooit zo veel geld (¤79) uitgegeven aan een tas en had nooit gedacht dat ooit te zullen doen.
Daar heb ik ook naar gekeken. Mooie tassen. Maar ik wil toch net een pietsje netter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik moest ook een geld drempel over om deze te kopen. Maar ook heel blij meeHeb geen andere tas of rugzak meer ik gebruik alleen nog maar deze
[ afbeelding ]
Maar jij bent ook een eckte wereldreiziger dus dan heb je een excuusquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben echt een vrouw met tassen. Heb er zeker tien
Valt heul mee hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar jij bent ook een eckte wereldreiziger dus dan heb je een excuus
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt heul mee hoor![]()
Zijn hoofdzakelijk schoudertassen en die gebruik ik daar niet voor
Okee. Dank je
Ik heb een F-stop satori, met een inschuif koffertje voor de camera. Redelijk waterdicht, ook nu hij dik over de tien jaar oud is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:08 schreef derLudolf het volgende:
Tassen... Fotografie is ook wel een hobby waar je veel wordt gemiept over een tas en er altijd wel weer een ander exemplaar 'moet' komen.
Inmiddels twee rugtassen, grote schoudertas en twee kleinere schoudertassen. Grote schoudertas heeft al heel wat landen gezien. Maar als je die vol stopt wordt ie ook wel weer zwaar.
De twee kleinere schoudertassen heb ik op beurzen gekocht. ¤5-¤10 voor zgan Lowepro tassen.
Misschien nog eens op zoek naar een gecombineerde tas voor een camera en spullen. Afgelopen zaterdag was kleine v cameratas niet heel handig om wat eten in te stoppen of een jas.
Ga ik es naar kijken, dank u.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een F-stop satori, met een inschuif koffertje voor de camera. Redelijk waterdicht, ook nu hij dik over de tien jaar oud is.
Hier lijkt het onweersbuitje (weer) precies langs ons te gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer hebben we vooralsnog een zonnetje
ja later vanavond is het vast onvermijdelijk. We gaan het zienquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier lijkt het onweersbuitje (weer) precies langs ons te gaan.
Ga je m'n regen nou een beetje ontkennen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar was ik maandag. Wat is dat een mooie stadquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga mezelf ontkennen, want aan het eind van de Rondweg (van Emmen, speciaal vernoemd voor Fles) was het wegdek droog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ga je m'n regen nou een beetje ontkennen?
Doe je goedquote:Op donderdag 16 mei 2024 17:12 schreef Syrena het volgende:
[..]
Daar was ik maandag. Wat is dat een mooie stadOok al ben ik alleen in een straal van 500 meter rond Saxion geweest
![]()
Wel gelunched op vogeleiland
Nee hier spoelt het nu ook. Kom je weer goed weg mannetjequote:Op donderdag 16 mei 2024 16:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ga je m'n regen nou een beetje ontkennen?
Heb wel aan je gedacht!quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe je goedhad je wel even kunnen zwaaien
Oh dat is ook lievquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Heb wel aan je gedacht!![]()
In Weert aan Cat gedacht!
Lumix G Macro 30mm f/2.8 ASPHquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:01 schreef derLudolf het volgende:
De fotograaf hiero had een MP-E 65 liggen, heb jij die ook LHO. Mooi ding wel, maar niet voor mij, het is geen lens van 8 tientjes zeg maar
Op naar de 40quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:30 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera nog voor @:queller voor 20 jaar en een dag![]()
![]()
Ja, wie had dat gedacht!quote:
Ja, dan bof je maarquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je zou toch 20 jaar met Quelly getrouwd zijn
Merciquote:
We keuren 'm nog goed hoor!quote:
Derde? Met 10 jaar de tweede gedaan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:24 schreef Queller het volgende:
We zijn naar een winkel gegaan die tweedehands ringen verkoopt en vonden onszelf hilarisch. Nu hebben we allebei een nieuwe 2e hands derde ring
Ben heel benieuwd…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Môgge. Wachten op een pakje met iets waar ik oefeningen voor mijn schouder mee kan doen. Ik zou zeggen dat het door de brievenbus kan, maar het lijkt erop dat het in een grote doos zit.
Pinksterweekend en dan komen de zomerfestivals…blijft vast nog even druk!?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:55 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Paar uur zware lichamelijke arbeid. De inhoud voor een koelwagen ophalen, in de bus pakken en vervolgens in de koelwagen overpakken. Daarna 1 of 2 klussen bouwen. Het is weer mooi druk.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:51 schreef Phaidra het volgende:
Er is in het zuiden echt wel heel slecht weer voorspeld. Vriend gaat met de oudste mee op kamp dit weekend en ze moeten rond 18 uur de tent opzetten in Weert. Veel van de kinderen die meegaan hebben nog nooit gekampeerd, ik vermoed zomaar dat ze na dit weekend ook nooit meer willen
.
Oh nee, dat klinkt echt heel ellendigquote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:51 schreef Phaidra het volgende:
Er is in het zuiden echt wel heel slecht weer voorspeld. Vriend gaat met de oudste mee op kamp dit weekend en ze moeten rond 18 uur de tent opzetten in Weert. Veel van de kinderen die meegaan hebben nog nooit gekampeerd, ik vermoed zomaar dat ze na dit weekend ook nooit meer willen
.
Veel succes in het ziekenhuis!quote:
Oh wat sneu. Voor de leerkrachten ook.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:51 schreef Phaidra het volgende:
.
Laarzen is nog wel een goede! Hij heeft wel behoorlijke wandelschoenen die tegen wat water kunnen maar laarzen zijn nog wel handig als extra. Zelf was de oudste ervan overtuigd dat hij aan 2 truien genoeg zou hebben. Ik prop nog wel wat extra's bij vriend in zijn tasquote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh nee, dat klinkt echt heel ellendigIk hoop dat ze allemaal genoeg laarzen en droge kleren bij zich hebben.
Poncho’s ? ook voor vriend?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Laarzen is nog wel een goede! Hij heeft wel behoorlijke wandelschoenen die tegen wat water kunnen maar laarzen zijn nog wel handig als extra. Zelf was de oudste ervan overtuigd dat hij aan 2 truien genoeg zou hebben. Ik prop nog wel wat extra's bij vriend in zijn tas.
Het is een turnkamp met een aantal verenigingen samen. Ze kamperen voor de deur van de turnhal, ik hoop maar dat ze daar bij nood ook terecht kunnen buiten de trainingstijden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh wat sneu. Voor de leerkrachten ook.![]()
Groep 8 van de dorpsschool logeert in blokhutten, “met slaapzak mee” vertelde een zesde groeper. Klonk een beetje jaloers.
Vanmiddag wordt de heg - een heel karwei toch wel - gesnoeid. Tis ook broodnodig, want er is geen doorgang aan. Bijna.
Tenminste…dat werd om 6:25 gepost in de buurtapp. 😇
Ze hebben allebei heel goede regenjassen. Wij kamperen wel vaker en houden van wandeltochten, dus voldoende goede spullen in huis. Maar leuk is natuurlijk anders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Poncho’s ? ook voor vriend?
Vuilniszakken als poncho😇
Dat klinkt beter dan een bos! Dan blíjft het nat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is een turnkamp met een aantal verenigingen samen. Ze kamperen voor de deur van de turnhal, ik hoop maar dat ze daar bij nood ook terecht kunnen buiten de trainingstijden.
Komt goed! Of niet, en dan moet ik zelf de beurs trekken /vergoeding wil.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Veel succes in het ziekenhuis!
En wat voor musical wordt er opgevoerd?
Heeft Weert een turnhal?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is een turnkamp met een aantal verenigingen samen. Ze kamperen voor de deur van de turnhal, ik hoop maar dat ze daar bij nood ook terecht kunnen buiten de trainingstijden.
Nee, indicatie (en dus vergoeding) krijgen voor ooglidcorrectie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:01 schreef AnneX het volgende:
Ja, succes natuurlijk @:Cat-astrophe is het een controle?
vaak de wenkbrauwen optrekken en hoofd iets naar achter kantelen…alsof je onder de oogleden door moet kijken…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, indicatie (en dus vergoeding) krijgen voor ooglidcorrectie.
Ik snap nu waarom ik allemaal kaartjes aangeboden zie worden voor vandaagquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
. Ik ben iig blij dat ik niet vanavond naar de openlucht voorstelling ga.
Haha, zal ik doen!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat klinkt beter dan een bos! Dan blíjft het nat.
Hou je ons (ook) op de hoogte…?
Yupquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
vaak de wenkbrauwen optrekken en hoofd iets naar achter kantelen…alsof je onder de oogleden door moet kijken…
Hoofpijnklachten van dat alles. In adl naar beneden kijken bij lezen en /of benen cq. wonden verbinden is té lastig…
“Ooohhh, u ziet in het vak, in de gezondheidszorg…collega…”
#overdrijven is een vak.
Oeh, niet fijn (of wel, lekker in de modder spelen)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:51 schreef Phaidra het volgende:
.
Ik wist het ook niet hoor. De meeste turnverenigingen uit onze regio (N-H, Z-H, Utrecht) ken ik wel, maar de rest van NL eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heeft Weert een turnhal?
Edit: o, pas een jaar of zes, zie ik![]()
![]()
Hopelijk kunnen ze binnen ja! Zal vast wel geregeld worden als het met bakken eruit gaat vallen. Ik ben iig blij dat ik niet vanavond naar de openlucht voorstelling ga.
Duimen voor jequote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, indicatie (en dus vergoeding) krijgen voor ooglidcorrectie.
Nu wel ja, hij heeft de basis nu zo gemaakt dat hij wel kan afwerken.quote:
Ik dacht dat jullie dat een paar jaar geleden al waterpas hadden gemaakt?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu wel ja, hij heeft de basis nu zo gemaakt dat hij wel kan afwerken.
We hebben een heel scheve keukenvloer. De timmerman is daar een verhoging op aan het maken die wel waterpas is. Daar komen wasmachine, vriezer, warmtepomp en koelvriescombi op. Als de warmtepomp is aangesloten, laten we daarna een aanrechtblad op de wasmachine en vriezer maken met daarboven een kast en klimparadijsje voor Hans. Dat gaat dan weer het gat van de oude cv-ketel bedekken. Maar eerst maar eens zorgen dat die warmtepomp er kan komen volgende maand. Daarna zien we wel weer verder. Er loopt momenteel te veel door elkaar om ver vooruit te plannen.
Ik hoop dat de timmermannen in juni tijd hebben om te helpen. Maar eerst moet ik deze stapels hout nog in de olie zetten. Ga ik morgen mee beginnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike wanneer gaan jullie 't tuinhuis eigenlijk bouwen? Of is dat meer langere termijn project?
Dat hadden we ook. Alleen dat plateau was niet diep genoeg en moest ook nog twee keer zo breed worden. Zo gaan dat soort dingen wel vaker hier, dat we net even niet lang genoeg nadenken over dingen of ze in de verkeerde volgorde doenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie dat een paar jaar geleden al waterpas hadden gemaakt?
Heerlijk zo’n klimparadijs
Ja, nee, nou... Kijk: met 6 maanden gingen we op één knie. Omdat we tegen alle wensen en verwachtingen in gingen, vonden we het nodig zelf voor flink stevige erkenning te zorgen. Dat was de eerste. De tweede schoven we er op onze trouwdag bij. En de derde dus nu, 20 jaar later.quote:
Ik wist niet dat ik het nodig had, maar nu ik dit lees, zou ik er ook eens voor moeten gaan geloof ikquote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
vaak de wenkbrauwen optrekken en hoofd iets naar achter kantelen…alsof je onder de oogleden door moet kijken…
Hoofpijnklachten van dat alles. In adl naar beneden kijken bij lezen en /of benen cq. wonden verbinden is té lastig…
“Ooohhh, u ziet in het vak, in de gezondheidszorg…collega…”
#overdrijven is een vak.
Nog van harte!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, nee, nou... Kijk: met 6 maanden gingen we op één knie. Omdat we tegen alle wensen en verwachtingen in gingen, vonden we het nodig zelf voor flink stevige erkenning te zorgen. Dat was de eerste. De tweede schoven we er op onze trouwdag bij. En de derde dus nu, 20 jaar later.
En de verwachtingen waren dat jullie na 6 maanden echt nog niet konden wisten dat het voor zo altijd mogelijk was, of had het meer te maken metquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, nee, nou... Kijk: met 6 maanden gingen we op één knie. Omdat we tegen alle wensen en verwachtingen in gingen, vonden we het nodig zelf voor flink stevige erkenning te zorgen. Dat was de eerste. De tweede schoven we er op onze trouwdag bij. En de derde dus nu, 20 jaar later.
Gek genoeg maakt mijn autocorrect van interrail interrail. Swype maakt integraal.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:36 schreef derLudolf het volgende:
Autocorrect wil van Interrail ook de hele tijd interracial makenAltijd oppassen als ik dat schrijf.
Daarom ga ik ook nooit in stiltecoupés zitten. Krijg altijd plaatsvervangende cringe.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stiltecoupé![]()
Een echtpaar is bladiblaklets hun vele bagage aan het wegstouwen. Omdat de trein vrijwel leeg is heb ik toch maar gezegd dat dit de stiltecoupé is. Voor ze helemaal geīnstalleerd zijn en alsnog moeten verhuizen.
Maar dat wisten ze. En praten mag.
Uhm... Nee?
Toen zei meneer dat het in je eentje vast een stuk makkelijker is om stil te zijn.
Ik heb maar niet gezegd dat er daarom nog 3/4e trein is waar je mag ouwehoeren.
Ze zitten. En zijn stil. /Treinleven
Ik ben zo'n trut die daar wat mee doetquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook nooit in stiltecoupés zitten. Krijg altijd plaatsvervangende cringe.
Gedoe! Wat voor zin heeft zo'n actie? Gaat je als bewoner ook alleen maar geld kosten, als zaken aangepast moeten worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen die niet weten wat stil zijn is![]()
Grrrr weer een akkefietje in de flat. Er komt binnenkort een nieuwe richtlijn over brandveiligheid. Brief hadden wij nog niet gehad, maar nou heeft een medebewoner een anonieme melding gedaan dat er ook andere zaken niet kloppen en kwam er een inspecteur (wie heeft die binnengelaten?)
Die constateerde van alles wat misschien niet klopt naar de letter van de wet (oa een plastic boeketje aan de voordeur en een religieus ding naast de voordeur en een jas aan de voordeur) maar of dat nou brandgevaarlijk is?
Uiteraard geen idee wie die anonieme hufter is (wel vermoeden) dus de brief van de inspecteur is nu naar iedereen gestuurd, dit houden we niet binnen het bestuur
Familiegewijs (aan beide kanten) waren wij zo'n beetje de enigen die blij waren met deze voltreffer. Het varieerde van 'zucht' tot actieve en vrij akelige weerstand. Ze zijn ondertussen wel bijgedraaid, maar dat heeft bijna voor allemaal tot een eindje na de huwelijksdag geduurd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:03 schreef Vanyel het volgende:
En de verwachtingen waren dat jullie na 6 maanden echt nog niet konden wisten dat het voor zo altijd mogelijk was, of had het meer te maken met![]()
![]()
maar twee vrouwen nee hoor nee!?
Rancune. Op 1 etage staat iets niet helemaal handig bij een van de twee vluchtwegen op die etage. En degene die ik ervan verdenk (niet degene die normaal vervelend is) heeft een bloedhekel aan die persoon. Zet ook in de flatapp rare berichtjes die nergens op slaan en die worden dan weer weggehaald. Maar nu is iemand met een scootmobiel daar slachtoffer van. Die stond bij haar voordeur en dat mag nu niet meer (waar dan wel weten we nog niet) volgens de nieuwe regels. Ben benieuwd hoe ze dat in verzorgingstehuizen gaan doenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gedoe! Wat voor zin heeft zo'n actie? Gaat je als bewoner ook alleen maar geld kosten, als zaken aangepast moeten worden.
Ik swype, dat noem ik ook autocorrect. Hoe dat kan? Je doet iets met wiskunde of een afgeleide (quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gek genoeg maakt mijn autocorrect van interrail interrail. Swype maakt integraal.
Hoe zou dat toch mogelijk zijn??
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Familiegewijs (aan beide kanten) waren wij zo'n beetje de enigen die blij waren met deze voltreffer. Het varieerde van 'zucht' tot actieve en vrij akelige weerstand. Ze zijn ondertussen wel bijgedraaid, maar dat heeft bijna voor allemaal tot een eindje na de huwelijksdag geduurd.
If so, dan heb ik het nog steeds niet ontdekt en weet ze het dus goed te verbergen. De ene familie zag v en v sowieso niet zitten. De andere familie wilde het gedoe niet, vond mij benedenmaats in vele opzichten en vreesde 'ach de kinderen dit komt nooit meer goed'. Er is van alles gebeurd en voorgevallen, maar hun moeder die met een v ging trouwen en hun vader die een m opscharrelde heeft ze (inmiddels 25 en 30) niet geschaad, zeggen ze zelf.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:48 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Behalve als je geliefde een stiekeme moordenaar is of kinderen onaangenaam bejegent ben ik ook blij met je voltreffer
Leugensquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:53 schreef Queller het volgende:
[..]
If so, dan heb ik het nog steeds niet ontdekt en weet ze het dus goed te verbergen. De ene familie zag v en v sowieso niet zitten. De andere familie wilde het gedoe niet, vond mij benedenmaats in vele opzichten en vreesde 'ach de kinderen dit komt nooit meer goed'. Er is van alles gebeurd en voorgevallen, maar hun moeder die met een v ging trouwen en hun vader die een m opscharrelde heeft ze (inmiddels 25 en 30) niet geschaad, zeggen ze zelf.
Nou ja, het kwam dus allemaal goed, maar het gleed er allemaal niet zo makkelijk in.
Ik heb een collega die niet stil kan zijn. Bij alles, maar dan werkelijk alles moet geluid gemaakt worden. En als je drinken gaat halen moet je dit ook hardop zeggen, liefst nog een paar keer als er geen reactie komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen die niet weten wat stil zijn is![]()
Grrrr weer een akkefietje in de flat. Er komt binnenkort een nieuwe richtlijn over brandveiligheid. Brief hadden wij nog niet gehad, maar nou heeft een medebewoner een anonieme melding gedaan dat er ook andere zaken niet kloppen en kwam er een inspecteur (wie heeft die binnengelaten?)
Die constateerde van alles wat misschien niet klopt naar de letter van de wet (oa een plastic boeketje aan de voordeur en een religieus ding naast de voordeur en een jas aan de voordeur) maar of dat nou brandgevaarlijk is?
Uiteraard geen idee wie die anonieme hufter is (wel vermoeden) dus de brief van de inspecteur is nu naar iedereen gestuurd, dit houden we niet binnen het bestuur
Er staan wat dingen, min of meer, in de weg bij een vluchtweg (dan moet je wel 3x zo dik zijn dan ik). En wij hebben een trappenhuis los van het gebouw. Via een balkon kan je het trappenhuis in maar op de eerste etage is de balkondeur alleen met een sleutel te openen omdat er voorheen vrij regelmatig mensen via de buitenkant naar binnen kwamen, er werd ingebroken of men dacht “warme plek om te overnachten”. Maar dat slot moet er dus af.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb een collega die niet stil kan zijn. Bij alles, maar dan werkelijk alles moet geluid gemaakt worden. En als je drinken gaat halen moet je dit ook hardop zeggen, liefst nog een paar keer als er geen reactie komt.
Doodmoe wordt je er van. En er zijn meerdere collega's die blij zijn als deze geluidmaker er niet is.
En voor wat betreft de brand inspectie.
Als er alleen een paar opmerkingen zijn mbt decoratie is er weinig aan de hand. Het word pas vervelend als er bouwtechnische dingen niet voldoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, bijna alles is weggetrokken zie ikquote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:phaidra het lijkt droog!
Ik hoop alleen niet dat ze op gras kamperen want dat is links en rechts zwembad.
@Blues en @golfer volgens mijquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, is iemand van jullie weleens in het Museum MORE in Gorssel geweest? Is een uurtje genoeg daar?
Ja en jaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, is iemand van jullie weleens in het Museum MORE in Gorssel geweest? Is een uurtje genoeg daar?
Ja hoor en Ja hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha ik zit nu pas weer op fok. Ik opende en zag 8 meldingen, vroeg me al af, ik heb toch niks geks of bijzonders gezegd vandaag.. wel duseh ja, swipen vroeg in de ochtend na 4.5u slaap gaat dus niet helemaal vlekkeloos
Okee prima, dankquote:
Ja en Ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leugens
Die kinderen zijn hooguit begin 20
Toen al onbeschadigd, voor zover mijn beperkte kennismaking met hen reikt.
EN DAN?????quote:
Jullie gaan nu al? Ik dacht eigenlijk in het najaar. Oh wat heerlijkquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:51 schreef Blues het volgende:
[..]
LET TOCH EENS OP DAN![]()
![]()
2 weken vrij waarvan 1 weekAmalfikust
OEPSquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:51 schreef Blues het volgende:
![]()
We willen niet meer zo ver vooruit kijken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie gaan nu al? Ik dacht eigenlijk in het najaar. Oh wat heerlijk
Als je hard loopt…ja hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk voor een uurtje hoor.quote:
Wo 29 mei vliegen, wo 5 juni retour.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues![]()
en
voor nog maar twee dagen werken! Heerlijk! Gaan jullie de eerste of tweede week weg?
Ik had gister minder leuke avond, het is wat dik net boven mn elleboog van prik-arm en ik denk rest v bovenarm ook beetje. Had overdag al af en toe beetje tintelend gevoel in onderarm en hand, en in avond had ik dat continue en ook beetje gevoel alsof mn hand op de tocht lag terwijl dat helemaal niet zo was. Zat me niet zo lekker. Vond mn hoofd ook lastig (doemscenario's). Om half twaalf toch maar even de hap gebeld, triagist vond het moeilijk beoordelen dus kreeg telefonisch consult met huisarts. Die gaf aan dat het wss extensive limb swelling is, dan kan het ook wat verder van de prikplek dik worden. En dat drukte dan wss net beetje op zenuw oid waardoor de tintelingen. Gaat vanzelf weg, meestal dag of 4-5. Hij zei dat het meestal 24-48u na prik begint dus dat klopt idd ook wel goed met het verloop (di eind vd middag geprikt). Voor ik sliep was het vervolgens rond 2u en om 6.30 werd ik weer wakker want ik had het warm. Vandaar niet super scherp
. Ik dacht er juist een keer goed vanaf te komen, want behalve dat ik het steeds heel warm heb en klein beetje hoofdpijn, had ik eigenlijk nauwelijks last.
Morgen nichtje logeren, dus die leidt me vast genoeg af en dan is het hopelijk na het weekend allemaal verdwenen!
Blues en golfer waren in Gorssel hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:04 schreef AnneX het volgende:
Als je hard loopt…ja hoor.
Héle enge glazen trappen. In Gorssel. Leuk, dat er ook een werk hangt van Paul Citroen, een vroegere achterbuurman.
Blues en golfer waren in Ruurlo.
Weet je dat wel zeker?quote:
Lekker! Doen julie toch beter dan wij. Wij zitten 5 dagen in Limburg in de caravan van vrienden, op hun opritquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:51 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
Oh ja. Dat vind ik ook nog.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:52 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Stom dat je zo'n strijd moet leveren voor die ooglift trouwens
Ow…in mijn herinnering gingen jullie op de heenweg naar Sapora(?) in Enschede , over Ruurlo.quote:
Wáar komt het tuinhuis te staan eigenlijk? Antwoord: duh…in de tuin.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker! Doen julie toch beter dan wij. Wij zitten 5 dagen in Limburg in de caravan van vrienden, op hun oprit![]()
Morgen begint onze vakantie van 2 weken. Vooral hard werken aan huis en tuin. Ben blij dat we ook nog even naar Limburg gaan.
Het tuinhuis komt op het grote terras waar we hebben gegeten te staan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wáar komt het tuinhuis te staan eigenlijk? Antwoord: duh…in de tuin.
Is het gelukt met de planken oliën?
Vanmorgen om 6 uur helder wakker. Maar eens opgestaan om 8 uur. Om 16 uur ingestort. Om 20 uur naar bed gewankeld. Nu weer wakker.
Aan de overkant is een joelerig tentfeest aan de gang. Als start van een een 3546 x joelerig driedaags sportief dorpsfeest.
Ja het is inderdaad een klus met al die planken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het tuinhuis komt op het grote terras waar we hebben gegeten te staan.
Gelukt met oliënDat is een paar weken werk
Morgen begin ik.
https://www.facebook.com/share/p/TuJSCks3RzmDD5JF/quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow…in mijn herinnering gingen jullie op de heenweg naar Sapora(?) in Enschede , over Ruurlo.
Hendig, die fb memories! Dan deden wij Gorssel op een andere keer trouwens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:52 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/share/p/TuJSCks3RzmDD5JF/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan we ANWB-stelletje spelen?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn nieuwe rugtas is zo mooi. Nog mooier dan op de website. En aan alle kanten zo enorm handig en praktisch![]()
De sportieve en nette handtassen zijn overigens ook mooi. En mijn waterfles past er in, wat toch het belangrijkst is.
@:dr_flash, tijd voor tas 11?
Ja dat staat OOK op de planningquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk voor een uurtje hoor.
Ik zou bij mooi weer liever gaan wandelen daar in de buurt, Epse en Oxe zijn prachtige plekken, leuke route te wandelen daar
Heujquote:
Even overleggen was sympathiek geweestquote:
Heeft Fles er zelf ook nog wat over te zeggen offeh...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even overleggen was sympathiek geweest![]()
Voorstel: als ik met Fles het petje blijf delen, dan mag jij met hem rugzakken
L_S en ik zetten het op de agenda als we donderdag sushi gaan eten en dan komen we er bij je op terugquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft Fles er zelf ook nog wat over te zeggen offeh...
Oh fijn. Dan betaal me die rugzak ook maar zelfquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
L_S en ik zetten het op de agenda als we donderdag sushi gaan eten en dan komen we er bij je op terug![]()
@:JFlip notuleert
Dank!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:25 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag een dubbele veggiebox + fruit. Maar pas eind middag. Irritant, ik wil nu bedenken wat we eten![]()
@:vlimdertje89 je moet op die site even wachten tot er weer een datum dichterbij is op jouw parkeerplaats, dan verschijnt ie vanzelf.
Fijn dat je het eens bent met de procedure. Je voorstel wordt meegenomenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh fijn. Dan betaal me die rugzak ook maar zelf![]()
Mooi. Graag levering voor eind juni want dan heb ik hem nodigquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fijn dat je het eens bent met de procedure. Je voorstel wordt meegenomen
Hoho ho! Nu loop je vooruit op besluitvormingquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Graag levering voor eind juni want dan heb ik hem nodig
Veel plezierquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga richting bioscoop. Kung fu panda waits for no one
Nou, ik dat als jij donderdag die rugzak gaat aanschouwen, je je gewoon bij onze rugtasclub voegtquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
L_S en ik zetten het op de agenda als we donderdag sushi gaan eten en dan komen we er bij je op terug![]()
@:JFlip notuleert
Welkom bij het Gilde der Pennenlikstersquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Enige bureaucratie is wel op zijn plaats bij gewichtige zaken.
echt hequote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo waar
https://speld.nl/2024/05/(...)beneden-te-scrollen/
Ik ga zo aan een test recept beginnen…ben benieuwdquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
echt heIk zie die filmpjes op Facebook weleens langskomen. "Super makkelijk, maar een kwartiertje werk!" ja en 10 minuten klaarzetten en een uur in de oven en een half uur afkoelen en twee uur opstijven en dan nog af flamberen en whatnot. Als je t geld niet rekent is het voor niks!
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Over rugzakken gesproken: @:Blues is gered van een Limburgse camping zie ik net![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo waar
https://speld.nl/2024/05/(...)beneden-te-scrollen/
Die gebruik ik inderdaad tegenwoordigquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat de meeste receptensites tegenwoordig een knop bovenaan hebben gezet waarmee je direct naar het recept springt.
Ik ook, echt geweldigquote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest zo lachen
Grachtengordel GroenLinks stemmers.
Ik kreeg hier totaal geen havermelkvibe van. Ik haal er Hillegersbergse en Gooise VVD'ers uitquote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest zo lachen
Grachtengordel GroenLinks stemmers.
Werken die bij E&Y?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kreeg hier totaal geen havermelkvibe van. Ik haal er Hillegersbergse en Gooise VVD'ers uit
Plakshot
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kreeg hier totaal geen havermelkvibe van. Ik haal er Hillegersbergse en Gooise VVD'ers uit
Plakshot
Deel van de vroegere vriendenkring. Deels echt en deels meedoeners. Af en toe zie ik wat foto’s van het buurtcafé en daar vrijwel iedereenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Plakshot
Geen identiteitscrisisquote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Actiefoto van @:cat-astrophe gevonden![]()
[ afbeelding ]
Lijkt op onze kat!quote:
Vond alleen Marko schuitmaker leuk gedaan, de rest erg veel van hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Even tot hier was weer genieten. Nu helaas weer 6 maanden zonder
Oh ja gaan we zo kijken.quote:
We gaan in juni naar Carré om ze te zienquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Even tot hier was weer genieten. Nu helaas weer 6 maanden zonder
Lekker relaxtquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Lijkt op onze kat!
[ afbeelding ]
Toen hij bij het kattenhotel (zo noemen de vrienden hun huis tijdens het oppassen) was..
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Actiefoto van @:cat-astrophe gevonden![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |